071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل دامپزشکی در چک

تحصیل دامپزشکی در چک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

هدف ما در این مقاله بررسی تحصیل دامپزشکی در چک می باشد. دامپزشکی یکی از رشته های جذاب در سراسر دنیا می باشد که متقاضیان بسیاری را به خود اختصاص داده است. برای تحصیل در این رشته دوره ها و دانشگاه های مختلفی در سراسر دنیا وجود دارد. اما نکته قابل توجه این است که هر دانشگاهی برای این رشته شرایط مخصوص به خود را دارد. در واقع برای تحصیل در رشته دامپزشکی لازم است تا شرایط تحصیلی مربوط به هر دانشگاه را مورد بررسی قرار داد. برای این که بتوانید در این رشته تحصیل کنید لازم است تا علاقه زیادی به حیوانات و شرایط مربوط به آن ها داشته باشید.

برای مهاجرت به جمهوری چک می توان از روش های بسیار زیادی استفاده نمود. هر کدام از این روش ها را می توان با توجه به شرایط فردی انتخاب کرد. از جمله روش های مهاجرت به جمهوری چک می توان به مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک، مهاجرت کاری به جمهوری چک،‌ مهاجرت سرمایه گذاری به جمهوری چک، مهاجرت از طریق تولد فرزند در جمهوری چک، مهاجرت از طریق ازدواج در جمهوری چک و … اشاره نمود. برای این که بتوانید وارد این کشور شوید می توانید با مشاوران موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مشورت نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی هایی در شهر های شیراز و تهران است.

تحصیل دامپزشکی در چک

دامپزشک یا پزشک دامپزشک به دکتری گفته می شود که در این زمینه تحصیل کرده باشد و به معالجه حیوانات بپردازد. دامپزشکی شاخه ای از علوم است که با استفاده از اصول پزشکی ، جراحی ، بهداشت عمومی ، دندانپزشکی ، شرایط تشخیصی و درمانی به ارائه اطلاعات در مورد حیوانات مختلف از دسته های گوناگون اعم از حیات وحش و حیوانات اهلی ، دام و حیوانات دریایی و …  می پردازد.

در دانشگاه های جمهوری چک علاوه بر ارائه آموزش های عالی و سطح بالا همراه با امکانات فنی و به روز شده و بیمارستان های خاص شما می توانید لذت زندگی در کشور چک را همراه با شهریه تحصیل معقولانه و هزینه زندگی در جمهوری چک با بهترین حالت تجربه نمایید. البته توجه داشته باشید که شما می توانید در دانشگاه های جمهوری چک به تحصیل پزشکی و دنداپزشکی در چک بپردازید و در این زمینه فعالیت کنید. برای تحصیل لازم است تا پذیرش از دانشگاه های چک را دریافت نموده و سپس جهت اخذ ویزای چک اقدام نمایید.

آشنایی با جمهوری چک برای تحصیل دامپزشکی

جمهوری چک کشوری است که در اروپای مرکزی قرار دارد و با کشور های آلمان، لهستان، اتریش و اسلواکی مرز مشترک دارد. این کشور جزو اتحادیه اروپا می باشد و پایتخت آن شهر پراگ می باشد. پراگ بزرگ ترین شهر این کشور نیز محسوب می شود. زبان رسمی مردم در این کشور زبان چکی است و شعار ملی آن ها عبارت « چیرگی حقیقت » می باشد. مساحت کشور جمهوری چک هفتاد و هشت هزار و هشتصد و شصت و شش کیلومتر مربع است و جمعیتی بیش از ده میلیون نفر دارد. واحد پول جهت مبادلات در این کشور کرون چک می باشد.

دانشگاه های چک برای تحصیل در رشته دامپزشکی

در این بخش از مقاله به معرفی دانشگاه های چک می پردازیم و به این نکته اشاره خواهیم داشت که کدام یک از دانشگاه های چک ارائه دهنده رشته دامپزشکی می باشند. قدیمی ترین نهاد دانشگاهی این کشور دانشگاه چارلز در پراگ است که در سال هزار و سیصد و چهل و هشت میلادی توسط امپراتور وقت امپراتوری روم مقدس و پادشاه بوهم ، یعنی چارلز چهارم تاسیس شد.

دانشگاه های چک برای تحصیل در رشته دامپزشکی
دانشگاه های چک برای تحصیل در رشته دامپزشکی

جمهوری چک یکی از پیشرفته ترین کشور ها در اروپای مرکزی است و محل زندگی برخی از بزرگترین افراد خصوصا در شاخه معماری در جهان می باشد. یکی از بهترین دانشگاه های ارائه دهنده دامپزشکی با زبان انگلیسی در این کشور دانشگاه علوم دامپزشکی و داروسازی برنو می باشد. دانشگاه پالاکی اولوموک نیز یکی دیگر از مهم ترین دانشگاه های این کشور است که ارائه دهنده رشته دامپزشکی می باشد.

این دانشگاه در سال هزار و دویست و چهل و نه میلادی تاسیس شده است. در بخش های بعدی مقاله به بررسی دوره های تحصیلی دامپزشکی در دانشگاه های مختلف این کشور می پردازیم و تمام نکات مربوط به آن را برای شما بیان خواهیم نمود.

دوره آمادگی برای تحصیل رشته دامپزشکی در دانشگاه چارلز جمهوری چک

در این بخش از مقاله به معرفی دوره های تخصیلی دامپزشکی در دانشگاه چارلز می پردازیم. این دوره ها در دانشگده پزشکی و علوم انحام می شود و شرایط کاملا متفاوت با دانشگاه های دیگر است. در حقیقت این دوره ها عمومی هستند و شرایط خاصی دارند. در حقیقت این دوره های تحصیلی را به عنوان دوره های تحصیلی آمادگی برای ورود به رشته های مختلفی چون داروسازی در جمهوری چک، دندانپزشکی، دامپزشکی، تخصص در بهداشت و درمان، زمين شناسي، علم شیمی، زیست شناسی و مهندسی پزشکی می دانند. متقاضی می تواند یک برنامه مقدماتی یک ساله یا دو ساله را انتخاب کند.

هدف هر دو گزینه دستیابی به تسلط کافی در زبان چک در سطح B2 با توجه به چارچوب مشترک مرجع اروپایی برای زبان ها (CEFRL) و دستیابی به سطح مناسب در موضوعات علمی (زیست شناسی ، فیزیک و شیمی) است که برای فارغ التحصیلان چک یک استاندارد است، می باشد. برنامه یک ساله برای افرادی است که در سثطح آمادگی خوبی هستند و بر زبان چکی تسلط مناسبی دارند.

برنامه مقدماتی دو ساله به ویژه برای كسانی كه دارای نواقص اصلی در موضوعات علمی نشان داده شده هستند و یا بر زبان چک تسلطی ندارند. هزینه کل این دوره پنج هزار و سیصد و چهل یورو می باشد. در این دانشگاه امکان اسکان برای دانشجویان در خوابگاه های دانشجویی فراهم شده است. در این خوابگاه ها به دانشجویان وعده های غذایی هم تعلق می گیرد.

دانشگاه دامپزشکی و علوم دارویی برنو

یکی از معروف ترین دوره های تحصیلی دامپزشکی مربوط به دوره های تحصیلی در دانشگاه دامپزشکی و علوم دارویی برنو جمهوری چک می باشد. مطالعه دامپزشکی در جمهوری چک به زبان انگلیسی در این دانشگاه امکان پذیر است. دانشگاه دامپزشکی در برنو جمهوری چک یکی از سه دانشکده دانشگاه دامپزشکی و علوم دارویی در برنو است. دانشگاه علوم دامپزشکی در برنو با سیستم انتقال اعتبار اروپا سازگار است.

برنامه های تدریس توسط 13 موسسه و کلینیک دانشکده دامپزشکی با همکاری دانشکده بهداشت دامپزشکی و اکولوژی و دانشکده دارویی UVPS Brno ارائه می شود. فارغ التحصیلان موفق برنامه کارشناسی ارشد دانشگاه دامپزشکی برنو ، مدرک دانشگاهی “دکتری دامپزشکی” (MVDr) را دریافت می کنند.

فارغ التحصیلان تخصص دامپزشکی را بدست می آورند و کاملاً قادرند به عنوان دامپزشکان خصوصی ، کارمندان اداره دامپزشکی کشور ، مشاوران و متخصصان خدمات پرورش دام در کشور چک و سایر کشور ها مشغول به کار شوند. در حقیقت تحصیل در این دانشگاه همراه با کار در جمهوری چک و دستیابی به موقعیت های کاری عالی در سایر کشور ها می باشد.

شرایط تحصیلی دامپزشکی در دانشگاه علوم دامپزشکی و داروسازی برنو

مدت زمان تحصیل در چک و در این دانشگاه برای رشته دامپزشکی شش سال می باشد و هزینه شهریه سالانه هفت هزار و ششصد یورو است. اما برای قبولی در این دانشگاه و تحصیل در رشته داروسازی نیاز به داشتن شرایطی ویژه به عنوان دانشجو است. برای تحصیل دامپزشکی در این دانشگاه لازم است تا متقاضیان دامپزشکی آزمون قبولی خود را در شیمی و زیست شناسی به خوبی پشت سر گذرانند. در این دانشگاه آموزش ها به زبان چکی هم خواهد بود و در کل آموزش دامپزشکی کاملا به زبان چک خواهد بود. علاوه بر دوره کارشناسی ارشد در این دانشگاه دوره دکتری دامپزشکی هم موجود است.

دانشگاه دامپزشکی و علوم داروسازی برنو
دانشگاه دامپزشکی و علوم داروسازی برنو

دروس رشته دامپزشکی دانشگاه های جمهوری چک

در این بخش از مقاله عمده دروسی که در این رشته تدریس می شود را برای شما معرفی می کنیم. مطالعات دامپزشکی شامل موضوعات گروههای زیر است: زمینه های اصلی ، عمدتا زیست شناسی و شیمی. مزارع دامداری ، به طور عمده تغذیه حیوانات ، دامپروری و بهداشت حیوانات ، حمایت از حیوانات و رفاه حیوانات می باشد. در زمینه بالینی، موضوعات عموما آناتومی ، بافت شناسی و جنین شناسی ، فیزیولوژی ، آناتومی پاتولوژیک ، فیزیولوژی آسیب شناسی ، میکروبیولوژی ، ایمونولوژی ، انگلی ، ژنتیک ، فارماکولوژی ، سم شناسی و اپیزوتولوژی زمینه های کلینیکی، بیماری های عفونی ، بهداشت عمومی و دامپزشکی و تمام مسائل مربوط به حیوانات است.

مطالعات دامپزشکی در دانشگاه های چک همچنین شامل بخشی از موضوعات مربوط به بهداشت مواد غذایی و آموزش حرفه ای است. مطالعات شامل طیف گسترده ای از داروهای دامپزشکی است. اما به شدت به سمت تشخیص ، درمان و پیشگیری از بیماری انواع حیوانات سوق داده شده است. این مطالعات در پایان خود همراه با امتحاناتی سخت هستند که تمام مولفه های مختلف را مورد بررسی قرار می دهد.

تحصیل دکتری در دانشگاه علوم دامپزشکی و داروسازی برنو

در این قسمت از مقاله می خواهیم در ارتباط با دوره دکتری در دانشگاه دامپزشکی و علوم داروسازی برنو اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم. در دانشکده دامپزشکی ، یک برنامه درجه یک دکتری در چهارده رشته انتخاب شده دامپزشکی به زبان چکی و پنج رشته دامپزشکی به انگلیسی نیز برای متقاضیان ادامه تحصیل در رشته دامپزشکی ارائه می شود. برای تحصیل در این مقطع می بایست در امتحانات  ورودی شرکت کرد که این امتحانات ورودی در حقیقت مصاحبه های علمی است که در آن عمدتا چشم انداز علمی دانشجو برای کارهای علمی تأیید می شود.

مدت زمان استاندارد برای مطالعه دکتری رشته دامپزشکی در این کشور چهار سال است. در نهایت مطالعات دامپزشکی شما با یک آزمون دکتری دولتی و پایان نامه دکترا پایان می یابد. به فارغ التحصیلان عنوان علمی “دکتر” داده می شود.

تحصیل در دانشکده بهداشت دامپزشکی و بوم شناسی برنو

دانشکده بهداشت و دامپزشکی برنامه های کارشناسی ، کارشناسی ارشد، دکتری و سایر برنامه های علمی در زمینه دامپزشکی را ارائه می دهد. مطالعات کارشناسی در چهارچوب برنامه کارشناسی در زمینه ایمنی و کیفیت مواد غذایی و در زمینه حمایت از حیوانات و رفاه آن ها، به دو زبان چکی و انگلیسی انجام می شود. مدت زمان تحصیل در این دوره سه سال است. تحصیلات با قبولی در امتحان نهایی دولتی انجام می شود و به فارغ التحصیلان عنوان “لیسانس”  داده می شود.

تحصیل کارشناسی ارشد نیز در حوزه ایمنی و کیفیت مواد غذایی و در زمینه حمایت از حیوانات و رفاه ، به دو زبان چک و انگلیسی انجام می شود. طول دوره تحصیلی فوق لیسانس که ادامه دوره لیسانس است دو ساله می باشد و مطالعه آن به صورت تمام وقت است.

این مطالعات با هدف بهداشت مواد غذایی و فناوری ، تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی مواد غذایی ، جنبه های زیست محیطی مواد غذایی ، مقررات قانونی و نظارت در زمینه غذاهای با منشاء حیوانی و گیاهی ، عمدتاً گوشت و فراورده های گوشتی ، شیر و لبنیات ، مرغ و تخم مرغ و … انجام می شود. مطالعات دکتری در چهارچوب برنامه دکترای بهداشت دامپزشکی و اکولوژی در هفت رشته به زبان چکی و پنج رشته به زبان انگلیسی انجام می شود. مدت زمان تحصیل در این دوره سه ساله است.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل دامپزشکی در چک

  1. آیا کشور چک برای تحصیل و زندگی مناسب است؟

    بله کشور چک یکی از کم هزینه ترین و امن ترین کشور های اروپایی برای تحصیل است.

  2. هزینه زندگی در چک برای دانشجویان چگونه است؟

    هزینه زندگی برای دانشجویان در چک بسیار ارزان تر از سایر کشور های اروپایی است.

  3. آیا مدرک دامپزشکی دانشگاه های چک معتبر است؟

    بله مدرک دامپزشکی دانشگاه های چک دارای اعتبار بسیاری در این کشور و سایر کشور ها است.

  4. تحصیل دامپزشکی در چک در کدام دانشگاه ها امکان پذیر است؟

    تحصیل دامپزشکی در دانشگاه های چارلز، برنو و … امکان پذیر است.

  5. تحصیل دامپزشکی در چک در چه مقاطعی امکان پذیر است؟

    تحصیل در این رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است.

  6. تحصیل دامپزشکی در چک به چه زبانی می باشد؟

    تحصیل در این رشته به زبان های چکی و انگلیسی می باشد.

  7. آیا امکان تحصیل دامپزشکی در چک به زبان انگلیسی است؟

    بله اکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع مختلف وجود دارد.

  8. هزینه تحصیل دامپزشکی در چک چقدر است؟

    هزینه تحصیل در این رشته تحصیلی در کشور چک بین پنج تا هشت هزار یورو می باشد.

  9. تحصیل دامپزشکی در چک در مقطع دکتری چند سال به طول می انجامد؟

    تحصیل دامپزشکی در مقطع دکتری در دانشگاه های کشور چک عموما چهار سال به طول می انجامد.

  10. کورس های تحصیلی برای تحصیل دامپزشکی در چک چه هستند؟

    از جمله کورس های تحصیلی عبارتند از: عموما آناتومی ، بافت شناسی و جنین شناسی ، فیزیولوژی ، آناتومی پاتولوژیک ، فیزیولوژی آسیب شناسی ، میکروبیولوژی و … .

  11. آیا برای تحصیل دامپزشکی در چک در مقطع دکتری نیاز به شرکت در آزمون است؟

    بله اما آزمون های دکتری دامپزشکی در این کشور به صورت مصاحبه های حضوری هستند.

اسکرول به بالا