071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور می پردازیم و چنانچه شما عزیزان سوالاتی را در این خصوص دارید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز تماس گرفته و از تمامی جزئیات مطلع شوید.Q

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور

پزشکی علاوه بر قانون، یکی از پرطرفدارترین دوره های تحصیل در سنگاپور در مقطع کارشناسی است. NUS، NTU و Duke-NUS (برای فارغ التحصیلان) دانشگاه های اصلی ارائه دوره های کارشناسی در سنگاپور هستند احتمالا، یک موسسه دیگر نیز در روند ارائه دوره پزشکی در دوره کارشناسی است در حالی که چندین موسسه وابسته خارجی دانشجویان را برای دوره های پزشکی در خارج از کشور آماده می کنند. دسترسی به مدارس پزشکی در سنگاپور با شدت رقابتی با 4000 تا 5000 دانشجوی برتر مورد تقدیر قرار می گیرد که در سال های آینده حدود 500 محل در سه مدرسه برگزار می شود.

انتظار میرود علاوه بر داشتن نتایج عالی A، IB یا GPA / MCAT، با انجام کارهای فوق العاده خوب، کار داوطلبانه و گزارش کارآموزی، یک نمونه کارها و نامه های توصیه شده، و با دو مصاحبه قبل از پاکسازی معاینه پزشکی برای به دست آوردن ورود به دوره پزشکی کارشناسی در سنگاپور. انتظار میرود که دانش آموزان با گواهینامه سنگاپور موافقتنامه ای را امضا کنند تا پس از فارغ التحصیلی به عنوان دوره مشخصی ازکار اموزی خدمت کنند.

زندگی کاری به عنوان یک پزشک بعد از فارغ التحصیلی به شدت استرس زا با ۳۶ ساعت شیفت در هفته و تقریبا ۱۰۰ ساعت کار هفتگی در هنجار است. حقوق اولیه یک پزشک در خدمات دولتی منطقی به نظر می رسد اما کم تر از حقوق یک وکیل در بخش خصوصی است. این کار حدود ۸ تا ۱۰ سال طول خواهد کشید تا یک فرد پزشکی متخصص شود. حرفه پزشکی به نظر می رسد مستحق تحقق و پاداش است و پزشکان خوب در حال حاضر سزاوار براورده کردن در خواست های بزرگ هستند.

دانشگاه های معتبر پزشکی سنگاپور

در حال حاضر تنها سه دانشگاه پزشکی سنگاپور معتبر هستند که در زیر به آنها اشاره شده است:

  • دانشگاه پزشکی یونگ لو لین: این دانشگاه در سال 1905 ساخته شد. یکی از بهترین دانشگاه های اسیا برای تحصیل در رشته پزشکی محسوب می شود.
  • دانشگاه پزشکی دوک NUS سنگاپور : این دانشگاه در سال 2000 افتتاح شد و سعی دارد که از مدل سیستم آموزشی آمریکا پیروی کندد. به این شکل که دانشجویان بعد از دریافت مدرک کارشناسی میتوانند تحصیلات خود را در رشته پزشکی شروع کنند.
  • دانشگاه پزشکی لی کونگ شیان: یکی از دانشگاه های پزشکی سنگاپور است که به نام لی کونگ شیان، تاجر و بشر دوست معروف سنگاپوری و یکی از برجسته ترین شخصیت های این کشور نام گذاری شده.

دانشگاه های معتبر پزشکی سنگاپور

شهریه و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور

هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی سنگاپور بسیار گران تر دانشگاه های دولتی است. به طور معمول حدود هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در این کشور 28400 دلار در سال می باشد که البته با توجه به نوع دانشگاه این رقم ممکن است متفاوت باشد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های سنگاپور به صورت ترمی دریافت می شوند.

برای تحصیل دانشجویانی که مشکلات مالی دارند فرصت های دیگری از طرف دانشگاه ها ارائه می شوند. هم چنین وزارت آموزش و پرورش سنگاپور به دانشجویانی بین المللی واجد شرایط کمک هزینه های تحصیلی اعطا می کند و دانشجویانی بعد از فارغ التحصیلی باید مدتی را در این کشور کار کنند(برای جبران کمک هزینه های تحصیلی). علاوه بر این بورسیه های زیادی نیز برای دانشجویانی بین المللی واجد شرایط وجود دارد.

شهریه و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور

هزینه های زندگی در سنگاپور برای هر فرد متغیر است و هزینه ی اقامت در شهر های بزرگ معمولا بیش تر می باشد. به طورکلی هزینه های زندگی در ماه به این صورت می باشد، اجاره ی آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکزشهر:1500~2500 دلار آمریکا می باشد.می توان با اقامت در خوابگاه و یا زندگی در خانه اشتراکی مخارج سکونت را کاهش داد.

مدارک و شرایط اخذ پذیرش رشته پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور

برای اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی و تحصیل دندانپزشکی در سنگاپور، دانشگاه تمامی سوابق دانشجویان را در نظر می گیرد. سوابق متقاضی باید نمایانگر توانایی های او برای شرکت در کلاس های دانشگاه و دروس رشته پزشکی باشد. هرچند که دانشگاه شرکت در آزمون های GPA و MCAT را برای دانشجویان ضروری می دانند اما تنها شرط لازم برای اخذ پذیرش نیست.

البته باید گفت که نتایج این آزمون ها می توانند نشان دهنده ی معیار های اکادمیک مد نظر دانشگاه برای احصیل در رشته پزشکی باشد ولی دانشگاه نتایج این آزمون ها را همراه با معیار های دیگری مورد بررسی قرار می دهد. برای پذیرش دانشجویان یک کمیته پذیرش دانشجو تشکیل می شود که تمام مدارک درخواست، نامه های ارجاع و نظر های شخص مصاحبه کنند را برای هر دانشجو با دقت بررسی می کند.

متقاضیانی که علاوه بر سوابق آکادمیک لازم، مهارت و ویژگی های رفتاری مورد نظر را داشته باشند شناسایی می کنند. این معیار ها شامل روابط و مهارت های میان فردی، توان انجام کار گروهی، مقاومت، تفکر نقادانه، نوع دوستی و اخلاقیات و غیره می شود. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در این دانشگاه ها:

  • متقاضی باید مدرک کارشناسی رشته ی مرتبط را به پایان رسانده باشند یا در سال اخر تحصیلشان باشند.
  • نتایج آزمون های MCAT
  • 3 تا 5 نامه ارجاع از اساتید، مدرسین و یا کارمندان دانشگاه

در این مقاله مشاورین ارشد موسسه میرداماد مزایا و هزینه تحصیل در سنگاپور را بررسی نمودند، اگر می خواهید اطلاعات کافی در زمینه ویزای تحصیلی سنگاپور داشته باشید بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد به گفت و گو بنشینید.

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنگاپور

  • دانشگاه پزشکی یونگ لو لین
  • دانشگاه پزشکی دوک NUS سنگاپور
  • دانشگاه پزشکی لی کونگ شیان

هزینه های تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در کشور سنگاپور حدود 50800 دلار سنگاپور خواهد بود.

برای اینکه متقاضیان بتوانند در رشته دندانپزشکی تحصیل کنند می بایست مدرک زبان آیلتس 6.5 و یا تافل را داشته باشند.

دوره های دندانپزشکی در سنگاپور در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ارائه می شود.دوره کارشناسی چهار ساله است که دو سال اول آن به صورت آموزشی و دو سال به صورت کارآموزی و بالینی می باشد.مقطع کارشناسی ارشد نیز در کشور سنگاپور سه سال می باشد. مقطع دکتری نیز حداقل دو ساله و حداکثر پنج سال می باشد.

برای پذیرش در دانشگاه های سنگاپور باید متقاضیان در آزمون ورودی MCAT شرکت کنند هم چنین در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی این کشور، متقاضیان باید نمرات بالایی از درس فیزیک شیمی و زیست شناسی کسب کنند .

دوره های پزشکی در سنگاپور 6 سال می باشد.

مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی 5 سال می باشد.

مدت زمانی که دانشجویان اجازه کار درسنگاپور دارند حدود ۱۶ ساعت در هفته می باشد.

هزینه زندگی این کشور تقریباً 28000$ (دلار) در سال می باشد.

  • گذر نامه معتبر با اعتبار حد اقل 3 ماه
  • تکمیل شده فرم های 16 و V36 و ICA در اداره مهاجرت یا کنسولگری سنگاپور در مبدا
  • گواهی واریز فیش های لازم برای درخواست و ارسال ویزا 30 + 60 دلار
  • نامه ای تحت عنوان مکان پیشنهادی متقاضی برای اسکان در دوران تحصیل
  • گواهی توانایی پوشش هزینه های تحصیل و زندگی به اندازه 8400 دلار
  • دو قطعه از آخرین عکس به اندازه عکس پاسپورت
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی مقاطع گذشته به همراه ریز نمرات و رزومه تحصیلی
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • چگونگی تامین هزینه های تحصیل و زندگی در طول دوران تحصیل
  • انگیزه متقاضی جهت ویزای تحصیلی سنگاپور
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل یا C1
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل که مورد تایید می باشد
  • مدارک حساب بانکی و تمکن مالی
  • ریز نمرات فرد متقاضی
  • گذرنامه معتبر

اخبار مرتبط

دانشگاه پزشکی سنگاپور

دانشگاه پزشکی سنگاپور

برنامه های تحصیل در دانشگاه پزشکی سنگاپور از برنامه کالج پزشکی دارای شهرت جهانی امپریال لندن گرفته شده است دانشکده پزشکی LKC همچنین

مشاهده

اسکرول به بالا