071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل داروسازی در فرانسه

تحصیل داروسازی در فرانسه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

رشته داروسازی یکی از رشته های پر طرفدار بین دانشجویان می باشد. از طرفی کشور فرانسه یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در رشته داروسازی می باشد، چرا که دانشگاه های آن از بهترین امکانات آموزشی برخوردارند. دانشجویان اغلب به دلیل پایین بودن هزینه تحصیل داروسازی در فرانسه و همچنین اعتبار بالای دانشگاه های این کشور، جذب تحصیل این رشته در فرانسه می شوند. در این مقاله قصد داریم درباره تحصیل داروسازی در کشور فرانسه، هزینه تحصیل، اخذ بورسیه در این رشته و مسائلی از این قبیل توضیحاتی ارائه دهیم، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

شرایط عمومی تحصیل داروسازی در کشور فرانسه و معرفی آن

به طور کلی داروسازی رشته ای از رشته های تحصیل در فرانسه است که بر روی تکنیک های تولید و توزیع دارو تمرکز دارد و دانشجویان در این رشته می آموزند که انواع مختلف دارو ها، چگونه بر بدن انسان تاثیر می گذارند و چگونه با هم ترکیب می شوند. مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این رشته اغلب شامل آموزش در آزمایشگاه ها و تحقیق و آموزش در زمینه شیمی برای تولید دارو می باشد.

هزینه تحصیل داروسازی در فرانسه تقریبا رایگان است و دانشجویان از کمک هزینه های دولتی در طول تحصیل بهره مند خواهند شد. در حالت کلی برای تحصیل در رشته داروسازی، افراد باید بین 6 تا 9 سال زمان صرف کنند و پس از اتمام این دوره، دانشجویان با دریافت مدرک  “diplome d’état de Docteur en Pharmacie”می توانند به عنوان یک دکتر داروساز در این کشور فعالیت خود را آغاز نمایند. البته پس از فارغ التحصیلی در رشته داروسازی فرانسه، افراد به مدت 62 هفته به صورت کارورزی مشغول به کار می شوند. این دوره برای کسب آمادگی بیشتر فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار می باشد.

افراد برای تحصیل در رشته داروسازی در فرانسه باید در آزمون ورودی آن شرکت نموده و قبول شوند و همچنین مدرک زبان فرانسوی حدقال سطح b2 ارائه دهند. قبولی در آزمون ورودی و همچنین تحصیل در دوره داروسازی فرانسه بسیار دشوار است، اما پس ار فارغ التحصیلی آینده درخشانی در انتظار دانشجویان این رشته می باشد و بازار کار خوبی خواهند داشت. برای دریافت دکترای داروسازی در فرانسه، دانشجویان باید سه دوره آموزشی را طی کنند که این سه دوره شامل دوره PCEM، DCEM و دوره رزیدنتی داروسازی عمومی می باشد. پس از پایان دوره سوم فارغ التحصیلان مدرک دکترای داروسازی خود را دریافت می کنند.

دوره PCEM برای تحصیل داروسازی در فرانسه

دوره اول تحصیل در رشته داروسازی در فرانسه PCEM می باشد که دو سال اول تحصیل را به خود اختصاص می دهد. معمولا این دوره در اکثر رشته های پزشکی از جمله پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و پرستاری مشترک می باشد. دانشجویان پس از این که سال اول دانشگاه را سپری کردند باید در آزمون ورودی داروسازی در فرانسه شرکت کنند و سپس وارد سال دوم این دوره شوند. در دوره اول یا همان PCEM دانشجویان مطالب پایه ای در دروس زیست شناسی، ریاضی، فیزیک، شیمی، سلامت عمومی و فیزیولوژی را می آموزند.

دوره DCEM برای تحصیل داروسازی در فرانسه

دوره دوم تحصیل داروسازی در کشور فرانسه به مدت چهار سال طول می کشد که دوره DCEM نام دارد. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا که می توانند در این دوره شرکت کنند، تقریبا 8 درصد از کل دانشجویان این دوره خواهند بود. پس از اتمام این دوره، دانشجویان باید در امتحانات نظری برگزار شده قبول شوند و همچنین برای تمام دوره های کارورزی و شرکت در سمینار ها تائیدیه دریافت کنند. پس از قبولی در امتحانات دوره دوم دانشجویان می توانند وارد دوره سوم شوند.

دوره اول یا PCEM داروسازی در فرانسه

دوره رزیدنسی پزشکی عمومی در فرانسه

این دوره خود به دو بخش پزشکی عمومی و پزشکی تخصصی تقسیم می شود. بخش اول یک دوره سه ساله بوده و بخش دوم حدود 4 تا 5 سال می باشد. دانشجویان پس از تحصیل در هر یک از این دوره ها دیپلم مطالعات تخصصی دریافت خواهند کرد و موفق به اخذ مدرک دکترای داروسازی خواهند شد.

ورود به رشته داروسازی در فرانسه چه شرایطی دارد؟

فرانسه امکانات دانشگاهی مناسبی دارد، همچنین دارای معتبر ترین دانشگاه ها در جهان می باشد. از این رو دانشجویان بین المللی همواره در تلاشند تا بتوانند برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. یکی از پرطرفدارترین رشته هایی که دانشجویان به دنبال تحصیل آن در فرانسه می باشند، داروسازی است. برای ورود به این رشته در دانشگاه های فرانسه، متقاضیان باید دیپلم 12 ساله خود را دریافت کرده باشند و همچنین مدرک زبان فرانسه در حد B2  داشته باشند. در صورتی که افراد مدرک زبان نداشته باشند، می توانند در کشور فرانسه دوره های زبان فرانسوی را بگذرانند و پس از قبولی در آزمون مربوطه مدرک زبان خود را اخذ نمایند.

برای تحصیل داروسازی در فرانسه، دانشجویان باید پیش از ورود به دانشگاه، یک دوره یک ساله پیش پزشکی را تحت عنوان پریمدیکال بگذرانند. در دوره پریمدیکال یرخی دروس پیش نیاز مانند زیست شناسی، آناتومی بدن، ژنتیک، شیمی، فیزیک و … ارائه می گردند. پس از اتمام این دوره یک ساله، متقاضیان باید خود را برای ورود به آزمون ورودی آماده کنند و در صورتی که در این آزمون پذیرفته شوند می توانند وارد دانشگاه های داروسازی فرانسه شوند. دانشجویان در حین تحصیل هم باید سه دوره را پشت سر بگذارند که در قسمت های قبلی به آن اشاره شد. پس از فارغ التحصیلی در رشته داروسازی، افراد می توانند به عنوان دکتر داروساز مشغول به کار شوند که این شغل درآمد بالایی هم دارد.

مباحث رشته داروسازی فرانسه

  • دانشجویان در رشته داروسازی در فرانسه در زمینه بهداشت عمومی و سیستم بهداشتی آموزش می بینند.
  • علاوه بر این دانش لازم را در مورد طراحی و تولید دارو ها و همچنین چگونگی ساخت آن ها و استفاده درمانی دارو ها به دست می آورند.
  • در مورد تاثیر دارو ها بر بدن و این که انواع مختلف دارو ها و ترکیب آن ها با هم چگونه بر ذهن و جسم انسان عمل می کند مطالبی یاد می گیرند.
  • دانشجویان در دوران تحصیل در این رشته، بیماری ها را می شناسند و دارو هایی که برای بهبود آن ها لازم است را به خوبی یاد میگیرند.

در صورتی که علاقمند به تحصیل در کالج های فرانسه هستید می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس بگیرید و مشاروه های لازم را دریافت نمایید.

برنامه درسی تحصیل داروسازی در فرانسه

دانشجویان برای تحصیل در رشته داروسازی در فرانسه باید دوره های سه گانه ای که قبلا به آن اشاره شد را طی کنند. همان طور که گفته شد در سال اول، متقاضیان دوره های آمادگی برای تحصیل داروسازی در فرانسه را طی می کنند. در سال دوم و سوم تحصیل، ابتدا دانش عمومی داروسازی ارائه می شود و شامل دروس عمومی و پایه است که قبلا به آن اشاره شد. پس از گذراندن مباحث درسی پایه، دانشجویان دوره های کاربردی را طی می کنند که شامل تشخیص و درمان، فرمولاسیوون و تولید دارو ها، مکانیزم بیماری ها و … می شود. دانشجویان در این دوره آموزش های عملی نیز می بینند که از آن ها می توان به انجام آزمایش ها، تحلیل های زیستی برای شناسایی بیماری های مختلف و … اشاره نمود. پس از به پایان رساندن سال سوم تحصیل این رشته در فرانسه، دانشجویان دیپلم آموزش عمومی علوم دارویی را اخذ می کنند که معادل لیسانس در فرانسه می باشد.

ورود به رشته داروسازی در فرانسه

دانشجویان در سال های چهارم و پنجم تحصیل در رشته داروسازی در فرانسه، به صورت عمقی به مطالعه مباحث می پردازند. در این دوره مطالعه هایی در زمینه بیماری ها، عوارض دارو ها، سطح تحمل، بهینه سازی درمان و … انجام می شود. در پایان سال پنجم تحصیل، به دانشجویان دیپلم آموزش پیشرفته علوم دارویی تعلق می گیرد که معادل فوق لیسانس در فرانسه خواهد بود. پس از پایان دوره دوم تحصیل داروسازی، دانشجویان وارد دوره سوم می شوند که شامل کارآموزی می باشد. کارآموزی در این دوره به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شود که دانشجویان می توانند یکی از این دو را انتخاب کنند. دوره کوتاه مدت دانشجویان شش ماه پس از پایان سال پنجم تحصیل داروسازی آغاز می شود.

در دوره کوتاه مدت دانشجویان می توانند بین کارآموزی در داروخانه و یا صنعت، یکی را انتخاب کنند. اگر دانشجویان کارآموزی در صنعت را انتخاب کنند می توانند در دوره های موازی مرتبط با مهندسی یا کسب و کار شرکت نمایند. پس از سال پنجم تحصیل، در صورتی که دانشجویان دوره کارآموزی بلند مدت را انتخاب کنند، باید در یک آزمون شرکت کنند. این دوره بلند مدت حدود 4 تا 5 سال طول می کشد و دانشجویان می توانند طبق امتیازی که در آزمون قبل از کارآموزی به دست آورده اند در بیمارستان و یا بیولوژیکی پزشکی دوران کارآموزی خود را سپری کنند. پس از اتمام دوره کارآموزی دانشجویان باید از پایان نامه عملی (DE) و پایان نام دوم (DES) دفاع کنند و مدرک تخصص خود را در رشته داروسازی اخذ نمایند.

هزینه تحصیل داروسازی در فرانسه

دانشجویان برای هزینه تحصیل داروسازی در فرانسه، مبلغ زیادی نمی پردازند و تحصیل در این رشته در فرانسه تقریبا رایگان است. تنها هزینه ای که دانشجویان باید پرداخت کنند، هزینه های مربوط به ثبت نام و هزینه های جانبی می باشد. هزینه تحصیل داروسازی در فرانسه به نوع دانشگاه بستگی دارد. دانشجویان بومی فرانسه برای تحصیل در مقطع لیسانس باید حدود 170 یورو در سال پرداخت کنند. همچنین برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، سالانه 243 یورو و برای مقطع دکتری 380 یورو در سال لازم است. برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه و به زبان انگلیسی، دانشجویان باید شهریه های بالاتری را پرداخت کنند که بین 8500 تا 16500 یورو در سال خواهد بود. دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز باید سالانه مبلغی حدود 10 هزار یورو پرداخت کنند.

هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه

دانشجویان با توجه به شهری که در آن تحصیل می کنند و سبک زندگی، هزینه های مختلفی برای زندگی در فرانسه خواهند داشت. هزینه زندگی در شهری مانند پاریس بالاتر از دیگر شهر ها خواهد بود و حدود 970 تا 1200 یورو در ماه می باشد. این مبلغ می تواند بسته به سبک زندگی افراد تا 1800 یورو در ماه نیز برسد. برای زندگی در شهر هایی همچون بوردو، تولوز و لیون دانشجویان باید بین 850 تا 1000 یورو هزینه کنند، که این هزینه در شهر های کوچک تر پایین تر می باشد. هزینه های زندگی دانشجویی در سال 2022 تقریبا به صورت جدول زیر می باشد:

شرح هزینه
یک وعده در رستوران معمولی 13 یورو
شیر 0.98 یورو
آب 0.70 یورو
بلیط یک طرفه 1.70 یورو
هزینه شرکتهای خدماتی 139.70 یورو
اینترنت پر سرعت 27.36 یورو
آپارتمان تکخوابه در مرکز شهر 690 یورو
آپارتمان تکخوابه بیرون از شهر 527 یورو

هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه

دانشگاه های برتر فرانسه در رشته داروسازی

فرانسه دارای بهترین دانشگاه ها در رشته داروسازی می باشد و از لحاظ امکانات آموزشی، بسیار پیشرفته می باشد. از این رو به عنوان بهترین مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در سراسر جهان قرار گرفته است. دانشگاه های فرانسه همواره در رتبه بندی جهانی QS جزو دانشگاه های برتر بوده اند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات داروسازی در فرانسه، باید قبل از انقضای ویزای تحصیلی خود در این کشور، شغلی پیدا کنند. حال اگر از بهترین دانشگاه های فرانسه فارغ التحصیل شده باشند، می توانند شانس بیشتری برای یافتن شغل داشته باشند. در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه های فرانسه در رشته داروسازی آورده شده است و افرادی که قصد تحصیل این رشته در فرانسه را دارند، می توانند با مراجعه به این لیست از دانشگاه های برتر در این رشته مطلع شوند.

نام دانشگاه رتبه
دانشگاه سوربن 81
دانشگاه مونتپلیه 550
دانشگاه استراسبورگ 398
دانشگاه کلود برنارد لیون 398
دانشگاه پاریس ساکلی 305
دانشگاه پاریس دکارت 275

دریافت بورسیه داروسازی در فرانسه چه شرایطی دارد؟

علاوه بر این که هزینه تحصیل داروسازی در فرانسه پایین است و دانشجویان می توانند با شهریه های بسیار اندک تحصیل کنند، امکان دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه را تیز دارند. برای دریافت بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی از دانشگاه های فرانسه، افراد باید زیر 28 سال سن داشته باشند. دانشجویان می توانند از کمک هزینه های تحصیلی برای پوشش دادن هزینه های زندگی و تحصیل استفاده کنند. دانشگاه های داروسازی فرانسه برای حمایت مالی از دانشجویان مستعد در این زمینه امکانات لازم را فراهم می کند تا دانشجویان بتوانند در آرامش بر تحصیل خود تمرکز کنند. در این قسمت به چند مورد از بورسیه های ارائه شده در دانشگاه های فرانسه اشاره می کنیم.

بورسیه تحصیلی عالی ایفل

بورسیه عالی ایفل به دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فرانسه ارائه می شود که برای دانشجویان بین المللی یک بورسیه با بودجه کامل محسوب می شود.

بورسیه های بین المللی ENS

این نوع بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد بیشتر رشته های تحصیلی در فرانسه از جمله علوم پزشکی ارائه می گردد. بورسیه بین المللی ENS به مدت 3 سال تحصیلی به دانشجویان داروسازی تعلق می گیرد. دانشجویانی که در این بورسیه پذیرفته می شوند، در دانشگاه هایی که وابسته به بورسیه بین المللی ENS می باشند، تحصیل خواهند کرد. این نوع بورسیه هر سال به 20 نفر از دانشجویان برتر اعطا می گردد.

بورسیه موسسه گرنوبل فناوری

بورسیه گرنوبل به دانشجویانی که در فرانسه در حال تحصیل هستند تعلق می گیرد. این بورسیه به هر دانشجو به ازای هر ترم تحصیلی مبلغ 5 هزار یورو تخصیص می دهد.

بورسیه اراسموس

بورسیه اراسموس به برخی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می شود. همه دانشگاه های فرانسه این کمک هزینه تحصیلی را ارائه نمی دهند و فقط برخی از دانشگاه ها این بورسیه را پرداخت می کنند.

بورسیه اراسموس

ویزای دانشجویی فرانسه

متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا پس از پذیرش در دانشگاه های فرانسه باید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی نمایند. دانشجویان با استفاده از این ویزا می توانند در فرانسه به زندگی و تحصیل بپردازند و علاوه بر آن اجازه دارند 20 ساعت در هفته به کار پاره وقت مشغول شوند. برخورداری از ویزای فرانسه همچنن به دانشجویان این امکان را می دهد که بدون ویزا به کشور های منطقه شینگن سفر کنند و لذت ببرند. دانشجویان پس از پذیرفته شدن در دانشگاه، برای اقدام جهت دریافت ویزای تحصیلی، باید مبلغی حدود 99 یورو پرداخت نمایند. همچنین پس از ورود به فرانسه متقاضیان باید ظرف مدت 3 ماه ویزای خود را تائید کرده و بایت این تائید هزینه ای حدود 60 یورو پرداخت کنند. برای دریافت ویزا تمام مدارک باید به صورت تکمیل شده به سفارت فرانسه تحویل گردد و در صورتی که در مدارک کمبودی وجود داشته باشند، فرایند دریافت ویزا به تعویق خواهد افتاد و یا جتی ممکن است سبب ریچکت شدن ویزا گردد.

مدارک لازم برای پذیرش داروسازی در فرانسه

برای این که افراد بتوانند برای تحصیل داروسازی در فرانسه پذیرش کنند، نیار به یک سری مدارک دارند که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

  • مدرک زبان فرانسه در سطح B2
  • مدرک دیپلم و ترجمه آن
  • ارائه دو توصیه نامه از اساتید قبلی
  • ریز نمرات مقاطع قبلی و ترجمه آن ها
  • ارائه انگیزه نامه

تحصیل در سایر رشته های علوم پزشکی در فرانسه

علاوه بر رشته داروسازی در فرانسه، سایر رشته های علوم پزشکی نیز به همان اندازه بین دانشجویان بین المللی محبوبیت دارند. افراد می توانند در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری در فرانسه تحصیل کنند و پس از فارغ التحصیلی در این کشور مشغول به کار شوند. در ادامه به ارائه توضیحاتی در مورد هر یک از این رشته ها خواهیم پرداخت:

پزشکی در فرانسه

دانشجویان برای تحصیل پزشکی در فرانسه بایستی مدرک زبان فرانسه در سطح B1 ارائه دهند. متقاضیان بدون آزمون وارد دانشگاه های پزشکی فرانسه می شوند و پس از تحصیل به مدت یک سال، در آزمون پزشکی شرکت می کنند. در صورتی که در این آزمون قبول شوند می توانند به تحصیل خود در این رشته ادامه دهند. تحصیل پزشکی در فرانسه مدت 9 سال به طول می انجامد.

دندانپزشکی در فرانسه

برای تحصیل دندانپزشکی نیز باید همانند پزشکی دوره های ذکر شده طی شود. مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی در فرانسه 6 سال می باشد که در صورت گرفتن تخصص به 9 سال خواهد رسید.

پرستاری در فرانسه

متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته پرستاری فرانسه را دارند، بایستی مدرک دیپلم 12 ساله ارائه دهند و همچنین افراد باید مدرک زبان فرانسوی در سطح B1 داشته باشند. مدت زمان تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه چهار سال می باشد.

مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی

چه مشاغلی مرتبط با رشته داروسازی در فرانسه می باشند؟

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در رشته داروسازی در فرانسه، می توانند در مراکز مختلفی از جمله بیمارستان ها، مراکز تحقیقاتی و مراکز آموزشی مشغول به کار شوند. داروسازان ارتشی می توانند در ارتش نیز فعالیت کنند، اما فعالیت در این زمینه کمی رقابتی است. به طور کلی افرادی که در رشته داروسازی از دانشگاه های دولتی فرانسه فارغ التحصیل شده اند، می توانند در مشاغل زیر فعالیت کنند:

  • دکتر داروساز
  • مدیر تضمین کیفیت
  • دانشیار تحقیقات بالینی
  • ارزیاب داروشناس
  • زیست شناس پزشکی
  • مهندس تحقیقات بالینی و اپیدمیولوژیک
  • مسئول قانون گذاری و نظارت بر قوانین
  • نسخه نویس
  • متخصص امور نظارت در شیمی
  • مدیر آزمایشگاه زیست شناسی
  • کنترل محتوای دارو های بیمارستانی
  • خرید و مدیریت دارو های بیمارستانی
  • انجام آزمایشات پلاسما
  • بازرسی داروخانه ها
  • تولید داروها و دستگاه های پزشکی استریل

کار پس از تحصیل داروسازی در فرانسه

غالبا هدف دانشجویان بین المللی از تحصیل در کشور های خارجی، این است که پس از اتمام تحصیلات در آن کشور مانده و مشغول به کار شوند که حتی افرادی که قصد مهاجرت به فرانسه دارند هم باید به این موضوع دقت داشته باشند. این امکان برای دانشجویان تحصیل در رشته داروسازی در فرانسه نیز مهیا شده است و افراد می توانند پس از فارغ التحصیلی در فرانسه به دنبال شغل بگردند. فارغ التحصیلان داروسازی می توانند علاوه بر تاسیس داروخانه و یا کار در داروحانه بیمارستان ها، در موقعیت های شغلی دیگری نیز فعالیت نمایند. افراد می توانند در بخش های تحقیقاتی دانشگاه ها و یا شرکت های داروسازی به عنوان پژوهشگر و متخصص کار کنند. همچنین این امکان را دارند به عنوان شیمی دان و یا متخصص توزیع دارو در این کشور فعالیت نمایند و از درآمد بالایی برخوردار شوند. در صورتی که افراد به مدت 5 سال در فرانسه کار کنند، می توانند اقدام به دریافت اقامت دائم این کشور نمایند.

داروسازان در فرانسه درآمد بالایی دارند و این مبلغ از 30.300 یورو تا 99.200 یورو در سال متغیر می باشد. در آمد داروسازان بسته به میزان تجربه، سابقه کاری، جنسیت و یا شهر محل زندگی متفاوت خواهد بود. در حالت کلی میانگین درآمد افراد پس از فارغ التحصیلی در رشته داروسازی در فرانسه، حدود 65.700 یورو می باشد. افرادی که مدرک خود را در کشوری غیر از فرانسه دریافت کرده اند، می توانند مدرک خود را در این کشور معادل سازی نموده و سپس مشغول به کار شوند.

سخن پایانی

تحصیل داروسازی در فرانسه اگر به زبان فرانسوی صورت گیرد تقریبا رایگان خواهد بود. در حالی که افرادی که قصد تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی را دارند باید شهریه پرداخت کنند. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در این رشته می توانند در کشور فرانسه بمانند و با اشتغال به کار، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. داروسازان در فرانسه از درآمد بالایی برخوردارند و جایگاه اجتماعی مناسبی نیز دارند. اگر شما هم قصد تحصیل در رشته داروسازی در فرانسه را دارید، می توانید با مراجعه به متخصصان ما در مجموعه مهاجرتی میرداماد، از راهنمایی های لازم بهره مند شوید.

سوالات متداول درباره تحصیل داروسازی در فرانسه

  1. آیا امکان تحصیل رایگان داروسازی در فرانسه وجود دارد؟

بله. تحصیل به زبان فرانسوی در دانشگاه های دولتی رایگان است.

  1. بهترین دانشگاه برای تحصیل داروسازی در فرانسه کدام است؟

دانشگاه های سوربن و پاریس جزو بهترین دانشگاه ها برای تحصیل این رشته در فرانسه می باشند.

  1. مدت زمان تحصیل در رشته داروسازی در فرانسه چقدر است؟

برای تحصیل در رشته داروسازی در این کشور بین 6 تا 9 سال زمان لازم است.

  1. درآمد داروسازان در کشور فرانسه چقدر است؟

فارغ التحصیلان داروسازی در فرانسه در آمدی حداقل به مبلغ30.300 یورو و حداکثر 99.200 یورو در سال دارند. متوسط حقوق داروسازان در فرانسه حدود 65.700 یورو در سال می باشد.

  1. آیا امکان تحصیل در رشته داروسازی در فرانسه به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله. دانشجویان می توانند به دو زبان فرانسوی و انگلیسی در فرانسه تحصیل کنند، اما برای تحصیل به زبان انگلیسی باید شهریه پرداخت کنند.

  1. آیا می توان در حین تحصیل داروسازی در کشور فرانسه مشغول به کار شد؟

بله. دانشجویان می توانند در حین تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته به کار پاره وقت مشغول شوند.

اسکرول به بالا