071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل دامپزشکی در فرانسه

تحصیل دامپزشکی در فرانسه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

فرانسه کشوری با موسسات دارای رنکینگ جهانی است که هر ساله از دانشجویان بین المللی استقبال می کند. یکی از رشته های مطرح دامپزشکی می باشد که به زبان فرانسه و توسط اساتید مجرب آموزش داده می شود.

مطالعه بیشتر:

مهاجرت به فرانسه

تحصیل در فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با تحصیل دامپزشکی در فرانسه می پردازد:

  • دانشگاه های دامپزشکی در فرانسه
  • شرایط تحصیل دامپزشکی در فرانسه
  • هزینه تحصیل دامپزشکی در فرانسه

جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد تماس حاصل کنید.

دانشگاه های دامپزشکی در فرانسه

دامپزشکی یکی از شاحه های تحصیل پزشکی در فرانسه  است و طرفداران زیادی نیز دارد. در فرانسه چهار مدرسه دامپزشکی وجود دارد که در این بخش به معرفی آن ها پرداخته ایم:

دانشکده اونیریس نانت

ONIRIS در سال 2010 با همکاری دانشکده ملی دامپزشکی نانت، که در سال 1979 تأسیس شد و مدرسه ملی مهندسی مواد غذایی و کشاورزی نانت ، که در سال 1974 تأسیس شده است ، ایجاد شده است. نانت ششمین شهر بزرگ فرانسه است و از جاذبه های آن می توان ساحل آتلانتیک و پارک طبیعی منطقه ای Brière را در نزدیکی خود قرار داد.Oniris یک موسسه آموزش عالی و تحقیقاتی وزارت کشاورزی و غذا استکه رشته های بسیار گسترده ای در زمینه بهداشت حیوانات و بهداشت عمومی، بالینی، زیست پزشکی، علوم غذایی و مهندسی فرآیند ارائه می دهد.Oniris قصد دارد با مشارکت فعالانه در مفهوم “یک دارو، یک سلامتی” بازیگر در زمینه های غذا و بهداشت حیوانات و انسان باشد. این موسسه حدود 1100 دانشجو را آموزش می دهد ، به ویژه آموزش مربوطه را ارائه می دهد:

به حرفه های دامپزشکی (دکترای دامپزشکی). ویژگی این آموزش پاتولوژیست ها و زیست شناسان این است که مهارت های کسب شده توسط کلینیک، به ویژه در یک بیمارستان در سطح اروپا، با مهارت های حاصل از آموزش توسط تحقیقات، ارائه می شود. در رتبه بندی های جهانی این دانشگاه جایگاه 6446 می باشد.

دانشکده ملی دامپزشکی Alfort

دانشکده دامپزشکی ملی Alfort یک موسسه دولتی فرانسه برای تحقیقات علمی و آموزش عالی در زمینه دامپزشکی است که در MaisonsAlfort ، ValdeMarne، نزدیک پاریس واقع شده است و تحت نظارت وزارت زراعت اداره می شود. این موسسه یکی از چهار مدرسه ای است که آموزش دامپزشکی در فرانسه را ارائه می دهد.این مدرسه در سال 1765 توسط کلود بورگلات تأسیس شد و در سال 1766 به مکان فعلی آن منتقل شد که به رسمیت شناخته شده و جایگاه بین المللی را در طول قرن هجدهم دریافت کرد و به خصوص با مجموعه ای از نمونه های آناتومیکی و تاریخ طبیعی آن مشهور بود. امروزه این مدرسه حدود 700 دانشجو، 75 مدرس و 45 محقق دارد. این دانشگاه همچنین دارای یک موزه غیرمعمول، موزه Fragonard ، باغ گیاه شناسی دانشکده دامپزشکی ملی Alfort است و هر دو برای عموم آزاد هستند. رتبه بندی این دانشگاه جایگاه 3887 را نشان می دهد.

دانشکده ملی دامپزشکی Alfort فرانسه
دانشکده ملی دامپزشکی Alfort فرانسه

دانشکده ملی دامپزشکی تولوز

ENVT که در سال 1828 افتتاح شده، قدیمی ترین Grande Ecole Toulouse است به طور پیوسته با آموزش 75% دامپزشکان فرانسوی خدمت کرده است. در کل بیش از 15،000 نفر از بزرگان حرفه دامپزشکی، پزشکان، محققان، معلمان را آموزش و میزبانی کرده است. صنعت و سیاست گذاران. دامپزشکان مطمئناً در پزشکی و جراحی آموزش دیده می شوند همانطور که برای حیوانات اهلی، ورزشی تفریحی یا منابع اقتصادی حیوانات از یک مزرعه گرفته تأمین کننده غذا کمک می کند. همچنین ضامن بهداشت عمومی است، یعنی تمام این موارد را از طریق حیوان، محصولات و محیط آن بر سلامت و رفاه انسان تأثیر می گذارد. فعالیت های کلینیکی ENVT در محیط شهری و مناطق روستایی جنوب غربی بزرگ فعالیت دارد و از طریق تحقیق خود، یک شهرت بین المللی دیرینه را که جامعه با هوش و کارآیی دارد به دست آورد. ENVT از ابعاد فرهنگی منطقه ای که هویت آن را شکل داده اند. برنامه دتمپزشکی همچنین از طریق شبکه های مدارس همکار خود، کنسرسیوم های تحقیقاتی که توسط آزمایشگاه ها، مبادلات دانشجویی، معلمان و محققان نگهداری می شود. این مدرسه همچنین با مراکز دیگر در مراکز منطقه ای و شبکه های ملی همکاری می کند. با موسسه ملی پلی تکنیک تولوز، که در سال 2010 به آن پیوست ،رتبه بندی دانشگاه ملی دامپزشکی تولوز در حدود 5359 در جهان می باشد.

VetAgro Sup Lyon

VetAgro Sup در اول ژانویه سال 2010 از ادغام دانشکده دامپزشکی ملی لیون (قدیمی ترین موسسه دامپزشکی تأسیس شده در جهان در سال 1761)، دانشکده ملی مهندسان کشاورزی در کلرمونتفرند و دانشکده ملی خدمات دامپزشکی متولد شد.موسسه آموزش عالی و تحقیقات در زمینه های مواد غذایی، بهداشت حیوانات ، علوم کشاورزی و محیط زیست، VetAgro Sup در هر دو منطقه اوورگن و RhôneAlpes فعالیت می کند و اول از اهداف خود آموزش دامپزشکان و مهندسان، تولید دانش و پشتیبانی از اقتصادی، اجتماعی و بازیگران عمومی در زمینه های غذا، بهداشت حیوان و رفاه ، علوم کشاورزی و محیط زیست. VetAgro Sup دانشجویان را برای مشاغل مختلف دامپزشکی و کشاورزی (بهداشت حیوانات، بهداشت عمومی، حفاظت و ایمنی حیوانات، حفاظت از محیط زیست، تغذیه و علوم غذایی و غیره) آموزش می دهد.این مؤسسه عالی اولین ساختار فرانسوی بود که برای آموزش هم مهندسان کشاورزی و هم پزشکان دامپزشکی ایجاد شد. این مدل با مدل های بین المللی (دانشگاه با دو دانشکده) سازگار است و باعث تقویت ساختار خوانایی بین المللی می شود.VetAgro Sup با داشتن 1200 دانشجو (700 دانشجوی دامپزشکی دامپزشکی) و 120 عضو هیئت علمی مجموعه ای از آموزش های سطح بالا را در زمینه های مختلف رشته دامپزشکی و مهندسی کشاورزی ارائه می دهد. برنامه آموزش دامپزشکی توسط AVMA و EAEVE تأیید شده است. رنکینگ این موسسه 5084 می باشد.همه اینها مؤسسات دولتی است که تحت نظارت وزارت کشاورزی است.

اگر علاقمند به کار دانشجویی در فرانسه هستید می توانید حین تحصیل در این کشور مشغول به کار شوید و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را جبران کنید.

شرایط تحصیل دامپزشکی در فرانسه

آموزش دامپزشکی در فرانسه توسط چهار مدرسه عالی بزرگ، واقع در لیون ، میسونزآلفورت، نانت و تولوز تدریس می شود. این مطالعات حداقل هفت سال پس از شروع ادامه می یابد و با پایان نامه ای از اعطای حق دیپلم دولتی پزشک دامپزشکی به پایان می رسد.این دوره با دو سال مطالعه علمی آغاز می شود که در پایان آن دانشجویان یک آزمون ملی را برای ورود به دانشکده دامپزشکی می گذرانند، که در آنجا تحصیلات بیش از پنج سال ادامه خواهد یافت.فرانسه نخستین کشوری بود که با ایجاد اولین مدارس دامپزشکی در قرن هجدهم، آموزش پزشکی دامپزشکی در آن نهادینه شد. ورود به دانشکده دامپزشکی فقط از طریق یک آزمون سراسری که پس از دو سال مطالعه علمی مقدماتی کارشناسی امکان پذیر می باشد، همچنین تعداد دانشجویان این رشته در حدود 550 صندلی در سال را اشغال می کنند. (تعداد دقیق هر سال توسط وزارت کشاورزی فرانسه تعیین می شود). این آزمون توسط بخش مسابقات زراعت و دامپزشکی برگزار می شود.حدودا پنج بار آزمون برگزار می شود که پس از آن دانشجویان پذیرفته شده به ترتیب الویت بندی و شهر مرد نظرشان وارد چهار مدرسه دامپزشکی در فرانسه می شوند، البته افراد بر اساس شایستگی و نمره در مدارس مختلف قرار می گیرند. دروس مورد مطالعه برای آزمون مد نظر در زمینه زیست شناسی، شیمی، فیزیک و علوم زمین است و افراد می توانند در کلاس های مختلف شرکت کنند و دانش خود را ارتقاع دهند.

شرایط تحصیل دامپزشکی در فرانسه
شرایط تحصیل دامپزشکی در فرانسه

آماده سازی پس از انتخاب بر اساس برنامه کاربردی که گزارش های مدرسه دو سال آخر دبیرستان را در نظر می گیرد قابل دسترسی است.این دو سال کلاس مقدماتی مختص آموزش دامپزشکان نیست، در حقیقت دانشجویان همچنین تلاش می کنند رقابت های دیگر را نیز برای ورود به دانشکده های مهندسی مواد غذایی، باغداری، زمین شناسی، شیمی وهمچنین در مدارس معمول فیزیک انجام دهند ( در مسیرهای زیست شناسی و زمین شناسی). بنابراین همه دانشجویان آموزش های گسترده ای در زمینه های مختلف دریافت می کنند که ممکن است ارتباط مستقیمی با داروهای دامپزشکی مانند زیست شناسی گیاه، فیزیک، شیمی، زمین شناسی و ریاضیات نداشته باشد.تنها طبقه بندی موجود این مدارس به طور غیرمستقیم با رتبه آخرین فراخوانده شده در پایان آزمون ورودی ارائه می شود. این رتبه بندی فقط محبوبیت مدارس را در بین دانشجویان در امتحان نشان می دهد، ممکن است با واقعیت سازگار باشد یا نباشد. بنابراین، مدارس لیون و الفورت دو مدرسه هستند که از این شهرت بیشتر در بین این دانشجویان برخوردار می شوند. این اعتبار را می توان با عصر این مدارس که در قرن هجدهم تأسیس شده اند، توضیح داد که برخلاف مدارس تولوز و نانت، جدیدتر و بنابراین تمایل افراد درسخوان بیشتر به مدارس قدیمی تر است. مدت تحصیل در دانشکده دامپزشکی پنج سال است.

هزینه تحصیل دامپزشکی در فرانسه

هزینه تحصیل در فرانسه در مدارس دامپزشکی این کشور از 2300 یورو در سال شروع می شود.هزینه های کل زندگی در فرانسه به سبک زندگی شما بستگی دارد، اما بیشتر از همه به مکان انتخابی شما و شهری در فرانسه که در آن زندگی می کنید بستگی دارد.
متوسط بودجه مورد نیاز هر شهر بزرگ فرانسه به شرح زیر است:

  • پاریس: بین 1200 تا 1800 یورو در ماه (گاهی اوقات شامل اقامت، اگر تصمیم به زندگی در یک خوابگاه اقامت دانشجویی گرفتید)
  • نیس: بین 900 تا 1400 یورو در ماه
  • لیون، نانت، بوردو یا تولوز: بین 800 1000 یورو
هزینه تحصیل دامپزشکی در فرانسه
هزینه تحصیل دامپزشکی در فرانسه

برای بقیه فرانسه، شما می توانید با مقادیر کمتری (حداقل 650 یورو) زندگی کنید.قیمت اقامتگاه معمولاً بالاتر از متوسط بین المللی 200 300 یورو در ماه است.

گزینه های اصلی مسکن دانشجویان در فرانسه عبارتند از:

  • خوابگاه های دانشجویان به طور متوسط ، 200 یورو در ماه است که البته پاریس استثنا می باشد و حدود 400 یورو در ماه هزینه بر می دارد. حدود 13٪ از دانشجویان بین المللی در اقامتگاه های دانشجویی زندگی می کنند. این یکی از محبوب ترین گزینه های اقامتی در بین دانشجویان است، اما تقاضا بسیار بیشتر از عرضه است.
  • اجاره و اشتراک آپارتمان بین 400 تا 700 یورو در ماه (800 یورو در ماه در پاریس) ، در حالی که در شهرهای کوچکتر فرانسه می توانید یک آپارتمان کوچک را با قیمت حدود 300 یورو در ماه اجاره کنید.
  • اگر با کسی برای گرفتن خانه مشترک همکاری کنید ، قیمت اجاره از 700 تا 1000 یورو در ماه متغیر است و در صورت انتخاب آپارتمان در مرکز شهر، می توانید هزینه بالاتری بپردازید. صورتحساب خدمات (برق، آب، اینترنت) 200 یورو در ماه دیگر خواهد بود.
  • خانواده میزبان نیز از دیگر گزینه ها است که ممکن است در حدود که فقط 200 یورو در ماه تا حدود 800 یورو در پاریس باشد.

با مطالعه مطالب بالا شرایط تحصیل دامپزشکی در فرانسه را شناختید و دانشگاه های معتبر دولتی به شما معرفی شد. هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه و تحصیل دامپزشکی در فرانسه نیز عنوان شد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه میرداماد در شعب تهران و شیراز تماس حاصل کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل دامپزشکی در فرانسه

1- هزینه تحصیل دامپزشکی در فرانسه چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های دامپزشکی فرانسه از 2300 یورو آغاز می شود.

2- زبان تحصیل دامپزشکی در فرانسه چیست؟

زبان تحصیل فرانسه می باشد.

3- آیا برای تحصیل دامپزشکی در فرانسه باید در آزمون ورودی شرکت کرد؟

بله برای ورود به دانشگاه های دامپزشکی آزمون وجود دارد.

4- هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه به طور متوسط حدود 1000 یورو می باشد.

5- چند دانشگاه دامپزشکی در فرانسه وجود دارد؟

چهار دانشگاه دولتی برای تحصیل دامپزشکی در فرانسه وجود دارد.

6- سالانه چند نفر ورودی دانشگاه های دامپزشکی فرانسه می شوند؟

سالانه حدود 550 جایگاه برای افراد وجود دارد.

7- دوره تحصیل دامپزشکی در فرانسه چند سال است؟

دوره تحصیل پنج سال است اما ذو سال پیش از آن دوره های آمادگی می باشد.

8- آیا دانشگاه های دامپزشکی فرانسه معتبر هستند؟

دانشگاه های دولتی فرانسه از معتبر ترین ها در اروپا می باشند.

9- آیا فرانسه مکان خوبی برای تحصیل دامپزشکی است؟

بله فرانسه دارای بهترین دانشگاه ها با هزینه مناسب است.

10- آیا مدارک دامپزشکان در فرانسه مورد تایید اتحادیه اروپا است؟

بله تمای کشورهای اتحادیه اروپا مدارک دامپزشکان از فرانسه را قبول دارند.

11- آیا بورسیه برای تحصیل دامپزشکی در فرانسه وجود دارد؟

بله، در صورت قبولی در مدارس و داشتن رزومه خوب می توانید کمک هزینه دریافت کنید.

اسکرول به بالا