071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل رایگان در مالزی

تحصیل رایگان در مالزی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

واجدین شرایط بورسیه تحصیلی مالزی (MIS)، باید بیش از 40 سال (کارشناسی ارشد) و 45 سال (دکترا) نباشند. همچنین دارای معدل کل 5،3 تا 4 یا نتایج بسیار خوبی در مقطع فوق لیسانس در رشته ی تحصیلی مشابه از مطالعات دکترا باشد. این مجموعه اندکی از شرایط پیشنیاز اقدام برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی مالزی است که نیازمندی های بعدی را ب دنبال دارد. برای آگاهی کامل تر از شرایط تحصیل رایگان در مالزی بهتر است مقاله زیر را از موسسه حقوقی میرداماد مطالعه فرمائید.

شرایط تحصیل رایگان در مالزی

بورسیه تحصیلی بین­ المللی مالزی (MIS)، ابتکاری از سوی دولت مالزی جهت جذب نخبه ­ترین افراد از سراسر جهان به­ منظور گذراندن تحصیلات آکادمیک پیشرفته در مالزی می ­باشد. هدف این بورسیه تحصیلی حمایت از تلاش دولت مالزی در جهت جذب، انگیزش و حفظ سرمایه ­های استعدادهای انسانی از خارج از کشور است.

این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان با استعداد بین­ المللی با سوابق دانشگاهی ممتاز و زمینه ­های تحصیلی برجسته بسیار مناسب بوده و هم­چنین، این دانشجویان می ­توانند در هر دانشگاه خصوصی یا دولتی (عمومی) که انتخاب کنند، به تحصیل بپردازند. این بورسیه به تحصیل در دو مقطع تقسیم می­ گردد: مقطع فوق لیسانس و مقطع فوق دکترا. برای اینکه متقاضی واجد شرایط اخذ بورسیه تحصیلی بین­ المللی مالزی (MIS) گردد، باید سن متقاضی در هنگام ثبت درخواست، بیش از 45 سال نباشد.

متقاضیان تحصیل در مقطع فوق لیسانس باید حداقل، درجه 2:1 (Honours) را در مقطع لیسانس کسب کرده یا معدل کل دروس آنها (CGPA)، 3.5 از 4 باشد؛ متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا نیز باید معدل کل 3.5 از 4 یا نتایج بسیار خوب در دروس مقطع فوق لیسانس داشته باشند (درمورد دوم، رشته تحصیلی مقطع فوق لیسانس باید با رشته ­ای که متقاضی قصد دارد دکترای آن را اخذ کند یکسان باشد).

متقاضی باید در کمتر از دو سال پیش از اخذ درخواست بورسیه تحصیلی، در یکی از آزمون­های تشخیص مهارت زبان انگلیسی زیر شرکت کرده باشد. لیست آزمون­ها و حداقل نمره مورد نیاز عبارتند از:

  1. آزمون آکادمیک آیلتس با حداقل نمره 6.5
  2. آزمون کاغذی تافل با حداقل نمره 580، آزمون کامپیوتری تافل با حداقل نمره 230 یا آزمون اینترنتی تافل با حداقل نمره 92

بورسیه تحصیلی بین المللی مالزی (MIS)، چه مواردی را پوشش می دهد؟

  1. بلیط هواپیما از پایتخت کشور مبدا دانشجو به مقصد مالزی
  2. هزینه شهریه مصوب
  3. کمک هزینه زندگی ماهانه
  4. کمک هزینه سالانه جهت خرید کتاب ها و سفرهای داخلی
  5. بیمه سلامت
  6. کمک هزینه آغاز و خاتمه پایان نامه، تنها برای دانشجویان دکتری (در آغاز پژوهش، پس از دفاع از پروپوزال پرداخت می گردد؛ همچنین به محض تحویل پایان نامه، کمک هزینه پایان کار پرداخت می شود).
  7. کمک هزینه سفر مذاکره ای و کمک هزینه انتشار ژورنال، تنها برای دانشجویان دکتری

انواع بورسیه های مالزی برای تحصیل رایگان

برنامه آموزش امنیت ملی، بورس‌های تحصیلی دیوید آل بورن را ارائه می‌دهد که بسیار رقابتی بوده و در بین دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد به شدت چالش برانگیز است. بورس‌های تحصیلی پاداش های زیادی را برای دانشجویانی که تمایل به تحصیل در اقصی نقاط جهان مانند مالزی دارند و برای امنیت ملی ایالات متحده اهمیت دارند، فراهم می‌آورد.

متقاضیان واجد شرایط باید از نمرات دانشگاهی بالایی برخوردار باشند و در برنامه‌ای شرکت کنند که امکان آشنایی کامل با فرهنگ مشترک و زبان مالایی را برای آنها فراهم آورد. دانشجویانی که شغلی در خصوص امنیت ملی در نظر دارند ارجح هستند و دریافت کنندگان بورس تحصیلی ملزم هستند که برای یک دوره برای دولت فدرال کار کنند. برای یک دوره یک ساله، به آنها 20،000 دلار داده می‌شود.

دانشجویان کارشناسی ارشد، این امکان را دارند که بیش از دو سال از جوایز کمک هزینه تحصیلی دیوید آل بورن به مبلغ بیش از 30،000 دلار استفاده کنند. دریافت کنندگان بورس تحصیلی ملزم هستند که برای یک دوره حداقل یکساله برای دولت فدرال کار کنند.

دانشجویان محرومی که می‌خواهند در مالزی ادامه تحصیل دهند، ممکن است شرایط دریافت بورس تحصیلی بین المللی بنیامین آ. گیلمن را داشته باشند که برنامه دیگری است که توسط دولت فدرال طراحی شده است. بورس تحصیلی تامین شده توسط کنگره ایالات متحده، پاداش‌هایی را برای دانشجویان کارشناسی ایالات متحده که از صندوق فدرال پل گرانت کمک‌های مالی دریافت می‌کنند اعطا می‌کند، تا برای دوره دوساله یا چهار ساله دانشکده یا دانشگاه در خارج تحصیل کنند.

هدف از این کار ارائه فرصتی منحصربفرد برای جمعیت اقلیت است تا تجربیاتشان در خصوص اقتصاد جهانی و تبادل فرهنگی را گسترش دهند و در نسل بعدی رهبران فرهیخته جهانی، تنوعی ایجاد شود. در هر سال تحصیلی، حدود 2،300 بورس تحصیلی تا مبلغ 5،000 دلار اعطا می‌شود؛ مقدار این بورسیه ها بسته به طول مدت مطالعه و نیاز دانشجو متفاوت است.

صندوق خصوصی

به لطف سازمان های خیریه و آینده نگر مانند بنیاد فریمن (Freeman )، هزاران دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد هر ساله تحصیلات خود را در مالزی دنبال می‌کنند، که بسیاری از آنها برای ادامه تحصیل خود در آسیا از جوایز عالی فریمن بهره مند می‌باشند. Freeman-ASIA، تقاضاهای شهروندان ایالات متحده یا ساکنین دائمی آن را که در دوره کارشناسی در یک دانشکده یا دانشگاه بصورت دو ساله یا چهار ساله مشغول به تحصیل هستند و برای تحصیل در خارج در شرق یا جنوب شرقی آسیا نیاز به کمک مالی دارند را می‌پذیرد.

متقاضیان واجد شرایط باید دارای GPA 8/2 باشند و هیچ سابقه‌ای در مالزی نداشته باشند و یا سابقه کمی داشته باشند. جوایز همچنین با توجه به نیاز مالی و موقعیت تحصیلی اعطا می‌شوند. داوطلبان ممکن است برنامه‌های ترم تابستان یا سالانه را تقاضا کنند و بیش از 7،000$ دریافت نمایند ( این بودجه از سال 2013 ارائه می‌شود؛ برای اطمینان موقعیت Freeman-ASIA را بررسی کنید).

بنیاد بلکمور کمک هزینه‌های تحصیلی بلکمور-فریمن را که به دانشجویان کارشناسی برای شرکت در مطالعات زبان پیشرفته داده می‌شود، تأمین می‌کند. اولویت با کسانی است که دارای نیاز حرفه‌ای به زبانی که می‌خواهند در آن تحصیل کنند هستند. تنها متقاضیانی که تحصیلات خود را بطور متمرکز در تمام سال دنبال می‌کنند، مورد نظر قرار می‌گیرند.

بورس تحصیلی بنیاد بین المللی روتاری که از سال 1947 درک بین المللی را افزایش داده، در سال 2013 به انتها رسیده است. آن‌ها با “Region Grants” جایگزین می‌شوند که می‌تواند برای تعدادی از پروژه‌ها و اهداف، از جمله بورسهای تحصیلی مورد استفاده قرار گیرد. این بورسیه های تحصیلی هیچ محدودیتی در سطح تحصیلی دریافت کننده (دبیرستان، دانشگاه یا فارغ التحصیل)، طول دوره مطالعه، محل آن (محلی یا بین المللی) یا ناحیه مطالعه ندارد، و هیچ محدودیتی نیز در مورد مبلغ دلاری بورسیه تحصیلی وجود ندارد.

بنیاد هنری لوسی (Henry Luce) بودجه تعدادی از برنامه‌های بشردوستانه را تأمین می‌کند که پروژه‌هایی را در سراسر آسیا از طریق ابتکارLuce در مطالعات آسیایی و زیست محیطی (LIASE ) ایجاد می‌نماید. LIASE استفاده از رویکردهای نوآورانه را برای تدریس و تحقیقات مطالعات آسیا در سطح کارشناسی با تمرکز بر محیط زیست و توسعه پایدار مورد تشویق قرار می‌دهد.

در حالی که مبنای مطالعات آسیایی به طور متعارف در رشته علوم انسانی است، اما این ابتکار به دنبال دانشجویان رشته‌های دیگر از جمله علوم فیزیک، زیست شناسی، ریاضیات و اقتصاد است تا پروژه‌های نوآورانه را در مورد چالشهای زیست محیطی آسیا، توسعه فن آور یهای سبز و سایر موضوعات دیگر ایجاد نماید. در این برنامه، منطقه مورد نظر مالزی است که می‌تواند موسسه‌ای را تا مبلغ 50.000$ برای اجرای پروژه اعطا نماید. رقابت برای دانشکده‌های هنر لیبرال دعوت شده و برخی از انجمن های مرتبط در ایالات متحده آزاد است. این رقابت برای دانشجویان مطالعات آسیایی متمرکز یا برنامه‌های مربوط به زبان طراحی نشده است.

اداره امور کنسولی وزارت امور خارجه ایالات متحده بر احتمال حملات تروریستی علیه شهروندان آمریکایی در بخشهای آسیای جنوب شرقی نظارت می‌کند. قبل از اینکه برای تحصیل در خارج از کشور برنامه ریزی کنید، با بخش خطرات و هشدارهای سفر وزارت امور خارجه مشورت نمایید.

تحصیل رایگان پزشکی و دندانپزشکی در مالزی
تحصیل رایگان پزشکی و دندانپزشکی در مالزی

تحصیل رایگان پزشکی و دندانپزشکی در مالزی

در حال حاضر، دانشگاه های کشور مالزی دارای هزینه تحصیلی پایین تری برای دانشجویان داخلی و خارجی می باشند. این هزینه، شامل طیف وسیعی از هزینه های تحصیلی برای دانشجویانی است که مایل به ادامه تحصیل در مالزی می باشند.

  1. رشته های تحصیلی پایه و دیپلم: 3000 تا 3500 دلار آمریکا در سال
  2. رشته های تحصیلی دارای مدرک تحصیلی: (4-3) سال: 4000 تا 5000 دلار آمریکا در سال
  3. رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد: 10000 دلار تا 15000 دلار برای کل دوره تحصیلی.

هزینه زندگی در کشور مالزی

هزینه زندگی و تحصیل در کشور مالزی 10،000 رینگیت مالزی است که تقریباً 2،632 دلار آمریکا در سال است. با این حال، هزینه زندگی در مناطق کلانشهر، 10% بیشتر است. بنابراین، هزینه پایین زندگی همراه با هزینه تحصیلی پایین، قطعاً برای دانشجویان بین المللی جذاب خواهد بود.

لیست دانشگاه های پزشکی کشور مالزی

  • مرکز پزشکی دانشگاه مالایا (Malaya)
  • دانشگاه بین المللی پزشکی
  • دانشكده پزشكي و علوم بهداشت دانشگاه UCSI
  • دانشکده پزشکی و علوم بهداشت دانشگاه موناش (Monash)
  • دانشکده پزشکی دانشگاه تیلور (Taylor)

کشور مالزی، یکی از مراکز تحصیلی است که مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. دانشگاه های این کشور آموزش های کافی را به دانشجویان ارائه می نمایند و همچنین اکثر دوره های دانشگاهی آنها در محیط به زبان انگلیسی و با هزینه تحصیلی نسبتاً ارزان تدریس می شوند. آژانس تایید صلاحیت کشور مالزی (MQA)، مسئول تضمین کیفیت آموزش عالی در بخش آموزش خصوصی و دولتی است.

اگر دانشجو می خواهد در رشته پزشکی، دندانپزشکی یا هر رشته پزشکی در کشور مالزی ادامه تحصیل دهد، در این مقاله یک لیست شامل 5 رشته تحصیلی که می تواند در آن ادامه تحصیل دهد را مشاهده خواهد نمود.

5 دانشگاه پزشکی برتر در کشور مالزی

  • دانشگاه پزشکی مالایا (Malaya) (UM)

دانشگاه مالایا (Malaya)، یک دانشگاه تحقیقات عمومی واقع در شهر کوالالامپور، کشور مالزی است. این دانشگاه، قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه در کشور مالزی است. دانشگاه پزشکی مالایا (Malaya) (UM) یک سری رشته های تحصیلی تخصصی پزشکی را در این دانشگاه را ارائه می دهد که ممکن است در سایر دانشگاه ها موجود نباشند.

دانشگاه مالایا (Malaya)، کشور مالزی، به شکل خاصی در زمینه آموزش های پزشکی و تدریس، برجسته می باشد. همان گونه که توسط تأییدیه های دریافت شده از آژانس صلاحیت مالزی برای تمام دوره های ارائه شده در این دانشگاه نشان داده شده است، این دانشگاه همواره بالاترین استانداردهای آموزشی را رعایت کرده است.

آدرس وبسایت دانشگاه: www.um.edu.my

  • دانشگاه AIMST

دانشکده پزشکی، علوم و فناوری آسیا (دانشگاه AIMST) یک دانشگاه خصوصی غیرانتفاعی در کشور مالزی است. این دانشکده تحت عنوان دانشکده توسعه آموزشی (MIED) که یک موسسه غیر انتفاعی است، تاسیس شده است. این دانشگاه توسط کنگرۀ هند مالزیایی (MIC) برای ارائه آموزش عالی در سه بخش، به ویژه به دانشجویان هندی مالزیایی، در زمینه های پزشکی، علوم و مهندسی و مدیریت بازرگانی تأسیس شده است.

رشته های تحصیلی علوم پزشکی دانشگاه AIMST بر اساس برنامه های درسی بالینی یکپارچه ارائه می شود و در دانشکده های پزشکی عمده در کشور انگلستان ادامه می یابد و همچنین نیازهای محلی مصوب شده توسط شورای پزشکی کشور مالزی را نیز در بر می گیرد. دوره های تحصیلی پزشکی به مدت 5 سال، به طور کامل در داخل کشور مالزی انجام می شود.

آدرس وبسایت دانشگاه: www.aimst.edu.my

  • دانشکده علوم پزشکی سایبرجایا (Cyberjaya)

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه سایبرجایا (Cyberjaya) (CUCMS)، یک دانشگاه عالی رتبه در زمینه آموزش امور بهداشتی در کشور مالزی است که در آخرین رتبه بندی انجام شده توسط وزارت آموزش عالی کشور مالزی (SETARA) نشان داده شده است که این دانشگاه دارای امتیاز 5 ستاره (عالی) (CUCMS) در مقایسه با دانشگاه های برجسته دولتی است. این دانشگاه، یک دانشگاه خصوصی است که بر آموزش رشته های تحصیلی مراقبت بهداشتی تمرکز می کند.

این دانشگاه از زمان تأسیس آن در سال 2005 فعالیت می کند و اکنون بیش از 20 دوره تحصیلی برای مقطع تحصیلی دیپلم، دوره ای و کارشناسی ارشد در زمینه های پزشکی، داروسازی، روانشناسی، ایمنی و بهداشت شغلی، هوموپاتی (یک روش خاص دارودرمانی)، فیزیوتراپی، فناوری مهندسی زیست پزشکی، علوم پزشکی (رشته تحصیلی مربوط به کارپزشکی) و دوره های تحصیلی کارشناسی ارشد، به عنوان کارشناسی ارشد در داروسازی بالینی، دکترای داروسازی، کارشناسی ارشد و دکترای علوم پزشکی و علوم بهداشتی پیوسته، را ارائه می نماید.

آدرس وبسایت دانشگاه: www.cybermed.edu.my

  • دانشگاه بین المللی پزشکی (IMU)

دانشگاه بین المللی پزشکی (IMU) یک دانشگاه علوم پزشکی خصوصی و دارای آموزش به زبان انگلیسی در شهر کوالالامپور است. دانشگاه بین المللی پزشکی (IMU) اولین و معتبر ترین دانشگاه خصوصی در مورد آموزش علوم پزشکی و مراقبت بهداشتی در شهر مالزی است. این دانشگاه در سال 1992 تأسیس شده است و در زمینه تحقیق و تعلیم در علوم پزشکی و مراقبت های بهداشتی با جهت گیری قوی در جذب دانشجویان بین المللی فعال است.

آدرس وبسایت دانشگاه: www.imu.edu.my

  • دانشگاه موناش (Monash)

MBBS دوره دانشکده پزشکی و مراقبت های بهداشتی جفری چی (Jeffrey Cheah ) وابسته به دانشگاه موناش (Monash) کشور مالزی، دارای مجوز رسمی از سوی شورای پزشکی استرالیا (AMC) می باشد، و این مجوز باعث شده است که این دانشگاه اولین دوره پزشکی در کشور مالزی را به طور کامل اجرا نماید که توسط شورای اعتباربخشی پزشکی خارجی نیز مورد تأیید قرار گرفته است.

آدرس وبسایت دانشگاه: www.monash.edu.my

هزینه زندگی دانشجویی در مالزی

هزینه های زندگی دانشجویی در مالزی، در مقایسه با سایر کشورها نسبتا ارزان است. این موضوع، مزیت بزرگی برای دانشجویان بین المللی در هنگام انتخاب مالزی جهت تحصیل می باشد. هزینه ها و مخارج در این کشور، بسیار مقرون به صرفه است اما این موضوع کاملا به شیوه زندگی دانشجو که می تواند هزینه واقعی زندگی وی در خوابگاه دانشجویی یا خارج از آن را تعیین کند بستگی دارد.

زندگی در خوابگاه دانشجویی، می تواند تنها محل سکونت بوده و هیچ مزیتی نداشته باشد و یا برای دانشجویانی که غذایشان را خود آماده کرده و لباس هایشان را خود می شویند، مزایایی به دنبال داشته باشد. زندگی در خوابگاه، معمولا یک اتاق خواب خصوصی یا چند نفره و امکانات حمام کردن در اقامتگاه های دانشجویی را شامل می شود. هزینه زندگی در خوابگاه، بین 86 تا 160 دلار می باشد.

زندگی در خارج از خوابگاه، میان دانشجویان بومی و بین المللی بسیار رایج است؛ زیرا اکثر محل های سکونت در مسافت کوتاهی از کالج یا دانشگاه واقع شده اند. اقامتگاه ها معمولا خانه ها (یک یا دو طبقه)، آپارتمان ها و خانه هایی که هر دو این ویژگی ها را دارند (3 یا 4 اتاق خواب، یک سالن نشیمن، آشپزخانه و حمام) را شامل می شوند. ممکن است صاحب خانه از دانشجویان تقاضای قرارداد حداقل یک ساله (اجاره نامه) با پیش پرداختی معادل 2 تا 3 اجاره ماهیانه را داشته باشد.

اجاره ها باید به صورت ماهانه و سایر صنایع همگانی مانند آب، برق، گاز و کابل تلویزیون، بسته به میزان استفاده ماهانه باید توسط خود دانشجویان پرداخت گردد. هزینه زندگی در خارج از خوابگاه به ازای هر دانشجو، بر اساس منطقه زندگی، نوع خانه، اثاثیه، امکانات و تعداد دانشجویانی که در یک خانه زندگی می کنند، بین 37 تا 220 دلار متغیر است.

هزینه غذاهای دانشجویان، حدود 122 تا 196 دلار در ماه تخمین زده می شود. این هزینه برای سه وعده غذایی مناسب و مطلوب برآورد شده است. برای افرادی که به آشپزی و به اشتراک گذاشتن غذا با هم خانه هایشان علاقه دارند، هزینه های آشپزی می تواند کمتر از عدد مذکور باشد؛ زیرا مخارج بین هم خانه ها تقسیم می گردد.

دانشجویانی که در خوابگاه دانشجویی یا نزدیک به دانشگاه زندگی می کنند، ممکن است جهت رفت و آمد از محل سکونت به دانشگاه و بالعکس، متحمل هیچ گونه هزینه ای نشوند؛ زیرا اکثر دانشگاه ها و کالج های مالزی وسایل نقلیه رایگان (اتوبوس) را برای دانشجویان فراهم می کنند؛ با این وجود، دانشجویانی که قصد استفاده از این اتوبوس ها را دارند، باید از برنامه زمانی سختگیرانه آنها تبعیت کنند و در غیر این صورت، مجبور به استفاده از وسایل نقلیه عمومی می شوند و یا باید اتومبیل مخصوص خود را جهت رفت و آمد به دانشگاه داشته باشند.

دانشجویان می توانند 12 تا 37 دلار را جهت در ارتباط بودن با سایر افراد و استفاده از اینترنت اختصاص بدهند. به دانشجویان بین المللی توصیه می شود که از کارت تماس بین المللی که برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستانشان که در کشور مبدا هستند، ارزان تر است استفاده نمایند. میزان هزینه های شخصی نیز کاملا به شیوه زندگی فرد بستگی دارد. این هزینه ها ماهانه بین 37 تا 73 دلار تخمین زده می شود و شامل نیازهای اجتماعی، لوازم آرایش، کوتاه کردن مو، پوشاک، فیلم و سایر فعالیت های تفریحی می باشد.

مزایای تحصیل در مالزی

مالزی یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی در آسیا می باشد. این کشور دارای چشم اندازهای طبیعی زیبا، ثبات سیاسی، اقتصاد قوی، فرهنگ چندگانه می باشد و سیستم تحصیلی که روز به روز در حال بهتر شدن می‌باشد. این کشور به سرعت در حال پیشرفت به سمت بهترین مقصد برای تحصیلات عالیه برای دانشجویان بین المللی می باشد. امکان تحصیل در مالزی بدون مدرک زبان یکی از مزایای تحصیل در این کشور می باشد. این مقاله درباره دلایل مختلف برای تحصیل در مالزی به بحث می پردازد. همچنین شامل لیستی از دانشگاههای با قیمت شهریه کم در مالزی می باشد.

مزایای تحصیل در مالزی
مزایای تحصیل در مالزی

دانشگاه های با کیفیت رو به پیشرفت

سیستم تحصیل دانشگاهی در مالزی ممکن است به خوبی دیگر مقاصد آسیایی مثل هنگ کنگ و سنگاپور نباشد. با این وجود، این یک حقیقت است که موسسات تحصیلی در این کشور به سرعت رو به پیشرفت به سمت مکانی عالی برای ارائه آموزش در سطح جهانی می باشد. برخی از دانشگاه ها در لیست ۲۰۰ دانشگاه برتر در جهان وجود دارد. دانشگاه ها در مالزی دوره های تحصیلی بسیار عالی در حد بهترین ها در جهان ارائه می دهند. این روند رو به پیشرفت و بهتر شدن است.

آموزش جهانی

یکی از بزرگترین مزایای که مالزی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد آموزش جهانی می باشد. مالزی بخش بزرگی از سرمایه گذاری تحصیلات عالیه خود را صرف ارتقاء و تقویت همکاری با دانشگاه های خارجی می کنند. تعدادی از دانشگاه های خارجی از استرالیا، انگلستان و آمریکا شعبه های خود را در مالزی بازگشایی کرده اند.

این کشورها بهترین مقاصد را برای تحصیلات در آن طرف آب ها در نظر می گیرند که با همان کیفیت تحصیلی امروزه در مالزی قابل دسترس می باشد. مدارکی که از این شعبه ها به دست می آید دارای همان ارزشی است که در شعبه اصلی این دانشگاه ها در استرالیا، انگلستان و امریکا به دانشجویان ارائه می دهند. برخی دانشگاه ها جزو ۱۰۰ تا از بهترین دانشگاه های سراسر جهان رتبه بندی می شوند.

هزینه های کم

با وجود این پیشرفت های قابل توجه در حوزه آموزش عالی، هزینه های دانشگاهی هنوز هم کم است. به همین دلیل برای دانشجویان بین المللی بسیار آسان شده است که در برخی از بهترین دانشگاه های جهان با هزینه های کاهش یافته تحصیل نمایند.

دوره های تحصیلی کاردانی شعبه اصلی دانشگاه در انگلستان هزینه ای حدود 13470 پوند (20205 دلار) دارد. از سوی دیگر همان دوره تحصیلی در شعبه مالزی هزینه کمتر از 7000 پوند (10500 دلار) به طور میانگین دارد. از آن مهمتر هیچ تفاوتی میان این دو دوره تحصیلی نیست.

جزئیات این دو دوره تحصیلی نیز کاملا شبیه به هم است. معیارهای ارزیابی و برنامه بارم بندی کاملا یکسان برای هر دو شعبه اعمال می شود. تنها تفاوت قابل توجه فقط قیمت آنها است. علاوه بر آن هزینه های زندگی و دیگر هزینه ها در مالزی در مقایسه با دیگر کشورها بسیار کمتر می باشد.

ملیت چند فرهنگی

مالزی طبیعتا چند فرهنگی می باشد، قومیت های مختلف به این کشور وارد شده اند. تقریباً نیمی از جمعیت این کشور بومی مالزی هستند در حالی که بقیه آنها چینی و هندی می‌باشند. زبان مالزیایی اگرچه زبان رسمی این کشور است اما انگلیسی بسیار قابل تشخیص است و در این کشور صحبت می شود. ذات چند فرهنگی کشور باعث شده که دانشجویان بین المللی به راحتی با زندگی جدیدشان در مالزی خو بگیرند. دانشجویان نه تنها می‌توانند از تحصیلات بسیار عالی بهره بگیرند بلکه می توانند فرهنگ ها و عناصر گوناگون را در این کشور تجربه کنند.

فرصت های شغلی بسیار عالی

بسیاری از صنعت ها در مالزی در حال پیشرفت با سرعت بسیار زیاد می باشد، که باعث و بانی آن توسعه کلی اقتصاد می باشد. همین باعث شده که نیاز قابل ملاحظه ای به فارغ التحصیلان توانمند که مایل به کار در این کشور هستند افزایش یابد. بخش قابل ملاحظه ای از تولید ناخالص ملی (PDG) از صنایع تشکیل شده است و بازار صادرات بسیار افزایش یافته است.

یک کشور بسیار زیبا

اگرچه دانشجویان بین المللی در ابتدا از کشور مالزی به منظور تحصیلات عالیه خود دیدن می کنند، زیبایی این کشور مطمئناً به اهداف آنها اضافه خواهد شد.

دانشجویان می‌توانند در این کشور سیاحت کرده و برخی از مناظره مختلف شگفت انگیز و چشم اندازهای زیبایی که در این کشور وجود دارد را کشف کنند. جنگل ها، جنگل های بارانی، ارتفاعات، جزایر و حتی سایت میراث جهانی (World Heritage Site) در این کشور وجود دارد. دانشجویان بین المللی در هنگام تحصیل در این کشور، فرصت بسیار خوبی برای جستجوی این عناصر در مالزی دارند.

قیمت شهریه

لازم به ذکر است که قیمت ها در میان دانشگاههای مالزی بسیار متفاوت می باشد، که مطابق با افزایش تعداد شعبه های بین المللی و موسسات خصوصی می باشد. به طور کلی، تحصیل در مالزی بسیار ارزان تر از کشورهای دیگر می باشد که در حال حاضر قیمت های شهری به طور میانگین سالیانه حدود 3950 $ میباشد. جالب توجه است که دانشگاه های دارای رتبه بالا در این کشور مثل Universiti Malaya به عنوان یک موسسه عمومی به طور میانگین کمتر از فقط ۱۶۷۴ دلار در سال می باشد.

اگرچه قیمت برنامه های تحصیلی در مالزی احتمالاً بیشتر است، اما در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار مناسب بوده و دقیقا همان ارزش را دارد. مثلا، اگر شما بخواهید مدرک لیسانس از رشته علوم کامپیوتر در مالزی و درMonash University که یکی از شعبه های دانشگاهی در استرالیا است، دریافت کنید هزینه ای حدود 9222$ در هر سال دارد. در حالیکه تحصیل در شعبه اصلی این دانشگاه در استرالیا هزینه ای در حدود بیشتر دو برابر این مبلغ فعلی به قیمت 23000$ برای هر سال می باشد.

لیستی از دانشگاه های شهریه کم در مالزی

  • International Islamic University of Malaysia
  • University of Malaysia Kelantan
  • University of Malaysia Pahang
  • University of Malaysia Perlis
  • University of Malaysia Sabah
  • University of Malaysia Sarawak
  • Sultan Idris Education University

درباره شرایط تحصیل رایگان در مالزی شما می توانید با مشاورین و متخصصین موسسه حقوقی میرداماد در دو دفتر شیراز و تهران گفت و گو کنید تا شما را با کامل ترین و دقیق ترین اطلاعات مهاجرت به مالزی بروز کنند.

سوالات متداول در مورد تحصیل رایگان در مالزی

1- شرایط تحصیل رایگان در مالزی چگونه است ؟

این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان با استعداد بین¬ المللی با سوابق دانشگاهی ممتاز و زمینه ¬های تحصیلی برجسته بسیار مناسب بوده و هم¬چنین، این دانشجویان می ¬توانند در هر دانشگاه خصوصی یا دولتی (عمومی) که انتخاب کنند، به تحصیل بپردازند. این بورسیه به تحصیل در دو مقطع تقسیم می¬ گردد: مقطع فوق لیسانس و مقطع فوق دکترا. برای اینکه متقاضی واجد شرایط اخذ بورسیه تحصیلی بین¬ المللی مالزی (MIS) گردد، باید سن متقاضی در هنگام ثبت درخواست، بیش از 45 سال نباشد.

2- بورسیه تحصیلی مالزی چه مواردی را پوشش میدهد ؟

  • بلیط هواپیما از پایتخت کشور مبدا دانشجو به مقصد مالزی
  • هزینه شهریه مصوب
  • کمک هزینه زندگی ماهانه
  • کمک هزینه سالانه جهت خرید کتاب ها و سفرهای داخلی
  • بیمه سلامت
  • کمک هزینه آغاز و خاتمه پایان نامه، تنها برای دانشجویان دکتری (در آغاز پژوهش، پس از دفاع از پروپوزال پرداخت می گردد؛ همچنین به محض تحویل پایان نامه، کمک هزینه پایان کار پرداخت می شود.
  • کمک هزینه سفر مذاکره ای و کمک هزینه انتشار ژورنال، تنها برای دانشجویان دکتری

3- لیست آزمونها و حداقل نمره مورد نیاز برای تحصیل دانشجویان بین المللی در کشور مالزی کدامند ؟

  • آزمون آکادمیک آیلتس با حداقل نمره 6.5
  • آزمون کاغذی تافل با حداقل نمره 580، آزمون کامپیوتری تافل با حداقل نمره 230 یا آزمون اینترنتی تافل با حداقل نمره 92

4- لیست دانشگاه های پزشکی کشور مالزی کدامند ؟

  • مرکز پزشکی دانشگاه مالایا
  • دانشگاه بین المللی پزشکی
  • دانشكده پزشكي و علوم بهداشت دانشگاه
  • دانشکده پزشکی و علوم بهداشت دانشگاه موناش
  • دانشکده پزشکی دانشگاه تیلور

5- کشور مالزی برای تحصیل دانشجویان بین المللی چگونه کشوری است ؟

کشور مالزی، یکی از مراکز تحصیلی است که مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. دانشگاه های این کشور آموزش های کافی را به دانشجویان ارائه می نمایند و همچنین اکثر دوره های دانشگاهی آنها در محیط به زبان انگلیسی و با هزینه تحصیلی نسبتاً ارزان تدریس می شوند. آژانس تایید صلاحیت کشور مالزی (MQA)، مسئول تضمین کیفیت آموزش عالی در بخش آموزش خصوصی و دولتی است.

6- دانشگاه مالایا واقع در کشورمالزی برای دانشجویان بین المللی چگونه دانشگاهی است ؟

دانشگاه مالایا (Malaya) یک دانشگاه تحقیقات عمومی واقع در شهر کوالالامپور، کشور مالزی است. این دانشگاه، قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه در کشور مالزی است. دانشگاه پزشکی مالایا (Malaya) (UM) یک سری رشته های تحصیلی تخصصی پزشکی را در این دانشگاه را ارائه می دهد که ممکن است در سایر دانشگاه ها موجود نباشند .

7- دانشکده علوم پزشکی سایبرجایا در مالزی چگونه دانشگاهی است ؟

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه سایبرجایا (Cyberjaya) (CUCMS)، یک دانشگاه عالی رتبه در زمینه آموزش امور بهداشتی در کشور مالزی است که در آخرین رتبه بندی انجام شده توسط وزارت آموزش عالی کشور مالزی (SETARA) نشان داده شده است که این دانشگاه دارای امتیاز 5 ستاره (عالی) (CUCMS) در مقایسه با دانشگاه های برجسته دولتی است. این دانشگاه، یک دانشگاه خصوصی است که بر آموزش رشته های تحصیلی مراقبت بهداشتی تمرکز می کند.

8- دانشگاه سایبرجایا چه رشته هایی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه میدهد ؟

این دانشگاه از زمان تأسیس آن در سال 2005 فعالیت می کند و اکنون بیش از 20 دوره تحصیلی برای مقطع تحصیلی دیپلم، دوره ای و کارشناسی ارشد در زمینه های پزشکی، داروسازی، روانشناسی، ایمنی و بهداشت شغلی، هوموپاتی (یک روش خاص دارودرمانی)، فیزیوتراپی، فناوری مهندسی زیست پزشکی، علوم پزشکی (رشته تحصیلی مربوط به کارپزشکی) و دوره های تحصیلی کارشناسی ارشد، به عنوان کارشناسی ارشد در داروسازی بالینی، دکترای داروسازی، کارشناسی ارشد و دکترای علوم پزشکی و علوم بهداشتی پیوسته، را ارائه می نماید.

9- مزایای تحصیل در کشور مالزی برای دانشجویان بین المللی کدامند ؟

این کشور به سرعت در حال پیشرفت به سمت بهترین مقصد برای تحصیلات عالیه برای دانشجویان بین المللی میباشد.از مزایای تحصیل در این کشور :

  • دانشگاه های با کیفیت رو به پیشرفت
  • آموزش جهانی
  • هزینه های کم
  • ملیت فرهنگی
  • فرصت های شغلی بسیار عالی
  • یک کشور بسیار زیبا
  • قیمت شهریه

10- دانشگاه های کم شهریه برای تحصیل دانشجویان بین المللی کدامند ؟

  • دانشگاه بین المللی اسلامی برزیل
  • دانشگاه کلانتن مالزی
  • دانشگاه پهنگ مالزی
  • دانشگاه پرلیس مالزی
  • دانشگاه ساباه مالزی

11- فرصت های شغلی بسیار عالی در کشور مالزی چگونه میباشند ؟

بسیاری از صنعت ها در مالزی در حال پیشرفت با سرعت بسیار زیاد می باشد، که باعث و بانی آن توسعه کلی اقتصاد می باشد. همین باعث شده که نیاز قابل ملاحظه ای به فارغ التحصیلان توانمند که مایل به کار در این کشور هستند افزایش یابد. بخش قابل ملاحظه ای از تولید ناخالص ملی (PDG) از صنایع تشکیل شده است و بازار صادرات بسیار افزایش یافته است ..

نظرات کاربران

  • توسط پیام
    تاریخ: اردیبهشت 3, 1398
    نفر
    نفر

    سلام،اطلاعاتی راجع به گذروندن دوره زبان انگلیسی در مالزی می خواستم.ممنون

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اردیبهشت 4, 1398
      نفر
      نفر

      سلام برای گذراندن کورس زبان در مالزی بر اساس سطح مورد نظرتان این کورس به صورت 6 ماهه و یکساله پذیرش ارائه می گردد حدودا 18000 رینگت می باشد.

  • توسط ساقی
    تاریخ: اردیبهشت 9, 1398
    نفر
    نفر

    سلام. اگر کسی بخواد دوره کوتاه مدت رشته مدیریت در مالزی رو بخونه امکانش هست آیا و چیکار باید کرد؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اردیبهشت 11, 1398
      نفر
      نفر

      سلام در خصوص دوره ی تحصيلی كوتاه مدت اگر مبنای شما انتقالی يا بر اساس سيستم اراسموس است، می بايست بر اساس سيستم آموزشی منطبق بر اين اساس ارزيابی نماييد.

  • توسط salar
    تاریخ: خرداد 30, 1399
    نفر
    نفر

    من الان 17 سال دارم ایلس6 هم ندام یعنی زبانم خوب نیست معدلم 18.17
    یعنی من نمیتونم برم درسته نسبت به این بند
    متقاضی تحصیل رایگان در مالزی برای تحصیل در مقطع کارشناسی می‌بایست کمتر از30 سال سن و همچنین مدرک دیپلم با معدل بالای 14 و مدرک آیلتس 6 دارا باشد.
    چون گفتین برای مدرک دیپلم من سال یازدهم هستم و یک سال تا کنکورم مونده
    یعنی کلا به صورت رایگان نمیتونم تحصیل کنم

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 2, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در مالزی باید دوازده سال تحصیل خود را به اتمام رسانده باشید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا