071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در رشته مدیریت ایتالیا

تحصیل در رشته مدیریت ایتالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

ایتالیا کشوری است با قدمتی تاریخی و چند هزار ساله، که دو کشور دیگر را نیز در قلب خود جای داده است: واتیکان و جمهوری سن ماریو. کشور ایتالیا را حتما همه شما با داستان معروف پینوکیو و یا بستنی های خوشمزه و پاستا و پیتزای بی نظیر آن می شناسید، اما بهتر است بدانید که شهرت دانشگاه های این کشور کمتر از این جاذبه های منحصر به فرد نیست. بیشتر دانشگاه های این کشور از رتبه بندی و رنکینگ جهانی برخوردار هستند. رشته مدیریت یکی از رشته های برتر دانشگاه های این کشور است. در این مقاله که به کمک مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد تهیه شده است به همه سوالات شما در مورد این رشته تحصیلی و شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور پاسخ می دهیم. سوالاتی نظیر این: شرایط اخذ پذیرش دانشگاه های ایتالیا در رشته مدیریت چیست؟ هزینه تحصیل در رشته مدیریت دانشگاه های ایتالیا چقدر است؟ شرایط تحصیل در رشته دکترای مدیریت در دانشگاه های این کشور چیست؟ بهترین دانشگاه های ایتالیا برای رشته مدیریت کدامند؟ شرایط کار این رشته پس از فارغ تحصیلی کدام است؟

شما میتوانید با مراجعه به لینک های زیر به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید:

  1. مهاجرت تحصیلی به ایتالیا
  2. تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل مدیریت در کشور ایتالیا

 اولین مرحله برای مهاجرت به ایتالیا و درخواست پذیرش در کسب و کار بین المللی MBA، تکمیل فرم درخواست بصورت آنلاین می باشد.

 اگر واجد شرایط MBA باشید، باید این مدارک را به کالج ارسال کنید:

  • 1- کپی از مدرک تحصیلی خود و لیستی از امتحانات گرفته شده در دانشگاه،
  • 2- کپی شناسنامه،
  • 3- 2 توصیه نامه (توسط یکی از اساتید، کارفرمایان و غیره)،
  • 4- اختیاری: گواهی سطح انگلیسی مانند TOEFL / IELTS یا PTE (پیرسون)،
  • 5- اختیاری: نمرات آزمون استعداد، ترجیحاً GMAT،
  • 6- مدارک دیگری که فکر می کنید ممکن است مورد توجه هیئت پذیرش قرار گیرد. اگر کلیه مستندات ارسالی رضایت بخش باشد، از شما دعوت می شود در برخی از آزمون های پذیرش شرکت کنید.

 آزمون های پذیرش عبارتند از:

  • 2 تست روان سنجی: استدلال عددی و استدلال کلامی (هر یک تقریباً 30 دقیقه) و
  • مصاحبه انگیزشی.
  • زمان: از 30 تا 60 دقیقه.

شرایط پذیرش در مقطع فوق لیسانس رشته بیمه و مدیریت ریسک:

  • 1-اولین مرحله برای تقاضای پذیرش در  MIRAM پر کردن فرم درخواست بصورت آنلاین است. چنانچه  واجد شرایط MIRM باشید از شما خواسته می شود تعدادی از مدارک را به کالج بفرستید:
  • 2-گواهی مدرک و لیستی از امتحانات گرفته شده در دانشگاه،
  • 3- دو توصیه نامه،
  • 4-اختیاری: در صورت موجود بودن، گواهی سطح انگلیسی شما مانند تافل. آیلتس یا PTE (پیرسون)،
  • 5-اختیاری: در صورت وجود، نمرات آزمون های استعداد، ترجیحاً GMAT،
  • 6-سایر مدارکی که ممکن است مورد علاقه هیئت پذیرش باشد.

اگر کلیه مدارک ارائه شده رضایت بخش باشد، از شما دعوت می شود در برخی از آزمون های پذیرش در کالج MIB در تریست شرکت کنید.

آزمون های پذیرش عبارتند از:

  • تست روان سنجی: استدلال عددی و استدلال منطقی (هر بار تقریباً 30 دقیقه) و
  • مصاحبه انگیزشی.
  •  زمان: از 30 تا 60 دقیقه.

جا دارد در این میان به تحصیل پزشکی در ایتالیا اشاره کنیم که طرفداران زیادی نیز بین دانشجویان بین المللی دارد.

هزینه تحصیل رشته مدیریت در دانشگاه های ایتالیا
هزینه تحصیل رشته مدیریت در دانشگاه های ایتالیا

هزینه تحصیل رشته مدیریت در دانشگاه های ایتالیا

  • شهریه رشته MBA در تجارت بین المللی: 25000 یورو

شهریه شامل موارد زیر می باشد:

  • دوره های اصلی و انتخابی (شامل تور تحصیلی نمی شود).
  • دسترسی به دوره های انتخابی در صورت تبادل تحصیلی در یکی از کالج های تجاری همکار(شامل هزینه های سفر و هزینه های زندگی نمی شود).
  • دسترسی به امکانات IT کالج.
  • استفاده از اتصال بی سیم کالج.
  • جهت گیری و مشاوره از خدمات شغلی.

این شهریه را می توان در سه قسط پرداخت کرد.

  •  شهریه مقطع کارشناسی ارشد بیمه و مدیریت ریسک: 22000 یورو

این شهریه شامل موارد زیر است:

  • دوره های اصلی و انتخابی.
  • دسترسی به بستر یادگیری الکترونیکی و مطالب آموزشی.
  • سمینارها و کارگاههای آموزشی در طول تورهای مطالعه اختیاری یا  بازدید از شرکت.
  • مشاوره شغلی.
  • دسترسی به رایانه و اینترنت رایگان.
  • دسترسی به پایگاه داده بلومبرگ.

محاسبه شهریه و بورس های تحصیلی موجود:

 ساکنان غیر-اروپایی: برای دانشجویان بین المللی مقیم غیر از اتحادیه اروپا و کشورهای وابسته شهریه ثابت اعمال می شود. مبلغ شهریه کامل 8540 یورو در سال است.

با این وجود، در صورتی که متقاضی برای برنامه “بورس بین المللی UCSC” درخواست دهد می توانند در پرداخت شهریه خود از تخفیف برخوردار شود. بورسیه بین المللی UCSC یک کاهش شهریه سالانه است که توسط دانشگاه کاتولیکا ارائه می شود تا دسترسی دانشجویان بین المللی به برنامه های تحصیلی مدرک محور را تقویت کند. این تخفیف حدود 30 درصد از کل هزینه را در بر می گیرد. متقاضیان از طریق پست الکترونیکی از این بورسیه مطلع می شوند. شهریه سالانه قابل استفاده برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که بورس تحصیلی بین المللی UCSC دریافت می کنند 5750  یورو می باشد.

این بورس تحصیلی بطور خودکار هر سال برای مدت زمان استاندارد آن مقطع تحصیلی تمدید می شود. داوطلبان موفق باید وضعیت تحصیل تمام وقت داشته باشند و دوره تحصیلی خود را به موقع تمام کنند. چنانچه فرد منتخب نتواند در تاریخ مورد انتظار فارغ التحصیل شود، تمام هزینه های اضافی به عهده وی خواهد بود.

 دانشگاه کاتولیک قلب مقدس به عنوان بخشی از ماموریت خود برای تقویت روابط با کشورهای در حال توسعه برنامه بورس کاتولیکا آفریقا را برای دانشجویان قاره آفریقا برنامه ریزی کرده است.

 در صورت دریافت سایر کمک های مالی (بورسیه ها و اقامت های ارائه شده توسط EDUCatt)، بورسیه تحصیلی بین المللی UCSC به دانشجو تعلق نمی گیرد.

تحصیل دکترای رشته مدیریت در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا در رشته های تحصیلات تکمیلی، هر کدام با شرایط مورد نیاز، به طور کامل با سیستم های آموزشی پایه در آمریکا و اروپا قابل مقایسه می باشند. دستورالعمل اروپایی برای آموزش عالی در توافق نامه های بولونیا ترسیم شده است. هنگامی که حداقل واحد درسی کسب شده، درخواست برای فارغ التحصیلی قابل ارائه است. رشته های تحصیلی تکمیلی علمی پیشرفته برای فارغ التحصیلان دانشگاه و کالج و همچنین برای افراد حرفه ای مشغول به کار می باشد که به دنبال توسعه شغلی خود در زمینه کسب و کار و مدیریت هستند.

جامعه جهانی دانشکده فرصت های بیشماری را برای دانشجویان علاقه مند به رشته های علمی و تحقیقات در زمینه جهانی سازی، کسب و کار بین المللی و آموزش عالی فراهم می کند. تمام برنامه های تحصیلی در همه پردیس های دانشگاه ارائه نمی شوند. به منظور آگاهی از جزئیات بیشتر به جدول برنامه تحصیلی مراجعه نمایید.

طول مدت رشته تحصیلی:

دانشجویان پاره وقت می توانند در مدت 2 تا 4 سال تحصیلی مدرک دکترا خود را کسب کنند، که این مدت زمان بستگی به تعداد واحدهای اخذ شده در هر ترم تحصیلی، انتخاب رشته تحصیلی و برنامه ریزی تحصیلی و گذراندن نصف تعداد دوره های تحصیلی معادل دو برابر طول دوره تحصیلی تمام وقت دارد. هر چه ساعت های کاری انعطاف پذیرتر باشد، دوره های بیشتری برای پایان سریع تر در دسترس می باشد. تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صورت پاره وقت در نظر گرفته می شوند. تحصیلات پاره وقت تنها برای دانشجویانی در دسترس است که دارای شناسنامه ملی یا اجازه اقامت باشند.

برنامه آموزشی:

کلاس ها در پردیس های اصلی از دوشنبه تا شنبه بین 8.30 و 18.30 معمولا در جلسات 3 ساعته به صورت سمینار فشرده با پرفسورهای مدعو برگزار می شود. یک فرصت در اختیار دانشجویان قرار می گیرد تا کار را با تحصیلات ادغام کنند و تبادلات بین پردیس ها و شبکه سازی جهانی را تقویت کنند. دوره های تحصیلی دیگری ممکن است به صورت آنلاین در دسترس باشند؛ روش های علمی و شرایط دیگری نیز ممکن است اضافه شوند.   

شرایط کار رشته مدیریت در ایتالیا
شرایط کار رشته مدیریت در ایتالیا

شرایط کار رشته مدیریت در ایتالیا

شرکت های بسیاری در صنایع گوناگون به دنبال مدیر کسب و کار هستند. برخی کارفرمایان درپی متقاضیانی با مدرک لیسانس در زمینه مدیریت کسب و کار یا رشته های مشابه هستند، در حالی که افراد دیگر ممکن است متقاضیانی با مدرک دیپلم یا فوق دیپلم را بپذیرند. مدیر کسب و کار همچنین باید حداقل دو سال تجربه کاری در پست های مدیریتی، علاوه بر چند سال تجربه در صنعت شرکت را داشته باشد. مدیر آینده نگر باید دارای مهارت در زمینه مایکروسافت آفیس باشد. مدیر کسب و کار معمولا در داخل دفتر کار می کند، در حالی که ممکن است محیط کاری متفاوت باشد؛ همچنین ممکن است به چندین سفر نیاز باشد.

کار اصلی مدیر کسب و کار، مسئولیت تسهیل عملکردهای شرکت می باشد. این کار شامل طراحی و اجرای نقشه ها و وظایف، اختصاص کار به اعضای مختلف، سازماندهی گردش کار و هماهنگی نشست های کارکنان می باشد. آن ها مسئول سازمان خود هستند، که شامل پیشنهاد برای تغییرات یا اصلاحات مورد نیاز می باشد. آن ها مسئول تضمین مخارج برای بودجه عملیاتی هستند، و همچنین ممکن است نیازمند این باشند که گزارش ها را در صورت نیاز به طراحی در اختیار مدیران قرار دهند. مدیر کسب و کار در ارتباط نزدیک با دیگر بخش ها و همچنین کارمندان بخش خود است. مدیر کسب و کار معمولا به مدیریت یا دپارتمان ریاست گزارش می کنند.

وظایف مدیر کسب و کار:

  • 1-مدیریت کسب و کار و امور مالی مرتبط با مدیریت واحد یا دپارتمان تجاری.
  • 2-انجام عملکرد های کسب و کار و تضمین تلاش کارکنان برای حمایت از اهداف و مقاصد سازمانی.
  • 3-فراهم کردن مدیریت کلی از عملکرد های اقتصادی، توسعه و رشد، بازاریابی و مدیریت.
  • 4-حقوق های پست مدیریت و اجرایی در ایتالیا بین 2.488 یورو در ماه (حداقل حقوق) تا 8.143 یورو در ماه (حداکثر حقوق) می باشد.

میانگین حقوق در ماه 5.190 یورو می باشد، به این معنی که نیمی (50%) از مردم که در پست مدیریت و اجرایی کار می کنند کمتر از 5.190 یورو کسب می کنند و نیمی دیگر بیشتر از 5.190 یورو درآمد دارند. میانگین بیانگر ارزش متوسط حقوق است. به طور کلی، شما می خواهید که در سمت راست نمودار با میزان بیشتر میانگین حقوق باشید.

دو رقم در ارتباط نزدیک با میانگین می باشد: درصد های 25 و 75. با توجه به میانگین توزیع حقوق، 25% مردمی که در شغل های مدیریت و اجرایی کار می کنند کمتر از 3.455 یورو درآمد دارند، در حالی که 75% آنها بیشتر از 3.455 یورو درآمد دارند. همچنین بر اساس نمودار، 75% مردمی که در شغل های مدیریت و اجرایی کار می کنند کمتر از 7.200 یورو درآمد دارند، در حالی که 25% آنها بیشتر از 7.200 یورو درآمد دارند.

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای رشته مدیریت

کارشناسی ارشد مدیریت – دانشکده تجارت اروپا ESCP؛( ESCP Europe Business School):

این برنامه تحصیلی دو ساله تمام وقت عمومی کارشناسی ارشد مدیریت فرصتی را برای تحصیل در 4 کشور، با گزینه هایی از 6 پردیس اروپا ESCP تا 100 دانشگاه همتا در سراسر جهان فراهم می کند. این دانشگاه دارای یک مدرک آکادمیک دارای رتبه جهانی است. در محیط تجاری به سرعت در حال رشد امروزه، تقاضا برای مدیران تجاری، بین المللی، دیجیتال و کارآمد رو به افزایش است. کارشناسی ارشد مدیریت به صورتی طراحی شده است، که مهارت های مورد نیاز برای تحلیل مسائل مدیریت عملیاتی و استراتژیک پیچیده در بستر جهانی را گسترش دهند.

تجربه عملی یک ثروت ذاتی است: فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد مدیریت با حداقل 40 هفته تجربه عملی حرفه ای تحصیلات خود را تکمیل می کنند. می توانید مطمئن باشید که با تجربه عملی بین فرهنگی کارفرمایان برتر درپی استخدام شما هستند.

کارشناسی ارشد اقتصاد و مدیریت، تجارت و مدیریت – دانشگاه بولونیا (University of Bologna):

کسب و کار و مدیریت یک برنامه تحصیلی دو ساله کامل به زبان انگلیسی است، که به صورت اختصاصی برای یک رویکرد میان رشته ای و با یک دیدگاه بین المللی طراحی شده است. این برنامه تحصیلی بر روی روابط بین حوزه های مختلف دانش و موقعیت های مدیریتی دنیای واقعی برای توسعه تصمیم گیرندگان، مدیران و سردمداران موفق در بخش های متنوعی از حرفه های تجاری در یک محیط بین المللی بنیان گذاری شده است. به عنوان مدیران، مشاوران و کارآفرینان آینده، دانشجویان دانش حرفه ای را درباره مدیریت کسب و کار، مدیریت استراتژیک، رفتار سازمانی همراه با مهارت های کارآفرینی کیفی مرتبط با نوآوری و پروژه های استارت آپ کسب می کنند.

کارشناسی ارشد مدیریت توسعه – دانشکده توسعه تورین (مرکز آموزش بین المللی ILO)؛(Turin School of Development):

 دانشکده توسعه تورین (به عنوان بخشی از مرکز آموزش بین المللی ILO) با همکاری دانشگاه تورین رشته و برنامه کارشناسی ارشد مدیریت توسعه مرحله اول را ارائه می دهد، که از توالی آموزش از راه دور اینترنتی با برنامه های کلاسی محاوره ای با کار تحقیقاتی / عملی تشکیل شده است. این برنامه تحصیلی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی اجرا می شود، در نسخه 17 آن به صورت موفق با بیش از 520 دانشجو از بیش از 80 کشور در سراسر جهان ارتباط برقرار کرده است. محتوا و روش های آموزشی به صورتی طراحی شده است، که شرکت کنندگان مهارت های مورد نیاز برای مواجهه موفقیت آمیز با توسعه های حرفه ای امروزه را در زمینه های اقتصادی و اجتماعی در حین حفظ محیط زندگی نسل آینده کسب کنند.

کارشناسی ارشد علوم در زمینه اقتصاد، مدیریت و نوآوری – یونیتلما ساپینزا (Unitelma Sapienza):

این رشته تحصیلی مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد، تکنولوژی و نوآوری پیش زمینه ای تئوریکی همراه با مهارت های عملی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

برنامه تحصیلی:

  • دوره های سخنرانی  CFU
  • سال اول
  • اقتصاد نوآوری
  • 9/ (FALCONE/ (4CFU
  • (IMBERT(4CFU
  • نوآوری مالی و مشارکت مالی.
  • 12/(FERRARI/IMBRIANI/LOPES/GIORDANO(3 CFU

MIM – کارشناسی ارشد مدیریت بین المللی – مدیریت آسیایی – دانشکده های کسب و کار بین المللی متحد (United International Business Schools):

دانشجویان تمام وقت می توانند مدرک کارشناسی ارشد را در یک سال آکادمیک 9 ماه، به صورت کلی 3 بخش با 20 واحد درسی برای هرکدام، یا به مدت 12 ماه کسب کنند.

این بهترین مدرک کارشناسی ارشد مدیریت در ایتالیا 2019 / 2020 می باشد. تخصص در زمینه مدیریت آسیایی با برنامه های تحصیلی انعطاف پذیر MIM می باشد. این برنامه های تحصیلی انعطاف پذیر به سبک آموزش عالی آمریکایی پایه ریزی شده است و به دانشجویان اجازه می دهد تا دوره های تحصیلی خود را بر اساس شرایط مورد نیاز دوره، تحصیلات قبلی، علایق اکنون و آرزو های آتی انتخاب کنند.

دانشکده های کسب و کار بین المللی متحد (UIBS):

از سال 2002  آموزش چند فرهنگی با یک دیدگاه جهانی تخصیص یافته است، دانشکده های کسب و کار بین المللی متحد (UIBS) یک موسسه آموزشی خصوصی با پردیس هایی در آسیا و اروپا است. UIBS دروس مدیریت و کسب و کار انعطاف پذیری را در سطح تحصیلات کارشناسی (لیسانس / BBA)، تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد / MBA و دکترا / DBA) ارائه می کند، که مدارک خصوصی ارائه می دهد و این مدارک در آمریکا و اروپا معتبر است.

دانشگاه های دارای رشته مدیریت ایتالیا
دانشگاه های دارای رشته مدیریت ایتالیا

دانشگاه های دارای رشته مدیریت ایتالیا

  1. دانشکده مدیریت SDA BOCCONI
  2. دانشگاه بولونیا – دانشکده کسب و کار بولونیا 
  3. دانشکده کسب و کار LUISS
  4. دانشگاه  MIP میلان – دانشکده کسب و کار 
  5. دانشگاه ساپینزا رم – دانشکده اقتصاد 
  6. دانشکده مدیریت تریسته
  7. دانشگاه کاتولیک ساکرو کور – دانشکده اقتصاد 
  8. دانشگاه فلورانس – دانشکده مدیریت و اقتصاد 
  9. دانشگاه تورین – دانشکده مدیریت و اقتصاد 
  10. دانشگاه سیه نا – دانشکده اقتصاد و مدیریت 
  11. دانشکده اروپایی اقتصاد – ESC
  12. دانشگاه پلی تکنیک پالرمو 
  13. دانشگاه جان کابوت – دپارتمان مدیریت کسب و کار 
  14. موسسه آدریانا الیوتی در آنکونا – ISTAO – دانشکده مطالعات مدیریت و اقتصاد 
  15. دانشکده کسب و کار I.P.E
  16. موسسه مدیریت و مدیریت کسب و کار ( STOA ) 
  17. دانشگاه بولزانو
  18. دانشگاه LUISS GUIDE CARLI
  19. دانشگاه پلی تکنیک تورین 
  20. دانشکده کسب و کار رم 
  21. دانشگاه کارلو کاتانئو 

شرایط پذیرش رشته مدیریت ایتالیا

در ایتالیا از یک سیستم پذیرش اختصاصی استفاده می شود و تمام تصمیمات مربوط به پذیرش توسط دانشگاه اخذ می شود. کارکنان بخش پذیرش وظیفه ارزیابی و پذیرش هر درخواست یا مدرک را بر عهده دارند. کارکنان بخش پذیرش هر درخواست را به طور کلی ارزیابی می کنند و بررسی می کنند که آیا مدارک ارائه شده صلاحیت فرد برای ورود به دوره را فرهم می کند؟ شرایط پذیرش دوره ها با یکدیگر متفاوت است. ممکن است شرایط خاصی برای ورود به دوره درخواست شود. لطفا به شرایط پذیرش دوره انتخابی خود مراجعه کنید.

شرایط کلی برای ورود به دوره کارشناسی:

دانش آموزانی که در مقطع آموزش تکمیلی متوسطه تحصیل می کنند و در آزمون مقطع تکمیلی دوره متوسطه ( با عنوان ESAME DE STATO -اسامه دی استاتو) شرکت می کنند به طور معمول باید نمره 88 از 100 را کسب کنند تا برای ورود به سال اول دوره کارشناسی پذیرفته شوند.

لطفا برای مقایسه شرایط پذیرش سطح A، به اطلاعات زیر مراجعه کنید: 

  1. A*AA-AAA: نمره کلی 95 در دیپلم اسامه دی استاتو.
  2. AAB: نمره کلی 92 در دیپلم اسامه دی استاتو.
  3. ABB: نمره کلی 90 -88 در دیپلم اسامه دی استاتو. 

شرایط کلی پذیرش دوره کارشناسی ارشد / تحقیقاتی:

دانشجویانی که موفق به کسب مدرک L’ESAME DI LAUREA( دوره تخصصی 5 تا 6 ساله )/ DIPLOMA DE LAUREA( مدرک کارشناسی )/DIPLOMA ACCADRMIVO DI PRIMO LIVELLO( یک دوره یک ساله بعد از کارشناسی )می شوند معمولا برای ورود به دوره کارشناسی ارشد در نظر گرفته می شوند و از آنها خواسته می شود حداقل معدل کلی 100 را کسب کنند.

دانشجویانی که موفق به کسب مدرک LAUREA SPECIALISTICA ( دوره دوساله تخصصی )/ MAGISTRALE (مدرک کارشناسی ارشد)/ MASTER UNIVERSITARIO DI PRIMO LIVELLO ( دوره یک ساله در نظام جدید ایتالیا )/ MASTER UNIVERSITARIO DI SECONDO LIVELLO( دوره یک ساله تخصصی با 60 واحد درسی )می شوند برای ورود به دوره دکترا در نظر گرفته می شوند و از آنها خواسته می شود که حداقل معدل کلی 100 را کسب کنند.

شرایط زبان انگلیسی:

تمام متقاضیان دانشگاه ملزم به ارائه مدارکی مبتنی بر مهارت زبان انگلیسی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط پذیرش زبان انگلیسی(شامل لیست متداول ترین مدارک زبان انگلیسی مورد پذیرش) لطفا به صفحه شرایط زبان انگلیسی مراجعه نمایید.

برخی از دانشگاه ها از دانشجویان می خواهند که قبل از درخواست پذیرش رشته، نمره مناسب زبان را ارائه کنند. در حالی که برخی از دانشگاه ها قبل از شروع دوره، شرایطی را فراهم می کنند تا دانشجویان بتوانند واجد شرایط مهارت زبان انگلیسی به منظور پذیرش در رشته مورد نظر باشند.

تمام دانشجویان غیر اروپایی باید مدارکی از حداقل سطح زبان انگلیسی( سطح B2) به منظور دریافت ویزا برای تحصیل در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه کنند. علاوه  بر این، دانشگاه ها ممکن است سطح مهارت زبان انگلیسی که برای رشته های علمی دانشگاهی ضروری است را درخواست کنند که در اکثر موارد بالاتر از سطح B2 می باشد.

شرایط تحصیل در رشته مدیریت ایتالیا

دوره کارشناسی صنعت بین المللی گردشگری و اوقات فراغت ( ITALA ) یک برنامه سه ساله است که دارای گواهی تضمین کیفیت از بنیاد UNTWO TEDQUAL THEMIS است، و با هدف اصلی بهبود کیفیت برنامه های آموزشی و پژوهشی گردشگری ارائه می شود. این برنامه تکنیک ها و فرهنگ های مورد نیاز دانشجویان برای تبدیل شدن به یک مدیر یا متخصص در شرکت های خصوصی و دولتی در صنعت گردشگری را ارائه می دهد.

این برنامه با هدف ارائه اقدامات عالی در زمینه برنامه ریزی و مدیریت گردشگری و همچنین توسعه روش های تخصصی ارائه می شود و دارای تعامل و وابستگی متقابل با خلاقیت، صنعت گردشگری، استراتژی کسب و کار، سیاست های دولت و گردشگری می باشد.

پنج دلیل برای ثبت نام در این رشته تحصیلی:

  1. این رشته تحصیلی تخصص در زمینه گردشگری به همراه مهارت های اقتصادی و تجاری را ارائه می دهد. 
  2. این رشته تحصیلی شامل 200 ساعت کارآموزی اجباری است. 
  3. می توانید برای بسیاری از کشورهای اروپایی، برای برنامه دانشجوی مهمان اراسموس درخواست دهید.
  4. بر روی بازار گردشگری بین الملل متمرکز می شوید.
  5. بخشی از رشته کارشناسی اقتصاد گردشگری در ایتالیا خواهید بود.

رشته تحصیلی کارشناسی ارشد:

رشته تحصیلی کارشناسی ارشد کسب و کار و مدیریت یک دوره 2 ساله است که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. این برنامه به طور مشخص با دیدگاه بین المللی و رویکرد میان رشته ای طراحی شده است. این برنامه بر اساس روابط بین حوزه های مختلف دانش و مدیریت زندگی واقعی برای توسعه فعال مدیران، رهبران و تصمیم گیرندگان در مشاغل مختلف در بخش تجارت بین الملل ساخته شده است. به عنوان مدیران، مشاوران و کارآفرینان آینده، دانشجویان دانش های پیشرفته در زمینه مدیریت کسب و کار، مدیریت استراتژیک، اخلاق سازمانی و همچنین مهارت های همکاری و کارآفرینی در رابطه با خلاقیت و راه اندازی کسب و کار را کسب می کنند.

هزینه تحصیل در رشته مدیریت ایتالیا
هزینه تحصیل در رشته مدیریت ایتالیا

هزینه تحصیل در رشته مدیریت ایتالیا

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی:

دانشگاه های دولتی در ایتالیا، هزینه تحصیل را بر اساس سطح دوره و رشته تحصیلی تعیین می کنند.

  • متوسط هزینه تحصیل: 850 تا 1000 یورو در سال.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های معتبر دولتی در ایتالیا بیشتر از 1000 یورو در سال می باشد.

در اکثر موسسات آموزش عالی، دانشجویان اتحادیه اروپا در مقایسه با دانشجویان غیر اتحادیه اروپایی، از مزیت هزینه پایین تر تحصیل برخوردار هستند. در برخی از دانشگاه های دولتی در ایتالیا هزینه تحصیل بر اساس درآمد والدین تعیین می شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی:

دانشگاه های خصوصی در ایتالیا در مقایسه با دانشگاه های دولتی، معمولا هزینه بیشتری دریافت می کنند و اکثر آنها هزینه مشابه ای از دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی دریافت می کنند.

  • متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بین 6.000 یورو تا 20.000 یورو در سال می باشد.

 لیست متوسط هزینه شهریه تحصیل در دانشگاه های برتر ایتالیا:

  • متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه سنت آنا پرفتزیو نامنتو:  4.000 یورو در سال. 
  • متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه بولونیا: 2.100 یورو در سال. 
  • متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان: 3.300 یورو در سال.
  • متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو: 6.000 یورو در سال. 

هزینه زندگی در ایتالیا برای دانشجویان بین الملل: 

هزینه کلی زندگی برای دانشجویان بین الملل در ایتالیا بین 700 تا 1.000 یورو در ماه است و شامل مسکن، هزینه غذا، حمل و نقل عمومی، سفرهای داخلی و یا سرگرمی می شود. زندگی در ایتالیا یک تجربه منحصر به فرد است، اما به خاطر داشته باشید اگر رم را برای زندگی انتخاب کنید، هزینه زندگی در این شهر در مقایسه با دیگر شهرهای ایتالیا کمی بیشتر است.

متوسط هزینه زندگی برای دانشجویان در شهرهای دانشجویی ایتالیا:

  • بولونیا: 750 تا 1.100 یورو در ماه.
  • فلورانس: 850 تا 1.300 یورو در ماه.
  • میلان و رم: 850 تا 1.450 یورو در ماه.

مسکن و محل اقامت:

از کل هزینه های ماهانه دانشجویان اتحادیه اروپا، معمولا 35% برای مسکن، 9% برای حمل و نقل و تقریبا 12% برای هزینه تحصیل اختصاص داده می شود. هزینه مسکن برای دانشجویان بین الملل بین 250 دلار تا 350 دلار در ماه است.

 متوسط هزینه مورد نیاز برای مسکن بر اساس نوع اقامت:

  • دانشجویانی که تنها زندگی می کنند: 400 یورو در ماه.
  • دانشجویانی که در اقامتگاه های دانشجویی زندگی می کنند: 250 تا 300 یورو در ماه.
  • دانشجویانی که با همسر و فرزند زندگی می کنند: 200 یورو در ماه.

مشاوران و کارشناسان زبده و باتجربه موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان و مشهد با بهترین گزینه های مهاجرت تحصیلی و کاری به بهترین کشورهای آسیایی و اروپایی در خدمت همه شما دانش دوستان هستند. مشاوران این موسسه با سابقه صدها پرونده مهاجرتی، بهترین گزینه ممکن و مناسب را به شما ارائه می دهند و اطلاعات مفید و به روزی را در مورد قوانین مهاجرتی و شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و پذیرش دانشجویی و اخذ اقامت کشورهای مختلف به اطلاع شما میرساند و از ابتدای این اقدام سرنوشت ساز تا رسیدن به هدف و مقصد در کنار شما خواهند بود تا این مسیر سخت و ناهموار را سهل و هموار سازند. با مشاوران و وکلای برجسته موسسه ما در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در رشته مدیریت ایتالیا

1- فرم درخواست تحصیل مدیریت در کشور ایتالیا را به چه صورت تهیه کنم؟

اولین مرحله برای درخواست پذیرش در کسب و کار بین المللی MBA، تکمیل فرم درخواست بصورت آنلاین می باشد.

2- آیا برای تحصیل مدیریت در کشور ایتالیا نیاز به مدرک زبان است؟

گواهی سطح انگلیسی مانند TOEFL / IELTS یا PTE (پیرسون) اختیاری است.

3- مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته مدیریت ایتالیا چه هستند؟

  • کپی از مدرک تحصیلی خود و لیستی از امتحانات گرفته شده در دانشگاه
  • کپی شناسنامه
  •  توصیه نامه (توسط یکی از اساتید، کارفرمایان و غیره)

4- آیا برای تحصیل مدیریت در کشور ایتالیا باید در آزمون خاصی شرکت کنم؟

  • تست روان سنجی: استدلال عددی و استدلال منطقی
  • مصاحبه انگیزشی

5- تست روان سنجی رشته مدیریت در ایتالیا چه مدت است؟

هر بار تقریباً 30 دقیقه

6- مصاحبه انگیزشی رشته مدیریت در ایتالیا چه مدت است؟

زمان: از 30 تا 60 دقیقه.

7- هزینه تحصیل رشته مدیریت در دانشگاه های ایتالیا چقدر است؟

شهریه رشته MBA در تجارت بین المللی: 25000 یورو

8- شهریه تحصیل رشته مدیریت در دانشگاه های ایتالیا شامل چه مواردی است؟

  • دوره های اصلی و انتخابی (شامل تور تحصیلی نمی شود).
  • دسترسی به دوره های انتخابی در صورت تبادل تحصیلی در یکی از کالج های تجاری همکار(شامل هزینه های سفر و هزینه های زندگی نمی شود).
  • دسترسی به امکانات IT کالج.
  • استفاده از اتصال بی سیم کالج.
  • جهت گیری و مشاوره از خدمات شغلی

9- آیا می توانم شهریه تحصیل رشته مدیریت در دانشگاه های ایتالیا را به صورتی قسطی پرداخت کنم؟

این شهریه را می توان در سه قسط پرداخت کرد.

10- شهریه مقطع ارشد مدیریت در ایتالیا چقدر است؟

شهریه مقطع کارشناسی ارشد بیمه و مدیریت ریسک: 22000 یورو

11- طول مدت تحصیل دکترا مدیریت در ایتالیا چقدر است؟

دانشجویان پاره وقت می توانند در مدت 2 تا 4 سال تحصیلی مدرک دکترا خود را کسب کنند، تحصیلات پاره وقت تنها برای دانشجویانی در دسترس است که دارای شناسنامه ملی یا اجازه اقامت باشند.

12- زبان تحصیل رشته مدیریت ایتالیا چیست؟

زبان رشته تحصیلی مدیریت در ایتالیا بسته به مقطع تحصیلی شما دارد. معمولا مقطع تحصیلی کارشناسی به زبان ایتالیایی است.

13- هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجو در ایتالیا حدود 500-800 یورو متغییر است.

14- آیا ایتالیا برای تحصیل مدیریت مناسب است؟

ایتالیا یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی است. این آموزش عالی با کیفیت شهریه با مقرون به صرفه تر از شهریه سایر کشورهای اروپای غربی ارائه می دهد.

15- آیا می توانم بعد از فارغ التحصیلی مدیریت در ایتالیا بمانم؟

کشور ایتالیا به فارغ التحصیلان فرصتی می دهد تا شغلی پیدا کرده تا در این کشور بمانند.

16- آیا دانشجویان خارجی رشته مدیریت می توانند در ایتالیا کار کنند؟

ایتالیا نیز مانند سایر کشور های اتحادیه اروپا به دانشجویان مدیریت خود اجازه کار می دهد.

17- آیا ایتالیا برای دانشجویان امن است؟

طبق سرشماری انجام شده از دانشجویان ایتالیا کشوری امن برای دانشجویان است.

18- هزینه تحصیل مدیریت در ایتالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل مدیریت در ایتالیا بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت است. به طور کلی هزینه تحصیل در ایتالیا حدود 5000-6000 یورو در سال است.

19- آیا برای تحصیل رشته مدیریت ایتالیا می توانم بورسیه تحصیلی دریافت نمایم؟

بله، با توجه به شرایط اقتصادی خود می توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی استانی ایتالیا اقدام نمایید.

20- آیا ایتالیا به دانشجویان خود اجازه بردن همراه می دهد؟

کشور ایتالیا به دانشجویان خود امکان بردن همراه را نمی دهد.

21- آیا می توانم با مدرک دریافتی مدیریت از ایتالیا در کشور های دیگر کار کنم؟

بله، شما می توانید با دریافت مدرک از دانشگاه های معتبر ایتالیا برای کار کردن در کشور های دیگر اقدام نمایید. مدارک اعطا شده از دانشگاه های ایتالیا توسط کشور های دیگر به رسمیت شناخته شده است.

22- آیا می توانم حین تحصیل رشته مدیریت در ایتالیا کار کنم؟

بله، شما می توانید با تحصیل رشته مدیریت در ایتالیا 20 ساعت در هفته کار کنید.

نظرات کاربران

  • توسط لیلا
    تاریخ: اسفند 6, 1399
    نفر
    نفر

    سلام. من دارای مدرک کارشناسی زبان انگلیسی هستم . آِیا می توانم در رشته ام بی ای ایتالیا در شاخه مارکتینگ و یا food and agriculture ادامه تحصیل دهم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: اسفند 10, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      بله، در صورت ارائه مدرک زبان مربوطه و رزومه علمی مناسب می توانید برای تحصیل در رشته های ذکر شده اقدام نمایید.

  • توسط زینب
    تاریخ: اردیبهشت 16, 1401
    نفر
    نفر

    سلام وقتتون بخیر.ببخشین ،می خواستم بدونم درمقطع ارشدبرای گرایش های رشته مدیریت درایتالیا امکان انجام کاراموزی این رشته هست جهت کسب مهارت وتجربه کاری؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: اردیبهشت 17, 1401
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      بسته به دانشگاه انتخابی شما دارد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا