071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل رشته طراحی لباس در فرانسه

تحصیل رشته طراحی لباس در فرانسه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور فرانسه یکی از بزرگترین کشورهای اروپا می باشد که می تواند انتخاب بسیار مطمئنی برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیل باشد. کارشناسان و متخصصان موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز با بررسی شرایط تحصیلی و اقامتی این کشور، می توانند شما را در تصمیم گیری هرچه بهتر برای رسیدن به هدف تان در تحصیل رشته طراحی لباس در فرانسه و دوره های دیگر یاری نمایند.

شرایط تحصیل طراحی لباس در فرانسه

فرانسه دارای برخی از بهترین دانشگاه ها و برنامه های طراحی لباس در اروپا است. برخی از برترین موسسات آموزشی عبارتند از:

  • کالج هنر پاریس
  • مدرسه بازرگانی SKEMA
  • IFA پاریس – آکادمی مد بین المللی
  •  مدرسه مد پاریس توسط PSL

مدرک کارشناسی ارشد رشته طراحی مد در فرانسه به انگلیسی آموزش داده می شود. همچنین، دانشجویان فرصت شرکت در آموزش های عملی را دارند، نظیر:

  • شرکت در کارگاه ها با متخصصان صنعت
  • تماشای نمایش های مد واقعی که در دانشگاه برگزار می شود.
  • شرکت در کارآموزی در شرکت های مد
  • کمک به طراحان در کار آنها

در رشته طراحی لباس می توانید یکی از شاخه های زیر را انتخاب کنید:

  • طراحی لباس مدرن
  • طراحی صحنه و لباس
  • اکسسوری ها

دوره های آموزشی و برنامه های طراحی لباس مناسب برای دانشجویانی است که به دنبال یادگیری در مورد چگونگی طراحی و تولید لباس ها و اکسسوری ها و عرضه آنها به عموم است. دانشجویانی که در این زمینه تحصیل می کنند مهارت های فنی و طراحی کلیدی را به دست می آورند. تحصیل کارشناسی طراحی لباس در کالج هنر پاریس یک دوره 48 ماهه است که مهلت نهایی درخواست نامه ژوئن 2019 است و هزینه سالانه در این کالج 27.800 یورو است.

طراحی لباس و تجارت در مدرسه طراحی LISAA، دانشجویان را برای متخصصان مدیریت مد آموزش می دهد، طراحی یک مجموعه و سازماندهی کسب و کار، مدیریت یک نام تجاری، ارتباطات، تجارت الکترونیک، ارتباطات الکترونیک. طول این دوره تحصیلی 60 ماه با شهریه 9.890 یورو در سال است.

تحصیل طراحی لباس در فرانسه لیسانس و کارشناسی ارشد

برای تحصیل در فرانسه در رشته طراحی لباس مقطع کارشناسی، مدت زمان مورد نیاز تحصیل 4 سال است. استاندارد تحصیلات عالی در دانشگاههای این کشور بین المللی است. مدرک لیسانس در دانشگاه های دولتی، دانشگاه های خصوصی، کالج های محلی و از طریق دانشگاه های آنلاین قابل اکتساب می باشد. رشته طراحی لباس شامل استفاده از تکنیک های مختلف طراحی برای تولید انوع لباس ها و لوازم تزئینی است. دانشجویان در این برنامه های تحصیلی، تاریخچه مد را بررسی می کنند و همچنین نحوه تاثیر عوامل مختلف بر طراحی را مطالعه می نمایند.

برنامه های درسی و جدول دروس در رشته طراحی لباس در مورد لباس ها و لوازم تزئینی طراحی شده، تولید شده و موجود در بازار است. دانشجویانی که در این رشته تحصیل می کنند می توانند اصول طراحی و اصول فنی این رشته را بخوبی بیاموزند. در حال حاضر، فرانسه جزء یکی از 20 کشور مطرح جهان در امر اقتصاد و تحصیلات عالی می باشد. اغلب برنامه های تحصیلی به زبان فرانسه تدریس می شوند. فرانسه دارای 60 دانشگاه دولتی و 100 دانشگاه خصوصی می باشد. شهر پاریس یکی از پرجمعیت ترین شهرهای این کشور و پایتخت فرانسه است. اگر شما تصمیم به ادامه تحصیل رشته طراحی لباس مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های فرانسه را دارید، بایستی مدارک زیر را تهیه و بهمراه فرم درخواست به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید:

  • گذرنامه یا کارت شناسایی
  • کپی از مدارک تحصیلی
  • هزینه ثبت نام
  • اگر شما شهروند اروپا هستید (یک کپی از کارت بیمه سلامت اروپا)
  • مدرک زبان معتبر از قبیل تافل، آیلتس، یا TOEIC

تحصیل طراحی لباس در فرانسه لیسانس و کارشناسی ارشد

ضمنا ممکن است از شما سند تضمین جهت داشتن مسکن در طول مدت تحصیل، هزینه تأمین اجتماعی و یک گواهی نامه مسئولیت مدنی، درخواست شود. اگر شما متقاضی ثبت نام برای ترم پاییز هستید، مهلت ثبت نام بین اوایل فوریه و اوایل آپریل می باشد. برای درخواست پذیرش ترم بهار، شما بایستی در 15 سپتامبر اقدام نمائید. برای تحصیل رشته طراحی لباس مقطع کارشناسی در کشور فرانسه، مدت زمان مورد نیاز تحصیل 4 سال است. استاندارد تحصیلات عالی در دانشگاههای این کشور بین المللی است.

مدرک لیسانس در دانشگاه های دولتی، دانشگاه های خصوصی، کالج های محلی و از طریق دانشگاه های آنلاین قابل اکتساب می باشد. رشته طراحی لباس شامل استفاده از تکنیک های مختلف طراحی برای تولید انوع لباس ها و لوازم تزئینی است. دانشجویان در این برنامه های تحصیلی، تاریخچه مد را بررسی می کنند و همچنین نحوه تاثیر عوامل مختلف بر طراحی را مطالعه می نمایند.

دانشگاه های فرانسه برای رشته طراحی لباس

در زیر لیست تعدادی از بهترین دانشگاه های فرانسه برای رشته طراحی لباس ارائه شده است. Fashion School of Luxury and Design-paris: دارای 1200 دانشجو در برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد / MBA پردیس دانشگاه های پاریس، شانگهای و استانبول، IFA در حال تحصیل می باشند. 3000 تن از فارغ التحصیلان این دانشگاه از بیش از 50 ملیت مختلف به دنیای مد و طراحی لباس پیوسته اند. Studio Berçot – Paris: برنامه های تحصیلی این دانشگاه سه ساله است. دانشجو دو سال در دوره های عملی و نظری تحصیل می کند ، و یک سوم سال تجربه در دنیای حرفه ای کار را می آموزد.

ECSCP – Paris : این دانشگاه در سال 1927 توسط Chambre Syndicale de la Haute Couture تأسیس شد، و به عنوان بازتابی از علاقه مندی طراحان به مرکز استعدادهای نوین در حوزه مد تبدیل شده است. LISAA école de mode – Nantes Paris: این دانشگاه گواهی لیسانس IFA تایید شده توسط FEDE را ارائه می دهد. مدت تحصیل در این دانشگاه 3 سال است و برنامه های تحصیلی به زبان فرانسه و انگلیسی ارائه می شوند. هزینه ثبت نام در این دانشگاه 150 یورو است. شهریه سالیانه در این دانشگاه 8,400 یورو در فرانسه، 85,000 یورو در شانگهای و 7,400 یورو در استانبول می باشد. محدودیت: 25 دانشجو در هر کلاس.

Institut Français de la mode – Paris : ک موسسه آموزش عالی است که طیف گسترده ای از فعالیت ها را شامل می شود اعم از : برنامه های تحصیلی و تحصیلات تکمیلی، آموزش اجرایی و تخصصی در رشته های: صنایع نساجی، مد و طراحی لباس. IFM در سال 1986 توسط نمایندگان صنعت مد و با حمایت وزارت صنایع فرانسه تاسیس شد. شرایط تحصیل در فرانسه 2018 را می توانید از مشاورین موسسه میرداماد بخواهید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول در مورد تحصیل رشته طراحی لباس در فرانسه

1- دلایل انتخاب فرانسه برای تحصیل طراحی لباس چیست؟

کشور فرانسه یکی از کشور های پیشرو در طراحی لباس در دنیا است و طراحان لباس مشهوری را پرورش داده است.

2- بهترین کالج های فرانسه برای تحصیل طراحی لباس کدامند؟

فرانسه، به عنوان مهد مد در کل جهان، بهترین دانشگاه ها و برنامه های طراحی لباس را در اروپا دارد. بهترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل طراحی لباس عبارتند از:

  • کالج هنر پاریس
  • دانشکده بازرگانی SKEMA
  • IFA پاریس(آکادمی بین المللی مد)
  • مدرسه مد پاریس توسط PSL-Ecole Nationale de Mode و Matière

3- آیا می توانم در فرانسه به زبان انگلیسی در رشته طراحی لباس تحصیل کنم؟

متقاضیان در فرانسه می توانند در رشته طراحی لباس به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند.

4- آیا می توانم بدون داشتن مدرک زبان در فرانسه در رشته طراحی لباس تحصیل کنم؟

بله، شما می توانید در ابتدا در دوره های زبان فرانسه شرکت کرده و چس از تسلط به زبان فرانسوی برای شرکت در کورس های اصلی طاحی لباس اقدام نمایید.

5- آیا پس از آنکه تحصیلات خود را در رشته طراحی لباس به اتمام رساندم، می توانم در فرانسه شروع به کار کنم؟

بله، پس از اتمام تحصیلات خود در رشته طراحی لباس به شما فرصتی داده می شود تا در فرانسه دنبال کار بگردید و در صورت یافتن کار در فرانسه بمانید.

6- شرایط تحصیل کارشناسی طراحی لباس در فرانسه چیست؟

دوره کارشناسی طراحی لباس در فرانسه 4 سال به طول می انجامد که معمولا به زبان فرانسوی ارائه می شود.

7- مدارک لازم جهت تحصیل کارشناسی طراحی لباس در فرانسه چیست؟

جت تحصیل در رشته طراحی لباس فرانسه باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • کپی از مدرک هویتی(پاسپورت)
  • ریز نمرات و مدارک تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت جسمی و روحی
  • ارائه مدرک بین المللی زبان مورد نظر

8- برای شرکت در دوره های تحصیلی طراحی لباس در فرانسه در چه تاریخی باید اقدام نمایم؟

برای طراحی لباس در ترم پاییز دانشگاه های فرانسه باید از ماه فوریه تا اپریل اقدام نمایید. همچنین اگر بخواهید برای ترم بهار اقدام نمایید باید در 15 سپتامبر درخواست خود را ارسال نمایید.

9- آیا دانشجویان طراحی لباس در فرانسه می توانند حین تحصیل کار کنند؟

دولت فرانسه به دانشجویان طراحی لباس اجازه کار پاره وقت حین تحصیل می دهد.

10- شرایط ایرانیان برای تحصیل رشته طراحی لباس در فرانسه چیست؟

دانشجویان ایرانی در صورت داشتن شرایط لازم می توانند برای تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی فرانسه برای رشته طراحی لباس اقدام نمایند.

11- آیا برای تحصیل طراحی لباس در فرانسه محدودیت سنی وجود دارد؟

بله، برای تحصیل طراحی لباس در فرانسه در مقطع لیسانس از سن ۱۸ تا ۲۲ سال و فوق لیسانس نهایت ۳۱ سال به شما امکان تحصیل داده می شود.

مطالعه بیشتر:

مهاجرت به فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نظرات کاربران

  • توسط نگار
    تاریخ: مهر 29, 1399
    نفر
    نفر

    سلام خسته نباشید ، ببخشید من الان میخوام توی دانشگاه مقطع کارشناسی زبان و ادبیات فرانسه بخونم ،بعد برای فوق لیسانس رشته طراحی لباس در فرانسه بخونم ، آیا امکان تحصیل در فرانسه به زبان فرانسوی هست یا انگلیسی تدریس میشه ؟ و اینکه زبان فرانسه بلد باشم بهتره یا اینکه برم هنر بخونم (برا دانشگاه)؟
    (چون من دیپلم گرافیک دارم ،)

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مهر 30, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      در نظر داشته باشید که تحصیل در فرانسه ملزم به تحصیل در رشته های مرتبط است. بهتر است رشته مرتبط با کارشناسی را انتخاب نمایید.

    • توسط elmira azizi
      تاریخ: فروردین 8, 1400
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر ، ممنون از مطالب خوبتون
      من چند تا سوال از شما داشتم
      اولین سوالم این است که بعد از فوق لیسانس اگر من به فرانسه برای تحصیل در ( شهر پاریس ) مهاجرت کنم هزینه اش در دانشگاه های عادی چقدر است ( به ریال ایران )
      و سوال دوم این است که آیا دانشگاه ها موقع تحصیل به دانشجو ها حقوق برای زندگی میدهند
      و سوال سوم من این است که دولت فرانسه خوابگاه هایی دارد که رایگان در آن بمانیم یا باید برای خوابگاه ها هزینه بپردازیم؟ و هزینه خوابگاه ها چقدر است ؟

      • توسط مهدی کیوانی
        تاریخ: فروردین 14, 1400
        نفر
        نفر

        با سلام و احترام
        برای تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه شرایط سنی، رزومه علمی و سایر شرایط شما دارد. شما می توانید حین تحصیل به صورت پاره وقت کار کنید و هزینه های زندگی خود را تا حدودی پوشش دهید.

    • توسط علیرضا
      تاریخ: شهریور 9, 1400
      نفر
      نفر

      سلام و عرض ادب
      می خواستم بپرسم برای مقطع کارشناسی یا همون لیسانس میشه تو سن 23 سالگی اقدام کرد؟
      من در حال حاضر 22سال دارم ولی مرداد سال دیگه 23سالم می شه می خواستم ببینم که از طرف دانشگاه موردی ندارم اگه تا فروردین یا اردیبهشت امسال اقدام کنم اقدام کنم برا اپلای ؟
      و سوال دیگرمم این بود که امکان ریجکتیم از طرف سفارت فرانسه ممکنه زیاد باشه بخاطر سنم؟(حتی اگه پذیرشمم از دانشگاه بگیرم با این وجود بخاطر سنم ممکنه از طرف سفارت ریجکت بشم؟..)

      • توسط مهدی کیوانی
        تاریخ: شهریور 10, 1400
        نفر
        نفر

        سلام روزتون بخیر
        بله، با سن 23 سال می توانید برای کارشناسی فرانسه اقدام نمایید.

  • توسط معینی نژاد
    تاریخ: دی 17, 1399
    نفر
    نفر

    سلام ببخشید به ما گفتن اگر در فرانسه کالج زبان برید و مدرک کالج داسته باشید میشه به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی فرانسه تحصیل کرد ایا واقعا حقیقت داره ؟ کدوم دانشگاه های طراحی لباس در فرانسه دولتی هستند ؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 18, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      دانشگاه های دولتی فرانسه هزینه تحصیل بسیار مقرون به صرفه دارد. در صورت ارائه مدرک زبان نیازی به شرکت در دوره های زبان ندارید.

  • توسط Delsa
    تاریخ: اردیبهشت 3, 1400
    نفر
    نفر

    سلام
    یه سوال داشتم، برای بورسیه شدن رشته دانشگاهی حتما باید طراحی لباس باشه اگر در آموزشگاه ها طراحی لباس را آموزش دیده باشی بورسیه نمی کنن؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: اردیبهشت 4, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      بورسیه های تحصیلی دولتی فرانسه برای دوره های آکادمیک و دانشگاهی در نظر گرفته شده است.

  • توسط فاطمه اقبال
    تاریخ: آبان 15, 1400
    نفر
    نفر

    سلام وقت بخیر
    من الان ۲۱ سال دارم
    برای تحصیل در مقطع کارشناسی طراحی لباس توی فرانسه
    میتونم اقدام کنم؟
    مشکلی بابت سنم وجود نداره؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: آبان 19, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      تحصیل کارشناسی در فرانسه تا سن 25 سال امکان پذیر است.

  • توسط شیفته
    تاریخ: آبان 25, 1400
    نفر
    نفر

    سلام وقت بخیر
    آیا میتونیم با لیسانس طراحی پارچه فوق لیسانس طراحی لباس بخونیم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 7, 1400
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      بله، رشته های تحصیلی شما مرتبط به یکدیگر می باشد و امکان ادامه تحصیل در فرانسه برای شما وجود دارد.

  • توسط مهسا رضايي
    تاریخ: آذر 22, 1400
    نفر
    نفر

    سلام وقتتون بخير
    با ليسانس معماري امكانش هست در فرانسه ارشد طراحي لباس خوند؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 7, 1400
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      به شما توصیه می کنیم جهت افزایش شانس ویزا و پذیرش خود رشته های مرتبط با کارشناسی خود را انتخاب نمایید.

  • توسط Laya
    تاریخ: اسفند 11, 1400
    نفر
    نفر

    سلام می خواستم بدونم اگر اینجا مدارکمو در طراحی لباس بگیرم، مثلا لیسانس یا فوق، بعدش برای کار در فرانسه اقدام کنم، چه قدر شانس دارم، آیا اصلا امکانش هست؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: اسفند 12, 1400
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      موسسه ما در زمینه کاریابی فعالیتی انجام نمی دهد و اطلاعاتی در رابطه با وضعیت کاریابی در این کشور ندارد.

  • توسط حدیث نصیرپور
    تاریخ: فروردین 13, 1401
    نفر
    نفر

    سلام مدت دوره تحصیل ارشد در فرانسه چقدر هست؟

    • توسط رضا الطافی
      تاریخ: فروردین 14, 1401
      نفر
      نفر

      سلام و وقت بخیر برای دریافت اطلاعات کامل تر در مورد تحصیل در فرانسه لطفا با موسسه تماس بگیرید

      • توسط زهره
        تاریخ: خرداد 17, 1401
        نفر
        نفر

        سلام و درود من لیسانس رشته طراحی مد رو دارم و میخاستم فوق لیسانس مدو لباس فرانسه بورسیه رو بگیرم چیکار باید بکنم میتونید راهنماییم کنید مدرک فنی حرفه ایی خیاطی هم دارم فقط هنوز مدرک زبان نگرفتم…

        • توسط مهدی کیوانی
          تاریخ: خرداد 17, 1401
          نفر
          نفر

          سلام روزتون بخیر
          به طور کلی می توان گفت تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه رایگان است و بهترین دانشگاه های مطرح دنیا را در زمینه مد و فشن دارد.

  • توسط Mohadese
    تاریخ: شهریور 13, 1401
    نفر
    نفر

    سلام وقت بخیر
    من لیسانس مهندسی برق دارم و 24 سالم هست
    میتونم برای دانشگاه مد و لباس فرانسه درخواست بدم ؟
    در حال حاضر دارم در موسسه خصوصی طراحی لباس آموزش میبینم که در آخر مدرک فنی و حرفه ای بین المللی دریافت می کنم و تا سال آینده مدرک آیلتس رو هم دریافت میکنم . حدودا تا زمان درخواست 26 سال دارم احتمالا ، با این شرایط میتونم بورسیه دانشگاه بگیرم و در فرانسه کارشناسی مد و لباس بخونم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: شهریور 13, 1401
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      در نظر داشته باشید که تحصیل در فرانسه به زبان فرانسوی رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا