071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل دکتری در اروپا بدون مدرک زبان (۱۲ کشور برتر)

تحصیل دکتری اروپا بدون مدرک زبان (۱۲ کشور برتر)

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های اروپا در سال های اخیر به یکی از پرطرفدارترین گزینه های مهاجرت تحصیلی برای متقاضیان ایرانی تبدیل شده است. در این راستا در این مقاله به بررسی تحصیل دکترا در دانشگاه های اروپا بدون مدرک زبان می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

  • اهمیت مقطع دکترا در اروپا بدون مدرک زبان
  • شرایط تحصیل دکترا در اروپا بدون مدرک زبان
  • برنامه تحصیلی دکترا اروپا بدون مدرک زبان
  • امتیازهای تحصیل دکترا در اروپا بدون مدرک زبان
  • روش های تحصیل دکترا در اروپا بدون مدرک زبان
  • دوره های Pathway Programs آموزش زبان
  • تحصیل دکترا در کانادا بدون مدرک زبان
  • تحصیل دکترا در انگلستان بدون مدرک زبان
  • تحصیل دکترا در آلمان بدون مدرک زبان
  • تحصیل دکترا در فرانسه بدون مدرک زبان
  • تحصیل دکترا در اتریش بدون مدرک زبان
  • تحصیل دکترا در سوئد بدون مدرک زبان
  • تحصیل دکترا در دانمارک بدون مدرک زبان
  • تحصیل دکترا در اسپانیا بدون مدرک زبان
  • تحصیل دکترا در استرالیا بدون مدرک زبان
  • تحصیل دکترا در نروژ بدون مدرک زبان
  • تحصیل دکترا در سوئیس بدون مدرک زبان
  • تحصیل دکترا در ایتالیا بدون مدرک زبان
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد تحصیل دکترا در اروپا بدون مدرک زبان

اهمیت مقطع دکترا در اروپا بدون مدرک زبان

از آن جا که مقطع پست دکترا در تعداد محدودی از دانشگاه های جهان ارائه می شود، مقطع تحصیلی دکترا را می توان آخرین مقطع تحصیلی معمول در تمام دانشگاه های دنیا محسوب کرد. دانشگاه های جهان برای پذیرش دانشجویان دکترا امتیازهای خاصی را در نظر می گیرند که بر اساس آن ها پذیرش و انتخاب برترین ها را انجام می دهند. در اهمیت و ارزش و اعتبار دوره تحصیلی دکترا همین بس که برخی از برترین دانشگاه های جهان این دوره و مقطع تحصیلی را به عنوان شغل در نظر می گیرند و به دانشجویان دکترای خود حقوق می دهند. در واقع دانشجویان دکترا به عنوان سرمایه و اعتبار یک دانشگاه محسوب می شوند.یکی از مهم ترین شرایط تحصیل در همه مقاطع تحصیلی دانشگاهی به ویژه مقطع دکترای دانشگاه های اروپایی، دارا بودن مدرک زبان انگلیسی و مهارت و تسلط به این زبان است. معمولا مدرک مهارت زبان انگلیسی مورد پذیرش این دانشگاه ها مدرک زبان تافل و یا آیلتس است. کسب نمره لازم و تسلط به زبان انگلیسی برای افرادی که زبان مادری آن ها زبانی به جز انگلیسی است، تا حدی دشوار و زمان بر است. علاوه بر این موارد متقاضی باید هزینه زیادی را صرف کلاس های آمادگی زبان در کشور خود کند.

در این راستا مشاوران و کارشناسان برجسته موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر ) در این مقاله جامع و کامل به ارائه روش های تحصیل در مقطع دکترا اروپا بدون ارائه مدرک زبان می پردازند. اگر قصد تحصیل در مقطع دکترا اروپا را دارید و فاقد مدرک مهارت زبان می باشید، این مقاله را مطالعه کنید.

شرایط تحصیل دکترا در اروپا بدون مدرک زبان

شرایط تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های اروپا بر اساس نوع رشته و دانشگاه متفاوت است. به طور کلی به منظور تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه های اروپا، متقاضیان باید دارای شرایطی باشند. متقاضی تحصیل در مقطع تحصیلی دکترا دانشگاه های اروپا باید دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و فوق لیسانس باشند. در واقع متقاضیان باید تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و فوق لیسانس را تمام کرده باشند و موضوع پایان نامه دکترا خود را در طی روند پذیرش در دوره دکترا انتخاب کند. در واقع موضوع پایان نامه قبل از پذیرش در دوره دکترا باید تعیین شده باشد. متقاضی دوره تحصیلی دکترا باید در طی روند پذیرش مقطع دکترا ناظر و سرپرست علمی خود را انتخاب و معرفی کند.

شرایط تحصیل دکترا در اروپا بدون مدرک زبان
شرایط تحصیل دکترا در اروپا بدون مدرک زبان

برنامه تحصیلی دکترا اروپا بدون مدرک زبان

متقاضی تحصیل در دوره دکترا در کشورهای اروپایی موظف به تدریس به دانشجویان مقاطع پایین تر نمی باشند. اما می توانند به عنوان دستیار پژوهشی به کارهای تحقیقی و پژوهشی بپردازند و در سمینارهای علمی شرکت کنند. متقاضی تحصیل در مقطع دکترای برخی از دانشگاه های اروپا در بدو ورود به دانشگاه باید کار پروژه پایان نامه تحقیقی علمی خود را شروع کند. در مقطع دکترای دانشگاه های آمریکا متقاضی می تواند قبل از شروع کار پروژه پایان نامه تحقیقی خود به مدت ۲ تا ۳ سال در سمینارها و کارگروه های علمی شرکت کند تا زمینه لازم برای شروع کار پروژه تحقیقی را فراهم کند.

امتیازهای تحصیل دکترا در اروپا بدون مدرک زبان

در برخی از دانشگاه های اروپا، دانشجویان دکترا از امتیازهایی مانند بیمه درمانی، بیمه بیکاری و کمک هزینه تحصیلی وبورسیه های تحصیلی برخوردار می باشند. هزینه های تحصیل در کشورهای صنعتی اروپا بالاتر است. اما هزینه های تحصیل در کشورهای اروپایی به نسبت کشور آمریکا پایین تر است. متقاضیان تحصیل دکترا در کشورهای اروپایی به منظور پذیرش در دانشگاه ملزم به شرکت در آزمون جامع نمی باشند.آزمون جامع که در کشورهای کانادا و آمریکا برگزار می شود به منظور ارزیابی سطح علمی و شایستگی و صلاحیت متقاضی برای دریافت مدرک دکترا می باشد. مدت زمان تحصیل در مقطع دکترای بیشتر دانشگاه های اروپا بین ۳ تا ۴ سال است. دکترای دانشگاه های آمریکا ۶ سال وکانادا بین ۴ تا ۶ سال طول می کشد.

روش های تحصیل دکترا در اروپا بدون مدرک زبان

دانشگاه های بیشتر کشورهای اروپایی از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند و در رتبه بندی و رنکینگ های جهانی دارای اعتبار و رتبه بالایی می باشند. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر کشورهای اروپایی را دارند، باید واجد شرایط باشند. از جمله این شرایط مهم می توان به دارا بودن مدرک مهارت زبان اشاره کرد. اما برخی از دانشگاه های کشورهای اروپایی بدون لحاظ این شرط مهم نیز به متقاضیان پذیرش دانشگاه را ارائه می دهند. این دانشگاه ها به چند روش روند پذیرش متقاضیان در دانشگاه را انجام می دهند:

  • اگر متقاضی دارای مهارت و تسلط به زبان تدریس آن دانشگاه باشد، با شرکت در آزمون تعیین سطح زبان و اثبات توانایی به زبان مورد نظر می تواند تحصیل در این دانشگاه را شروع کند.
  • اگر متقاضی تحصیلات پیشین خود را در دانشگاه های اروپایی گذرانده باشد، پس دانشگاه فرض قوی را بر این اصل می گذارد که دانشجو بنا به تحصیلات پیشین با زبان انگلیسی آشنایی دارد و نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان ندارد.
  • اگر متقاضی فاقد مهارت لازم در زبان تدریس در آن دانشگاه باشد، می تواند با شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کند که معمولا در این دانشگاه ها برگزار می شود. متقاضی پس از گذراندن دوره آمادگی زبان و کسب نمره لازم در آزمون زبان می تواند تحصیل در این دانشگاه را شروع کند.
  • اگر متقاضی در کشورهای انگلیسی زبان به دنیا آمده باشد و زبان مادری وی انگلیسی باشد، نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی ندارد. اما ارائه گواهی تائید مهارت زبان انگلیسی الزامی است.
روش های تحصیل دکترا در اروپا بدون مدرک زبان
روش های تحصیل دکترا در اروپا بدون مدرک زبان

متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه های اروپا را دارند، در صورتی که مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه های کشورهای اروپایی و به زبان انگلیسی گذرانده باشد، و در صورتی که زبان تدریس آن دانشگاه انگلیسی باشد، نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارد. اما اگر زبان تدریس در این دانشگاه زبانی غیر از انگلیسی باشد، متقاضی باید در دوره های آمادگی زبان شرکت کند که به طور معمول در آن دانشگاه برگزار می شود و پس از گذراندن دوره آمادگی زبان و کسب نمره لازم در آن دانشگاه مشغول به تحصیل شود.

دوره های Pathway Programs آموزش زبان

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشورهای اروپایی را دارند و فاقد مدرک مهارت زبان هستند، می توانند در دوره های آمادگی زبان Pathway Programs شرکت کنند. این دوره های آمادگی زبانی به دانشجویان کمک می کند تا بر اساس رشته مورد نظر در دانشگاه، دانش زبانی اصطلاحات و موضوعات رشته تحصیلی را فرا گیرند. متقاضیان با گذراندن این دوره ها آمادگی لازم برای شروع تحصیل در دانشگاه را کسب می کنند. طول این دوره های زبانی از ۹ ماه تا ۱۵ ماه متفاوت است. متقاضیان برای شرکت در این دوره ها ویزا و مجوز نوع D را دریافت می کنند.

تحصیل دکترا در کانادا بدون مدرک زبان

تحصیل در دانشگاه های کانادا یک فرصت بزرگ برای هر دانشجو محسوب می شود. این فرصت بزرگ زمانی به یک فرصت بی نظیر تبدیل می شود که به منظور تحصیل در این دانشگاه متقاضی نیاز به ارائه مدرک زبان نداشته باشد.

  • برخی از دانشگاه های کانادا بدون نیاز به ارائه مدرک زبان اقدام به پذیرش دانشجو می کنند.
  • قانون حاکم بر پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در برخی از دانشگاه های کشور کانادا این است که دانشجو در مقاطع تحصیلی پیشین به زبان انگلیسی تحصیل کرده است و بر همین اساس با زبان انگلیسی آشنایی دارد و ارائه مدرک زبان برای پذیرش در مقطع دکترای دانشگاه های این کشور الزامی نمی باشد.
  • دانشگاه های کارلتون، دانشگاه وینی پینگ، دانشگاه بروک، دانشگاه رجینا، دانشگاه کنکوردی و دانشگاه یادبود از جمله دانشگاه های برتر کانادا می باشند که بدون ارائه مدرک مهارت زبان در مقطع دکترا دانشجو می پذیرند.

تحصیل دکترا در انگلستان بدون مدرک زبان

متقاضیان تحصیل در مقطع تحصیلی دکترا دانشگاه های انگلستان نیازمند ارائه مدرک زبان آیلتس ۷ می باشند.

  • اگر متقاضی فاقد این مدرک مهارت زبان باشد، قبل از شروع دوره تحصیلی دکترا باید در دوره آمادگی زبان (Pre PHD) شرکت کند.
  • شرکت در این دوره آمادگی زبان انگلیسی به ارتقا سطح زبان متقاضی کمک می کند.
  • متقاضیان برای شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی دانشگاه های انگلستان باید ویزای توریستی دریافت کنند و بدین منظور متقاضی باید ثابت کند که پس از گذراندن این دوره آمادگی زبان به کشور خود بازمی گردد.
  • پس از این که متقاضی به کشور خود برگشت باید برای اخذ ویزای تحصیلی درخواست دهد.
  • از آن جا که متقاضی دوره آمادگی زبان انگلیسی خود را در کشور انگلستان گذرانده و نمره لازم را کسب کرده است، احتمال پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی این متقاضی بسیار بالا خواهد بود.
  • متقاضی می تواند در دوره های آمادگی زبان که به صورت آکادمیک در کشور خود برگزار می شود نیز شرکت کند تا واجد شرایط پذیرش دانشگاه های انگلستان شود، اما در این روش احتمال پذیرش از دانشگاه های انگلستان کمتر خواهد بود.
  • متقاضیان تحصیل در دوره دکترای دانشگاه های کشور انگلستان بدون مدرک زبان می توانند در دوره های Pathway شرکت کنند که در دانشگاه ها و کالج های انگلستان برگزار می شود.
  • این دوره ها در واقع به معنای راه ورود به مقاطع و رشته های مختلف دانشگاه است.
  • اگر متقاضی تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی، به طور مثال در مقطع دکترا نیاز به بالا بردن نمره یک درس و یا نمره زبان خود داشته باشد، می تواند در برنامه Pathway Pre Doc شرکت کند و نمره زبان و یا درس مورد نظر خود را افزایش دهد.
  • متقاضی با شرکت در این برنامه می تواند بدون ارائه مدرک مهارت زبان، مهارت زبان خود را بالا ببرد و پذیرش این دانشگاه را دریافت کند.
تحصیل دکترا در انگلستان بدون مدرک زبان
تحصیل دکترا در انگلستان بدون مدرک زبان

تحصیل دکترا در آلمان بدون مدرک زبان

زبان تدریس در دانشگاه های کشور آلمان به زبان انگلیسی و آلمانی است. بیشتر رشته های دانشگاه های آلمان به زبان آلمانی و تعداد معدودی به زبان انگلیسی می باشند.

  • متقاضیان تحصیل در مقاطع و رشته های مختلف دانشگاه های آلمان باید دارای مدرک زبان آلمانی سطح B1 باشند.
  • دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می کنند، نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره ۶.۵ و مدرک تافل با نمره ۸۵ دارند.
  • اگر متقاضی مقطع تحصیلی دانشگاهی خود را به زبان انگلیسی گذرانده باشد و یا دارای مدرک لیسانس زبان انگلیسی باشد و یا در کشور انگلیسی زبان به دنیا آمده باشد، نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارد.

تحصیل دکترا در فرانسه بدون مدرک زبان

رشته های تحصیلی در دانشگاه های فرانسه به زبان انگلیسی و فرانسوی تدریس می شود.

  • متقاضی تحصیل در دانشگاه های فرانسه باید تا حدودی به زبان فرانسوی آشنا باشد.
  • برخی از دانشگاه های فرانسه نیاز به مدرک مهارت زبان فرانسوی B2 و یا C1 دارند.
  • اگر متقاضی آشنایی جزئی به زبان فرانسوی داشته باشد و قصد بالا بردن سطح زبان خود را داشته باشد، می تواند در دوره های آموزشی فراگیری زبان فرانسه در دانشگاه استراسبورگ شرکت کند و مهارت خود را افزایش دهد.
  • متقاضیانی که فاقد مدرک مهارت زبان فرانسه می باشند و قصد تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه های فرانسه را دارند، می توانند در کورس های زبان یک ساله فرانسه شرکت کنند و پس از گذراندن این کورس ها و کسب نمره لازم، تحصیل خود در دانشگاه های فرانسه را شروع کند.
  • دانشگاه های فرانسه دو بار در هر سال اقدام به پذیرش دانشجو می کنند.

تحصیل دکترا در اتریش بدون مدرک زبان

زبان تحصیل در کشور اتریش زبان آلمانی است. متقاضیان به منظور پذیرش در همه مقاطع تحصیلی در دانشگاه های کشور اتریش باید مدرک مهارت زبان آلمانی را ارائه دهند.

  • اگر دانشجو فاقد مدرک مهارت زبان آلمانی باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان آلمانی شرکت کند که در کالج های آموزش زبان آلمانی این کشور ارائه می شود. دانشجویان با ارائه معرفی نامه از دانشگاه می توانند در این دوره های آمادگی زبان شرکت کنند و در مدت یک سال مدرک مهارت زبان آلمانی را دریافت و تحصیل در دانشگاه را آغاز کنند.
  • زبان تدریس دانشگاه های اتریش به زبان انگلیسی و زبان آلمانی می باشد. بر همین اساس دانشجو با شرکت در دوره های آمادگی می تواند مدرک زبان آلمانی B2 و در برخی دانشگاه ها مدرک C1 را دریافت کند.
  • تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه های اتریش به صورت رایگان است.
  • کشور اتریش از جمله کشورهایی است که دارای نظام سیستم بولونیا است. مقطع تحصیلی دکترا در این کشور در حدود ۳ سال است.
  • مهم ترین دانشگاه های اتریش بدون مدرک زبان دانشگاه اینسبروک، دانشگاه وین و دانشگاه زالتسبورگ می باشد.
  • دانشگاه اینسبروگ یکی از دانشگاه های اتریش است که فرصت تحصیل بدون مدرک زبان را برای دانشجویان فراهم کرده است.
  • دانشجویانی که فاقد مدرک زبان آلمانی می باشند، می توانند در دوره های آمادگی زبان شرکت کنند که در دانشگاه اینسبورگ برگزار می شود.
  • تحصیل بدون مدرک زبان، بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاه و پایین بودن هزینه های تحصیل از مهم ترین دلایل تحصیل در دانشگاه وین اتریش می باشد. دانشجویانی که فاقد مدرک زبان آلمانی می باشند، می توانند در دوره های آمادگی زبان شرکت کنند که این دانشگاه برگزار می کند.
  • دانشجویان می توانند پس از گذراندن این دوره آمادگی زبان آلمانی و پذیرش در آزمون زبان و کسب نمره لازم، تحصیل در دانشگاه وین اتریش را شروع کنند.
  • دانشگاه زالتسبورگ اتریش یکی از دانشگاه های مهم کشور اتریش است که طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می دهد. رشته هنر این دانشگاه بسیار معتبر است. دانشجویانی که فاقد مدرک زبان آلمانی هستند، می توانند در دوره های آمادگی زبان آلمانی دانشگاه شرکت کرده و پس از کسب نمره لازم در آزمون زبان آلمانی به تحصیل در این دانشگاه بپردازند.
تحصیل دکترا در اتریش بدون مدرک زبان
تحصیل دکترا در اتریش بدون مدرک زبان

تحصیل دکترا در سوئد بدون مدرک زبان

کشور سوئد یکی از کشورهای اروپایی است که به دانشجویان بین المللی امکان تحصیل بدون مدرک زبان را ارائه می دهد.

  • دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد می باشند و قصد تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه های سوئد را دارند و آشنایی و مهارت اندکی به زبان انگلیسی دارند، می توانند قبل از شروع مقطع دکترا در دوره های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کنند که دانشگاه های سوئد برگزار می کند.
  • دانشجویان پس از گذراندن دوره آمادگی زبان انگلیسی و شرکت در آزمون زبان و کسب نمره لازم می توانند تحصیل خود در مقطع دکترا را آغاز کنند.
  • شرکت در دوره های آمادگی زبان برای دانشجویان دکترا در سوئد الزامی است.
  • مقطع دکترا در کشور سوئد شامل ۲۴۰ واحد درسی است که در حدود ۴ سال طول می کشد. در پایان با دفاع از پایان نامه به دانشجویان مدرک PH.D داده می شود.
  • به منظور تحصیل در مقطع دکترای سوئد دانشجو باید با ارائه یک پایان نامه تحقیقیآموزشی مدرک دکترای خود را دریافت کند.
  • دانشجویان دوره تحصیلی دکترا در سوئد ماهانه در حدود ۲۲۰۰۰ کرون( ۱۰ میلیون تومان) از دانشگاه حقوق دریافت می کنند. علاوه بر این، دانشجویان دکترا می توانند اقامت دائم سوئد را نیز اخذ کنند.

تحصیل دکترا در دانمارک بدون مدرک زبان

کشور اروپایی دانمارک بیش از هر جذابیت دیگری به این دلیل برای متقاضیان تحصیل در کشور دانمارک جذاب است که فرصت تحصیل بدون ارائه مدرک زبان را برای آن ها فراهم کرده است.

  • متقاضیان تحصیل در دانشگاه های دانمارک می توانند در هر مقطع تحصیلی دانشگاهی بدون ارائه مدرک زبان به تحصیل بپردازند.
  • اگر دانشجو فاقد مدرک زبان باشد، نیز می تواند ویزای دانشجویی دانمارک را اخذ کند.
  • متقاضی تحصیل در دوره دکترای دانشگاه های دانمارک به منظور کسب مهارت لازم زبانی برای تحصیل در دانشگاه، باید ابتدا در دوره های زبانی شرکت کنند و در آزمون زبان نمره لازم را کسب نمایند.
  • متقاضی می تواند به جای شرکت در آزمون زبان در مصاحبه ای شرکت کند که به صورت آن لاین و از طریق اسکایپ انجام می شود و نمره لازم برای اخذ پذیرش در مقطع دکترای دانشگاه دانمارک را کسب کند.

تحصیل دکترا در اسپانیا بدون مدرک زبان

کشور زیبای اسپانیا از جمله کشورهایی است که دارای دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی معتبری است. دانشگاه های این کشور از رتبه و رنکینگ های جهانی بالایی برخوردار هستند.

  • متقاضیان تحصیل دکترا در کشور اسپانیا می توانند بدون ارائه مدرک زبان به تحصیل در دانشگاه بپردازند.
  • زبان تدریس در دانشگاه های اسپانیا زبان انگلیسی است. البته در برخی رشته ها درس ها به زبان اسپانیایی نیز تدریس می شوند.
  • متقاضیانی که فاقد مدرک زبان انگلیسی و یا اسپانیایی می باشند، می توانند در دوره های آمادگی آموزش زبان انگلیسی و یا اسپانیایی شرکت کنند و پس از کسب نمره لازم به تحصیل در مقاطع و رشته های تحصیلی مختلف و از جمله مقطع دکترا بپردازند.

تحصیل دکترا در استرالیا بدون مدرک زبان

کشور استرالیا از جمله کشورهایی است که فرصت تحصیل را برای دانشجویان مقطع دکترا بدون ارائه مدرک زبان فراهم کرده است.

  • دانشگاه های این کشور به منظور پذیرش دانشجو بدون مدرک زبان شرایطی دارند.
  • برخی از دانشگاه های کشور استرالیا بدون ارائه مدرک زبان تافل و آیلتس دانشجویان را پذیرش می کنند.
  • دانشگاه های کوئیزلند، دانشگاه نیوساوت ولز، دانشگاه استرالیای جنوبی، دانشگاه تکنولوژی Swinburne، دانشگاه آدلاید، دانشگاه کوئیزلند جنوبی و دانشگاه بوند از جمله دانشگاه هایی می باشند که متقاضیان می توانند بدون ارائه مدرک زبان در دوره دکترا تحصیل کنند.
  • به منظور پذیرش در دانشگاه کوئیزلند، در صورتی که دانشجو قصد تحصیل در رشته تمام وقت این دانشگاه را دارد، باید یا تجربه کار در محیط کاری به زبان انگلیسی به مدت ۵ سال داشته باشد و یا آشنایی هرچند اندک با زبان انگلیسی داشته باشد. در صورتی که متقاضی این دو شرط را رعایت کند، می تواند بدون ارائه مدرک زبان در این دانشگاه در مقطع دکترا به تحصیل بپردازد.
  • دانشگاه استرالیای جنوبی و دانشگاه بوند برای متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در استرالیا در این دانشگاه را دارند، فرصت جدیدی فراهم کرده اند. این دانشگاه به جای ارائه مدرک زبان برای دانشجویان آزمون CAE و PTE برگزار می کند.

تحصیل دکترا در نروژ بدون مدرک زبان

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور نروژ را دارند، باید برای اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور مدرک زبان ارائه دهند.

  • در واقع تحصیل در دانشگاه های کشور نروژ بدون ارائه مدرک مهارت زبان امکان پذیر نیست، اما اگر متقاضی تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه نروژ فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی و یا نروژی باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان انگلیسی و یا نروژی شرکت کند. پس از گذراندن این دوره آمادگی زبان و شرکت در آزمون زبان و کسب نمره لازم، متقاضی می تواند تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه نروژ را شروع کند.
  • دوره های آمادگی آموزش زبان در دانشگاه ها و کالج های زبان نروژ برگزار می شود. به متقاضیانی که در این دوره های آمادگی زبان شرکت کنند و نمره لازم را کسب کنند، مدرک زبان اعطا می شود که با ارائه این مدرک مهارت زبان، متقاضی می تواند در مقطع تحصیلی مورد نظر در دانشگاه به تحصیل بپردازد.
تحصیل دکترا در نروژ بدون مدرک زبان
تحصیل دکترا در نروژ بدون مدرک زبان

تحصیل دکترا در سوئیس بدون مدرک زبان

زبان رسمی کشور سوئیس ۳ زبان رسمی فرانسوی. آلمانی و ایتالیایی است.

  • زبان تدریس در دانشگاه های سوئیس بر اساس نوع رشته و مقطع تحصیلی به یکی از این زبان ها می باشد.
  • برخی رشته های دانشگاهی این کشور به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند.
  • متقاضیان تحصیل در دانشگاه های سوئیس در صورتی که فاقد مدرک مهارت زبانی در هر یک از ۳ زبان رسمی کشور سوئیس باشند، باید در آزمون زبان دانشگاه مورد نظر شرکت کنند.
  • دانشگاه پس از بررسی نتیجه آزمون، کافی یا ناکافی بودن سطح زبان متقاضی برای شرکت در دوره تحصیلی مورد نظر را اعلام می کند.
  • به طور کلی مدارک مهارت زبان مورد پذیرش دانشگاه های سوئیس مدرک مهارت زبان فرانسوی DELF و DALF، مدرک مهارت زبان انگلیسی TOFEL و IELTS و مدرک مهارت زبان آلمانی DSH و OSD و TELC و TESTDAF می باشد.
  • برخی از دانشگاه های کشور سوئیس به زبان انگلیسی تدریس می کنند.
  • متقاضیان تحصیل در سوئد در صورتی می توانند در دوره های تحصیلی دانشگاه های سوئیس بدون ارائه مدرک زبان به تحصیل بپردازند که حداقل نمره آیلتس ۵ را داشته باشند.
  • پذیرش با شرط حداقل نمره آیلتس در دانشگاه های سوئیس پذیرش مشروط نامیده می شود. بر اساس این نوع پذیرش، متقاضی می تواند وارد دانشگاه مورد نظر شود، اما دوره تحصیلی خود را شروع نمی کند. در واقع متقاضی پس از گذراندن یک یا دو ترم پیش نیاز آمادگی زبان و کسب نمره لازم می تواند تحصیل خود در دانشگاه را آغاز کند.
  • متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های زبان آلمانی کشور سوئیس را دارند و فاقد مهارت کافی به زبان آلمانی می باشد، می توانند در دوره های آمادگی زبان آلمانی در کشورهای ارزان شرکت کنند و پس از کسب مهارت زبانی لازم برای شروع دوره تحصیلی دانشگاهی مورد نظر خود وارد کشور سوئیس شوند.
  • دانشگاه باسل، دانشگاه برن، دانشگاه زوریخ و دانشگاه سنت گالن سوئیس به زبان آلمانی تدریس می کنند.
  • متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های زبان فرانسه کشور سوئیس را دارند و به زبان فرانسوی مهارت کافی ندارند، می توانند در کورس ها و دوره های آمادگی زبان فرانسه شرکت کنند که در کالج های کشور فرانسه برگزار می شود.
  • متقاضیان پس از گذراندن این دوره های زبان فرانسه می توانند از دانشگاه های فرانسوی زبان سوئیس پذیرش بگیرند و تحصیل خود در دانشگاه های سوئیس را شروع کنند.
  • دانشگاه لوزان، دانشگاه ژنو، دانشگاه نیوشاتل و دانشگاه فریبورگ از جمله دانشگاه های سوئیس می باشند که به زبان فرانسوی تدریس می کنند.
  • دانشگاه لوگانو تنها دانشگاهی در کشور سوئیس است که به زبان ایتالیایی تدریس می کند.
  • در برخی از رشته های دانشگاهی در کشور سوئیس، متقاضیان نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان آیلتس نمی باشند و خود این دانشگاه ها آزمون زبان را برگزار می کنند.

تحصیل دکترا در ایتالیا بدون مدرک زبان

متقاضیان تحصیل در ایتالیا در دانشگاه های این کشور باید بدانند که یکی از شرایط مهم اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور ایتالیا در مقاطع مختلف تحصیلی و از جمله مقطع دکترا این است که متقاضی مدرک مهارت زبان انگلیسی یا ایتالیایی را ارائه دهد.

به طور کلی روند پذیرش در دانشگاه های کشور ایتالیا صرفا با ارائه مدرک مهارت زبان امکان پذیر است.
متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ایتالیا که به زبان انگلیسی تدریس می کنند، باید مدرک مهارت زبان انگلیسی تافل یا آیلتس را ارائه دهند.

در صورتی که متقاضی قصد تحصیل در دانشگاه های ایتالیایی زبان این کشور را دارد، ارائه مدرک مهارت زبان ایتالیایی CELI و یا CIL الزامی می باشد.

سخن آخر

در این مقاله تحصیل دکترا در اروپا بدون مدرک زبان مورد بررسی مستند و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که اگر متقاضی تحصیلات پیشین خود را در دانشگاه های اروپایی گذرانده باشد، پس دانشگاه فرض را بر این اصل می گذارد که دانشجو بنا به تحصیلات پیشین با زبان انگلیسی آشنایی دارد و نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان ندارد و اگر متقاضی فاقد مهارت لازم در زبان تدریس در آن دانشگاه باشد، می تواند با شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی شرکت کند که معمولا در این دانشگاه ها برگزار می شود. متقاضی پس از گذراندن دوره آمادگی زبان و کسب نمره لازم درآزمون زبان می تواند تحصیل در این دانشگاه را شروع کند.

اگر قصد تحصیل دکترا در دانشگاه های معتبر و برتر اروپا را دارید و فاقد مدرک مهارت زبان برای تحصیل می باشید، می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی و حقوقی میرداماد ( توسعه گران عدالت و مهر ) در شعبه های تهران و شیراز تماس حاصل کرده و از مشاوره های مهاجرتی کارشناسان برجسته موسسه ما بهره مند شوید. مشاوران موسسه ما بهترین گزینه مهاجرت تحصیلی برای تحصیل رایگان یا بدون مدرک زبان در کشورهای جهان را به شما ارائه می دهند.این مقاله به بررسی تحصیل دکترا بدون مدرک زبان در ۱۲ کشور اروپایی پرداخت. متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه های اروپا را دارند، در صورتی که مدرک کارشناسی ارشد خود را در کشورهای اروپایی و به زبان انگلیسی گذرانده باشد، نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارد. اما اگر زبان تدریس در این دانشگاه زبانی غیر از انگلیسی باشد، متقاضی باید در دوره های آمادگی زبان شرکت کند و پس از کسب نمره لازم در آن دانشگاه مشغول به تحصیل شود. متقاضیانی که قصد تحصیل دکترا در دانشگاه های کشورهای اروپایی را دارند و فاقد مدرک مهارت زبان هستند، می توانند در دوره های آمادگی زبان Pathway Programs شرکت کنند. اگر قصد تحصیل دکترا در کشورهای اروپایی را دارید و فاقد مدرک زبان می باشید، سلسله مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد (توسعه گران عدالت و مهر) را دنبال کنید و از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر برخوردار شوید. مشاوران برجسته موسسه ما با انتخاب بهترین گزینه مهاجرتی آینده ای درخشان را به شما نوید می دهند.

سوالات متداول در مورد تحصیل دکترا در اروپا بدون مدرک زبان

1- شرایط تحصیل دکترا در اروپا بدون مدرک زبان چیست؟

دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و فوق لیسانس و متقاضی باید موضوع پایان نامه دکترا خود را در طی روند پذیرش در دوره دکترا انتخاب کند.

2- آیا متقاضی تحصیل دکترا اروپا مجاز به تدریس می باشد؟

متقاضی موظف به تدریس به دانشجویان مقاطع پایین تر نمی باشند. اما می توانند به عنوان دستیار پژوهشی به کارهای تحقیقی و پژوهشی بپردازند و در سمینارهای علمی شرکت کنند.

3- دوره های Pathway Programs آموزش زبان چیست؟

این دوره های آمادگی زبانی به دانشجویان کمک می کند تا بر اساس رشته مورد نظر در دانشگاه، دانش زبانی اصطلاحات و موضوعات رشته تحصیلی را فرا گیرند.

4- دانشگاه های کانادا بدون مدرک زبان کدامند؟

دانشگاه های کارلتون، دانشگاه وینی پینگ، دانشگاه بروک، دانشگاه رجینا، دانشگاه کنکوردی و دانشگاه یادبود از جمله دانشگاه های برتر کانادا می باشند که بدون ارائه مدرک مهارت زبان در مقطع دکترا دانشجو می پذیرند.

5- شرایط تحصیل دکترا در انگلستان بدون مدرک زبان چیست؟

متقاضیان نیازمند ارائه مدرک زبان آیلتس ۷ می باشند. اگر متقاضی فاقد این مدرک مهارت زبان باشد، قبل از شروع دوره تحصیلی دکترا باید در دوره آمادگی زبان (Pre PHD) شرکت کند.

6- شرایط تحصیل دکترا در آلمان بدون مدرک زبان چیست؟

اگر متقاضی مقطع تحصیلی دانشگاهی خود را به زبان انگلیسی گذرانده باشد و یا دارای مدرک لیسانس زبان انگلیسی باشد و یا در کشور انگلیسی زبان به دنیا آمده باشد، نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارد.

7- شرایط تحصیل دکترا در فرانسه بدون مدرک زبان چیست؟

متقاضیان می توانند در کورس های زبان یک ساله فرانسه شرکت کنند و پس از گذراندن این کورس ها و کسب نمره لازم، تحصیل خود در دانشگاه های فرانسه را شروع کند.

8- مهم ترین دلایل تحصیل دکترا در دانشگاه وین اتریش چیست؟

تحصیل بدون مدرک زبان، بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاه و پایین بودن هزینه های تحصیل. دانشجویانی که فاقد مدرک زبان آلمانی می باشند، می توانند در دوره های آمادگی زبان شرکت کنند که این دانشگاه برگزار می کند.

9- آیا تحصیل دکترا در نروژ بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

تحصیل در دانشگاه های کشور نروژ بدون ارائه مدرک مهارت زبان امکان پذیر نیست، اما اگر متقاضی می تواند در دوره های آمادگی زبان انگلیسی و یا نروژی شرکت کند.

10- پذیرش مشروط دانشگاه های سوئیس چگونه است؟

پذیرش با شرط حداقل نمره آیلتس در دانشگاه های سوئیس پذیرش مشروط نامیده می شود. بر اساس این نوع پذیرش، متقاضی می تواند وارد دانشگاه مورد نظر شود، اما دوره تحصیلی خود را شروع نمی کند.

11- آیا تحصیل دکترا در ایتالیا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

یکی از شرایط مهم اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا در مقطع دکترا این است که متقاضی مدرک مهارت زبان انگلیسی یا ایتالیایی را ارائه دهد. روند پذیرش در دانشگاه های ایتالیا صرفا با ارائه مدرک مهارت زبان امکان پذیر است.

نظرات کاربران

  • توسط یاسین گُردعلی
    تاریخ: مهر 16, 1399
    نفر
    نفر

    با سلام و احترام
    کارشناسی ارشدمعماری دانشگاه علوم و تحقیقات معدل16،
    طراحی، گرافیک و عکاسی کار کردم،عکس از کارهام دارم،
    مؤلف 2کتاب در زمینه رشته تحصیلی
    و چندین ساله موسیقی کار میکنم
    تز پایان نامه کارشناسی ارشدم در ارتباط با موسیقی و معماری بود، طراحی خانه موسیقی
    در دوران کارشناسی نمایشگاه عکاسی و معماری در دانشگاه برگزار کردم که عکس و فیلم نیز ازین رویداد دارم،
    در حال گذراندن کلاس های ایلتس بودم ک به دلیل برخی مسائل کلاس هارا نیمه کاره رها کردم و تنها مشکلم نداشتن مدرک زبان هست،
    میخواستم با موسسه شما همکاری کنم و برای phd اروپا اقدام کنم
    کجا با کمترین هزینه
    میشه کمکم کنید لطفا
    با سپاس بسیار از شما گرامی

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مهر 16, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل دکترا در اکثر کشور های اروپایی نیاز به ارائه مدرک زبان دارید. کشوری مانند فرانسه امکان شرکت در کالج های زبان و دریافت مدرک زبان را فراهم کرده است. شما بعد از دریافت مدرک زبان می توانید برای کورس اصلی اقدام نمایید. با ما در ارتباط باشید تا جزییات بیشتری را در اختیار شما بگذاریم.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا