071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل رشته روانشناسی در اتریش چگونه است؟

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور اتریش از جمله کشورهایی می‌باشد که به آن مهد روانشناسی دنیا لقب داده‌اند، به همین جهت بسیاری از افراد علاقه فراوانی به تحصیل روانشناسی در اتریش دارند؛ چرا که علاوه بر اینکه کسانی که در رشته روان شناسی تحصیل می‌نمایند، می‌توانند از آن درآمد کسب کنند و حرفه آنها گردد، اثرات زیادی نیز در زندگی فردی و رفتارهای اجتماعی آنها نیز می‌گذارد. به همین دلیل روز به روز بر تعداد علاقمندان به تحصیل در این رشته افزوده می‌گردد. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید تحصیل رشته روانشناسی در اتریش چگونه است؟ حتماً با ادامه این مقاله همراه باشید.

چگونگی تحصیل روانشناسی در اتریش

همان طور که می‌دانید، اتریش در مرکز اروپا واقع گردیده و به نوعی قلب اروپا محسوب خواهد شد و با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم غرور آفرینی که این کشور دارد که با داشتن هنرمندان و شخصیت‌های برجسته و متفکر در این کشور به خوبی قابل مشهود است، به همین دلیل این سنت‌ها انعکاس بالایی در سیستم آموزشی آنها داشته است که از جمله این هنرمندان و متفکران می‌توان به موتزارت، فروید و شوارتزنگر اشاره کرد.

در واقع روانشناسی علمی می‌باشد که بر گرفته از علوم اجتماعی است و در حقیقت نشان می‌دهد که مردم با تحت تاثیر قرار گرفتن جامعه، فرهنگ و … چه واکنش‌های در زمان‌های مختلف از خود نشان می‌دهند، این علم، علاوه بر عوامل اجتماعی، عوامل بیولوژیکی و محیطی را نیز مورد مطالعه قرار می‌دهد تا بتواند میزان عملکرد، تفکر و احساس افراد را در موقعیت‌های مختلف بسنجد.

افرادی که می‌خواهند به تحصیل در اتریش در رشته روانشناسی بپردازند، ابتدا باید آزمون ورودی بدهند و بدین ترتیب اگر نمره قبولی در این آزمون را بدست آوردند، امکان تحصیل در رشته روانشناسی در اتریش را خواهند داشت و وارد دانشگاه‌های روانشناسی این کشور می‌شوند. از جمله دانشگاه‌های روانشناسی در کشور اتریش که به ارائه رشته روانشناسی به صورت دولتی می‌پردازند، می‌توان به دانشگاه وین و سالزبورگ اشاره کرد، همچنین افراد برای شرکت در دانشگاه های اتریش باید به زبان آلمانی مسلط باشند تا امکان مهاجرت به اتریش جهت ادامه تحصیل را داشته باشند.

تحصیل روانشناسی در اتریش

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و تحصیل رشته روانشناسی در کشور اتریش

معمولا دانشجویان بین المللی که به دنبال پذیرش رشته روانشناسی و تحصیل در اتریش هستند، باید ابتدا مدارک لازم را طبق لیست آنها تهیه نموده و به سفارت اتریش ارائه دهند و همچنین در آزمون ورودی که آنها برای تشخیص میزان مهارت دانشجویان مهیا نموده‌اند، شرکت کرده و نمره قبولی را به دست آوردند. همچنین ضروریست زبان آلمانی را در حد کسی که قرار است شهروند اتریش شود به خوبی فرا گیرند تا مشکلی جهت تحصیل و ارتباط با افراد اتریشی نداشته باشند.

از جمله مهمترین مدارک جهت اخذ پذیرش و تحصیل در رشته روانشناسی در کشور اتریش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه توصیه نامه
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه نامه گواهی مالی
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به ویزا و رسید آن
  • ارائه شناسنامه و کپی آن
  • ارائه پاسپورت و کپی آن
  • سند ازدواج و مدارک مربوط به متاهل بودن
  • ارائه مقاله برای تحصیل در مقطع دکترا
  • ارائه مدارک مقاطع مختلف قبلی
  • فرستادن ترجمه مدارک به زبان آلمانی به ویژه جهت دانشگاه دولتی همچون وین و سالزبورگ
  • ریز نمرات

هزینه تحصیل رشته روانشناسی در اتریش

اتریش از جمله کشورهای اروپایی می‌باشد که با گرفتن هزینه بسیار کم در دوره‌های لیسانس، کارشناسی ارشد این فرصت را به دانشجویان بین المللی خود می‌دهد تا بتوانند به کسب دانش در این دانشگاه‌ها بپردازند. بنابراین دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل پزشکی در اتریش، تحصیل روانشناسی در اتریش، تحصیل حقوق بین‌الملل و … را در این کشور دارند، می‌توانند از این سخاوت دولت اتریش کمال استفاده را ببرند.

معمولاً افراد بومی در دانشگاه اتریش دو ترم، به صورت رایگان تحصیل می‌کنند و بعد از این مدت برای هر ترم مبلغ ۳۶۴ یورو از دانشجویان اخذ می‌گردد، همچنین از دانشجویان بین المللی به طور معمول در هر ترم ۷۲۷ یورو دریافت خواهد شد. به طور کلی افرادی که می‌خواهند در رشته روانشناسی در اتریش تحصیل کنند، سالانه بین ۲۳ الی ۳۰ هزار یورو باید به دانشگاه خود اعطا نمایند، اما این هزینه تنها مختص به هزینه تحصیلی آنها می‌باشد و هزینه‌های زندگی آنها را شامل نمی‌شود.

بورسیه‌های رشته روانشناسی در اتریش

کسانی که می‌خواهند، در رشته روانشناسی در اتریش تحصیل کنند یا حتی قصد تحصیل این رشته را در کشورهای دیگر دارند، ابتدا باید میزان علاقه خود را به مطالعه رفتارهای فردی و اجتماعی بسنجند و به یادگیری و بررسی موضوعاتی همچون شناخت ذهن، عملکرد مغز، نظریه شخصیت و … تمایل داشته باشند. بنابراین اگر احساس می‌کنند که علاقه به چنین موضوعاتی ندارند، بهتر است از قصد تحصیل روانشناسی در اتریش صرف نظر کنند.

معمولا اگر روان شناسان در دانشگاه‌های خصوصی اتریش به تحصیل بپردازند، می‌توانند بورسیه تحصیلی در اتریش را کسب کنند، اما اخذ این بورسیه شرایطی دارد، اول اینکه این روانشناسان باید حتماً به زبان آلمانی تسلط زیادی داشته باشند و از رزومه قوی نیز برخوردار بوده تا بتوانند به راحتی از مزایای بورس تحصیلی اتریش استفاده نمایند.

آن دسته از افرادی که در دانشگاه‌های دولتی در این رشته تحصیل می‌نمایند باید بدانند، با توجه به اینکه تحصیل در این دانشگاه‌ها به صورت رایگان است، بنابراین هیچ بورسیه‌ای به آنها جهت پوشش هزینه‌های تحصیل داده نمی شود و این بورسیه فقط مختص دانشجویان دانشگاه‌های خصوصی اتریش خواهد بود.

گرایش‌های رشته روانشناسی در اتریش

رشته روانشناسی در اتریش دارای گرایش‌های مختلفی می‌باشد و به همین دلیل متقاضیان این رشته می‌توانند بر حسب تمایل خود به انتخاب این گرایش‌ها بپردازند و تخصص خود را در گرایش مورد نظرشان به دست آورند، برخی از این گرایش به قرار زیر هستند:

  • روانشناسی بالینی که به درمان بیماری‌های مربوط به سلامت روان و ناتوانی‌ها تمرکز کرده و آنها را مورد مطالعه و ارزیابی قرار خواهد داد.
  • روانشناسی مشاوره در واقع به افراد در سنین مختلف کمک کرده تا ظرفیت‌های خود را برای داشتن یک زندگی بهتر و سالم‌تر افزایش دهند.
  • روانشناسی عمومی در واقع اصول مهم و اساسی علم روانشناسی را در همه گرایش‌ها شامل می‌شود و همه آنها را در یک رشته می‌گنجاند.
  • روانشناسی کسب و کار، در واقع نوعی گرایش روانشناسی است که به بررسی رفتار انسان در محیط‌های تجاری و کار می‌پردازد.

تحصیل روانشناسی در اتریش

جمع بندی

در این مقاله شرایط تحصیل در رشته روانشناسی در اتریش بیان گردیده است تا متقاضیان بتوانند به راحتی پاسخ سوال‌های خود را جهت مهاجرت به اتریش برای تحصیل در این کشور به دست آورند. این افراد باید بدانند برای آنکه در دانشگاه‌های دولتی یا خصوصی اتریش در رشته روانشناسی پذیرش گردند، ابتدا باید در آزمون ورودی این کشور قبول شوند، این افراد می‌توانند بعد از فارغ التحصیلی در رشته روانشناسی پاسپورت کشور اتریش را به دست آورند که دارای ارزش زیادی خواهد بود، چرا که می‌توانند به راحتی به نقاط مختلف اروپا بدون داشتن ویزا سفر کنند و به دیدن جاذبه‌های آنها رفته یا از دانش خود کسب درآمد نمایند.

 

 

 

اسکرول به بالا