071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل دامپزشکی در خارج از کشور

تحصیل دامپزشکی در خارج از کشور

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

معمولا رشته های پزشکی از لحاظ اعتبار مدرک بسیار  حائز اهمیت هستند و هرچه مدرک معتبر تر باشد، دامنه ارائه خدمات و مقبولیت شخص گسترده تر خواهد شد. تحصیل این رشته پرطرفدار در خارج از کشور موجب شده تا ما نیز برآن شویم تا به کمک مشاورین موسسه حقوقی میرداماد مطلبی را در خصوص تحصیل دامپزشکی در خارج از کشور آماده ارائه کنیم. در این مطلب خواهیم دانست که به چه میزان این اقدام یعنی اعزام دانشچو و تحصیل در خارج از کشور پیشرفت برانگیز است و می تواند در جهت پیشبرد اهدافتان موثر باشد.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته دامپزشکی در خارج

برای تصمیم گیری در این مورد که آیا رشته دامپزشکی برای شما انتخاب مناسبی است یا خیر، مهمترین نکته ارتباط شما با حیوانات است. شما باید در حین تحصیل به تعامل و شناخت حیوانات بپردازید. چه بسا این تعامل می تواند باعث علاقه مندی شما به همه گونه های حیوانی شود.

دامپزشکی رشته ای بسیار پیچیده است تا جایی که برخی تحصیل دامپزشکی را دشوارتر از رشته پزشکی می دانند. به عنوان بخشی از دوره تحصیل، درباره بیماری های متعدد گونه های مختلف حیوانی خواهید آموخت. همچنین زمان وسیعی را در تعطیلات و به دور از فضای کلاس صرف فراگیری خواهید نمود.

تحصیل دامپزشکی تا پایان دوره تکمیلی (فوق لیسانس) و در حداقل زمان خود به طور متوسط 5 سال طول می کشد. در بعضی از دوره ها برای کسب تخصص در یک حوزه خاص، یک سال به طول تحصیلتان افزوده می شود. (جمعا 6 سال) دانشگاه کمبریج اما، همین دوره دامپزشکی را به صورت 6 ساله پیشنهاد می کند.

با چه نمراتی می توانم برای تحصیل دامپزشکی در خارج کشور اقدام کنم؟

مسلماً با بهترین نمرات که اغلب هم کافی نیستند. علت آن هم این است که شما برای ادامه تحصیل باید به لحاظ آکادمیک نیز توانمند باشید. در غیر این صورت در حال اتلاف وقت خود خواهید بود. تعدادی از دانشگاه ها، شما را با نمرات پایین تر نیز خواهند پذیرفت به شرطی کی متقاعد شوند که اشتیاق خاصی به این رشته دارید و در این حالت شما می توانید توانایی های خود را از راه های متفاوت نشان دهید. الزامات خاص و چشمگیری وجود دارد.

در اروپای مرکزی، دانشگاه ها اغلب آزمون ورودی خود را دارند. این آزمون ها به شکل ویژه شامل سوالات چند گزینه ای شیمی و زیست شناسی هستند. اگر در این درس ها نمره A بگیرید، دیگر مشکلی در آزمون ندارید. بعضی دانشگاه ها نیز مواد درسی ریاضی یا فیزیک را به آزمون ورودی خود اضافه می کنند.

این امکان نیز وجود دارد که برای برخی دانشگاه ها در بریتانیا، در طول سال آزمون های دوره ای برگزار گردد. آگر شما هم در حال دریافت پذیرش دقیقه آخری هستید، احتمالا باید برای آزمون ازخود دانشگاه هم دیداری داشته باشید.

هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در خارج

دو منطقه اصلی وجود دارد که دانشگاه های آن خوش آمدگویی متقاضیان از دانشجویان دامپزشکی انگلستان هستند: کارائیب و اروپای مرکزی. مدارس دامپزشکی در کارائیب از سیستم آموزشی آمریکایی پیروی می کند و بسیاری از دانشجویان آن برای کار به ایالات متحده آمریکا می روند. تحصیل در این دانشگاه ها به طور قابل توجهی بسیار گران تر از دانشگاه های بریتانیا است. هزینه کلی تحصیل در کارائیب چیزی حدود 35.000 دلار آمریکا در سال است.

مدارس دامپزشکی در اروپای مرکزی در طی 20 سال گذشته برای ارائه آموزش به زبان انگلیسی دارای شهرت بسیار عالی شده است. برخی از این مکان ها ممکن است نیاز به تعمیرات داشته باشند، اما روش های آموزش اغلب در سطح جهانی هستند. به طور نمونه شهریه های دوره های دامپزشکی در اروپای مرکزی سالیانه چیزی حدود 6.500 تا 12.500 یورو است. هزینه های زندگی همچنین نسبتا ارزان است. تمام مدارک تحصیلی در اتحادیه اروپا باید به صورت برابر قضاوت شوند، اما بهتر است که با RCVS بررسی شود؛ زیرا آنها دانش بیشتری نسبت به کیفیت نسبی مدارک پزشکی از هر نهاد آموزشی دیگری دارند.

تحصیل دامپزشکی در استرالیا و نیوزلند نیز امکان پذیر است، اما هزینه بالا است و امکان ورود بسیار کم است. اکثر کشورهای انگلیسی زبان در دنیا دارای کمبود جا در مدارس دامپزشکی شان هستند. در آمریکا، اکثر دانشجویان یک دوره کارشناسی عمومی علوم یا پیش پزشکی را تکمیل می کنند، سپس در مقطع تحصیلات تکمیلی به تحصیل دامپزشکی می پردازند. این مسیر به طور غیر قابل باوری گران است و احتمال دریافت بورسیه برای کل دوره تحصیلات تان امری بعید است.

تحصیل دکترای رشته دامپزشکی در خارج

درخواست نامه و پذیرش، شهریه و شرایط مورد نیاز برای تحصیل دامپزشکی در هر دانشگاه و هر کشور اروپایی نسبت به دیگر دانشگاه ها و کشورها متفاوت است. مدارس دامپزشکی اروپایی در میان بهترین و ارزان ترین انتخاب در اروپا و فراتر از آن هستند، و برنامه شش ساله تحصیل دامپزشکی را ارائه می کنند.

دانشجویان رشته دامپزشکی که تمایل به کار کردن به عنوان متخصص دامپزشکی دارند، باید برای حداقل شش سال در دانشگاه آموزش ببینند تا مدرک دکترا – مدرک دکترا دامپزشکی (DVM) را کسب کنند.

تحصیل دکترای رشته دامپزشکی در خارج
تحصیل دکترای رشته دامپزشکی در خارج

دامپزشکان برای محافظت از سلامتی هر دو حیوان و انسان آموزش دیده اند. آنها نه تنها مراقب گونه های وسیعی از حیوانات هستند، همچنین نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست، ایمنی مواد غذایی، رفاه حیوانات و بهداشت عمومی ایفا می کنند. دامپزشک مجاز می تواند در چندین حوزه مختلف از جمله کار خصوصی، دولتی، آموزشی، تحقیقات و یا صنعت کار کند.

دامپزشکی در اروپا

تحصیل دامپزشکی در اروپا در دانشگاه های معتبر دامپزشکی فرصت هایی را برای فارغ التحصیلان متخصص برای کار در هر کشور اروپایی و فراتر از آن به لطف به رسمیت شناختن متقابل از دیپلم های دامپزشکی توسط قانون ثبت شده در داخل EEA ایجاد می کند.

این موقعیت بیانگر این امر است که شهروندان اتحادیه اروپا، که مدرک تحصیلی و حق کار را در کشورشان دریافت کرده اند، ممکن است در سایر کشورهای عضو نیز بدون نیاز به آزمون مشغول به کار شوند. بر این اساس به رسمیت شناختن متقابل «اتوماتیک»، در حکم 2005/36/EC در مورد به رسمیت شناختن معیارهای حرفه ای قرار دارد.

این رهنمودها فهرستی از موضوعاتی را که در برنامه درسی دامپزشکی تدریس شده اند، ارائه می دهند، با این حال، کشورهای عضو در مورد نحوه قرار دادن این موضوعات در برنامه درسی خود مختار هستند. بنابراین، دانشجویان می توانند مدرک دامپزشکی را در هر دانشگاه دامپزشکی در اروپا انتخاب کنند.

دامپزشکی در دانشگاه دامپزشکی کلوج ناپوکا

بسیاری از دانشگاه های دامپزشکی یک برنامه تحصیلی شش ساله دامپزشکی را به زبان انگلیسی، فرانسوی و رومانیایی با توجه به اولویت دانشجویان ارائه می دهند. شش سال دامپزشکی یک برنامه کارشناسی یکپارچه شامل برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد و مستقیما دکترای دامپزشکی است. یک متخصص دامپزشک (دامپزشک) همچنین به عنوان جراح دامپزشک نیز شناخته می شود، پس از اخذ مدرک کارشناسی خود، فرد آماده است تا به طور مستقل در زمینه های مختلف دامپزشکی کار کند. فرد متقاضی همچنین می تواند در برنامه دکترای دامپزشکی که منجر به عنوان PhD می شود، وارد شود. برنامه دکترا به عنوان یک برنامه زمان بندی کامل برای دوره 3 تا 4 ساله سازماندهی شده است.

در راستا با دانشکده دامپزشکی، در اکثر دانشگاه های دامپزشکی، دانشکده علوم حیوانی و بیوتکنولوژی قرار دارد که ارائه کننده برنامه تحصیلی مختلفی است، که منجر به دیپلم مهندسی بعد از 4 سال تحصیل موفقیت آمیز است. دانشکده علوم حیوانی و بیوتکنولوژی همچنین برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا را برای 2 سال و 3 سال ارائه می دهد که به ترتیب منجر به مدرک کارشناسی ارشد و دکتری می شود.

شاخه های PhD دامپزشکی خارج از کشور

  • بیماری های عفونی
  • مورفولوژی طبیعی و پاتولوژیک
  • آندرولوژی دامپزشکی و زایمان شناسی
  • Zoohygiene
  • بیماری های انگلی
  • نشانه شناسی و آسیب شناسی پزشکی
  • میکروبیولوژی – ایمونولوژی
  • آسیب شناسی جراحی
  • تخصص دامپزشکی سلامت و فناوری
  • علم عمومی و تخصصی حیوانات
  • فارماکولوژی و سم شناسی
  • فیزیولوژی طبیعی و پاتولوژیک بیهوشی، تحصیلات مقدماتی و تکنیک های جراحی
  • شرایط کار رشته دامپزشکی در خارج

دامپزشکی یکی از شاخه های پزشکی است که به مطالعه، پیشگیری و درمان حیوانات میپردازد. دامپزشکی یکی از علوم قدیمی است که اولین کتاب آن در سال 500 بعد از میلاد نوشته شده است( البته این علم قبل از آن زمان نیز وجود داشته است. در مصر باستان کارگران آموزش دیده ای به مراقبتهای پزشکی از گاوها می پرداختند).

شاخه های PhD دامپزشکی خارج از کشور
شاخه های PhD دامپزشکی خارج از کشور

با یک رزومه عالی و مهارت کافی میتوانید موفق باشید و با مدرک تحصیلی خود میتوانید به شغل رویایی تان دست پیدا کنید. فرصتهای شغلی رشته دامپزشکی متنوع است و تقریبا همیشه می توانید در زمینه ای که با آن علاقه دارید کار پیدا کنید.

برخی از مشاغل دامپزشکی:

  • تکنسین دامپزشکی
  • مسئول پذیرش دامپزشکی
  • دامپزشک

ترسیم یک مسیر شغلی تنها تصورات شما را محدود می کند.

تا به حال تحولات زیادی در نقش دامپزشکان به وجود آمده است. امروزه بیشتر دامپزشکان بر روی درمان حیوانات خانگی مثل سگ ها و گربه ها تمرکز دارند. با این وجود این تنها شغل برای دامپزشکان نیست. خیلی از فارغ التحصیلان به سمت بخش های خاص مثل درمان حیوانات عجیب و غریب میروند که می تواند باعث سفرهای زیادی شود. هر چند که دامپزشکی یک رشته سخت است اما فرصت های باور نکردنی برای این رشته وجود دارد به این معنی که فرصتهای شغلی زیادی برای فارغ التحصیلان وجود دارد. اکثر فارغ التحصیلان مشغول به کار می شوند چه کار با حیوانات خانگی یا کارهای دیگر.

برای دانش آموزانی که مخاطره طلب هستند، مدرک دامپزشکی امکان سفر و کار با حیوانات عجیب و غریب را فراهم می کند. همچنین فارغ التحصیلانی که تمایل به کار با حیوانات را ندارند می توانند در زمینه تحقیق و یا حفاظت از محیط زیست بخصوص تحقیقات زیست پزشکی فعالیت کنند. در انگلستان، دامپزشکان با مدرک متوسط ،25.807 پوند در سال درآمد دارند و 91 تا 94 درصد از فارغ التحصیلان مشغول به کار هستند پس مدرک دامپزشکی قطعا با ارزش است. میزان حقوق نسبت به کشوری که در آن کار می کنید متفاوت است.

بهترین دانشگاه های دنیا برای تحصیل رشته دامپزشکی

در این لیست نام بهترین دانشگاه های دامپزشکی جهان قرار دارد. در این دانشگاه ها بهترین فرصت ها برای دانش آموزانی که می خواهند برای تحصیل در رشته دامپزشکی به خارج از کشور بروند فراهم شده است.

دانشگاه کالیفرنیا- دیویس ( UNIVERSITY OF CALIFORNIA- DAVIS)

دانشگاه کالیفرنیا یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سال 1905 تاسیس شده است. در این دانشگاه عمده دوره های کارشناسی و 96 دوره کارشناسی ارشد ارائه می شود. هزینه تحصیل در این دانشگاه 43.919 دلار است. دانشکده دامپزشکی دانشگاه کالیفرنیا مطالعات، تحقیقات و خدمات بهداشتی حیوانات، بهداشت عمومی و بهداشت محیط در کالیفرنیا و خارج از آن را ارائه می دهد.

  • تاریخ تاسیس:1905
  • رنکینگ : اول
  • هزینه تحصیل: 43.919 دلار

دانشگاه کرنل (CORNELL UNIVERSITY)

دانشگاه کرنل در سال 1865 تاسیس شده است و یک دانشگاه خصوصی است. در این دانشگاه 14.000 دوره کارشناسی و 7000 دوره کارشناسی ارشد ارائه می شود. هزینه تحصیل در دانشگاه کرنل 49.166 دلار است. دانشکده دامپزشکی دانشگاه کرنل بر روی پیشرفت علوم رابطه سلامت انسان و حیوانات فعالیت می کند.

  • تاریخ تاسیس: 1865
  • رنکینگ : دوم
  • هزینه تحصیل:49.116 دلار

کالج دامپزشکی سلطنتی دانشگاه لندن (ROYAL VETERINARY COLLEGE, UNIVERSITY OF LONDON)

دانشکده دامپزشکی لندن در سال 1792 تاسیس شده است این کالج چندین دوره کارشناسی از جمله کارشناسی دامپزشکی(BVETMED) را ارائه میکند. دوره کارشناسی دامپزشکی کالج سلطنتی یک دوره پنج ساله تمام وقت است.

  • تاریخ تاسیس: 1792
  • رنکینگ: سوم
  • هزینه تحصیل: 32.990 پوند

دانشگاه کمبریج (UNIVERSITY OF CAMBRIDGE)

دانشگاه کمبریج در سال 1208 تاسیس شده است و یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در انگلستان است. این دانشگاه دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. هزینه تحصیل در این دانشگاه 21.733 پوند است. دانشکده دامپزشکی دانشگاه کمبریج مرکز آموزش و تحقیقات عالی است.دانشکده دامپزشکی یک دپارتمان بزرگ است که فعالیت های علمی آن به طور کامل در تمام دانشگاه یکپارچه شده است.

  • تاریخ تاسیس: 1209
  • رنکینگ: چهارم
  • هزینه تحصیل: 21.733 پوند

دانشگاه لیورپول(UNIVERSITY IF LIVERPUL)

دانشگاه لیورپول یک دانشگاه دولتی است که در سال 1881 تاسیس شده است. در این دانشگاه دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. هزینه تحصیل در این دانشگاه 9.250.00 پوند است. دانشگاه لیورپول این ظرفیت را در دانشجویان ایجاد می کند که جهان را تغییر دهند.

  • تاریخ تاسیس: 1881
  • رنکینگ: پنجم
  • هزینه تحصیل: 9.250.00 پوند

دانشگاه گولف(UNIVERSITY OG GUELPH)

دانشگاه گلف یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در کانادا است که در سال 1964 تاسیس شده است. هدف این دانشگاه ارتقاء سلامت انسان، حیوان و محیط زیست در سطح جهانی است. دانشگاه گولف طیف وسیعی از رشته ها( علوم فیزیک، هنر، علوم انسانی، علوم اجتماعی، تجارت ،کشاورزی و دامپزشکی) را ارائه می دهد. دانشگاه یک دوره کارشناسی خاص علوم زیست شناسی را ارائه می دهد.

  • تاریخ تاسیس: 1964
  • رنکینگ: ششم
  • هزینه تحصیل: 450.42 دلار

دانشگاه ادینبورگ(UNIVERDITY OF EDINBURG)

دانشگاه ادینبورگ در سال 1582 تاسیس شده است و ششمین دانشگاه قدیمی اسکاتلند است. این دانشگاه یک محیط آموزشی با کیفیت بالا را ارائه می دهد. دانشگاه ادینبورگ رهبر جهانی در زمینه آموزش و تحقیق دامپزشکی وتکنیکهای بالینی در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

  • تاریخ تاسیس: 1582
  • رنکینگ: هفتم
  • هزینه تحصیل:9000 پوند

دانشگاه اوترخت (UTRECHT UNIVERSITY)

دانشگاه اوترخت یکی از قدیمی ترین دانشگاه های هلند است که در سال 1636 تاسیس شده است. این دانشگاه به خاطر آموزش گسترده و میان رشته ای معروف است. دامپزشکان و محققان آموزش میبینند تا در بخش تحقیقات نوین کار کنند. آموزش دانشکده دامپزشکی دانشگاه اوترخت به خاطر موقعیت خاص آن مشهور است.

  • تاریخ تاسیس: 1636
  • رنکینگ: هشتم
  • هزینه تحصیل:2.0006 یورو

دانشگاه پنسیلوانیا(UNIVERSITY OF PRNNSYLVANIA)

دانشگاه پنسیلوانیا یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در آمریکا است. این دانشگاه یکی از دانشگاه های برجسته تحقیقاتی است که در سال گذشته بودجه 1 میلیون دلاری داشته است و بیش از 4000 عضو دارد. دانشکده دامپزشکی دانشگاه پنسیلوانیا به عنوان رهبر در زمینه آموزش، تحقیقات و مراقبتهای بالینی فعالیت می کند.

  • تاریخ تاسیس: 1740
  • رنکینگ: نهم
  • هزینه تحصیل: 49.536 دلار

دانشگاه A&M تگزاس (TEXAS A&M UNIVERSITY)

دانشگاه A&M تگزاس یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در آمریکا است. این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه برجسته تحقیقاتی شناخته می شود. این دانشگاه طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی با کیفیت بالا در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد و همیشه از طریق تحقیق و نوآوری درکهای جدیدی ایجاد میکنند.

  • تاریخ تاسیس: 1876
  • رنکینگ: دهم
  • هزینه تحصیل: 36.962 دلار

بهترین دانشگاه های تحصیل دامپزشکی در اروپا

اینگونه مشاهده شده است که پذیرش دانشجو در دانشکده های دامپزشکی در بسیاری از کشورهای غربی، تقریباً برای تمام دانشجویان بسیار پیچیده و حتی غیرممکن است. مهم ترین دلیل این مشکل، عدم وجود مؤسسات دانشگاهی است که دوره های تحصیلی در رشته دامپزشکی را همراه با تقاضای بالا برای شرکت در دوره های تحصیلی دامپزشکی ارائه نمایند. بسیاری از دانشجویانی که مایل به تحصیل در دانشکده دامپزشکی محل سکونت خود می باشند، مجبور می شوند زمان و منابع ارزشمند خود را برای ارتقاء نمرات درسی خود صرف کنند، بدون اینکه این تضمین وجود داشته باشد که در نهایت انجام این تلاش ها این اطمینان را ایجاد خواهد نمود که آنها در نهایت در رشته دامپزشکی پذیرفته خواهند شد.

به علت بروز این مشکلات، در گذشته بسیاری از دانشجویان مجبور به ترک رؤیای خود در مورد دامپزشک شدن می گردیدند. با این حال، امروزه بسیاری از گزینه های دیگر به منظور ادامه تحصیل برای افرادی وجود دارد که حرفه دامپزشکی را به عنوان شغل مورد ملاحظه قرار می دهند. امروزه گروهی از دانشکده های دامپزشکی وجود دارند که به دانشگاههای پزشکی برجسته در اروپا تعلق دارند و رشته های تحصیلی مرتبط با دامپزشکی را به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می نمایند. سطح آموزش و فراگیری در دانشکده های دامپزشکی در اروپا بسیار بالا است و شواهد زیادی در این مورد وجود دارد که تعداد زیادی از فارغ التحصیلان “DMV- پزشک در رشته دامپزشکی” وجود دارند که برای انجام فعالیت در رشته دامپزشکی به کشورهای سراسر جهان عزیمت می کنند.

موارد ضروری جهت پذیرش در دانشکده دامپزشکی در اروپا بسیار منطقی است و شامل گواهی فارغ التحصیلی از دوره دوم دبیرستان (دیپلم دبیرستان) و موفقیت در آزمون های ورودی کتبی و شفاهی می باشد. برگزاری امتحانات ورودی به منظور تعیین آگاهی های قبلی دانشجویان در مورد دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کالبدشناسی، و فیزیولوژی است.

بهترین دانشگاه های تحصیل دامپزشکی در اروپا
بهترین دانشگاه های تحصیل دامپزشکی در اروپا

همچنین تفاوت های اندکی بین این دانشگاه ها، از نظر موارد لازم برای فارغ التحصیلان دبیرستان برای ورود به این دانشگاه ها وجود دارد. اگر فرد متقاضی دارای زبان مادری به غیر از انگلیسی می باشد، انتظار می رود که در آزمون IELTS خود حداقل نمره 5/6 دریافت کند و همچنین دارای نمرات بسیار بالایی در دروس شیمی، ریاضی و زیست شناسی باشد. همچنین، بعضی از دانشگاه ها داوطلبان ورود به دانشگاهها را ملزم می کنند که در آزمون پذیرش از نظر درس زیست پزشکی شرکت کنند تا مشخص شود برای شرکت در رشته تحصیلی دامپزشکی واجد شرایط می باشند یا خیر.

جدول برنامه ریزی آموزش منحصر به فرد “دکترای پزشکی”، به طور خاصی طراحی شده است تا دانش و ابزار لازم را در اختیار دانشجویان قرار دهد تا بتوانند با مسائل مرتبط با رشته تحصیلی خود برخورد نمایند و حتی به دانشجویانی که هیچگونه سوابق تحصیلی در این زمینه ندارند کمک کنند تا به آسانی در دوره های تحصیلی پیش نیاز پزشکی شرکت کنند. هدف از انجام این فعالیت ها این است که دانشجویان برای شرکت در امتحانات ورودی دانشگاه آماده شوند و یک مبنای پایدار علمی در دانشجویان ایجاد شود تا بتوانند در دوره های تحصیلی پیش از گذراندن رشته پزشکی موفق شوند.

دوره تحصیلی پیش نیاز رشته پزشکی، متناسب با رشته های تحصیلی تمام دانشگاههای دامپزشکی اروپا است. بنابراین، این دوره گزینه های گوناگون برای دانشجویان را فراهم می کند تا بتوانند مناسب ترین رشته تحصیلی را در دانشگاه مورد نظر برای خود انتخاب کنند و ادامه تحصیل بدهند. ضمناً دانشگاههای دامپزشکی زیر دوره تحصیلی پیش نیاز رشته پزشکی را در اروپا به زبان انگلیسی ارائه می نمایند:

  1. دانشگاه سنت ایستوان (Szent Istvan) در بوداپست
  2. دانشگاه دامپزشکی و علوم دارویی در برنو (Brno)
  3. دانشگاه دامپزشکی در Košice
  4. دانشگاه علوم کشاورزی و دامپزشکی Iaşi
  5. دانشگاه علوم کشاورزی و دامپزشکی Cluj-Napoca
  6. دانشکده دامپزشکی دانشگاه زاگرب (Zagreb)
  7. دانشکده دامپزشکی لیتوانی در کوناس (Kaunas)

درنهایت اگر چنانچه مطلب فوق را مطالعه نمودید و نیاز به اطلاعات بیشتری درباره تحصیل پزشکی در خارج از کشور داشتید، با مشاورین موسسه حقوقی میرداماد گفتگو کنید. ما در دفاتر شیراز و تهران موسسه راهنمای شما برای تحصیل دامپزشکی در خارج از کشور خواهیم بود.

سوالات متداول در مورد تحصیل دامپزشکی در خارج از کشور

1- شرایط تحصیل در رشته دامپزشکی در خارج از کشور چیست؟

الزامات ورود به دوره دامپزشکی بسته به دانشگاه و کشور انتخابی شما متفاوت است. الزامات کلی که باید برای ورود به دانشکده های دامپزشکی ارائه دهید شامل: مدرک دیپلم دبیرستان، ارائه ریز نمرات و مدرک زبان مورد نظر می باشد. در بیشتر دانشگاه ها نیاز به شرکت در آزمون ورودی دارید و یا باید نمرات خوب در بعضی از دروس مانند زیست، شیمی، ریاضی و یا فیزیک دارید.

2- در چه دانشگاه هایی می توانم در اروپا در رشته دامپزشکی تحصیل کنم؟

شما می توانید در دانشگاه های زیر در اروپا در رشته دامپزشکی مشغول به تحصیل شوید:

  • دانشکده دامپزشکی(Veterinary medicine)
  • دانشگاه علوم کشاورزی و دامپزشکی Timisoara
  • دانشگاه علوم كشاورزي و دامپزشكي كلوژ-ناپوكا
  • دانشگاه علوم و فنون زندگی لتونی Jelgava

3- آیا ورود به دانشگاه های دامپزشکی در کانادا دشوار است؟

مدارس دامپزشکی کانادا مستقر در منطقه است، بنابراین متقاضیان بر اساس مکانی که در آن ساکن در نظر گرفته می شوند به یکی از پنج دانگاه مراجعه کنند. از نظر آماری ورود به دانشکده های دامپزشکی در کانادا به علت کم بودن ظرفیت های موجود نسبت به سایر رشته ها سخت تر است.

4- چه مدت تحصیل دامپزشکی در انگلستان طول می کشد؟

همه دامپزشکان در انگلستان باید عضو کالج رویال جراحان دامپزشکی(RCVS) باشند. برای عضو شدن در این انجمن باید یک دوره پنج ساله را در یکی از این دانشگاه ها بگذرانید: کالج دامپزشکی رویال، لندن، بریستول، کمبریج(شش سال)، سوری، لیورپول، ناتینگهام، ادینبورگ یا گلاسکو.

5- چگونه می توانم در اروپا دامپزشک شوم؟

شرایط ورود به مدارس دامپزشکی در اروپا شامل یک دوره کامل آموزش متوسطه(دیپلم دبیرستان) و امتحانات ورودی کتبی و شفاهی است. امتحانات ورودی با هدف آزمایش دانش قبلی دانشجویان در زمینه زیست شناسی، شیمی، فیزیک، آناتومی و فیزیولوژی انجام می شود.

6- هزینه تحصیل دامپزشکی در کانادا چقدر است؟

در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر، تحصیل در کانادا بسیار مقرون به صرفه است. برای پوشش شهریه شما سالانه بین 20،000 تا 30،000 دلار کانادا نیاز دارید.

7- سیستم آموزشی کالج دامپزشکی کارائیب چگونه است؟

سیستم آموزشی کالج دامپزشکی کارائیب از سیستم آموزشی آمریکا پیروی می کند و بیشتر فارغ التحصیلان این دانشگاه برای کار به کشور آمریکا مهاجرت می کنند. برای تحصیل در این دانشگاه باید مدرک بین المللی زبان انگلیسی ارائه دهید.

8- هزینه تحصیل دامپزشکی در کالج کارائیب چقدر است؟

هزینه تحصیل در کالج کارائیب حدود 35000 دلار آمریکا در سال می باشد.

9- طول دوره تحصیل دکترای دامپزشکی چقدر است؟

دوره دکترای دامپزشکی در اروپا به طور معمول 5 یا 6 سال به طول می انجامد.

10- آیا بعد از اتمام دوره دامپزشکی خود می توانم در اروپا بمانم؟

در صورتیکه بتوانید در کشوری که در آن تحصیل کرده اید، یا هریک از کشور های اتحادیه اروپا کار پیدا کنید، می توانید در آن کشور بمانید.

11- آیا پذیرش در کالج های دامپزشکی سخت تر از کالج های پزشکی است؟

سنجش معدل و نمرات آزمون برای متقاضیان پذیرفته شده قابل مقایسه با دانشکده پزشکی است. به نظر می رسد که مدارس دامپزشکی قبل از پذیرش به تجربه کار قابل توجهی با حیوانات احتیاج دارند و بیشتر متقاضیان در اولین آزمون قبول نمی شوند.

اسکرول به بالا