071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در رشته IT در کشور اوکراین

تحصیل در رشته IT در کشور اوکراین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اوکراین، کشور ادبیات و موسیقی و رقص که فهرست بلند بالایی از موسیقی دانان جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور پس از روسیه دومین کشور پهناور در قاره اروپا است. دانشگاه های این کشور دارای تنوع رشته زیاد و با امکانات کامل و به روز می باشند. در این مقاله که به کمک مشاوران برتر موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد تهیه شده است به بررسی یکی از رشته های پرطرفدار و امروزی، رشته تکنولوژی اطلاعات در دانشگاه های کشور اوکراین می پردازیم. در این مقاله به همه سوالات شما در مورد این رشته پاسخ داده می شود، سوالاتی نظیر: شرایط پذیرش در رشته تکنولوژی اطلاعات (IT) در کشور اوکراین چیست؟ هزینه پذیرش رشته تکنولوژی اطلاعات در اوکراین چقدر است؟ شرایط تحصیل در این رشته چیست؟ شرایط و بازار کار این رشته در اوکراین چگونه است؟ بهترین دانشگاه های کشور اوکراین برای تحصیل در این رشته کدامند؟

تحصیل رشته فناوری اطلاعات در اوکراین

پذیرش برای سپتامبر- نوامبر 2019 هم اکنون امکان پذیر است.

شرایط پذیرش برای مدرک لیسانس:

  1. مدرک دوران دبیرستان و یا گواهی آن،
  2. گذرنامه بین المللی، سن کمتر از 30 سال،
  3. فرم درخواست، هم اکنون تقاضا دهید.

متقاضی باید در حداقل 5 موضوع معتبر نمرات خوبی را کسب کند. برای درخواست باید فرم درخواست آنلاین را پر کنید و نسخه های اسکن شده گذرنامه بین المللی خود و همچنین مدرک دیپلم را به آدرس ایمیل ارسال نمائید. متقاضی رشته کارشناسی نباید بیشتر از 28 سال داشته باشد. از لحاظ سلامتی باید در شرایط خوبی باشید. برای درخواست در مقطع کارشناسی، باید گواهی دبیرستان داشته باشید.

شرایط پذیرش دانشگاه اوکراین در مقطع کارشناسی ارشد:

  1. گواهی دبیرستان،
  2. گذرنامه بین المللی،
  3. ریز نمرات مدرک تحصیلی قبل،
  4. فرم درخواست، هم اکنون درخواست دهید،
  5. مدرک لیسانس دانشگاه اکراین با نمرات بالا.

متقاضی باید در آزمونی که در اکراین، روسیه و کشورهای انگلیسی زبان برگزار می شود شرکت کند و همچنین در آزمون موضوعی تخصصی نمرات خوبی را کسب نماید. یا متقاضیان تحصیلات تکمیلی در اوکراین باید فرم آنلاین درخواست را پر نموده و به همراه نسخه اسکن شده گذرنامه ارسال نمایند (فقط در صفحه اول عکس و جزئیات دیده می شوند). مدرک تحصیلی و یا گواهی دریافت شده را ارسال نمایید. متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد نباید بالاتر از 35 سال سن داشته باشند.

انتقال دانش آموزان:

  1. مدرک و یا گواهی دبیرستان،
  2. گذرنامه بین المللی،
  3. ریزنمرات دانشگاه قبل،
  4. فرم درخواست، اکنون درخواست دهید،
  5. سن نباید بالاتر از 28 باشد.

دانشگاه های اوکراین دانشجویان واجد شرایط را از دانشگاه های دیگر می پذیرد. دانشگاههای اوکراین بر پایه نظام نیمسال فعالیت می کنند. پذیرش بر مبنای سوابق تحصیلی دانشگاهی دانشجویان استوار است. برای درخواست، فرم آنلاین درخواست را پر نموده و به همراه نسخه اسکن شده گذرنامه ارسال نمایید.

شرایط لازم برای دانشجویانی که می خواهند در دوره های زبان شرکت کنند:

  1. مدرک و یا گواهی دبیرستان،
  2. گذرنامه بین المللی،
  3. تکمیل فرم درخواست، هم اکنون درخواست دهید،
  4. سن نباید بالاتر از 32 باشد.

بخش مقدماتی، 10 ماه تحصیل آکادمیک زبان اوکراینی و یا زبان روسی ارائه داده است. این زبان اصلی آموزش خواهد بود که امکان بهبود دانش مربوط به موضوعات اصلی که در آینده مطرح می شود را فراهم می آورد. پس از دوره مقدماتی باید دوره را به روسی و یا آموزش زبان انگلیسی ادامه دهید. شرایط پذیرش برای کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا مدرک دکترا در بخش شرایط پذیرش ذکر شده است.

پذیرش دکترا:

  1. گواهی دوران دبیرستان،
  2. گذرنامه بین المللی،
  3. ریزنمرات مقطع ارشد
  4. مدرک زبان روسی-اوکراینی تایید شده توسط یک دفتر اسناد رسمی از سفارت اوکراین در کشور شما برای انجام معادل سازی،
  5. مدارک سال های تحصیلی مهر و امضا شده (شامل رشته تحصیلی و ساعات گذرانده شده برای رشته تحصیلی)؛ دو نسخه کپی معتبر از مدارک مهر و امضا شده؛ دو کپی ترجمه شده از مدارک به زبان روسی و یا اوکراینی و تایید شده توسط دفتر اسناد رسمی اوکراینی در کشور شما برای انجام فرآیند معادل سازی،
  6. فرم درخواست، هم اکنون درخواست دهید،
  7. سن نباید بالاتر از 40 باشد،
  8. دانشجویان نیازمند گواهی دانشگاهی اکراینی می باشند.

دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد در رشته مربوطه با نمرات خوب و همچنین توانایی تحقیق الزامی می باشد. متقاضیان باید در آزمونی که در اوکراین، روسیه و کشورهای انگلیسی زبان برگزار می شود شرکت کند و همچنین در آزمونی که مربوط به موضوعی تخصصی است نمرات خوبی را کسب نمایند.

هزینه تحصیل رشته IT در دانشگاه های اوکراین
هزینه تحصیل رشته IT در دانشگاه های اوکراین

هزینه تحصیل رشته IT در دانشگاه های اوکراین

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در اوکراین را دارند باید از شهریه دانشگاه ها اطلاع داشته باشند. در حالی که این طور به نظر می رسد که بسیاری از دانشجویان به جای برنامه ریزی مناسب مالی به فرضیاتی متوسل می شوند که منجر به ناامیدی و حتی گاهی اخراج می شود. این مقاله به این موضوع می پردازد و برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در اوکراین را دارند بیان شده است، از این رو عنوان: ” شهریه دانشگاههای اوکراین برای دانشجویان بین المللی” به آن اختصاص یافته است.

شهریه و هزینه زندگی نسبتا پایین در اوکراین توجه بسیاری از دانشجویان را به دانشگاه های این شهر جلب نموده است. با این حال، شهریه پایین لزوما به معنای نگرفتن شهریه، شهریه معوق و یا گرفتن جایزه بورس تحصیلی نیست. دانشجویان آینده نگر بین المللی باید توجه داشته باشند که هزینه هایی وجود دارد که باید بدون در نظر گرفتن مبلغ شهریه پرداخت شوند.

شهریه دانشگاهی اوکراین براساس رشته تحصیلی بین 1200$ و 5000$ در نوسان است. بیشتر شهریه رشته های مقدماتی کمتر از 2000$ می باشد و حتی ممکن است در برخی از دانشگاه ها کمتر از 1000$ باشد. شهریه دانشگاه برای دوره های لیسانس به زبان تحصیلی و همچنین رشته تحصیلی و یا حتی دانشگاه بستگی دارد. شهریه رشته هایی که به زبان انگلیسی برگزار می شوند کمی بیشتر از رشته های مشابهی می باشد که به زبان اوکراینی و یا روسی است. رشته پزشکی به طور معمول شهریه بیشتری نسبت به سایر رشته ها دارد.

 شهریه برخی رشته ها در دانشگاه های معروف در شهر کیف بالاتر از برخی دانشگاه های نسبتا شناخته نشده اما با کیفیت در پایتخت می باشد. به استثنا رشته های پزشکی مانند پزشکی عمومی و دندانپزشکی که اگر به زبان انگلیسی ارائه شوند شهریه شان بین 4000$ تا 5000$ می باشد، هزینه سایر رشته های مربوط به لیسانس بین $2000 تا 3500$ می باشد.

شهریه رشته ها به زبان اوکراینی و یا روسی، شهریه دوره ها به زبان انگلیسی:

لیسانس ($) و فوق لیسانس ($):

ریاضیات محاسباتی و برنامه نویسی: لیسانس 1800 -فوق لیسانس 2350

  • 42 کامپیوتر زیست محیطی و مانیتورینگ اقتصادی: لیسانس 1500 -فوق لیسانس 2000
  • 43 مهندسی کامپیوتر: لیسانس 2300 -فوق لیسانس 3400 = 2350 – 2500 – 4500 – 2400 
  • 44 علوم کامپیوتر: لیسانس 1700 – 3400 – فوق لیسانس 2000 – 3700
  • 45 سیستم کنترل و خودکار کامپیوتر: لیسانس 3600 -فوق لیسانس 2400
  • 46 سیستم خودکار کامپیوتر: لیسانس 2300 – فوق لیسانس 2500
  • 47 سیستم کامپیوتر و شبکه: 3600
  • 48 سیستم کامپیوتر در زمینه حمل و نقل: لیسانس 2300 – فوق لیسانس 2500
  • 49 کامپیوتر با هدف طراحی: 3600
  • 50 کامپیوتر-تکنولوژی ترکیبی فرایند و تولید: 3600

تحصیل دکترای رشته IT در اوکراین

دانشجویان خارجی به دلیل داشتن کیفیت آموزشی و تحقیقاتی بالای دانشگاههای اوکراین سالانه برای تحصیل در مقطع پی اچ دی به این کشور سفر می کنند. دانشجویان اهل نیجریه برای تحصیل در مقطع پی اچ دی به اوکراین می آیند. دانشجویان اهل نیجریه علاقه زیادی به تحصیل در خارج از کشور دارند و به همین دلیل دانشگاه های اوکراین را برای تحصیل انتخاب می کنند. آن ها به دلیل فضای آموزشی بسیار خوب اوکراین احساس راحتی زیادی در این کشور می کنند و در طول تحصیل در خوابگاه های این کشور اقامت دارند.

دانشجویان اهل کشور غنا نیز علاقه زیادی به تحصیل در مقطع پی اچ دی در اوکراین دارند و به دلیل رشته های تحقیقاتی این کشور، دانشگاه های آن را به دانشگاه های دیگر کشورهای اروپایی ترجیح می دهند. در اوکراین از دانشجویان غنائی استقبال بیشتری می شود زیرا که آنها سابقه تحصیلاتی درخشانی در دانشگاه های این کشور دارند. دانشجویان اهل کشور کامرون نیز برای تحصیل در مقطع پی اچ دی به دانشگاه های بین المللی اوکراین می آیند و دارای سابقه تحصیلی بسیار خوبی می باشند. این دانشجویان پس از اخذ مدرک فوق لیسانس برای تحصیل در مقطع دکترا به اوکراین می آیند و در خوابگاه های دانشگاهی این کشور اقامت می کنند.

دانشجویان اهل کشور نامیبیا علاقه زیادی به تحصیل در مقطع پی اچ دی در خارج از کشور دارند و کشور اوکراین را به دلیل فضای آموزشی بسیار خوب آن از بین سایر کشورها انتخاب می کنند. دانشجویان نامیبیایی دو سال اول تحصیل خود را تحت نظارت یک ناظر به تحصیل می پردازند و سپس دو سال بعد کارهای تحقیقاتی انجام می دهند.

 دانشجویان اهل آفریقای جنوبی برای تحصیل در مقطع پی اچ دی در رشته های مختلف به اوکراین می آیند. به منظور تحصیل در مقطع پی اچ دی نه تنها دانشجویان آفریقای جنوبی بلکه سایر اتباع آفریقایی هم به اوکراین می آیند. دانشجویان کشور زامبیا ویزای تحصیلی خود را از سفارت اوکراین دریافت می کنند و سپس برای تحصیل در مقطع دکتری به اوکراین می آیند. دانشجویان اهل زامبیا برای تحصیل در مقطع دکترا به دانشگاه های بین المللی اوکراین می آیند و در رشته های گوناگونی به تحصیل می پردازند. این دانشجویان ویزای تحصیلی خود را از سفارت اوکراین در آفریقای جنوبی دریافت می کنند.

دانشجویان هندی زیادی برای تحصیل در مقطع دکترا به اوکراین می آیند و در دانشگاههای بین المللی این کشور به تحصیل می پردازند. دانشجویان هندی ویزای تحصیلی خود را از سفارت اوکراین در هند دریافت میکنند. همچنین دانشجویان پاکستانی زیادی برای تحصیل در مقطع دکترا به اوکراین می آیند و در دانشگاههای بین المللی این کشور به تحصیل می پردازند. دانشجویان پاکستانی ویزای تحصیلی خود را از سفارت اوکراین در پاکستان دریافت می کنند. دانشجویان مصری هم علاقه زیادی به تحصیل در مقطع دکتری در زمینه های تحقیقاتی مختلف دارند.

شرایط کار رشته IT در اوکراین

در حدود 7% از تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور اوکراین در حوزه IT تولید می شود( در حدود 3.5 میلیارد دلار آمریکا در سال 2015 ) و انتظار می رود که این میزان به بیش از 15% GDP تا سال 2020 برسد. همه این اعداد و ارقام را به این اضافه کنید که بازار این کشور بدون فریلنسرها* می باشد.

فریلنسر: فریلنسر یا آزادکار به این معنی است که یک نفر بدون این که به یک سازمان یا کسب و کار و شرکت مشخصی متعهد شود، فعالیت حرفه ای و تخصصی خود را برای مجموعه های مختلف انجام می دهد و بر اساس نیاز و پروژه های در دسترس، کارفرمای خود را تغییر می دهد.

تعداد تقریبی توسعه گران در اوکراین بیش از 130.000 نفر می باشد. تعداد متخصصان IT سالانه 10-20% افزایش می یابد ( به طور مثال 90.000 نفر در سال 2014 در مقابل 110.000 نفر در سال 2015 ). بیشترین بخش این تعداد افراد، متخصصان با صلاحیت و متبحری در حوزه IT هستند که در تامین کالا و خدمات از منابع خارج از کشور و انتقال دریایی کالاها برای بزرگترین شرکت های توسعه گر نرم افزاری بین المللی جهانی مشغول به کار و فعالیت می باشند( بر طبق اطلاعات رسیده از منابع مختلف، در حدود 58%). آنچه موجب تفاوت کشور اوکراین از دیگر مقاصد ساحلی IT می شود، پیشینه قوی فنی و ریاضی اکثریت فارغ تحصیلان دانشگاه، شرایط جسمی خوب کارکنان IT، محل و موقعیت جغرافیایی، و تمرکز زیاد پرسنل و کارکنان IT در چهار شهر بزرگ این کشور( کی یف، خارکوف، لویو و اودسا ) می باشد.

بررسی حرفه ای IT / آمار و ارقام حقوق:

در سال های اخیر، اوکراین مورد هجوم شرکت های بزرگ و کوچک توسعه نرم افزاری اروپایی و آمریکایی برای ورود به بازار قرار گرفته است. رقابت برای استعداد و توانایی بومی به طور قابل توجهی افزایش یافته است، اما تعدادی از این متخصصان هم در حال فارغ تحصیلی از دانشگاه هستند و هم در حوزه های دیگر واجد شرایط و صلاحیت می باشند ( مهندسان، ریاضیدانان، آمارگران، فیزیکدانان و غیره). آخرین آمار مربوط به حقوق در زیر ارائه شده است. لطفا به این موضوع توجه نمایید که این ارقام حقوق خالص ماهانه دریافتی کارکنان و به دلار آمریکا می باشد:

  • طراح سیستم: ماهانه 4500 دلار
  • مدیر یا سرپرست مهندسی: ماهانه 4500 دلار
  • مدیر فنی: ماهیانه 4000 دلار
  • مدیریت ارشد پرسنل (PM): ماهانه 4000 دلار
  • مدیر گروه: ماهانه 3500 دلار
  • مهندس کامپیوتر ارشد (SE): ماهانه 3500 دلار
  • مدیر فنی تضمین کیفیت ( QA): ماهانه 2800 دلار
  • استاد Scrum: ماهانه 2700 دلار
  • پرسنل ارشد تضمین کیفیت (QA): ماهانه 2500 دلار
  • مدیر تولید: ماهانه 2200 دلار
  • توسعه گر: ماهانه 2200 دلار
  • مهندس نرم افزار: ماهانه 2000 دلار
  • تحلیل گر تجاری: ماهانه 2000 دلار
  • حقوق ها بر مبنای زبان برنامه نویسی جاوا ( Java/C#/.NET/C++) برای توسعه گران ارشد/ متوسط/مبتدی به طور متوسط ماهانه 800/2000/3500 دلار می باشد.

مزایای متداول شغلی/اضافه دریافتی: اگرچه بسیاری از متخصصان IT به عنوان پیمانکار استخدام می شوند( تا مالیات حقوق را پس انداز کنند) اما به طور معمول با پرداخت سود ثبت شده یکسان برای کارکنان تمام-وقت موافقت می کنند.

تعطیلات: بر اساس تقویم 24 روز در سال تعطیلی دارند. کارکنان موظف به گرفتن حداقل 14 روز متوالی مرخصی می باشند، مگر این که توسط کارفرما این مرخصی داده شود.

مرخصی استعلاجی ( بیماری): تا 21 روز توسط کارفرما داده می شود مگر این که در قرارداد طور دیگری ذکر شده باشد.

بیمه پزشکی: شرکت های معتبر و خوشنام IT برای کارکنان خود پوشش بیمه پزشکی از شرکت های بیمه خصوصی مهیا می کنند. اما این موضوع به همراه پوشش دقیق بیمه ای قابل بحث و گفتگو می باشد.

پرداخت هزینه های باشگاه و ورزش: این هزینه ها به همراه بیمه پزشکی پرداخت می شود.

آموزش های حرفه ای و شغلی/ کارگاه ها، رفت و آمد به شرکت ( در خارج از محدوده)، رویدادهای شرکت: این یکی از مهم ترین اضافه دریافتی ها برای پرسنل و کارکنان در سطح متوسط/ ارشد می باشد. اغلب اوقات این عامل به تنهایی مهم تر و برتر از دیگر مزایایی است که یک شرکت ارائه می دهد.

بهترین دانشگاه های اوکراین برای رشته IT
بهترین دانشگاه های اوکراین برای رشته IT

بهترین دانشگاه های اوکراین برای رشته IT

رشته تحصیلی لیسانس IT، اوکراین، رشته تحصیلی لیسانس علوم کامپیوتر و تکنولوژی اطلاعات: بیشتر موفقیت ها و دستاوردهای مدرن جهان بر پایه کارکرد موثر مدلسازی انفورماتیک و ریاضی در حوزه های مختلف علوم، تکنولوژی، و تولید می باشد. توسعه اقتصادی نیازمند اجرا و اعمال پیشرفت دائمی تکنولوژی اطلاعات، مهندسی نرم افزار کامپیوتر و ریاضی است.

دانشجویان بین المللی دوره تحصیلی علوم کامپیوتر و تکنولوژی اطلاعات (CSIT) پس از پایان دوره تحصیلی، توانایی حل همه مشکلات IT را با استفاده از علوم کامپیوتر و مهندسی نرم افزار، کاربرد های کامپیوتر و تکنولوژی اطلاعات دارا می باشند.

دوره تحصیلی علوم کامپیوتر و تکنولوژی اطلاعات (CSIT) به زبان انگلیسی یک فرصت عالی برای دانشجویان بین المللی در اوکراین می باشد. اگر خواستار کسب شایستگی ها و مهارت های فراوانی می باشید، با یادگیری دروس پایه شروع کنید. شما زبان روسی یا زبان اوکراینی را به منظور رفع نیازهای تحصیلی و آموزشی فرا خواهید گرفت.

رشته تحصیلی لیسانس برنامه نویسی و اقتصاد بازرگانی، دانشگاه اقتصاد و تجارت پولتاوا اوکراین: دوره تحصیلی لیسانس برنامه نویسی و اقتصاد بازرگانی به منظور آمادگی متخصصان IT در برنامه نویسی با کمک دانش بازرگانی –ساختارهای مدلسازی مورد نیاز در جهت پیدا کردن راه حل برای فعالیت های عملی در اقتصاد و مدیریت سیستم های اطلاعات طراحی شده است.

دانشجویان برنامه نویسی و اقتصاد، چگونگی کد و رمز گذاری و تست برنامه ها (C/C++، Java، PHP، HTML) که بر اساس مدل های ریاضی و تحلیل الگوریتم ها (فرمولاسیون مشکلات اقتصادی ) می باشند، چگونگی تحلیل، پاک و صفر کردن، تنظیم دوباره و مدیریت پایگاه داده های بزرگ را یاد می گیرند. آن ها با برنامه نویسی ریاضی ( MathCad، MatLab، R) آشنا می شوند و مفاهیم پایه ای از مدیریت پروژه را در سازمان فرامی گیرند، از عملکرد های تکنولوژی های زیربنایی در شبکه های کامپیوتری بومی و شبکه های جهانی و اینترنت سر در می آورند، و همچنین دانش عملکردهای اقتصادی از جمله مدیریت، بازاریابی، تجارت بین المللی، حسابداری و مالی را فرا می گیرند.

رشته تحصیلی فوق لیسانس تکنولوژی اطلاعات، رشته تحصیلی فوق لیسانس علوم کامپیوتر و تکنولوژی اطلاعات، رشته تحصیلی اقتصاد و بازرگانی دانشگاه پولتاوا اوکراین: بیشتر موفقیت ها و دستاوردهای مدرن جهان بر پایه کارکرد موثر مدلسازی انفورماتیک و ریاضی در حوزه های مختلف علوم، تکنولوژی، و تولید است. توسعه اقتصادی نیازمند اجرا و اعمال پیشرفت دائمی تکنولوژی اطلاعات و مهندسی نرم افزار کامپیوتر و ریاضی می باشد.

دانشجویان بین المللی دوره تحصیلی فوق لیسانس علوم کامپیوتر و تکنولوژی اطلاعات (CSIT) پس از پایان این دوره تحصیلی قابلیت و توانایی حل همه مسائل و مشکلات مربوط به IT را با استفاده از علوم کامپیوتر و مهندسی نرم افزار، کاربردهای کامپیوتر و تکنولوژی اطلاعات دارا می باشند.

دوره تحصیلی فوق لیسانس علوم کامپیوتر و تکنولوژی اطلاعات(CSIT) به زبان انگلیسی یک فرصت عالی و کامل برای دانشجویان بین المللی در کشور اوکراین می باشد. اگر خواستار کسب شایستگی و مهارت های فراوان می باشید، با فراگیری دروس پایه شروع کنید. شما زبان روسی یا زبان اوکراینی را به منظور رفع نیازهای تحصیلی و آموزشی یاد خواهید گرفت. 

مشاوران و وکلای زبده و برجسته موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد با اطلاعات کامل و آگاهی از به روزترین و جدیدترین قوانین مهاجرتی، بهترین گزینه های مهاجرت تحصیلی و شغلی را به شما ارائه می دهند. با مشاوره با کارشناسان موسسه ما، ضمن برخورداری از خدمات مشاوره ای ارزشمند و آگاهی از شرایط مهاجرت، با اطمینان خاطر قدم در راهی سرنوشت ساز می گذارید که آینده زندگی و کار و تحصیل شما را تضمین می کند. کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان و مشهد از ابتدای این تصمیم تا رسیدن به مقصد و هدف در کنار شما خواهند بود. به ما اطمینان کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل رشته IT در اوکراین

1-پذیرش رشته آی تی در اوکراین در چه ماهی انجام می شود؟

سپتامبر_نوامبر.

2-شرایط پذیرش مقطع کارشناسی رشته آی تی در دانشگاه اوکراین به چه صورت است؟

مدرک دوران دبیرستان و یا گواهی آن ، گذرنامه بین المللی ، سن کمتر از 28 سال ، فرم درخواست.

3- شرایط پذیرش مقطع کارشناسی ارشد رشته آی تی در دانشگاه اوکراین به چه صورت است؟

گواهی دبیرستان ، گذرنامه بین المللی ، ریز نمرات مدرک قبلی ، فرم درخواست ، مدرک لیسانس دانشگاه اوکراین با نمرات بالا ، سن زیر 35 سال.

4-آیا شرکت در مقطع کارشناسی ارشد آی تی در اوکراین آزمون دارد؟

بله ، متقاضی باید در آزمونی که در اکراین، روسیه و کشورهای انگلیسی زبان برگزار می شود شرکت کند و همچنین در آزمون موضوعی تخصصی نمرات خوبی را کسب نماید.

5-آیا امکان انتقال دانشجویان برای مقطع کارشناسی آی تی به اوکراین وجود دارد؟

بله.

6-انتقال دانشجویان برای رشته آی تی به اوکراین چه شرایطی دارد؟

سن کمتر از 28 سال ، گواهی دبیرستان ، ریز نمرات دانشگاه قبلی ، گذرنامه بین المللی ، فرم درخواست.

7-تحصیل رشته آی تی در اوکراین به چه زبانی است؟

اوکراینی یا روسی و انگلیسی.

8- شرایط پذیرش مقطع دکتری آی تی در دانشگاه اوکراین به چه صورت است؟

گواهی دبیرستان ، گذرنامه بین المللی ، ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد ، مدرک زبان ، مدارک تحصیلی سال های قبل ، فرم درخواست ، سن زیر 40 سال ، مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه اوکراین.

9- آیا شرکت در مقطع دکتری آی تی در اوکراین آزمون دارد؟

متقاضیان باید در آزمونی که در اوکراین، روسیه و کشورهای انگلیسی زبان برگزار می شود شرکت کند و همچنین در آزمونی که مربوط به موضوعی تخصصی است نمرات خوبی را کسب نمایند.

10-هزینه تحصیل رشته آی تی در اوکراین چقدر است ؟

با توجه به مقطع مورد نظر از 1000 تا 5000 دلار سالیانه متغیر است.

11-آیا فارق التحصیلان رشته آی تی در اوکراین اجازه کار و اقامت دارند؟

بله.

12-هزینه زندگی برای دانشجویان رشته آی تی در اوکراین چقدر است؟

ماهیانه حدود 600 تا 800 یورو.

13- شرایط پذیرش برای مدرک لیسانس رشته فناوری اطلاعات در اوکراین چیست؟

  • مدرک دوران دبیرستان و یا گواهی آن،
  • گذرنامه بین المللی
  • فرم درخواست

14- 32 سال دارم آیا می توانم برای مقطع لیسانس رشته فناوری اطلاعات اوکراین اقدام کنم؟

متقاضی رشته کارشناسی نباید بیشتر از 28 سال داشته باشد.

15- نحوه درخواست پذیرش مقطع لیسانس فناوری اطلاعات اوکراین به چه صورت است؟

برای درخواست باید فرم درخواست آنلاین را پر کنید و نسخه های اسکن شده گذرنامه بین المللی خود و همچنین مدرک دیپلم را به آدرس ایمیل ارسال نمائید.

16- آیا برای پذیرش در مقطع ارشد رشته فناوری اطلاعات در اکراین باید در آزمون شرکت کنم؟

متقاضی باید در آزمونی که در اکراین، روسیه و کشورهای انگلیسی زبان برگزار می شود شرکت کند و همچنین در آزمون موضوعی تخصصی نمرات خوبی را کسب نماید.

17- آیا اخذ پذیرش مقطع ارشد فناوری اطلاعات در اوکراین شرایط سنی دارد؟

متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد نباید بالاتر از 35 سال سن داشته باشند.

18- آیا می توانم از دانشگاه فعلی خود به دانشگاه اوکراین انتقالی بگیرم ؟

دانشگاه های اوکراین دانشجویان واجد شرایط را از دانشگاه های دیگر می پذیرد. دانشگاههای اوکراین بر پایه نظام نیمسال فعالیت می کنند. پذیرش بر مبنای سوابق تحصیلی دانشگاهی دانشجویان استوار است.

19- شرایط لازم برای شرکت در دوره های زبان اوکراینی چیست؟

  • مدرک و یا گواهی دبیرستان،
  • گذرنامه بین المللی،
  •  تکمیل فرم درخواست،
  •  سن نباید بالاتر از 32 باشد.

20- طول دوره مقدماتی زبان اوکراینی چه مدت است؟

بخش مقدماتی، 10 ماه تحصیل آکادمیک زبان اوکراینی و یا زبان روسی ارائه داده است.

21- آیا برای اخذ پذیرش مقطع دکترا فناوری اطلاعات در اوکراین نیاز به مدرک زبان دارم؟

مدرک زبان روسی-اوکراینی تایید شده توسط یک دفتر اسناد رسمی از سفارت اوکراین در کشور شما برای انجام معادل سازی،

22- جهت اخذ پذیرش مقطع دکترا دانشگاه های اوکراین آیا می توانم مدارک خود را به زبان انگلیسی ارسال کنم؟

مدارک سال های تحصیلی مهر و امضا شده ، دو نسخه کپی معتبر از مدارک مهر و امضا شده؛ دو کپی ترجمه شده از مدارک به زبان روسی و یا اوکراینی و تایید شده توسط دفتر اسناد رسمی اوکراینی در کشور شما برای انجام فرآیند معادل سازی،

اسکرول به بالا