071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل رایگان در اروپا

تحصیل رایگان در اروپا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشورهای اروپایی از جهت های بسیاری مورد توجه و علاقه دانشجویان و علاقه مندان به تحصیل و علم دانش می باشد. یکی از این دلایل امکان تحصیل رایگان در این کشورها می باشد. بر این اساس در این مقاله در مورد چگونگی تحصیل رایگان در اروپا توضیحاتی را ارائه می دهیم. در این مقاله می خوانید:

  • چگونگی تحصیل رایگان در اروپا
  • روش های تحصیل رایگان در اروپا
  • شرایط دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه های اروپا
  • بورسیه های تحصیلی دانشگاه های اروپا
  • مدارک لازم تحصیل رایگان در اروپا
  • شرایط لازم تحصیل رایگان در اروپا
  • تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در اروپا
  • تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد در اروپا
  • تحصیل رایگان در مقطع دکترا در اروپا
  • کار دانشجویی و تحصیل رایگان در اروپا
  • دانشگاه های رایگان کشورهای اروپایی
  • مزایای تحصیل رایگان در اروپا
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد تحصیل رایگان در اروپا

چگونگی تحصیل رایگان در اروپا

کشورهای اروپایی با اتخاذ سیاست هایی امکان تحصیل رایگان متقاضیان و تسهیل روند مهاجرت تحصیلی آن ها را فراهم کرده اند. این کشورها با اعطای بورسیه های تحصیلی عالی و کمک هزینه های دانشجویی و امکان اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی امکان تحصیل رایگان را برای متقاضیان بین المللی فراهم کرده اند. در واقع عدم پرداخت کلی شهریه تحصیلی در برخی کشورهای اروپایی وجود ندارد، اما متقاضیان با برخورداری از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی عالی این کشورها می توانند بخش عمده هزینه های تحصیلی در این کشورها را تامین کنند.در واقع می توان گفت که تحصیل رایگان با اعطای بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی و اخذ مجوز کار دانشجویی امکان پذیر است. دانشجو با برخورداری از بورسیه های تحصیلی نیاز به پرداخت شهریه و هزینه خوابگاه و بیمه دانشجویی ندارد. تحصیل در کشورهای اروپایی و یا آسیایی با صرف هزینه های فراوانی همراه است و در حال حاضر کمتر کشوری را می بینید که امکان تحصیل رایگان را برای متقاضیان تحصیلی فراهم کند، اما برخی از کشورهای اروپایی با لحاظ کردن شرایطی امکان تحصیل رایگان را برای متقاضیان بین المللی فراهم کرده اند.

در این راستا مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر) با تهیه این مقاله به شرح چگونگی تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی پرداخته اند. اگر قصد تحصیل رایگان در اروپا را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

روش های تحصیل رایگان در اروپا

دانشگاه های کشورهای اروپایی با امکان تحصیل رایگان روز به روز تعداد دانشجویان و مهاجران تحصیلی به این کشورها را افزایش می دهد. دانشگاه های کشورهای اروپایی این فرصت را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده اند تا بتوانند باپرداخت هزینه جزئی در این دانشگاه ها تحصیل کنند.تحصیل رایگان آن گونه که از نامش پیداست و به معنای عدم پرداخت هزینه تحصیل می باشد، در دانشگاه های برخی کشورهای اروپایی وجود ندارد. تحصیل رایگان در دانشگاه های این کشورها به معنای امکان استفاده دانشجو از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی است که معمولا موسسه های عالی آموزشی و یا دانشگاه ها به دانشجویان اعطا می کنند تا دانشجو بتواند بدون داشتن دغدغه های مالی به تحصیل خود بپردازد و نگران تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور ها نباشد.به طور کلی کشورهای دنیا کمتر با امکان تحصیل رایگان دانشجو می پذیرند اما برخی کشورها با ارائه تسهیلاتی این امکان را برای دانشجویان فراهم کرده اند. بدین منظور دانشجو در ابتدای ثبت نام و اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشورها باید هزینه های شهریه را پرداخت کند. دانشجویان با روش هایی می توانند امکان تحصیل رایگان را برای خود فراهم کنند. این روش ها عبارت است از:

  • اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی
  • دریافت بورسیه های تحصیلی
  • دریافت وام های دانشجویی کم بهره
  • دریافت کمک هزینه های دانشجویی
روش های تحصیل رایگان در اروپا
روش های تحصیل رایگان در اروپا

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه های اروپا

بورسیه های تحصیلی دانشگاه های اروپایی بیشتر از طرف دولت این کشورها اعطا می شود. دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بورسیه ها را با شرایط مختلف به دانشجویان ارائه می دهند. به طور معمول بورسیه های تحصیلی دانشگاه های اروپا، هزینه های شهریه و خوابگاه و بیمه دانشجویی را پوشش می دهند. بورسیه تحصیلی این کشورها بر اساس نوع دانشگاه و رشته مورد نظر دارای مزایای متفاوتی است. به منظور دریافت بورسیه تحصیلی دانشجو باید واجد شرایطی باشد. مهم ترین شرایط اعطای بورسیه های تحصیلی دانشگاه های اروپایی عبارت است از:

  • دارا بودن معدل تحصیلی بالا
  • دارا بودن مهارت زبان رسمی کشور مقصد :از آن جا که بیشتر دانشگاه های دولتی کشورهای اروپایی به زبان رسمی آن کشور تدریس می کنند، تسلط دانشجویان به این زبان حائز اهمیت فراوانی است. اگر دانشجویی فاقد این مهارت باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان رسمی این کشورها در دانشگاه ها شرکت کند و پس از گذراندن این دوره ها و کسب نمره لازم تحصیل خود در دانشگاه های دولتی را شروع کند. این دوره های آمادگی زبان رسمی کشور مقصد معمولا یک ساله می باشند.
  • سن مناسب و معدل درسی بالا :دانشگاه های اروپایی برای اعطای بورسیه به دانشجویان شرایط خاص سنی و معدلی را در نظر گرفته اند. در صورتی که دانشجویی فاقد حداقل نمره لازم معدل برای اخذ بورسیه تحصیلی باشد، می تواند با ارائه مدارک تحقیقی و علمی خود به منظور دریافت این بورسیه اقدام کند.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه های اروپا

دانشگاه های اروپایی به طور کلی چندین نوع بورسیه تحصیلی به دانشجویان ارائه می کنند. بورسیه اسکالرشیپ و بورسیه فاند. بورسیه های اسکالرشیپ بخش از هزینه های تحصیل دانشجو را پوشش می دهد. بورسیه های فاند همه هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو را پوشش می دهد. بورسیه های کشورهای اروپایی در تعداد محدود و با تقاضای بسیار می باشد. بورسیه های اسکالرشیپ بر اساس شرایط تحصیلی دانشجو اعطا می شود. دانشگاه ها و موسسه های خصوصی آموزشی ارائه دهنده بورسیه های اسکالرشیپ می باشند.در این نوع بورسیه ها معدل دانشجو، دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی و مقاله های تحقیقی و پژوهشی منتشر شده در ژورنال های علمی جهان حائز اهمیت فراوانی است. دانشجویانی موفق به دریافت اسکالرشیپ های تحصیلی می شوند که دارای صلاحیت های علمی بالایی باشند. کمک هزینه های مالی که به دانشجویان اعطا می شود از جمله اسکالرشیپ ها می باشند. دانشجویانی که نیازمند کمک مالی می باشند باید از فاندهای تحصیلی استفاده کنند.

مدارک لازم تحصیل رایگان در اروپا

متقاضی دریافت بورسیه های تحصیلی و شرایط تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی باید مدارک لازم را به دانشگاه محل تحصیل خود ارائه دهد. در صورتی که دانشجو موفق به دریافت بورسیه های تحصیلی شود، باید مدارک لازم را به سفارت کشور مقصد تحویل دهد و درخواست ویزای تحصیلی آن کشور را ارائه دهد. از جمله مدارک لازم برای اخذ بورسیه های تحصیلی موارد زیر را می توان برشمرد:

  • مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل
  • ارائه مقاله های چاپ شده در ژورنال های بین المللی
  • ارائه پایان نامه تحصیلی علمی تحقیقی
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی
  • ارائه توصیه نامه از اساتید دانشگاه
مدارک لازم تحصیل رایگان در اروپا
مدارک لازم تحصیل رایگان در اروپا

شرایط لازم تحصیل رایگان در اروپا

متقاضیانی که قصد تحصیل رایگان و بدون پرداخت هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشورهای اروپایی را دارند، باید واجد شرایط باشند. از جمله مهم ترین شرایط لازم به منظور اخذ بورسیه های تحصیلی موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • دارا بودن رزومه علمی تحصیلی قوی
  • دارا بودن مقاله های علمی تحقیقی چاپ شده در مجله های ISI
  • دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی
  • دارا بودن تائیدنامه اساتید دانشگاه
  • دارا بودن نمره های درسی بالا
  • دارا بودن شرایط دانشگاه مورد نظر

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در اروپا

دانشگاه های کشورهای اروپایی رشته های متنوعی را در مقاطع تحصیلی مختلف به دانشجویان ارائه می دهد. متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های اروپا باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک مهارت زبان انگلیسی و در برخی کشورها مدرک مهارت زبان رسمی آن کشور باشد. ریزنمره های تحصیلی دیپلم و نمره آزمون پذیرش دانشگاه، نقش موثری در پذیرش متقاضی در دانشگاه مورد نظر در کشورهای اروپایی دارند. علاوه بر این در برخی دانشگاه های اروپایی مصاحبه و آزمون های پذیرش و دارا بودن معدل و ریزنمره های تحصیلی در سطح بالا برای تحصیل در این مقطع ضروری می باشد. مدت زمان تحصیل در مقطع تحصیلی لیسانس و کارشناسی در این کشورها در حدود ۳ تا ۴ سال است.متقاضیان تحصیل در مقطع لیسانس و کارشناسی دانشگاه های اروپا می توانند در رشته های علوم مهندسی، علوم پایه، هنر، زبان، پزشکی، اقتصاد، جامعه شناسی، علوم سیاسی، فلسفه و کامپیوتر تحصیل کنند. دانشجویان مقطع لیسانس می توانند با شرکت در کنفرانس های علمی و فعالیت های تحقیقی و پژوهشی زمینه لازم را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا کسب کنند. ارائه بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی و امکان اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی، فرصت تحصیل رایگان را برای دانشجویان در این مقطع فراهم می کند. در واقع دانشجو با بهره مندی از بورسیه ها و کمک هزینه های دانشجویی می تواند هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور ها را تامین کند. کار پاره وقت دانشجویی نیز در تامین بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور نقش مهمی دارد.

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در اروپا
تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در اروپا

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد در اروپا

متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های اروپا باید دارای مدارک کارشناسی و مدرک مهارت زبان آیلتس و یا مدراک زبان معتبر باشند. مدت زمان تحصیل در این مقطع در حدود یک تا ۲ سال است. ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی به عنوان یکی از مدارک مهم در پذیرش این مقطع تحصیلی محسوب می شود. برای تحصیل در این مقطع دانشجویان باید دارای ویزای تحصیلی باشند. به طور کلی دانشگاه های اروپایی در مقطع کارشناسی ارشد رشته های مدیریتی، مهندسی و اقتصاد و هنر را به دانشجویان ارائه می دهند.ارائه سوابق علمی و فعالیت های تحقیقی در مقاطع پیشین برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد یک امتیاز بزرگ محسوب می شود. به طور کلی هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای متقاضیان کشورهای اتحادیه اروپا رایگان می باشد اما برای متقاضیان کشورهای غیر اتحادیه اروپا با پرداخت شهریه همراه می باشد که با لحاظ شرایطی می توان شرایط تحصیل رایگان را فراهم کرد.دانشجویانی که قصد تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های اروپا را دارند، می توانند از امتیازهای بورسیه دانشجویی و کمک هزینه های تحصیلی برخوردار شوند که دانشگاه ها به دانشجویان برتر و با شرایط خاص اعطا می کنند. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند مجوز کار پاره وقت دانشجویی را اخذ کنند و با اشتغال بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در مدت تحصیل در این کشورها را تامین کنند.

تحصیل رایگان در مقطع دکترا در اروپا

دانشجویانی که قصد تحصیل رایگان در مقطع دکترا دانشگاه های اروپا را دارند، باید دارای مدرک کارشناسی یا لیسانس باشند. دارا بودن مدرک مهارت زبان آیلتس ۷ و دارا بودن استاد راهنما در این دانشگاه ها برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه های کشورهای اروپایی الزامی است. ارائه پایان نامه مهم ترین بخش تحصیلات مقطع دکترا محسوب می شود.زبان تدریس در مقطع دکترا بیشتر دانشگاه های اروپایی انگلیسی است. بنابراین دانشجو باید دارای مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷ باشد. متقاضیان تحصیل رایگان در مقطع دکترا می توانند برای تامین هزینه های تحصیل خود از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی استفاده کنند که دولت برای دانشجویان فراهم کرده است. در واقع با استفاده از این بورسیه ها و کمک هزینه ها دانشجو امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های اروپا را پیدا می کند. علاوه بر این موارد، دانشجو امکان کار پاره وقت دانشجویی و دانشجویان دکترا امکان تدریس به دانشجویان سال های پایین تر و تدریس در کالج ها را نیز دارا می باشند.مدت تحصیل در دوره دکترا بیشتر دانشگاه های اروپایی در حدود ۸ ترم تحصیلی است. مقطع دکترا در دانشگاه های دولتی و خصوصی به دانشجویان ارائه می شود. هزینه مقطع دکترا دانشگاه های خصوصی بالا است و متقاضیان کشورهای اتحادیه اروپا می توانند این مقطع را در دانشگاه های دولتی تحصیل کنند. متقاضیان کشورهای غیراتحادیه اروپا نیز می توانند با برخورداری از شرایط تحصیل رایگان در این کشورها تحصیل کنند.

کار دانشجویی و تحصیل رایگان در اروپا

هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان بین المللی در کشورهای اروپایی بیشتر به واحد یورو و دلار می باشد. بر همین اساس تامین هزینه های زندگی در این کشورها از جمله هزینه های حمل و نقل، خورد و خوراک، خرید کتاب و ملزومات دانشجویی برای دانشجویان کمی دشوار به نظر می رسد.دانشجویان متقاضی تحصیل رایگان در این کشورها علاوه بر بهره مندی از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی می توانند با استفاده از مجوز کار دانشجویی در تامین بخشی از هزینه های زندگی خود در مدت تحصیل در کشورهای اروپایی نقش داشته باشند. البته اخذ مجوز کار دانشجویی در این کشورها چندان راحت و سهل نمی باشد. یکی از شرایط مهم برای اخذ مجوز کار دانشجویی، تسلط دانشجو به زبان انگلیسی و زبان کشور مقصد است.دانشجویان دوره تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا می توانند تا ۴۰ ساعت در هفته کار دانشجویی انجام دهند. دانشجویان دوره های تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا به تدریس پاره وقت در این کشورها می پردازند.دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی می توانند در کالج ها و موسسه های آموزشی کشورهای اروپایی تدریس کنند. البته دانشجویان می توانند برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشورها به کارهای دیگری مانند کار در کتابفروشی و کالج ها و رستوران ها و کافه ها بپردازند. دانشجویان برای کار دانشجویی در اجتماع کشور مقصد نیازمند تسلط و مهارت به زبان انگلیسی می باشند.

دانشگاه های رایگان کشورهای اروپایی

برخی از کشورهای اروپایی با فراهم کردن شرایط تحصیل رایگان و یا تحصیل کم هزینه کمک بزرگی به متقاضیان با تمکن مالی پایین می کنند. جالب این است که متقاضیان کشورهای اتحادیه اروپا برای تحصیل در دانشگاه های کشورهای اروپایی نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارند و تحصیل برای آن ها کاملا رایگان می باشند. اما متقاضیان کشورهای غیراتحادیه اروپا با شرایط تحصیل رایگان می توانند تاحدودی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را کاهش دهند. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی برخی از کشورهای اروپایی که برای متقاضیان اتحادیه اروپا رایگان می باشد، عبارت است از:

  • هزینه سالانه تحصیل در فرانسه: در حدود ۲۸۰۰ یورو تا ۳۸۰۰ یورو
  • هزینه سالانه تحصیل در آلمان: کاملا رایگان
  • هزینه سالانه تحصیل در سوئد: در حدود ۸۰۰۰ یورو تا ۲۰.۰۰۰ یورو
  • هزینه سالانه تحصیل در هلند: در حدود ۶۰۰۰ یورو تا ۲۰.۰۰۰ یورو
  • هزینه سالانه تحصیل در اتریش: در حدود ۱۵۰۰ یورو
  • هزینه سالانه تحصیل در دانمارک: در حدود ۶۰۰۰ یورو تا ۱۶.۰۰۰ یورو
  • هزینه سالانه تحصیل در فنلاند: در حدود ۵۰۰۰ یورو تا ۲۰.۰۰۰ یورو
  • هزینه سالانه تحصیل در نروژ: کاملا رایگان
  • هزینه سالانه تحصیل در لهستان: در حدود ۲۰۰۰ یورو
  • هزینه سالانه تحصیل در مجارستان: در حدود ۱۵۰۰ یورو
  • هزینه سالانه تحصیل در اسلوونی: در حدود ۵۰۰۰ یورو
  • هزینه سالانه تحصیل در یونان: در حدود ۱۵۰۰ یورو
دانشگاه های رایگان کشورهای اروپایی
دانشگاه های رایگان کشورهای اروپایی

مزایای تحصیل رایگان در اروپا

دانشجویانی که واجد شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی دانشگاه های اروپا می شوند، از امتیازهای ویژه ای برخوردار می شوند. دانشجویی که شرایط لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه های اروپا را دارا می باشد و این بورسیه را دریافت می کند دیگر نیازی به پرداخت هزینه خوابگاه دانشجویی، شهریه دانشگاه، بیمه و غیره ندارد و با پرداخت هزینه جزئی می تواند به صورت رایگان در این کشورها تحصیل کند. علاوه بر این امتیازهای ویژه، دانشجویان در برخی موارد به همراه بورسیه حقوق نیز دریافت می کنند و می توانند در دوره های زبان کشور مقصد بدون پرداخت شهریه شرکت کنند. از مهم ترین این امتیازها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم نیاز به پرداخت شهریه دانشگاه
  • برخورداری از وام های دانشجویی
  • برخورداری از بیمه سلامت دانشجویی
  • امکان اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی
  • امکان استفاده از خوابگاه های دانشجویی رایگان
  • امکان استفاده از سیستم حمل و نقل با تخفیف دانشجویی در حدود ۵۰ درصد
  • پرداخت هزینه های سفر و رفت و آمد به کشور مقصد

سخن آخر

در این مقاله تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی مورد بررسی مستند و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که تحصیل رایگان دراروپا به معنای برخورداری دانشجویان از بورسیه های تحصیلی عالی و کمک هزینه های دانشجویی و امکان اخذ مجوز کار دانشجویی می باشد که در واقع دانشجو با اخذ بورسیه ها می تواند تا حد زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل خود در این کشورها را تامین کنند. با اخذ بورسیه تحصیلی دانشجو نیازمند پرداخت هزینه شهریه، هزینه بیمه سلامت دانشجو و هزینه خوابگاه های دانشجویی نمی باشد و بورسیه ها همه این هزینه ها را پوشش می دهند.

اگر برای انتخاب کشور مناسب برای تحصیل ارزان و مقرون به صرفه نیازمند اطلاعات بیشتر می باشید، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر) کمک بگیرید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران و شیراز به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی همه موارد مهم در مورد مهاجرت تحصیلی وچگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه های مختلف جهان را در اختیار متقاضیان قرار می دهند و از ابتدای تشکیل پرونده مهاجرت تحصیلی تا رسیدن به مقصد در کنار آن ها خواهند بود تا با مشاوره ها و راهنمایی های خود این مسیر سخت و دشوار را سهل و آسان نمایند.در این مقاله به چگونگی تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی پرداختیم. اگر تمکن مالی کافی برای تحصیل در دانشگاه های برتر جهان را ندارید، اگر قصد تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های اروپایی را دارید، اگر می خواهید بدون هزینه گزاف ازبرترین دانشگاه های اروپا مدرک تحصیلی دریافت کنید، تحصیل رایگان در اروپا را به شما پیشنهاد می کنیم. با تحصیل در دانشگاه های اروپا و برخورداری از بورسیه های تحصیلی این کشورها دیگر نیازمند پرداخت هزینه شهریه، هزینه خوابگاه و بیمه دانشجویی نمی باشید و امکان تحصیل رایگان برای شما فراهم می شود. علاوه بر این مزیت های مهم این کشورها هزینه بلیط رفت و برگشت به کشور مقصد را نیز پرداخت می کند. اگر برای تحصیل رایگان در اروپا و چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه های ارزان و مقرون به صرفه اروپا نیاز به مشاوره با متخصصان مهاجرت دارید، می توانید از خدمات مشاوره ای موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر) برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد تحصیل رایگان در اروپا

1- تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی چگونه است؟

استفاده از بورسیه ها و کمک هزینه های دانشجویی و وام های کم بهره

2- مهم ترین شرایط دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه های اروپایی چیست؟

دارا بودن معدل تحصیلی بالادارا بودن مهارت زبان رسمی کشور مقصد سن مناسب و معدل درسی بالا

3- آیا بدون مدرک مهارت زبان کشور مقصد می توان در اروپا تحصیل کرد؟

متقاضی می تواند در دوره های آمادگی زبان کشور مقصد در دانشگاه ها شرکت کند و پس از گذراندن این دوره ها و کسب نمره لازم تحصیل خود در دانشگاه های دولتی را شروع کند.

4- روش های تحصیل رایگان در دانشگاه های اروپایی کدامند؟

اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی دریافت بورسیه های تحصیلی دریافت وام های دانشجویی کم بهره دریافت کمک هزینه های دانشجویی

5- مدارک لازم تحصیل رایگان در دانشگاه های اروپا کدامند؟

مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس و یا تافلارائه مقاله های چاپ شده در ژورنال های بین المللی ارائه پایان نامه تحصیلی علمی تحقیقیارائه انگیزه نامه تحصیلیارائه توصیه نامه از اساتید دانشگاه

6- هزینه دانشگاه های رایگان کشورهای اروپایی چقدر است؟

هزینه سالانه تحصیل در فرانسه: در حدود ۲۸۰۰ یورو تا ۳۸۰۰ یوروهزینه سالانه تحصیل در آلمان: کاملا رایگانهزینه سالانه تحصیل در سوئد: در حدود ۸۰۰۰ یورو تا ۲۰.۰۰۰ یورو

7- شرایط لازم تحصیل رایگان در دانشگاه های اروپا کدامند؟

دارا بودن رزومه علمی تحصیلی قوی و مقاله های علمی تحقیقی چاپ شده در مجله های ISIدارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی و تائیدنامه اساتید دانشگاه دارا بودن نمره های درسی بالا

8- شرایط کار دانشجویی و تحصیل رایگان در دانشگاه های اروپا چیست؟

یکی از شرایط مهم برای اخذ مجوز کار دانشجویی، تسلط دانشجو به زبان انگلیسی و زبان کشور مقصد است.

9- شرایط تحصیل رایگان در مقطع دکترا دانشگاه های اروپا چیست؟

دارا بودن مدرک کارشناسی یا لیسانس دارا بودن مدرک مهارت زبان آیلتس ۷ و دارا بودن استاد راهنما

10- مهم ترین مزیت های تحصیل رایگان در اروپا چیست؟

عدم نیاز به پرداخت شهریه دانشگاه برخورداری از وام های دانشجویی برخورداری از بیمه سلامت دانشجوییامکان اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجوییامکان استفاده از خوابگاه های دانشجویی رایگان

11- شرایط تحصیل رایگان و اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی چگونه است؟

امکان کار پاره وقت دانشجویی را برای دانشجویان کارشناسی تا ۱۰ ساعت در هفته، دانشجویان کارشناسی ارشد تا ۲۰ ساعت در هفته و دانشجویان دکترا و دوره پزشکی تا ۳۰ ساعت در هفته را فراهم می کند.

نظرات کاربران

  • توسط یاسی
    تاریخ: اسفند 8, 1396
    نفر
    نفر

    سلام.من لیسانس مامایی م و 3 ماه دیگه طرحم تموم میشه.میخام برم خارج از کشور برای پزشکی درس بخونم.میخاستم راهنماییم کنین کجا میتونم برم که هم هزینه ی بالایی نداشته باشه و هم تقریبا یه کشورخوبی باشه از لحاظ اموزش و نحوه پذیرش و….

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اردیبهشت 5, 1398
      نفر
      نفر

      سلام وقت بخیر شما می توانید با گذراندن پریمدیکال یکساله در ترکیه در دانشگاه های دولتی ترکیه به صورت رایگان و یا ننیمه رایگان پذیرش را دریافت نمائید.

  • توسط بهنام
    تاریخ: اسفند 17, 1396
    نفر
    نفر

    سلام.من 43 سالمه و دانشجوی سال آخر دکتر هستم…
    و دوست دارم به هوای( بهانه) فوق دکترا یک جای خوب رو انتخاب کنم برای زندگی…
    میتونم واسه چه کشورهایی اقدام کنم و شرایطش چیه؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اردیبهشت 19, 1398
      نفر
      نفر

      سلام وقت بخیر شما می توانید با گذراندن یکسال کورس زبان فرانسه می توانید پذیرش رایگان و اقامت را دریافت نمائید.

  • توسط بهاره
    تاریخ: بهمن 26, 1397
    نفر
    نفر

    با سلام، بورس تحصیلی برای دکتری معماری هم میگیرید؟ شرایط چجوریه وچه کشورهایی؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: بهمن 27, 1397
      نفر
      نفر

      سلام وقت بخیر جهت دریافت بورسیه آیتم های معتبری را از قبیل مدرک زبان و توصیه نامه و مقاله بین المللی و …. ارائه نمائید.

  • توسط غزاله
    تاریخ: بهمن 27, 1397
    نفر
    نفر

    سلام خسته نباشی من دیپلم ریاضی دارم با معدل 13.94پیش تجربی معدل 18.5میتونم دندون پزشکی بخونم؟؟ مدرک زبانم ندارم یه کشورمتوسط باهزینه متوسط مخاستم که ایرانم قبولش داشته باشه

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: بهمن 29, 1397
      نفر
      نفر

      سلام بر شما می توانید با گذراندن دوره پریمدیکال در کشور چین بدون آزمون ورودی پذیرش تحصیلی را دریافت نمایید.

  • توسط ژیلا
    تاریخ: بهمن 27, 1397
    نفر
    نفر

    سلام.خسته نباشید.من یه سوال داشتم.من متولد 72/12 هستم میخواستم بدونم واسه رشته دندون یا پزشکی با شرایط سنی من کشوری هست که بتونم پذیرش بگیرم؟؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: بهمن 28, 1397
      نفر
      نفر

      سلام کشور چین و ‌ترکیه جهت پذیرش برای شرایط شما معقول می باشد.

  • توسط شادان
    تاریخ: اسفند 1, 1397
    نفر
    نفر

    سلام
    وقت بخیر
    در کدام کشور امکان تحصیل زبان و بعد دانشگاه وجود دارد؟ هزینه پایین داشته باشد

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اسفند 2, 1397
      نفر
      نفر

      با سلام در کشورهایی همچون فرانسه، مالزی و غیره امکان تحصیل بعد از گذراندن کورس زبان و دریافت سطح زبانی مربوطه امکان پذیرش از دانشگاه وجود دارد.

  • توسط آراد
    تاریخ: اسفند 1, 1397
    نفر
    نفر

    سلام و ارادت خدمت شما
    بنده 25سالمه بامعدل زیر 16دوره دبیرستان
    و فوق دیپلم 18، کدوم کشور برای من بااین شرایط مناسبه؟؟؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اسفند 4, 1397
      نفر
      نفر

      سلام شما می توانید جهت مقطع لیسانس در رشته مربوط به علایق خود در مجارستان و فرانسه از طریق کورس زبان در دانشگاه پذیرش شوید.

  • توسط امیر رضا
    تاریخ: اسفند 6, 1397
    نفر
    نفر

    باسلام.
    آیا برای دکترا دراروپا محدودیت سنی وجود داره.من شنیدم تاحدود ۳۸ ساله. درسته؟؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اسفند 8, 1397
      نفر
      نفر

      سلام در خصوص بعضی از کشورها از جمله فرانسه و آلمان با محدودیت سنی می باشد.

  • توسط آرتین
    تاریخ: اسفند 7, 1397
    نفر
    نفر

    سلام.
    بنده امسال مدرک ارشدمو گرفتم واسه دکتری می خوام اقدام کنم. بدلایلی من تا ۲ سال دیگه نمیتونم برم.ایا این گپ تحصیلی مشکل ساز میشه برام؟؟؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اسفند 8, 1397
      نفر
      نفر

      سلام اگر با کار و بیمه دوسال سپری بشه تا حدودی قابل توجیه می باشد.

  • توسط شروین
    تاریخ: اسفند 13, 1397
    نفر
    نفر

    سلام خسته نباشید ،ببخشید من میخواستم بدونم که من مدرک زبان ندارم و اینکه الان دانشجو ترم دو مامایی ام ولی دوس دارم برم خارج پزشکی بخونم میشه لطف کنید که راهنماییم کنید؟؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اسفند 15, 1397
      نفر
      نفر

      سلام جهت پذیرش ارائه حدود سنی شما و رزومه تحصیلی جهت بررسی و ارزیابی ملاک می باشد و این امکان طی بررسی مدارک شما در نظر گرفته خواهد شد.

  • توسط دیانا
    تاریخ: فروردین 23, 1398
    نفر
    نفر

    سلام وقت بخير من ميخواستم اطلاعات كسب كنم از شما
    ميخواستم ببينم كه براى تحصيل در مقطع كارشناسى خارج از ايران براى رشته ى معمارى نقشه كشى و معمارى داخلى چه كشور هايى مناسب تر هستند و آينده ى شغليش چه وضعيتى داره؟
    من ميخوام ازهنرستان به صورت تخصصى اين حرفه رو ادامه بدم ممنون ميشم اگر راهنماييم كنين

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: فروردین 24, 1398
      نفر
      نفر

      سلام در خصوص رشته مهندسی می توان بهترین انتخاب را برای تحصیل رایگان در کشورهای اروپای غربی به شما پیشنهاد داد مثال بارز این مورد کشورهایی همچون اتریش و آلمان و فرانسه و غیره می باشد،چراکه کشورهای ذکر شده جزو قطب های صنعتی در جهان می باشند و فیلد اقتصادی مطلوبی ضمن آفر کاری با دریافت گرید مناسب از این رشته برای شما رقم خواهد زد.

  • توسط فرنام
    تاریخ: اردیبهشت 16, 1398
    نفر
    نفر

    سلام وقتتون به خیر. من مدرک لیسانس سراسرییم دست دانشگاہ ازادہ،مدرک ازاد ارشدمم یکسال دیگه اوکی میشہ میخوام بدونم برای اپلای دکترا مدرک لیسانسم ھم باید بگیرم و برای ازادسازی باید پول بدم؟ممنون میشم جواب سوالم رو بدید.

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اردیبهشت 17, 1398
      نفر
      نفر

      سلام بله ارائه مدارک و رزومه ی تحصیلی بایستی بصورت جامع همراه با ریز نمرات منوط به هر مقطع ارائه گردد.

  • توسط میلاد
    تاریخ: اردیبهشت 17, 1398
    نفر
    نفر

    سلام
    من میخوام برای دکترای ادیان اقدام کنم
    ممکنه راهنماییم کنید؟؟ کدوم کشور و دانشگاه این رشته رو داره؟ و آیا بورسیه هم میده جایی واسه این رشته؟؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اردیبهشت 18, 1398
      نفر
      نفر

      سلام از آنجا رشته ی ادبیات جزو آیتم های بسیار متاز فرانسه می باشد می توانید با گذراندن یکسال کورس زبان فرانسوی پذیرش را از دانشگاه های رایگان و نیمه رایگان دریافت نمائید و بدو پذیرش از تسهیلات دانشجویی استفاده نمائید.

  • توسط زهرا
    تاریخ: اردیبهشت 18, 1398
    نفر
    نفر

    با سلام.من می خواستم واسه دکتری در اروپا اقدام کنم من اگه از طریق موسسه شما اقدام کنم کسی رو هم دارید که بتونه واسم انگیزه نامه بنویسه؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اردیبهشت 19, 1398
      نفر
      نفر

      سلام بارزومه جامع در خصوص پذیرشکه شامل زبان و مقالات و غیره می باشد پیرو اینموارد راهنماییهای لازم را دریافت خواهید کرد.

  • توسط ساشا
    تاریخ: اردیبهشت 18, 1398
    نفر
    نفر

    سلام وقتتون بخیر
    برای اپلای برای. پوزیشن های دکترا چه مدارکی معمولا موردنیاز هست؟
    من مدرک ارشدم رو نگرفتم هنوز و همچنین لیسانسم اماده نشده ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: اردیبهشت 19, 1398
      نفر
      نفر

      سلام در خصوص دریافت پذیرش مدارک شما از جمله لیسانس و ریز نمرات و ارشد و ریز نمرات و مابقی مدارک که شامل توصیه نامه و مدرک زبان و غیره می باشد بایستی جامع ارائه گردد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا