071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل رشته طراحی مد انگلستان

تحصیل مد و فشن دانشگاه متروپولیتن انگلستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مد، امروزه به یک صنعت میلیارد دلاری بین المللی تبدیل شده است. بنابراین عجیب نیست که دانشجویان برای کسب فرصت مطالعه ی آن، از یک سمت دنیا به سمت دیگر بروند. تحصیل رشته طراحی مد انگلستان یکی از مورد توجه ترین ها در میان سایر کشور های ارائه دهنده این رشته تحصیلی است.

شرایط تحصیل رشته طراحی مد انگلستان

با این وجود، اگرچه بیشتر افراد فکر می کنند پاریس، میلان و نیویورک بهترین جاها برای آموزش در شاخه ی مد و فشن است، دانشگاه های نوآور، معتبر و پویای زیادی هم در انگلستان وجود دارند که همه ی آنها هم در لندن نیستند. اگر شما به دنبال آموزش عالی، به صرفه بودن، ارتباط های کاری آینده و دوره های کارآموزی و یک مکان عالی برای به دست آوردن همه ی این ها در کنار هم هستید، یک دانشگاه طراحی مد و فشن در انگلستان، می تواند برای شما به عنوان یک دانشجوی خارجی ایده آل باشد.

تحصیل رشته طراحی مد انگلستان

در ادامه اسامی 5دانشگاه معتبر و نامی را در انگلستان مشاهده میکنید که سابقه درخسانی در عرصه مد و فشن دارا هستند:

تحصیل طراحی مد در دانشگاه هنر لندن (UAL)

پیدا کردن یک دانشگاه مد بهتر از دانشگاه هنر لندن، در انگلستان کاری تقریبا غیرممکن است. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه تخصصی هنر در اروپاست و از 6 کالج معتبر مثل کالج مرکزی سنت مارتینز و کالج مد لندن، تشکیل شده است. UAL دانشگاهی است که به خاطر تربیت نابغه های خلاق شهرت و فارغ التحصیلان معروفی مثل  Jimmy Choo و Jon Gallianoدارد. در کنار این ها، UAL تعداد بسیار زیادی از دوره های مرتبط با فشن و مد را ارائه می کند و مدارک تحصیلی در رشته های ارتباطات در مد، خبرنگاری مد، عکاسی مد، نساجی و پارچه بافی، مدیریت فروش و حتی چهره پردازی و گریم اعطا می نماید.

این دانشگاه در سومین شهر برتر برای دانشجویان در جهان که مایل به تحصیل در انگلستان و ویزای تحصیلی انگلستان هستند؛ قرار دارد و همچنین لندن محل ایده آل برای دانشجویان خارجی است چرا که اتمسفری چند فرهنگی و جامعه ی دانشجوی بین المللی بسیار بزرگی دارد: دانشجویانی از 110 کشور جهان در UAL به تحصیل مشغولند.

تحصیل مد و فشن دانشگاه متروپولیتن انگلستانتحصیل مد و فشن دانشگاه متروپولیتن منچستر

دانشگاه متروپولیتن منچستر MMU که در شهری قرار گرفته که از لحاظ تاریخی به تجارت پارچه گره خورده است، دپارتمانی مد و پارچه ای دارد که برای ایجاد موقعیت های کاری ایده آل در آینده و ارتباطات در صنعت، شهرت پیدا کرده است. دوره های آموزشی این دانشگاه تمام جنبه های تولید در مد و فشن را در بر می گیرد و به دانشجویان فرصتی برای شرکت در پروژه های زنده ی منحصر به فرد، سفرهای درسی و کارآموزی هایی می دهد که به آنها در کسب تجربه ی کاری شخصی در طراحی مد جهان کمک می کند. این به دانشجویان MMU امکان ارتباط برقرار کردن با کارفرماهای بالقوه را در انگلستان و سراسر جهان می دهد.

دانشجویان همچنین به ابزارهای خلق آثارهنری بی نظیری مثل اسکنر های 3D، ابزار جدید اتصال بدون دوختن و نرم افزارهای دیجیتال بریدن الگو دسترسی خواهند داشت و به علاوه می توانند ساعات بسیاری را در استودیوهای هنری بگذرانند و از کارمندانی که خود در دنیای مد کار کرده اند، آموزش خصوصی دریافت کنند.

دانشجویان فارغ التحصیل دپارتمان مد و پارچه ی دانشگاه منچستر حالا طراحان مد، خریداران آثار هنری، تکنولوژیست و تهیه کننده های آثار هنری هستند. و البته، دانشجویان دانشگاه MMU از همه جای جهان می آیند: از چین و مالزی گرفته تا ایالات متحده و هند.

تحصیل طراحی مد در  دانشکده ی هنر وینچستر

دانشکده ی هنر وینچستر بخشی از دانشگاه هامپتون جنوبی است و یکی از برترین دانشکده های هنر و طراحی انگلستان محسوب می شود. یکی از ویژگی های زبانزد دانشکده ی وینچستر، استخدام شدن دانشجویان آن در آینده است به طوری که دانشجویان آن همیشه در کمپانی های مشهوری مثل کمپانی استلا مک کارتنی و الکساندر مک کویین به کارآموزی مشغول می شوند و 95 درصد دانشجویان دانشکده پس از 6 ماه از فارغ التحصیلی، استخدام شده اند یا درگیر تحصیل در مقاطع بالاترند.همچنین دانشجویان در وینچستر می توانند در رشته هایی جز طراحی مد تحصیل کنند: رشته هایی مثل مدیریت مد و طراحی و تولید برند. چنین رشته هایی به دانشجویان اجازه می دهد هر دو جنبه ی خلاقیت و تجاری این صنعت را در مراکز مدرن دانشکده تجربه کنند.

دانشکده ی وینچستر با بیش از 500 دانشجوی بین المللی مشغول به تحصیل، حال و هوایی چندفرهنگی دارد به طوری که دانشجویان خارجی دوره ی فوق لیسانس آن از دانشجوهای انگلیسی هم بیشترند و جامعه ی قوی دانشجویان خارجی آن از دانشجویان تازه وارد خارجی حمایت و جشن ها و گردهمایی های مختلف را برنامه ریزی می کند.به علاوه وینچستر با قطار تنها 1 ساعت از لندن فاصله دارد پس برای دانشجویان بازدید از مرکز مد انگلستان کاری ساده خواهد بود.

تحصیل رشته ی مُد در دانشکده ی هنر لیدز انگلستان

کالج هنر لید که یکی از کالج های معدود مستقل در انگلستان است، جامعه ای دست چین شده از افراد خلاق دارد که در آن هنرمندان و طراحان می توانند به شکوفایی برسند.

برنامه های تحصیلی پویای این کالج دانشجویان را تشویق می کنند که به اکتشاف ویژگی های فردی خود به عنوان یک طراح مد بپردازند و تمرکز این برنامه ها روی همکاری با صنعت و پروژه های زنده ی آن به دانشجویان فرصتی منحصر به فرد می دهد. لوییس ووتان، طراحان لباس شهری، هاروی نیکلاس و دیور همگی در ورک شاپ ها و کارگاه های این کالج فعالیت کرده اند و رقابت های بسیاری برای به دست آوردن کارآموزی در این برندها در دانشکده برگزار می شود.

کالج هنر لیدز همچنین جوایز معتبر بسیاری کسب کرده است: این دانشکده برترین دانشکده ی هنر مستقل در رنکینگ دانشگاه های روزنامه ی گاردین در سال 2014 بود و در همان سال جایزه ی “دانشگاه به انتخاب دانشجو” را در بین دانشگاه های انگلستان برد.

دانشگاه هنر لیدز انگلستان

دانشکده هنر لیدز انگلستان

پیدا کردن دلیل این موفقیت ها ساده است: دانشجویان مشغول به تحصیل به ابزار دیجیتال و پرینترهای پیشرفته، دستگاه برش لیزری و همچنین سرامیک و سایر ابزارهای تخصصی برای کار روی پروژه ها دسترسی دارند که این مساله به آن ها برتری بسیاری در رقابت ها می دهد.

با وجود آنکه تعداد دانشجویان این کالج از یک دانشگاه بزرگ کمتر است، می توان دانشجویانی از 46 کشور اتحادیه ی اروپا و 25 کشور غیرعضو را در آن پیدا کرد که این مساله لیدز را به انتخابی عالی برای دانشجویان خارجی تبدیل می کند.

تحصیل مد و فشن در دانشگاه دمونت فورت انگلستان

این دانشگاه که در  لیسستر قرار دارد، یکی از محبوب ترین دانشگاه های مد و فشن در انگلستان است و از سال 1870 به ارائه ی دروس در این زمینه مشغول بوده است. راهنمای دانشگاهی “کدام؟” برای دو سال متوالی از دانشگاه DMU به عنوان یکی از خلاق ترین دانشگاه ها در انگلستان نام برده است. دانشجویان DMU تابحال رقابت های معتبر بسیاری را برده و جوایز بسیاری کسب کرده اند؛ جوایزی مثل: طراح جوان برتر انگلستان در سال 2010، جایزه ی الهام بخشی سال 2012 ، برترین طراح جدید سال و جایزه ی طراحی کفش برتر MODA در سال 2013. بی نظیر بودن DMU در ترکیب مد با طراحی کفش در سراسر جهان شهرت دارد؛ فارغ التحصیلان و دانشجویان این دانشگاه برای دوشس کمبریج کفش و برای لیدی گاگا، کیت ماوس و بیانسه لباس طراحی کرده اند.

کارآموزی دانشجویان مد در انگلستان

اگر بخواهیم از دانشجویان بین المللی DMU صحبت کنیم، باید بگوییم که حدود 1500 دانشجوی خارجی در آن به تحصیل مشغولند و هرکدام به خدمات پشتیبانی از دانشجویان خارجی فوق العاده ی دانشگاه دسترسی دارند. این خدمات از روز اول تحصیل تا لحظه ی فارغ التحصیلی در اختیار دانشجویان است و از برداشتن آنها از فرودگاه تا سفرهای ماهانه در انگلستان و هفته ی خوشامدگویی دانشجویان خارجی را شامل می شود تا به آنها در به خوبی ساکن شدن در انگلستان کمک کند.آنچه که از این مساله هم چشمگیرتر است، وجود 155 شریک و همکار DMU در صنعت مد و طراحی است که برای دانشجویان این دانشگاه موقعیت های کارآموزی را در سراسر جهان فراهم می کنند. و دانشجویان می توانند پس اخذ مدرک و اشتغال، به راحتی اقامت و تابعیت انگلستان را به دست آورده و ادامه زندگی را در صورت تمایل در همان کشور داشته باشند.

شما می توانید  جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره و همچنین شرایط تحصیل و اخذ تابعیت انگلستان با مشاورین و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی تماس حاصل نمائید.

سوالات متداول در مورد تحصیل رشته طراحی مد انگلستان

1- دانشگاه های برتر و معتبر کشور انگلستان در رشته طراحی مد کدامند؟

  • University of Wales, Trinity Saint David
  • University of Edinburgh
  • Staffordshire University
  • Loughborough University
  • Bucks New University
  • Kingston University
  • De Montfort University
  • University of Central Lancashire
  • Nottingham Trent University
  • University of Dundee

2- آیا برای تحصیل در رشته طراحی مد در کشور انگلستان نیاز به ارائه مدرک زبان می باشد؟

بله, آیلتس ۶.۰-۵.۵

3- شرایط ورود به رشته طراحی مد کشور انگلستان چیست؟

دانشجویان در زمان درخواست پذیرش دانشگاهی باید مجموعه ای ازنمونه کارهای خلاق همراه با مدرک هنر و طراحی را به همراه داشته باشند.

4- مشاغل موجود در رشته طراحی مد در کشور انگلستان چیست؟

فارغ التحصیلان میتوانند در زمینه های طراحی لباس وپارچه ، روز نامه نگاری در زمینه مد وطراحی، طراح الگو ،خریدار مد، مشاور تصویری وطراح سبک مشغول بکار شوند.

5- میانگین حقوق اولیه فارغ تحصیلان در رشته ی طراحی مد در کشور انگلستان چقدر می باشد؟

بین ۱۶,۳۰۲£ – ۲۵,۶۳۰£ در سال

6- تحصیل در رشته طراحی مد در کشور انگلستان چگونه است؟

می بایست ابتدا دوره ی ای-لولو یا فاندیشن در کالج های انگلستان گذرانده شود.

7- دوره ی ای لول در رشته طراحی مد در کشور انگلستان چیست؟

ای-لول‌ معادل سال سوم و پیش دانشگاهی در ایران است, که دوره اصلی و اولین گزینه برای ورود به دانشگاه می باشد.

8- طول دوره ای لول در رشته طراحی مد در کشور انگلستان چقدر است؟

طول این دوره ۲ سال است.

9- طول دوره فاندیشن در رشته طراحی مد در کشور انگلستان چقدر است؟

دوره یک سال است.

10- آیا پذیرش بدون مدرک زبان در رشته طراحی مد در کشور انگلستان امکان پذیر است؟

در صورتی که متقاضی دارای شرایط مناسبی برای اخذ پذیرش باشد و تنها مدرک زبان انگلیسی نداشته باشد باید ابتدا در دوره های زبان شرکت نمایند .

11- دوره های زبان در رشته طراحی مد در کشور انگلستان چگونه است؟

دوره های زبان معمولا یک ترم چهار ماهه می باشد و متقاضی پس از پایان دوره باید در امتحان زبان انگلیسی قبول شود.

اسکرول به بالا