071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در بلژیک بدون مدرک زبان

تحصیل در بلژیک بدون مدرک زبان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

همه می دانند که بلژیک بهترین ساعت ها را می سازد، خوشمزه ترین شکلات ها و بهترین آب میوه ها را دارد. اما شما احتمالا نمی دانستید که بسیاری از دانشجویان بین المللی پس از بررسی هزینه های تحصیل، موقعیت جغرافیایی و فرهنگ های متفاوت، این کشور اروپایی را برای تحصیلات خودشان انتخاب می کنند. در ادامه مقاله کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد به تحصیل در بلژیک بدون مدرک زبان و بهترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل اشاره کرده اند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در بلژیک بدون مدرک زبان

اگر قصد تحصیل در بلژیک دارید، ممکن است بر اساس ملیت و وضعیت تان نیاز به دریافت ویزای بلژیکی داشته باشید.

معمولا، اگر شما عضو کشورهای اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (به اضافه ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ) یا سوئیس نیستید، برای تحصیل در بلژیک، شرکت در برنامه تبادل دانشجویی یا گذراندن یک دوره آموزشی، اگر قصد ماندن در بلژیک برای بیش از سه ماه (90 روز) را داشته باشید، ملزم بع دریافت ویزای دانشجویی می باشید.

با این حال، قبل از اینکه بتوانید برای ویزای تحصیلی بلژیک درخواست کنید، به طور کلی شما باید برای یک دوره یا برنامه تحصیلی توسط یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی شناخته شده در بلژیک، پذیرفته شوید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی بلژیک بدون مدرک زبان

قبل از این که برای اخذ ویزای تحصیلی بلژیک اقدام کنید، ابتدا می بایست در یکی از موسسات آموزش عالی معتبر در این کشور در یکی از رشته ها پذیرش بگیرید و هزینه های ثبت نام در دانشگاه را بپردازید (در صورتی که با درخواست ویزای شما مخالفت شود این مبلغ به شما برگردانده می شود).

اگر شما یک دانشجوی بین المللی باشید، می بایست به نزدیک ترین دفتر سفارت و یا کنسولگری کشور بلژیک در کشور محل زندگی خود مراجعه کنید. سفارت مشخص می کند که آیا شما به ویزای دانشجویی نیاز دارید یا خیر و طی روند صدور ویزا شما را راهنمایی می کند.

تمامی اطلاعات مربوط به ثبت درخواست ویزای کشور بلژیک را می توان در وبسایت دپارتمان امور خارجی خدمات عمومی فدرال FPS مشاهده نمایید. این وب سایت به زبان های فرانسوی، هلندی و انگلیسی قابل مشاهده است. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، لازم است که شما برای اخذ ویزای اقامت طولانی مدت یا ویزای D درخواست دهید. این ویزا به شما اجازه اقامت در کشور بلژیک را برای مدت بیش از 90 روز میدهد.

در برخی از سفارت ها یا کنسولگری ها، می توانید با فرستان یک ایمیل به سفارت و آپلود کردن مدارک لازم، به صورت آنلاین یک وقت ملاقات بگیرید. جواب این ایمیل ظرف مدت 2 روز کاری به همراه تاییدیه وقت ملاقات برای شما ارسال می شود. آن را پرینت بگیرید و به همراه خود داشته باشید. در صورتیکه نیاز به اطلاعات بیشتر در رابطه تحصیل و اعزام دانشجو به بلژیک داشتید می توانید از طریق شماره های ذکر شده در سایت پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نمایید.

تحصیل رایگان در بلژیک بدون مدرک آیلتس
تحصیل رایگان در بلژیک بدون مدرک آیلتس

تحصیل رایگان در بلژیک بدون مدرک آیلتس

از آنجایی که بلژیک خانه کمیسیون اروپاست و اگر شما یک دانشجو در رشته روابط بین الملل و یا علوم سیاسی هستید، ممکن است شانس بسیار خوبی را به ملاقات شخصیت های با نفوذ در اینجا داشته باشید.

از آن جایی که بیشتر دانشگاه های بلژیک نیازی به مدرک آیلتس ندارند، می توانید فرصت تحصیل در بلژیک 2019 بدون آیلتس را داشته باشید. بلژیک میزبان دانشگاه در سطح C جهانی است.

این دانشگاه می تواند برای پیدا کردن یک کار خوب مربوط به رشته های آموزشی شما بسیار مفید باشد. بسیاری از مؤسسات و شرکت های بین المللی و یکی از بزرگترین مراکز تدارکاتی در بلژیک وجود دارد، و این موضوع می تواند برای شما آینده ای روشن در بلژیک و یا خارج از کشور را رغم بزند.

بلژیک فرصت های شغلی بسیاد خوبی را برای ارائه فارغ التحصیلان جوان و جدید ارائه می دهد. به راحتی می توانید محل اقامت خود را متناسب با قیمت آن انتخاب کنید. به ازای هر دانشجو محل اقامت وجود دارد. اگر کسی علاقه مند اجاره یک آپارتمان است، باید یک قرار داد یکساله امضاء کند.

سیستم حمل و نقل عمومی بلژیک بسیار خوب است. این یکی از بهترین شبکه های راه آهن در طیف اتحادیه اروپا است. کرایه بسیار مقرون به صرفه است وبا ارائه مقصدهای بسیاری در داخل و خارج از بلژیک، این مزیت را برای شما ایجاد می کند تا بتوانید در اطراف اتحادیه اروپا به گشت گذار بپردازید و یک آخر هفته فراموش نشدنی را تجربه کرده باشید.

این کشور دارای سیستم حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس است. دانشجویان می توانند از کرایه با تخفیف در سراسر بلژیک لذت ببرید. ولی محبوب ترین راه حمل و نقل در بلژیک دوچرخه است.

بلژیک کشوری چند فرهنگی است و چیزهای زیادی برای عرضه در آموزش و پرورش، کار و سفر دارد که این کشور را به یکی مکان های ایده آل برای زندگی تبدیل می کند. تحصیل در بلژیک بدون نیاز به آیلتس با هزینه بسیار کم می تواند یک تجربه به یاد ماندنی باشد.

الزامات زبان برای تحصیل در بلژیک

بیشتر دوره ها در بلژیک به زبان فرانسه یا انگلیسی می باشد. معمولاً برای زبان انگلیسی آزمون های پذیرفته شده آیلتس، تافل و C1 پیشرفته می باشد. همچنین برای تحصیل به زبان فرانسوی باید به محض ورود در یک آزمون مهارت زبان شرکت کنید، یا یک مدرک برای اثبات سطح زبانی تان (FLE) ارائه دهید.

برای دانشجویان خارجی، دانشگاه ها دوره های ویژه زبان فرانسوی را برگزار می کنند، بنابراین اگر می خواهید در حالی که در آنجا هستید تحت آموزش قرار بگیرید، باید پذیرش دریافت نمایید. می توانید اطلاعات بیشتری را مستقیماً در وب سایت StudyInBelgium بیابید، بنابراین فراموش نکنید که قبل از عزیمت، آن را بررسی کنید.

تحصیل کارشناسی در دانشگاه های به زبان فرانسوی و آلمانی برای شما امکان پذیر است. برای این دانشگاه ها شما باید توانایی صحبت کردن خود به زبان فرانسوی یا آلمانی را از طریق مصاحبه های اسکایپ نشان دهید.

برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کشور بلژیک لازم است مدرکی مبنی بر اینکه به زبان تدریس دانشگاه مد نظر خود تسلط کافی دارید، ارائه دهید. اگر زبان مذکور، زبان مادری شماست، یا در صورتی که پیش از این، به زبانی که قرار است در رشته تحصیلی شما مورد استفاده قرار گیرد، به تحصیل پرداخته اید نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهید داشت.

مدارک مورد قبول برای هر یک از زبان ها:

  • انگلیسی: تافل یا آیلتس
  • هلندی: دیپلم NT2 – II هلندی
  • فرانسوی: DELF یا DALF
  • آلمانی: DSH یا TestDaF
دانشگاه گنت در بلژیک
دانشگاه گنت در بلژیک

تحصیل در بهترین دانشگاه بلژیک بدون مدرک زبان

دانشگاه گنت در بلژیک (GHENT UNIVERSITY)

دانشگاه گنت یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در گنت بلژیک واقع شده است. این دانشگاه در سال 1817 توسط پادشاه اول هلند ویلیام تاسیس شد و بعد از انقلاب بلژیک در سال 1830، توسط کشور تازه تاسیس بلژیک، اداره شد. در سال 1930 به اولین دانشگاه هلندی زبان در بلژیک تبدیل شد، در حالیکه فرانسه زبان آکادمی استاندارد در دانشگاه گنت بود.

بر خلاف دانشگاه کاتولیک در لون یا دانشگاه آزاد بروکسل، دانشگاه گنت به معنای واقعی خود را یک دانشگاه پلورالیست (کثرت گرا) می داند. یعنی به هیچ مذهب خاص یا ایدوئولوژی سیاسی وصل نیست. شعار دانشگاه INTER UTRUMQUE (بین افراط و تفریط) است و هدف آن کسب دانش و علم در یک محیط آرام است. این موسسه به طور کامل توسط حکومت سلطنتی و کشور حمایت می شود.

دانشگاه گنت یکی از بزرگترین دانشگاه های منطقه فلاندرز است که 44.000 دانشجو و 9.000 کارمند دارد. دانشگاه دارای کتابخانه و بیمارستان است. بیمارستان دانشگاه یکی از بزرگترین بیمارستان های بلژیک است. علاوه بر آن این دانشگاه یکی از بزرگترین ذینفع های کمک های مالی بنیاد تحقیقاتی، فنلاندر (FWO) است. دانشگاه گنت به طور مداوم در میان دانشگاه های برتر جهان قرار دارد.

در دانشگاه گنت نیازی نیست که متقاضیان نمره آیلتس را به عنوان الزامات پذیرش ارائه دهند، تنها معیار واجد شرایط بودن برای زبان، اثبات کردن این است که شما برای یک سال در موسسه انگلیسی زبان تحصیل کرده اید.

در صورتیکه با مطالعه این مقاله علاقه مند به تحصیل در بلژیک و شدید و سوالاتی در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک و مهاجرت به بلژیک داشتید، می توانید به صورت حضوری به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمایید.

 

 

اسکرول به بالا