071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در روسیه

تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور روسیه از فارغ التحصیلان رشته مکانیک در بازار کار خود با آغوش باز استقبال می نماید. در این مقاله کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد شما را با شرایط پذیرش از دانشگاه های معتبر روسیه در رابطه با تحصیل در رشته مکانیک آشنا خواهند کرد.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته مهندسی مکانیک در روسیه

شرایط تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در کشور روسیه

متقاضیان خارجی هم در دفاتر تولید و هم در دفاتر طراحی بایستی توجه ویژه ای به رشته تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه های شرکت کننده در پروژه 5-100 داشته باشند. در این جا به ارائه چند رشته تحصیلی در دسترس می پردازیم.رشته اتوماسیون فرآیند تکنولوژیکی و تولید در متالورژی (استخراج و ذوب فلزات) در دانشگاه سیبفو (SibFU) که چهار سال طول می کشد و نوع تحصیل آن درون دانشگاهی (در بخش ها یا دانشکده های یک دانشگاه) است. ممکن است در این رشته به طور رایگان تحصیل کنید. به فارغ تحصیلان مدرک لیسانس داده می شود. دروس اصلی این رشته تحصیلی عبارت است از: تئوری کنترل اتوماتیک، تشخیص و قابلیت اطمینان سیستم های اتوماسیون، اتوماسیون فرایندهای تکنولوژیکی و تولید، طراحی سیستم کنترل.

دانشگاه راند (RUND) رشته مهندسی قدرت را به مهندسان مکانیک آینده ارائه می دهد. طول مدت این دوره تحصیلی چهار سال می باشد و در روسیه تدریس می شود. دپارتمان همکاری علمی و تکنولوژیکی بین المللی دانشگاه راند دارای آزمایشگاه های مدرن شبیه سازی کامپیوتری، ابزارآلات ماشینی، ابزار برش، علم سنجش و مقیاس ها، ابزارسازی و تکنولوژی مهندسی مکانیک می باشد، که فرصت فراگیری تجارب عملی لازم را در مرحله آموزش فن مهندسی امکان پذیر می سازد.

شرایط پذیرش و تحصیل مهندسی مکانیک روسیه
شرایط پذیرش و تحصیل مهندسی مکانیک روسیه

دانشجویانی که رشته مکاترونیک و رباتیک را در دانشگاه تی پی یو(TPU) را انتخاب می کنند، نه تنها دانش تئوری گسترده و جامعی را در این رشته بدست می آورند؛ بلکه چگونگی طراحی و برنامه ریزی ربات ها را نیز فرا می گیرند. این مهارت ها هم در تولید صنعتی و هم در آینده در بخش های غیر-صنعتی کاربرد دارند. مدت زمان تحصیل در این رشته چهار سال می باشد،دانشگاه محل تحصیل روسیه می باشد و امکان تحصیل رایگان در این رشته وجود دارد.

شرایط اخذ پذیرش در رشته مهندسی مکانیک در کشور روسیه

زبان تدریس در دانشگاه های کشور روسیه به زبان روسی است، بنابراین اولین کار یادگیری زبان روسی و سپس اثبات مهارت در این زبان ذکر شده می باشد.هرچند نگرانی بی مورد است؛ زیرا برخی دانشگاه های روسیه یک دوره آمادگی تحصیلی یک ساله را ارائه می دهند که افراد تازه واردی مانند شما فرصت هماهنگی کامل با جامعه روسیه از طریق دوره هایی در مورد زبان و فرهنگ و آداب و رسوم و سبک زندگی روسی را پیدا می کنند.آزمون ورودی به زبان روسی، نقش بسیار مهمی را در تعیین این موضوع دارد که آیا یک دانشجو در دانشگاه منتخب خود پذیرفته می شود یا خیر. آزمون های یکپارچه دولتی (EGE) مانند SAT که در ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد، یک آزمون استاندارد برای دانشگاه می باشد که در این کشور نیز کاربرد دارد.دانشگاه های برتر نیازمند بالاترین امتیاز داوطلبان در این آزمون های یکپارچه دولتی (EGE) به منظور اخذ صلاحیت و واجد شرایط برای بررسی دقیق می باشد که همین امر موجب می شود تا این دانشگاه ها سخت ترین شرایط ورودی را داشته باشند. علاوه بر این، کپی رسمی مدارک مورد نیاز مانند درخواست نامه برای پذیرش، کارت شناسایی و اوراق هویت، مدارک تحصیل قبلی، گواهی پزشکی و عکس های پاسپورتی همه باید به زبان روسی ترجمه شده باشند.

هزینه تحصیل رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه های روسیه

هزینه تحصیل و زندگی در روسیه

روسیه که یک کشور توسعه یافته است، بهترین رشته های حرفه ای مانند رشته پزشکی عمومی (MBBS)، کارشناسی ارشد (MS) و یا دکترای پزشکی (MD)، مهندسی را در پایین ترین هزینه شهریه در مقایسه با دیگر کشورهای جهان ارائه می دهد.هر سال در حدود 30% از دانشجویان بین المللی به کشور روسیه وارد می شوند تا ادامه تحصیل دهند.روسیه برای بهترین کیفیت آموزشی به همراه تسهیلات فراوان شناخته شده است. علاوه بر آن هزینه تحصیل در روسیه بسیار مناسب و معقول می باشد. در مقایسه با کشور هند، که متوسط هزینه تحصیل در حدود 15-20 لک برای دانشگاه های مشخص می باشد در کشور روسیه این میزان هزینه 5-6 لک می باشد. که اگر همه هزینه ها را در نظر بگیریم به میزانی در حدود فقط 8-10لک میرسیم.استانداردهای زندگی در سطح بالا محدوده و منطقه امن برای دانشجویان بین المللی.چه برای لذت بردن از مراسم فیفای 2018 وچه برای ادامه تحصیل وارد مسکو و سنت پترزبورگ شده باشید، هر دوی این شهرها از شگفت انگیزترین مقاصد برای سیاحت می باشند. هزینه های ماهانه زندگی در روسیه در مقایسه با کشورهایی همچون آمریکا، انگلستان و لندن بسیار ارزان است.

همه در مورد این موضوع فکر می کنند که چه مقدار پول برای زندگی در روسیه لازم است؟ پس انداز برای همه دانشجویان امری مهم و ضروری است اما وقتی حرف روسیه و هزینه های زندگی در این کشور می شود، هزینه های زندگی در این کشور برای یک دانشجو در یک شرایط متوسط و معقول در حدود 200 تا 250 دلار می باشد.

تحصیل دکترای رشته مهندسی مکانیک در روسیه

تحصیل دکترای مهندسی مکانیک در روسیه

پی اچ دی مخفف عنوان رشته تحصیلی دکترا در رشته های علوم انسانی است. این مدرک تحصیلی به دانشجویان سطح بالا و محققانی اعطاء می شود که تحقیقات علمی شگرف و مهمی را در یک حوزه تخصصی یا رشته تحصیلی انجام داده اند.پیشرفت هایی که موجب ساخت وسایل دست ساز مانند ابزارآلات و ساختارها و ماشین ها شده است، تا حد زیادی مرهون کار و تلاش این افراد در حوزه و رشته مهندسی است. این افراد با ترکیب خلاقیت و ریاضیات و دانش جهانی به نوآوری دست می یابند. مهندسی مکانیک رشته ای است که بر طراحی، برنامه ریزی و ساخت بیشتر ابزاری که می توانید فکر کنید، از تکه های جداگانه ابزارها تا ماشین ها و سیستم های غول پیکر متمرکز است.

تحصیل دکترای مهندسی مکانیک در روسیه
تحصیل دکترای مهندسی مکانیک در روسیه

کار مهندسان مکانیک بسیار حائز اهمیت می باشد. آن ها افرادی هستند که ایده ها را می گیرند و آن ها به کالا ها و محصولات در دسترس در بازار تبدیل می کنند. مهندسان مکانیک مسئول بیشتر چیزها می باشند، از ویژگی های ایمنی در خودروها تا طراحی و توسعه وسایل پزشکی، نگهداری و حفاظت از وسایل نقلیه هوایی و نیروگاه های برقی و وسایل تلفن همراه و غیره.مهندس مکانیک بودن به معنی کاربرد اصول پایه مهندسی و فرآیند مکانیکی مورد نیاز به منظور ساخت ماشین ها و ابزار آلاتی است که روزانه از آنها استفاده می کنیم. دانشجویان این رشته مهندسی با مفاهیمی مانند ترمودینامیک، انتقال گرما، کنترل کیفیت و طراحی تولید آشنا می شوند. در این رشته، دوره هایی درباره مواد مورد استفاده در فرآیند تولید و ساخت نیز وجود دارد. آموزش عملی از طریق پروژه های فردی یا گروهی انجام می گیرد که دانشجویان را به کاربرد دانش تئوری خود ترغیب می کند.پروژه های پی اچ دی یا دکترای مهندسی مکانیک حوزه های متفاوتی را پوشش می دهد، مانند: ترمودینامیک یا مکانیک سیالات، دینامیک ساختاری، مکانیک و طراحی.رشته پی اچ دی در کالج مهندسی تدریس می شود. این رشته تحصیلی امکان اشتغال فرد دارای مدرک دکترای مکانیک را در طیف وسیعی از رشته های تحقیقی و کاری در آن سوی مرزهای سنتی تحقیقی به عنوان بخشی از گروه های بینا رشته ای ( میان رشته ای) را فراهم می کند. کار تحقیقی در کالج شامل طیف وسیعی از برنامه ها از جمله مهندسی پزشکی، مهندسی هوافضا و مهندسی خودرو، انرژی و صنعت ساختاری، توسعه و طراحی پایدار می باشد و کار از اساسی ترین مطالعه و تحقیق تا بررسی های تقریبا تجاری را در برمی گیرد.این رشته تحصیلی نیازمند یک معادل بین المللی 1 به 2 و یا یک مدرک فوق لیسانس در سطح صلاحیت و شایستگی یا بالاتر در رشته مربوط و یک مدرک زبان در سطح آیلتس با نمره 6.0 ( 5.5 در هر مهارت) می باشد.

شرایط کار رشته مهندسی مکانیک در روسیه

مهندسین مکانیک در برنامه ریزی و تولید محصولات جدید به واسطه انجام وظایف مهندسی و توسعه، طراحی و آزمایش ابزارآلات مهندسی فعالیت دارند. فرد دارای صلاحیت در این زمینه می بایست دارای مدرک لیسانس مهندسی مکانیک یا فوق لیسانس مهندسی یا هر مدرک مرتبط دیگری باشد. همچنین ممکن است به منظور عضویت در جامعه تخصصی و صنایعی خاص، مدرک EIT نیز مورد نیاز باشد.مهندسان مکانیک می بایست بر نرم افزارهای Office، اتوکد و دیگر نرم افزار های کاربردی شغل مورد نظر مسلط باشند. آنان می بایست دارای مهارت های حل مسئله و برقراری ارتباط باشند و بتوانند با روحیه تیمی، تمامی پروژه ها را مدیریت کنند. تمامی مهندسینی که به صورت گروهی مشغول به کار هستند می بایست دارای کد دولتی مرتبط باشند. آنان طراحی های لازم را با استفاده از ابزار آلات فنی مرتبط انجام می دهند. آنان با توجه به زمان و بودجه تخمین زده شده، بر ظاهر، امنیت، بودجه مورد نیاز و عملکرد پروژه تصمیم گیری می نمایند.

حداقل دستمزد مهندسین مکانیک در روسیه حدودا 1000 دلار و حداکثر آن 3350 دلار در ماه می باشد. متوسط دستمزد در این شاخه 2220 دلار در ماه می باشد و این بدان معناست که 50 درصد مهندسین کمتر از این مبلغ و 50 درصد دیگر بیش از این مبلغ درآمد دارند. این حد متوسط، میانه دستمزد سالانه را تعیین می نماید. در واقع، تمامی افراد در تلاشند تا بیش از حد متوسط درامد داشته باشند.دو مقیاس دیگر مرتبط با حد متوسط وجود دارد: صدک 25 ام و صدک 75 ام. با توجه به آمارهای به دست آمده اطلاعات زیر حائز اهمیت هستند:25 درصد مهندسین مکانیک کمتر از 1400 دلار و 75 درصد بیش از 1400 دلار در ماه درآمد دارند.75 درصد مهندسین مکانیک کمتر از 2600 دلار و 25 درصد بیش از 2600 دلار درآمد دارند.همانطور که داده های زیر نشان می دهد تجربه کاری نیز شاخص بسیار مهمی است. طبیعت، تجربه کاری بیشتر، درآمد بیشتر به دنبال دارد:مهندس با کمتر از 2 سال تجربه کار 1200 دلار در ماه، فردی با تجربه بین 2 الی 5 سال 1670 دلار در ماه، فردی با 5 الی 10 سال سابقه کاری 1890 دلار در ماه و فردی با 10 الی 15 سال سابقه کار 2300 دلار در ماه درآمد دارد. چنانچه فرد بین 15 الی 20 سال سابقه کار داشته باشد 2700 دلار در ماه درآمد دارد. در نهایت، افرادی با بیش از 20 سال سابقه کار 3100 دلار در ماه درآمد خواهد داشت.

بهترین دانشگاه های روسیه برای رشته مهندسی مکانیک

  • دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای
  • دانشگاه تکنولوژی مسکو
  • دانشگاه دولتی بلگراد
  • دانشگاه دولتی اورنبورگ
  • دانشگاه دولتی اورال
  • دانشگاه موسسه انرژی مهندسی مسکو (دانشگاه فنی)
  • دانشگاه فنی دولتی موسسه اتومبیل و جاده ای مسکو
  • دانشگاه فنی دولتی کورسک
  • دبیرستان بین المللی تجارت مسکو
  • دانشگاه پلی تکنیک تامسک
  • دانشگاه سنت پترزبورگ برای ارتباط با آبراه ها
  • دانشگاه فنی سنت پترزبورگ
  • دانشگاه معماری و مهندسی سنت پترزبورگ
  • دانشگاه دولتی فنی و هوافضا سنت پترزبورگ
  • دانشگاه فنی دولتی قفقاز شمالی
  • دانشگاه دولتی رادیو مهندسی
  • دانشگاه فنی دولتی Tver

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه و دریافت اقامت روسیه می توانید به دفاتر ما در تهران و شیراز به صورت حضوری مراجعه نمایید، تا پاسخ تمامی سوالات خود را به طور دقیق دریافت نمایید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در روسیه

1- آیا دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک رایگان است؟

خیر، برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در روسیه باید هزینه تحصیل دانشگاه مورد نظر را پرداخت نمایید.

2- آیا برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در روسیه می توان بورسیه تحصیلی دریافت کرد؟

با توجه به رزومه علمی امکان اقدام برای می توانید تحصیل در رشته مهندسی مکانیک روسیه وجود دارد.

3- تحصیل رشته مهندسی مکانیک در روسیه به چه زبانی است؟

تحصیل مهندسی مکانیک در روسیه به زبان انگلیسی و روسی ارائه می شود.

4- آیا تحصیل در روسیه امن است؟

در صورتیکه در رفت و آمد و مراقبت از وسایل خود کوشا باشید، در روسیه مشکلی برای شما پیش نخواهد امد..

5- آیا می توانید ضمن تحصیل رشته مهندسی مکانیک در روسیه کار کنید؟

مجوزهای اجازه کار حین تحصیل فقط در دوره های تمام وقت در دانشگاه های معتبر دولتی برای دانشجویان صادر می شود. دانشجویان فقط می توانند مطابق حرفه مشخص شده در در شهری که دانشگاه آنها در آن قرار دارد، کار کنند.

6- آیا بعد از اتمام فارغ التحصیلی رشته مهندسی مکانیک می توان در روسیه ماند؟

در صورتیکه بتوانید بعد از فارغ التحصیلی در رشته مهندسی مکانیک در روسیه کار پیدا کنید، می توانید در روسیه بمانید.

7- آیا روسیه به دانشجویان رشته مهندسی مکانیک اجازه بردن همراه می دهد؟

خیر، کشور روسیه به دانشجویان بین المللی ویزای همراه ارائه نمی دهد.

8- آیا برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک در روسیه باید مدرک زبان ارائه دهم؟

خیر، می توانید در ابتدا در دوره زبان شرکت کرده و سپس برای کورس اصلی اقدام نمایید.

9- مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش از دانشگاه های مهندسی مکانیک در روسیه چیست؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش از دانشگاه های مهندسی مکانیک در روسیه عبارتند از مدارک هویتی(پاسپورت)، مدارک تحصیلی و ریز نمرات، گواهی سلامت جسمی، گواهی عدم سوء پیشینه.

10- آیا برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک در روسیه باید تمکن مالی ارائه داد؟

خیر، نیازی به ارائه تمکن مالی برای رشته مهندسی مکانیک در روسیه نمی باشد.

11- آیا شرکت در دوره تحصیلی مهندسی مکانیک در روسیه نیاز به قبولی در آزمون ورودی دارد؟

شرایط و الزامات هر موسسه با موسسه دیگر متفاوت است. اکثر دانشگاه های روسیه برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در روسیه آزمون ورودی برگزار نمی کنند.

اسکرول به بالا