071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه | انواع دوره ها در دانشگاه ها و کالج ها

تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

با تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه می توانید افق های جدیدی را در زندگی خود آغاز نموده و تجربه منحصر به فردی در طول اقامت خود در این کشور کسب کنید. اگر شما علاقه مند به تحصیل در رشته زبان انگلیسی در ترکیه هستید، ما در موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد آماده هستیم تا به شما کمک کنیم و در مورد گزینه های مختلف دوره های زبان در ترکیه واقامت ترکیه از طریق کالج زبان به شما مشاوره شخصی دهیم.

مطالعه بیشتر:

تحصیل در ترکیه

تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه

امروزه انگلیسی زبان جهانی است و یادگیری زبان انگلیسی در دوره کارشناسی ضروری است. تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه با آموزش با کیفیتی به دانشجویان ارائه می شود. دانشگاه هایی که دوره های زبان در ترکیه برای تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه را ارائه می دهند به شرح زیر است:

دانشگاه بغازیچی

انواع دوره زبان انگلیسی در ترکیه در دانشگاه بغازیچی از انگلیسی تجاری گرفته تا دوره های مکالمه و پشتیبانی آموزشی ارائه می شود. این دانشگاه بهترین دانشگاهی است که دوره های زبان انگلیسی در ترکیه را ارائه می دهد. ثبت نام ترم بهار در دوره های انگلیسی عمومی و انگلیسی تجاری بین 13 فوریه تا 5 مارس برگزار می شود.

دانشگاه فنی استانبول

این دانشگاه با ارائه دوره های زبان برای تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه و همچنین دوره های آمادگی آزمون زبان محبوب است.

دانشگاه مرمره

این دانشگاه دوره هایی را پشتیبانی می کند که از آموزش زبان خارجی با هدف عمومی پشتیبانی می کنند. هدف آن ارائه مهارت های خواندن، نوشتن، گوش دادن و مکالمه است.

تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه در مقطع لیسانس

برنامه کارشناسی گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه های ترکیه یک برنامه 240 واحدی 4 ساله است که از هشت ترم تشکیل شده است و هر کدام دارای 30 کار ECTS است و یک ECTS برابر با 25.5 ساعت بار کاری دانشجو در هر ترم می باشد.

برای تحصیل رشته زبان انگلیسی در ترکیه در مقطع لیسانس، دانشجویان خارجی باید تسلط خود به زبان انگلیسی از طریق آزمون های بین المللی را نشان دهند یا ابتدا در دوه های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کنند. دانشجویان در صورت داشتن شرایط لازم می توانند اقدام به اخذ بورسیه رشته زبان انگلیسی در ترکیه نمایند.

تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه در مقطع فوق لیسانس

برنامه کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی یک پایه نظری پیشرفته در زمینه ادبیات انگلیسی فراهم می کند، در حالی که به دانشجویان امکان می دهد از طریق دوره های انتخابی مطابق با علایق خود پیشرفت کنند. دانشجویان در این مقطع نیز می توانند بورسیه رشته زبان انگلیسی در ترکیه را دریافت کنند.

دانشجویان دانش خود را در مورد تاریخ ادبیات و ژانرهای ادبی تعمیق می بخشند، درک بهتری از رویکردهای انتقادی ادبیات و فرهنگ پیدا می کنند و توانایی خود را در تحلیل، تفسیر و برقراری ارتباط برقرار می کنند.

تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه در مقطع فوق لیسانس
تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه در مقطع فوق لیسانس

فارغ التحصیلان می توانند دکترای زبان و ادبیات انگلیسی را ادامه دهند و در موسسات آموزش عالی کار کنند. دانش ادبی، زبان، تفسیر و مهارت های تحقیقاتی آنها را قادر می سازد تا در زمینه های مختلفی کار کنند.

برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه داشتن مدرک لیسانس در زبان و ادبیات انگلیسی، فرهنگ و ادبیات آمریکایی، ادبیات تطبیقی، آموزش زبان انگلیسی در ترکیه، مترجمی یا رشته های مرتبط مورد نیاز است.

همچنین موفقیت در آزمون علوم (کتبی و شفاهی) اداره شده توسط گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه ها نیز لازم است.

آزمون های مهارت زبان خارجی، برای موفقیت در آزمون مهارت زبان خارجی دانشگاه یا گرفتن نمره ای معادل نمره 70 YDS که توسط ÖSYM به رسمیت شناخته شده است نیز لازم است.

برنامه آمادگی علمی در برخی از دانشگاه های ترکیه برای برخی از داوطلبانی که در برنامه تحصیلات تکمیلی زبان و ادبیات انگلیسی پذیرفته شده اند برگزار می شود تا کمبودهای آنها برطرف شود. این بخش دوره های اجباری را که داوطلبان از برنامه کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی در برنامه آمادگی علمی می گذرانند، تعیین می کند.

در طول دوره کارشناسی ارشد تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه، داوطلبان برای فارغ التحصیلی از برنامه باید 60 واحد ECTS را تکمیل کنند و یک پایان نامه فارغ التحصیلی 20.000 کلمه ای را در مورد یک موضوع مورد تأیید گروه بنویسند.

هزینه تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه در رشته ای همچون ادبیات زبان انگلیسی در مقطع فوق لیسانس در حدود 1000 دلار در هر ترم می باشد.

کالج زبان انگلیسی در ترکیه

افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه و تحصیل زبان انگلیسی در این کشور را دارند باید بدانند در سیستم آموزش کالج زبان انگلیسی در ترکیه، گزینه های انگلیسی عمومی، انگلیسی تجاری، انگلیسی حقوقی، آمادگی IELTS و انگلیسی اجرایی وجود دارد.

برنامه های دوره ای هفتگی نیز در سیستم آموزش کالج زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارند. برنامه های درسی بین 15 تا 35 ساعت در هفته برای تحصیل رشته زبان انگلیسی در ترکیه  وجود دارند. اگر قرار است یک برنامه طولانی مدت 25-35 هفته انتخاب کنید، 15-20 درس در هفته ایده آل است. تاریخ دوره ها بسیار انعطاف پذیر است و معمولاً تعداد زبان آموزان برای تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه در کالج زبان انگلیسی در ترکیه از 8 تا 16 نفر است.

کالج های زبان انگلیسی در ترکیه آموزش صبح و عصر را ارائه می دهند. اگرچه از نظر کیفیت دوره یا موارد درسی مورد استفاده تفاوتی بین دو گزینه وجود ندارد، اما برنامه دوره های بعد از ظهر ارزان تر هستند.

کالج های زبان انگلیسی در ترکیه بسیاری از فعالیت های بدون هزینه را برای زبان آموزان خود انجام می دهند تا اوقات بهتری داشته باشند. با شرکت در این فعالیت ها، زبان آموزان هم با تمرین سطح زبان خود را افزایش می دهند و هم در طول اقامت در ترکیه به تفریح ​​می پردازند. برای زبان آموزانی که در نظر دارند تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه را انتخاب کنند، مهم است که در انتخاب کالج های زبان انگلیسی در ترکیه به چنین جزئیاتی توجه کنند.

بهترین کالج های زبان انگلیسی در ترکیه

کالج رابرت: وقتی صحبت از آموزش زبان خارجی می شود، یکی از اولین کالج هایی که به ذهن خطور می کند، کالج رابرت است. این کالج در لیست کالج های خصوصی که تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه را در استانبول ارائه می دهند، رتبه اول را دارد.

کالج های TED: کالج TED یکی از بهترین کالج ها برای تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه است.

کالج آرل آناتولی: کالج آرل آناتولی که کلاس های مقدماتی را نیز برای تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه  ارائه می دهد، در گروه کالج های خصوصی است.

دوره های زبان در ترکیه

بسیاری از موسسات انگلیسی در ترکیه با مقاطع مختلف وجود دارند که آموزش فشرده دوره های زبان در ترکیه را ارائه می دهند که بیشتر آنها یک دوره تحصیل برای مدت 4 هفته است و در صورت اتمام زبان آموزان موفق به سطح بعدی می روند. موسسات آموزش انگلیسی در شهرهای مختلف ترکیه گسترش یافته اند در حالی که معروف ترین آنها در استانبول هستند.

دوره های زبان در ترکیه
دوره های زبان در ترکیه

دوره زبان در ترکیه در موسسات معتبر دارای اساتید با گواهینامه هایسطح بالا هستند. برخی از این موسسات برجسته عبارتند از:

مدارس بین المللی انگلیسی IBC ، گروه ALS و سایر موسسات معروف بین المللی ترکیه که در شهرهای ترکیه گسترش یافته اند.

دوره های آمادگی زیادی برای آیلتس و تافل وجود دارند که گذراندن آن آزمون ها برای ورود به دانشگاه مشروط است. موسسه هارمونی یکی از موسسات معروف زبان در ترکیه است که دارای اعتبار بین المللی است.

توجه داشته باشید که متقاضیان تحصیل پزشکی در ترکیه نیز می توانند در کاج های زبان انگلیسی این کشور شرکت کنند.

انواع دوره های زبان

دوره های زبان در ترکیه دوره هایی است که به شما امکان می دهد انگلیسی را با کسب مهارت های خواندن، نوشتن و مهمتر از همه شنیدن و گفتار یاد بگیرید. دوره های زبان در ترکیه می تواند گزینه های مختلف آموزشی را برای اهداف مختلف ارائه دهد. در زیر گزینه های برتر برای تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه ذکر شده است.

  • دوره های عمومی انگلیسی
  • دوره های انگلیسی تجارت
  • دوره های انگلیسی برای کودکان
  • دوره های ویژه انگلیسی برای موسسات
  • دوره های تافل
  • دوره های آیلتس
  • دوره های TOEIC

اقامت ترکیه از طریق کالج زبان

متقاضیانی که امکان تحصیل در کالج زبان انگلیسی در ترکیه را دارند، برای دریافت اقامت ترکیه از طریق کالج زبان، اگر برنامه تحصیل آن ها بیش از 90 روز باشد، باید مجوز اقامت برای تحصیل در دوره زبان انگلیسی در ترکیه را دریافت کنند. طبق قانون ترکیه افراد خارجی که بیش از 90 روز در این کشور اقامت دارند باید اجازه اقامت (Ikamet izni) دریافت کنند.

بنابراین، طبق ماده 31، خارجی هایی که می خواهند بیش از مدت زمان مجاز خود در ترکیه بمانند، باید برای یک دوره اقامت کوتاه مدت برای تحصیل در دوره های زبان انگلیسی درخواست کنند که این اجازه اقامت را می توان برای مدت یک سال تمدید کرد (حداکثر مدت تحصیل تا 2 سال با این نوع اجازه اقامت است). همچنین باید به یاد داشته باشید که اگر زودتر از تاریخ انقضای اجازه اقامت دوره شما در کالج به پایان برسد، مقامات حق لغو اجازه اقامت شما را دارند.

شرایط دریافت اقامت ترکیه از طریق کالج زبان

طبق قانون ترکیه برای اخذ اقامت ترکیه از طریق کالج زبان متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • متقاضی نباید هیچ خطری برای امنیت و نظم اجتماعی ایجاد نکند،؛
  • هیچ محدودیتی برای ورود به ترکیه نداشته باشد؛
  • عدم مبتلا به بیماری که برای جامعه خطرناک باشد؛
  • در ترکیه درگیر هیچ جرمی نباشد؛
  • دارای استانداردهای لازم در زمینه بهداشت و امنیت باشد؛
  • برای کلیه مدت مجوز اقامت تحت پوشش بیمه درمانی عمومی قرار بگیرد، منبع مالی کافی برای زندگی داشته باشد؛
  • عدم سوء پیشینه پلیس کشور تابعیت یا محل اقامت خارجی را ارائه دهد (در صورت درخواست)؛
  • دارای آدرس واقعی در ترکیه برای اقامت در تمام مدت اجازه اقامت باشد؛
  • دارای مدرک ثبت نام از آموزشگاه زبان باشد؛

مدارک لازم برای اخذ اقامت ترکیه از طریق کالج زبان

با توجه به اطلاعات آنلاین وزارت مهاجرت ترکیه، لیست مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت ترکیه از طریق کالج زبان به شرح زیر است:

  • فرم درخواست مجوز اقامت (فرم اعلامیه اقامت، می توان در هنگام درخواست آنلاین به طور مستقیم از وب سایت رسمی بارگیری شود)
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی
  • گذرنامه (اصل)
  • فتوکپی پاسپورت (صفحات دارای عکس، تاریخ آخرین ورود به ترکیه و صفحه ای که تاریخ انقضا گذرنامه را نشان می دهد)
  • اصل و کپی اجازه اقامت
  • مدرک ثبت نام از کالج زبان (سند دوره زبان انگلیسی در ترکیه – مدرک دانشجویی)
  • اثبات وضعیت مالی شما برای مدت اقامت (صورتحساب بانکی)
  • اجازه رسمی از والدین (اگر فرد خارجی زیر 18 سال باشد)
  • بیمه سلامت عمومی در ترکیه
  • اظهارنامه بانکی در مورد حمایت مالی متقاضی
  • اثبات رسمی آدرس در ترکی برای تمام مدت اخذ اجازه اقامت

اگر خانه ای اجاره کنید، باید مهر دفتر اسناد رسمی و توافق نامه اجاره را ارائه دهید و گاهی اوقات بیمه DASK درخواست می شود که  بیمه یک آپارتمان در صورت زلزله است. اگر شما در هتل زندگی کنید، برای تمام مدت مجوز اقامت شما باید مدرک رزرو آن را ارائه دهید. اگر نزد یکی از شهروندان ترکیه می مانید، باید سند تعهدنامه محضری دفتر اسناد رسمی ارائه دهید، که وی مسئولیت شما را بر عهده دارد ( کاغذ مهر محضری حدود 6 دلار است)

هزینه کالج زبان در ترکیه

هزینه دوره زبان در ترکیه و کالج زبان این کشور بسته به اینکه کدام دوره انگلیسی را انتخاب می کنید، نحوه آموزش، اینکه اساتید بومی انگلیسی زبان در کلاس ها شرکت می کنند و رقابت های فصلی کالج های زبان انگلیسی در ترکیه متفاوت است.

هزینه کالج زبان در ترکیه
هزینه کالج زبان در ترکیه

به عنوان مثال، از آنجا که حقوق اساتید آمریكا، كانادا و انگلیس بسیار بیشتر از سایر اساتید انگلیسی است، هزینه دوره زبان در ترکیه و کالج زبان در یك کالج زبان انگلیسی در ترکیه که با اساتید این كشورها كار می كند، بسیار بیشتر از سایر کالج های زبان انگلیسی در ترکیه خواهد بود. مطمئنا، یادگیری زبان انگلیسی از یک استاد بومی انگلیسی به شما امکان می دهد خیلی سریعتر و بهتر نتیجه بگیرید و انگلیسی صحبت کنید. به همین دلیل، برای تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه، باید دوره های زبان را با اساتیدی انتخاب کنید که زبان مادری آنها انگلیسی است.

سخن آخر

با توجه به شرایط عالی کشور ترکیه برای تحصیل دانشجویان بین المللی، چنانچه علاقه مند به تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه هستید، می توانید از خدمات اعزام دانشجو موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد برای گذراندن کالج زبان انگلیسی در ترکیه و یا دوره های زبان در ترکیه از اقامت ترکیه از طریق کالج زبان بهره مند شوید.

سوالات متداول در خصوص تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه

  1. آیا امکان تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟

    بله، خیلی از دانشگاه ها از سطح لیسانس تا دکترا رشته های زبان انگلیسی را ارئه می دهند.

  2. آیا برای آمادگی در آزمون های آیلتس و تافل می توان در دوره های زبان انگلیسی در ترکیه شرکت کرد؟

    بله، کالج های بسیاری در ترکیه وجود دارند که این دوره ها را رائه می دهند.

  3. بهترین دانشگاه های ترکیه برای دوره های آمادگی زبان انگلیسی کدام است؟

    دانشگاه بغازیچی، دانشگاه مرمه و دانشگاه فنی استانبول

  4. بهترین کالج های زبان انگلیسی در ترکیه کدام است؟

    کالج TED، کالج رابرت و کالج آرل آناتولی

  5. آیا امکان اقامت ترکیه از طریق کالج زبان وجود دارد؟

    بله، متقاضیان می توانند اقامت ترکیه از طریق کالج زبان دریافت کنند.

  6. مدت زمان اقامت ترکیه از طریق کالج زبان چقدر است؟

    مدت زمان اقامت ترکیه از طریق کالج زبان دو سال است.

  7. شرایط گرفتن اقامت ترکیه از طریق کالج زبان چیست؟

    متقاضی باید فرم ثبت نام در کالج زبان، آدرس محل سکونت خود در ترکیه و تمکن مالی برای اقامت خود را ارائه دهد.

  8. میزان تمکن مالی برای اقامت ترکیه از طریق کالج زبان چقدر است؟

    6000 دلار

  9. دوره های زبان انگلیسی در ترکیه شامل چه مواردی است؟

    دوره های عمومی انگلیسی، دوره های انگلیسی تجارت، دوره های انگلیسی برای کودکان، دوره های ویژه انگلیسی برای موسسات، دوره های تافل، دوره های آیلتس، دوره های TOEIC

  10. هزینه تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه در مقطع فوق لیسانس چقدر است؟

    برای رشته ای همچون ادبیان و زبان انگلیسی حدود 1000 دلار در هر ترم

  11. رشته های زبان تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه در مقطع فوق لیسانس چیست؟

    زبان و ادبیات انگلیسی، فرهنگ و ادبیات آمریکایی، ادبیات تطبیقی، آموزش زبان انگلیسی، مترجمی یا رشته های مرتبط و قبولی در آزمون کتبی و شفاهی زبان انگلیسی

اسکرول به بالا