071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل رشته فلسفه در فرانسه

تحصیل رشته فلسفه در فرانسه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

این مقاله شامل اطلاعاتی درمورد تحصیل رشته فلسفه در فرانسه و نحوه ی اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور است. در اینجا تمامی نکات درمورد اخذ پذیرش، بورسیه، مدارک و هزینه ها شرح داده شده است.امید بر آن است تا این مطالب برای دانشجویان و متقاضیان عزیز مفید واقع گردد و بتوانند از آن نهایت استفاده را ببرند.

مطالعه بیشتر:

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

مهاجرت به فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین پرسش هایی در زمینه ی تحصیل رشته فلسفه در فرانسه می توانند با مشاوران مجرب موسسه ی حقوقی و مهاجرتی میرداماد در تهران و شیراز تماس حاصل فرمایند.مواردی که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت:

  • نگاهی کلی بر تحصیل رشته فلسفه در فرانسه
  • دانشگاه های مطرح برای رشته فلسفه در فرانسه
  • مدارک لازم برای پذیرش تحصیل رشته فلسفه در فرانسه
  • شهریه ی تحصیلی برای رشته فلسفه در فرانسه
  • هزینه ی زندگی برای تحصیل رشته فلسفه در فرانسه
  • بورسیه و کمک هزینه ی مالی برای تحصیل رشته فلسفه در فرانسه
  • پاسخ به سوالات متداول در مورد تحصیل رشته فلسفه در فرانسه

نگاهی کلی بر تحصیل رشته فلسفه در فرانسه

رشته فلسفه مطالعه ی مشکلات عمومی و اساسی از جمله موجودیت و هستی، دانش، ارزش ها، ذهن و زبان است. رشته فلسفه حتی با به وجود آمدن سوالات فلسفی بیشتر می تواند پیچیدگی زندگی انسان را پوشش دهد.رشته فلسفه برای دانشجویانی که می خواهند سوالات، تفکر انتقادی، مباحث منطقی و مهارت های پژوهشی خود را افزایش دهند، گزینه مناسبی است. رشته فلسفه یک رشته ی علمی است که مفاهیم بسیاری را تحت پوشش قرار می دهد. مدرک فلسفه شامل واحد های اصلی مانند متا فیزیک، اخلاق و منطق می شود.مفاهیم فلسفه در بسیاری از کنفرانس ها و سمینار ها آموزش داده می شود و دانشجویان فلسفه این شانس را دارند که در بحث ها و گفت و گو های فلسفی شرکت کنند.کشور فرانسه یکی از کشور های پیشرفته ی دنیا محسوب می شود، این کشور در زمینه ی تحصیلی نیز از بهترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی در اروپا و همچنین در دنیا برخوردار است. کشور فرانسه در تلاش است تا بتواند در تمام رشته های تحصیلی ارتقا پیدا کند و در جهان خود را به اثبات برساند.در حال حاضر بیش از 300.000 دانشجوی بین المللی در کشور فرانسه مشغول به تحصیل هستند. در حدود ده درصد از دانشجویانی که در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل هستند را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند و بسیاری از این دانشجویان برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ثبت نام می کنند.
رشته ی فلسفه در فرانسه از پایه های اولیه دانشگاهی تا تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های فرانسه تدریس می شود، ولی بیشتر متقاضیان برای کارشناسی ارشد درخواست می دهند.

دانشگاه های مطرح برای رشته فلسفه در فرانسه

سه دانشگاه مطرح برای رشته ی فلسفه در پاریس وجود دارند. این دانشگاه ها و برنامه های آموزشی آن برای رشته ی فلسفه به شرح زیر می باشند:

  • دانشگاه آمریکایی پاریس: دانشگاه آمریکایی پاریس در سال 1962 در کشور فرانسه تأسیس گشت این دانشگاه در حال حاضر یک دانشگاه مستقل است. رشته های مربوط به فلسفه که در این دانشگاه تدریس می شوند فلسفه، سیاست، اقتصاد و فلسفه، فلسفه سیاسی، فصاحت و بلاغت، اخلاقیات کاری و مسئولیت های همکاری اجتماعی هستند.
  • دانشگاه کنت: دانشگاه کنت دانشگاه هنر و فرهنگ است. رشته ای مربوط به فلسفه که در این دانشگاه تدریس می شود تاریخ و هنر فلسفه در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه است.
  • دانشگاه آی اس ام: دانشگاه آی اس ام یک موسسه بین المللی مربوط به مدیریت است. رشته ای مربوط به فلسفه که در این دانشگاه تدریس می شود دکترای فلسفه است.

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی رشته فلسفه در فرانسه

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی رشته فلسفه در دانشگاه های فرانسه به شرح زیر هستند:

  • ارسال فرم درخواست تکمیل شده
  • ارسال رسید درخواست آنلاین
  • ارسال رونوشت علمی
  • ارسال نمره ی قبولی در آزمون های تعیین صلاحیت زبان
  • ارسال توصیه نامه
  • ارسال انگیزه نامه
  • ارسال دروس و برنامه های درسی گرفته شده
  • ارسال یک رزومه کامل
  • ارسال کارت شناسایی/ کارت اجازه اقامت
  • ارسال کپی پاسپورت
  • ارسال کارت تجربه ی کاری
مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی رشته فلسفه در فرانسه
مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی رشته فلسفه در فرانسه

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه موظف به اثبات سطح زبان خود هستند. متقاضیان با داشتن نمره قبولی در آزمون های انگلیسی آیلتس IELTS تافل TOEFL پی تی ای PTE و در صورتی که زبان فرانسوی بلد باشند، با اثبات توانایی خود در این زبان می توانند در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند.به جز مدارک ذکر شده متقاضیان باید گواهی نامه های علمی خود را نیز ارسال نمایند. این گواهی نامه ها به سطح تحصیلات افراد بستگی دارد و این که متقاضیان برای چه مقطعی بخواهند پذیرش بگیرند. برخی از این گواهی نامه ها عباتند از:

  • ارائه گواهی نامه ی پایه ی دهم و رونوشت معتبر از آن
  • ارائه گواهی نامه ی پایه ی دوازدهم و رونوشت معتبر از آن
  • ارائه مدرک دیپلم و رونوشت معتبر از آن
  • ارائه مدرک کارشناسی و رونوشت معتبر از آن
  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد و رونوشت معتبر از آن
  • ارائه دیگر گواهی نامه های معتبر و رونوشت آن

شهریه ی تحصیلی برای رشته فلسفه در فرانسه

شهریه ی تحصیلی در دانشگاه های فرانسه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار کمتر است. شهریه و هزینه های تحصیل در فرانسه در دانشگاه های این کشور به صورت سالانه دریافت می گردد.شهریه ی دانشجویان بین المللی در دانشگاه های فرانسه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا به شرح زیر می شوند:

  • شهریه ی سالیانه برای دانشجویان در مقطع کارشناسی در دانشگاه های فرانسه 2.770 یورو است.
  • شهریه ی سالیانه برای دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های فرانسه 3.770 یورو است.
  • شهریه ی سالیانه برای دانشجویان در مقطع دکترا در دانشگاه های فرانسه 380 یورو است.

این مقدار شهریه برای دانشگاه های عمومی است، شهریه ی دانشگاه های خصوصی در این کشور بیشتر است.شهریه دانشگاه هایی که شعبه ی دانشگاه های خارجی در فرانسه هستند، بسته به دانشگاه متفاوت است. شهریه ی دانشگاه آمریکایی پاریس که رشته های مربوط به فلسفه را نیز شامل می شود 27.500 است.

 

هزینه ی زندگی برای تحصیل رشته فلسفه در فرانسه

هزینه ی زندگی هر شخص در هر کشور به مکان اقامت وی و همچنین سبک زندگی اش بستگی دارد. اما به طور میانگین هر فرد برای زندگی در فرانسه به صورت مستقل و بدون کمک ار فرد دیگر در حدود 850 تا 1000 یورو نیاز دارد.در فرانسه خانه های مخصوصی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که آن ها می توانند در صورت تمایل در این مکان ها با هزینه ای کمتر اقامت داشته باشند. هزینه زندگی در شهرهای کوچک این کشور به مراتب کمتر از هزینه های زندگی و اقامت در شهرهای بزرگ و پایتخت است.برخی از هزینه های زندگی یک محصل در فرانسه به شرح زیر می باشند:

  • هزینه ی اقامت در محلی که دانشگاه برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است ماهانه 120 یورو است. دانشجویان در صورت تمایل می توانند آپارتمان اجاره کنند که هزینه ی آن 457-542 یورو است.
  • هزینه های جانبی تحصیل مثل کتاب و… 50 یورو در ماه است. هزینه ی حمل و نقل در ماه حدوداً 70 یورو می شود.
  • هزینه ی خرید یک بلیط رفت و برگشت قطار 25 یورو است. هزینه ی خوار و بار برای یک فرد در ماه 250 یورو می شود. و هزینه ی یک وعده غذا در رستوان های این کشور به طور میانگین 12 یورو است. بسیاری از گالری ها و موزه های کشور فرانسه برای افراد زیر 26 سال رایگان است.
هزینه ی زندگی برای تحصیل رشته فلسفه در فرانسه
هزینه ی زندگی برای تحصیل رشته فلسفه در فرانسه

بورسیه و کمک هزینه ی مالی برای تحصیل رشته فلسفه در فرانسه

با افزایش شهریه دانشگاه های فرانسه دولت این کشور اذعان داشته است که مقدار بورسیه و کمک هزینه های مالی را برای دانشجویان بین المللی نسبت به گذشته سه برابر کرده است. برای دانشجویان بین المللی در فرانسه بورسیه هایی از سوی وزارت امور خارجه و همچنین سفارت خارجه هر کشور در نظر گرفته شده است.وزارت امور خارجه به تنهایی 25 درصد از حجم این بورسیه ها را بر عهده گرفته است. هر دانشگاه نیز هر ساله به صورت جداگانه بورسیه هایی به دانشجویان ملی و بین المللی ارائه می دهد.بورسیه تحصیلی فرانسه که به دانشجویان تعلق می گیرد بسته به شرایط هر فرد ممکن است شامل کل شهریه و یا نیمی از شهریه باشد.

سوالات متداول در مورد تحصیل رشته فلسفه در فرانسه

1- آیا تحصیل رشته فلسفه در فرانسه معتبر است؟

بله، کشور فرانسه یکی از کشور های پیشرفته ی دنیا محسوب می شود، این کشور همچنین در زمینه ی تحصیلی نیز از بهترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی در اروپا و همچنین در دنیا برخوردار است.

2- چه مقاطعی برای تحصیل رشته فلسفه در فرانسه وجود دارد؟

رشته ی فلسفه در فرانسه از پایه های اولیه دانشگاهی تا تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های این کشور تدریس می شود، البته بیشتر متقاضیان برای مقطع کارشناسی ارشد درخواست می دهند.

3- شهریه ی تحصیل در رشته ی فلسفه در فرانسه در مقطع کارشناسی چقدر است؟

شهریه ی سالیانه برای دانشجویان در مقطع کارشناسی در دانشگاه های فرانسه 2.770 یورو است.

4- آیا به تحصیل در رشته فلسفه در فرانسه بورسیه تعلق می گیرد؟

بله، برای دانشجویان بین المللی در فرانسه بورسیه هایی از سوی وزارت امور خارجه و خود دانشگاه ها و همچنین سفارت خارجه هر کشور در نظر گرفته شده است.

5- هزینه ی زندگی برای تحصیل رشته فلسفه در فرانسه چقدر است؟

هزینه ی زندگی هر شخص در هر کشور به مکان اقامت وی و همچنین سبک زندگی اش بستگی دارد. اما به طور میانگین هر فرد برای زندگی در فرانسه در حدود 850 تا 1000 یورو نیاز دارد.

6- دانشگاه های مطرح فرانسه برای تحصیل در رشته فلسفه چه نام دارند؟

دانشگاه های مطرح فرانسه برای تحصیل در رشته ی فلسفه عبارتند از دانشگاه آمریکایی پاریس، دانشگاه کنت و دانشگاه آی اس ام.

7- بورسیه ی دانشگاه های فرانسه برای رشته فلسفه چقدر از شهریه را در بر می گیرد؟

بورسیه هایی که به دانشجویان تعلق می گیرد بسته به شرایط هر فرد ممکن است شامل کل شهریه و یا نیمی از شهریه باشد.

8- هزینه ی اقامت دانشجویان بین المللی در فرانسه برای رشته ی فلسفه چقدر است؟

هزینه ی اقامت در محلی که دانشگاه برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است ماهانه 120 یورو است. دانشجویان در صورت تمایل می توانند آپارتمان اجاره کنند که هزینه ی آن 457-542 یورو است.

9- چه مدارکی برای اخذ پذیرش در رشته ی فلسفه در دانشگاه های فرانسه لازم است؟

مدارک لازم جهت پدیرش در رشته فلسفه در دانشگاه های فرانسه عبارتند از: ارائه گواهی نامه های علمی، فرم درخواست تکمیل شده، رونوشت علمی، مدرک زبان، توصیه نامه، انگیزه نامه، رزومه، کارت شناسایی، کپی پاسپورت.

10- آیا برای تحصیل در رشته فلسفه در فرانسه ارائه مدرک زبان لازم است؟

بله، متقاضیان باید در آزمون های انگلیسی آیلتس IELTS تافل TOEFL پی تی ای PTE نمره قبولی کسب کنند و در صورتی که زبان فرانسوی بلد باشند می توانند توانایی خود را در این زبان به اثبات برسانند.

11- تحصیل در رشته فلسفه در فرانسه چه واحد هایی را در بر می گیرد؟

مدرک فلسفه شامل واحد های اصلی مانند متا فیزیک، اخلاق و منطق می شود. این رشته برای دانشجویانی که می خواهند سوالات، تفکر انتقادی، مباحث منطقی و مهارت های پژوهشی خود را افزایش دهند، گزینه مناسبی است.

اسکرول به بالا