071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل داروسازی در گرجستان

تحصیل داروسازی در گرجستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دو دانشکده غیرانتفاعی جهت تحصیل داروسازی در گرجستان وجود دارد که دوره دکترای داروسازی 4 ساله را ارائه می دهند. دانشجویان داروسازی در زمینه کمک به بیماران، داروهای تجویز شده و سیستم های داروخانه کار می کنند. برنامه مدرک دکترا دارای ماهیت بین رشته ای است و دانشجویان را به چندین زمینه علمی مرتبط با داروسازی مانند فارماکولوژی و شیمی دارویی معرفی می کند.

شرایط تحصیل داروسازی در گرجستان

دانشگاه مرسر در مکون واقع شده و برنامه دکترا داروسازی را در دانشکده داروسازی و دانشگاه علوم پزشکی گرجستان ارائه می دهد. این برنامه چهار ساله دانش آموزان را با تمام تخصص های علمی و تجربه بالینی لازم برای تبدیل شدن به داروسازان در ایالت جورجیا فراهم می کند. فارغ التحصیلان ممکن است در تعدادی از محیط های داروسازی، از جمله داروخانه ها، داروخانه های روانپزشکی و داروخانه های اطفال، کار پیدا کنند.

دوره های داروسازی در گرجستان

برنامه PharmD تجربیات منحصر به فردی جهت تحصیل در گرجستان را برای یادگیری تجربی در طول 4 سال ارائه می دهد. دانش آموزان ممکن است در مأموریت های پزشکی جهانی در آفریقا و آسیای جنوب شرقی شرکت کنند و یا ممکن است یک تجربه داروخانه بین المللی را که در استرالیا، باهاما، انگلیس، فیجی، ژاپن، کنیا و اسکاتلند برگزار می شود، انتخاب کنند.

این دانشگاه همچنین یک رشته دکترای فلسفه در برنامه رشته داروسازی برای دانشجویانی که مدرک کارشناسی دارند و یا فارغ التحصیل در رشته های داروخانه، زیست شناسی، شیمی و یا زمینه های مرتبط دارند و علاقه مند به تحقیقات داروخانه ها و دانشگاهیان است، ارائه می دهد.

دوره های داروسازی در گرجستان
دوره های داروسازی در گرجستان

تحصیل داروسازی در دانشگاه جورجیا گرجستان

دانشگاه ایالتی جورجیا برنامه تحصیلی PharmD را ارائه می دهد. این برنامه شامل چهار سال تحصیل بیش از دو سال از دوره های تخصصی پیش حرفه ای است. سال های اول و دوم برنامه شامل سیستم های داروئی و داروها می شود، در حالی که سال سوم اجازه می دهد تا آن ها از دانش خود برای تصمیم گیری بیماران استفاده کنند. دانش آموزان در طی دوره چهار ساله خود در تجارب یادگیری در محل شرکت می کنند که به آن ها می آموزد که چگونه کار یک داروساز را انجام دهند. افرادی که قصد دارند داروسازانی مجاز در ایالت جورجیا باشند، باید مدرک تحصیلی را در یک مدرسه معتبر داروخانه تکمیل کنند. فارغ التحصیلان متقاضی باید قبل از اینکه بتوانند مجوز را دریافت کنند، یک دوره کار آموزی را بگذرانند و یک مهر تایید هیئت مدیره را بگیرند.

داروسازی در دانشگاه اموری در گرجستان

دانشگاه اموری 1 برنامه داروسازی و فارماکولوژی ارائه می دهد. این دانشگاه خصوصی بزرگ در حومه بزرگ شهر است. در سال 2015، 136 دانش آموز در رشته داروسازی و فارماکولوژی مدرک خود را دریافت کردند و فارغ التحصیل شدند. دانشگاه پزشکی گرجستان 6 برنامه داروسازی و فارماکولوژی را ارائه می دهد. این یک دانشگاه عمومی بزرگ در یک شهر متوسط ​​است. در سال 2015، 159 دانش آموز در بخش تحصیلات داروسازی و فارماکولوژی فارغ التحصیل شدند و دانش آموزان 149 مدرک دکتری، 7 مدرک لیسانس و 3 مدرک کارشناسی ارشد دریافت کردند.

دانشگاه های داروسازی گرجستان

لیست دانشگاههای داروسازی گرجستان به شرح زیر می باشند:

  • Mercer University: این دانشگاه یک موسسه خصوصی است که برنامه درسی و تحصیلی داروسازی را ارائه می دهد. در سال 2015 این دانشگاه دارای 146 دانشجوی فارغ التحصیل در رشته داروسازی بود.
  • University of Georgia: این دانشگاه یک موسسه دولتی است. در سال 2015 تعداد 135دانشجوی فارغ التحصیل در رشته داروسازی داشت.
  • South University, Savannah این دانشگاه یک دانشکده خصوصی و غیر دولتی است که در سال 2015 تعداد 78 دانشجو در رشته داروسازی در آن فارغ التحصیل شدند.

هزینه تحصیل داروسازی در گرجستان

کیفیت تحصیل در دانشگاه های گرجستان بسیار بالاست ولی در عین حال برای خیلی از دانشجویان یکی از انتخاب های ارزان و کم هزینه به حساب می آید. بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل شما این هزینه ها میتوانند متفاوت باشند. اما معمولا این مخارج قابل پیش بینی اند و در نتیجه این توانایی را به دانشجو میدهد که برای آنها برنامه ریزی کند. مخارج تخمین زده شده برای تحصیل در رشته ی داروسازی در گرجستان به این شرح می باشد.

برای سال اول تا چهارم تحصیل سالانه 38580 دلار بابت شهریه به علاوه 750 دلار بابت ثبت نام و شرکت در کلاسها باید بپردازید. شهریه هر سال 3 % افزایش قیمت خواهد داشت. همچنین انتظار میرود سال اول تا سوم دانشگاه 2208 دلار و سال چهارم 2944 دلار صرف خرید کتابهای درسی و بقیه تجهیزات مورد نیاز دانجو شود. همچنین در پایان سال چهارم برای شرکت در آزمون جامع اتمام دوره باید 1125 دلار بپردازید.

هزینه تحصیل داروسازی در گرجستان
هزینه تحصیل داروسازی در گرجستان

در کنار هزینه های دانشگاه، مخارج زندگی یک دانشجوی گرجستانی سالیانه 21525 دلار تخمین زده می شود که این مبلغ شامل اجاره اتاق و تجهیز آن، رفع نیازهای اصلی مثل غذا، رفت و آمد (از جمله بیمه ماشین، هزینه سوخت و بنزین و رفت و آمد عمومی)، بیمه سلامت، وام های دانشجویی و هزینه های شخصی زندگی دانشجو می باشد. وام های دانشجویی و بورسیه ها به این صورت می باشند که ابتدا شهریه دانشگاه و هزینه های مربوط به آن از مبلغ وام کم شده و به دانشگاه پرداخته میشوند، سپس باقی مانده ی آن به برای پرداخت مخارج زندگی روزمره دانشجو به او داده می شود. بهترین شهر گرجستان برای زندگی و همچنین تحصیل را می توانید از مشاورین ما در موسسه میرداماد بخواهید، مشاورین ما از شرایط شهرهای این کشور اطلاع دارند.

اسکرول به بالا