071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل هنر در فرانسه

تحصیل هنر در فرانسه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

طبق شرایط تحصیل در فرانسه 2023 سرپرست هنرهای زیبای دانش آموزان، تجربه منحصر به فرد کشف جهان و خود را با یادگیری برای دستکاری رسانه های پلاستیکی در زمینه پاریس، بهشت ​​بهاری را، ارائه می دهد که برای هنرمندان قرن ها یک مغناطیس بوده است. پاریس یک مکان باشکوه برای تحصیل هنر در فرانسه در قالب هنر استودیویی می باشد، که در این مقاله مشاورین موسسه میرداماد در این خصوص اطلاعاتی را جمع آوری کرده اند.

مطالعه بیشتر:

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

مهاجرت به فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته هنر در فرانسه

آموزشگاه های زبان فرانسوی جهت تحصیل در فرانسه چگونه هستند؟ تحصیلات عالیه در رشته هنر در فرانسه به وسیله ۴۵ آموزشگاه تحت نظارت دانشگاه های وزارت فرهنگ توزیع می‌شوند ( که  ۳۵ تا از آنها  به وسیله مسئولین محلی اداره می شود، ۷ تا از آنها آموزشگاه های ملی در خارج از پاریس هستند و 3 تا از انها آموزشگاههای ملی در پاریس هستند  که مدرک دیپلم بخصوص خودشان را ارائه می دهند).

این آموزشگاه ها ارائه دهنده دوره های عملی در سطح دانشگاهی هستند هدف اصلی آنها تعلیم افراد حرفه ای،  هنرمندان و خلاقان در رشته‌های هنرهای بصری بوده و مدرک کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد پس از سه، پنج و هفت سال در رشته‌های هنر طراحی و ارتباطات ارائه می دهند. این آموزشگاه ها مجموعه حدود ۱۱ هزار دانشجو دارند. دانشجو در مرکز پروژه های آموزشی آموزشگاه قرار دارد. دوره های تحصیلی ارائه شده هم به صورت آموزش های تئوری و هم به صورت عملی می باشد و دانشجویان تشویق می شوند تا تمام انواع رسانه ها و تکنیک ها را از کلاسیک تا مدرن تر آزمایش کنند.

چگونه در میان آموزشگاه های مختلف هنر انتخاب کنیم؟ آموزشگاه های هنر فرانسوی دوره های خود را در سه رشته خاص ارائه می دهند که به آنها انتخاب می گویند. این انتخاب ها شامل: هنر، طراحی و ارتباطات می باشد. برخی از آموزشگاه ها دوره های تخصصی بیشتری ارائه می دهند مثل طراحی غذا، طراحی کارتون و کامیک، فضای صوتی، طراحی گرافیک که به آنها mentios می گویند که شامل نام مدارک می شود.  همزمان چهار آموزشگاه ملی دانشجویان را برای مدارک به خصوص خودشان آماده می‌کنند.

  • I Ecole nationale superieure des arts decoratifs
  • I Ecole nationale superieure de creation industrielle
  • I Ecole nationale superieure des beaux arts
  • I Ecole nationale superieure de la photographie d Arles

هر یک از این ها مدرک خاصی ارایه می دهند. استودیو ملی هنر های معاصر فرسنوی ارایه دهنده ی مدرک کارشناسی ارشد می باشد که (2سال بیشتر از دوره ی 5 ساله می باشد). چگونه در یک  آموزشگاه هنر فرانسوی ثبت نام کنیم؟ پذیرش در یک آموزشگاه هنری به وسیله آزمون ورودی رقابتی برای سال اول و از طریق پذیرش یا پنل انتقالی  برای سالهای دیگر می باشد.

آخرین مهلت برای ثبت نام چه زمانی می باشد؟ ما به دانشجویان اینده توصیه می‌کنیم که در اولین فرصت در ماه ژانویه  برای پذیرش در پاییز شروع به جمع آوری اطلاعات  نمایند.  آخرین مهلت ثبت نام تا پایان ماه مارس می باشد. تمامی اطلاعات درباره چگونگی درخواست ثبت نام در وب سایت های آموزشگاه ها موجود می باشد. آزمون ورودی رقابتی شامل چه مواردی می باشد؟ هر آموزشگاهی فرآیند امتحانی مختص به خودش را برگزار می نماید.  آزمون ها شامل موارد زیر می باشد:

  • آزمون عملی
  • آزمون دانش عمومی-  تئوری نوشتاری
  • ارائه نمونه کارهای هنری اصلی  و یک مصاحبه با هیئت کارکنان تدریس از طرف آموزشگاه

آیا آمادگی خاصی لازم است؟ اگرچه تمرینات هنری معمول مثل دوره های تحصیلی  دبیرستان یا کلاس های عصرانه می تواند آمادگی خوبی باشد، با این وجود آمادگی خاصی لازم نیست.  آموزشگاه هنر جلسات وورکشاپ و  دوره های عمومی برای آمادگی امتحانات  برای انتخاب دانشجویان برگزار می کنند. اما اینها اجازه ورود از طریق پنل انتقالی نمی دهند و همچنین و  اجازه دسترسی به موقعیت دانشجو را ندارند.

هزینه تحصیل رشته هنر در دانشگاه های فرانسه

هزینه های تحصیل در رشته هنر فرانسه به صورت سالیانه تعیین می شوند؛ میانگین هزینه تحصیلی سالانه برای دوره کارشناسی کمتر از 200 یورو  می باشد. نرخ تحصیلی دوره کارشناسی ارشد در رشته هنر تقریباً 259 یورو و در مقطع دکترا تقریباً 393 یورو  می باشد. دانشجوها اغلب باید هزینه های اداری مشخصی را بپردازند که تا حدودی موجب افزایش هزینه های تحصیلی می شود. علی رغم این هزینه ها، تحصیل در فرانسه، یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل با کیفیت می گردند.

هزینه تحصیل رشته هنر در دانشگاه های فرانسه

این نرخ ها فقط برای مؤسسات دولتی می باشند. در صورتی که قصد تحصیل رشته هنر در یک مؤسسه خصوصی دارید، نرخ تحصیلی بسیار بالاتر است و به 10.000 یورو در سال می رسد. هزینه زندگی در فرانسه برخلاف نرخ تحصیلی بیشتر از سایر کشورهای همسایه است. خوشبختانه دانشجوها اغلب واجد شرایط دریافت یارانه نقدی برای رستوران ها و حمل و نقل می باشند. همچنین خوابگاه های ویژه ای برای دانشجوها موجود است که برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در فرانسه دارند امکان پذیر می باشد. هزینه زندگی در شهرهای کوچکتر، کمتر است، بنابراین هنگام تصمیم گیری در مورد مکان تحصیل خود، این نکته را در نظر بگیرید.

دانشجویان بین المللی انتخاب های بسیاری برای اقامت در فرانسه خواهند داشت. می توانید در خوابگاه دانشجویی با نرخ تقریباً 120 یورو در ماه زندگی کنید. با این حال، تقاضا برای خوابگاه دانشجویی بسیار بالا است. انتخاب بر اساس معیارهای اجتماعی صورت می گیرد و به دانشجویان مبادله ای یا دانشجویان دارای بورس تحصیلی اعطا می شود. اجاره یک آپارتمان خصوصی کوچک حدودا، 450 _542 یورو می باشد. زندگی با یک خانواده، گزینه دیگری برای دانشجویان بین المللی است که هزینه آن بسته به مکان، تقریباً 200- 800 یورو در ماه می باشد.

زندگی با یک خانواده نیز شامل حداقل یک وعده غذایی در روز است. دانشجوها می توانند از local Caisse d’Allocation Familiale (صندوق کمک هزینه خانواده محلی) خود درخواست کمک مالی کنند. درخواست آزاد است و در صورتی که واجد شرایط باشید می توانید به طور ماهانه، 35 % از اجاره خود را دریافت کنید. سایر مخارج زندگی عبارتند از:

  • برق، گاز، اینترنت = 60 یورو در ماه
  • لوازم تحصیل = 50 یورو در ماه
  • کارت سفر یا بلیط حمل و نقل = 70 یورو در ماه
  • بلیط برگشت قطار = 25 یورو (پرداخت از قبل)
  • خواروبار = 250 یورو در ما
  • بیرون غذا خوردن = به طور میانگین 12 یورو
  • عضویت باشگاه = 38 یورو در ماه

برای اطلاع از نحوه تحصیل رایگان در فرانسه می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تمای بگیرید و اطلاعات لازم را در این حصوص دریافت نمایید.

تحصیل دکترای رشته هنر در فرانسه

زمانی که تصمیم می گیرید در رشته هنر در فرانسه تحصیل کنید، بازدید از بسیاری از موزه ها و گالری ها از جمله، موزه لوور، موزه اورسی و موزه رودن امکان پذیر می باشد. هچنین ممکن است از معماری زیبای پاریس مانند کلیسای نوتردام، برج ایفل، مون مارتر و کاخ ورسای  شگفت زده شوید.

دوره های مدارس هنر فرانسه نیز ممکن است گشت و گذارهای خاص یا تورهای هدایت شده برای این مکان ها داشته باشند و همچنین ممکن است مکان هایی را ببنید که اکثر مردم نمی توانند از آنها بازدید کنند. به علاوه برخی از برنامه ها فرصتی را برای اجرای تورهای هدایت شده در مناطقی خارج از محل اصلی شما ایجاد می کند، از جمله بلژیک، آلمان یا سایر استان های فرانسه.  حتی اگر مدرسه شما تور رسمی نداشته باشد، می توانید در طول تحصیل خود در فرانسه به یکی از کشورهای نزدیک اروپایی سفر کنید.

تحصیل رشته هنر در یکی از مدارس هنر فرانسه، در حالی که برخی از معروف ترین شاهکارهای هنری جهان را بازدید می کنید، می تواند بهترین فرصت برای بهبود مهارت و دانش هنری در طول عمر شما باشد. شما باید بسیاری از موارد را در نظر بگیرید، از جمله، برای چه مدتی و در چه مکانی قصد تحصیل دارید. منابع ما قادر به پاسخگویی به برخی از سؤالات شما می باشند.

دوره دکترا فرصتی برای شرکت در تحقیقات پیشرفته می باشد. شما می توانید این تحقیقات را در هر زمینه ای در دانشکده هنر پیش ببرید، به شرطی که نظارت امکان پذیر باشد و دانشگاه طرح پیشنهادی تحقیق و مقدمات نظارت را فراهم کند. دکترا شامل یک استاندارد بین المللی شناخته شده در پایان نامه است که به دانش و درک در زمینه خود کمک اصلی را می کند. پایان نامه معمولاً بیش از 100.000 کلمه و 250 صفحه نیست. پس از ارائه پایان نامه، یک بازبینی شفاهی صورت می گیرد. انتظار می رود دکترا در طول سه تا چهار سال تمام وقت تکمیل شود، گرچه به صورت پاره وقت نیز امکان پذیر است.

مدارک لازم معمولاً شامل مدرک کارشناسی ارشد همراه با تقدیر (سطح یک، سطح دو، بخش اول) از دانشگاه آوکلند یا صلاحیت معادل مورد تأیید می باشد. همچنین باید توانایی لازم برای دنبال کردن تحقیقات در سطح دکترا را نشان دهید. تمام متقاضیان باید یک طرح پیشنهادی پژوهشی ارائه دهند و ثبت نام دریافت کنند.

شرایط کار رشته هنر در فرانسه

فارغ التحصیلانی که تحصیلات خود را در رشته هنر تکمیل می کنند، یک مدرک همه کاره دریافت می کنند که پایه آموزشی جامع، روش های افزایش مهارت ها و تجارب با ارزشی را ارائه می دهد. أخذ مدرک تحصیلی در هنر فرصت ایجاد مشاغل تضمینی و بلند مدت در صنایع برتر امروزی برای افراد فراهم می کند. از آنجایی که اکثر کارفرمایان به دنبال داوطلبانی با مهارت های ارتباطی قوی، مهارت های تحلیلی و مهارت های تفکر انتقادی می باشند، رشته های هنر در بین متقاضیانی است که در اکثر سازمان ها و شرکت های تجاری ارجحیت دارد.

با توجه به بسیاری از رشته های موجود برای دانشجویان علاقمند به تحصیل در رشته هنر، در زیر 10 شغل برتر از نظر پرداختی برای رشته هنر را می بینید. کارگردانان هنری بالاترین درجه ریاست را دارند که طرح ها، اثر هنری، نگاره و آثار گرافیکی، تصاویر و سبک های بصری یا عکس برای تولید را طراحی و هدایت می کنند. کارگردانان هنری باید حداقل مدرک کارشناسی در هنر، طراحی، عکاسی یا یک رشته مرتبط همراه با تجربه کار قبلی داشته باشند تا واجد شرایط استخدام شوند.درآمد کارگردان هنری سالانه بین 42.840 تا 163.430 دلار متغیر است.

نماینده هنر و مدیران تجاری متخصصین صنعت هنری هستند که جریان روند صنعت هنری را پابرجا نگه داشته اند و هنرمندان را به مشتری ها و کارفرمایان آینده نشان می دهند. آنها همچنین استعدادهای افراد و گروه های هنری را افزایش می دهند. حقوق این افراد بین 41.740 تا 116.379 دلار متغیر است. اساتید هنر آموزش های تخصصی و تخصص پیشرفته هنری را به دانشجویان کالج یا دانشگاه ها ارائه می دهند. آنها دوره های آموزشی، برنامه های درسی و تکالیف را طراحی، تولید و تدریس می کنند.  کالج ها و دانشگاه های بزرگتر معمولا حقوق سالانه بین 45.370 تا 88.290 دلار دریافت می کنند.

هنرمندان تجاری مسؤلیت تولید و ایجاد گرافیک ها و تصاویری را دارند که در کمپین های تبلیغاتی، مجله های چاپی و آنلاین و بسته بندی مواد به کار می روند. هنرمندان تجاری معمولاً حقوقی بین 43.980 تا 85.160 دلار در سال دریافت می کنند. پویاکاران مسؤل تولید، ایجاد و ساخت تصاویر متحرکی هستند که برای وب سایت ها، بازی های ویدیویی، فیلم و پروژه های تلویزیونی به کار می روند. پویاکاران از نرم افزار های تخصصی کامپیوتری، گرافیک های کامپیوتری و نقاشی های دستی به منظور طراحی و تولید انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی برای نمونه های داستان نویسی بهره می برند. درآمد پویاکاران سالانه 45.750 تا 82.860 دلار می باشد.

شرایط کار رشته هنر در فرانسه

طراحان داخلی افراد حرفه ای هستند که کارآیی، ایمنی، سبک و زیبایی را برای ایجاد فضاهای هنری دلپذیر داخلی ترکیب می کنند. طراحان داخلی با مشتری ها در ارتباط نزدیک هستند تا قصد و اهداف یک پروژه را تعیین کنند. برخی افراد برای به دست آوردن مشاغل پیشرفته نیز دوره کارشناسی ارشد را تکمیل می کنند. طراحان داخلی درآمد سالانه بین 35.320 تا 65.960 دلار دریافت می کنند.

این فراد با افراد حرفه ای تبلیغات و ارتقاء، متخصصان روابط عمومی، نماینده های بازاریابی و سایر اعضای تیم های خلاق ارتباط کاری نزدیکی دارند. طراحان گرافیک اغلب پس از تکمیل دوره های کارشناسی در هنرهای زیبا یا رشته های طراحی گرافیک شروع به کار می کنند. طراحان گرافیک سالانه حقوقی بین 33.410 تا 59.410 دلار دریافت می کنند.

فروشندگان گالری هنر کارشناسان صنعت هنر هستند که آثار هنری را خرید و فروش می کنند. این افراد با هنرمندان، منتقدان، گردآورنده ها، موزه دارها، خانه های حراجی و موزه های مستقل و خود محور تجاری پرورش استعداد، رابطه کاری نزدیکی دارند، طرح ها را به مشتری ها نشان می دهند و کارها را با خریداران مطابقت می دهند .فروشندگان آثار هنری اغلب حقوق خود را بر اساس کمیسیون دریافت می کنند و درآمد سالانه بین 30.000 تا 70.000 دلار دارند.

طراحان تبلیغاتی متخصصان روابط عمومی هستند که تبلیغات را برای نشریات آنلاین و چاپی، طراحی، ایجاد و تولید می کنند. آموزش برای تبدیل شدن به طراح تبلیغاتی نیاز به مدرک کارشناسی در طراحی گرافیک، هنر، تبلیغات، عکاسی یا رشته های مرتبط دارد. درآمد طراحان تبلیغاتی سالانه بین 33.960 تا 58.400 دلار می باشد.

نویسندگان آزاد محققان و تهیه کنندگان مقالات، داستان ها، کتاب ها و محتوای نشریات چاپی و آنلاین، رادیو و تلویزیون می باشند. نویسندگان آزاد اغلب باید حداقل دوره کارشناسی را در روزنامه نگاری، انگلیسی، یا سایر رشته های هنری/ علوم انسانی تکمیل کنند. برخی از مشاغل نویسندگان آزاد نیازی به مدرک ندارند اما نیاز به خلاقیت، تعهد و انگیزه دارند. نویسندگان آزاد معمولاً سالانه 28.610 تا 55.450 دریافت می کنند.

بهترین دانشگاه های فرانسه برای رشته هنر

اگر می خواهید بهترین دانشگاه های فرانسه در رشته هنر را بشناسید باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • (Toulouse school (tbs
  • American University in Paris
  • Pantheon-Sorbonne University
  • Paris College of Art
  • SKEMA School
  • International Fashion Academy
  • International University of Monaco
  • Joseph Fourier University
  • Grenoble Ecole de Management
  • Kedge School
  • ESmod
  • IFM Paris
  • IESEG School
  • Le Cordon Bleu, Paris
  • Burgundy School of
  • PSL Universite Paris
  • CentraleSupélec
  • Paris-Sud University

همیشه بهتر است که روند انجام کار پذیرش تحصیل در فرانسه را به صورت دوره ای با مشاورین خود در موسسه حقوقی میرداماد بررسی کنید تا بتوانید از تغییرات مهم مهاجرت به فرانسه مطلع شوید.

سوالات متداول در مورد تحصیل هنر در فرانسه

1- آیا برای تحصیل هنر در فرانسه باید در آزمون ورودی شرکت نمایم؟

هر موسسه شرایط پذیرش مختص به خود را دارد. برای تحصیل رشته هنر در بعضی از دانشگاه های فرانسه نیاز به قبولی در آزمون تئوری و عملی دارید. بعضی دیگر ممکن است از شما نمونه کار بخواهند.

2- چرا افراد تحصیل هنر در فرانسه را انتخاب می کنند؟

به دلیل داشتن فرهنگ غنی، مکان های هنری، معماری، و زندگی پر رونق دانشجویی، فرانسه مکانی مناسب برای تحصیل در خارج از کشور است. تحصیل در فرانسه این فرصت را به شما می دهد تا زبان را یاد بگیرید و دیدگاه فرهنگی کسب کنید.

3- آیا برای تحصیل هنر در فرانسه نیاز به مدرک زبان آیلتس است؟

برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلیتان، اگر به زبان انگلیسی باشد باید مدرک زبان بین المللی آیلتس ارائه دهید.

4- آیا حین تحصیل هنر در فرانسه به دانشجویان بین الملل اجازه کار پاره وقت داده می شود؟

بله، به دانشجویان بین الملل حین تحصیل رشته هنر در فرانسه اجازه کار پاره وقت 20 ساعت در هفته داده می شود.

5- در کجا می توانم به تحصیل رشته هنر در فرانسه بپردازم؟

تعدادی از دانشگاه هایی که رشته هنر را ارائه می دهند، عبارتند از:

  • دانشگاه ییل
  • دانشکده طراحی رود آیلند
  • دانشکده انستیتوی هنر شیکاگو.
  • دانشگاه کلمبیا.
  • کالج برد
  • دانشگاه بوستون
  • دانشکده هنر موسسه مریلند.
  • دانشگاه کالیفرنیا – لس آنجلس.

6- محدودیت سنی برای تحصیل هنر در فرانسه چقدر است؟

محدودیت سنی بسته به مقطع تحصیلی شما دارد.

7- الزامات تحصیل هنر در فرانسه چیست؟

مدارک مورد نیاز برای تحصیل هنر در فرانسه عبارتند از:

  • کپی گذرنامه
  • یک عکس با اندازه گذرنامه
  • کپی نسخه های مقطع گذشته و دیپلم تحصیلات تکمیلی
  • کپی گواهی سلامت جسمی و روحی
  • بسیاری از دانشکده ها هزینه ارسال درخواست را دریافت می کنند.
  • گواهی عدم سوء سابقه

8- آیا تحصیل هنر در فرانسه رایگان است؟

تحصیل هنر در فرانسه به طور کلی رایگان است یا تعدادی از دانشگاه ها ممکن است هزینه خیلی پایینی برای تحصیل دریفا نمایند.

9- آیا می توانم بدون مدرک زبان برای تحصیل هنر در فرانسه اقدام نمایم؟

بله، در صورتیکه دوره تحصیلی شما به زبان فرانسوی باشد و مدرک زبان نداشته باشید، می توانید در دوره های زبان فرانسوی این کشور شرکت نمایید.

10- آیا کشور فرانسه به دانشجویان اجازه بردن همراه می دهد؟

بله، متقاضیان تحصیل رشته هنر در فرانسه می توانند برای دریافت ویزای همراه این کشور اقدام نمایند.

11- آیا پس از اتمام رشته هنر در فرانسه می توانم بمانم؟

بله، پس از اتمام دوره تحصیلی رشته هنر در فرانسه به شما فرصتی داده می شود تا کار پیدا کنید و در این کشور بمانید.

اسکرول به بالا