071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در آرژانتین

تحصیل در آرژانتین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

40 دانشگاه ملی در آرژانتین وجود دارند که کمک های مالی از دولت دریافت می کنند و به اکثریت دانشجویان در مقطع کارشناسی در این کشور می رسانند. همچنین بر اساس گفته کارشناس مهاجرت تحصیلی موسسه حقوقی میرداماد، حدود 45 دانشگاه خصوصی در آرژانتین وجود دارد، که اغلب کوچکتر هستند و هزینه های بالاتری برای تحصیل در آرژانتین دارند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در آرژانتین

سیستم آموزشی آرژانتین دارای 47 دانشگاه بین المللی می باشد که حدود 80 درصد از دانشجویان کشور در آنها مشغول به تحصیل هستند و مابقی دانشجویان در بین دانشگاه های خصوصی که تقریبا 49 عدد هستند تحصیل می کنند. اکثر دانشگاه های دولتی این کشور برای عموم آزاد است و شهریه ای ندارد اما علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه های دیگری وجود دارد که دانشجویان باید آنها را در نظر بگیرند. تحصیلات عالی و طی کردن دوره های برتر و عالی تحصیلی هزینه دارد و رایگان نیستند.

دانشگاه های این کشور هیچ گونه سخت گیری و محدودیتی برای دانشجویان خارجی ندارند، دانشجویان بعد از سه الی چهار سال می توانند به عنوان استاد فارغ التحصیل شوند، این روند ممکن است 4 الی 5 سال به طول بیانجامد. تحصیلات در دوره های کارشناسی ارشد بر اساس رتبه شما و دانشگاه مد نظر شما انجام می شود. البته می توان گفت که برنامه ها و قوانین دانشگاه های متفاوت مختلف می باشد.

تقریبا 90000 دانشجوی بین المللی هر ساله از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند که بیشتر آنان غالبا از کشورهای آمریکای لاتین می باشند. بیش از 30000 دانشجویان این کشور از اروپا و آمریکا و آسیا هستند که به دلیل زیبایی و جاذبه بالای این کشور و هزینه های مناسب و مقرون به صرفه و آموزش زبان اسپانیایی و تجربه فرهنگ غنی و زیبای این کشور و از همه مهمتر سیستم آموزشی عالی این کشور جذب می شوند.

ویزاهای اخذ شده

تحصیل در آرژانتین لیسانس و کارشناسی ارشد

دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در آرژانتین می توانند در مقاطع مختلف مانند دوره های گواهینامه، دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد شرکت کنند. اکثر دانشجویان خارجی می خواهند در برنامه های شناخته شده بین المللی در رشته مدیریت اجرایی کسب و کار، علوم اجتماعی، علوم انسانی، فناوری اطلاعات، مهندسی، پزشکی، حقوق تحصیل کنند.

همچنین به خاطر وجود امکانات تحقیقاتی کافی در این شهر و کمبود جدی متخصصان در بازار کار محلی، دانشجویان می توانند رشته خود را در مقطع لیسانس و کارشناسی ارشد ادامه دهند، آرژانتین کشوری با اقتصاد در حال توسعه است لذا در زمینه های کسب و کار، مهندسی، IT و کشاورزی فرصت های بسیاری وجود دارد. در آرژانتین دروس به زبان ملی یعنی اسپانیایی تدریس می شود. البته دوره هایی نیز به زبان انگلیسی تدریس می شود اما دانشجویان خارجی باید دانش زبان اسپانیایی نیز داشته باشند.

 طول دوره و برنامه درسی در هر دانشگاه تعیین میشود. مقطع پزشکی از پنج تا هفت سال متغیر است. گذراندن یک مقطع در برخی دانشگاه ها 7 سال طول میکشد ولی در دانشگاههای دیگر همین مقطع ممکن است 5 سال طول بکشد. اگرچه اکثر دانشگاه ها دانشجویان را ملزم میکنند تا دوره های خود را به ترتیب تعیین شده بگذرانند، اما افرادی که مدرک دانشگاهی می گیرند می توانند در رشته تحصیلی خود مانند حقوق، پزشکی یا مهندسی مشغول به کار شوند. در سیستم های کنترل گروه شغلی و امتحانات، برخورد با شکست و سایر امور دانشگاهی تنوع گسترده ای وجود دارد.

تحصیل در آرژانتین دکترا
تحصیل در آرژانتین دکترا

تحصیل در آرژانتین دکترا

آرژانتین یکی از شناخته شده ترین کشور های آمریکای جنوبی می باشد. از زمان استقلال از اسپانیا در سال 1816، آرژانتین از موجی از مهاجران از سراسر جهان، مهمترین آن ها ایتالیا و اسپانیا استقبال کرده و به این ترتیب ملیت ها و نژاد های مختلف در این کشور با هم آمیخته شده و به فرهنگ های اروپایی و آمریکای لاتین تبدیل شده است. در آرژانتین تحصیل کنید و ترکیب فرهنگ ها را تجربه نمایید.

قدیمی ترین دانشگاه این کشور دانشگاه ملی کوردوبا است که در سال 1613 تأسیس شد و یکی از بزرگترین و تواناترین دانشگاه های کشور محسوب می شود. آرژانتین تعداد زیادی پسر و دختر مشهور و مشهور داشته است، از جمله Ballon D’or winner Lionel Messi، پاپ فرانسیس، و مردی که اولین انتقال خون ایمن را انجام داد، لوئیس آگوته.

آموزش عالی در آرژانتین بسیار متنوع است و یک صنعت رو به رشد می باشد، که هنوز در حال بهبودی از کاهش چشمگیر هزینه زندگی در آرژانتین است که این صنعت را در دهه های 1980 و 90 فرو ریخت. این کشور دارای بیش از 40 دانشگاه دولتی و 46 دانشگاه خصوصی است. آرژانتین بالاترین میزان دانشجویان دانشگاهی در آمریکای لاتین را دارد که منابع رسمی حدود 1،500،000 دانشجو را در سیستم دانشگاه آرژانتین گزارش می دهند.

بیشتر برنامه های تحصیلات تکمیلی در آرژانتین شما را مجبور به تامین بودجه برای پرداخت شهریه می کند و بیشتر دوره ها به زبان اسپانیایی تدریس می شوند، بنابراین ممکن است لازم باشد مهارت های زبان اسپانیایی خود را قبل از پذیرش در دوره اثبات کنید. همچنین می توانید با توجه به در اختیار داشتن امکانات تحقیقاتی کافی در سطح شهر و نیاز زیاد متخصصان در بازار کار محلی، یک دوره دکتری برتر مورد نظر خود را، به خصوص به فرصت تشویقی در زمینه های کسب و کار، مهندسی، IT و کشاورزی را در کشوری با اقتصاد در حال توسعه دنبال کنید.

در آرژانتین دروس به زبان اسپانیایی تدریس می شود، که زبان ملی در آرژانتین است. با این وجود دوره هایی وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس می شود اما دانش اسپانیایی برای دانشجویان خارجی بسیار توصیه می شود.

دانشگاه های معتبر آرژانتین

  • دانشگاه بوئنوس آیرس

برترین دانشگاه کشور آرژانتین، دانشگاه بوئنوس آیرس می باشد. این دانشگاه رتبه هفتاد و پنجم را در رنکینگ دانشگاه های جهان QS سال 2018 و رتبه نهم در رنکینگ دانشگاه های آمریکای لاتین QS سال 2019 را به خود اختصاص داده است. دانشگاه بوئنوس آیرس که در سال 1821 تاسیس شد، دانشگاهی دولتی با 13 بخش، 10 موزه و 6 بیمارستان است و بزرگترین دانشگاه کشور آرژانتین با بیشترین میزان ثبت نام در آمریکای لاتین محسوب می شود. این موسسه همچنین چهار جایزه نوبل، بیش از هر دانشگاه اسپانیایی زبان دیگر، دریافت کرده است و در بین فارغ التحصیلان خود چه گوارا، انقلابی معروف مارکسیستی را به حساب می اورد.

  • دانشگاه آئوسترال

دانشگاه آئوسترال در سال 1979 تاسیس شده است و یک دانشگاه خصوصی کاتولیک می باشد که در حال حاضر در رتبه سیصد و سی و یکم جهانی و بیست و چهارم آمریکای لاتین قرار دارد. محوطه اصلی دانشگاه بوئنوس آیرس می باشد. اما این مدرسه دانشکده ها و بخش هایی نیز دارد که در روساریو ( دانشکده علوم بازرگانی ) و پیلار (دانشگاه بیمارستان آئوسترال، دانشکده علوم بیومدیکال، مدرسه بازرگانی IAE و پارک آئوسترال – پارک شرکت های توسعه و تحقیقات پیرامون علم، فناوری و کسب و کار ) پایه گذاری شده اند.

  • دانشگاه پونتیفیسیا کاتولیک آرژانتین سنت ماریا لوس بوئنوس آیرس ( UCA )

دانشگاه پونتیفیسیا کاتولیک آرژانتین سنت ماریا لوس بوئنوس آیرس ( UCA ) که با نام دانشگاه کاتولیک آرژانتین یا فقط UCA نیز شناخته می شود دارای رتبه مشترک 364 در رنکینگ بزرگترین دانشگاه های جهان و رتبه 36 در رنکینگ 2018 آمریکای لاتین می باشد. این دانشگاه در سال 1958 تاسیس شد و از دیگر دانشگاه های خصوصی کاتولیک می باشد. در حال حاضر این دانشگاه تحت ریاست آرکبیشوپ از بوئنوس آیرس می باشد. محوطه اصلی این مدرسه در پوئترو مادرو، یکی از مناطق مدرن بوئنوس آیرس، قرار گرفته است.

  • دانشگاه فناوری بوئنوس آیرس ( ITBA )

دانشگاه فناوری بوئنوس آیرس که در بوئنوس آیرس قرار گرفته است، یک دانشگاه خصوصی محسوب می شود. این دانشگاه دارای رتبه جهانی 551-600 و رتبه شصتم در آمریکای لاتین می باشد. در حال حاضر 2000 دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کرده اند که تمرکز اولیه آن ها بر بازرگانی، مهندسی و فناوری اطلاعات می باشد.این موسسه که در سال 1959 تاسیس شده است،به عنوان یکی از آموزش دهندگان برتر نسل بعدی مهندسان آرژانتین شناخته می شود.

دیگر دانشگاه های آرژانتین

از دیگر دانشگاه های برترِ عنوان شده در رنکینگ دانشگاه های جهان در سال 2018 می توان دانشگاه های بلگرانو با رتبه 337، دانشگاه پالرمو با رتبه 431-440 و دانشگاه تُرکوآتو دی تیا با رتبه 651 – 700 را نام برد که رتبه 42 تا 21 رنکینگ آمریکای لاتین را به خود اختصاص داده اند.

هزینه تحصیل در آرژانتین

تحصیل در دانشگاه های دولتی رایگان است، اما هزینه تحصیل در یک دانشگاه خصوصی رده پایین در آرژانتین بین 5000 دلار هزینه برمیدارد، و هزینه اخذ مدرک کارشناسی ممکن است سالانه به 15.500 دلار برسد. شهریه مقاطع کارشناسی و برخی کارشناسی های ارشد رایگان است. در حال حاضر چند دانشگاه دولتی هستند که برای برنامه های کارشناسی ارشد کمترین هزینه را در نظر گرفته اند.

در مقایسه با ایالات متحده مخارج زندگی در آرژانتین بسیار ارزان است. هزینه های مسکن ماهانه کمتر از 350 دلار و هزینه رفت و برگشت از دانشگاه به منزل تقریباً 10 دلار در هفته است. به طور متوسط، یک دانشجو می تواند در دانشگاه های آرژانتین سالانه با کمتر از 5000 دلار در کالج آرژانتین تحصیل کند. اخیراً برخی ایالت های آرژانتین حداقل شهریه را برای تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه های دولتی در نظر گرفته اند.

هزینه تحصیل در آرژانتین
هزینه تحصیل در آرژانتین

شرایط اخذ ویزای دانشجویی و تحصیلی آرژانتین

تحصیل در کشور زیبای آرژانتین بسیار ارزشمند است. ویزای دانشجویی کشور آرژانتین برای 6 ماه تا یک سال اعتبار دارد. شما می توانید در اداره ملی مهاجرت آرژانتین ( Direccion nacional Migraciones in Argentina ) برای تمدید ویزای خود درخواست دهید. به عنوان دانشجویی بین المللی بررسی کنید که آیا به ویزای دانشجویی احتیاج دارید یا خیر و مطمئن شوید که مدارک لازم برای ورود به کشور را فراهم نموده اید. درصورتی که از طریق ویزای توریستی به این کشور وارد شده اید می توانید پس از ثبت نام در دانشگاه، ویزای خود را به ویزای تحصیلی تغییر دهید. معمولا برای دانشجویانی که می خواهند بیش از 90 روز اقامت داشته باشند، ویزای دانشجویی از شرایط پیش نیاز می باشد.

توجه داشته باشید که ویزاهای دانشجویی معمولا تنها برای یک دوره 6 ماهه صادر می شوند و چنانچه قصد دارید بیشتر بمانید، باید آن را تمدید نمایید. مدارک و شرایط پایه مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی :

  1. یک پاسپورت معتبر به همراه مهر ویزای توریستی و یک کپی از تمام صفحات آن. پاسپورت شما باید تا 6 ماه بعد از تاریخ احتمالی اتمام تحصیلتان اعتبار داشته باشد.
  2. دو قطعه عکس 4 در 4 با پس زمینه سفید.
  3. گواهی ثبت نام از دانشگاه کشور آرژانتین
  4. گواهی عدم سوء پیشینه در کشور آرژانتین از سوی پلیس. این گواهی را باید از اداره پلیس محل زندگی خود دریافت نمایید.
  5. پرداخت هزینه درخواست ویزای دانشجویی.این هزینه را تنها به صورت نقدی می توانید پرداخت کنید.

با توجه به ملیتی که دارید، محل تحصیلتان و طول اقامت احتمالیتان، باید مدارک دیگری را نیز ارائه دهید. از قبیل :

  • کپی تایید شده گواهی تولد
  • اثبات تمکن مالی برای پوشش هزینه های زندگی در کشور آرژانتین
  • شواهد مبنی بر داشتن مهارت زبان اسپانیایی
  • گواهی پلیس از آخرین کشوری که در آن زندگی کرده اید، مبنی بر داشتن عملکردی مناسب. این گواهی نامه باید دارای مهر تایید باشد و به طور رسمی ترجمه شده باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه حقوقی میرداماد گفت و گو کنید تا شرایط مهاجرت به آرژانتین را به شما توضیح دهند. برنامه ریزی های لازم برای تحصیل در آرژانتین می تواند با مشخص کردن چارچوب و قوانین پذیرش، مشخص شود.

سوالات متداول در مورد تحصیل در آرژانتین

1- شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در آرژانتین چگونه است ؟

سیستم آموزشی آرژانتین دارای 47 دانشگاه بین المللی می باشد که حدود 80 درصد از دانشجویان کشور در آنها مشغول به تحصیل هستند و مابقی دانشجویان در بین دانشگاه های خصوصی که تقریبا 49 عدد هستند تحصیل می کنند. اکثر دانشگاه های دولتی این کشور برای عموم آزاد است و شهریه ای ندارد اما علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه های دیگری وجود دارد که دانشجویان باید آنها را در نظر بگیرند. تحصیلات عالی و طی کردن دوره های برتر و عالی تحصیلی هزینه دارد و رایگان نیستند.
دانشگاه های این کشور هیچ گونه سخت گیری و محدودیتی برای دانشجویان خارجی ندارند، دانشجویان بعد از سه الی چهار سال می توانند به عنوان استاد فارغ التحصیل شوند، این روند ممکن است 4 الی 5 سال به طول بیانجامد. تحصیلات در دوره های کارشناسی ارشد بر اساس رتبه شما و دانشگاه مد نظر شما انجام می شود. البته می توان گفت که برنامه ها و قوانین دانشگاه های متفاوت مختلف می باشد .

2- چرا بسیاری از افراد جذب تحصیل در کشور آرژانتین میشوند ؟

به دلیل زیبایی و جاذبه بالای این کشور و هزینه های مناسب و مقرون به صرفه و آموزش زبان اسپانیایی و تجربه فرهنگ غنی و زیبای این کشور و از همه مهمتر سیستم آموزشی عالی این کشور جذب می شوند.

3- مدت زمان تحصیل در کشور آرژانتین چند سال است ؟

طول دوره و برنامه درسی در هر دانشگاه تعیین میشود. مقطع پزشکی از پنج تا هفت سال متغیر است. گذراندن یک مقطع در برخی دانشگاه ها 7 سال طول میکشد ولی در دانشگاههای دیگر همین مقطع ممکن است 5 سال طول بکشد. اگرچه اکثر دانشگاه ها دانشجویان را ملزم میکنند تا دوره های خود را به ترتیب تعیین شده بگذرانند، اما افرادی که مدرک دانشگاهی می گیرند می توانند در رشته تحصیلی خود مانند حقوق، پزشکی یا مهندسی مشغول به کار شوند.

4- دانشگاه های معتبر آرژانتین کدامند ؟

  • دانشگاه بوئنوس آیرس
  • دانشگاه آئوسترال
  • دانشگاه پونتیفیسیا کاتولیک آرژانتین سنت ماریا لوس بوئنوس
  • آیرس ( UCA )
  • دانشگاه فناوری بوئنوس آیرس ( ITBA )

5- دانشگاه بوئنوس آیرس آرژانتین جهت تحصیل پزشکی چگونه است ؟

برترین دانشگاه کشور آرژانتین، دانشگاه بوئنوس آیرس می باشد. این دانشگاه رتبه هفتاد و پنجم را در رنکینگ دانشگاه های جهان QS سال 2018 و رتبه نهم در رنکینگ دانشگاه های آمریکای لاتین QS سال 2019 را به خود اختصاص داده است. دانشگاه بوئنوس آیرس که در سال 1821 تاسیس شد، دانشگاهی دولتی با 13 بخش، 10 موزه و 6 بیمارستان است و بزرگترین دانشگاه کشور آرژانتین با بیشترین میزان ثبت نام در آمریکای لاتین محسوب می شود. این موسسه همچنین چهار جایزه نوبل، بیش از هر دانشگاه اسپانیایی زبان دیگر، دریافت کرده است و در بین فارغ التحصیلان خود چه گوارا، انقلابی معروف مارکسیستی را به حساب می اورد.

6- دانشگاه آئوسترال در کشور آرژانتین جهت تحصیل پزشکی چگونه دانشگاهی است ؟

دانشگاه آئوسترال در سال 1979 تاسیس شده است و یک دانشگاه خصوصی کاتولیک می باشد که در حال حاضر در رتبه سیصد و سی و یکم جهانی و بیست و چهارم آمریکای لاتین قرار دارد. محوطه اصلی دانشگاه بوئنوس آیرس می باشد. اما این مدرسه دانشکده ها و بخش هایی نیز دارد که در روساریو ( دانشکده علوم بازرگانی ) و پیلار (دانشگاه بیمارستان آئوسترال، دانشکده علوم بیومدیکال، مدرسه بازرگانی IAE و پارک آئوسترال – پارک شرکت های توسعه و تحقیقات پیرامون علم، فناوری و کسب و کار ) پایه گذاری شده اند.

7- دانشگاه پونتیفیسیا کاتولیک آرژانتین سنت ماریا لوس بوئنوس آیرس ( UCA ) در کشور آرژانتین جهت تحصیل پزشکی چگونه است ؟

دانشگاه پونتیفیسیا کاتولیک آرژانتین سنت ماریا لوس بوئنوس آیرس ( UCA ) که با نام دانشگاه کاتولیک آرژانتین یا فقط UCA نیز شناخته می شود دارای رتبه مشترک 364 در رنکینگ بزرگترین دانشگاه های جهان و رتبه 36 در رنکینگ 2018 آمریکای لاتین می باشد. این دانشگاه در سال 1958 تاسیس شد و از دیگر دانشگاه های خصوصی کاتولیک می باشد. در حال حاضر این دانشگاه تحت ریاست آرکبیشوپ از بوئنوس آیرس می باشد. محوطه اصلی این مدرسه در پوئترو مادرو، یکی از مناطق مدرن بوئنوس آیرس، قرار گرفته است.

8- دانشگاه فناوری بوئنوس آیرس ( ITBA ) در کشور آرژانتین جهت تحصیل پزشکی چگونه دانشگاهی است ؟

دانشگاه فناوری بوئنوس آیرس که در بوئنوس آیرس قرار گرفته است، یک دانشگاه خصوصی محسوب می شود. این دانشگاه دارای رتبه جهانی 551-600 و رتبه شصتم در آمریکای لاتین می باشد. در حال حاضر 2000 دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کرده اند که تمرکز اولیه آن ها بر بازرگانی، مهندسی و فناوری اطلاعات می باشد.این موسسه که در سال 1959 تاسیس شده است،به عنوان یکی از آموزش دهندگان برتر نسل بعدی مهندسان آرژانتین شناخته می شود.

9- شرایط اخذ ویزای دانشجویی و تحصیلی آرژانتین چگونه است ؟

تحصیل در کشور زیبای آرژانتین بسیار ارزشمند است. ویزای دانشجویی کشور آرژانتین برای 6 ماه تا یک سال اعتبار دارد. شما می توانید در اداره ملی مهاجرت آرژانتین ( Direccion nacional Migraciones in Argentina ) برای تمدید ویزای خود درخواست دهید. به عنوان دانشجویی بین المللی بررسی کنید که آیا به ویزای دانشجویی احتیاج دارید یا خیر و مطمئن شوید که مدارک لازم برای ورود به کشور را فراهم نموده اید. درصورتی که از طریق ویزای توریستی به این کشور وارد شده اید می توانید پس از ثبت نام در دانشگاه، ویزای خود را به ویزای تحصیلی تغییر دهید. معمولا برای دانشجویانی که می خواهند بیش از 90 روز اقامت داشته باشند، ویزای دانشجویی از شرایط پیش نیاز می باشد.

10- مدارک و شرایط پایه مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی در کشور آرژانتین کدامند ؟

یک پاسپورت معتبر به همراه مهر ویزای توریستی و یک کپی از تمام صفحات آن. پاسپورت شما باید تا 6 ماه بعد از تاریخ احتمالی اتمام تحصیلتان اعتبار داشته باشد. دو قطعه عکس 4 در 4 با پس زمینه سفید. گواهی ثبت نام از دانشگاه کشور آرژانتین -گواهی عدم سوء پیشینه در کشور آرژانتین از سوی پلیس. این گواهی را باید از اداره پلیس محل زندگی خود دریافت نمایید. پرداخت هزینه درخواست ویزای دانشجویی.این هزینه را تنها به صورت نقدی می توانید پرداخت کنید

11- با توجه به ملیت، محل تحصیل و طول اقامت ، باید چه مدارکی را درکشور آرژانتین جهت تحصیل پزشکی ارائه دهم ؟

  • کپی تایید شده گواهی تولد
  • اثبات تمکن مالی برای پوشش هزینه های زندگی در کشور آرژانتین
  • شواهد مبنی بر داشتن مهارت زبان اسپانیایی
  • گواهی پلیس از آخرین کشوری که در آن زندگی کرده اید، مبنی بر داشتن عملکردی مناسب. این گواهی نامه باید دارای مهر تایید باشد و به طور رسمی ترجمه شده باشد .

اسکرول به بالا