071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل رشته دامپزشکی در استرالیا

تحصیل رشته دامپزشکی در استرالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل در استرالیا یکی از موقعیت های چشمگیر می باشد زیرا این کشور دارای دانشگاه های برتر جهانی بوده و امکان ورود راحت تر شما را به بازار کار فراهم می کند. تحصیل دامپزشکی در استرالیا نیز انتخاب مناسبی برای علاقمندان به رشته های علوم پزشکی می باشد. در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با تحصیل دامپزشکی در استرالیا می پردازد:

  • دانشگاه های دامپزشکی استرالیا
  • هزینه تحصیل دامپزشکی در استرالیا
  • درآمد دامپزشکان در استرالیا

برای کسب اطلاعات دقیق تر و اخذ پذیرش با مشاورین مجرب موسسه میرداماد تماس برقرار کنید.

دانشگاه های دامپزشکی استرالیا

استرالیا دارای هفت دانشگاه است که مدرک دامپزشکی را ارائه می دهند که شامل موسسات زیر است:

دانشگاه جیمز کوک (Townsville QLD)

دانشگاه جیمز کوک (JCU) یک رهبر در تدریس و تحقیق است که به چالش های اساسی پیش رو می پردازد. پردیس های استرالیا در Cairns و Townsville دارای برخی از محیط های دیدنی و جذاب جهان هستند. JCU با کلیه جوامع ، مشاغل و صنعت خود درگیر می شود تا منطقه ای پایدار و اجتماعی را در بر بگیرد. به پیوندهای محکم خود با جوامع روستایی، دورافتاده و بومی افتخار می کند و متعهد شده که آموزش ، یادگیری و تحقیقات از مزایای عملی مردم و صنایع منطقه بهره مند شود. کارکنان و دانشجویان JCU تحقیقاتی را در زمینه های زیر انجام می دهند: دامپزشکی، علوم و مدیریت زیست محیطی، علوم شیلات، ژئوشیمی، زمین شناسی ، زیست شناسی تکاملی، زیست شناسی گیاه، جانورشناسی، جهانگردی، شیمی معدنی، اقیانوس شناسی. رتبه بندی این دانشگاه در میان موسسات جهان در حدود 250 می باشد.

دانشگاه مرداک (پرتوی WA)

در سال 1975 تأسیس شد، دانشگاه مرداک یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در پرت ، استرالیا غربی واقع شده است. این نام به نام سر والتر مرداک به یک دانشگاه برجسته مشهور است.این دانشگاه دارای سه پردیس واقع در استرالیا غربی است: پردیس اصلی خیابان جنوبی که دارای طیف وسیعی از امکانات، از جمله بیمارستان دامپزشکی، مزرعه، کارخانه آزمایشی مهندسی، کلینیک کایروپراکتیک، مرکز رسانه هنری و موارد دیگر است.این دانشگاه همچنین دارای پردیس هایی در دبی و سنگاپور است. در حدود 22000 نفر در پرت (که شامل 2000 دانشجو بین المللی از 100 کشور جهان است) از فرصت های تحصیل در خارج از کشور استفاده می کنند. تقریباً 8000 دانشجو در پردیس های خارج از کشور نیز ثبت نام کرده اند.مرداک بیش از 200 دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را در طیف وسیعی از رشته ها از جمله تروریسم امنیتی و ضد تروریسم ارائه می دهد (دانشگاه بر “یادگیری مرتبط با دنیای واقعی تأکید دارد”). این دانشگاه دارای جایگاه 300 در بین موسسات جهان می باشد.

دانشگاه آدلاید

دانشگاه آدلاید یک دانشگاه دولتی است که در آدلاید، پایتخت ساحلی استرالیا جنوبی واقع شده است. در سال 1874 توسط خیرخواه و معدنکار مس، والتر واتسون هیوز تأسیس شد.سومین دانشگاه قدیمی کشور می باشد. امروز، دانشگاه بر “کشف دانش جدید” ، “دنبال کردن نوآوری” و “آماده سازی رهبران فرهیخته فردا که متفکران مستقل و خلاق با دیدگاه بین المللی هستند” می باشد. این موسسه عضو گروه هشتم دانشگاه های برتر تحقیقاتی پیشرفته استرالیا است و دارای مدرک تحصیلی در پنج دانشکده می باشد: هنر، مهندسی ، کامپیوتر و علوم ریاضی، علوم بهداشتی و همچنین حرفه ها و دانشکده دامپزشکی.آدلاید دارای 25،000 دانشجو ثبت نام شده (حدود 30٪ از آنها دانشجویان بین المللی از بیش از 100 کشور جهان) و 3600 عضو هیات علمی هستند. سایر فرصت های تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان در هنگ کنگ ، فرانسه ، هلند و موارد دیگر در دسترس است. رتبه این دانشگاه 120 در دنیا می باشد.

دانشگاه ملبورن

هنگامی که دانشگاه ملبورن در سال 1853 تأسیس شد، مجموعه فقط یک ساختمان بزرگ در یک پارک بزرگ در حاشیه شهر بود که دارای چهار استاد و 16 دانشجوی بود. این دانشگاه هم اکنون در قلب یک شهر بین المللی پررونق قرار دارد و به طور مداوم در بین دانشگاه های پیشرو در جهان و شماره یک در استرالیا قرار دارد.بیش از 8000 کارمند دانشگاهی و حرفه ای از یک کالج پر جنب و جوش دانشجویی با حدود 65000 پشتیبانی، از جمله 30،000 دانشجو بین المللی از 130 کشور در سراسر جهان پشتیبانی می کنند. چهار نخست وزیر استرالیا و پنج فرماندار کل فارغ التحصیل از دانشگاه ملبورن، واقع در شهر لقب “پایتخت فرهنگی” استرالیا هستند، تحصیل کردند.در واقع، دانشگاه ملبورن هفت بار برنده جوایز قابل قبول ترین شهر جهان و شهر ادبیات یونسکو و همچنین زادگاه فوتبال استرالیا و یک مرکز مهم برای هنرهای خیابانی، موسیقی و تئاتر است. رنکینگ این دانشگاه 42 می باشد.

دانشگاه کوئینزلند

دانشگاه کوئینزلند (UQ) یکی از مؤسسات برجسته تحقیق و تدریس استرالیا است که تلاش می کند تا از طریق ایجاد، حفظ، انتقال و استفاده از دانش، برتری داشته باشد. بیش از یک قرن است که با افراد برجسته آموزش و کار کرده تا رهبری دانش را برای جهانی بهتر ارائه دهد. بسیاری از مدرک های این موسسه تجربیات عملی مانند سفرهای میدانی و مکانهای صنعتی را برای تقویت مهارتهای شما و افزایش اشتغال ارائه می دهند. UQ همچنین به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد امکان می دهد دو مدرک لیسانس را همزمان (برنامه های مدرک دوگانه) بگذرانند، اما در مدت زمانی کوتاه تر از زمانی که آنها به طور جداگانه تکمیل شوند. این دانشگاه 66امین موسسه در دنیا می باشد.

دانشگاه کوئینزلند استرالیا
دانشگاه کوئینزلند استرالیا

دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی یکی از دانشگاه های پیشرو، جامع تحقیق و تدریس در جهان است. بیش از 400 رشته تحصیلی ارائه داده می شود و شامل بیش از 70،000 دانشجو، 8000 کارمند ثابت و 350،000 فارغ التحصیل در بیش از 170 کشور جهان است.
این موسسه جزء اولین دانشگاه های جهان بوده که دانشجویان را صرفاً براساس شایستگی دانشگاهی پذیرش کرده. هدف دانشگاه سیدنی این است که زندگی را بهتر کرده نه فقط با تربیت رهبران جامعه بلکه از طریق تجهیز مردم به خصوصیاتی که به آنها امکان می دهد در همه سطوح به همه جوامع خدمت کنند. رتبه این دانشگاه در حدود 60 موسسه اول دنیا می باشد.
با ایجاد اولین دانشگاه در استرالیا در سال 1850 ، بنیانگذاران ما قدرت آموزش را برای الهام بخشیدن به تغییرات مثبت تشخیص دادند. ما امروز همان اعتقاد راسخ داریم.

هزینه تحصیل دامپزشکی در استرالیا

هزینه های دوره به طور متوسط در حدود 10،000 دلار در سال برای مکان های پشتیبانی شده از کشورهای مشترک المنافع است و می تواند در هر سال برای دانشجویان بین المللی و با پرداخت هزینه های بین 50000 تا 60000 دلار در سال باشد. اطلاعات بیشتری در مورد هزینه های دوره و گزینه های پرداخت را می توانید از دانشگاه های مربوطه ارائه دهید که دوره های دامپزشکی در استرالیا را ارائه می دهند. البته در نظر داشته باشید که بورسیه های تحصیلی استرالیا می تواند به دانشجویان خارجی تعلق گیرد.

هزینه تحصیل دامپزشکی در استرالیا
هزینه تحصیل دامپزشکی در استرالیا

درآمد دامپزشکان در استرالیا

علم دامپزشکی یکی از معتبرترین حرفه ها محسوب می شود و دامپزشکان بسیار مورد توجه جامعه قرار می گیرند. با این وجود، غالباً تصور غلط رایج در بین عموم مردم درباره میزان درآمد دامپزشکان وجود دارد. دامپزشک بودن با توجه به هزینه های مرتبط با دریافت مراقبت های دامپزشکی برای حیوانات خانگی، اغلب به عنوان یک انتخاب حرفه ای پرسود دیده می شود. با این حال، بخش عمده ای از این هزینه ها برای تهیه مواد و امکانات مورد نیاز برای مراقبت از حیوان خانگی صرف شده و حقوق خالص دامپزشک نیست.بر خلاف داروی انسانی که به شدت توسط دولت در استرالیا یارانه می گیرد، مراقبت های دامپزشکی یارانه نمی گیرد و بنابراین هزینه های دامپزشکی باید تمام جنبه های این کلینیک را تأمین کند. هنگام مقایسه حرفه ها با سطح مشابه مطالعات مورد نیاز، میانگین درآمد دامپزشکی تقریبا نیمی از آنچه که یک دندانپزشک انسانی یا پزشک عمومی درآمد کسب می کند. این معادل با متوسط درآمد دامپزشکی در حدود متوسط دستمزد استرالیا است.با توجه به ماهیت امکانات مورد نیاز برای مطالعه علوم دامپزشکی، یکی از گران ترین دوره های تحصیل در استرالیا نیز محسوب می شود.فردی که به عنوان دامپزشک در استرالیا فعالیت می کند، معمولاً سالانه حدود 110،000 دلار استرالیا درآمد دارد. حقوق از 59400 دلار استرالیا (پایین ترین) تا 166،000 دلار استرالیا (بالاترین) است. این متوسط حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق دامپزشکی بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت تغییر می کند.

درآمد دامپزشکان در استرالیا
درآمد دامپزشکان در استرالیا

با مطالعه مطالب بالا دانشگاه های معتبر استرالیا برای تحصیل دامپزشکی و رتبه بندی جهانی آن ها را شناختید. هزینه تحصیل دامپزشکی در استرالیا و درآمد دامپزشکان در این کشور نیز بررسی شد. برای اخذ پذیرش و مشاوره تحصیل دامپزشکی در استرالیا با مشاورین موسسه میرداماد در شعب تهران و شیراز تماس حاصل کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل دامپزشکی در استرالیا

1- هزینه تحصیل دامپزشکی در استرالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل دامپزشکی در استرالیا می تواند تا 50000 برای دانشجویان بین المللی هزینه داشته باشد.

2- زبان تحصیل دامپزشکی در استرالیا چیست؟

زبان تحصیل دامپزشکی در استرالیا، انگلیسی می باشد.

3- آیا بورسیه هایی برای تحصیل دامپزشکی در استرالیا وجود دارد؟

بله بورسیه های متعددی برای تحصیل دامپزشکی در استرالیا وجود دارد و شما با رزومه ای عالی در رقابت با دیگران خواهید بود.

4- آیا برای تحصیل دامپزشکی در استرالیا مدرک آیلتس لازم است؟

بله، دانشگاه های معتبر استرالیا همگی، مدارک آیلتس و تافل را درخواست می کنند.

5- هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا حدود 1500 دلار در ماه می باشد اما ممکن است متغییر می باشد.

6- آیا دانشگاه های استرالیا برای تحصیل دامپزشکی معتبر است؟

بله دانشگاه های ارائه دهنده تحصیل دامپزشکی جزوه 300 دانشگاه های برتر دنیا قرار دارد.

7- آیا وزارت بهداشت ایران، دانشگاه های دامپزشکی استرالیا را قبول دارند؟

بله اغلب دانشگاه های استرالیا را وزارت بهداشت ایران قبول دارد.

8- آیا تحصیل دامپزشکی در استرالیا آزمون ورودی دارد؟

خیر برای تحصیل دامپزشکی در استرالیا آزمون ورودی وجود ندارد.

9- آیا می توان تحصیل دامپزشکی در استرالیا را رایگان گذراند؟

خیر تحصیل رایگان در این کشور وجود ندارد مگر اینکه شما موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شوید.

10- درآمد دامپزشکان در استرالیا چقدر است؟

در آمد دامپزشکان در استرالیا از حدود 55000 دلار استرالیا در سال شروع می شود.

11- آیا برای کار به عنوان دامپزشک در استرالیا، آزمونی وجود دارد؟

بله برای کار به عنوان دامپزشک باید دوره هایی را بگذرانید و مجوز کار کسب کنید.

نظرات کاربران

  • توسط ناشناس
    تاریخ: مرداد 16, 1398
    نفر
    نفر

    سلام من دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد وآیلتس و دارای مقاله isi هستم با این شرایط میتونم از دانشگاه های استرالیا یا نیوزلند بورسیه بگیرم؟
    واگر هم بورسیه گرفتم باید چند سال ارشد بخونم تا بتونم وارد بازار کار بشم؟

    • توسط مشاور مهاجرتی
      تاریخ: مهر 3, 1398
      نفر
      نفر

      سلام
      بله داشتن مدارک و مقالات بین المللی می تواند در روند پذیرش کمک شایانی به شما کند.
      ارائه مدرک کارشناسی برای اخذ پذیرش در دوره ارشد کفایت می کند که اکثر بورسیه های تحصیلی نیز در این کشور در همین مقطع و دکتری ارائه می شود.

  • توسط یاسین
    تاریخ: مرداد 10, 1399
    نفر
    نفر

    سلام.ببخشید من دانشجو دکتری دامپزشکی هستم.میخاستم بدونم دولتی یا ازاد بودن دانشگاه ما مهمتره یا قدرت علمی و‌ مقاله هایی ک ثبت میکنیم
    و اینکه ایا با تموم شدن دوره دکتری خودم تو ایران
    در دانشگاه مقصد هم همین دکتری رو باید بخونم و ادامه بدم ؟؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مرداد 11, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در استرالیا رزومه علمی و مقاله های شما بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین برای تحصیل نیز باید رشته های مرتبط را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا