071-91009294  | 021-88724227  |

۶ راه تحصیل رایگان یا ارزان در خارج از کشور

۶ راه تحصیل رایگان یا ارزان در خارج از کشور

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله هدف ما بررسی ۶ راه تحصیل رایگان یا ارزان در خارج از کشور است. یکی از راه هایی که می توان به واسطه آن برای مهاجرت به خارج از کشور اقدام نمود، تحصیل در خارج از کشور می باشد. به واسطه تحصیل در خارج از کشور فرد می تواند به شرایط مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند. اما روند تحصیلی برای هر کشور مختلف متفاوت است و قوانین مخصوص به خود را دارد.

در واقع شما برای این که بتوانید در خارج از کشور تحصیل کنید، می بایست شرایط تحصیلی در کشور مورد نظر خود را به دقت بررسی کنید. شما باید شرایط تحصیلی دانشگاه های مختلف را نیز به دقت مطالعه نمایید. پس از تمام این مطالعات می توانید برای اخذ پذیرش تحصیلی و سپس برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایید. دقت داشته باشید، همان طور که گفتیم شرایط مهاجرتی کشور های مختلف با هم متفاوت هستند. به طور مثال شما برای تحصیل در آلمان شرایط متفاوتی نسبت به تحصیل در فرانسه خواهید داشت. برای کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با روند های مهاجرتی و به خصوص مهاجرت تحصیلی می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های برتر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

۶ راه تحصیل رایگان یا ارزان در خارج از کشور

همان طور که اشاره کردیم یکی از انواع راه های مهاجرتی مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو می باشد. به طور مثال شما می توانید با روند اعزام دانشجو به آمریکا یا اعزام دانشجو به پرتغال برای تحصیل در این کشور ها اقدام نمایید. البته برای مهاجرت صرفا راه تحصیلی موجود نیست. بلکه شما می توانید با کار در کشور های مختلف مثلا کار در کانادا یا کار در آلمان برای حضور در این کشور ها اقدام نمایید. البته روش سرمایه گذاری مثلا سرمایه گذاری در آمریکا هم می تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد.

اما نکته مهم دیگر این است که برای تحصیل شرایط خاصی وجود دارد و شما به واسطه شرایط مختلف تحصیلی خود نیز باید هزینه هایی را بپردازید. از این رو باید به بررسی دقیق هزینه ها بپردازید. البته راه های خاصی هم برای کم کردن یا حذف هزینه های تحصیلی وجود دارد. به طور مثال شما می توانید از بورسیه های تحصیلی استفاده کنید. در ادامه نیز هدف ما بررسی راه هایی است که به واسطه آن ها می توان برای تحصیل رایگان یا ارزان در خارج از کشور اقدام نمود.

راز جبران هزینه های تحصیل در خارج از کشور این است که به یاد داشته باشید که بیشتر هزینه هایی که برای تحصیل در خارج از کشور می پردازید برای آرامش خاطر و راحتی است. برنامه های تحصیل در خارج از کشور بعضا به دلایل مختلفی مانند هزینه های مسکن یا ثبت نام شما را وادار به پرداخت هزینه های اضافی می کند. اما ببینیم شش راه موجود برای کم کردن یا حذف هزینه ها و در عین حال حضور در جامعه علمی چیست؟!

انتخاب درستی از دانشگاه ها داشته باشید.

برای این که بتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید یا هزینه های تحصیل را حذف کنید، باید در زمینه انتخاب دانشگاه مورد نظر خود دقت بسیار زیادی داشته باشید. به طور مثال در حالی که دانشگاه های ایالات متحده گران هستند، بسیاری از کشور ها آموزش رایگان یا کم هزینه را حتی برای دانشجویان خارجی هم ارائه می دهند. مثلا می توان به دانشگاه سوربن پاریس اشاره نمود.

این دانشگاه هیچ شهریه ای را از دانشجویان نمی گیرد و فقط هزینه ثبت نام یعنی حدود دویست دلار را دریافت می کند. دانشگاه های فرانسه کورس های خود را به زبان فرانسوی تدریس می کنند بنابراین پیش شرط زبان برای ثبت نام وجود دارد. به عبارتی هر دانشگاهی برای تحصیل نیاز به پیش زمینه ای از زبان دارد. از این رو باید در این زمینه دقت داشته باشید. البته نکته مهم این است که برنامه های انگلیسی زبان محدود به کشورهای انگلیسی زبان نیستند.

پس برای این که بتوانید انتخابی مناسب داشته باشید، یک لیست کوتاه از پنج کشوری که مایل به تحصیل در آن هستید را انتخاب کنید. سپس وب سایت های دانشگاه های دولتی را بررسی نموده و هزینه های تحصیل را بررسی کنید. همچنین به یاد داشته باشید هزینه های زندگی در این کشور ها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. به طور مثال در برخی کشور ها مانند نروژ هزینه زندگی برای دانشجویان عملا رایگان است. 

داوطلب علمی باشید نه دانشگاهی

برای تحصیل در خارج از کشور سعی کنید گزینه های مختلف علمی را به دقت مورد برسی قرار دهید. چه کسی می گوید تحصیل در خارج از کشور باید در دانشگاه انجام شود؟ برخی از دوره های آموزشی خاص در خارج از دانشگاه ها مانند دوره های داوطلبانه، بهترین فرصت برای به دست آوردن دانش ارزشمند و تحربه ای بدون پرداخت شهریه می باشد. در واقع باید به این نکته اشاره داشت که برخی از دانشگاه ها یا برخی از موسسات آموزشی به واسطه برنامه های خاصی در دوره های آموزشی خود تحصیل و زندگی را برای افراد متلف به صورت رایگان ارائه می دهند.

داوطلب علمی باشید نه دانشگاهی
داوطلب علمی باشید نه دانشگاهی

به طور مثال یک شبکه کشاورزی ارگانیک در سراسر جهان وجود دار که در ازای کار دانشجویی مسکن و غذا را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می دهد. البته راه های دیگری هم با برنامه های مختلف وجود دارد که به واسطه آن ها می توانید برای تحصیل خود شرایط رایگان یا کم هزینه ای به وجود آورید. 

کار دانشجویی در زمان تحصیل در خارج از کشور

یکی از مهم ترین راه هایی که به واسطه آن می توان برای هزینه های کم تحصیل در خارج از کشور به آن اهمیت داد، کار دانشجویی می باشد. کار در حین تحصیل در خارج از کشور اغلب برای دانشجویان بین المللی دارای شرایط خاصی است. در واقع شرایط کار در فرانسه به عنوان دانشجو نیاز به بررسی های خاصی دارد و یقینا با شرایط کار دانشجویی در کشور های دیگر متفاوت خواهد بود. از این رو باید قبل از اقدام به کار دانشجویی تمام شرایط را بررسی نمایید.

اما نکته مهم دیگر این است که شما با کار دانشجویی می توانید تمام یا بخشی از هزینه های تحصیلی خود را پرداخت نمایید. برخی از کشور ها شرایط کار دانشجویی را با چالش های کم تری برای دانشحویان ارائه می دهند. در واقع شما اجازه کار نیمه وقت را خواهید داشت و یا این که می توانید در شرکت ها یا مجتمع های خارج از دانشگاه خود مشغول به کار شوید.

به عنوان مثال ، در انگلیس ، اگر بیش از شش ماه اقامت داشته باشید ، می توانید نیمه وقت کار کنید. یا این که در زمان تحصیل در اسپانیا می توانید در شغل مخصوص به روند تحصیلی خود مشغول به کار شوید. تمام این موقعیت ها به شما در زمینه تحصیلی ارزان قیمت یا رایگان در خارج از کشور کمک می کنند. 

استفاده از بورسیه های تحصیلی برای تحصیل در خارج از کشور

یکی دیگر از جذاب ترین راه هایی که باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی برای تحصیل در خارج از کشور اقدام نمایید، روند اخذ بورسیه های تحصیلی است. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که بورسیه های تحصیلی در کشور های مختلف همراه با شرط های گوناگونی است. در واقع شرایط اخذ بورسیه تحصیلی از کشور به کشور با هم متفاوت می باشد. البته اگر ریز تر شویم این شرایط برای دانشگاه های مختلف و حتی رشته های مختلف هم می تواند متفاوت باشد. از این رو اگر تمایل دارید که تحصیل خود را بدون هزینه یا با هزینه ای کم ادامه دهید، می توانید بورسیه تحصیلی مناسبی را برای خود پیدا کنید.

برخی از بورسیه های تحصیلی با شرایطی ارائه می شوند که شما حتی برای هزینه های زندگی هم می توانید با آن پیش بروید. این در حالی است که برخی از بورسیه های تحصیل هزینه های کم تری را پوشش می دهند. این بورسیه ها می توانند صرفا برای شهریه های تحصیلی یا بخشی از این شهریه ها به ارائه مالی بپردازند.

البته در برخی از دانشگاه ها برای دانشجویان و خصوصا دانشجویان بین المللی وام های دانشجویی هم وجود دارد. این وام های دانشجویی برای تحصیل دانشجویان و هزینه های آن ها دارای مزایای بسیار زیادی است. نکته مهم دیگری که قصد داریم به آن اشاره نماییم این است که برای دریافت بورسیه های تحصیلی لازم است تا رزومه خود را قوی ارائه دهید. بورس تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی در خارج از کشور ساده ترین راه برای کاهش هزینه های تحصیل در خارج از کشور است.

تحصیل مجازی در خارج از کشور

شاید این مطلب کمی غیر متعارف به نظر برسد اما تحصیل مجازی در خارج از کشور گزینه عالی دیگری برای کاهش هزینه ها است. با تحصیل مجازی شما می توانید از امکانات مختلف بین المللی استفاده نمایید و در عین حال از هزینه های بسیار زیاد حود بکاهید. زمانی که شما برای تحصیل خود روند تحصیلات مجازی را انتخاب می کنید از هزینه هایی مانند هزینه سفر نیز می کاهید. البته دقت داشته باشید که کاهش هزینه های زندگی با تحصیل مجازی خود گزینه ای بسیار مناسب است.

در واقع با انتخاب این مدل از روش تحصیل شما هزینه های مربوط به مسکن، حمل و نقل، خورد و خوراک و غیره را کاهش داده یا به طور کلی خذف می کنید. از این رو برای این که بتوانید به جهت تحصیل در خارج از کشور و اخذ یک مدرک بین المللی در هزینه های خود کاهش ایجاد کنید، تحصیلات به صورت مچازی گزینه ای مناسب خواهد بود. دانشگاه های بسیار زیادی در کل دنیا وجود دارند که دوره های مختلف آموزشی خود را به صورت مجازی ارائه می دهند. شما می توانید با استفاده از این دوره ها شرایط تحصیل ارزان قیمت را برای خود فراهم کنید. 

شناخت برنامه های تحصیلی ارزان قیمت

اگر می خواهید برای هزینه های تحصیل خود در خارج از کشور صرفه جویی کنید از همان ابتدای راه به دنبال دوره های ارزان قیمت اما با کیفیت باشید. به طور مثال برنامه های تحصیلی مختلفی در برلین آلمان وجود دارند که می توانید با هزینه ای در حدود دو هزار دلار یا بیشتر اقدامات لازم را انجام دهید. این مدل دوره های تحصیلی در کشور های مختلف وجود دارند که شما تنها با کمی تحقیقات می توانید در ارتباط با آن ها اطلاعات دقیق کسب کنید.

از جمله دیگر برنامه ها می توان مثلا به برنامه های تحصیل در چین اشاره نمود که برخی از آن ها با قیمت حدود هشتصد دلار شروع می شوند. از این رو می توان گفت که این انتخاب می تواند برای جبران هزینه های تحصیل در خارج از کشور گزینه ای بسیار مناسب باشد. البته در کنار هزینه های تحصیل شما باید به هزینه های زندگی هم دقت داشته باشید. برخی از دانشگاه ها برای دانشجویان شرایط و امکانات رفاهی مختلفی را فراهم می کنند. از این رو شرایط تحصیلی و زندگی نیز همراه با هم می تواند با هزینه های کمی ارائه شود.

شناخت برنامه های تحصیلی ارزان قیمت
شناخت برنامه های تحصیلی ارزان قیمت

سوالات متداول در ارتباط با ۶ راه تحصیل رایگان یا ارزان در خارج از کشور

  1. آیا تحصیل در خارج از کشور مناسب است؟

    بله تحصیل در خارج از کشور دارای مزایای بسیار زیادی برای دانشجویان است.

  2. آیا روند تحصیل و اعزام دانشجو به کشور های مختلف با هم یکسان است؟

    خیر روند تحصیلی برای دانشجویان در کشور ها و حتی دانشگاه های مختلف با هم متفاوت هستند.

  3. چه راه هایی برای تحصیل ارزان یا رایگان در خارج از کشور وجود دارد؟

    از جمله این راه ها می توان به دوره های ارزان قیمت، دانشگاه های رایگان، کار دانشجویی، بورسیه های تحصیلی و غیره اشاره نمود.

  4. آيا با اخذ بورسیه تحصیلی می توان به صورت رایگان تحصیل کرد؟

    بله برخی از مدل های بورسیه های تحصیلی شرایط تحصیل رایگان را فراهم می کنند.

  5. بورسیه های تحصیلی برای تحصیل در خارج از کشور در چه مدل هایی ارائه می شوند؟

    بورسیه ها انواع مختلفی دارند و می توانند بخشی از هزینه یا کل هزینه ها را پوشش دهند.

  6. آيا تحصیل به صورت مجازی در خارج از کشور می تواند برای پوشش هزینه ها کمک کننده باشد؟

    بله تحصیلات مجازی با کاهش بسیاری از هزینه ها مانند هزینه مسکن همراه است.

  7. آیا با کار دانشجویی در خارج از کشور می توان هزینه های تحصیل را پوشش داد؟

    بله دانشگاه ها و کشور ها دارای شرایط خاصی برای کار دانشجویی هستند که به واسطه آن ها می توان هزینه های تحصیلی را پوشش داد.

  8. کار دانشجویی در همه کشور ها شرایط یکسانی دارد؟

    خیر شرایط و ساعات کار دانشجویی در کشور های مختلف با هم متفاوت هستند.

  9. بهترین راه تحصیل ارزان برای انتخاب درست دانشگاه ها چیست؟

    در این روش شما باید لیستی از دانشگاه های مورد نظر خود را تهیه نموده و از این میان شرایط مختلف را بررسی نمایید.

  10. آيا تحصیل ارزان با انتخاب رشته های کم هزینه ممکن است؟

    بله برخی از رشته ها در دانشکاه های مختلف با هزینه های بسیار کم ارائه می شوند.

  11. شرایط تحصیل ارزان در خارج از دانشگاه ها چگونه است؟

    در این حالت می توان با تحصیل دوره های ارزان یا رایگان در موسسات مختلف اقدام نمود.

اسکرول به بالا