071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل داروسازی هلند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در حال حاضر تعداد زیادی دانشجوی بین المللی در حال تحصیل در هلند هستند و این آمار هر ساله افزایش می یابد. کیفیت عالی دانشگاه های هلند، هزینه تحصیل نسبتاً مقرون به صرفه،  فرصت های شغلی مناسب پس از اتمام دوره تحصیل از دلایل افزایش تقاضا برای ورود به دانشگاه های هلند است. در مقاله زیر مشاورین ارشد موسسه حقوقی میرداماد به بررسی شرایط تحصیل داروسازی هلند و به بیان جزئیات در مورد این کشور زیبا می پردازند.

شرایط تحصیل داروسازی در هلند

علوم داروسازی در دانشگاه اوترخت (UTRECHT UNIVERSITY) عهده دار تدریس مبتکرانه در زمینه علوم دارویی و داروسازی است. در دانشگاه اوترخت درزمینه علوم دارو و حوزه های مجاور آن تحقیقات با کیفیت بالا انجام میشود. موضوعات تحقیقات انتخابی به خصوص در زمینه مراقبتهای درمانی اغلب از سوالات اجتماعی الهام می گیرد. دپارتمان علوم داروسازی پیگیر سیاست های عملی در زمینه حمایت و بهره برداری از علوم دارویی است، همچنین به عنوان مرکز علوم سازمان های اجتماعی شناخته می شود.

سه رکن اصلی برنامه تحصیل در هلند، زیست شناسی، شیمی و پزشکی است. دانشجویان: علوم پزشکی، چگونگی کار کردن و همچنین چگونگی مدیریت و پرورش استعدادهای خود را یاد می گیرند. علاوه بر این دانشجویان یک درک کلی از فیزیولوژی انسان (PATHOS) به همراه دانش دارو در درمان و پیشگیری بیماری ها فرا می گیرند. سه برنامه تحصیلی: دوره کارشناسی داروسازی، دوره کارشناسی ارشد داروسازی و دوره کارشناسی ارشد نوآوری در دارو.

بخشی از دوره کارشناسی داروسازی به زبان انگلیسی تدریس می شود. در دانشگاه علوم داروسازی بیش از 1000 دانشجو تحصیل می کنند و از مزایای روشهای تدریس نوین و ارتباط نزدیک با متخصصان با تجربه بهره مند می‌شوند. دانشجویان نه تنها به علوم داروسازی بلکه به مهارتهای عملی داروسازی نیز احتیاج دارند. دانشجویان مهارتهای عملی را به صورت مستقل و موثر یاد می گیرند.

علاوه بر کسب دانش و مهارت، دانشجویان طرز اندیشدین دانشگاهی را یاد می‌گیرند. دانشجویان یاد می‌گیرند که به شکل انتقادی با یکدیگر همکاری کنند و همچنین مهارتهای ارتباطی و عملی خود را پرورش دهند. از ابتدا در دوره تحصیلی به دانشجویان آموزش می دهند که چگونه دانش تئوری را به دانش عملی تبدیل کنند. در دوره کارشناسی داروسازی،اساس بسیاری از علوم دارویی و علوم طبیعی به دانشجویان آموزش داده می شود. دانشجویان می توانند به عنوان یک داروساز یا محقق دارویی فعالیت کنند.

در دوره کارشناسی ارشد داروسازی، دانشجویان برای تبدیل شدن به یک داروساز پایه آمورش می بینند و بر اساس بینش علمی به عنوان یک متخصص خبره می توانند نقش فعالی در مراقبت های درمانی ایفا کنند. دوره آموزشی بر اساس اصول داروسازی در زمینه مراقبت های درمانی، تحقیقات و صنعت دارو، راهنمایی در مورد تجویز دارو، سیاست های دارو، تهیه، مدیریت و تحویل دارو و مدیریت کسب و کار دارو پایه گذاری شده است.

شرایط اخذ پذیرش رشته داروسازی از دانشگاه های هلند

در هلند فقط دیپلم (dutch vow) به شما اجازه ورود مستقیم به دانشگاه را می دهد اگر شما یک مدرک دیپلم دوم خارجی را داشته باشید، اداره ثبت نام دانشگاه باید اطمینان حاصل کند که آیا شما شایستگی ورود به دانشگاه را دارید یا خیر ! بنابراین باید دیپلم شما با دیپلم (Dutch vow) تطبیق و مورد تایید گردد. دیپلم شما باید زیر نظر قانون بین المللی بر اساس این یک قانون مورد مقایسه قرار گیرد. مدارکی که مورد قبول واقع می شود:

  • ریاضیات (حداقل سه ساعت در هفته در دو سال اخیر تحصیل)
  • فیزیک
  • شیمی
  • سطح پیشرفته : شیمی
  • ریاضی فیزیک (تحصیلات ریاضی مد نظر نیست)
  • (متن به زبان آلمانی) مدارک کلی برای ورود به دانشگاه:
  • (متن به زبان آلمانی غیر قابل ترجمه ): شیمی
  • (متن به زبان آلمانی ) دروس پایه : فیزیک
  • بیش از 12 سال تحصیلات شامل: ریاضیات
  • شیمی سطح A و ریاضی و فیزیک سطح A و S یا شیمی و بیولوژی سطح حداقل A و S ، فیزیک با مدرک GCSE سطح حداقل B نیاز است .

مدرک لیسانس داروسازی پیش نیاز مخصوص به خودش را دارد، دروس پیش نیاز شامل فیزیک ، شیمی و ریاضیات A یا B  A یا B دروس موضوعات و یا سطح از هم دیگر متفاوت می باشند. بنابراین اداره ثبت نام باید اطمینان حاصل کند که این پیش نیازها قابل انطباق هستند یا خیر. پیش نیاز زبان،

  • زبان هلندی
  • مدرک زبان هلندی بعنوان زبان دوم در سطح B.2
  • آیلتس آکادمی حداقل نمره 6 برای کل سطوح و نمره 5.5 برای سطح نوشتاری

دانشگاه های معتبر داروسازی هلند

رتبه جهانی دانشگاه های معتبر داروسازی هلند :

  • دانشگاه ماستریخت= 128
  • دانشگاه لیدن = 69
  • دانشگاه گرونینگن = 79
  • دانشگاه آزاد امستردام= 166

هزینه و شهریه تحصیل داروسازی در هلند

متوسط شهریه و هزینه تحصیل در هلند برای دانش آموزان مقیم سایر کشور ها( ملیت های غیر از هلندی) برای دوره ی تحصیلی کار شناسی، حدود 6000 تا 15000 یورو در سال می باشد و برای دوره ی تحصیلی کار شناسی ارشد این هزینه حدود 8000 تا 20000 یورو در سال می باشد. تجربه نشان داده است که هزینه های زندگی در هلند و تحصیل برای دانش آموزان در این کشور حدود 800 تا 1100 یورو در ماه می باشد.

 

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در هلند

مزایا، شما می توانید برای ادامه تحصیل بورسیه بگیرید تا در هلند تحصیل کنید. کمک هزینه تحصیلی ازدو طرق مختلف اعم از دولت هلند و موسسات عالی آموزشی ارائه می شود، بنابرایناین کمک هزینه تحصیلی باعث می شود که هلند یکی از بهترین انتخاب های محققان بین المللی باشد، و بنابراین بر مزایای آن افزوده می شود. با ادامه تحصیل در هلند شما بخشی از یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان خواهید بود.

با توجه به اندازه کوچک کشور و رقابت قابل توجه بین کشورهای اروپایی، سیستم آموزش عالی هلند دارای یک پانچ قدرتمند است. دانشگاه های هلند به طور هدفمندی از لحاظ رتبه های بین المللی جایگاهی ویژه بنابر عواملی اعم از منابع مالی خارجی گرفته تا فرصت های شغلی را برای فارغ التحصیلان ایجاد و کسب می کند. در هلند به عنوان یک دانشجوی بین المللی پذیرش خواهید شد.

کشور هلند به قدری از لحاظ چند فرهنگی بودن شناخته شده است که از جذب دانشجویان بین المللی به دلیل ابتکار عمل «Make it in the Netherlands» نیز بهره خواهد برد و بر این شیوه جذب متمرکز تر شده است. این طرح کلی با هدف جذب دانش آموزان بین المللی بنا براین باور استوار گردیده است که تعداد متنوع دانشجویان، همه عوامل را از میزان موفقیت استخدام گرفته برای همه بنا بر یک سیستم آموزشی پیشرفته افزایش می دهد.

با ادامه تحصیل در هلند شما در یک کشور شگفت انگیز زندگی خواهید کرد. تقریبا 10 درصد از دانشجویان هلند دانشجویان بین المللی هستند. هلند کشور کوچکی است، اما سیستم آموزش عالی آن در نوآوری توانا و کارآمد است و بر پایه یادگیری و تجربه عملی استوار گردیده است. هنگام یادگیری یک زبان جدید، می توانید به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهید

معایب:

در وهله نخست، دانش آموزان هلندی همواره ممتاز و زرنگ هستند. نمرات دانشجویان بین المللی همیشه پایین است در حالی که دانش آموزان هلندی بالاترین نمرات را کسب می کنند. شما می توانید بلافاصله تفاوت در نگرش ها و نقطه نظرات را احساس کنید، اگر از آفریقا یا یک کشور در اروپای شرقی یا دیگر کشورهای در حال توسعه آمده اید.

دانشجویان باید به سرعت نقل مکان کنند زمانی که آنها یک آپارتمان را به عنوان بهترین و مناسبترین محل سکونت پیدا کردند. هلندی ها به خاطر رک و راست بودنشان شناخته شده اند، که این رفتار برای افراد به نوعی احساس راحتی را ایجاد می کند ولی برخی مواقع این رفتار با بی ادبی و گستاخی فرد اشتباه گرفته می‌شود که ، عامل ناراحتی بین طرفین می شود.

جهت اقدام برای ادامه تحصیل و اعزام دانشجو به هلند شما می توانید با اراده قوی و اعتماد به وکلای موسسه حقوقی میرداماد بهترین تصمیمات را بگیرید و نتیجه دلخواه خود را کسب کنید. ضمن اینکه مشاورین تلفنی ما به صورت رایگان آماده ارائه خدمات به شما متقاضیان می باشند.

سوالات متداول در مورد تحصیل داروسازی هلند

1- علت استقبال تحصیل داروسازی در هلند چیست؟

کیفیت عالی دانشگاه های هلند،هزینه تحصیل نسبتا مقرون به صرفه،فرصت های شغلی مناسب پس از اتمام دوره تحصیل از دلایل افزایش تقاضا برای ورود به دانشگاه های هلند است

2- شرایط تحصیل داروسازی در هلند چگونه است؟

علوم داروسازی در دانشگاه اوترخت عهده دار تحصیل مبتکرانه در زمینه دارویی و داروسازی است.سه رکن اصلی تحصیل در هلند زیست شناسی،شیمی و پزشکی است

3-دوره کارشناسی داروسازی در هلند به چه زبانی می باشد؟

بخشی از دوره کارشناسی داروسازی به زبان انگلیسی تدریس میشود و در دانشگاه علوم داروسازی بیش از ۱۰۰۰ دانشجو تحصیل می کنند و از مزایای روشهای تدریس نوین و ارتباط نزدیک با متخصصان با تجربه بهره مند می شوند

4- مدرک لیسانس داروسازی در هلند چه دروس پیش نیازی دارد؟

مدرک لیسانس داروسازی پیش نیاز مخصوص خودش را دارد،دروس پیش نیاز شامل فزیک و شیمی،ریاضیاتAیا B Aیا Bدروس موضوعات و یا سطح از هم دیگر متفاوت است

5- رتبه جهانی دانشگاه ماستریخت داروسازی هلند چیست؟

رتبه جهانی دانشگاه معتبر داروسازی هلند دانشگاه ماستریخت ۱۲۸ است

6- رتبه جهانی دانشگاه لیدن داروسازی هلند چیست؟

رتبه جهانی دانشگاه معتبر داروسازی هلند دانشگاه لیدن ۶۹ است

7- رتبه جهانی دانشگاه گرونینگن داروسازی چیست؟

رتبه جهانی دانشگاه معتبر داروسازی دانشگاه گرونینگن ۷۹ است

8- رتبه جهانی دانشگاه ازاد آمستردام داروسازی چیست؟

رتبه جهانی دانشگاه معتبر داروسازی دانشگاه ازاد آمستردام ۱۶۶ است

9- هزینه و شهریه تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی در هلند چه میزان است؟

هزینه تحصیل دانش اموزان مقیم سایر کشورها( ملیت های غیر هلندی) برای دوره تحصیلی کارشناسی حدود ۶۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو در سال است و هزینه زندگی در هلند برای دانش اموزان در این کشور حدود ۸۰۰تا ۱۱۰۰ یورو در ماه است

10- هزینه و شهریه تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد در هلند چه میزان است؟

هزینه تحصیل دانش اموزان مقیم سایر کشورها(ملیت های غیر هلندی) برای دوره تحصیلی کارشناسی ارشد این هزینه حدود ۸۰۰تا ۲۰۰۰۰یورو در سال می باشد

11- مزایای تحصیل داروسازی در هلند چیست؟

برای ادامه تحصیل می توان بورسیه گرفت و کمک هزینه تحصیلی از دو طریق مختلف اعم از دولت هلند و موسسات عالی آموزشی ارائه می شود و رقابت قابل توجهی بین کشورهای اروپایی سیستم آموزش عالی هلند دارای یک پانچ قدرتمند است.

نظرات کاربران

  • توسط سودا رحیمی
    تاریخ: مرداد 3, 1400
    نفر
    نفر

    سلام ۳۰ ساله هستم و متاهل دیپلم انسانی دارم ، مایلم در رشته داروسازی تحصیل کنم ، حدود ۸ سال سابقه تکنسین داروخانه دارم و مدرک بین آلمالی تکنسین داروخانه ، در کدام کشور میتوانم کارشناسی داروسازی بخوانم .

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مرداد 4, 1400
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به شرایط سنی خود کشور هایی مانند ترکیه و روسیه را می توانید انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا