071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در سنگاپور

تحصیل در سنگاپور

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

آن دسته از افرادی که مشتاق تحصیل در سنگاپور هستند، از هر موقعیت و اطلاعاتی برای تصمیم‌گیری بهتر استفاده می نمایند و شرایط هر مقصد احتمالی را به خوبی می‌سنجند. در این مقاله به شرایط پذیرش و همچنین هزینه ها اشاره شده است، شما می‌توانید برای کسب آگاهی بیشتر در این زمینه با کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد تماس بگیرید.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در سنگاپور

برای ادامه تحصیل در سنگاپور در شاخه های پزشکی و غیره، ابتدا باید اطلاعات کافی در مورد شرایط و نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه پزشکی سنگاپور و رشته های دیگر بدانید. کشور سنگاپور 4 دانشگاه ملی دارد که مدرک دیپلم همراه با دوره های عملی و کارهای گروهی ارائه میدهد. قبولی در دانشگاه بستگی به شایستگی تحصیل در این دانشگاه دارد و دانشجویان باهم رقابت می کنند تا در امتحان ورودی قبول شوند. ابتدا مشخص کنید که می خواهید در خوابگاه وابسته به دانشگاه باشید یا خانه ای را اجاره می کنید.

اگر در خوابگاه باشید غذایتان آماده است و هزینه های غذا توسط دانشگاه تعیین می شود. اما اگر می خواهید خانه بگیرید هزینه ی هنگفتی بابت خانه و مواد غذایی باید بدهید. در صورتی که تصمیم به ادامه ی تحصیل در سنگاپور گرفتید باید ویزای تحصیلی بگیرید. شرط لازم برای این کار، قبولی در امتحان ورودی دانشگاه و دریافت نامه ی تحصیلی از دانشگاه سنگاپور است.

در صورتی که دولت تمامی مدارک شما را تایید کند، یک ماه قبل از شروع ترم، ویزای تحصصلی برایتان صادر می شود و دولت اجازه تحصیل و اقامت به شما می دهد و تنها شرط برای اعزام شما به عنوان دانشجو به سنگاپور، دادن امتحان آیلتس، تافل و آزمون پیرسون و اخذ نمره ی قبولی مورد نظر دانشگاه سنگاپور است.

تحصیل در سنگاپور لیسانس و کارشناسی ارشد

دوره ی تحصیلی لیسانس 3-4 سال طول میکشد و بستگی به درسهای هر ترم تحصیلی دارد. دروس هر ترم توسط دولت و رئیس دانشگاه سنگاپور مشخص می شود. تمامی دانشگاه های سنگاپور، بر دانش علمی دانشجویان را از لحاظ تئوری و عملی در رشته ی تحصیلی خود افزوده و فرصتهای شغلی داخل و یا خارج از کشور برای محصلین فراهم می کنند. شرط ورود به دانشگاه سنگاپور جهت تحصیل در مقطع لیسانس نمره قبولی در سطح یا لول او (o) در امتحان دانشگاه سنگاپور است یا معادل آن می تواند نامه ی صلاحیت تحصیل در دانشگاه سنگاپور از یک دانشگاه خارج از کشور باشد.

دوره آموزشی لیسانس از اوایل ماه آکوست شروع میشود و در ژوئیه سال بعد به اتمام میرسد. گواهی دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی معتبر خود را برای دانشگاه سنگاپور ارسال کنید و نمرات شما باید طبق نمرات درسی کشور سنگاپور باشد. اگر مغایرتی وجود دارد، اعداد را به روش نمرات کشور سنگاپور وارد کنید. از آنجایی زبان انگلیسی زبان بین المللی برای تدریس متون درسی در دانشگاه سنگاپور می باشد نمره ی امتحان آیلتس یا تافل باید به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید.

تحصیل در سنگاپور لیسانس و کارشناسی ارشد

بعد ار اتمام دوره ی لیسانس می توانید در همان دانشگاه یا دانشگاه دیگری در سنگاپور تقاضای ادامه ی تحصیل در مقطع فوق لیسانس کنید. با توجه به رشته ی تحصیلی ای که در مقطع فوق لیسانس ادامه می دهید دانشگاه شما متفاوت می شود. دانشگاه های ملی یا آزاد یا خصوصی در این کشور پذیرای دانشجویان ارشد می باشد. دروسی که در مقطع فوق لیسان در دانشگاه های سنگاپور تدریس می شوند عبارتند از : مدیریت تجاری، اقتصاد، مدیریت سیستم اطلاعات، حسابداری، حقوق، علوم اجتماعی که با توجه به هریک از رشته ها، در یک دانشگاه خاص می توانید مشغول به تحصیل شوید.

شرایط و مدارک لازم جهت قبولی در مقطع فوق لیسانس بدین گونه است: دانشجو باید دوره ی آکادمی لیسانس خود را با معدل خوب پشت سر گذاشته باشد. در دانشگاه مقصد، تقاضای ادامه ی تحصیل کرده باشد و نامه ی قبولی از دانشگاه را به دولت سنگاپور ارائه دهد و در نهایت زبان انگلیسی را به خوبی یاد گرفته باشد ( نمره ی قبولی مد نظر دانشگاه سنگاپور با نمره ی قبولی در امتحان تافل یا آیلتس مغایرت نداشته باشد).

تحصیل در سنگاپور دکترا

همانند دوره های تحصیلی دیگر که در کشور سنگاپور سپری می کنید، دانشجوی مقطع دکترا شدن نیز بر دیدگاه شما اثر میگذارد، مهارتهای شما را تقویت کرده و تعاملات فرهنگی و اجتماعیتان را بهبود می بخشد. دروس دکترا در دانشگاه های سنگاپور به زبان انگلیسی هستند ( همانند زبان مادری بسیاری از مردم سنگاپور). در دانشگاه این کشور، محیطی عالی برای تحقیق و پژوهش برای دانشجویان دکترا فراهم می شود.

تحصیلات دکترا در بهترین دانشگاه و موسسات پژوهشی، کمیته تحقیقات بین المللی، آکادمی های نوین جهانی شده و امکانات رفاهی بسیار عالی در آزمایشگاه ها و کلاسهای درسی از جمله مزیت های ادامه ی تحصیل در مقطع دکترا در کشور سنگاپور است. وزارت تحصیلات، مسئول رسیدگی به امور مقطع دکترای دانشگاه های سنگاپور است. سنگاپور 6 دانشگاه محلی دارد که دانشجوی دکترا می پذیرد:

  • دانشگاه ملی سنگاپور
  • دانشگاه فن آوری نانیانگ
  • دانشگاه مدیریت سنگاپور
  • موسسه ی فن آوری سنگاپور
  • دانشگاه طراحی و فن آوری سنگاپور
  • دانشگاه خصوصی سنگاپور (دانشگاه مدیریت)

تنها شرط برای قبولی در مقطع دکترا، قبولی در امتحان ورودی دانشگاه می باشد که در این امتحان مقالات، کارهای پژوهشی و تجربه های کاری هر شخص بررسی میشود. دوره ی تحصیلی معمولا 4 ساله است و ممکن است تا 5 سال ادامه یابد. مدارک لازم همراه با نمرات مقطع فوق لیسانس، پایان نامه و مقالات را در هنگام مصاحبه به همراه داشته باشید تا دانشگاه شما را به عنوان دانشجوی دکترا بپذیرد. نمره ی آیلتس یا تافل باید بالا باشد و در فرمی که پر میکنید نمره ی خود را بنویسید و در صورت نیاز مدرک را به همراه بیاورید.

دانشگاه های معتبر سنگاپور

چه دانشگاه دولتی چه موسسه ی خصوصی برای تحصیل انتخاب کنید، دانشگاه های کشور سنگاپور شهرت جهانی دارند. هرکسی که در امتحان ورودی قبول شود و از پس مخارج درسی بربیابد، از تحصیلات عالی بهره میبرد. با وجودی که کشور بزرگی نیست اما از لحاظ تحصیلی و رفاهی دارای دانشگاه های خصوصی و دولتی زیادی می باشد که شهرت بسیاری دارند. برترین دانشگاه های سنگاپور عبارتند از، دانشکده هنر لاسال: به مدت 20 سال است که دانشکده هنر لاسال برنامه های متنوعی در زمینه ی تاریخ، طراحی، نقاشی به دانشجویان ارائه داده است و در حدود 30 نوع مدرک دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس به فارغ التحصیلان میدهد.

دانشگاه مدیریت سنگاپور: این دانشگاه به دلیل متدهای با کیفیتی که در تدریس استفاده می کنند مشهور شده است و برنامه های تخصصی تحصیلی برای دانشجویان تدارک می بیند تا در رشد اقتصاد کشور سهیم باشند. دانشگاه ملی سنگاپور: در سال 1905 در جنوب غرب سنگاپور تاسیس شد و در حدود 31265 دانشجو دارد. مدارک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس به فارغ التحصیلان داده می شود.

دانشگاه فن آوری نانیانگ: در سال 1955 تاسیس شد و در جنوب غرب سنگاپور واقع شده است. تعداد دانشجویان تا حدود 49155 رسیده است. 16 دانشکده در این دانشگاه وجود دارد که رشته های خاصی را تدریس می کنند. دانشگاه فن آوری و طراحی سنگاپور: چهارمین دانشگاه مستقل کشور است و با همکاری دو دانشگاه ماساچوست و ژجیانگ پیشرفت کرد. موسسه ی ای آر سی: مرکز آسیایی برای حرفه های خوب و عالی در سنگاپور که ارائه دهنده ی برنامه های خاص است که مرتبط با قرارداد بستن، تجارت، گردشگری، مدیریت مهمان نوازی، سرمایه گذاری و فن آوری اطلاعات می شود.

هزینه تحصیل در سنگاپور

وقتی که درخواست ویزای تحصیل به کشور سنگاپور می کنید و نامه ی قبولی از دانشگاه مورد نظر برای تحصیل دریافت می کنید باید از طرف دولت سنگاپور برای شما ویزا صادر شود تا بتوانید بطور قانونی در این کشور درس بخوانید. فرم تقاضا را از لینک سیستم ثبت نام و تقاضای پاسپورت دانشجویی دانلود کنید و منتظر بررسی فرمتان توسط دولت سنگاپور باشید. زمانی که برای شما تاییدیه درخواست ویزا ایمیل می شود مبنی بر اینکه اجازه ی ورود به کشور، ادامه ی تحصیل و اقامت را دارید، باید هزینه ی ویزا و دروس تحصیلی را پرداخت کنید. هزینه ی ویزا 60 دلار است اما هزینه ی تحصیل در این کشور بسیار زیاد است و بدین گونه است:

  • دیپلم 1-2 سال: در حدود 8000 دلار تا 15000 دلار
  • لیسانس 2-4 سال: در حدود 24000 دلار تا 40000 دلار
  • فوق لیسانس 1 -1.5 سال: در حدود 18000 دلار تا 30000 دلار

هزینه تحصیل در سنگاپور

با توجه به اینکه دانشجویان فوق لیسانس پژوهش می کنند هزینه ی دوره ی تحصیلی در دانشگاه ملی سنگاپور برای تکالیف درسی در حدود 32000 تا 72000 دلار است و پژوهش ها در حدود 26000 تا 43000 دلار است. اگر بخواهید در دانشگاه طراحی و فن آوری درس بخوانید هزینه ی تکالیف درسی را نمی خواهد پرداخت کنید اما هزینه ی پژوهش در حدود 39964 دلار است.

اگر دانشگاه مدیریت را انتخاب کنید هزینه ی تکالیف درسی در حدود 38000 دلار تا 64000 متغیر است و برای پژوهش هایتان مبلغ 33000 دلار باید هزینه کنید. در صورتیکه دانشگاه فن آوری نانیانگ را انتخاب کنید هزینه ی تکالیف درسی 28000 دلار تا 75000 دلار است و برای پژوهش باید 24000 دلار هزینه کنید.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی و تحصیلی سنگاپور

برای صدور ویزای دانشجویی جهت ادامه ی تحصیل در کشور سنگاپور باید از وبسایت فرم دانلود کنید و تمامی مدارک و اسناد لارم را اماده کنید (تمامی این مراحل را یک یا دو ماه قبل از شروع ترم تحصیلی در دانشگاه انجام دهید). درخواست اخذ ویزای تحصیلی از طریق لینک سیستم ثبت نام و تقاضای پاسپورت دانشجویی صورت گیرد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیل در سنگاپور بدین گونه است:

  • پاسپورت معتبر ( مدت اعتبار پاسپورت باید حداقل 3 ماه باشد)
  • فرم 16 و 36 از وبسایت دانلود کرده و بطور کامل پر کنید (عنوان فرم تقاضای ویزای تحصیلی در سنگاپور است).
  • رسید پرداختی هزینه ها را داشته باشید. در حدود 30 دلار باید برای تقاضای ویزا پرداخت کنید و 60 دلار زمانی که ویزای دانشجویی برایتان صادر شد پرداخت کنید.
  • زمانی که فرمتان را پر کنید محل اسکان خود را باید مشخص کرده باشید ( اگر می خواهید در خوابگاه وابسته به دانشگاه زندگی کنید تقاضای اسکان کنید).
  • دو قطعه عکس به ابعاد عکس پاسپورت مورد نیاز است.

به مصاحبه دعوت می شوید و اگر مدارک دیگری لازم باشد سفارتخانه ی سنگاپور به شما اعلام میکند تا آماده کنید. این مدارک ممکن است یکی از موارد زیر باشند:

  • آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی موقت تحصیل
  • نمره ی قبولی در امتحان آیلتس، تافل
  • ضمانت حمایت مالی از خود در طی دوره ی تحصیل (باید به دولت سنگاپور اعلام کنید چگونه از پس هزینه های زندگی و تحصیل خود بر می آیید).

با توجه به اینکه دانشجویان فوق لیسانس پژوهش می کنند هزینه ی دوره ی تحصیلی در دانشگاه ملی سنگاپور برای تکالیف درسی در حدود 32000 تا 72000 دلار است و پژوهش ها در حدود 26000 تا 43000 دلار است. اگر بخواهید در دانشگاه طراحی و فن آوری درس بخوانید هزینه ی تکالیف درسی را نمی خواهد پرداخت کنید اما هزینه ی پژوهش در حدود 39964 دلار است.

درصورتیکه تمامی مدارک را آماده کردید و تقاضای اخذ ویزا کردید، پرونده شما توسط سفارت سنگاپور بررسی می شود و در صورتی که در اطلاعات شما مفایرتی وجود نداشته باشد (اطلاعات کامل، دقیق، صحیح و قانع کننده باشند)، ویزای تحصیلی برای شما صادر می شود و می توانید جهت انجام مراحل بعدی از جمله گرفتن بلیط پرواز و ورود به کشور سنگاپور اقدام کنید. برای دریافت اطلاعات کامل تر بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در سنگاپور

برای ادامه تحصیل در سنگاپور در شاخه های پزشکی و غیره، ابتدا باید اطلاعات کافی در مورد شرایط و نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه پزشکی سنگاپور و رشته های دیگر بدانید. کشور سنگاپور 4 دانشگاه ملی دارد که مدرک دیپلم همراه با دوره های عملی و کارهای گروهی ارائه میدهد. قبولی در دانشگاه بستگی به شایستگی تحصیل در این دانشگاه دارد و دانشجویان باهم رقابت می کنند تا در امتحان ورودی قبول شوند.

یک ماه قبل از شروع ترم، ویزای تحصصلی برایتان صادر می شود و دولت اجازه تحصیل و اقامت به شما می دهد و تنها شرط برای اعزام شما به عنوان دانشجو به سنگاپور، دادن امتحان آیلتس، تافل و آزمون پیرسون و اخذ نمره ی قبولی مورد نظر دانشگاه سنگاپور است.

دوره ی تحصیلی لیسانس 3-4 سال طول میکشد و بستگی به درسهای هر ترم تحصیلی دارد. دروس هر ترم توسط دولت و رئیس دانشگاه سنگاپور مشخص می شود. تمامی دانشگاه های سنگاپور، بر دانش علمی دانشجویان را از لحاظ تئوری و عملی در رشته ی تحصیلی خود افزوده و فرصتهای شغلی داخل و یا خارج از کشور برای محصلین فراهم می کنند. شرط ورود به دانشگاه سنگاپور جهت تحصیل در مقطع لیسانس نمره قبولی در سطح یا لول او (o) در امتحان دانشگاه سنگاپور است یا معادل آن می تواند نامه ی صلاحیت تحصیل در دانشگاه سنگاپور از یک دانشگاه خارج از کشور باشد.

دوره آموزشی لیسانس از اوایل ماه آکوست شروع میشود و در ژوئیه سال بعد به اتمام میرسد. گواهی دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی معتبر خود را برای دانشگاه سنگاپور ارسال کنید و نمرات شما باید طبق نمرات درسی کشور سنگاپور باشد. اگر مغایرتی وجود دارد، اعداد را به روش نمرات کشور سنگاپور وارد کنید.

از آنجایی زبان انگلیسی زبان بین المللی برای تدریس متون درسی در دانشگاه سنگاپور می باشد نمره ی امتحان آیلتس یا تافل باید به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید.

بعد ار اتمام دوره ی لیسانس می توانید در همان دانشگاه یا دانشگاه دیگری در سنگاپور تقاضای ادامه ی تحصیل در مقطع فوق لیسانس کنید. با توجه به رشته ی تحصیلی ای که در مقطع فوق لیسانس ادامه می دهید دانشگاه شما متفاوت می شود. دانشگاه های ملی یا آزاد یا خصوصی در این کشور پذیرای دانشجویان ارشد می باشد. دروسی که در مقطع فوق لیسان در دانشگاه های سنگاپور تدریس می شوند عبارتند از : مدیریت تجاری، اقتصاد، مدیریت سیستم اطلاعات، حسابداری، حقوق، علوم اجتماعی که با توجه به هریک از رشته ها، در یک دانشگاه خاص می توانید مشغول به تحصیل شوید.

بدین گونه است: دانشجو باید دوره ی آکادمی لیسانس خود را با معدل خوب پشت سر گذاشته باشد. در دانشگاه مقصد، تقاضای ادامه ی تحصیل کرده باشد و نامه ی قبولی از دانشگاه را به دولت سنگاپور ارائه دهد و در نهایت زبان انگلیسی را به خوبی یاد گرفته باشد ( نمره ی قبولی مد نظر دانشگاه سنگاپور با نمره ی قبولی در امتحان تافل یا آیلتس مغایرت نداشته باشد)

همانند دوره های تحصیلی دیگر که در کشور سنگاپور سپری می کنید، دانشجوی مقطع دکترا شدن نیز بر دیدگاه شما اثر میگذارد، مهارتهای شما را تقویت کرده و تعاملات فرهنگی و اجتماعیتان را بهبود می بخشد. دروس دکترا در دانشگاه های سنگاپور به زبان انگلیسی هستند ( همانند زبان مادری بسیاری از مردم سنگاپور). در دانشگاه این کشور، محیطی عالی برای تحقیق و پژوهش برای دانشجویان دکترا فراهم می شود.

  • دانشگاه ملی سنگاپور
  • دانشگاه فن آوری نانیانگ
  • دانشگاه مدیریت سنگاپور
  • موسسه ی فن آوری سنگاپور
  • دانشگاه طراحی و فن آوری سنگاپور
  • دانشگاه خصوصی سنگاپور (دانشگاه مدیریت)
  • دانشگاه مدیریت سنگاپور
  • دانشگاه فن آوری نانیانگ
  • دیپلم 1-2 سال: در حدود 8000 دلار تا 15000 دلار
  • لیسانس 2-4 سال: در حدود 24000 دلار تا 40000 دلار
  • فوق لیسانس 1 -1.5 سال: در حدود 18000 دلار تا 30000 دلار

اخبار های مرتبط

تحصیل در سنگاپور

تحصیل در سنگاپور

آن دسته از افرادی که مشتاق تحصیل در سنگاپور هستند، از هر موقعیت و اطلاعاتی برای تصمیم‌گیری بهتر استفاده می

مشاهده
دانشگاه پزشکی سنگاپور

دانشگاه پزشکی سنگاپور

برنامه های تحصیل در دانشگاه پزشکی سنگاپور از برنامه کالج پزشکی دارای شهرت جهانی امپریال لندن گرفته شده است دانشکده پزشکی LKC همچنین

مشاهده

اسکرول به بالا