071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل فیزیوتراپی در آلمان

تحصیل فیزیوتراپی در آلمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

آلمان یکی از بزرگترین کشورهای اتحادیه اروپا است که تحصیل رایگان را به تمام خارجی ها عرضه می کند. فیزیوتراپی یکی از رشته های علوم پزشکی است که پس از پزشکی طرفداران زیادی دارد. در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با تحصیل فیزیوتراپی در آلمان می پردازد:

  • شرایط تحصیل فیزیوتراپی در آلمان
  • بهترین دانشگاه های فیزیوتراپی آلمان
  • هزینه تحصیل فیزیوتراپی آلمان
  • درآمد فیزیوتراپیست در آلمان

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد در شعب تهران و شیراز تماس برقرار کنید.

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در آلمان

رشته فیزیوتراپی را می توان شاخه ای از تحصیل پزشکی در آلمان دانست. ماموریت فیزیوتراپی یک رشته بهداشت علمی است، که به ارتقاء سلامت، اقدامات پیشگیری، درمان و توانبخشی مراجعان می پردازد. فیزیوتراپی دانش در مورد حرکت و مهارتهای عملکردی انسان را در ترکیب با الگوی تعامل زیستی روانشناختی واجتماعی قرار می دهد.آموزش سه ساله فیزیوتراپی (4500 ساعت) در مدارس فیزیوتراپی آلمان که در سطح پلی تکنیک قرار دارند، انجام می گیرد. آموزش تئوریعملی و فنی در مدرسه ارائه می شود، آموزش بالینی در بیمارستان های وابسته یا سایر مکان های علمی ارائه می شود. تمام دانشجویان PT پس از اتمام برنامه باید از امتحان دولتی (Staatliche Prüfung) عبور کنند. دانشجویان سپس گواهینامه های زیر را دریافت می کنند:

  • گواهی تکمیل دانشکده فیزیوتراپی (Zeugnis یا Abschlusszeugnis).
  • اعطای مجوز از ایالتی که به داشتن حرفه ای اجازه می دهد.

مطالب مرتبط:

مهاجرت تحصیلی در آلمان

عنوان فیزیوتراپیست sional ” برای انجام این حرفه ، به عنوان مثال کار در بیمارستان ها، در کلینیک های خصوصی به عنوان پزشک خصوصی، در ارتقاء و پیشگیری از سلامت در محیط کار، در مراکز ورزشی و مراکز توانبخشی یا به عنوان معلمان در مدارس فیزیوتراپی، اما بیشتر وقت آموزش در سطح علمی یا غیر آکادمیک و تجربه عملی گسترده برای معلمان مورد نیاز است.
برای مهاجرت به آلمان شرایط ورود حداقل شرط پذیرش در برنامه های فیزیوتراپی، اتمام ده سال تحصیلات متوسطه (Realschule) است.علاوه بر این، متقاضیان برنامه های فیزیوتراپی باید از نظر جسمی و روحی سالم باشند و سابقه ای از رفتاری نداشته باشند که موجب صلاحیت آنها در تمرین فیزیوتراپی شود. در آلمان حدود 250 مدرسه فیزیوتراپی وجود دارد. برخی از آنها وابسته به بیمارستان های دانشگاه هستند.

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در آلمان
شرایط تحصیل فیزیوتراپی در آلمان

برنامه کارشناسی از سال 2001 تعداد فزاینده ای از مدارس PT وجود دارد که به منظور ارتقاء برنامه آموزش ابتدایی فیزیوتراپی به یک مقطع لیسانس با دانشگاه های علوم کاربردی ارتباط برقرار می کنند. شرط ورود، تکمیل موفقیت آمیز برنامه آموزش ابتدایی و صلاحیت قانونی برای تحصیل در دانشگاه (حداقل 12 سال دوره متوسطه Abitur) است.برخی دانشگاه ها برنامه کارشناسی ارشد در فیزیوتراپی را تنظیم کرده اند (یا در آینده نزدیک راه اندازی می شوند) شرایط مورد نیاز: فیزیوتراپیست هایی که به سطح لیسانس ارتقا یافته اند.هدف از دوره فیزیوتراپی، واجد شرایط بودن دانشجویان در اتمام تحصیل است تا به صورت مستقل به عنوان فیزیوتراپیست در تمام زمینه های فیزیوتراپی کار کنند. حمایت قانونی از عنوان “فیزیوتراپیست” در آلمان وجود دارد، فعالیت های حرفه ای به طور گسترده ای با عقد قرارداد با بیمه های درمانی محافظت می شوند.محتوای کلور برنامه های دانشگاهی در فیزیوتراپی برای دستیابی به علمی (تمرین مبتنی بر شواهد، تحقیق) و روش شناختی و سایر مهارتهای اصلی تمرکز دارد، به عنوان مثال: تفکر زیستی روانیاجتماعی و تفکر مشتری محور. هدف این است که دانشجو را به یک پزشک حرفه ای بازتاب دهنده (کارشناسی) یا یک متخصص در یک زمینه خاص فعالیت، ارتقا دهید.

بهترین دانشگاه های فیزیوتراپی آلمان

دانشگاه های آلمان به دلیل تحصیلات عالی مشهور هستند. مدارک آلمانی در سراسر جهان شناخته شده و متخصصان فیزیوتراپی در آلمان شناخته می شوند.بسیاری از دانشگاه ها در آلمان وجود دارند که می توانید فیزیوتراپی را تحصیل کنید:

  • دانشگاه علوم کاربردی جنا
  • دانشگاه علوم کاربردی فولدا
  • دانشگاه IB برلین
  • دانشگاه علوم کاربردی اروپا در رائین / ERFT
  • دانشگاه بین المللی درسدن
  • بادن دانشگاه ایالتی تعاونی وورتمبرگ
  • موسسه فناوری (Deggendorf DIT)
  • دانشگاه Furtwangen
  • دانشگاه علوم کاربردی Osnabbruck

هزینه تحصیل فیزیوتراپی آلمان

شهریه اولین چیزی است که دانشجویان هنگام برنامه ریزی برای تحصیل در خارج از کشور به آن فکر می کنند. در آلمان از چنین نگرانی رهایی خواهید یافت.برخلاف سایر مقاصد تحصیلی مشهور در جهان که شهریه بیشترین نگرانی را ایجاد می کند، دانشجویان بین المللی در آلمان نمی توانند با این موضوع ارتباط برقرار کنند. طرحی که در سال 2014 با رأی دولت صادر شد که شهریه را برای همه دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه های دولتی، از جمله کسانی که از خارج از کشور وارد می شوند، لغو کرد.این محرک بزرگی برای گسترش ثبت نام بین المللی بوده است و اکنون بیش از 380،000 دانشجوی خارجی در این کشور در دانشگاه شرکت می کنند.علیرغم اینکه هیچ شهریه ای که باید برای آن بپردازید وجود ندارد، دانشگاه های آلمان مبلغ کمی را به هزینه های اداری، اتحادیه دانشجویی و حمل و نقل عمومی اختصاص می دهند. این پرداخت به عنوان “سهم ترم” شناخته می شود و در ابتدای هر ترم پرداخت می شود. قیمت “سهم ترم” به سختی می تواند از 300 یورو فراتر رود.جدا از شهریه، باید هزینه اداری آن را بپردازید (اگر در یک دانشگاه خصوصی ثبت نام کرده اید)، هزینه های زندگی نیز وجود دارد که باید هنگام تحصیل در آلمان هزینه آن را بپردازید. مواد غذایی، آب و برق، مسکن، حمل و نقل و غیره وجود دارد که با قیمت مشخصی در دسترس هستند.طبق قانون فعلی در آلمان، هر دانشجوی بین المللی باید حداقل 10.236 یورو در حساب بانکی خود داشته باشد تا حداقل بتواند هزینه تحصیلات و زندگی خود را برای سال اول تأمین کند. این قانون مبتنی بر این عقیده است که یک دانشجوی خارجی حداقل 853 یورو در هر ماه خرج می کند.

درآمد فیزیوتراپیست در آلمان

برای بهبود عملکر، تسکین درد و جلوگیری از ناتوانی، مددكاران، درمان فیزیكی را برای روی بیمارانی كه از آسیب دیدگی یا عضلات، عصب، مفاصل و استخوانها رنج می برند، تجویز كرده اند. درمورد ارجاع پزشك (نسخه) و وضعيت بيمار و سوابق پزشكي، جهت تعيين درمان فيزيوتراپي مورد نياز است. برنامه های درمانی کتبی را بر اساس ارزیابی داده های بیمار برنامه ریزی و توسعه می دهد. قدرت بیمار، رشد حرکتی، درک حسی، ظرفیت عملکردی و عملکرد تنفسی و گردش خون بیمار را ارزیابی و آزمایش می کند و یافته ها را برای توسعه یا تجدید برنامه های درمانی ثبت می کند. تمرینات دستی را برای بهبود و حفظ عملکرد مدیریت می کند. دستورالعمل، ایجاد انگیزه و کمک به بیمار برای انجام فعالیتهای مختلف بدنی، از جمله تمرینات غیرمعمول، فعالیتهای عملکردی سرپایی، فعالیتهای روزمره و استفاده از وسایل دستیار و حمایتی مانند عصا و پروتزها. نیاز به مجوز دولتی دارد.

درآمد فیزیوتراپیست در آلمان
درآمد فیزیوتراپیست در آلمان

فردی که به عنوان فیزیوتراپیست در آلمان مشغول به کار است ، معمولاً در هر ماه 6،950 یورو درآمد دارد. حقوق از 3200 یورو (کمترین) تا 11100 یورو (بالاترین) است.این میانگین حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق فیزیوتراپیست بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است.سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هرچه سالها تجربه کنید دستمزد شما بیشتر می شود. ما حقوق فیزیوتراپیست را با سطح تجربه تقسیم کردیم و این همان چیزی است که ما پیدا کردیم. یک فیزیوتراپیست با تجربه کمتر از دو سال تقریباً 3،630 یورو در ماه می کند. در حالی که انتظار می رود شخصی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال ، 4،850 یورو در ماه درآمد داشته باشد ، 34٪ بیشتر از کسی که کمتر از دو سال تجربه داشته باشد.با پیشرفت به جلو، سطح تجربه ای بین پنج تا ده سال با درآمد 7170 یورو در ماه، 48 درصد بیشتر از کسی که دو تا پنج سال سابقه داشته باشد، دارد.

با مطالعه مقاله بالا شرایط تحصیل فیزیوتراپی را در آلمان و هزینه تحصیل فیزیوتراپی و درآمد فارغ التحصیلان نیز بررسی کردید. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین مجرب موسسه میرداماد تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل فیزیوتراپی در آلمان

1- هزینه تحصیل فیزیوتراپی در آلمان چقدر است؟

هزینه تحصیل در آلمان به صورت رایگان می باشد و صرفا 300 یورو هزینه اداری هر ترم است.

2- زبان تحصیل فیزیوتراپی در آلمان چیست؟

زبان تحصیل فیزیوتراپی آلمانی می باشد اما ممکن است دانشگاه های خصوصی انگلیسی تدریس کنند.

3- آیا برای تحصیل فیزیوتراپی در آلمان بورسیه وجود دارد؟

بله بورسیه های متعددی در آلمان برای رشته فیزیوتراپی وجود دارد.

4- هزینه زندگی دانشجویی در آلمان چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان حدود 800 یورو در ماه می باشد.

5- آیا دانشگاه های فیزیوتراپی آلمان معتبر هستند؟

بله دانشگاه های علوم پزشکی در آلمان بسیار معتبر بوده و رنکینگ جهانی دارند.

6- آیا دانشگاه های خصوصی فیزیوتراپی در آلمان وجود دارند؟

بله دانشگاه های خصوصی نیز فیزیوتراپی را تدریس می کنند.

7- آیا دانشگاه های فیزیوتراپی آلمان مورد تایید وزارت بهداشت هستند؟

بله دانشگاه های علوم پزشکی آلمان مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

8- آیا تحصیل فیزیوتراپی در آلمان به زبان انگلیسی ممکن است؟

بله در دانشگاه هاس خصوصی می توان به انگلیسی فیزیوتراپی آموخت.

9- درآمد فیزیوتراپیست ها در آلمان چقدر است؟

درآمد فیزیوتراپ ها در کمترین حالت 3000 یورو وبیشترین درآمد 11000 یورو می باشد.

10- آیا می توان پس از تحصیل فیزیوتراپی در آلمان ماند؟

بله می توانید 18 ماه در آلمان بمانید و به دنبال کار بگردید.

11- آیا تحصیل فیزیوتراپی در آلمان نیاز به مدرک زبان آلمانی دارد؟

بله شما باید مدرک B2 آلمان را برای تحصیل ارائه دهید.

نظرات کاربران

  • توسط پری
    تاریخ: اردیبهشت 21, 1400
    نفر
    نفر

    سلام خسته نباشید ممنون از اطلاعات جامعتون ، بنده کارشناسی حقوق دارم اما دیپلم تجربی با معدل کتبی ۱۵.۴۹ دارم .بنده ۲۲ سال دارم ایا میتونم با توجه به معدل و اینکه یک مدرک کارشناسی دارم ،برای فیزیوتراپی یکی از دانشگاه های المان پذیرش بگیرم؟؟
    یا اینکه دانشگاه نمیشه و باید اوسبیلدونگ فیزیو رو برم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: اردیبهشت 22, 1400
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      با ارائه مدرک زبان آلمانی امکان اخذ پذیرش برای شما وجود دارد. در نظر داشته باشید که با توجه به معدل خود نیاز به تلاش بیشتر در دوره های آمادگی آلمان دارید.

  • توسط Ülla
    تاریخ: اردیبهشت 31, 1400
    نفر
    نفر

    سلام وقت بخیر
    من ۱۷ سالمه و امسال سال دیگه سال اخر دبیرستان رو پشت سر میزارم..رشته ی تجربی با معدل بالا..میخوام بعد از کنکورم اقدام به تحصیل توی المان کنم..در رشته ی فیزیوتراپی ..امسال مدرک B2روهم دریافت میکنم..مبخواستم دوتا سوال ازتون بپرسم ..یک اینکه ایا دانشگاهی در شهر دوسلدورف هست برای این رشته ک بخوام اونجا ب تحصیل بپردازم ..و دو اینکه قبولی یک رشته ی خوب در کنکور تجربی باعث افزایش شانس برای تحصیل در المان میشه با نه؟
    ممنون میشم اگر پاسخی از طرف شما دریافت کنم.

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 2, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      بله، قبولی در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های دولتی ایران باعث می شود که مستقیم وارد کورس اصلی دانشگاهی شوید.

  • توسط عارف
    تاریخ: خرداد 3, 1400
    نفر
    نفر

    سلام در حال حاضر برای تحصیل در خارج کشور باید سربازی رفته باشیم؟ من شنیدم که قانونش عوض شده میشه پیگیری کنید و نتیجش رو بهم بگین؟ ممنون

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 4, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      بله، برای خروج از کشور نیاز به مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه خود دارید؛ که به صورت پایان خدمت و یا نامه معافیت می باشد.

  • توسط کیارش
    تاریخ: تیر 2, 1400
    نفر
    نفر

    سلام
    پسرم امسال سال دوازدهمه و دیپلم تجربی میگیره البته کلاس زبان آلمانی هم رفته و بلده
    اگر در کنکور قبول نشه، آیا میتونه برای پذیرش رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های آلمان اقدام کنه؟ یا باید ابتدا دوره ای را بگذرونه؟ هزینه ها به چه صورت است؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 3, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      در صورت قبول نشدن در دانشگاه های ایران نیاز به گذراندن دوره کالج در آلمان را دارد.

      • توسط یکتا
        تاریخ: مرداد 16, 1400
        نفر
        نفر

        سلام وقت بخیر. میخواستم بدونم
        قبولی در دانشگاه دولتی در رشته ی غیر مرتبط با فیزیوتراپی تاثیری در اخذ پذیرش از دانشگاه های فیزیوتراپی المان داره یا ن؟ و با ارائه مدرک B2 پروسه پذیرش چقد زمان میبره؟

        • توسط مهدی کیوانی
          تاریخ: مرداد 17, 1400
          نفر
          نفر

          با سلام و احترام
          بله، قبولی در کنکور سراسری نیز به شما در روند اخذ پذیرش دانشگاه های ترکیه بسیار کمک می کند.

  • توسط Hossein
    تاریخ: مهر 23, 1400
    نفر
    نفر

    سلام و درود. وقت بخیر من چندتا سوال دارم ممنون میشم پاسخ بدید. من الان پذیرش کالج M-KURS دارم و میخوام کالج رو شروع کنم. هدفم فقط فیزیوتراپی هست. بعد از اتمام کالج میتونم وارد این رشته بشم یا باید از طریق آوسبیلدونگ وارد این رشته بشم؟ من کل اینترنت رو زیرو کردم اما پاسخی پیدا نکردم. و یه سوال دیگه. اگر کالج M-KURS گذرانده باشیم میتونیم وارد Hochschule بشیم یا باید فقط وارد دانشگاه بشیم؟ ممنون از سایت خوبتون.

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مهر 24, 1400
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      بله، از طریق دوره های m-course می توانید وارد دوره های دانشگاهی فیزیوتراپی شوید.

  • توسط ارسلان
    تاریخ: مرداد 9, 1401
    نفر
    نفر

    سلام خسته نباشین . من ترم پنج اتاق عمل هستم ولی می‌خوام برای کارشناسی فیزیوتراپی اقدام کنم . سنم 22 سالمه و برای سپتامبر سال دیگه باید اقدام کنم . میخواستم ببینم از لحاظ سنی مشکلی پیش نمیاد در اخذ ویزا؟ و اینکه من الان پنج ترم یک رشته ی پیراپزشکی تحصیل کردم هرچند با نمرات متناقض خوب و بد در دانشگاه ، میتونم مستقیم بدون دوره ی یک ساله کالج وارد دانشگاه شم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مرداد 10, 1401
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      شرایط ادامه تحصیل و یا انتقال شما بستگی به نمرات و مدرک زبان شما دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • توسط فرناز
    تاریخ: مرداد 13, 1401
    نفر
    نفر

    سلام وقتتون بخیر
    محدودیت سنی برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی چند سال است؟
    اگه کسی ایران دانشگاه نرفته باشه اول باید کالج اقدام کنه؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مرداد 19, 1401
      نفر
      نفر

      سبام وقتتون بخیر
      تحصیل رشته های کارشناسی در آلمان محدودیت سنی دارد و تا 25 سال است.

  • توسط پریسا
    تاریخ: شهریور 26, 1401
    نفر
    نفر

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بپرسم برای رشته فیزیوتراپی با دیپلم انسانی هم میشه اقدام کرد ؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: شهریور 27, 1401
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      خیر، برای تحصیل در آلمان بهتر است مدارک تحصیلی شما مرتبط باشد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا