071-91009294  | 021-88724227  |

چگونه در فرانسه بدون مدرک زبان تحصیل کنیم؟

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

یکی از شرایط تحصیل در فرانسه این است که شما می توانید در طول دوره تحصیلی، دوره زبان فرانسه را نیز برای تقویت دانش خود در این حوزه، انتخاب کنید و یا بعنوان یک دوره اختیاری آن را در لیست واحد ها خود قرار دهید. زبان فرانسه بعنوان زبان خارجی برای دانشجویانی است که به نمره امتحان برای اعتبار سنجی واحدهای ECTS نیاز دارند. دانشجویان باید حداقل در سطح B1 و یا B2 برای این اعتبار سنجی داشته باشند. ادامه مطلب را از زبان مشاورین حوزه مهاجرت و تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان بخوانید.

مطالعه بیشتر:

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در کشور فرانسه بدون مدرک زبان

در رابطه با دوره ها و دانشگاه های فرانسه که می خواهید درخواست دهید، تحقیق کرده و لیست کوتاه تهیه کنید. شما می توانید رتبه های دانشگاه در فرانسه و شرایط لازم را در وب سایت دانشگاه بررسی کنید. تمام دانشگاه ها را بررسی کنید و آنچه را که از نظر دانشگاهی و شغلی برای شما مناسب است را انتخاب کنید. شما باید برای دانشگاه یا کالج های فرانسه بصورت آنلاین اقدام کنید. پس از دریافت نامه تایید، انتخاب شما تایید می شود. با این حال، قبل از آن مصاحبه های ویدئویی انجام می شود تا مهارت زبان انگلیسی متقاضی مورد بررسی قرار بگیرد و اولویت با کسانی ست که مدرک لیسانس آن ها اگر متقاضی کارشناسی ارشد باشند، به زبان انگلیسی تدریس شده باشد.

  • مرحله 2: مصاحبه های ویدیویی یا Skype

هنگامی که مشخصات شما در لیست قرار گرفت، با اسکایپ یا هر مصاحبه ویدیویی مصاحبه می شوید تا اشتیاق شما برای پذیرش در دانشگاه ها را بدانند و توانایی های زبان انگلیسی شما برای درک زبان انگلیسی مورد سنجش قرار گیرد.

اگر اسکایپ یا مصاحبه ویدئویی خود را پاک کنید، از دانشگاه مورد نظر نامه تایید یا نامه پذیرش دریافت می کنید. این یک تاییدیه است که شما برای برنامه مورد نظر خود پذیرفته شده اید. قدم بعدی پرداخت شهریه سال اول برنامه تحصیلی می باشد.

  • مرحله 4: درخواست پردیس فرانسه

مرحله بعدی ثبت نام در وب سایت “پردیس فرانسه” می باشد. برای به دست آوردن NOC یا گواهی بدون اعتراض باید برای مصاحبه شرکت کنید. برای این کار به اسناد زیر نیاز دارید:

  • گذرنامه معتبر
  • دو قطعه عکس
  • نامه پذیرش / تاییدیه از دانشگاه
  • نامه صندوق های مالی
  • نامه اسکان
  • رزومه
  • رونوشت های تحصیلی
  • پوشش درمانی
  • پیش نویس تقاضای ثبت نام در پردیس فرانسه

در صورتی که علاقمند به تحصیل پزشکی در فرانسه هستید می توانید اطمینان حاصل کنید که این کشور بهترین گزینه برای تحصیل می باشد.

دانشگاه هایی که در فرانسه بدون مدرک زبان پذیرش می دهند

این کشور به دلیل گردشگری، هنر و فرهنگ شناخته می شود و نیز یکی از معتبرترین مقصدها برای تحصیل در اروپا است. فرانسه طیف وسیعی از دوره های تدریس زبان انگلیسی را دارد که دانشجویان برای حضور در آزمون آیلتس یا سایر آزمون های زبان انگلیسی لازم نیست حضور داشته باشند. بنابراین، می توانید ویزای دانشجویی فرانسه را بدون IELTS اخذ کنید. برخی از دانشگاه های بدون آیلتس در فرانسه وجود دارند:

  • دانشکده بازرگانی آمریکایی، پاریس: این دانشکده یک دانشکده بازرگانی بین المللی است که در سال 1985 توسط عضو گروه IGS تاسیس شده است. برنامه های آموزشی آن مبتنی بر سیستم آموزش آمریکایی است.
  • EBS پاریس: EBS پاریس که در سال 1967 افتتاح شد، تأثیر پیشگامی در الگوی آموزش اروپایی داشته است، زیرا اولین دانشکده بین المللی بازرگانی در فرانسه است. EBS پاریس یک مؤسسه بین المللی است که دارای چندین دانشگاه در چندین شهر می باشد.
  • دانشکده علوم کامپیوتر EPITA: هر ساله، رسانه های مختلفی بررسی ها و رتبه بندی بهترین دانشکده های مهندسی فرانسه را منتشر می کنند. (البته شما در سایت موسسه مهاجرتی میرداماد میتوانید بهترین دانشگاه های فرانسه را هم مطالعه کنید.) در سال 2018 و 2019، EPITA، دانشکده مهندسین اطلاعات فناوری، دوباره برنده شد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این افتخارات، به بخش های زیر مراجعه کنید.
  • دانشکده مهندسان ESAIP: اکنون بیش از 30 سال است که ESAIP، دانشکده مهندسی در Angers، بیش از 2500 جوان را در زمینه های علوم و شبکه های رایانه، ریسک (Risk)، بهداشت، مدیریت ایمنی و محیط زیست آموزش داده است. ESAIP کلیه الزامات کیفیت مورد درخواست مقامات بالای فرانسوی را فراهم می کند: تاییدیه دولت، مجوز توسط کمیسیون des Titres d’Ingénieurs و عضو کنفرانس Grandes Ecoles. روابط بین الملل در قلب توسعه ESAIP است. این تعهد با برچسب EUR-ACE شناخته می شود.
  • دانشکده بازرگانی رن ESC فرانسه: گزینه جایگزین نمره آیلتس مصاحبه های صوتی / تصویری است که توسط دانشگاه ها انجام می شود یا تاییدیه تحصیلات قبلی که به زبان انگلیسی به اتمام رسیده باشد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان

اتباع تعدادی از کشورها از طریق پردیس دانشکده فرانسه، آژانس رسمی و ملی این کشور برای آموزش عالی و دانشجویان بین المللی، ویزای دانشجویی فرانسه خود را درخواست می دهند. این دانشجویان نیز باید از پردیس دانشکده فرانسه استفاده کنند تا از طریق CEF بتوانند به موسسه منتخب شان در فرانسه درخواست دهند. به این لیست از کشورها مراجعه کنید تا دریابید که آیا باید از این طریق هم برای ویزای خود و هم برای پذیرش اقدام کنید یا خیر.

اگر کشور مبدا شما در لینک بالا ذکر نشده باشد، شما مسئول درخواست دانشگاه و همچنین درخواست ویزای دانشجویی خود خواهید بود. تنها پس از دریافت پذیرش در یک برنامه در یک موسسه فرانسوی، واجد شرایط دریافت ویزای دانشجویی خود در فرانسه خواهید بود. برای درخواست ویزای خود، باید با کنسولگری فرانسه در کشور خود تماس بگیرید و در صورت درخواست، موارد زیر را در اختیار آنها قرار دهید:

  1. نامه رسمی پذیرش در یک برنامه معتبر در یک موسسه فرانسوی. این نامه باید بر روی یک کاغذ رسمی حاوی جزئیات کامل، جزئیات برنامه تحصیلی شما و تاریخ شروع و پایان تحصیل شما باشد.
  2. تاییدیه بودجه کافی برای زندگی در کشور. مبلغ فعلی مورد نیاز 615 یورو (820 دلار آمریکا) در ماه است که می توان به صورت اظهارنامه بانکی، نامه ضامن، بورس تحصیلی یا کمک هزینه نشان داد.
  3. تاییدیه بلیط برگشت به کشور خودتان. غالباً این تائیدیه به صورت بلیط یا رزرو است که تاریخ عزیمت را نشان می دهد، اما می تواند بیانیه دست نوشته ای مثل تاریخ های عزیمت به مقصد نیز باشد.
  4. تاییدیه بیمه درمانی (حداقل پوشش 30000 یورو یا 40150 دلار آمریکا)

هنگامی که گواهی خود را بدون هیچ اعتراض نامه ای دریافت کردید، وقت آن است که برای ویزای دانشجویی فرانسه در VFS فرانسه اقدام کنید. شما مجددا به برخی از اسناد نیاز خواهید داشت و پس از رزرو قرار ملاقات، باید پرونده خود را ارسال کنید. شما به یک زیست سنجی، یک عکس و اثر انگشت اسکن شده نیاز خواهید داشت. پس از انجام ارسال پرونده و زیست سنجی، باید 10 تا  15روز کاری برای ویزا منتظر بمانید. توصیه می شود سه هفته قبل از پرواز به فرانسه روند ویزا را آغاز کنید.

شرایط تحصیل رایگان در فرانسه بدون مدرک زبان

تحصیلات در فرانسه با کمک هزینه دولت می باشد، به این معنی که شهریه نسبتاً کم است. به طور متوسط، یک مدرک از دانشگاه دولتی حدود 200 یورو در سال برای دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان غیر اتحادیه اروپا هزینه دارد. با این حال، بسته به برنامه انتخاب شده، تغییر در هزینه وجود دارد. به عنوان مثال، تحصیل در رشته پزشکی حدود 450 یورو در سال و مهندسی حدود 620 یورو هزینه دارد. برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا در فرانسه نیز هزینه بیشتری را در بر دارد، دوره های قبلی به طور متوسط 260 یورو و دوره های جدید 396 یورو در سال هزینه دارند. هزینه تحصیل در یک موسسه خصوصی بیشتر است – مدارس منتخب و Grandes Écoles می توانند در هر جایی بین 250 تا 20000 یورو در سال هزینه داشته باشند.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه ای باشید که توسط وزارت امور خارجه فرانسه از طریق برنامه بورس تحصیلی عالی ایفل ارائه می شود. برخی دانشگاه ها بورسیه های تحصیلی به ارزش حداکثر 10000 یورو را به دانشجویان بین المللی که شرایط استثنایی تحصیلی را دارند (عمدتا از دوره های کارشناسی ارشد و دکترا) ارائه می دهند.

در صورتی که شرایط زیر وجود داشته باشد، شما مستلزم به پرداخت شهریه ثبت نام خواهید بود:

  1. اگر برای اولین بار در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا برای یک برنامه مهندسی برای شروع سال تحصیلی 2019/2020 ثبت نام می کنید؛
  2. اگر در یک موسسه آموزش عالی که در محدوده MESRI است، ثبت نام می کنید؛
  3. مشروط بر اینکه شما به طور دائم در فرانسه سکونت نداشته باشید.

بنابراین دولت دو سوم هزینه آموزش شما را تأمین می کند. هزینه تحصیل در فرانسه بسیار پایین است و به راحتی می توانید در این کشور بورس تحصیلی دریافت کنید اما دوره های زبان رایگان نیست و اگر مدرک نداشته باشید مجبور به پرداخت هزینه زبان هستید. شما می توانید با مراجعه به موسسه مهاجرتی در تهران و سایر شهر ها برای موسسه میرداماد، از شرایط تحصیل در کشور فرانسه بدون مدرک زبان اطلاعات کسب کنید.

کالج های معتبر فرانسه برای تحصیل دوره زبان

یک لیست از بهترین کالج های آموزش زبان فرانسه در کشور فرانسه با حضور چندین ملیت و با چندین مکان در سراسر کشور به شرح زیر بیان می شود. همچنین یک لیست از کالج های زبان فرانسوی در شهرهای پاریس، لیون، نیس، مارسی، تولوز، بوردو، کن و مونته پلیر، در زیر بیان شده است.

  • کالج آلیانس فرانسیس (Alliance Francaise)

کالج آلیانس فرانسیس (Alliance Francaise)، یک مؤسسه مشهور در مورد آموزش زبان فرانسوی است که تقریباً در همه جا در کشور فرانسه و همچنین در سراسر جهان دارای شعبه می باشد. این موسسه به ترویج زبان فرانسوی در سراسر جهان از طریق برگزاری کلاس ها، انجام فعالیت های فرهنگی و صدور گواهینامه زبان فرانسه اختصاص یافته است. کلاس های آموزش زبان فرانسه که در این مؤسسه آموزشی تشکیل می شود شامل تمام سطوح آموزشی، از کاملاً مبتدی (سطح 1A) تا آموزش به صورت مستقل (سطح 1C) می باشد.

کلاس های فشرده زبان فرانسه برای بزرگسالان و کلاس های آموزشی در زمان بعد از ظهر نیز در این مؤسسه آموزشی ارائه می شود. این مؤسسات آموزشی دوره های تحصیلی مختلفی را ارائه می نمایند که شما می توانید کلاس زبان عمومی خود را با کلاس های آموزشی دیگر، مانند کارگاه ها، دروه های آموزشی شخصی شده و غیره ترکیب کنید، و در عین حال، یک دوره آموزش فرانسوی متناسب با نیازها، در دسترس بودن و مطابق با اهداف مورد نظر خود ایجاد نمایید.

  • کالج آزورلینگوا (Azurlingua)

کالج آزورلینگوا (Azurlingua) دارای گواهی معتبر FLE می باشد، و هدف از تاسیس این کالج، آموزش زبان فرانسه از یک دیدگاه عملی می باشد. هدف از برگزاری دوره آموزش زبان فرانسه این است که به شما یاد بدهد ضمن توسعه سریع مهارت های ارتباطی خود، آموزش زبان فرانسوی را طی نمایید. این کالج با بهره گیری از سناریو های زندگی واقعی و بر اساس تعداد زیادی از مطالب آموزشی (مدارک آموزشی معتبر، فیلم های ویدئویی، موارد صوتی ضبط شده، مطالب طنز آمیز، فیلم های ویدئویی مربوط به مقالات مطبوعاتی و آهنگ های فرانسوی، کلیپ های فیلم و رمان های فرانسوی)، روش تدریس خود را با هدف تحریک تمایل به یادگیری مداوم زبان فرانسوی و بیان ویژگی های دانشجویان ارائه می نماید. مربیان زبان فرانسوی، افرادی هستند که زبان مادری آنها فرانسوی است و همه آنها فارغ التحصیلان دانشگاه می باشند.

  • کالج برلیتز (Berlitz)

این کالج بین المللی دوره های آموزش زبان فرانسه را در 28 مرکز آموزشی در شهرهای بزرگ در سراسر کشور فرانسه برگزار می کند. تدریس آموزش زبان فرانسه در این کالج می تواند به صورت خصوصی یا گروهی انجام شود و یا حتی مربیان کالج برلیتز (Berlitz) می توانند برای تدریس به دفتر شما بیایند. قیمت هر دوره آموزش زبان مختلف است و به این موضوع بستگی دارد که شما کدام دوره از آموزش زبان فرانسه را انتخاب می کنید.

  • کالج یوروسنترز (Eurocentres)

کالج زبان یوروسنترز (Eurocentres)، طیف گسترده ای از دوره های آموزش زبان فرانسه را برای دانشجویانی ارائه می نماید که به دنبال یادگیری زبان فرانسه در سطوح مختلف هستند. در این کالج، کلاس های آموزش زبان فرانسه از دوره های دو هفته ای تا دوره های یک ساله با حداکثر اندازه 14 دانش آموز در هر کلاس آموزش متفاوت است.

  • کالج فرانس لانگو (France Langue)

کالج فرانس لانگو (France Langue) دارای شش کالج زبان در سراسر کشور فرانسه می باشد و آموزش زبان فرانسه را در کلیه سطوح عمومی و تخصصی (به عنوان مثال تجارت، حقوق، پزشکی)، و همچنین دوره های آموزش درسی مربوط به معلمان فرانسوی و آمادگی آزمون (TEF،DELF، TCF) ارائه می نماید. همه اساتید زبان فرانسوی این کالج دارای مدرک دانشگاهی و / یا یک مدرک تحصیلی شناخته شده مرتبط با زبان هستند. همچنین، این کالج آموزش زبان فرانسه دارای مجوزهایی در مورد تدریس از مرکز آموزش FFL Campus France، و IALC (انجمن بین المللی مراکز زبان)، CSN (گواهی معتبر مربوط به تدریس زبان صادر شده توسط مرکز زبان کشورهای اروپای شمالی) و دانشگاه سوربن (Sorbonne) پاریس می باشد.

  • کالج بین المللی دکن (De Cannes)
  • موسسه آموزش بین المللی مطالعات زبان پاریس (Lsi)
  • مرکز آموزش بین المللی دانتیبز (D’antibes)
  • کالج کلسه مونته پلیر (Klesse Montpellier)
  • کالج زبان الفه فرانسیس (Elfe Francaise)
  • کالج بخش آنگلوفون از فونتین بلو (Fontainebleau)
  • کالج زبان فرانسوی پاریس ویکتور هوگو (Paris Victor Hugo)

جهت مهاجرت به فرانسه و همچنین تحصیل رایگان در فرانسه می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی میرداماد مشورت کنید. ما آماده ایم تا آنچه را که در این راه احتیاج دارید، در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید و پای انتخاب تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان بایستید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

1- شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان چیست ؟

دررابطه با دوره ها و دانشگاه های فرانسه که می خواهید درخواست دهید، تحقیق کرده و لیست کوتاه تهیه کنید. شما می توانید رتبه های دانشگاه در فرانسه و شرایط لازم را در وب سایت دانشگاه بررسی کنید. تمام دانشگاه ها را بررسی کنید و آنچه را که از نظر دانشگاهی و شغلی برای شما مناسب است را انتخاب کنید. شما باید برای دانشگاه یا کالج های فرانسه بصورت آنلاین اقدام کنید. پس از دریافت نامه تایید، انتخاب شما تایید می شود. با این حال، قبل از آن مصاحبه های ویدئویی انجام می شود تا مهارت زبان انگلیسی متقاضی مورد بررسی قرار بگیرد و اولویت با کسانی ست که مدرک لیسانس آن ها اگر متقاضی کارشناسی ارشد باشند، به زبان انگلیسی تدریس شده باشد .

2- مصاحبه های ویدئویی یا اسکایپ جهت اخذ پذیرش و تحصیل در فرانسه چگونه است؟

هنگامی که مشخصات شما در لیست قرار گرفت، با اسکایپ یا هر مصاحبه ویدیویی مصاحبه می شوید تا اشتیاق شما برای پذیرش در دانشگاه ها را بدانند و توانایی های زبان انگلیسی شما برای درک زبان انگلیسی مورد سنجش قرار گیرد.

3- شهریه و سایر هزینه های تحصیل در فرانسه چگونه است ؟

اگر اسکایپ یا مصاحبه ویدئویی خود را پاک کنید، از دانشگاه مورد نظر نامه تایید یا نامه پذیرش دریافت می کنید. این یک تاییدیه است که شما برای برنامه مورد نظر خود پذیرفته شده اید. قدم بعدی پرداخت شهریه سال اول برنامه تحصیلی می باشد.

4- اسناد مورد نیاز جهت اخذ پذیرش و تحصیل در فرانسه کدامند ؟

  • گذرنامه معتبر
  • دو قطعه عکس
  • نامه پذیرش / تاییدیه از دانشگاه
  • نامه صندوق های مالی
  • نامه اسکان
  • رزومه
  • رونوشت های تحصیلی
  • پوشش درمانی
  • پیش نویس تقاضای ثبت نام در پردیس فرانسه

5- شرایط تحصیل رایگان در فرانسه بدون مدرک زبان چیست ؟

تحصیلات در فرانسه با کمک هزینه دولت می باشد، به این معنی که شهریه نسبتاً کم است. به طور متوسط، یک مدرک از دانشگاه دولتی حدود 200 یورو در سال برای دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان غیر اتحادیه اروپا هزینه دارد. با این حال، بسته به برنامه انتخاب شده، تغییر در هزینه وجود دارد. به عنوان مثال، تحصیل در رشته پزشکی حدود 450 یورو در سال و مهندسی حدود 620 یورو هزینه دارد. برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا در فرانسه نیز هزینه بیشتری را در بر دارد، دوره های قبلی به طور متوسط 260 یورو و دوره های جدید 396 یورو در سال هزینه دارند. هزینه تحصیل در یک موسسه خصوصی بیشتر است – مدارس منتخب و Grandes Écoles می توانند در هر جایی بین 250 تا 20000 یورو در سال هزینه داشته باشند.

6- در چه شرایطی مستلزم به پرداخت شهریه ثبت نام جهت تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان هستید ؟

اگر برای اولین بار در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا برای یک برنامه مهندسی برای شروع سال تحصیلی 2019/2020 ثبت نام می کنید؛اگر در یک موسسه آموزش عالی که در محدوده MESRI است ، ثبت نام کنید .
مشروط بر اینکه شما به طور دائم در فرانسه سکونت نداشته باشید

7- کالج آلیانس فرانسیس جهت تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان به چه صورت است ؟

یک مؤسسه مشهور در مورد آموزش زبان فرانسوی است که تقریباً در همه جا در کشور فرانسه و همچنین در سراسر جهان دارای شعبه می باشد. این موسسه به ترویج زبان فرانسوی در سراسر جهان از طریق برگزاری کلاس ها، انجام فعالیت های فرهنگی و صدور گواهینامه زبان فرانسه اختصاص یافته است. کلاس های آموزش زبان فرانسه که در این مؤسسه آموزشی تشکیل می شود شامل تمام سطوح آموزشی، از کاملاً مبتدی (سطح 1A) تا آموزش به صورت مستقل سطح C1 می باشد.

8- کالج آزورلینگوا جهت تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان به چه صورت است ؟

این کالج بین المللی دوره های آموزش زبان فرانسه را در 28 مرکز آموزشی در شهرهای بزرگ در سراسر کشور فرانسه برگزار می کند. تدریس آموزش زبان فرانسه در این کالج می تواند به صورت خصوصی یا گروهی انجام شود و یا حتی مربیان کالج برلیتز (Berlitz) می توانند برای تدریس به دفتر شما بیایند. قیمت هر دوره آموزش زبان مختلف است و به این موضوع بستگی دارد که شما کدام دوره از آموزش زبان فرانسه را انتخاب می کنید.

9- کالج یوروسنترز برای تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان به چه صورت است ؟

کالج زبان یوروسنترز (Eurocentres)، طیف گسترده ای از دوره های آموزش زبان فرانسه را برای دانشجویانی ارائه می نماید که به دنبال یادگیری زبان فرانسه در سطوح مختلف هستند. در این کالج، کلاس های آموزش زبان فرانسه از دوره های دو هفته ای تا دوره های یک ساله با حداکثر اندازه 14 دانش آموز در هر کلاس آموزش متفاوت است.

10- برای درخواست ویزای خود جهت تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان چه کاری باید انجام دهید ؟

برای درخواست ویزای خود، باید با کنسولگری فرانسه در کشور خود تماس بگیرید

11- اسنادی که باید در اختیار کنسولگری فرانسه جهت تحصیل بدون مدرک زبان انجام دهید کدام میباشند ؟

  • نامه رسمی پذیرش در یک برنامه معتبر در یک موسسه فرانسوی. این نامه باید بر روی یک کاغذ رسمی حاوی جزئیات کامل، جزئیات برنامه تحصیلی شما و تاریخ شروع و پایان تحصیل شما باشد.
  • تاییدیه بودجه کافی برای زندگی در کشور. مبلغ فعلی مورد نیاز 615 یورو (820 دلار آمریکا) در ماه است که می توان به صورت اظهارنامه بانکی، نامه ضامن، بورس تحصیلی یا کمک هزینه نشان داد.
  • تاییدیه بلیط برگشت به کشور خودتان. غالباً این تائیدیه به صورت بلیط یا رزرو است که تاریخ عزیمت را نشان می دهد، اما می تواند بیانیه دست نوشته ای مثل تاریخ های عزیمت به مقصد نیز باشد.

نظرات کاربران

  • توسط بهار
    تاریخ: خرداد 22, 1399
    نفر
    نفر

    سلام وقت بخیر…چطور میشه رایگان و بدون مدرک زبان در مقطع لیسانس تحصیل کرد..هر روشی که میشه اونجا درس خوند رو برایم توضیح دهید..ممنون میشم جواب دهید..با تشکر..

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 25, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام
      دانشگاه های فرانسه جزء دانشگاه های ارزان و تقریبا رایگان است. شما می توانید در ابتدا دوره زبان را بگذرانید و سپس برای کورس اصلی اقدام نمایید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا