071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در مدارس کانادا (شرایط، هزینه ها و مدارک)

تحصیل در مدارس کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل در کانادا، یک تجربه هیجان انگیز و پرطرفدار برای بسیاری از دانش آموزان از سراسر جهان است. دانشگاه ها جلسات و اطلاعات مکرر را ارائه می دهند که در آن دانشجویان می توانند بیشتر در مورد تحصیل در مدارس کانادا ، کمک هزینه تحصیلی و نحوه درخواست اجازه تحصیلی بدانید.

شرایط تحصیل در مدارس کانادا

اعتبار آموزش و تحصیل در کانادا بر اساس کیفیت و برتری در تمامی بخش آموزش و پرورش شناخته شده است، مدارک کانادا در سراسر جهان ارزشمند می باشد. مربیان بین المللی، اغلب کانادا را برای مشارکت های پژوهشی و همکاری انتخاب می کنند. دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه (K – 12) در کانادا به طور مداوم و پیوسته، در میان پنج نفر از اعضای آکادمیک در رشته های خواندن، ریاضیات و علوم در برنامه سازمان بین المللی همکاری و توسعه (OECD) برای ارزیابی بین المللی دانشجویان قرار دارند. دانش آموزان بین المللی از محیط های حمایتی با تمرکز بر یادگیری دانش آموزان بهره مند می شوند.

شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در دبیرستان های کانادا باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • سن: دانش آموزان نباید کمتر از 10 سال و بیشتر از 19 سال سن داشته باشند. با این حال شرایط سنی نسبت به منطقه مدرسه متفاوت است
  • طول دوره: طول دوره برای دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در مدارس کانادا بین 1 ماه تا چندین سال است.
  • الزامات زبان: برای ثبت نام در مدارس کانادا الزامات خاصی برای زبان وجود ندارد. تمام سطوح زبان انگلیسی مورد قبول است. هر چند که ممکن است مدرسه قبل از ورود دانش آموزان آزمون ارزیابی انجام دهد و به برخی نیز کالج زبان کانادا را توصیه کند.

آیا دانش آموزان می توانند دیپلم دریافت کنند؟ قطعا، دانش آموزان بین الملل تا زمانی که شرایط تحصیل در مدارس را داشته باشند واجد شرایط دریافت دیپلم هستند.

تاریخ شروع و اتمام دوره:

در ترم اول، معمولا کلاس ها از ماه سپتامبر شروع میشود و در ماه ژانویه تمام میشود. در ترم دوم، کلاس ها از ماه فوریه شروع میشود و در ماه ژوئن تمام میشود. زمان شروع و اتمام دوره نسبت به منطقه مدرسه متفاوت است. نمرات قابل قبول برای دانش آموزان بین الملل در بیشتر مدارس نمره بین 8 تا 12 است. در منطقه کبک نمره بین 8 تا 11 مورد قبول است. در سطح آکادمی دانش آموزان باید GPA مورد نیاز را داشته باشند.

تمام دانش آموزان باید معدل تحصیلی با نمرات بالا و همچنین سطح بلوغ و انگیزه های تحصیل در خارج از کشور را داشته باشند. بعضی از مدارس زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود در نظر میگیرند و دانش آموزان میتوانند بدون داشتن مهارت زبان انگلیسی وارد مدرسه شوند.هر چند که در بعضی از مدارس خصوصی دانش آموزان باید توانایی بالایی در زبان انگلیسی داشته باشند( معادل ELTIS 225).

بر اساس شرایط مهاجرت به کانادا  ما شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید در مدارسی که به سطح پایینی از زبان نیاز دارند ثبت نام کنید. دانش آموزان بین الملل میتوانند در دوره های کوتاه مدت( 3 ماه) تا چندین ساله در مدارس دولتی و خصوصی کانادا تحصیل کنند.  برای پذیرش، بیشتر مدرسه ها دانش آموزانی که نمره بین 8 تا 12 را دارند را ثبت نام میکنند. در ناحیه QUEBEC نمره بین 8 تا 11 را می پذیرند.

مدارک مورد نیاز ویزای مدارس کانادا

در مهاجرت تحصیلی به کانادا دانشجویان خارجی پس از اخذ پذیرش در یکی از مدارس شبانه روزی کشور کانادا می بایست برای مجوز تحصیل در این کشور به دولت کانادا درخواست بدهند. برخی از دانشجویان، بسته به کشور محل زندگیشان، علاوه بر ویزای تحصیلی برای کسب مجوز اقامت موقت در کشور کانادا نیز اقدام کنند. این درخواست 125 دلار کانادا هزینه خواهد داشت و در صورتی که با درخواست شما موافقت نشود و یا از درخواست خود منصرف شوید این مبلغ قابل استرداد نخواهد بود.

این درخواست میتواند از طریق تمامی دفترهای ویزای کشور کانادا در سر تا سر دنیا صورت گیرد. دانشجویان می بایست ثابت کنند که در یکی از مدارس شبانه روزی کشور کانادا پذیرفته شده اند و هویت خود را از طریق ارائه پاسپورت یا سند سفر به اثبات برسانند. هم چنین می بایست نشان دهند که توان مالی تامین مخارج زندگیشان در کانادا، هزینه های تحصیل و شهریه های مدرسه را دارند. علاوه بر آن این افراد می بایست یک نامه کتبی در مورد علتشان برای اخذ ویزای تحصیلی بنویسند و ارائه دهند.

برای گرفتن مجوز تحصیل می بایست مدارک درست را ارائه بدهید:

  1. گواهی اخذ پذیرش از مدرسه شبانه روزی
  2. مدرک شناسایی
  3. سند تمکن مالی

بسته به شرایط شما، ممکن است مدارک زیر را نیز نیاز داشته باشید:

  • نامه ای که در آن علل درخواست خود را توضیح دهید
  • CAQ و یا نامه پذیرش در کبک
  • برای کودکان، مدارک مربوط به حضانت
  • گواهی پذیرش؛ مدرسه مدنظر شما می بایست یک نامه پذیرش برای شما ارسال کند. همراه با درخواست ویزای تحصیلی خود نامه پذیرش اصلی را نیز ارسال کنید.

اگر قبل از قبولی در رشته مدنظرتان می بایست دروسی را بگذرانید و در کلاسهایی شرکت کنید ( قبولی مشروط ) مجوز تحصیلی فقط برای مدت زمان شرکت در این کلاس ها برای شما صادر می شود. پس از اینکه در رشته اصلی پذیرفته شدید، می توانید به عنوان دانش آموز، ویزای خود را تمدید نمایید.

  • کارت شناسایی؛ شما و هر کدام از اعضای خانواده تان که همراه شما به کانادا سفر می کند می بایست مدارک زیر را داشته باشید:
  • پاسپورت یا سند سفر معتبر؛ این سند باید به شما مجوز بازگشت به کشوری که آن را صادر کرده است را نیز بددهد. شهروندان ایالات متحده آمریکا در مورد مدارک شناسایی ای که باید ارائه بدهند گزینه های دیگری نیز دارند
  • دو قطعه عکس سایز پاسپورت. نام و تاریخ تولد شخص باید پشت هر کدام از عکس ها نوشته شده باشد.
  • سند تمکن مالی؛شما باید ثابت کنید که توان مالی تامین هزینه های خود و تمامی افرادی که با شما به کانادا سفر می کنند را در طی مدت زمانی که در این کشور به سر می برید دارید.

تمکن مالی خود را از طرق زیر می توانید ثابت کنید:

  • در صورتی که پولی را به کشور کانادا انتقال داده باشید، سند حساب بانکی ای در کشور کانادا به نام خودتان
  • مدرک GIC یا گواهی سرمایه گذاری تضمینی از جانب یک موسسه مالی کانادایی
  • سند وام دانشجویی یا وام تحصیلی از بانک
  • اظهارنامه بانکی از چهار ماه گذشته
  • یک حواله بانکی که قابل تبدیل به دلار آمریکایی باشد
  • سندی مبنی بر اینکه شهریه های دانشگاه و مخارج مسکن خود را پرداخته اید
  • نامه ای از جانب شخص یا مدرسه ای که به شما پول می دهد

اگر بورسیه کشور کانادا را دارید و یا در یکی از برنامه های کمک هزینه تحصیلی کانادا شرکت کرده اید، سند مربوط به پرداخت کمک هزینه در کشور کانادا نیز می تواند به عنوان سند تمکن مالی شما عمل کند.

مدرک مورد نیاز تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

شرایط فارغ التحصیلی از مدارس شبانه روزی کانادا

شرایط لازم برای فارغ التحصیلی از دبیرستان برای مدارس شبانه روزی در سراسر کانادا توسط شورای استان تعیین می شود و دولت فدرالی دخالتی در این امر ندارد. بنابراین شرایط لازم برای فارغ التحصیلی بر اساس معیار و برنامه درسی بین استان ها متفاوت می باشد. همچنین استان ها اصول این معیارها را تعریف می کنند؛ از جمله اینکه یک “واحد درسی” چه چیزی را نشان می دهد که مقایسه کامل الزامات تحصیلی را مشکل می سازد.

برای مثال واحد درسی در BC (بریتیش کلمبیا)، 30 ساعت آموزش کلاسی و در انتاریو تکمیل یک دوره کامل را نشان می دهد. بنابراین دانش آموزها برای فارغ التحصیلی در انتاریو باید 30 واحد درسی را با نمرات 9 تا 12 و در بریتیش کلمبیا 80 واحد درسی را با نمرات 10 تا 12 تکمیل کنند.

شرایط لازم برای فارغ التحصیلی، فقط به صورت سطحی بین استان ها متفاوت می باشد. دانش آموزان در تمام استان ها باید انگلیسی/ فرانسوی، ریاضی، علوم، تاریخ کانادا، جغرافیا و بهداشت بخوانند. کل استان ها علاوه بر این واحد های اصلی، واحد های انتخابی در دوره ارائه می دهند و دانش آموز می تواند از بین آنها انتخاب کند. این واحد ها شامل تکنولوژی و کامپیوتر، گرافیک و هنرهای نمایشی، مطالعات جهانی، زبان های بین المللی، مطالعات اجتماعی و آموزش عملی (تعاونی) می باشد.

دانش آموزها علاوه بر کار کلاسی باید فراتر از محیط مدرسه در خدمت به جامعه فعالیت کنند، گرچه مدارس شبانه روزی نیز فراتر از دستورالعمل های استانی موجود فعالیت می کنند. برای مثال دانش آموزانی که در برنامه کارشناسی مدرسه ثبت نام کرده اند، باید برای فارغ التحصیلی 50 ساعت در خدمت داوطلبانه شرکت کنند که بالاتر از سطح پایه در تمام استان ها می باشد.

در بسیاری از مدارس شبانه روزی کانادا باید به صورت رسمی در ورزش، دوره های بین المللی زبان، یا کلاس های فوق برنامه مانند جایزه دوک ادینبورگ شرکت کنید. اغلب این موارد نیز به عنوان شرایط لازم برای فارغ التحصیلی گنجانده می شوند. تمام شرایط لازم دیپلم، علاوه بر الزامات استانی در نظر گرفته شده، در اختیار هر مدرسه قرار می گیرد و بر دریافت دیپلم استان ها تأثیر نمی گذارد. هر شرط دیگری که توسط موسسات خصوصی ایجاد شده باشد، همانطور که نشان دهنده تنوع، خدمت، مدیریت و اساتید می باشد، برای نشان دادن ارزش های اصلی مدرسه در نظر گرفته شده اند.

 

فارغ التحصیلان مدارس در کانادا

دانشگاه های کانادا یکی از بهترین ها در جهان هستند. در سال 2012، 4 دانشگاه کانادا رتبه بندی شده اند که شانگهای رتبه 22 در 500 Top، دانشگاه QS در رتبه 3 و دانشگاه تایمز در رتبه 5 در رتبه بندی دانشگاه های عالی به دست آورده اند. کالج ها، صنایع پلی تکنیک کانادا و cégeps برنامه های تمرینی حرفه ای را با سطوح بالایی از تحقیقات کاربردی جهت حل مشکلات صنعت ارائه می دهند. بیش از 90٪ از فارغ التحصیلان کالج کانادا، در شش ماه پس از فارغ التحصیلی در رشته خود مشغول به کار در کانادا شده اند و 93٪ از کارفرمایان از کار فارغ التحصیلان راضی بوده اند.

فارغ التحصیلان مدارس در کانادا

لیست مدارس و هزینه تحصیل مدارس شبانه روزی کانادا

  1. مدرسه بروکس (Brookes) کانادا: 39،550 دلار تا 52،550 دلار
  2. مدرسه ترافالگار کاستل (Trafalgar Castle): 54،395 دلار تا 59،515 دلار
  3. مدرسه دانشکده لیک فیلد (Lakefield): 58،400 دلار تا 65،400 دلار
  4. مدرسه سنت مارگارت (St.Margaret): 38،600 دلار تا 49،300 دلار
  5. دانشکده رابرت لند (Robert Land): 52،650 دلار به 55،650 دلار
  6. مدرسه دانشگاه سنت میکائیل (St. Michaels): 50،520 دلار تا 66،100 دلار
  7. دانشکده آپر کانادا (Upper Canada): 55،060 دلار تا 61،560 دلار
  8. مدرسه سنت جورج (St. George): 50،065 دلار تا 68،085 دلار
  9. دانشکده ترینیتی (Trinity): 43،250 دلار تا 65،250 دلار
  10. دانشکده استنداستد (Stanstead): 49،900 دلار تا 63،000 دلار
  11. مدرسه دانشکده بیشاپ (Bishop): 48،300 دلار تا 55،800 دلار
  12. دانشکده روسیو لیک (Rosseau Lake): 22،700 دلار تا 49،000 دلار
  13. دانشکده Séminaire Marie-Reine-du-Clergé: 18،980 دلار تا 28،480 دلار
  14. دانشکده آتول موری (Athol Murray) نوتر دام (Notre Dame): 23،500 دلار تا 49،900 دلار
  15. مدرسه دانشکده برنت وود (Brentwood): 47،800 دلار تا 66،000 دلار
  16. دانشکده پیکرینگ (Pickering): 63،855 دلار تا 67،075 دلار
  17. دبیرستان دانشکده لوتر (Luther): 29،560 دلار
  18. مدرسه ملکه مارگارت (Queen Margaret): 42،100 دلار تا 55،200 دلار
  19. مدرسه اسقف اشتراكان (Bishop Strachan): 57،500 دلار تا 60،130 دلار
  20. دانشکده سنت اندرو (St. Andrew): 58،175 دلار تا 63،500 دلار
  21. مدرسه شاوینگن لیک (Shawnigan Lake): 67،900 دلار
  22. مدرسه ساکرد هرت (Sacred Heart) مونترال (Montreal): 52،814 دلار
  23. دانشکده ریدلی (Ridley): 56،950 دلار تا 63،700 دلار
  24. مدرسه King’s-Edgehill: 51،950 دلار
  25. دانشکده نوث استار (North Star ): 24،000 دلار تا 31،500 دلار
  26. دبیرستان گریت لیکس کریستیان (Great Lakes Christian): 20،100 دلار تا 39،300 دلار
  27. مدرسه روتسی ندروود (Rothesay Netherwood): 35،550 دلار تا 54،090 دلار
  28. مدرسه لندمارک ایست (Landmark East): 44،700 دلار تا 64،900 دلار
  29. دانشکده روسترن جونیور (Rosthern Junior):
  30. دانشکده هاور گال (Havergal):
  31. دانشکده Neuchâtel Junior
  32. UWC کانادا
  33. دانشکده اپلبی (Appleby)
  34. سالن اجتماعات برانک سام (Branksome)
  35. دانشکده اشبوری (Ashbury)
  36. مدرسه سنت جان- کیلمارنک (St. John’s-Kilmarnock)

زبان در مدارس کانادا

مدارس زبان در کانادا، رهبران آموزش زبان در همه سطوح هستند و برنامه های گسترده ای را برای زبان انگلیسی و فرانسوی برای مطالعه بیشتر و توسعه شخصی یا آمادگی کسب و کار ارائه می دهند. هنگامی که شما در مدرسه ای در کانادا پذیرفته شده اید، اگر برای 6 ماه یا بیشتر می خواهید تحصیل کنید باید برای گرفتن ویزای اقامت دائم درخواست کنید (اگر شهروندی شما از لیست کشورها و قلمرو هایی است که شهروندان به منظور دریافت ویزا برای ورود به کانادا باید اقدام کنند این کار را انجام دهید). اگر برای کمتر از  6 ماه به تحصیل بپردازید، مجبورید درخواست ویزای تحصیلی کنید.

هزینه های تحصیلی مدارس کانادا

هزینه های رشته های تحصیلی، با توجه به منطقه / مدرسه ای که یک دانش آموز انتخاب می کند، متفاوت است. هزینه تحصیل در دبیرستان ها شامل موارد زیر می باشد:

  1. اسکان (هزینه تحصیلی)
  2. اسکان به صورت تنها در یک اتاق در یک خانواده میزبان
  3. اسکان همراه با خانواده میزبان به صورت کامل
  4. سرپرستی و نظارت توسط مقامات گروه آموزشی در طول دوران تحصیلی
  5. ارائه راهنمایی و دادن اطلاعات در مورد فرایند درخواست ویزا / مجوز تحصیلی
  6. رفتن به فرودگاه و استقبال از دانش آموز در هنگام ورود
  7. تهیه بیمه سلامت
  8. دوره تحصیلی کوتاه مدت (3 ماه در تمام مدارس در دسترس نمی باشد) و تنها برای دانشجویانی که علاقمند به گذراندن دوره کوتاه مدت تحصیلی هستند، درخواست مربوطه ارسال می گردد.
  9. به دانش آموزان صبحانه و شام داده می شود. دانش آموزان می توانند ناهار خود را از منزل بیاورند تا در مدرسه بخورند، اما در غیر این صورت اگر بخواهند غذای خود را از کافه تریای مدرسه بخرند، خودشان مسئول پرداخت پول خرید ناهار از مدرسه هستند.

آموزش در مدارس کانادا

وب سایت موسسه(میرداماد)منبع خوبی برای دانش آموزان و محققان بین المللی است که به دنبال فرصت های آموزشی در کانادا هستند. اکثر چیزهایی را که برای اهداف مطالعه و تحقیق خود نیاز دارید می توانید در این سایت پیدا کنید. بورس تحصیلی بین المللی برای بهترین و باهوش ترین  دانشجویان و محققان بین المللی برای مطالعه و انجام تحقیقات در کانادا می باشد. همیشه به زندگی و کار در یک کشور خارجی فکر می کنید؟ تجربه بین المللی کانادا اطلاعات و منابع لازم برای سفر و کار در کانادا را تا یکسال فراهم می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مجوز تحصیلی کانادا و همچنین ویزای اقامت موقت کانادا می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی میرداماد در تماس باشید.

اسکرول به بالا