071-91009294  | 021-88724227  |

صفر تا صد دندانپزشکی در اسلواکی

صفر تا صد دندانپزشکی در اسلواکی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل رشته دندانپزشکی در اسلواکی یکی از گزینه های پرطرفدار برای دانشجویان خارجی می باشد زیرا که با وجود آزمون ورودی در موسسات اسلواک، منابع کاملا مشخص بوده و با مقداری مطالعه می توان در آزمون ورودی قبول شد. در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده به شرح موارد زیر درباره صفر تا صد دندانپزشکی اسلواکی می پردازد:

  • دانشگاه های دندانپزشکی اسلواکی
  • آزمون ورودی رشته دندانپزشکی در اسلواکی
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی
  • دستمزد دندانپزشکان در اسلواکی

برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ پذیرش با مشاورین موسسه میرداماد در شعب تهران و شیراز تماس حاصل کنید.

دانشگاه های دندانپزشکی اسلواکی

در کشور اسلواکی دو دانشگاه رشته دندانپزشکی را به دانشجویان خارجی ارائه می دهند. در زیر به معرفی این موسسات پرداخته شده است:

دانشگاه کمنیوس اسلواکی

دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا یک دانشگاه مدرن اروپایی است که در سال 2019 میلادی 100 سالگی خود را جشن می گیرد. این تنها دانشگاه اسلواکی است که به طور مرتب در رده بندی بین المللی بهترین دانشگاه های جهان قرار می گیرد. با سیزده دانشکده، گسترده ترین انتخاب برنامه های مطالعاتی (بیش از 800) در سه سطح را ارائه می دهد و تعدادی از این برنامه های تحصیلی تنها برنامه هایی در نوع خود هستند که در اسلواکی ارائه می شوند. طیف گسترده ای از حوزه های دانش انسانی وجود دارد که می تواند هنگام تحصیل از آن انتخاب کند، خواه در پزشکی، علوم انسانی و علوم اجتماعی، علوم طبیعی ، ریاضیات ، کلام و موارد دیگر.مطالعات دندانپزشکی توسط دانشکده پزشکی دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا ارائه می شود. دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا که در سال 1919 تأسیس شده و یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشکده های دانشگاه کمنیوس است. دانشکده پزشکی از بین بهترین مؤسسات عمومی ملی که به آموزش و تحقیقات پزشکی اختصاص می یابد، رتبه بندی می کند. دوره استاندارد مطالعات دندانپزشکی به مدت شش سال (12 ترم) ادامه دارد.پس از گذراندن امتحانات دولتی، به دانشجویان دندانپزشکی مدرک دکترای دندان پزشکی (به اختصار MDDr) داده می شود که معادل آن برای دکتر دندانپزشکی است. در سطح سوم تحصیلات، دانشگاه همچنین تحصیلات دکترا را که با اخذ مدرک دکترا به پایان رسیده است، ارائه می دهد. دانشکده پزشکی در دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا در حال حاضر مشهور شده است زیرا که می تواند تخصص های پزشکی و یا دندانپزشکی را ارائه دهد.برنامه دندانپزشکی ارائه شده در دانشکده پزشکی دانشگاه کومنوس در براتیسلاوا از محبوبیت بین المللی برخوردار است. برنامه های مطالعات عمومی پزشکی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

دانشگاه کمنیوس اسلواکی
دانشگاه کمنیوس اسلواکی

دانشگاه پاولف جوزف سافاریک اسلواکی

دانشگاه پاول جوزف شافریک در سال 1959 به عنوان دومین دانشگاه کلاسیک در اسلواکی تأسیس شد. ساختار فعلی دانشگاه P. J. Šafárik شامل پنج دانشکده: دانشکده پزشکی، دانشکده علوم، دانشکده حقوق، دانشکده مدیریت دولتی و دانشکده هنر است. در این موسسه بیش از 7500 دانشجو تحصیل می کنند.این دانشگاه در سه دوره اصلی دانشجو می پذیرد: لیسانس، کارشناسی ارشد، دکترا و دکترای تخصصی. مطالعات در زمینه های مختلف روند آموزش به دو زبان اسلواکی و انگلیسی ارائه می شود. دانشگاه پاول جوزف Šafárik در کوییس آموزش عالی را بر اساس جدیدترین یافته های علمی در زمینه گسترده بین المللی ارائه می دهد. این دانشگاه با مؤسسات دانشگاهی در سراسر جهان بسیار همکاری می کند.برنامه های با کیفیت در زمینه پزشکی و دندانپزشکی در حال حاضر به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه دندانپزشکی سافاریک در کوزیسه، اسلواکی ارائه می شود. کوسیس در سال 2013 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا معرفی شد.مدارک پزشکی اعطا شده در دانشگاه دندانپزشکی پاول جوزف صفاریک در کوسیس، اسلواکی توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) شناخته می شود و تمام مدارک به طور خودکار در اتحادیه اروپا پذیرفته می شوند.در این برنامه درجه “دکتردندانپزشکی پزشکی” (MDDr.) دریافت شده است و سیستم اعتباری با سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) سازگار است.برنامه های مطالعاتی پزشکی دندانپزشکی شش سال به طول می انجامد و در 12 ترم سازماندهی می شود. مدرک فارغ التحصیلان در هر کشوری از اتحادیه اروپا و در اکثر کشورها در سراسر جهان شناخته می شود. فارغ التحصیل دانش کافی در مورد رشته های پایه و بالینی پزشکی دندانپزشکی دارد.

آزمون ورودی رشته دندانپزشکی در اسلواکی

متقاضیان باید امتحان ورودی شیمی و زیست شناسی را بصورت کتبی (آزمون های چند گزینه ای) بگذرانند. از آنجا که زبان آموزش انگلیسی است، متقاضیان باید از مهارت انگلیسی به خوبی برخوردار باشند. حداکثر نمره ای که یک نامزد می تواند کسب کند 800 امتیاز است. به طور معمول امتیاز پاس برای یک آزمون 600 امتیاز است. رئیس دانشگاه ها سپس براساس موفقیت داوطلبان در آزمون مقدماتی، محدوده امتیازات قبولی در امتحان را مشخص می کنند، بنابراین نمره قبولی می تواند متغیر باشد.دانشکده ها با توجه به موفقیت افراد در آزمون ورودی و تعداد متقاضیان برنامه تحصیلی معین، درباره پذیرش دانشجویان تصمیم می گیرد. آزمون ورودی شامل 100 سوال در زمینه زیست شناسی و 100 سوال در شیمی است. متقاضیان 2 ساعت و 30 دقیقه برای گذراندن آزمون فرصت دارند. (برای دانشگاه سافاریک در کوزیته) و 3 ساعت برای امتحان در دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا. منابع آزمون به شرح زیر است:

منبع آزمون دانشگاه UPJS (دانشگاه پاول جوزف Šafárik)

داوطلبان دو کتاب، یکی شیمی و دیگری زیست شناسی را تهیه می کنند. هر كتاب شامل 600 سؤال است. در کل، باید 1200 را مطالعه کنند.

منبع آزمون دانشگاه کمینویس

داوطلبان دو کتاب، یکی شیمی و دیگری زیست شناسی را تهیه می کنند. هر كتاب از 1500 سوال تشكيل شده است. در کل، باید 3000 سوال مطالعه شود.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در هر دو دانشگاه اسلواکی که این رشته را ارائه می دهد در حدود 11000 یورو در سال برای آموزش به زبان انگلیسی می باشد.اسلواکی یک مقصد اقتصادی برای تحصیل و زندگی برای دانشجویان است. هزینه زندگی در جمهوری اسلواکی کمتر از کشورهای اروپای غربی است. هزینه های زندگی بسته به منطقه ، نیازهای روزانه و سبک زندگی متفاوت است.دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که پرداخت کنند:

هزینه تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی
هزینه تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی

هزینه های اقامت اجاره در هر ماه

  • یک تختخواب یک اتاق خواب: 300 یورو در ماه شامل کلیه برنامه های لازم (ممکن است بسته به موقعیت مکانی داخل یا خارج از مرکز شهر متفاوت باشد)
  • تختخواب دو خوابه: 400 یورو در ماه شامل کلیه برنامه های لازم (ممکن است بسته به موقعیت داخل یا خارج از مرکز شهر متفاوت باشد)

هزینه مواد غذایی:

  • غذا در یک رستوران: از 5 –euro
  • شیر (1 لیتر): 0.80 یورو
  • آب معدنی (1 لیتر): 0.40 €
  • قرص نان: 0.70 €
  • ناهار در یک ناهارخوری: از 1.60 €

هزینه ی حمل و نقل

حمل و نقل محلی: هزینه ها از 0.50 € تا 1.40 € (بلیط اصلی پایه)

حمل و نقل محلی: از 20 € (بلیط ماهانه)

محل اقامت

در زیر گزینه های اقامت برای دانشجویان در اسلواکی وجود دارد:

  • خوابگاه ها: موسسات آموزش عالی در اسلواکی اسکان دانشجویان را در خوابگاه ها ارائه می دهند. یک اتاق توسط 23 دانش[, مشترک است. اتاق برای دانش آموزان مجرد نیز موجود است. اتاق ها با کلیه امکانات لازم مبله خوبی دارند. برخی از خوابگاه ها همچنین دارای مراکز تناسب اندام، استخر، اینترنت، سرویس لباسشویی و غیره هستند.
  • اجاره یک آپارتمان خصوصی: در اسلواکی، آپارتمان های خصوصی برای اجاره موجود است. آپارتمان ها را می توان به اشتراک گذاشت و یا می توانید مستقل بمانید. تمام امکانات لازم فراهم شده است.

دستمزد دندانپزشکان در اسلواکی

شخصی که به عنوان دندانپزشک در اسلواکی مشغول کار است، معمولاً در ماه 3،410 یورو درآمد دارد. حقوق از 1140 یورو (پایین ترین میانگین) تا 6،360 یورو (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق) است. این میانگین حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق بین تخصص های مختلف دندانپزشکی متفاوت است.سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هرچه سالها تجربه شود، دستمزد بیشتر می شود.به طور کلی، کارکنان با تجربه از دو تا پنج سال به طور متوسط 32٪ بیشتر از افراد تازه وارد و جوان در تمام صنایع و رشته ها درآمد کسب می کنند.افراد حرفه ای با تجربه بیش از پنج سال تمایل دارند به طور متوسط 36٪ بیشتر از افراد دارای پنج سال یا کمتر سابقه کار کسب کنند.همانطور که شما سال های تجربه خود را به 10 سال می رسانید، حقوق برای 21٪ و کسانی که از 15 سال عبور کرده اند، 14٪ افزایش می یابد.افراد متخصص در اسلواکی احتمالاً هر 20 ماه افزایش 9 درصدی حقوق را مشاهده می کنند. متوسط درآمد سالانه ملی برای همه مشاغل ترکیبی 7٪ است که هر 19 ماه به کارمندان اعطا می شود.

دستمزد دندانپزشکان در اسلواکی
دستمزد دندانپزشکان در اسلواکی

با مطالعه مقاله بالا تمامی دانشگاه های ارائه دهنده رشته دندانپزشکی در اسلواکی را شناخته و از شیوه برگزاری آزمون ورودی اطلاع کسب کردید. همچنین در ارتباط با هزینه تحصیل در اسلواکی و دستمزد دندانپزشکان در اسلواکی نیز صحبت شد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مجرب موسسه میرداماد تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد صفر تا صد دندانپزشکی اسلواکی

1- زبان تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی چیست؟

زبان تحصیل اسلواکیایی و انگلیسی می باشد.

2- هزینه تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی چیست؟

هزینه تحصیل حدود 11000 یورو برای تحصیل به انگلیسی می باشد.

3- آیا تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی آزمون ورودی دارد؟

بله آزمون ورودی از دروس زیست و شیمی گرفته می شود.

4- چه دانشگاه هایی در اسلواکی تحصیل دندانپزشکی را ارائه می دهند؟

دو دانشگاه سافاریک و کومینیوس این رشته را ارائه می دهند.

5- آیا برای تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی بورسیه ارائه می شود؟

بله در صورت داشتن رزومه خوب می توانید بورسیه اخذ کنید.

6- آیا دانشگاه های دندانپزشکی اسلواکی معتبر هستند؟

بله این موسسات رنکینگ خوبی را در میان موسسات جهان دارند.

7- آیا دانشگاه های دندانپزشکی اسلواکی مورد تایید وزارت بهداشت هستند؟

بله دانشگاه کمینیوس مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.

8- هزینه زندگی دانشجویی در اسلواکی چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجئیی در اسلواکی در حدود 600 تا 800 یورو می باشد.

9- آیا آزمون ورودی برای تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی به زبان انگلیسی است؟

بله آزمون ورودی برای محصلان به زبان انگلیسی نیز به زبان انگلیسی می باشد.

10- درآمد دندانپزشکان در اسلواکی چقدر است؟

درآمد دندانپزشکان به صورت میانگین ماهانه 3000 یورو در اسلواکی می باشد.

11- آیا تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی انتخاب خوبی است؟

بله زیرا تحصیل به زبان انگلیسی با آزمون ورودی آسان باعث می شود شما به رویای دندانپزشک شدنتان برسید.

اسکرول به بالا