071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل رشته كارگردانی در فرانسه

تحصیل رشته كارگردانی در فرانسه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

این مقاله شامل اطلاعاتی درمورد تحصیل در رشته­ ی کارگردانی در فرانسه و طول دوره­ی آن در فرانسه  است. امید بر آن است تا این مطالب برای دانشجویان و متقاضیان عزیز مفید واقع گردد و بتوانند از آن نهایت استفاده را ببرند.علاقه­ مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین پرسش­ هایی در زمینه­ ی تحصیل رشته کارگردانی در فرانسه می­توانند با مشاوران مجرب موسسه­ ی حقوقی و مهاجرتی میرداماد در تهران و شیراز تماس حاصل فرمایند.مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت:

  • نگاهی کلی بر تحصیل رشته کارگردانی در فرانسه
  • تحصیل رشته کارگردانی در فرانسه در موسسه­ ESRA
  • شهریه و تاریخ کلاس­ های تحصیلی رشته کارگردانی در فرانسه
  • پاسخ به سوالات متداول در مورد رشته کارگردانی در فرانسه
  • توضیحات متا در مورد رشته کارگردانی در فرانسه

مطالعه بیشتر:

تحصیل در فرانسه

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

مهاجرت به فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

نگاهی کلی بر تحصیل رشته کارگردانی در فرانسه

کشور فرانسه یکی از کشور­های پیشرفته­ ی جهان محسوب می شود، این کشور در زمینه ی تحصیلی نیز از بهترین دانشگاه­ ها و موسسات آموزشی در اروپا و همچنین در جهان برخوردار است. بهترین دانشگاه های فرانسه زبانزد خاص و عام است و این کشور در تلاش است تا بتواند در تمام زمینه ها ارتقا پیدا کند و در جهان خود را به اثبات برساند. رشته ی کارگردانی در هالیوود آمریکا و صنعت فیلم سازی انگلستان رونق بسیاری دارد، اما این رشته در فرانسه نیز، مهد عشق و هنر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان تمایل به تحصیل این رشته در کشور فرانسه دارند.دانشجویان در مدت تحصیل رشته ­ی کارگردانی و رسانه در فرانسه، در مورد جنبه­ های تاریخی، فلسفی و انتقادی فیلم و همچنین هنر ویرایش دیجیتال و آنالوگ تصاویر آموزش می بینند. رسانه تأثیراتی که این هنر بر روی زندگی شخصی و اجتماعی افراد و فرهنگ آن ها می گذارد را مورد بررسی قرار می دهد.متقاضیان می توانند در دوره های یک ساله و سه ساله­ ی کارگردانی شرکت کرده و دوره های آموزش کارگردانی را بگذرانند. برخی از موسسات آموزشی دوره های تابستانه نیز برگزار می کنند که این دروه ها بسیار برای افرادی که به عنوان توریست به این کشور وارد می شوند و تمایل دارند در مدت کوتاه اقامت مطالبی را یاد بگیرند مناسب است.برخی از موسسات مطرح کشور فرانسه در زمینه ی کارگردانی و فیلم سازی عبارتند از:

موسسه ی آموزشی ESRA و موسسه ی آموزشی EICAR.

تحصیل رشته کارگردانی در فرانسه در موسسه­ ESRA:

موسسه ی فیلم ESRA تحت نظارت و حمایت گروه ESRA است. این موسسه یکی از مشهورترین موسسات فیلم سازی در سراسر فرانسه است. این موسسه در قلب پاریس قرار دارد و 1200 دانشجو در این موسسه در حال تحصیل رشته کارگردانی و فیلم سازی هستند.موسسه ی فیلم  ESRA در شهر پاریس یک موسسه ی بین المللی است که دوره های کارگردانی را در طول مدت های یک ساله و دوره ی کارشناسی و همچنین دوره های تابستانی برگزار می کند.امسال (2020) به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان دوره ی تابستانه ی کارگردانی در این موسسه بر گزار نخواهد شد اما دوره های یک ساله و سه ساله طبق روال سال های گذشته در تاریخ 19 اکتبر با رعایت پروتکل­ های بهداشتی برگزار خواهد شد.دوره­ های آموزشی رشته کارگردانی در موسسه ی ESRA  به شرح زیر هستند:

دوره های یک ساله موسسه ESRA:

دوره یک ساله کارگردانی برای دانشجویان خارجی یک پایه ی محکم فیلم سازی را برای دانشجویان ایجاد می کند. این پایه تلفیقی از دانش تئوری درمورد تاریخ و هنر سینما و تکنیک های آموزش عملی فیلم، تجهیزات مربوط به صدا و نور می باشد. دانشجویان می توانند حین این دوره های آموزشی تجهیزات موسسه را برای نوشتن، کارگردانی و ضبط فیلم کوتاه خود در زمان بیکاری، به امانت بگیرند. این دوره آموزشی به دانشجویان کارهای مختلفی از جمله کار در رسانه و تلوزیون را پیشنهاد می دهد.در اواخر این دوره یک ساله آموزش کارگردانی، برای دانشجویان اولین فرصت کارآموزی در صنعت فیلم و تلوزیون فراهم می گردد. هرچند پیدا کردن شرکت برای کارآموزی بر عهده ی خود دانشجو است اما موسسه ESRA  مدارک لازم، بیمه و دیگر حمایت ها را کارآموزی دانشجو در فرانسه و یا حتی خارج از فرانسه را فراهم می کند.دانشجویان می توانند بعد از اتمام این دوره یک ساله در صورت تمایل دوره های سال دوم و سوم را نیز به صورت حرفه ای در این موسسه بگذرانند.دانشجویان در طول این یک سال در کنفرانس ها و کارگاه های عملی شرکت می کنند و موظف به ارائه پروژه­ هایی در زمینه­ ی نوشتن نمایشنامه یا فیلم نامه و ضبط فیلم کوتاه هستند. محیط موسسه خدمات و امکاناتی از جمله استودیوی ضبط مجهز، کافی شاپ و کتاب خانه رسانه ای را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

دوره های سه ساله موسسه ESRA:

دوره های سه ساله کارگردانی در این موسسه مانند دوره ی یک ساله شامل کنفرانس ها، کارگاه های آموزشی، پروژه­ های تولید فیلم و همچنین دوره های کارآموزی حرفه ای است.این دوره سه ساله به دانشجویان این فرصت را می دهد که افراد با استفاده از این دوره ی طولانی مدت بتوانند مهارت های مربوط به کارگردانی و فیلم سازی خود را توسط آمادگی های مربوط به فیلم و تلویزیون ارتقا دهند و به سطح حرفه ای برسانند.دانشجویان در سال سوم موظف به انتخاب یکی از تخصص های زیر هستند:

  1. فیلم های تخیلی
  2. برنامه های تلوزیونی
  3. هنر فیلم برداری
  4. تولیدات مربوط به صنعت فیلم سازی
  5. ویرایش اثر های بصری

کنفرانس هایی که طی دوره سه ساله برگزار می گردد، درک عمیقی از دیگر جنبه ­های فیلم سازی مانند قصه گویی، مفاهیم تکنیکی و تولیدات فیلم ها به دانشجویان می دهد. دانشجویان طی این کنفرانس ها دانش ضروری درمورد تولیدات سمعی-بصری، جنبه های تکنیکی تصویربرداری، فیلم برداری و صدا برداری را به دست می آورند.هدف از برگزاری کارگاه های عملی، آشنایی عملی دانشجویان با علم فیلم برداری و کارگردانی است. کارگاه های آموزشی مختلفی در این دوره ی سه ساله برگزار می شود. دوره هایی مثل: تصویر برداری تکنیکی، نور پردازی، صدا برداری، فیلم نامه نویسی، ویرایش فیلم، ویرایش صدا، ویرایش رنگ پردازی و کارگردانی بازیگران.دانشجویان بسته به علاقه ی خود نسبت به هر کدام از این کارگاه های آموزشی می توانند در آن ها شرکت کنند.دانشجویان در آخر، پس از یاد گیری مطالبی که در کنفرانس ها به صورت تئوری و در کارگاه های آموزشی به صورت عملی آموزش دیده اند، موظف به ارائه ی پروژه ای هستند.دانشجویان پس از ارائه ی پروژه در دوره های کارآموزی شرکت های مختلف می توانند شرکت کنند. این کارگاه ها برای آشنایی بیشتر دانشجو با محیط بیرونی و همچنین محیط کار، رسانه، تلویزیون و فیلم الزامی است.هر فرد بسته به علایق خود و تخصص هایی که در سال آخر دوره کارگردانی و فیلم سازی انتخاب کردند (فیلم های تخیلی، برنامه های تلوزیونی، هنر فیلم برداری، تولیدات مربوط به صنعت فیلم سازی، ویرایش آثار بصری) می توانند در دوره های کارآموزی مربوط به تخصص خود شرکت کنند.محیط موسسه خدمات و امکاناتی از جمله استودیوی ضبط مجهز، کافی شاپ و کتاب خانه رسانه ای را در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

دوره های تابستانه موسسه ERSA:

موسسه ESRA همچنین در تابستان نیز دروه های آموزشی برگزار می کند. این دوره­ها که حداکثر یک ماه به طول می انجامد شامل دوره فیلم نامه نویسی، هنر فیلمبرداری و همچنین کارگردانی می شود.متقاضیان می توانند طول مدت این دوره ها را خود از بین دوره های یک هفته ای، دوره­ های دو هفته ای و دوره های یک ماهه انتخاب کنند.دوره ی تابستانه کارگردانی طی دو هفته به دانشجویان این رشته را به صورت فشرده و متمرکز آموزش می دهد. دانشجویان در این مدت با فیلم نامه نویسی پیش از تولید فیلم، فیلم برداری و ویرایش بعد از تولید فیلم آشنا می شوند.دانشجویان در هفته ی اول در سه کنفرانس کارگردانی، یک کلاس فیلم برداری، یک کلاس فیلم نامه نویسی، دو کارگاه آموزشی کار با دوربین و در آخر در یک کارگاه آموزشی کار با دوربین و کارگردانی شرکت می کنند.این دانشجویان در هفته­ ی دوم در یک کلاس فیلم برداری، یک کلاس صدا برداری، یک کارگاه آموزشی صدا برداری، دو کارگاه آموزشی کار با دوربین و دو کارگاه آموزشی ویرایش فیلم و یک کارگاه آموزشی ویرایش نهایی شرکت می کنند.

شهریه و تاریخ کلاس­های تحصیلی رشته کارگردانی در فرانسه

شهریه تحصیل در فرانسه در رشته کارگردانی  و موسسه ESRA به شرح زیر است:

  • شهریه ­ی دوره یک ساله موسسه ESRA برای رشته کارگردانی 11.000 یورو است.
  • شهریه­ ی دوره سه ساله موسسه ESRA برای رشته کارگردانی 33.000 یورو است که برای هر سال 11.000 یورو باید پرداخت شود.
  • شهریه­ ی دوره تابستانی موسسه ESRA برای رشته کارگردانی به مدت دو هفته 1200 یورو است.
شهریه و تاریخ کلاس­های تحصیلی کارگردانی در فرانسه
شهریه و تاریخ کلاس­های تحصیلی کارگردانی در فرانسه

تاریخ کلاس های رشته کارگردانی در فرانسه و موسسه ESRA به شرح زیر است:

  • تاریخ شروع کلاس های دوره یک ساله موسسه ESRA ماه اکتبر هر سال است.
  • تاریخ شروع کلاس های دوره سه ساله موسسه ESRA ماه اکتبر هر سال است.
  • تاریخ شروع کلاس های دوره تابستان موسسه ESRA ماه جولای است.

مهلت ارسال مدارک برای ثبت نام در دوره­های یک ساله و سه ساله موسسه ESRA ماه سپتامبر است و مهلت ارسال مدارک برای ثبت نام در دوره­های تابستانی مان ژوئن است.

شرکت مهاجرتی میرداماد با داشتن موسسه مهاجرتی در تهران، شیراز، اصفهان و سایر شهر ها آماده ارائه خدمات مهاجرتی یه شما عزیزان در سراسر کشور می باشد. در صورت میاز به مشاوره با ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول در مورد رشته کارگردانی در فرانسه

1- آیا تحصیل رشته ی کارگردانی در فرانسه معتبر است؟

بله، کشور فرانسه در زمینه ی تحصیلی، از بهترین دانشگاه­ ها و موسسات آموزشی در اروپا و جهان برخوردار است و تحصیل کارگردانی نیز در این کشور دارای اعتبار بالایی است.

2- تحصیل در رشته ی کارگردانی در فرانسه چقد طول می کشد؟

متقاضیان می توانند در دوره های یک ساله و سه ساله­ی کارگردانی شرکت کرده و دوره های آموزش کارگردانی را بگذرانند. برخی از موسسات آموزشی دوره های تابستانه نیز برگزار می کند.

3- تحصیل رشته ی کارگردانی در فرانسه در چه دانشگاه­ ها یا موسساتی معتبر است؟

موسسات مطرح کشور فرانسه در زمینه ی کارگردانی، موسسه ی آموزشی ESRA و موسسه ی آموزشی EICAR هستند.

4- موسسه ی ESRA تحصیل در رشته کارگردانی را در کدام شهر کشور فرانسه ارائه می کند؟

موسسه ی ESRA تحت حمایت گروه ESRA در پایتخت کشور فرانسه، شهر پاریس قرار دارد.

5- شهریه ­ی دوره ی یک ساله برای تحصیل در رشته کارگردانی در موسسه ESRA چقدر است؟

شهریه­ی دوره یک ساله موسسه ESRA برای رشته کارگردانی 11.000 یورو است.

6- دوره­ ی یک ساله تحصیل رشته کارگردانی در فرانسه شامل چه دروسی می شود؟

دانشجویان در طول این یک سال در کنفرانس ها و کارگاه های عملی شرکت می کنند و موظف به ارائه پروژه­ های در زمینه­ی نوشتن نمایشنامه یا فیلم نامه و ضبط فیلم کوتاه هستند. دانشجویان در آخر سال در دوره های کارآموزی شرکت می کنند.

7- شهریه ­ی دوره ی سه ساله برای تحصیل در رشته کارگردانی در موسسه ESRA چقدر است؟

شهریه­ی دوره سه ساله موسسه ESRA برای رشته کارگردانی 33.000 یورو است که برای هر سال 11.000 یورو باید پرداخت شود.

8- دوره های تابستانه برای تحصیل رشته کارگردانی شامل چه برنامه هایی می شود؟

سه کنفرانس کارگردانی، دو کلاس فیلم برداری، یک کلاس فیلم نامه نویسی، چهار کارگاه آموزشی کار با دوربین، یک کلاس و یک کارگاه آموزشی صدا برداری، دو کارگاه آموزشی ویرایش فیلم و یک کارگاه آموزشی ویرایش نهایی شرکت می کنند.

9- تاریخ شروع کلاس های رشته ی کارگردانی در فرانسه چه زمانی است؟

تاریخ شروع کلاس های دوره یک ساله و سه ساله در موسسه ESRA ماه اکتبر هر سال و تاریخ شروع کلاس های دوره تابستان در این موسسه ماه جولای است.

10- مهلت ارسال مدارک برای ثبت نام برای تحصیل رشته کارگردانی در فرانسه چه زمانی است؟

مهلت ارسال مدارک برای ثبت نام برای دوره های یک ساله و سه ساله موسسه ESRA ماه سپتامبر است و مهلت ارسال مدارک برای ثبت نام در دوره­های تابستانی ماه ژوئن است.

11- تحصیل در دوره­ی سه ساله و یک ساله کارگردانی در فرانسه چه تفاوتی دارد؟

تحصیل کارگردانی در این دو دوره از لحاظ دروس تفاوتی ندارند، ولی این دوره سه ساله به دانشجویان می توانند در طولانی مدت مهارت های کارگردانی خود را ارتقا دهند و به سطح حرفه ای برسند.

 

نظرات کاربران

  • توسط سارا جمالی
    تاریخ: فروردین 24, 1398
    نفر
    نفر

    سلام وقت بخیر برا تحصیل در رشته کارگردانی در فرانسه باید ازمون ورودی شرکت کرد ؟ یا رزومه خاصی نیازه؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: فروردین 26, 1398
      نفر
      نفر

      سلام با گذراندن یکسال کورس زبان فرانسه با ارائه رزومه مناسب تحصیلی شامل دیپلم و ریز نمرات مناسب می توانید پذیرش دانشگاه های رایگان و نیمه رایگان را دریافت نمائید.

  • توسط شهناز
    تاریخ: خرداد 17, 1399
    نفر
    نفر

    سلام ممنون از اینکه وقت میذارید.
    کدوم دانشگاه فرانسه رشته سینما رو دارن اونم کارشناسی ارشد. مدرک دانشگاه ازاد تو دانشگاههای فرانسه اعتبار داره ؟ لطفا شرایط اسکان و هزینه تحصیل
    کارشناسی ارشد رو عنوان کنید و اینکه با داشتن مدرک کارشناسی کمک هزینه ای هم تعلق میگیره و یا امکاناتی در اختیار دانشجویان کارشناسی ارشد قرار میدن؟
    سپاس از پاسخ شما

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 20, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      شرایط پذیرش دانشگاه های فرانسه بسته به شرایط شما دارد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • توسط Armin
    تاریخ: خرداد 23, 1399
    نفر
    نفر

    سلام برای تحصیل رایگان ریز نمرات دیپلم لازمه؟نمرات باید در چه حد باشه؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 25, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      بسته به دانشگاه انتخابی هر دانشگاه الزامات خود را دارد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا