071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل رشته حقوق در ترکیه – شرایط و هزینه های تحصیل

تحصیل رشته حقوق در ترکیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

سالانه متقاضیان زیادی برای تحصیل رشته حقوق در ترکیه اقدام می کنند. ما در موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد اطلاعات مهمی را برای داوطلبان با توجه به گروه حقوقی، هدف آن ها، شرایط و رشته های تحصیلی که داوطلبان با توجه به گروه حقوقی در آزمون شرکت می کنند را در اختیارتان قرار می دهیم. در ادامه این مقاله اطلاعات مفیدی در خصوص شرایط تحصیل رشته حقوق در ترکیه و هزینه تحصیل رشته حقوق در ترکیه نوشته شده است.

تحصیل رشته حقوق در ترکیه

دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویان ایرانی که می خواهند در رشته ی حقوق در ترکیه تحصیل کنند، می تواند 11 برنامه کارشناسی ارائه شده توسط دانشگاه های ترکیه را انتخاب کنند. ادامه تحصیل در رشته حقوق در ترکیه در مقطع لیسانس در گرایشات بین الملل، مطالعات حقوقی، لیسانس ، LLB، حق ثبت اختراع و مالکیت معنوی، حقوق مدنی و خصوصی، حقوق کیفری، حقوق اروپا، حقوق عمومی و غیره ارائه می شود.

به طور معمول تحصیل رشته ی حقوق در این کشور در مقطع لیسانس چهار سال، در مقطع فوق لیسانس دو سال و در مقطع دکترا چهار سال است.

پس از اتمام موفقیت آمیز تحصیلات و یک سال آموزش در یک موسسه حقوقی یا سایر نهادهای درگیر در کار حقوقی، دانشجویان می توانند بدون شرکت در امتحان وکالت پذیرفته شوند.

مطالعه بیشتر:

مهاجرت به ترکیه

تحصیل در ترکیه

برترین رشته های فوق لیسانس برای ادامه تحصیل حقوق

برترین رشته های فوق لیسانس برای ادامه تحصیل رشته حقوق در ترکیه به شرح زیر می باشند:

  • فوق لیسانس حقوق عمومی (با پایان نامه و بدون پایان نامه به زبان ترکی) در دانشگاه آنتالیا بیلیم
  • فوق لیسانس حقوق خصوصی (با پایان نامه) در دانشگاه اقتصاد ازمیر
  • فوق لیسانس حقوق خصوصی (با پایان نامه و بدون پایان نامه به زبان ترکی) در دانشگاه آنتالیا بیلیم
  • فوق لیسانس حقوق خصوصی (بدون پایان نامه) در دانشگاه اقتصاد ازمیر

 شرایط تحصیل رشته حقوق در ترکیه

از جمله شرایط تحصیل رشته حقوق در ترکیه برای دانشجویان خارجی قبولی در آزمون متقاضیان خارجی در ترکیه (آزمون YÖS ) می باشد. توجه داشته باشید که دانشکده های حقوق در ترکیه نیز آزمون جداگانه ای علاوه بر این آزمون برای پذیرش دانشجویان برگزار می کنند.

کلیه دانشجویان تازه پذیرفته شده برای تحصیل رشته حقوق در این کشور (در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترا) باید ثابت کنند که دانش کافی انگلیسی برای ادامه دوره های ارائه شده در دانشگاه های ترکیه را دارند. در این راستا، دانشجویان می توانند در “امتحان مهارت انگلیسی” که توسط دانشکده زبان های خارجی دانشگاه ها تهیه و اجرا می شود، شرکت کنند یا نتایج آزمون های ملی و بین المللی که توسط دانشگاه مورد نظر پذیرفته شده است را ارائه دهند. این دانشجویان موظفند مدارک خود را جهت ارزیابی و تأیید به دانشکده زبانهای خارجی ارائه دهند.

هزینه تحصیل حقوق در ترکیه

در کل هزینه تحصیل رشته حقوق در دانشگاه های دولتی کمتر از دانشگاه های خصوصی است. هزینه تحصیل رشته حقوق در ترکیه در دانشگاه هایی که دوره های کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می دهند، برای دانشجویان بین المللی بین 500 تا 1500 دلار و برای دانشجویان غیرترکی که دوره هایی را به زبان ترکی انتخاب کنند بین 300 تا 800 دلار است. در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز هزینه تحصیل رشته حقوق در ترکیه حدود 500 دلار بیشتر است.

تقریباً 10٪ دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه های خصوصی برای تحصیل رشته حقوق در ترکیه بورسیه کامل دارند. در برخی از دانشکده های حقوق دانشگاه های خصوصی، به طور متوسط ​​10٪ از کل دانشجویان نیز نیمی از بورسیه را دریافت می کنند. اینها معمولا نیمی از شهریه را پرداخت می کنند.

 ساختار درسی رشته ی حقوق در ترکیه

در برنامه های آموزش تحصیل رشته ی حقوق در این کشور، دروسی مانند فلسفه و جامعه شناسی ، تاریخ ترکیه، قانون اساسی، حقوق روم، حقوق مدنی، اداری، بین الملل عمومی، اسلامی، قانون تعهدات، کیفری، تجارت و قانون مالیات آموزش داده می شود.

ساختار درسی رشته ی حقوق در ترکیه
ساختار درسی رشته ی حقوق در ترکیه

فارغ التحصیلان رشته حقوق در ترکیه باید دارای مهارت های پیشرفته علمی در زمینه حرفه خود، منطق و شهود قوی باشند. دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در رشته حقوق در ترکیه هستند، باید بدانند که این حرفه دارای مسئولیت اخلاقی است و باید برای پیشرفت و کار مداوم، مطالعه و تحقیق آماده باشند.

آینده کاری تحصیل حقوق در ترکیه

فارغ التحصیلان حقوق، معمولاً به عنوان قاضی، دادستان یا وکیل کار می کنند. تحصیل در رشته حقوق ترکیه یک رشته عالی و پرتقاضا است. فارغ التحصیلان نه تنها در زمینه حقوق بلکه در مقامات دولتی فرصت های زیادی برای کار پیدا می کنند.

دانشجویانی که تحصیلات چهار ساله خود را در مقطع کارشناسی در دانشکده حقوق به پایان می رسانند، معمولاً به عنوان موضوع دوره کارآموزی خود به عنوان قاضی، دادستان یا وکیل کار می کنند. برخی از آن فارغ التحصیلان به عنوان مشاور در شرکت های خصوصی کار می کنند.

به منظور قاضی یا دادستان شدن در ترکیه لازم است پس از فارغ التحصیل شدن از دانشکده حقوق، در دادگاه ها کارآموزی کنید. شخصی که دوست دارد در ترکیه قاضی یا دادستان شود، پس از فارغ التحصیلی از دانشکده حقوق، باید به وزارت دادگستری مراجعه کند. در میان فارغ التحصیلانی که مدرک یکسانی دارند، افرادی که برای بار اول درخواست می دهند و دوره دکترا را گذرانده اند، بیشتر از بقیه ترجیح داده می شوند.

برترین دانشگاه ها برای ادامه تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

32 دانشکده حقوق در ترکیه وجود دارد. بنابراین، دانشجویی که تصمیم به تحصیل در رشته حقوق می گیرد 32 گزینه دارد.

از 32 دانشکده حقوق برای ادامه تحصیل در رشته حقوق در ترکیه، 17 دانشکده در دانشگاه های بنیاد یا خصوصی و 15 دانشگاه جزو دانشگاه های دولتی هستند.

دانشگاههای برتر برای تحصیل حقوق در ترکیه عبارتند از: “دانشگاه آنکارا، دانشگاه استانبول، دانشگاه Koç، دانشگاه Galatasaray، دانشگاه Bilkent، دانشگاه TOBB”.

زبان تحصیل رشته ی حقوق

زبان تحصیل رشته ی حقوق در ترکیه هم به انگلیسی و هم به ترکی می باشد. برای مثال در دانشگاه یدی تپه دروسی همچون قانون ترکیه به زبان ترکی و در دوره های با کیفیت بین المللی (به عنوان مثال قانون اتحادیه اروپا، قانون رقابت، حقوق مالکیت معنوی و غیره) به زبان انگلیسی پایه و دوره های حقوقی انگلیس – ساکسون (به عنوان مثال پیش نویس حقوقی، دادخواست ها، قراردادها و غیره ) به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

این دوره ها تقریباً 35- 40٪ از کل برنامه درسی را تشکیل می دهند. به همین دلیل، یک دوره یک ساله مقدماتی برای دانشجویانی که سطح انگلیسی آنها برای شروع دانشکده کافی نیست، برگزار می شود.

در بعضی از دانشگاه ها نیز آن دسته از دانشجویان که آزمون دوره مقدماتی را از دست می دهند، مستقیماً وارد دانشکده می شوند. جدا از این، دانشجویانی که نتوانند در آزمون مقدماتی قبول شوند با توجه به سطح زبان انگلیسی خود به تقسیم می شوند و در سطح 1 تا 3 در کلاس انگلیسی تقسیم می شوند.

در نتیجه دروس فشرده زبان انگلیسی، انگلیسی تخصصی رشته حقوق و انگلیسی در دوره مقدماتی و بعد از دانشکده، باعث می شود دانشجویان بتوانند به راحتی بر انگلیسی فنی و عملی برای کار در دفاتر حقوقی تسلط یابند و در هنگام فارغ التحصیلی شغلی پیدا کنند.

سخن آخر

در این مقاله در مورد ادامه تحصیل در رشته حقوق در ترکیه مطالبی نوشته شده است. متقاضیان علاقه مند به تحصیل رشته حقوق در این کشور می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش از دانشگاه های این کشور با ما در موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد در ارتباط باشند و جدیدترین اطلاعات در خصوص پذیرش دانشگاه های این کشور را ار مشاوران ما اخذ نمایند.

سوالات متداول در خصوص شرایط ادامه تحصیل رشته حقوق در ترکیه

  1. شرایط تحصیل رشته حقوق در ترکیه چیست؟

    قبولی در آزمون دانشجویان بین المللی و شرکت در دوره پیش نیاز و قبولی در آزمون دانشکده حقوق در ترکیه.

  2. بعد از فارغ التحصیلی حقوق در ترکیه در چه ارگان هایی می توانم کار کنم؟

    شما می توانید به عنوان وکیل، قاضی، دادستان و دفاتر اسناد رسمی کار کنید و با داشتن دانش زبان های خارجی، می توانید به عنوان وكیل خارجی در تركیه برای خدمات مشاوره کار کنید.

  3. تحصیل حقوق در ترکیه به کدام زبان آموزش داده می شود؟

    تحصیل حقوق  متشکل از دروس ترکی و انگلیسی ارائه می شود.

  4. آیا تحصیل حقوق در ترکیه بدون مدرک زبان امکان دارد؟

    بله، دانشجویان ابتدا می توانند در دوره های مقدماتی زبان شرکت کنند تا به سطح زبانی مورد نظر دانشگاه برسند.

  5. تحصیل حقوق در ترکیه در مقطع لیسانس چقدر زمان میبرد؟

    تحصیل رشته حقوق برای لیسانس چهار سال زمان می برد.

  6. تحصیل حقوق در Turkey در مقطع فوق لیسانس چقدر زمان می برد؟

    تحصیل رشته حقوق  برای فوق لیسانس دو سال زمان می برد.

  7. تحصیل حقوق در ترکیه در مقطع دکترا چقدر زمان می برد؟

    تحصیل رشته حقوق برای دکترا چها سال زمان می برد.

  8. هزینه تحصیل حقوق در Turkey چقدر است؟

    هزینه تحصیل بین 500 تا 1500 دلار و برای تحصیل به زبان ترکی بین 300 تا 800 دلار است.

  9. چند دانشگاه برای تحصیل حقوق در Turkey وجود دارد؟

    در کل 32 دانشکده حقوق برای ادامه تحصیل وجود دارد.

  10. برترین دانشکده های حقوق در Turkey کدام هستند؟

    دانشگاه آنکارا، دانشگاه استانبول، دانشگاه Koç، دانشگاه Galatasaray، دانشگاه Bilkent، دانشگاه TOBB از برترین دانشکده های حقوق در ترکیه برخوردار هستند.

  11. برترین گرایشات برای ادامه تحصیل حقوق در ترکیه در مقاطع تکمیلی چیست؟

    برترین گرایشات تحصیل حقوق در مقاطع تکمیلی حقوق عمومی و حقوق خصوصی است.

اسکرول به بالا