071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در دوره های فنی و حرفه ای در کانادا

تحصیل دوره های فنی و حرفه ای کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل در زمان کم و با هزینه مقرون به صرفه در یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا، آرزوی هر فردی است که به مهاجرت فکر می کند. مهاجرت از طریق تحصیل در دوره های فنی حرفه ای یکی از راه های مهاجرت به کانادا است که امروزه طرفداران زیادی دارد. در کشور کانادا برنامه های فنی حرفه ای در بسیاری از رشته های مختلف ارائه می شود و می توان آنها را دانشکده های فنی حرفه ای یا کالج های فنی پیدا کرد، در این رشته ها تأکید بر توسعه مهارت های مطابق با بازار کار است، چه در تجارت، مراقبت های بهداشتی و چه حتی در رشته های گردشگری و آموزش های پرستاری کودک. در شهری مثل انتاریو تقریباً درهر رشته برنامه هایی وجود دارد. بیشتر دوره های فنی حرفه ای موجود در رشته های ساخت و ساز، تولید، خدمات و حمل و نقل در شهر مانیتوبا ارائه میشود. برای مثال، موسسه تجارت و فناوری Manitoba (MITT) ، تقریباً در هر زمینه ای برنامه هایی را در اختیار دانشجویان قرار داده است که برنامه ها و دوره های جدید به طور مداوم در حال توسعه هستند. این مقاله به کوشش موسسه میرداماد که در ارتباط با مزایای تحصیل در این دوره ها، آینده شغلی دوره های فنی حرفه ای در کانادا، هزینه تحصیل، حوزه های پرطرفدار برای گذراندن دوره های فنی حرفه ای و همچنین موسسات معتبر فنی حرفه ای برای شما آماده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر مشاورین مجرب موسسه میرداماد در شعب تهران و شیراز آماده پاسخگویی به شما هستند.

موسسات معتبر آموزش فنی حرفه ای در کانادا:

افرادی که قصد مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا را دارند، باید بدانند که کانادا دارای موسسات زیادی در زمینه فنی و حرفه ای است. در اینجا ما چندین موسسه فنی و حرفه ای که دارای اعتبار بالایی هستند را معرفی می کنیم.

Cambrian College in Sudbury

یکی از 24 کالج معتبر هنر و فناوری کاربردی است که از سیستم فنی حرفه ای اونتاریو تبعیت می کند. این کالج در سال 1967 تأسیس شده و آموزش های آن براساس مشاغل موجود در جامعه می باشد. کامبریان بیش از 4300 دانشجوی تمام وقت در رشته های فنی حرفه ای هنرهای کاربردی، خدمات انسانی، علوم بهداشتی، فناوری، ارتباطات و هنرهای خلاقانه، هتلداری و گردشگری، تجارت ثبت نام کرده است.

Willis College, Ottawa

کالج ویلیس کالج فنی حرفه ای است که در مرکز اتاوا در انتاریو، کانادا واقع شده است و برنامه های دیپلم تمام وقت را در زمینه هایی از جمله فناوری اطلاعات، مراقبت های بهداشتی، انرژی پاک و تجدید پذیر در میان بسیاری دیگر ارائه می دهد. همچنین گواهی دوره خاصی را ارائه می دهد و یک مرکز آزمون بین المللی دارد که برای دریافت انواع گواهینامه های صنعتی مستقل از جمله گواهینامه های مایکروسافت و سیسکو می باشد.

CDI College, Vancouver

کالج CDI ونکوور بیش از 30 سال تجربه در زمینه ارائه آموزش حرفه ای با محوریت بازار را در زمینه های تجاری، فناوری و مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد. به هزاران دانش آموز در سراسر کشور کمک کرده است تا برای مشاغل موجود در صنعت آماده شوند.

Centennial College

کالج سنتیانال در تورنتو، بیش از 100 برنامه دیپلم و گواهینامه فنی حرفه ای را بصورت تمام وقت و نیمه وقت در طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی ارائه می دهد که شامل کسب و کار در کانادا، ارتباطات، طراحی دیجیتال، مهندسی علوم بهداشتی و حمل و نقل می شود. در میان بسیاری دیگر دانشجویان همچنین ممکن است از طریق برنامه های هنری عمومی و علمی، آموزش زبان انگلیسی و انواع برنامه های کوتاه دیگرنیز وارد شوند. سابقه ای از تدریس برنامه نویسی نوآورانه و همکاری گسترده با کارفرمایان را نیز دارد.

Automotive Training Centre

مرکز آموزش (ATC) با داشتن سه شعبه در سراسر کانادا، از سال 1984 طیف گسترده ای از برنامه های آموزش حرفه ای مربوط به ماشین ها را برای دانشجویانی که به دنبال ادامه کار در زمینه های اتومبیل سازی و حمل و نقل هستند، فراهم کرده است. با سه پردیس برتر در تورنتو، سوری BC (منطقه ونکوور-مترو) و QC مونترال، این موسسه برنامه های کامل و پاره وقت را بصورت حضوری و همچنین برنامه های مطالعه در منزل از طریق بخش یادگیری آنلاین ارائه می دهد.

موسسات معتبر آموزش فنی حرفه ای در کانادا
موسسات معتبر آموزش فنی حرفه ای در کانادا

Taylor Electronic Designs, Toronto

تیلور الکترونیک با بیش از 40 سال تجربه در زمینه الکترونیک، آموزش و دوره های فنی حرفه ای الکترونیکی را برای افراد حرفه ای و تازه کار در تورنتو ON فراهم می کند. یک مرکز الکترونیکی کامل را در یک مرکز فناوری پیشرفته مدرن واقع در تورنتو ارائه می دهد. آموزش و نظارت توسط تکنسین های با تجربه الکترونیک ارائه می شود.

Southern Interior Flight Centre

این موسسه، مدرسه آموزش هواپیمایی حمل و نقل هوایی کانادا در Kelowna جنوب بریتیش کلمبیا، تقریباً 270 کیلومتری شمال شرقی ونکوور است. مرکز پرواز داخلی جنوبی آموزش هواپیمایی بطور ایمن و مؤثر کار در دنیای واقعی را فراهم می کند، ضمن اینکه استانداردهای بالایی را برای اطمینان از کیفیت فارغ التحصیلان آدر سراسر صنعت حمل و نقل هوایی حفظ می کند. دوره های فنی حرفه ای مجوزهای خلبانی و برنامه های رتبه بندی فرصت های مهیجی برای شما است که می توانید رویاهای خود را تعقیب کرده و عضو انجمن پرواز نخبگان شوید.

هزینه تحصیل رشته های فنی حرفه ای در کانادا:

اگر ذهن کارآفرینی دارید یا تمایل دارید در زمان کوتاهی تحصیل کرده و وارد بازار کار شوید، کانادا مکان مناسبی است. شما به عنوان یک دانشجوی فنی حرفه ای در کانادا ، برای رشد ایده های تجاری خود به آزمایشگاه های تحقیقاتی، مراکز تجاری و کارآفرینی دسترسی دارید همچنین پشتیبانی افرادی که در صنعت مجرب هستند را دریافت خواهید کرد. دانشکده ها، انستیتوها و پلی تکنیک های فنی حرفه ای برای ایجاد محصولات، خدمات ، فناوری هایی که می تواند در شرکت های کوچک کارآفرین تولید شود، ارائه شدند. همه اینها درها را برای تجربه کار عملی و فرصت هایی برای آینده به روی شما باز می کند. هزینه تحصیل از موضوعات مهمی است که شما پیش از انتخاب کشور مورد نظرتان باید در ارتباط با آن اطلاعات کسب کنید، مانند هزینه تحصیل در کانادا که متوسط هزینه مدارس فنی و حرفه ای در کشور کانادا حدود 18000 – 2000 دلار سالیانه بر اساس رشته ای که انتخاب می کنید، است. رشته های مرتبط با پزشکی و دندانپزشکی (تحصیل پزشکی در کانادا) همچنین رشته های بیزینس جزو گرانترین رشته ها و رشته های الکترونیکی، مکانیکی، مربی گری ارزانترین رشته ها هستند. افرادی که مدارس حرفه ای را انتخاب می کنند، می توانند زودتر وارد بازار کار شوند. اکثر برنامه ها دو سال به طول می انجامند، اما بسیاری از آنها حتی در زمان کمتری می توانند به اتمام برسند. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور با توجه به شهر انتخابی می تواند از 2500 – 1000 دلار باشد. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین موسسه میرداماد در شعب تهران و شیراز تماس حاصل کنید.

مزایای تحصیل فنی حرفه ای در کانادا:

بسیاری از افراد به دنبال مهاجرت به کانادا و تحصیل در این کشور می باشند. تحصیل رشته های فنی حرفه ای در کشوری پیشرفته همچون کانادا دارای مزایایی است که در زیر به آن پرداخته ایم و موارد مهمی را به شما یادآور شده ایم.

آموزش متمرکز بر شغل:

برخلاف برنامه های سنتی دانشگاهی، یک برنامه آموزش فنی حرفه ای می تواند آموزش هایی را ارائه دهد که صرفاً بر روی توسعه مهارت ها و دانش های خاص شغلی متمرکز باشد. برخی از برنامه ها حتی می توانند شما را برای دریافت گواهینامه Seal Red، گواهینامه مسافر یا مجوز مربوط به یک حرفه خاص آماده کنند.

آموزش مقرون به صرفه:

از آنجا که برنامه های فنی حرفه ای تمایل به کاهش زمان دوره های آموزش عمومی دارند، می توانید از یک آموزش فشرده تر بهره مند شوید، که منجر به پرداخت هزینه های پایین تر و تعهد زمانی کمتری شود.برنامه های درسی به طور منظم و به روز شده: برنامه های آموزش حرفه ای معمولاً با ارتباط گیری مستقیم کارفرمایان موجود در صنعت به منظور پرورش فارغ التحصیلانی که مهارت و دانش لازم را برای برآورده کردن مطالبات واقعی شغلی دارند، تهیه می شوند. به همین دلیل، بسیاری از آموزشگاه های حرفه ای اغلب برنامه های درسی خود را مرور و تصحیح می کنند تا کاملا با نیاز روز صنعت تطابق داشته باشد.

آموزش مقرون به صرفه
آموزش مقرون به صرفه

برنامه های شغلی آماده:

با انتخاب آموزش حرفه ای در مسیر سنتی دانشگاهی، می توانید آموزش هایی بدست آورید که به طور خاص برای کمک به فارغ التحصیلانی که آماده پیدا کردن شغل هستند، فراهم شده است.

کمک های مالی:

به ویژه در کانادا، تعدادی از کمک های دولتی و مشوق های دیگر به کسانی که مشاغل حرفه ای را دنبال می کنند ارائه می شود.

آینده شغلی رشته های فنی حرفه ای در کانادا:

افرادی که اقدام به تحصیل در کانادا در دوره های فنی جرفه ای می کنند، مغمولا به دنبال این هستند که پس از تحصیل مشغول به کار شوند. با توجه به افزایش جمعیت در حال رشد کشور کانادا، انتظار می رود فرصت های شغلی در سالهای آینده طیف گسترده ای از مشاغل فنی حرفه ای را باز کند. در آوریل 2018، دولت انتاریو اعلام کرد که 40000 فرصت یادگیری مرتبط با مشاغل فنی حرفه ای را برای دانشجویان K-12 و دارای دیپلم و همچنین فارغ التحصیلان دوره های فنی حرفه ای ایجاد می کند. این هدف با سرمایه گذاری تقریبا 190 میلیون دلار کانادا (146 میلیون دلار) در طی سه سال محقق شد. در حالی که انتاریو یکی از نیروهای کار بسیار ماهر را در جهان دارد، فارغ التحصیلان اغلب در هنگام رسیدن به اولین شغل خود با چالش هایی روبرو هستند که عدم تجربه کاری مرتبط با شغل مورد نظر است. در بریتیش کلمبیا، وزارت کار ، جهانگردی و آموزش مهارتها و وزارت های آموزش و پرورش و آموزش پیشرفته با هم کار می کنند تا بتوانند طرح مهارتهای فنی حرفه ای و ایجاد مشاغل مرتبط با آن را برای مشاغل بریتیش کلمبیا اجرا کنند. دو هدف مهم دیگر این است كه یک: آموزش و پرورش مطابق با مشاغل موجود در جامعه پیش رود، و دو: ایجاد مشاركت های محكم با صنعت و نیروی کار از کارآموزی تا گرفتن یک موقعیت شغلی. پیدا کردن مشاغلی در کانادا که 25 دلار در ساعت یا بیشتر درآمد داشته باشند، یک موقعیت عالی محسوب می شود، اما آیا این موقعیت واقعاً قابل دستیابی است؟ بله! اگر متوجه باشید، می توانید با حداقل یک یا دو سال آموزش، به سمت برخی از شغل های پردرآمد در کانادا بروید. بسیاری از افراد که می خواهند شغل پردرآمد داشته باشند، 25 دلار در ساعت حداقلی برای رسیدن به این هدف است. اگر مجرد هستید، پس درآمد در محدوده 17.72 تا 26.68 دلار در هر ساعت، شما را در طبقه متوسط روبه بالایی قرار می دهد. و هر شغلی فراتر از 26.68 دلار در هر ساعت، شما را در بین 20 درصد پردرآمد کانادایی ها قرار می دهد. لیست زیر شامل حوزه هایی است که با گذراندن رشته های فنی حرفه ای در آن میتوانید به مشاغل پردرآمدی در کانادا دست یابید.

  • کسب و کار و بازرگانی
  • بهداشت و مراقبت از دندان
  • پلیس و مسائل قانونی
  • معاملات خانه
  • فن آوری و برنامه نویسی

با توجه به مطالبی که در مقاله بالا خواندید، در می یابید که تحصیل دوره های فنی حرفه ای در کانادا دارای مزایایی همچون هزینه کمتر، صرف زمان کمتر هست و البته تطابق بیشتری نیز با بازار کار دارند. از دیگر نکات مهم این است که افراد با مدارک فنی حرفه ای می توانند درآمد های بالایی در کانادا داشته باشند. این کشور نیز موسسات معتبری را برای آموزش فنی حرفه ای آماده کرده است. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین موسسه میرداماد در شعب تهران و شیراز تماس حاصل کنید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سوالات متداول درمورد تحصیل در دوره های فنی و حرفه ای در کانادا

1- یک مدرسه فنی حرفه ای در کانادا چگونه است؟ مدارس فنی حرفه ای در کانادا موسسات دولتی یا خصوصی هستند که برنامه های آموزش شغلی، برنامه های کارآموزی و موارد دیگر را ارائه می دهند که شما می توانید در دوره کوتاهی وارد بازار کار شوید.

2- آیا یک آموزشگاه فنی حرفه ای در کانادا همان کالج 2 ساله است؟ مدارس فنی حرفه ای تمایل دارند که رشته های مورد نیاز بازار را آموزش دهند، مواردی مانند لوله کشی،مهارت های مکانیکی و غیره که الزامی به یادگیری آن ها در کالج نیست ولی بعضی کالج ها نیز رشته های فنی حره ای ارائه می دهند همانطور که در مقاطع لیسانس نیز رشته هایی دارند.

3- برای تکمیل یک برنامه فنی حرفه ای در کانادا چه مدت زمان لازم است؟ مدارس فنی حرفه ای می توانند برنامه هایی از کلاس های کوتاه مدت ده هفته ای یا کمتر تا برنامه های بلند مدت به مدت دو سال ارائه دهند. برخی ایالت ها رشته های فنی حرفه ای عمومی و برنامه های آموزش شغلی را از طریق کالج های دولتی ارائه می دهند ، اما اکثر مدارس فنی حرفه ای موسسات خصوصی هستند.

4- مزایای آموزش حرفه ای در کانادا چیست؟ مدت زمان کمتر برای آموزش، صرف هزینه کمتر نسبت به دانشگاه ها، سریع وارد شدن به بازار کار، دریافت آموزش هایی که دقیقا مطابق با نیاز بازار است و…

5- دروس فنی حرفه ای در کانادا چیستند؟ موضوعات فنی حرفه ای صلاحیت های عمومی هستند که مهارت های عملی و دانش مربوط به یک حوزه کاری درصنعت را به شما می آموزند. این رشته ها می توانند در مدارس و دانشکده ها ارائه شوند که شامل تعداد قابل توجهی از فعالیتهای مبتنی بر کار عملی و تئوری است.

6- هدف از آموزش فنی حرفه ای در کانادا چیست؟ مدارک تحصیلی و آموزش حرفه ای (VET) در کانادا با هدف خاص آماده سازی دانش آموزان دارای کارهای عملی است. VET به منظور کمک به افراد برای ورود راحت به بازار کار این دوره ها را طراحی کردند.

7- آیا دیپلم یک مدرک فنی حرفه ای در کانادا است؟ دیپلم ها معمولاً به یک یا دو سال مطالعه تمام وقت نیاز دارند. گواهینامه یا دیپلم فنی حرفه ای می تواند زمان کوتاه تری را از شما بگیرد و همچنین مدرکی برای تایید توانایی شما صرفا در یک دوره خاص می باشد.

8- تفاوت بین vocational education و vocational training در کانادا چیست؟ زمانی که در مورد تجربه کار صحبت می کنید، vocational training موضوعاتی را ارائه می دهد که در حال حاضر ترکیبی از کار عملی و تئوری هستند. vocational trainingدوره های مبتنی بر مهارت های عملی را ایجاد می کنند ، تا دانش آموزان خود را راهنمایی کرده و مهارت هایی مناسب برای دنیای واقعی را ارائه دهند. vocational education دوره هایی هستند که بیشتر مبتنی بر اصول تئوری می باشند.

9- هزینه تحصیل در دوره های فنی حرفه ای کانادا چقدر است؟ هزینه تحصیل حدود 2000 دلار تا 18000 دلار سالانه با توجه به رشته ای که انتخاب می کنید می تواند متفاوت باشد.

10- تحصیل در کانادا در دوره های فنی حرفه ای بهتر است یا مقاطع کارشناسی؟ دوره های فنی حرفه ای برای ورود راحت تر به بازار کار مناسب است که همچنین هزینه کمتری نیز دارد اما مقاطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد بیشتر تئوری بوده و دارای هزینه بیشتری نیز هستند.

11- درآمد رشته های فنی حرفه ای در کانادا چگونه است؟ بعضی از رشته های فنی حرفه ای همچون بیزینس، مراقبت های پزشکی و برنامه نویسی دارای حقوق هایی بالاتر از ساعتی 25 دلار هستند.

نظرات کاربران

  • توسط مهدی کاظمی
    تاریخ: خرداد 30, 1399
    نفر
    نفر

    با سلام
    برای ورود به دوره های فنی و حرفه ای در کانادا شرط سنی وجود داره؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 2, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      بهتر است برای اخذ ویزای کانادا از شرایط سنی برخوردار باشید.

  • توسط سعید اسماعیلی
    تاریخ: دی 15, 1400
    نفر
    نفر

    سلام وقت بخیر
    من 33 سال سن دارم و فوق لیسانس بازاریابی، چقدر شانس گرفتن ویزا برای دوره های 2 ساله ی فنی و حرفه ای را دارم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 15, 1400
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      متاسفانه در حال حاضر شانس دریافت ویزای کانادا از این طریق بسیار پایین است. به شما توصیه میکنیم روش های دیگری را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا