071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در رشته هنر در روسیه

تحصیل در رشته هنر در روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

روسیه را می توان از کشورهای صاحب سبک در زمینه هنر های مختلف از جمله نقاشی، موسیقی، معماری و غیره به شمار آورد که همیشه مورد توجه هنرمندان و هنردوستان بوده است. به همین دلیل بسیاری از علاقمندان به تحصیل هنر به دنبال این هستند که دوران تحصیل خود را در این کشور سپری کنند. مقاله پیش رو که در موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد نگارش شده است، می تواند برای علاقمندان تحصیل رشته هنر در روسیه مفید باشد.

تحصیل در دانشگاه های هنر روسیه

اغلب افراد 18 سال به بالا می توانند در دوره های آموزش عالی شرکت کنند. آنها در دانشگاه ها، کالج ها و موسسات حرفه ای از جمله دانشکده های هنر که تقریبا تمامی آنها وب سایت مختص به خود را دارند، آموزش می بینند. دانشجویان می توانند طیف گسترده ای از دوره ها را از جمله دیپلم، مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و غیره را انتخاب نمایند. شاخه هنر شامل برنامه هایی با ماهیت انتزاعی است و معمولا دانشگاه ها و مدارس هنر را از مدارس علوم جدا می کنند. مزایای ارائه شده در رشته های هنر نگاه خلاقانه تر در جهت تفکر روشنفکرانه است.

روسیه بزرگترین کشور جهان است و یک هشتم مساحت کره زمین را به خود اختصاص داده است. کمیته سابق آموزش عالی روسیه، 240 دانشگاه، آکادمی و موسسه را تامین بودجه کرد و روسیه را به یک کشور قدرتمند جهت تحصیل، تبدیل نمود.

کارشناسی هنر (.B.A) رایج ترین مدرک مقطع کارشناسی است که توسط دانشگاه ها و کالج های سراسر دنیا ارائه می شود. مدرک (.B.A) عمدتا به دانشجویانی که رشته ای از هنرهای لیبرال (به عنوان مثال علوم انسانی، علوم اجتماعی) را دنبال می کنند، اعطا می شود. طول دوره تحصیل برای دریافت مدرک کارشناسی 3 الی 4 سال است. 

کارشناسی علوم بر تحقیقات و مهارت های ریاضی متمرکز است، اما کارشناسی هنر توانایی دانشجویان را در برقراری ارتباط بهتر و تجزیه و تحلیل انتقادی ایده ها، تئوری ها و مفاهیم توسعه می دهد. دانشجویان یاد می گیرند چگونه به نتیجه برسند و آن را به صورت منطقی بیان کنند. در سال آخر دانشجویان برای فارغ التحصیلی باید پایان نامه ای ارائه دهند.

نمونه کار

در طی چهار ترم، دانشجویان در تلاشند تا برای پروژه های خود، که پایه و اساس نمونه کار است، مفاهیم بصری خلق کنند. پروژه پایان نامه نشان فارغ التحصیلی است و تمام دانش و مهارت های دانشجو برای کار روی پروژه واقعی نشان داده می شود.

تمرین

پس از ارزیابی نتایج عملکرد و نمونه کارها، فارغ التحصیلان در پروژه هایی مشغول فعالیت خواهند شد و همچنین همکاری خود را با مرکز شغلی پروژه های دانشکده ای ادامه خواهند داد.

آزمون ورودی

دانشجویان برای پذیرش در دانشکده باید فرم درخواست را تکمیل و با موفقیت در مصاحبه قبول شوند. مصاحبه یک قرار تمام وقت با کمیته پذیرش (مربی یا اساتید برجسته دانشکده، رئیس دانشکده) است. یکی از مزایای مهم برای دانشجویان حفظ الگوست. در زمان مصاحبه، هر نمونه کاری که مهارت و توانایی شما را در ترسیم و کار با رنگ نشان می دهد، با خود به همراه داشته باشید. (بزرگتر از فرمت A3 نباشد.)

  • نتایج آزمون ورودی طی 5 روز کاری پس از مصاحبه، از طریق ایمیل ارسال می شود.
هزینه تحصیل رشته هنر در دانشگاه های روسیه
هزینه تحصیل رشته هنر در دانشگاه های روسیه

هزینه تحصیل رشته هنر در دانشگاه های روسیه

کسب مدرک لیسانس هنر(BA)، یک موفقیت دانشگاهی است که با گذراندن دوره های مخصوص به آن، در طی سه یا چهار سال انجام می شود. موضوعاتی که به منظور اخذ این مدرک تدریس می شوند، در رشته های علوم و علوم لیبرال بسیار متفاوت است.

کارشناسی ارشد هنر، یا کارشناسی ارشد علوم، یک دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد است که به طور معمول نیاز به کار سخت تر و متمرکزتر از مقطع کارشناسی دارد. دانشجویان ممکن است این مقطع را برای درک بیشتر خود از موضوعات آموخته شده در مقطع کارشناسی و یا آموزش برای یک رشته شغلی خاص دنبال کنند.

هزینه خدمات برای پذیرش و پردازش برنامه های آموزشی تحت قرارداد هایی در زمینه ارائه خدمات آموزشی پرداخت شده (آموزش پولی تحت قرارداد) می باشد. مبلغ دقیق هزینه به ویزای معرفی شده از کشور بومی فرد متقاضی بستگی دارد:

15،000 روبل معادل 230 دلار برای کشورهای بدون نیاز به ویزا و 30،000 روبل معادل 462 دلار برای کشورهای ملزم به داشتن ویزا لازم است. این مبلغ از طریق حساب شخصی روسی قابل پرداخت است و به عنوان بخشی از مراحل درخواست آموزش می باشد. اپراتور همچنین حق ارائه تخفیف را برای خود محفوظ می دارد.

درخواست های بورسیه های دولتی (سهمیه) به صورت رایگان پردازش می شود. هزینه تحصیل در روسیه 5 تا 7 برابر نسبت به اروپا و ایالت متحده ارزانتر است و هزینه آن از 500 دلار تا 6،000 دلار در سال متغیر است.

تحصیل دکترای رشته هنر در روسیه

تئوری و تاریخ هنر، دانشجویان دوره دکترا را ترغیب می کند که در کنار استفاده ار روش های کلاسیک منتقدان، از مدل ها و ابزارهای روش شناختی انسان، علوم انسانی و تکنولوژیکی و همچنین منابع علوم داخلی و همکاری های بین الملل نیز استفاده کنند. دکترای علوم انسانی و هنرهای دیجیتال بخشی از برنامه دکترای ساختار یافته است که توسط (PRTLI 5) کنسرسیومی، شامل دانشگاه ملی ایرلند، کالج ترینیتی دوبلین و کالج کورک ارائه می شود.

پایان نامه دکترا باید شامل تحقیق اصلی باشد و در ارائه دانش متمایز عمل کند. همچنین می بایست با کارهای قبلی در زمینه هنر مرتبط باشد و قابلیت طراحی و تحقیق، ارائه نتیجه، دفاع از عملکرد و نتیجه گیری به روش علمی را داشته باشد. تحقیق ارائه شده باید مطابق با الزامات فعلی رشته تحصیلی باشد. علاوه بر این پایان نامه باید به صورت واضح مشخص کند که تحقیقات چگونه باعث پیشرفت دانش در این زمینه می شود و در آخر می بایست مطابق با شیوه های آکادمی و عبارات علمی برای انتشار در حوزه عمومی باشد.

هدف از کار دانشحویان دوره دکترا بررسی مسائل یا پدیده های شناخته شده از لحاظ پیچیدگی جنبه های مختلف و ارائه متدهای خلاقانه در تحقیق برای کشف دانش جدید یا کمک به درک مفاهیم علمی مورد مطالعه است.

پذیرش دانشجویان خارجی برای دوره کارشناسی و تحصیلات تکمیلی 

شهروندان کشورهای خارجی (از جمله کشورهای CIS) می توانند برای برنامه های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی بر اساس شرایط تعیین شده (هزینه ها و شهریه) ثبت نام کنند. متقاضیان خارجی باید مدرک معادل M.A ( کارشناسی ارشد هنر/ علوم) داشته باشند. انتظار می رود که دانشجویان ظرفیت انجام تحقیقات در سطح عالی را داشته باشند. 

متقاضیان خارجی که در دانشکده تحصیلات تکمیلی پذیرفته می شوند، باید دارای عنوان پایان نامه و همچنین توانایی دفاع از پایان نامه باشند. طول دوره آموزش حضوری نمی تواند بیشتر از سه سال و طول دوره آموزش مکاتبه ای (غیابی) نمی تواند بیشتر از چهار سال باشد. دانشجویانی که قصد دارند به صورت حضوری تحصیل می کنند و دانش کافی از زبان روسی ندارند، می توانند برای یادگیری زبان، یک سال در دوره زبان روسی تحصیل کرده و در نتیجه طول دوره، به چهار سال افزایش می یابد.

شرایط کار رشته هنر در روسیه
شرایط کار رشته هنر در روسیه

شرایط کار رشته هنر در روسیه

حقوق هنرمندان در روسیه بین 53،765 روبل، معادل 900 دلار (حداقل حقوق) تا 179،218 روبل، معادل 3،000 دلار (حداکثر حقوق) در هر ماه است.

متوسط حقوق هنرمندان 119،478 روبل (1،800 دلار) در ماه است. این بدین معنی است که نیمی (50%) از افرادی که به عنوان هنرمند کار می کنند، کمتر از 119،478 روبل و نیمه دیگر بیشتر از 119،478 روبل در ماه درآمد خواهند داشت. این مبلغ متوسط ارزش حقوقی را مشخص می کند. قطعا شما هم میخواهید سمت راست نمودار به همراه گروهی که درآمد بیشتر از حد متوسط دارند باشید.

دو مقدار در نزدیکی حد میانه قرار دارند: صدک بیست و پنجم و هفتاد و پنجم. با توجه به نمودار توزیع حقوق، 25% از افرادی که به عنوان هنرمند کار می کنند کمتر از 77،595 روبل (1،200 دلار) و 75% از هنرمندان بیشتر از این مقدار درآمد کسب می کنند. علاوه بر این با توجه به نمودار، 75% از افرادی که به عنوان هنرمند کار می کنند کمتر از 149،348 روبل (2،300 دلار) درآمد دارند، در حالی که 25% دیگر بیشتر از 149،348 روبل درآمد کسب می کنند.

حقوق مدیر هنری در روسیه در ماه بین 67،243 روبل، معادل 1000 دلار (حداقل حقوق) تا 211،743 روبل که معادل 3.300 دلار (حداکثر حقوق)، می باشد. متوسط حقوق مدیران هنری 140،208 روبل (2.100 دلار) در ماه است. و باز هم این بدین معنی است که نیمی (50%) از افرادی که به عنوان مدیر هنری کار می کنند، کمتر از 140،208 روبل در ماه، و نیمه دیگر بیشتر از این مبلغ را در ماه دریافت می کنند و این مبلغ متوسط ارزش حقوقی است. 

دو مقدار در نزدیکی حد میانه قرار دارند: صدک بیست و پنجم و هفتاد و پنجم. با توجه به نمودار توزیع حقوق، 25% از افرادی که به عنوان مدیر کار می کنند کمتر از 93،353 روبل (1،400 دلار) درآمد دارند و 75% از مدیران هنری بیشتر از مبلغ ذکر شده دریافتی دارند. همچنین با توجه به نمودار، 75% از افرادی که در این سمت فعالیت دارند، کمتر از 168،936 روبل (2.600 دلار)، و مابقی بیشتر از این میزان درآمد کسب می کنند.

توجه داشته باشید که سطح تجربه مهمترین فاکتور در تعیین میزان حقوق است. به طور طبیعی هر چه تجربه بیشتر باشد، حقوق شما بیشتر خواهد بود و حقوق هنرمندان بر اساس سطح تجربه تقسیم بندی می شود. هنرمندان با کمتر از دو سال تجربه 65،683 روبل (1000 دلار) در ماه دریافت می کنند. کسانی که بین دو تا پنج سال تجربه دارند نیز 88،892 روبل (1،300 دلار) در ماه درآمد خواهند داشت، یعنی 35% بیشتر از کسانی که کمتر از دو سال تجربه دارند.

هنرمندانی که بین پنج تا ده سال تجربه دارند، در ماه 106،455 روبل (1.600 دلار) را دریافت خواهند کرد (20% بیشتر از کسانی که بین دو تا پنج سال تجربه دارند)، علاوه بر این کسانی که بین ده تا پانزده سال تجربه دارند 124،019 روبل (1،900 دلار) در ماه، یعنی چیزی حدود 16% بیشتر از کسانی که بین پنج تا ده سال تجربه دارند، درآمد دارند.

اگر سطح تجربه بین پانزده تا بیست سال باشد، آنگاه میزان حقوق به 141،582 روبل (2،200 دلار) در ماه افزایش پیدا می کند، 14% بیشتر از کسانی که بین ده تا پانزده سال تجربه دارند. در آخر، هنرمندانی با بیش از بیست سال تجربه حرفه ای، حقوق 169،182 روبل (2،600 دلا ) در ماه دریافت می کنند که این 9% بیشتر از کسانی است که بین پانزده تا بیست سال تجربه دارند.

بهترین دانشگاه های روسیه برای رشته هنر

  • آکادمی هنر های زیبا و آبرنگ مسکو (Academy of Fine Arts and Watercolors Moscow)
  • آکادمی دولتی فرهنگ و هنر آلتای (Altai State Academy of Culture and Arts
  • دانشگاه دولتی هنر و فرهنگ بلگراد (Belgorod State University of Arts and Culture)
  • آکادمی دولتی فرهنگ و هنر سیبری شرقی (East Siberian State Academy of Culture and Arts)
  • آکادمی دولتی هنر فار ایسترن (Far Eastern State Academy of Arts)
  • انستیتو دولتی هنر های صنعتی گوزل (Gzhel State Institute of Industrial art)
  • مدرسه عالی هنر های سن پترزبورگ (Higher School of Arts Saint Petersburg)
  • کالج عالی تئاتر به نام ام. اس. شپکین (Higher Theatrical College named after M.S Shepkin)
  • آکادمی دولتی منسوجات ایوانف (Ivanovo State Textile Academy)
  • آکادمی دولتی کنسرواتوار کازان به نام ان. جی (Kazan State Conservatory Academy named after N.G)
  • دانشگاه دولتی هنر و فرهنگ کازان (Kazan State University of Culture and Arts)
  • دانشگاه دولتی هنر و فرهنگ کمروف (Kemerovo State University of Culture and Arts)
  • دانشگاه کنسرواتوار مسکو (Moscow Conservatory)
  • آکادمی دولتی هنر های صنعتی مسکو به نام اس. جی (Moscow State Academy of Industrial Art named after N.G)
  • دانشگاه دولتی طراحی و تکنولوژی مسکو (Moscow State University of Design and Technology)
  • دانشگاه دولتی هنر های چاپ مسکو (Moscow State University of Printing Arts)
  • موسسه دولتی فرهنگ و هنر پرم (Perm State Institute of Arts and Culture)
  • کنسرواتوار دولتی پتروزاودسک (Petrozavodsk State Conservatory)
  • آکادمی کنسرواتوار دولتی روستوف (Rostov State Conservatory Academy)
  • موسسه روسی منسوجات و صنایع سبک (Russian Institute of Textile and Light Industry)

همان طور که ذکر شد تحصیل در روسیه می تواند مقصدی بسیار جذاب برای علاقمندان به هنر باشد. این کشور با داشتن محیطی فرهنگی هنری و همچنین دانشگاه هایی مطابق با استانداردهای بین المللی، محیط مناسبی را جهت تحصیل دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد با داشتن تجربه بالا در زمینه تمامی امور مهاجرتی، آماده ارائه تمامی خدمات به شما عزیزان در این زمینه می باشد.

سوالات متداول در مورد تحصیل در رشته هنر در روسیه

1- آیا تحصیل رشته هنر در روسیه گزینه خوبی است؟

دانشگاه های روسیه مورد تایید بسیاری از کشور های دیگر است و تحصیل در روسیه بسیار مقرون به صرفه است.

2- آیا تحصیل رشته هنر در روسیه محدودیت سنی دارد؟

خیر، تحصیل رشته هنر در روسیه محدودیت سنی ندارد.

3- آیا برای تحصیل رشته تحصیل هنر در روسیه نیاز به ارائه مدرک زبان است؟

برای تحصیل رشته هنر در روسیه بسته به زبان تحصیل باید مدرک زبان مربوطه را ارائه دهید.

4- آیا بدون مدرک زبان می توان در روسیه در رشته هنر تحصیل کرد؟

بله، می توانید در ابتدا در دوره پادفک شرکت نمایید و سپس برای کورس اصلی اقدام نمایید.

5- برای اخذ پذیرش رشته هنر از دانشگاه های روسیه چه مدارکی نیاز است؟

برای اخذ پذیرش رشته هنر از دانشگاه های روسیه باید مدارک هویتی، مدارک تحصیلی، گواهی سلامت جسمی و روحی و انگیزه نامه قوی ارائه دهید.

6- آیا روسیه به دانشجویان رشته هنر ویزای همراه ارائه می دهد؟

خیر، کشور روسیه به دانشجویان رشته هنر ویزای همراه ارائه نمی دهد.

7- آیا دانشگاه های هنر روسیه آزمون ورودی دارد؟

بسته به دانشگاه انتخابی الزامات پذیرش متفاوت است. اکصر دانشگاه ها برای تحصیل رشته هنر آزمون ورودی برگزار نمی کنند.

8- هزینه تحصیل رشته هنر در روسیه چقدر است؟

هزینه تحصیل بسته به دانشگاه انتخابی متفاوت است. به طور کلی هزینه تحصیل بین 2000-5000 دلار متغییر است.

9- هزینه زندگی در روسیه چقدر است؟

هزینه زندگی در روسیه حدود 2500-400 دلار در ماه است.

10- آیا روسیه اجازه کار حین تحصیل را می دهد؟

کشور روسیه به دانشجویان اجازه کار حین تحصیل را ارائه نمی دهد. برای اجازه کار باید از دفاتر مربوطه مجوز دریافت نمایید.

11- آیا برای تحصیل رشته هنر در روسیه می توان بورسیه تحصیلی دریافت کرد؟

برای دریافت بورسیه تحصیلی برای رشته هنر در روسیه با توجه به رزومه علمی خود می توانید اقدام نمایید.

نظرات کاربران

  • توسط Maryam
    تاریخ: فروردین 8, 1400
    نفر
    نفر

    سلام.با دیپلم انسانی میشه دوره کارشناسی هنر تو روسیه شرکت کرد؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: فروردین 14, 1400
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      بله، با دیپلم انسانی می توانید برای تحصیل رشته های هنر در روسیه اقدام نمایید.

  • توسط مریم
    تاریخ: خرداد 29, 1401
    نفر
    نفر

    سلام من دیپلم گرافیک دارم.میتونم برای تحصیل در روسیه اقدام کنم.

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 29, 1401
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      بله، دانشگاه های روسیه رشته های هنر را نیز ارائه می دهند.

  • توسط زهرا همتی
    تاریخ: شهریور 21, 1401
    نفر
    نفر

    من رشته تجربی میخونم ۱۱ میرم امسال اکر دیپلم تجربی بگیرم میتونم در دانشگاه های مثل چایکوفسکی و یا لومونوسف هنر موسیقی بخونم؟!

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: شهریور 24, 1401
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      بله، با توجه به شرایط ذکر شده امکان تحصیل در دانشگاهه ای روسیه در رشته هنر برای شما وجود دارد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا