071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل داروسازی در سوئیس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور سوئیس در اروپای غربی واقع شده است و یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان می باشد. این کشور چند زبانه است و در آن به چهار زبان انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی صحبت می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل داروسازی در سوئیس و شرایط مهاجرت به سوئیس با مشاورین مجرب ما در تهران و شیراز از طریق شماره های ذکر شده در سایت تماس حاصل نمایید.

شرایط تحصیل داروسازی در سوئیس

دانشجویان داروسازی از تحقیقات و تجهیزات به روز شده برای بررسی درمان بیماری های مختلف استفاده می کنند. بعضی از برنامه ها نیز به دانشجویان این فرصت را می دهند که در بیمارستان های شبیه سازی شده یا شرکت های دارویی کار کنند. همچنین فارغ التحصیلان می توانند در حوزه های مختلف مربوط به داروسازی از ایمونولوژی بیمارستان گرفته تا تغذیه و رژیم شروع به کار کنند.

مقطع لیسانس در داروسازی دانش نظری و آموزش عملی در زمینه علوم دارویی را ارائه می دهد و دانشجویان این دوره شیمی آلی و معدنی، بیوشیمی، فارماکولوژی، فیزیولوژی و غیره را می گذرانند.

بازسازی سیستم تدریس با اجرای همزمان اصلاحات مطابق الگوی بولونیا تسهیل شد. در نتیجه، اکنون امکان تحصیل برای مقطع لیسانس در علوم داروسازی و یا کارشناسی ارشد داروسازی (که منجر به دریافت مدرک داروسازی می شود) یا کارشناسی ارشد در رشته های علوم داروسازی (مخصوصاً برای دانشجویانی که صنعت یا تحقیق را ادامه می دهند) وجود دارد. این گزینه جایگزین مناسبی برای دانشجویان دارای لیسانس در سایر رشته ها، مانند زیست شناسی یا شیمی در دسترس است.

فعالیت های EPGL غالباً مستلزم ارتباط نزدیک با نهادها (به عنوان مثال WHO) و صنعت، چه در مقیاس ملی و چه در سطح بین المللی می باشد؛ اما مهمترین همکاری ها با گروه های تحقیقاتی دانشگاه های ژنو (Geneva University) و لوزان (Lausanne University) و با بیمارستان های آموزشی کشور است.

به طور کلی فعالیت های پژوهشی انجام شده در بخش علوم دارویی به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. توسعه ابزارها برای ایجاد یا شناسایی مولکول های بالقوه فعال، معرفی مدل هایی که امکان تأیید خصوصیات بیولوژیکی این مولکول ها را قبل از آزمایش بر روی انسان فراهم می آورند، تهیه مواد بیولوژیکی (پلیمرها) و اشکال دارویی لازم برای استفاده از مواد درمانی، یک نمونه، درک بهتر از انتقال داروی ضد اضطراب دیازپام از خون به سیستم عصبی مرکزی است.
  2. توسعه مولکول ها یا سیستم های انتقال دارو برای درمان آسیب شناسی های مختلف که مناطق اولویت دار برای این بخش هستند؛ از جمله انواع مختلف سرطان، بیماری های پیش رونده (آلزایمر، پارکینسون، دژنراسیون ماکولا وابسته به سن AMD) و به اصطلاح بیماری های نادر به ویژه آنهایی که منشاء انگلی دارند.
اخذ پذیرش داروسازی در دانشگاه های سوئیس
اخذ پذیرش داروسازی در دانشگاه های سوئیس

شرایط اخذ پذیرش رشته داروسازی از دانشگاه های سوئیس

برای داروساز شدن، دانشجو باید دانش خود را در مورد نقش های درمانی داروها، فارماکودینامیک (خواص دارویی)، عوارض جانبی، اثر متقابل بالقوه بین داروها، استانداردهای تولید و توزیع دارویی به دست آورد. علاوه بر آن، یک داروساز باید قادر به تفسیر این دانش در دسترس بیماران باشد.

دانشگاه های معتبر به عنوان دانشگاه هایی در کشور خود با صلاحیت ملی دارای اعتبار و رسمیت هستند. مدرک کارشناسی برمبنای سه سال آخر تحصیلی (معادل تمام وقت) یا 18 واحد درسی معدل آن (سیستم تبادل اعتبار اروپایی) است. یک واحد درسی داروسازی معادل میزان 25 – 30 ساعت کار می باشد. دارنده مدرک کارشناسی واجد شرایط پذیرش (بدون شرایط اضافی) کورس اصلی کارشناسی ارشد در سیستم آموزشی و دانشگاه کشور سوئیس است.

دوره تحصیلی دو ساله مقطع کارشناسی ارشد داروسازی منجر به دریافت مدرک فدرال سوئیس می شود. بنابراین، این برنامه شامل چندین هفته کارآموزی در داروخانه های عمومی و یا بیمارستان است و آموزش تخصصی در مراقبت و مدیریت بهداشت عمومی را ارائه می دهد. دوره های عملی توسط داروسازان عمومی و صنعتی ارائه می شود.

 دوره ها و آموزش ها فقط با تسلط کافی به زبان آلمانی می توانند با موفقیت به پایان برسند. به همین علت پذیرش در این دوره تحصیلی فقط برای متقاضیانی که دارای مهارت خوب در زبان آلمانی هستند، امکان پذیر است.

دروس اجباری و اختیاری داروسازی در دانشگاه های سوئیس به صورت زیر می باشد:

  • پایان نامه کارشناسی ارشد (23 هفته)
  • آموزش عملی و مبتنی بر بیمار
  • سطح A یا BTEC

سطح A باید در دورس شیمی و یک علم دیگر باشد و BTEC باید علم کاربردی با واحد های شیمی باشد.

  • دسترسی به دیپلم HE
  • گذراندن 60 واحد کلی

 باید شامل 24 واحد درسی در زیست شناسی و شیمی باشد و حداقل 45 واحد درسی در 3 سطح را بگذرانید.

  • GCSE (حداقل نمره B یا نمره 5)
  • حداقل ریاضیات و زبان انگلیسی
  • برای متقاضیان غیر بومی ارائه مدرک زبان انگلیسی

آیلتس (نمره 7.0 با کسب حداقل نمره 6.0 در هر مهارت)

دانشگاه های معتبر داروسازی سوئیس

داروسازی علم مطالعه داروها است، در حالیکه زهرشناسی مربوط به اثرات منفی مواد شیمیایی در ارگانیسم های زنده است. موضوعات و جزئیات این رشته شامل داروسازی سلولی و داروشناسی مولکولی وسم شناسی بالینی است. در کشور سوئیس بر اساس شهرت وآوازه این دانشگاه ها و تحقیق و پژوهش در مورد این رشته ها دانشگاه های برتر و سرآمدی در رشته داروسازی و سم شناسی وجود دارد.

داروشناسی در ارتباط با شیوه های تهیه و پیچیدن دارو و نسخه است. دانشجویانی که در دوره های دانشگاهی داروسازی شرکت می کنند با انواع مختلف داروها و اثرات آن ها بر جسم و ذهن انسان و چگونگی تاثیر متقابل داروها در صورت مصرف همزمان آشنا خواهند شد.

در زیر لیست دانشگاه های برتر کسور سوئیس را می توانید مشاهده نمایید:

هزینه تحصیل در دانشگاه هایسوئیس
هزینه تحصیل در دانشگاه هایسوئیس

هزینه تحصیل در رشته داروسازی در سوئیس

متوسط هزینه تحصیل در سوئیس برای رشته داروسازی در دانشگاه های مختلف به صورت زیر می باشد:

  • بازل1.122 پوند
  • ژنو 10.673 پوند
  • دانشگاه لوزان 955 پوند
  • نیوشل 2.874 پوند
  • زوریخ13.185 پوند

هزینه های زندگی در همه جای کشور سوئیس بسیار گران است و مدیریت هزینه های ماهانه شما بدون کاهش هزینه های اضافی و تعدیل در بسیاری موارد یک چالش سخت و دشوار خواهد بود.
برای بودجه متوسط ماهانه 1.300 تا 1.800 یوروی خود باید برای هزینه محل اقامت و مسکن، هزینه خورد و خوراک، حمل و نقل، شهریه دانشگاه، لوازم ضروری و مقداری نیز برای فعالیت های اوقات فراغت را برنامه ریزی کنید.

هرچند هزینه زندگی در دو شهر ژنو و زوریخ بسیار گران تر است و به بودجه ای فراتر از 1.700 یورو در ماه نیاز دارد. مقدار هزینه متوسط زندگی در شهرهای سوئیس به صورت زیر است:

  • ژنو ماهانه در حدود1.650-2.500یورو
  • زوریخ ماهانه بین 1.650 و 2.200 یورو
  • برن ماهانه در حدود 1.600یورو
  • بازل ماهانه بین 1.400 و 2.000 یورو

جدا از هزینه های کلی، دانشجویان اتحادیه اروپا باید معمولا ماهانه حدود 33% را باید برای برای محل اقامت و مسکن، 7% برای حمل و نقل و حدود 8% را برای شهریه دانشگاه بپردازند. نرخ هزینه محل اقامت و مسکن در کشور سوئیس از میزان هزینه بین المللی آن که ماهانه 300 یورو می باشد، بیشتر است. متوسط هزینه ماهانه برای محل اقامت و مسکن در سوئیس در حدود 600 یورو است.

8 درصد از دانشجویان بین المللی در سوئیس در خوابگاه های دانشجویی زندگی می کنند و بقیه گزینه های اقامتی دیگر را انتخاب می کنند.

در حدود 68 درصد از دانشجویان در مورد محل اقامت و زندگیشان در سوئیس بسیار رضایت دارند. در حالیکه میزان متوسط رضایت مندی دانشجویان در اروپا 60 درصد است، که این امر نشان دهنده این است که گزینه های اقامتی و تسهیلات مسکن در کشور سوئیس بسیار رضایت بخش و عالی می باشد.

رایج ترین گزینه های اقامتی و مسکن در میان دانشجویان بین المللی در سوئیس:

  • خوابگاه های دانشجویی ماهانه بین 450 تا 800 یورو
  • متوسط هزینه ماهانه کرایه یا اشتراک آپارتمان یک خوابه بین 700 تا 1000 یورو

بیشتر دانشجویان ترجیح می دهند تا مواد غذایی خود را از سوپرمارکت ها خریداری نمایند و فقط گاهی اوقات برای غذا خوردن بیرون بروند. هزینه ماهانه خرید مواد غذایی از سوپر مارکت در حدود 300 یورو می باشد که از این مقدار نیز ممکن است بیشتر شود.

سعی کنید بیشتر خرید مواد غذایی خود را پس از ساعت 5 بعداز ظهر انجام دهید که بسیاری از فروشگاه ها بر روی اقلام فاسدشدنی 25.50 درصد تخفیف می زنند.

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه های سوئیس
مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه های سوئیس

مزایا و معایب تحصیل داروسازی در سوئیس

مزایای تحصیل در کشور سوئیس عبارتست از:

  • اگر شانس خود را در هرگونه تفریح و سرگرمی و ورزش امتحان کرده اید اما هنوز به هیچ جا نرسیده اید، باید گفت که کشور سوئیس مرکز و محل زیباترین مراکز شهری جهان است. زندگی در بزرگترین شهرهای سوئیس در بهترین حالت خود قرار دارد، به طوریکه پیاده روی در خیابان های زیبا و تماشایی شهر کهن زوریخ یا دیدار از مقر اصلی سازمان ملل متحد در کاخ ملل متحد در ژنو لذت بخش خواهد بود.
  • ایجاد یک شبکه بین المللی بین دانشجویان

بر طبق مطالعات در کشور سوئیس، در حدود 25 درصد از جمعیت دانشجویی این کشور از دانشجویان بین المللی تشکیل شده است. برای یک دانشجوی تازه وارد به این کشور دیدن دانشجویان بین المللی دیگر و ایجاد ارتباط و دوستی در زمان کوتاه و ایجاد شبکه ای اجتماعی و حرفه ای از افراد مختلف خبری خوب و فوق العاده محسوب می شود. این امر یک روش جامع و کامل در جهت گشودن ذهن به آداب و رسوم و فرهنگ های مختلف و حتی یادگیری یک زبان جدید به شمار می آید.

  • کارآیی و بازدهی مهم است.

موفقیت سیستم حمل و نقل کشور سوئیس به واسطه آمادگی و تمایل این کشور به بازدهی میسر شد. این امر موجب شد تا دانشجویانی که متحمل تاخیرهای فراوان و گسترده در سیستم حمل و نقل نیویورک یا لندن شده بودند، نفسی تازه کنند و سروقت و منظم رفت و آمد کنند. در حالیکه باید در نظر گرفت بازدهی در جاهای دیگر نیز حائز اهمیت است. مدارک و اسناد دانشجویی به موقع صادر می شود ودانشگاه ها به خوبی سازمان یافته هستند که همه این ها به معنای گرفتاری و دردسر کمتر در زمان ثبت نام دانشجویی و کاغذ بازی اداری و تشریفات دفتری می باشد.

  • ماندن پس از تکمیل دوره تحصیلی

دولت سوئیس با ارائه مجوز اقامت به دانشجویان حتی پس از اتمام دوره تحصیلی، لطف بزرگی در حق آن ها می کند. پس از اتمام دوره تحصیلی می توانید ویزای اقامت سوئیس را از دفتر ایالتی بگیرید که اجازه ماندن برای شش ماه دیگر در سوئیس را به شما می دهد.

تمدید این ویزا در صورتی خواهد بود که دانشجویان به دنبال کار تمام وقت یا دائمی باشند. در طی مدتی که دانشجویان جویای کار می باشند، می توانند تا هفته ای 15 ساعت کار کنند.

معایب تحصیل در دانشگاه های سوئیس:

  • کشوری بسیار گران

سوئیس کشوری زیبا با سیستم آموزشی بسیار بالا اما برای زندگی کشور خیلی گرانی است. این امر به ویژه برای دانشجویان بین المللی سخت و دشوار است، چون آن ها باید در آن جا از صفر شروع کنند. نقل مکان و مهاجرت به یک کشور خارجی و شروع زندگی در آن جا به قدر کافی سخت و دشوار است، سخت تر از آن استطاعت و توان مالی برای گذران زندگی است که در کشور سوئیس یک شوک به تمام معنا است.

  • قوانین و مقررات بسیار سخت

برطبق گفته ها کشور سوئیس در مورد تبعیت از قانون و مقررات بسیار سخت گیر و جدی است. بیشتر افراد در این کشور بر طبق قانون و مقررات زندگی می کنند و در مورد این اصول و قواعد بسیار جدی هستند. اگر از قوانین پیروی نکنید، مردم ناظر اعمال شما خواهند بود و شما را فردی نادرست می دانند. همانند عموم افراد، اساتید دانشگاه نیز برای خود اصول و قوانینی دارند. آن ها هر موضوع درسی را به شما یاد می دهند و با شما همکاری می کنند. همچنین آن ها دارای مهارت های ارتباطی عالی و شایستگی ها و صلاحیت های بسیار خوبی می باشند.

با این وجود همه این موارد آن ها براساس دستورالعمل ها و خط مشی دانشگاه با شما همکاری می کنند. به طور مثال زمانی که نمره های شما قطعی شد، دیگر نباید روی لطف و همکاری آن ها حساب کنید (به هیچ عنوان افرادی آسان گیر نیستند). این گونه مطرح می شود که شما ملزم به رعایت قوانین و مقرراتی هستید که ممکن است به نظرتان بی اهمیت باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط پذیرش دانشگاه های سوئیس و اقامت دائم و تابعیت سوئیس با مشاورین ما در ارتباط باشید.

اسکرول به بالا