071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل داروسازی در لهستان

تحصیل داروسازی در لهستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

حرفه داروسازی در تمام کشور های دنیا از مشاغل های معتبر، با ارزش اجتماعی بالا شناخته می شود. از دلایل اصلی وجود متقاضی زیاد برای رشته داروسازی می توان به داشتن آینده مطمئن و درآمد خوب اشاره کرد. در این مقاله کوشیده ایم تا اطلاعات لازم در رابطه با تحصیل داروسازی در لهستان را برای شما بیان کنیم، برای اطلاع از جزئیات بیشتر بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید.

شرایط تحصیل رشته داروسازی در لهستان

دانشگاه پزشکی ورشو، دوره 5 ساله تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی منجر به درجه کارشناسی ارشد داروسازی (MPharm) و پس از 6 ماه آموزش کارآموزی در داروخانه های معتبر، به عنوان داروساز ثبت می شود. مدرک لهستانی در سایر کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است. دانشکده داروسازی وروشو، لهستان از شهرت ملی و بین المللی برای تحقیق و نوآوری برخوردار است.

تدریس نوآورانه، برنامه ریزی های بالینی و تجربی و برنامه های مهارت های کسب و کار، یک مدرک داروسازی جامع و حرفه ای مرتبط با کارفرمایان را برای دانشجویان فراهم می کند، که مورد تقاضای بسیار کارفرمایان هستند. این برنامه تحصیلی شامل موارد زیر است:

  • چهار ترم از موضوعات درسی پیش حرفه ای
  • پنج ترم از موضوعات درسی حرفه ای
  • یک ترم برای تهیه پایان نامه کارشناسی ارشد در موضوع تحقیق انتخابی
  • شش ماه انجام کارآموزی، که حدود 500 ساعت آموزش را ارائه می دهد.

در طول دو سال گذشته، مجموع 400 ساعت در دوره های تخصصی انتخابی برگزار شده اند:

  • داروسازی بیمارستان و زیبایی شناسی
  • داروسازی بالینی و مراقبت دارویی
  • داروسازی صنعتی و بیوتکنولوژی دارویی
  • داروسازی و سم شناسی
  • محیط زیست
  • داروسازی تحلیلی و تجربی

سال تحصیلی در پایان ماه سپتامبر آغاز می شود و تا 30 ژوئن به پایان می رسد. جلسات آزمون در ژانویه / فوریه و در ماه ژوئن برگزار می شود. پس از اتمام تحصیلات در سال سوم و چهارم، دانشجویان باید یک دوره آموزش حرفه ای تعطیلات تابستانی چهار هفته ای (120 ساعته) را بگذرانند که اجباری است زیرا بخشی از برنامه درسی در لهستان است. در نظر داشته باشید که دانشجویان داروسازی لهستان که دوران دبیرستان خود را نیز در این کشور سپری کرده اند می توانند در مدارس شبانه روری لهستان تحصیل کنند.

هزینه تحصیل داروسازی در لهستان

در کشور لهستان شهریه های دانشگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت اند، که در ادامه به بحث در مورد شهریه دانشگاه های پزشکی مهم این کشور برای رشته داروسازی پرداخته می شود. همچنین هزینه تحصیل و زندگی در لهستان برای دانشجویان در این کشور نیز آورده شده اند. دانشگاه پزشکی گدانسک از جمله دانشگاه های مهم لهستان است که در حال حاضر بیش از 6000 دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارد. از این بین حدود 10% دانشجویان را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند. شهریه ی این دانشگاه برای سال اول 10000 یورو و برای سال های بعد 9302 یورو است.

هزینه تحصیل داروسازی در لهستان

آکادمی پزشکی لودز که بزرگترین دانشگاه پزشکی دولتی به شمار می رود با هدف تربیت دانشجویان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تشکیل شده است. این دانشگاه از دانشجویان سالانه 11000 یورو شهریه طلب می کند که در سال آخر این مقدار به 10000 یورو کاهش می یابد. آکادمی پزشکی وروکلا از قدیمی ترین دانشگاه های لهستان به شمار می رود که در سال اول شهریه ی 12000 یورویی و در سال های بعدی شهریه ی 8000 یورو در سال را دریافت می کند. آکادمی پزشکی وراساوا دوره های زیر را ارائه می نماید:

  • دوره ی 6 ساله برای فارغ التحصیلان دبیرستانی
  • دوره ی 4 ساله برای فارغ التحصیلان دانشگاهی

شهریه دانشگاه وروکلا لهستان

شهریه دانشگاه وروکلا برای دوره 6 ساله 11100 در همه سال ها و برای دوره ی چهار ساله 14400 یورو در سال است. فارغ از شهریه دانشگاه ها، هزینه های جاری زندگی نیز بسیار حائز اهمیت اند. هزینه مسکن در لهستان حدود 80 تا 150 یورو در ماه است و هزینه خورد و خوراک بین 100 تا 1500 یورو در ماه خواهد بود. دانشجویانی که در لهستان درس می خوانند در شهرهای بزرگ باید ماهانه بین 15 تا 20 یورو را برای حمل و نقل کنار بگذارند. هزینه تلفن، موبایل و اینترنت هم بین 20 تا 30 یورو تمام خواهد شد. همچنین دانشجویان برای خرید مواد درسی مورد نیازشان باید بین 30 تا 50 یورو بپردازند و دیگر هزینه ها هم بسته به سبک زندگی بین 70 تا 100 یورو در ماه خواهد بود.

دانشگاه های داروسازی لهستان مورد تایید وزارت بهداشت

دانشگاه جگیلیون یک موسسه عالی آموزشی در کشور لهستان است. این دانشگاه در سال 1364 میلادی تاسیس شد، JU در این 650 سال به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از دانشگاه کراکوف بوده است. این دانشگاه امروز با دنیای مدرن ارتباط برقرار می کند. با وجود 4063 استادیار و تقریبا 500 استاد برجسته، JU بیش از 100 رشته حرفه ای را در زمینه های برجسته فراهم می کند. در چند سال گذشته، JU به طور مرتب رتبه های مختلف بهترین دانشگاه های لهستان را اشغال کرده است.

دانشگاه ورشو (UW) دانشگاهی پیشرو در لهستان و مرکز تحقیقاتی شناخته شده بین المللی در سراسر جهان است که دارای رتبه بندی معتبر بین المللی است. دانشگاه ورشو، در سال 1816 تاسیس شده است، با سابقه طولانی خود توسط فارغ التحصیلان از جمله دانشمندان و نویسندگان به رسمیت شناخته شده است، همچنین این دانشگاه دارای برندگان جایزه نوبل از بین فارغ التحصیلان و استادان خود است.

این دانشگاه تلاش می کند جدیدترین علوم دنیا را ارائه نماید، دانشگاه ورشو با تقریبا 50،000 دانش آموز و 3600 نفر از کارکنان دانشگاهی بزرگترین دانشگاه لهستان است. دانشگاه گدانسک (قبلا آکادمی پزشکی گدانسک) بزرگترین موسسه آموزشی جهت تحصیل پزشکی در لهستان است. در این دانشگاه بیش از 5000 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد در چهار دانشکده تحصیل می کند.

دانشگاه داروسازی لودز لهستان

در 1 اکتبر 2002 با ادغام آکادمی پزشکی Łódź و آکادمی پزشکی نظامی Łódź دانشگاه پزشکی لودز تاسیس شد. این دانشگاه دارای بزرگترین واحد بیمارستان آموزشی و مرکز تحقیقاتی اروپا در لهستان است. دانشگاه پزشکی لودز بزرگترین دانشگاه دولتی پزشکی در لهستان است که وظایف اساسی زیر را انجام می دهد:

  • آموزش دانشجویان در پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و رشته های پزشکی دیگر
  • آموزش نیروهای پژوهشی و انجام تحقیقات
  • برگزاری دوره های کارشناسی ارشد
  • مشارکت در برنامه های مراقبت بهداشتی که توسط سیستم مراقبت های بهداشتی تعیین شده است.

دانشگاه داروسازی لودز لهستان

آکادمی پزشکی اروپا، این دانشگاه آموزش و کمک های پزشکی را در سطح جهانی ارائه میکند. به طور خلاصه، آکادمی پزشکی اروپا دانش، مهارت ها و تجربه را برای مدیریت همه جنبه ها را به دانشجویان از سراسر جهان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی می آموزد. این دانشگاه شامل متخصصان پزشکی، مدیریت بالینی، تجهیزات پزشکی و آموزش پزشکی می شود. در آکادمی پزشکی اروپا یک تعهد قوی برای ارائه راهکارهای عملی و مقرون به صرفه برای هر محیطی وجود دارد.

دانشگاه نیکولا کوپرنیک در لهستان واقع شده است. نام این دانشگاه از نام نیکولا کاپنیکوس که در این شهر در سال 1473 متولد شد، گرفته شده است. این موسسه آموزش عالی در ترور، در سال 1568 در خیابان Piekary تاسیس شد. و یکی از اولین دانشگاه های شمال لهستان بود. این آکادمی پیشرو در زندگی علمی و فرهنگی در منطقه بود.

شرایط و مدارک مورد نیاز پذیرش داروسازی در لهستان

دانشجویان از سراسر جهان فرصت دارند تا برای برنامه 5،5 ساله کارشناسی ارشد داروسازی در بخش انگلیسی در دانشگاه پزشکی گدانسک (MUG) درخواست دهند. داوطلبان باید:

  • ثبت نام آنلاین در پایگاه داده کاندید الکترونیکی
  • پر کردن فرم درخواست آنلاین را برای برنامه 5،5 ساله کارشناسی ارشد داروسازی
  • بسته درخواست نامه تکمیل شده را به اداره پذیرش در دانشگاه پزشکی گدانسک، ای میل کنید.

متقاضیان باید حداقل فارغ التحصیلان دبیرستان باشند و دارای دیپلم دبیرستان با نمرات زیست شناسی و شیمی باشند. مدارک مورد نیاز در پروسه پذیرش:

  • فرم درخواست نامه امضا شده
  • یک کپی از دیپلم دبیرستان یا معادل آن با رونویسی نمرات، که توسط مدرسه یا دفتر اسناد رسمی تأیید شده است.
  • یک ترجمه انگلیسی از اسناد فوق الذکر، ترجمه و گواهی شده توسط مدرسه کاندیدا یا مترجم متعهد
  • یک کپی از گذرنامه یا اسناد متقاضی که توسط یک دفتر اسناد رسمی تأیید شده است.
  • دو عکس جدید و امضا شده
  • گواهی تأیید مهارت های زبان انگلیسی

ناگقته نماند که امکان تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان نیز در بسیاری از دانشگاه های این کشور امکان پذیر می باشد و دانشجویان می توانند تنها با تسلط به زبان انگلیسی اقدام به تحصیل نمایند.

مدارک مورد نیاز و هزینه تحصیل پس از پذیرش: 

  • دیپلم دبیرستان اصلی یا معادل قانونی آن
  • کپی توافق نامه امضا شده
  • سند تایید پرداخت هزینه هفتگی
  • هزينه هفتگی 2000 PLN
  • هزینه تحصیل برای سال اول تا ششم تحصیلی 35،000 PLN در سال

شرایط تحصیل در لهستان را بهتر است که از مشاورین موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز بخواهید، مشاورین ما مطمئنا شما را در این راستا راهنمایی خواهند کرد.

اسکرول به بالا