071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل دکترا حقوق در سوئد

تحصیل دکترای حقوق در سوئد

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور سوئد یک کشور اسکاندیناوی است که از سطح رفاهی خوبی برخوردار است. علاوه بر آن دانشگاه های این کشور رتبه و رنکینگ علمی خوبی در جهان را کسب کرده اند. به همین علت هدف متقاضیان زیادی قرار گرفته است. در این مقاله کارشناسان دفتر حقوقی مهاجرتی میرداماد اطلاعاتی در رابطه تحصیل دکترا حقوق در سوئد و شرایط تحصیل در سوئد را در اختیار شما قرار داده است.

شرایط پذیرش دکترا حقوق در سوئد

هدف کلی دوره دکترا آماده سازی متخصصان حقوقی آینده برای کار در داخل یا خارج از محیط آموزش عالی است. دوره دکترا شامل کسب دانش عمیق در موضوعات انتخابی تحقیقات، توانایی تفکر انتقادی و مستقل، تخصص در متدهای علمی و مدل های کاری، توانایی شناخت مشکلات قابل تحقیق و جالب توجه، مهارت های تدریس و توانایی ارائه تجارب به صورت شفاهی و کتبی، توانایی کار در زمینه بین الملل و توانایی درک و مواجه شدن با موضوعات اخلاقی مرتبط با تحقیق می شود.

پذیرش بر اساس ارزیابی توانایی متقاضیان برای تکمیل موفقعیت آمیز دوره دکترا انجام می شود. ارزیابی ابتدا بر روی تشریح طرح پیشنهادی و همچنین کارهای علمی نوشته شده (منتشر شده یا منتشر نشده) متمرکز است.

توانایی در تحلیل، توانایی انجام کار مستقل در پروژه پیشنهای و ارزش پروژه های جدید در اولویت هستند. دیگر معیارها مثل نمرات، مدارک، تکمیل دوره ها و غیره نیز ممکن است در ارزیابی مهم باشند. سپس ظرفیت متقاضی برای همکاری در روش های مختلف برای مثال با استادان و همچنین نیازهای دانشکده برای پذیرش متقاصیان دکترا در نظر گرفته می شود.

تحصیل دکترا حقوق در سوئد

متقاضیان مقطع دکترا نه تنها برای موفقیت در مشاغل پیش رو آماده می شوند، بلکه می توانند آثار و تحقیقات خود را در زمان تحصیل به صورت مستقل منتشر کنند و تجربه تدریس قابل توجهی را کسب نمایند.

تحصیل در مقطع دکترا در هر هشت دانشگاه ارائه می شود. هیچ شهریه ای برای تحصیل در این مقطع وجود ندارد. تحصیل دکترا در سطح دانشگاهی سازمان دهی می شود. می توانید به طور مستقیم به گروه مربوطه برای تحصیل در مقطع دکترا درخواست دهید. داوطلبانی که هزینه ها را شخصا متقبل می شوند، باید مستقیما به گروه تحقیقاتی مربوطه خود تماس بگیرند.

برنامه های دکترا از دو بخش تشکیل می شوند: دروس و پایان نامه، که در مجموع باید 240 واحد درسی گذرانده شود، پایان نامه دکترا 120 واحد درسی را به خود اختصاص می دهد. در این مقطع باید 4 سال تمام وقت به تحصیل ادامه داد.

در سوئد مدرک “مجاز” معادل تکمیل نیمی از دروس یا پایان نامه که مورد نیاز برنامه های دکتراست، می باشد؛ به عبارت دیگر مدرک مجاز معادل دو سال تحصیل تمام وقت و گذراندن حداقل 60 واحد درسی می باشد. مدرک مجاز سوئد معادل MPhil سیستم آموزشی بریتانیاست.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش دکترای حقوق در سوئد

برای واجد شرایط بودن به عنوان متقاضی دانشکده حقوق، متقاضیان باید:

  • در سوئد یا کشور مورد تایید، دوره کارشناسی ارشد حقوق یا برنامه حقوق را تکمیل کرده باشند
  • در سوئد یا خارج از آن، معادل مدارک ذکر شده در بالا را کسب کرده باشند. در مورد ارزیابی اینکه آیا دانش شما کافی است، به مواردی که برای موفقعیت در آن حوزه خاص مورد نیاز است، توجه می شود.
  • متقاضیان باید دانش کافی از زبان سوئدی یا انگلیسی داشته باشند.
  • درخواست شما به همراه ضمیمه های مورد نیاز باید به صورت الکترونیکی ارسال شود.
  • تشریح طرح به زبان انگلیسی یا سوئدی (مدرک مورد نیاز): تشریح طرح باید شامل سوالات تحقیق پیشنهادی، رابطه بین عنوان تحقیق و حوزه های تحقیقاتی مرتبط، تحقیقاتی که قبلا در این زمینه صورت گرفته است، بازتاب مواد و متدها، برنامه زمانی، ارزش علمی و همکاری با پروژه پیشنهادی باشد. تشریح پروژه نباید بیش از 35.000 نویسه شامل خط فاصله باشد (تقریبا 10 برگه A4)
  • خلاصه پروژه مناسب به زبان سوئدی یا انگلیسی (مدرک مورد نیاز): خلاصه پروژه باید شامل خلاصه ای مناسب به زبان سوئدی یا انگلیسی باشد و نباید بیشتر از 2000 نویسه از جمله خط فاصله باشد.
  •  رزومه به زبان انگلیسی یا سوئدی (مدرک مورد نیاز)
  • ریز نمرات (مدرک مورد نیاز) و دیگر گواهی ها به زبان انگلیسی یا سوئدی
  • کارهای علمی نوشته شده (کپی الکترونیکی کتابها، مقالات، دست خط ها و غیره)
  • بیانیه ای از یک سرپست بالقوه نامه توصیه یا اطلاعات تماس حداقل یک شخص مرجع (برای مثال استاد دانشگاه یا کارفرما)
  • به منظور پذیرش، متقاضی به بیانیه ای از استاد یا استاد راهنمای دانشکده حقوق نیاز دارد (با بیان اینکه آن شخص ناظر پروژه پیشنهادی خواهد بود). اگر بیانیه ای ناظر به درخواست ضمیمه نشده باشد، دانشکده حقوق در صورت امکان چنین بیانیه ای را به پروژه های دارای اولویت ضمیمه می کند. زمانی که درخواست شامل بیانیه یا نامه توصیه یا اطلاعات تماس شخص مرجع نباشد، ممکن است به آن اهمیت مخصوصی داده نشود.
هزینه تحصیل دکترا حقوق در سوئد
هزینه تحصیل دکترا حقوق در سوئد

هزینه تحصیل دکترا حقوق در سوئد

برنامه های دکترا صرف نظر از تابعیت دانشجویان رایگان هستند. اما اگر شما به عنوان دانشجوی دکترا ثبت نام کرده اید و تمایل دارید در دوره های اضافی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل کنید که شامل بخشی از برنامه تحقیقاتی نیستند، شما باید هزینه درخواست و هزینه تحصیل را پرداخت کنید.

هزینه تحصیل و هزینه درخواست برای دانشجویانی که شهروند کشورهای غیر از کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و یا کشورهای نوردیک و سوئیس هستند و در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیل می کنند، اعمال می شود.

  • هزینه درخواست: 900 کرون (83 یورو) است.
  • هزینه تحصیل در سوئد بسته به رشته تحصیلی متفاوت است. متوسط هزینه دوره دکترا 129.000 کرون (1200 یورو) در سال است.
  • رشته های علوم اجتماعی و علوم انسانی بین 8.000 کرون (746 یورو) تا 11.000 کرون (1000 یورو) در سال است.
  • هزینه زندگی در سوئد به طور طبیعی به سبک زندگی شما بستگی دارد. بیرون غذا خوردن و سفر کردن به اطراف می تواند گران باشد و مواردی هستند که ممکن است بخواهید برای برنامه ریزی برای هزینه آنها را در نظر بگیرید. متدوال است که دانشجویان خود غذا درست کنند و برای ناهار ببرند. بسیاری از مغازه ها و فروشگاه های مواد غذایی تخفیفات دانشجویی ارائه می کنند.

ارز رایج سوئد کرون است که به اختصار SEK نامیده می شود. هر 100 کرون تقریبا معادل 10 یورو یا 12 دلار است. لطفا برای تبدیل ارزها ها به نرخ روز از مبدل ارز استفاده کنید. دانشجویانی که به مجوز اقامت نیاز دارند باید طبق قانون ثابت کنند که حداقل 8.370 کرون (800 یورو) در ماه برای هزینه های تحصیل دارند.

دانشجویان سوئدی که درخواست وام یا کمک هزینه دانشجویی آنها از دولت سوئد تایید شده است، تقریبا 9.000 کرون (850 یورو) تا 10.000 کرون (1000 یور ) در ماه دریافت می کنند. بسیاری از دانشجویان بین الملل در ماه 8.730 کرون (800 یورو) به عنوان وام دانشجویی دریافت می کنند.

در زیر خلاصه ای از هزینه های ماهانه (بسته به هزینه اجاره و سرگرمی ها) ارائه شده است:

  • غذا: 2.300 کرون (215 یورو)
  • مسکن: 3.200 کرون تا 4.800 کرون (300 یورو تا 500 یورو)
  • هزینه های دوره: 400 کرون تا 1000 کرون (50 تا 100 یورو)
  • موارد دیگر (لباس، تلفن، سرگرمی و غیره) 1.500 کرون (150 یورو)

بودجه و امور مالی مربوط به تحصیل دکترا در سوئد

بورسیه های دکترا به عنوان اصلی ترین بودجه تحصیلات دکترا شناخته می شوند، اما استفاده از بودجه های خارجی و بورسیه های تحصیلی نیز مجاز است (یعنی بورسیه هایی که توسط سازمانی دیگر در نظر گرفته شده اند).

بورسیه دکترا به این معناست که دانشگاه متقاضیان دکترا را به عنوان کارمند استخدام می کند و به آنها در زمان تحصیل حقوق می دهد. متقاضیان هم راستا با برنامه تحصیلی دکترا می توانند در قسمت های اداری و تدریس (حداکثر 20% از موقعیت تمام وقت) کار کنند.

 کمیسیون تحقیقات دانشکده حقوق، تصمیم گیرنده پذیرش متقاضیان است. انتخاب متقاضیان واجد شرایط بر اساس ظرفیت تحصیل در سطح دکترا صورت می گیرد. معیار زیر توسط دانشکده حقوق تعیین شده اند.

صلاحیت عمومی متقاضی: طرح پیشنهادی پروژه دکترا، اصالت پروژه، چارچوب نظری و مسائل مربوط به تحقیقات پیشین، وضوح روش و ارتباط آن مسائل مربوط به تحقیقات مورد نظر، تولید دانش جدید مرتبط با آن

صلاحیت عمومی متقاضی از طریق اثبات عملکرد علمی، مقالات و سایر نوشته ها ارزیابی می شود که توانایی ارائه طرح واضح و آنالیز انتقادی و همچنین تجربیات حرفه ای و سایر فعالیت های مشابه مرتبط با آموزش را نشان می دهد.

بورسیه دکترا حقوق در سوئد

موسسه حقوق بشر رائول والنبرگ و دانشگاه لاند در سوئد بورسیه تحصیلی سوئد (LLM) زیر را ارائه می کنند:

هر ساله 5 بورسیه تحصیلی توسط آژانس همکاری بین الملل سوئد (SIDA ) ارائه می شود. دانشجویان کشورهای در حال توسعه می می توانند برای بورسیه تحصیلی SIDA درخواست دهند. هر بورسیه تحصیلی مبلغ 7000 کرون (650 یورو) در ماه برای سه ترم ارائه می کند.

علاوه بر این ها، بورسیه تحصیلی شامل بلیط برگشت بین کشور متقاضی و سوئد می شود. بورسیه تحصیلی موسسه سوئد (SI ) برای دوره های مختلف تحصیلی ارائه می شود.

زمانی که فرم درخواست برای برنامه کارشناسی ارشد را تکمیل کردید، لطفا در بخش اطلاعات مالی مشخص کنید که تمایل دارید برای بورسیه تحصیلی SIDA یا SI درخواست دهید. لطفا توجه داشته باشید که لازم نیست با این سازمان ها مستقیما برای فرم های درخواست بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد ارتباط برقرار کنید. تنها نیاز است که تمایل خود را برای بورسیه تحصیلی در فرم درخواست برنامه کارشناسی ارشد نشان دهید.

دانشگاه های معتبر برای تحصیل دکترا حقوق در سوئد
دانشگاه های معتبر برای تحصیل دکترا حقوق در سوئد

دانشگاه های معتبر برای تحصیل دکترا حقوق در سوئد

سوئد یک کشور اسکاندیناویایی است که به خاطر چشم اندازهای دیدنی، تاریخ و فرهنگ مشهور است. مناظر طبیعی سوئد پر از دریاچه ها، کوه ها و جنگل ها است و در اکثر مناطق شهری معماری های با شکوه با چشم اندازه ساحل وجود دارد.

 گالری های جالب، موزه ها و پارک تفریحی لیزبورگ در کنار این زیبایی ها قرار دارند.

سوئد حدود 10 میلیون جمعیت دارد که در مناطق سوئد پراکنده شده اند: نولاند در شمال، سویالاند در مرکز و گوتالاند در جنوب. صدها جزیره به راحتی با قایق در دسترس هستند و مجمع الجزایر گوتنبرگ یک جاذبه توریستی محبوب است.

برای تحصیل در سوئد به عنوان دانشجوی بین الملل شما باید از طریق وب سایت پذیرش سوئد با ارائه فرم درخواست، مدارک مبنی بر واجد شدایط بودن و مهارت های زبان انگلیسی و توانایی براوره کرده الزامات ورود، درخواست دهید.

شما می توانید برای حداکثر چهار برنامه کارشناسی درخواست دهید. از مهلت و پروسه های درخواست هر دانشگاه مطمئن شوید.

لیست دانشگاه های سوئد برای رشته حقوق:

  • دانشگاه اوپسالا
  • دانشگاه لاند
  • دانشگاه استکهلم
  • دانشگاه گوتنبرگ
  • دانشگاه اومئو
  • دانشگاه اوربرو
  • دانشگاه کارلشته

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت به سوئد و مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری می توانید به صورت حضوری به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمایید.

اسکرول به بالا