071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل رشته حقوق در فرانسه

تحصیل رشته حقوق در فرانسه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

فرانسه به علت سطح بالای دانشگاه، به دانشجویان حقوق نیز احترام می گذارد. کسانی که می توانند به زبان فرانسه به اندازه کافی صحبت کنند تا در مدرسه حقوق شرکت کنند، می توانند تحصیلات مقرون به صرفه از برخی از مدارس عالی و مربیان در دنیای آموزش بین المللی دریافت کنند. در این باره و جهت تحصیلات تکمیلی و اقامت فرانسه، مشاورین موسسه حقوقی میرداماد آماده ارائه مشاوره کارشناسی شده به شما متقاضیان محترم می باشند.

مطالعه بیشتر:

تحصیل در فرانسه

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته حقوق در فرانسه

فرانسه یکی از اصلی ترین بازیگردانان دنیای سیاست و اقتصاد اروپاست، مثل بسیاری از کشورهای اروپایی، فرانسه حقوق مدنی را اجرا میکند. قوانین کیفری بخشی از نظام قضایی فرانسه است.حقوق بین المللی عمومی نیز بخشی از قانون اساسی فرانسه است. به طور کلی، سیستم حقوقی فرانسه به عنوان مدل برای سیستم حقوقی مدنی استفاده میشود. فرانسه در حال حاضر جزء 20 کشور برتر جهان است که به دلیل آموزش عالی بهترین عملکرد را دارد.

چهار دانشگاه در فرانسه دارای دانشکده حقوق هستند. دانشگاه آمریکایی پاریس( AMERICAN UNIVERSITY IN PARIS)، دانشگاه PAHTHOEN SORBONNE، دانشگاه بین المللی MONACO، دانشگاه TOULOUSE است. دانشگاه های فرانسه دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حقوق را ارائه میکنند. همچنین در دانشگاه های فرانسه دوره LLB را ارائه میکند این دوره یک ساله برای دانشجویان علاقه مند به رشته حقوق بین الملل است. دوره LLM یک دوره سه ساله است که برای دانشجویان حقوق ارائه میشود. این دوره معمولا برای دانشجویانی که مایل هستند در زمینه های تخصصی حقوق مانند حقوق بین الملل یا حقوق مالیات تحصیل کنند طراحی شده است. دوره های حقوق به زبان فرانسه و انگلیسی ارائه میشوند/

مدارک مورد نیاز برای پذیرش رشته حقوق در فرانسه

  • فرم درخواست تکمیل شده دانشگاه مورد نظر
  • مدارک تحصیلی قبلی با ریز نمرات ترجمه شده به زبان فرانسوی
  • کپی پاسپورت
  • مدارک شناسایی
  • عکس
  • توصیه نامه حرفه ای
  • نتایج آزمون رسمی زبان ( برای دوره هایی که به زبان فرانسه ارائه میشوند مدرک زبان DEIF مورد تایید است و برای دوره های انگلیسی زبان مدرک TOEFL وIELTS مورد قبول است.
  • رزومه/ CV
  • رزومه کاری( برای دوره های فوق لیسانس)

هزینه تحصیل رشته حقوق در دانشگاه های فرانسه

دانشجویان بین المللی از ابتدای پاییز 2019 هزینه شهریه بیشتری را در دانشگاه های فرانسه خواهند پرداخت. این یک تغییر اساسی از سیستم شهریه رایگان است که در آن دانشجویان باید تنها حدود 200 یورو در سال بپردازند.

آیا شما می توانید رایگان در فرانسه تحصیل کنید؟

بله – اگر شما شهروند یا ساکن دائمی کشورهای EEA ( منطقه اقتصادی اروپا ) یا سوییس هستید. EEA شامل تمام کشورهای اتحادیه اروپا و ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ می باشد. اگر چه تحصیل در فرانسه به طور کامل رایگان نیست، شما تنها زمانی که در یک دانشگاه دولتی تحصیل می کنید مبلغ بسیار کمی را پرداخت خواهید کرد. با این حال، اگر شما شهروند یک کشور EEA یا سوییس نیستید، یا هم اکنون اقامت دائم دارید، باید شهریه بالاتری در فرانسه بپردازید.

هزینه تحصیل رشته حقوق در دانشگاه های فرانسه
هزینه تحصیل رشته حقوق در دانشگاه های فرانسه

بهترین مدارس حقوق در فرانسه از شهرت بین المللی برخوردار نیستند. در فرانسه مدارس حقوق مستقل نیستند. دانشکده های حقوق در مجاورت یک دانشگاه قرار دارند که رشته های مختلفی را به دانشجویان برای تحصیل ارائه می دهد. اکثر دوره ها در مدارس حقوق فرانسه به قانون فرانسه مربوط می شود که به نوبه خود به قانون اتحادیه اروپا مربوط می شود.

دانشگاه سوربن ( Universite Paris I Pantheon – Sorbonne Law School ) :

دانشکده حقوق دانشگاه Universite Paris 1 Pantheon-Sorbonne یک دانشکده معتبر برای تحصیل در رشته حقوق می باشد. این موسسه که در فرانسه به نام Ecole de Droit de la Sorbonne شناخته می شود، در پاریس مستقر است. دانشکده حقوق دارای ارتباط با کالج Kings College London، دانشگاه کلن، دانشگاه کلمبیا و دانشگاه کرنل است.

Universite Pantheon-Assas Paris II – Pantheon Assa University

این دانشگاه به نام Paris deux شناخته می شود. این دانشگاه 24 مرکز تحقیقاتی و پنج مدرسه دکترا دارد. دارای 1630 استاد است و هر ساله بیش از 8000 نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند. تمام دوره های دانشگاهی هم به زبان فرانسوی و هم به زبان انگلیسی برگزار می شوند.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های فرانسه

  • 170 یورو در سال برای مقطع کارشناسی.
  • 243 یورو در سال برای مقطع کارشناسی ارشد.
  • 380 یورو در سال برای مقطع دکتری.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی به میزان قابل توجهی نسبت به دانشگاه های دولتی بالاتر است. اما در نظر داشته باشید که هزینه تحصیل در فرانسه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتا کم تر است. اگر می خواهید از هزینه های تحصیل در کشور فرانسه مطلع شوید، می توانید به مشاوران ما در موسسه مهاجرتی در تهران، شیراز و سایر شهر ها مراجعه کنید.

تحصیل دکترای رشته حقوق در فرانسه

فرانسه دارای رشته های تحصیلی زیادی در بسیاری از زمینه های حرفه ای از جمله هنر، علوم، مد، فناوری، فلسفه و اقتصاد و… می باشد و این امر امکان تحصیل دانش آموزان بین المللی را در دوره های تحصیلی مختلف مقطع دکترا در فرانسه را فراهم کرده است. دانش آموزان نه تنها به خاطر کیفیت تحصیل و آموزش در فرانسه بلکه به خاطر شهرهای مدرن آن، تاریخ غنی، مناظر زیبا و فرهنگ و هنر آن جذب تحصیل در این کشور می شوند.

متقاضی تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه تنها در صورت دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد واجد شرایط تحصیل در این مقطع می باشد. به طور کلی تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه می تواند بین سه تا هشت سال طول بکشد( معمولا 3 سال) و واحد های درسی می تواند شامل دوره های آموزشی و کارآموزی، تحقیقات اصلی گسترده و امتحانات باشند که در نهایت به نوشتن پایان نامه و ارائه تز منجر می شوند.

تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های این کشور فرصت تحقیق در محیط های علمی دارای سطوح بالای بین المللی را برای دانش آموزان فراهم می کند و به عنوان یک دانشجوی دکتری در دانشگاه های این کشور، دانش آموزان به آموزش هایی می پردازند که آن ها را برای ورود به حرفه های شغلی آماده می کند. دوره تحصیلی دکترا، دوره آموزشی- تحقیقاتی است که دانش آموزان تحقیقات خود را به صورت تیمی و تحت نظارت یک مشاور انجام می دهند.

در فرانسه دانشگاه های زیادی رشته تحصیلی حقوق را در مقطع دکترا ارائه می دهند که شامل تخصص های مختلف در این رشته مثل حقوق جنایی، قانون اساسی، قوانین تجارت و کسب و کار، حقوق بین الملل، قوانین شهری، حقوق اجتماعی، حقوق اروپا و غیره می باشند که به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند.

روند اداری اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه مدت زمان زیادی طول می کشد و دانش آموزان حداقل 1 سال قبل از ورود به این کشور باید برای درخواست خود اقدام کنند که اولین گام آن ثبت درخواست دانش آموزان و تایید مهارت های آن ها توسط دانشگاه مورد نظر می باشد؛ علاوه بر این پروسه درخواست و الزامات آن با توجه به ملیت فرد و کشوری که در آن اقامت دارد، متفاوت می باشد.

به طور معمول زمان درخواست تحصیل در این کشور در مقطع دکترا ماه مه یا ماه ژانویه می باشد و با توجه به نوع دوره انتخابی، شروع ترم تحصیلی معمولا ماه سپتامبر و پایان آن ماه مه یا ژوئن می باشد.

شرایط پذیرش و مدارک و اسناد مورد نیاز برای تحصیل در مقطع دکترای رشته حقوق در فرانسه:

برای تحصیل در مقطع دکترا در این کشور دانش آموزان ملزم به دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد می باشند، همچنین برای دوره هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند نیز دانش آموزان علاوه بر مهارت در زبان انگلیسی، باید در زبان فرانسه نیز تا حدودی مهارت داشته باشند.( تافل یا آیلتس برای انگلیسی و سطح بی 2 برای زبان فرانسه)

متقاضیان پس از ارسال درخواست و مدارک مورد نیاز به دانشگاه مورد نظر، در صورت تایید شدن درخواست از طرف دانشگاه برای انجام مصاحبه دعوت خواهند شد که این مصاحبه توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه صورت گرفته و شامل گفت و گو و ارائه شفاهی پروژه تحقیقاتی فرد در این مقطع می باشد.

اسناد مورد نیاز درخواست تحصیل دکترا فرانسه

  1. پروژه پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد فرد به فرمت ورد یا پی دی اف( حداکثر 5000 کلمه)
  2. خلاصه ای از موضوع پایان نامه دوره کارشناسی ارشد فرد در دو صفحه به فرمت ورد یا پی دی اف
  3. دو عدد توصیه نامه دانشگاهی
  4. رزومه تحصیلی
  5. مدارک شناسایی( گذر نامه و.. )
  6. کپی آخرین مدرک تحصیلی( کارشناسی ارشد)

شرایط کار رشته حقوق در فرانسه

بسیاری از وکلای خارج از فرانسه علاقه مند هستند تا فرصت های شغلی خود در بخش خصوصی در پایتخت فرانسه را بررسی کنند. منصفانه است که بگوییم ما در پاریس به وکلای ماهر غیر فرانسوی نیاز داریم، اما معیارهای مهمی برای به حداکثر رساندن شانس شما برای کار در فرانسه وجود دارد.

وکلای خارج از فرانسه معتقدند که با توجه به تعداد شرکت های حقوقی Anglo-Saxon که دارای دفتر در پاریس هستند، جایابی و کار در یکی از این دفاتر آسان است. فراموش نکنید که اکثریت وکلا که در مواردی مانند Eversheds، Linklaters، Orrick یا Cleary Gottlieb کار می کنند , وکلا فرانسوی هستند! به استثنای دادگاه های بین المللی، شرکت های حقوقی مستقر در پاریس دارای وکلایی هستند که از اجازه کار در فرانسه در زمینه معاملات و تجارت، مشورت و یا مناقشات حقوقی برخوردارند. بنابراین به راحتی می توان نتیجه گرفت که برای مشاغل حقوقی در پاریس شما باید فرانسوی واجد شرایط باشید.

شرایط کار رشته حقوق در فرانسه
شرایط کار رشته حقوق در فرانسه

برای همه آسان نیست که این شرایط را داشته باشند، زیرا برای این کار باید حقوق فرانسه را مطالعه کرد و به زبان فرانسوی مسلط بود, اما بهترین راه برای یافتن کار در یک شرکت حقوقی در پاریس این است که یک وکیل باشید. البته، اگر شما قبلا در کشور خود واجد شرایط وکالت بودید، امکان دریافت مدرک معادل آن وجود دارد (به عنوان مثال http://www.avocatparis.org/avocats-inscrits-letranger را بخوانید)، اما هنوز باید مهارتهای زبان وحقوق فرانسوی را بدانید. برای ایجاد یک زندگی شغلی طولانی مدت در فرانسه، دانستن این مهارتها اجباری است و حتی اگر شما بدون دانستن این مهارتها مهاجرت کنید، از شما خواسته خواهد شد که در عرض چند ماه از زمان ورود و شروع کار جدید خود، این مهارتها را یاد بگیرید.

گفته می شود که برخی از وکلا می خواهند فقط برای مدت کوتاهی مثلا 2 یا 3 سال در پاریس اقامت داشته باشند و این نوع اقامت امکان پذیر است، اگر چه شرکت ها تمایل دارند که تقاضای کار وکلا را درصورت کوتاه مدت بودن رد کنند. با این حال، مواردی وجود دارد که تیمها به طور مرتب به وکیل مدافعان کوتاه مدت نیاز دارند و برای نقل مکان همکاران خود پس از دو سال یا بیشتر (کمی شبیه به ماموریت بلند مدت) خوشحال هستند.

من حتی دیده ام که سخنرانان غیر فرانسوی را استخدام کرده اند! با این حال، همه موافقند که بدون صحبت کردن به زبان فرانسوی، حتی اگر فقط نیاز به نوشتن و برقراری ارتباط به زبان انگلیسی داشته باشید، هماهنگی با شرایط و کارکردن مشکل تر است. به یاد داشته باشید که برای کار در پاریس، هرچه بیشتر “زبان فرانسوی” را بدانید برای رزومه شما بهتر است! در حالت ایده آل، آموزش دوزبانه حقوق عمومی و مدنی (وکلای کانادایی واقعا می توانند در اینجا خود را نشان دهند)، کارآموزی فرانسوی، چند سال اقامت در فرانسه و درس های فرانسوی, همه اینها تجربیات بسیار خوشایندی هستند که زندگی شما را در پاریس راحت تر می کنند.

در حال حاضر در کدام یک از زمینه ها باید متخصص شوید تا یک شرکت فرانسوی به شما نیاز داشته باشد؟ برای شروع، کاملا واضح است که با داشتن شرایط کار در خارج از کشور، شما احتمالا برای یک شرکت بزرگ بین المللی حقوق مشغول به کار می شوید که برخی از همکاران , خودشان در خارج از فرانسه واجد شرایط هستند و نیاز به همکار برای تیم خود دارند.

بعضی از شرکت ها کوچک با موقعیت بین المللی نیز ممکن است به وکلای خارجی نیاز داشته باشند، مثلا اخیرا یک بوتیک M & A یک وکیل مدافع انگلیسی استخدام کرده است. بیشتر شرکت هایی که شما احتمالا در آن کار خواهید کرد, نیاز به آشنایی با قانون های سرمایه گذاری، مشارکت، پروژه ها یا داوری پرونده های قضایی دارند. در امور مالی، تیم های بزرگ در پاریس معمولا براساس قانون انگلیس یا ایالات متحده مشغول به کار هستند و دارای شرکای تخصصی در زمینه بازارهای سرمایه (برنامه های EMTN، مسائل مربوط به عملکرد بالا، IPO ها و غیره)، دارایی ها و پروژه های مالی یا وام های عمومی هستند. در شرکت های بزرگ، وکلای تجاری در مورد معاملات بین کشورها کار می کنند و به وکلای حقوق عمومی نیاز دارند که شامل شرکت های حقوقی فرانسوی بدون دفتر در خارج از کشور است.

در پروژه ها، تیم های بزرگ در پاریس بر روی امور انرژی و زیرساخت ها کار می کنند و اغلب روی کار آفريقا از فرانسه تمرکز می کنند و تلاش می کنند تا بخش های زبان فرانسوی و انگلیسی زبان آن قاره را پوشش دهند. سرانجام، تیم های داوری از وکلای بین المللی و چند زبانه از سراسر جهان ساخته شده است و شامل وکلایی هستند که به عربی، اسپانیایی، روسی و غیره مسلط هستند، مهارت هایی که در زمینه های دیگر حقوق کمتر مورد نیاز است.

ارقام جالب ارائه شده توسط Observatoire du Conseil National des Barreaux در سال 2015 نشان می دهد که حدود 2000 وکیل خارجی در فرانسه (3.3٪ از کل تعداد وکلا) کار می کنند. این ارقام بسیار قابل توجه است! از میان این ارقام، بیش از نیمی (51٪) از اتحادیه اروپا، 28٪ از آفریقا و 10٪ از آمریکای شمالی است. جالب است که بیش از سه چهارم (77.5٪) نیز در فرانسه واجد شرایط هستند، که گفته های قبلی من را تایید می کند. چشم انداز این ارقام, حتی بیشتر از تعداد وکلای خارجی است که در فرانسه کار می کنند، که در طول 10 سال گذشته 1/7 درصد در سال است. بنابراین چشم انداز برای کسانی که رویای کار زیر سایه برج ایفل را دارند بسیار عالی است.

بهترین دانشگاه های فرانسه برای رشته حقوق

از بهترین دانشگاه های فرانسه برای رشته حقوق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. علوم دانشکده حقوق Sciences Po Law School
  2. کالج دیوید از دانشگاه پانتئون-آصس و اکول د دئیت پاریس Collège de droit from Panthéon-Assas University and École de droit de Paris
  3. کالج دی دوید مونت پلیه Collège de droit de Montpellier
  4. Grande école du droit از دانشگاه پاریس سود
  5. Collège supérieur de droit de Toulouse
  6. کالج دیوید از دانشگاه لا رونون Collège de droit from University of La Réunion
  7. کالج دیوید لیون Collège de droit de Lyon
  8. Académie de droit d’Aix-Marseille
  9. Parcours d’excellence در پاریس دانشگاه پاریس دکارت
  10. Parcours d’excellence در دانشگاه Rennes I دانشگاه

مراحل دستیابی به مجوز وکالت در فرانسه

یک فرد خارجی برای تبدیل شدن به وکیل در فرانسه راه زیادی را باید طی کند و واجد شرایط بودن تنها اولین گام برای دستیابی به مجوز وکالت می باشد. برای این کار باید سوگند یاد کنید، وارد دادگاه شوید و پیش از اینکه خود را یک وکیل شایسته بنامید، موکلان مورد نظر خود را پیدا کرده باشید.

پروسه اخذ مجوز وکالت :

  1. اینکه شما در حال حاضر یک وکیل باشید، یا
  2. شهروند اروپایی باشید.

در صورتی که در کشور خود وکیل نبوده اید، دقیقا باید همان کاری را انجام دهید که دانشجویان رشته حقوق در فرانسه انجام می دهند. باید مدرک d’Aptitude à la profession d’Avocat (CAPA) را بدست آورید. در صورتی می توانید مدرک CAPA را دریافت کنید که در امتحانات نهایی مدرسه وکالت قبول شده باشید. برای پذیرش در مدرسه وکالت باید در آزمون ورودی در مرکز Régional de Formation des Avocats قبول شوید.

مراحل دستیابی به مجوز وکالت در فرانسه
مراحل دستیابی به مجوز وکالت در فرانسه

در صورتی که در کشور خود یک وکیل بوده اید، پروسه اخذ مجوز وکالت به ملیت اروپایی یا غیر اروپایی شما بستگی دارد. در صورتی که یک وکیل غیر اروپایی باشید، باید در آزمون های بند 100 حکم 27 نوامبر 1991 قبول شوید. که شامل دو آزمون کتبی سه ساعته می باشد. در این آزمون ها باید نسخه ای از یک پرونده قانون مدنی ( اظهارنامه) تهیه کرد و به سوالات موکلان واقعی در زمینه انتخابی شما از جمله حقوق بازرگانی، کار، اداری و یا جنایی پاسخ داد.

در نهایت باید در دو آزمون شفاهی، یکی در زمینه اصول اخلاقی حرفه ای و سازمان ها و دیگری در زمینه حقوق جنایی، اداری و یا مدنی شرکت کنید. در صورتی که یک وکیل اروپایی باشید باید در آزمون های بند 99 حکم 27 نوامبر 1991 شرکت کنید. با توجه به مطالعات و تجربه عمومی خود باید در یک الی چهار آزمون شرکت کنید.

آزمون های داوطلبان اروپایی :

چهار آزمون طی یک هفته در Issy-les-Moulineaux برگزار می شود. اولین آزمون یک آزمون 4 ساعته کتبی درباره قانون مدنی است. تا سال 2012 این آزمون به صورت پایان نامه حقوقی کلاسیک در دو بخش و دو زیر گروه برگزار می شد. اما اکنون باید طبق داوطلبان بند 100 (نسخه ای از یک پرونده قانون مدنی تهیه کرد و به سوالات موکلان پاسخ داد ) طی 4 ساعت این آزمون را تمام کرد. این آزمون نسبتا سخت می باشد.

  • دومین آزمون، آزمون اصول اخلاقی حرفه ای و سازمان هاست.
  • برای آزمون های شفاهی نیم ساعت زمان برای آماده سازی به شما داده می شود. ( یک ساعت برای داوطلبان بند 100 )
  • آزمون سوم و چهارم در زمینه های حقوق جنایی و حقوق مدنی هستند.
  • آزمون حقوق جنایی 60 صفحه است و باید طی 30 دقیقه تمام صفحات را خواند و قانون را بر آن اعمال کرد.

توجه داشته باشید که داشتن مهارت زبان فرانسوی در بالاترین سطح، مهارت در سطح شهروندان بومی فرانسه، الزامی است. برای کسب اطلاعات کامل تر فرصت مشاوره رایگان از طریق مشاورین تلفنی موسسه حقوقی میرداماد در شیراز و تهران امکان پذیر است. ما با داشتن موسسه مهاجرتی در شیراز، تهران، اصفهان و سایر شهر ها کار را برای شما در شهر های مختلف آسان نموده ایم.

 

نظرات کاربران

  • توسط هاشمی
    تاریخ: بهمن 23, 1397
    نفر
    نفر

    سلام
    وقت بخیر دوتا سوال داشتم ممنون میشم جوابم را بدهید اول اینکه آیا رشته حقوق هم مثل رشته های پزشکی آزمون ورودی دارد یا خیر ؟دوم این که اگر زبان فرانسه مدرک c1 را داشته باشیم کانادا میتوانیم در رشته حقوق یا پزشکی و پیراپزشکی تحصیل کنیم یعنی به زبان فرانسه؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: بهمن 25, 1397
      نفر
      نفر

      سلام در خصوص پذیرش در دانشگاه های فرانسه آزمون ورودی بسته به رشته ی انتخابی شما در هر دانشگاهی متفاوت می باشد. علاوه بر این جهت پذیرش در رشته های پزشکی یا دندان کانادا ارائه ی مدرک زبان فرانسه برای همه ی دانشگاه ها و ایالت ها لحاظ نشده است.

  • توسط جواد
    تاریخ: فروردین 16, 1398
    نفر
    نفر

    با سلام
    اینجانب ۲۶ ساله دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه سراسری با معدل ۱۷ و دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه فردوسی مشهد و وکیل پایه یک دادگستری کانون خراسان رتبه ۶۰ کارشناسی ارشد و تسلط به زبان انگلیسی هستم سوالم اینست که ایا امکان ادامه تحصیل بنده در امریکا یا انگلیس یا المان با هزینه ی کم وجود دارد؟و ایا پس از تحصیل کار مرتبط با رشته ام جهت ادامه زندگی وجو‌د دارد

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: فروردین 18, 1398
      نفر
      نفر

      سلام شما می توانید با گذراندن کورس زبان فرانسوی در کشور فرانسه از تسهیلات دانشگاهی مطلوب بهره مند گردید و علاوه بر این پذیرش از دانشگاه های رایگان این کشور را دریافت نمائید.وفرانسه جزو کشورهای بسیار برجسته و شناخته شده در خصوص روانشناسی و رشته ی حقوق می باشد و در رابطه با دریافت آفر کاری شرایط خوبی را برای شما بدنبال خواهد داشت.

      • توسط طایی
        تاریخ: خرداد 16, 1399
        نفر
        نفر

        سلام وقت بخیر من هم الان دانشجو ارشد حقوق جزا هستم خیلی دوس دارم دکتری رو در فرانسه ادامه بدم من 5سال سابق کاری مرتبط هم دارم , و شاغلم الان میخوام بدونم برای ادامه تحصیل در دکتری حقوق اونم تو فرانسه چه اقداماتی لازمه انجام بدم ؟ زبان؟ رزومه؟ شایط دریافت بورسیه چطوریه؟

        • توسط مهدی کیوانی
          تاریخ: خرداد 20, 1399
          نفر
          نفر

          با سلام
          برای تحصیل دکترا در فرانسه باید متناسب با زبان تحصیل خود مدرک زبان ارائه دهید. همچنین برا اخذ پذیرش دکترا باید رزومه علمی و پژوهشی قوی ارائه دهید.

  • توسط امیر
    تاریخ: مرداد 14, 1398
    نفر
    نفر

    با سلام و خسته نباشید
    سوالم از شما اینه که با داشتن مدرک لیسانس حقوق میشه امتحان امتحان وکالت فرانسه رو داد و در صورت قبولی اخذ اقامت کرد اگه چنین شرایطی هست امتحان به زبان انگلیسی هم هست یا فقط فرانسه؟ و اگه چنین شرایطی نیست شرایط وکالت در فرانسه چیه؟

    • توسط مشاور مهاجرتی
      تاریخ: مهر 3, 1398
      نفر
      نفر

      سلام
      ممکن است با توجه به تفاوت قوانین و احکام داخلی هر کشور شما نتوانید مدرک حقوق اخذ شده در ایران را در کشور فرانسه ادامه تحصیل بدهید. که این مسئله نیاز به آزمون معادلسازی و از این دست روند ها دارد.

  • توسط حامد
    تاریخ: خرداد 14, 1399
    نفر
    نفر

    سلام من ارشد حقوق با معدل ۱۷/۳۰بدون مدرک زبان دارم . 31 ساله هستم….ایا امکان ادامه تحصیل تو فرانسه هست برای ارشد مجدد و یا دکترا؟؟؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 17, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در مقطع کارشناسی و یا دکترا بهتر است مدرک زبان ارائه دهید و یا اینکه در ابتدا در دوره های زبان شرکت نمایید.

  • توسط حامد
    تاریخ: خرداد 16, 1399
    نفر
    نفر

    سلام..ارشد حقوق خصوصی دارم با معدل۱۷/۳۰…و کارشناسی یا معدل۱۲/۲۲…ایا ادامه تحصیل در ارشد ر فرانسه امکان داره واسم؟؟ممنون

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 20, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در فرانسه معیارهای متفاوتی مانند سن، رزومه علمی و پژوهشی و غیره مورد ارزیابی قرار می گیرد.

  • توسط پریسا
    تاریخ: دی 2, 1399
    نفر
    نفر

    سلام وقت بخیر و خسته نباشید
    من 24 ساله هستم و کارشناسی حقوق از دانشگاه ازاد با معدل 18/40 دارم…میخوام که ارشد دانشگاه دولتی خوب برم تا دکتری یا ارشد مجدد رو بورسیه بگیرم…فرانسه تا حدودی بلد هستم ولی مدرک ندارم و میخوام برای ایلتس و زبان انگلیسی اقدام کنم
    حالا سوالم اینه که گرایش حقوق خصوصی و حقوق جزا جایگاهی برا بورسیه دکتری گرفتن دارن؟؟؟چون واقعا علایقم نسبت به این دو گرایش هستش و رشته های بین الملل و عمومی رو دوست ندارم
    حالا سردرگم هستم که با توجه به هدفی که دارم کدوم گرایش رو انتخاب کنم و براش تلاش کنم

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 4, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا می بایست رزومه علمی قوی ارائه دهید. همچنین در پروسه اخذ بورسیه رزومه پژوهشی شما مانند مقالات و زورنال های خارجی و isi بسیار حائز اهمیت است.

  • توسط محمد
    تاریخ: آبان 17, 1400
    نفر
    نفر

    سلام خسته نباشید
    با فرض داشتن نمره الف مثل ۱۹ در مقطع کارشناسی دانشگاه دولتی معمولی در رشته حقوق و مدرک زبان c1 فرانسه میشه برای مستر در دانشگاه های معتبری مثل سوربن یا پاریس ۲ پذیرش گرفت؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: آبان 19, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      رزومه علمی و دانشگاه تحصیلی شما قوی است. با داشتن مدرک زبان فرانسوی شانس بسیار بالایی برای ادامه تحصیل در این کشور دارید.

  • توسط غزاله
    تاریخ: دی 8, 1400
    نفر
    نفر

    سلام روزتون بخیر من ۲۴ سالمه کارشناسی ارشد حقوق عمومی دارم با معدل ۱۹ولی هنوز مدرک زبان ندارم میخواستم بدونم برای دکترای حقوق توی فرانسه چه شرایطی باید داشته باشم ؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 9, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      تحصیل دکترای حقوق در فرانسه ملزم به ارائه رزومه علمی و پژوهشی قوی است.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا