071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل داروسازی در اتریش

تحصیل داروسازی در اتریش

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تعداد زیادی از موسسات آموزش با کیفیت بالا در اتریش، دارای بخش های علمی طولانی و فضای یادگیری روشنفکر هستند که همین عامل سبب می گردد دانش آموزان بین المللی اتریش را برای تحصیلات بین المللی انتخاب کنند. این مقاله به قلم کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد اطلاعات بسیار مفیدی در رابطه با تحصیل داروسازی در اتریش در اختیار متقاضیان و خوانندگان قرار می دهد.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل داروسازی در اتریش

دانشگاه داروسازی در وین، اتریش توسط Duke Rodolph IV در سال 1365 تأسیس شد. این قدیمی ترین دانشگاه آلمانی زبان و یکی از بزرگترین دانشگاه ها در مرکز اروپا است. در حال حاضر حدود 91000 دانشجو در دانشگاه وین ثبت نام کرده اند. که شامل 188 دوره تحصیلی است، از جمله 4 برنامه دیپلم، 56 برنامه کارشناسی، 117 برنامه کارشناسی ارشد،و 11 دوره دکترا.

الزامات دانشگاه داروسازی در وین

الزامات سطح C1 در زبان آلمانی است. این مورد را می توان با انجام 2 دوره 10 ماه در دانشگاه وین برای یادگیری زبان به دست آورد. متقاضیان همچنین باید با موفقیت در آزمون پذیرش در شیمی و زیست شناسی شرکت کنند، که ما به طور کامل دانشجویان را برای تضمین موفقیت 100٪ آماده می کنند. مدت تحصیل در اتریش برای رشته داروسازی 5 سال است و تحصیل رایگان است.

ثبت نام:

پذیرش شما در دانشگاه داروسازی مورد اهمیت است. برای مسئولین مرتبط درخواست پذیرش بفرستید و آن ها به شما تحصیلتان را تضمین می کنند. متقاضیان باید فرم درخواست را تکمیل کنند.

  • اولا، مدارک تحصیلی شما و دستاوردهای پیشین شما را در زیست شناسی و شیمی را ارزیابی می شود.
  • اگر از یک کشور غیر اروپایی درخواست می کنید، معیارهای دریافت ویزای تحصیلی را نیز در نظر گرفته می شود.

اگر مسئولین به این نتیجه برسند که می توانند برای شما یک مکان تحصیلی امن داشته باشند و اگر با شرایط موافقت کردید، قراردادی را برای ثبت نام به شما ارسال می کنند. پس از امضای قرارداد، بسته کامل اطلاعاتی را ارائه خواهند کرد و درخواست شما سازمان خواهد داده شد.

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش رشته دار‌وسازی در اتریش

الزامات زیر باید برای مهاجرت یک شهروند خارجی به عنوان یک دانشجو در برنامه های تحصیلات دانشگاهی اتریش تهیه شود :

  • محل تحصیل یا دانشگاه تایید شده در اتریش
  • گواهینامه تحصیلی باید برای پذیرش دوره مورد نظر در یک دانشگاه در اتریش، مورد تایید باشد

علاوه بر این، متقاضی باید دانش کافی آلمانی داشته باشد. در صورت لزوم، یک آزمون گرفته می شود.

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش رشته دار‌وسازی در اتریش
مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش رشته دار‌وسازی در اتریش

مدارک مورد نیاز:

  1. گذرنامه، کارت شناسایی یا مدرک شهروندی همراه با شناسایی رسمی با عکس
  2. دیپلم دبیرستان یا گواهینامه معادل آن
  3. نسخه رونوشت نمرات سال گذشته

فرم هایی که باید پر شود:

  • فرم درخواست برای پذیرش
  • فرم ثبت نام
  • فرم برای آمار
  • سند شناسایی دانشجویی با عکس ضمیمه شده
  • فرم برای ادامه تحصیل
  • رسید بانک که نشان دهنده پرداخت هزینه تحصیل در هر ترم است مگر اینکه متقاضی مرخصی گرفته باشد

مهلت ثبت نام از 5 سپتامبر یا 5 فوریه هر سال برای ترم بعد می باشد.

دانشگاه های داروسازی مورد تایید وزارت بهداشت در اتریش

دانشگاه وین

دانشگاه وین، یکی از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های اتریش است، مانند همه دانشگاه ها و آکادمی ها در اتریش، این دانشگاه تحت یک سیستم دموکراتیک می باشد. از سال 2013 دانشجویان اتریشی و یا دانشجویانی که از اتحادیه اروپا و برخی کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل به این دانشگاه می آیند مبلغ 381 یورو جهت شهریه پرداخت میکنند، در حالی که دانشجویان کشورهای توسعه یافته غیر اتحادیه اروپا معمولا دو برابر این مبلغ را پرداخت می کنند. همچنین بخش های پزشکی در دانشکده های پزشکی به صورت جداگانه، از دانشگاه وین، جدا کردند.

دانشگاه یوهان کپلر لینز

دانشگاه یوهانس کپلر لینز دارای برنامه های تحصیلی بسیار پیشرفته است، تحقیقات، مشارکت های متعدد در اتریش و خارج از کشور یکی از نشانه های آن است. گرچه یک دانشگاه این دانشگاه به نسبت دانشگاه جوانی است (تاسیس شده در سال 1966)، در دوره کوتاهی JKU تبدیل به یک نهاد پیشرفته برای تحصیلات عالی شده است. دانشکده پزشکی و داروسازی، برنامه های تحصیلی خود را با توجه به استانداردهای کیفیت ملی و بین المللی ایجاد کرده است که به شدت در تلاش برای حل مسائل پیچیده پزشکی و داروسازی است.

دانشگاه پزشکی وین

دانشگاه پزشکی وین بزرگترین موسسه تحقیقاتی پزشکی در اتریش است. این موسسه در سال 1365 به عنوان دانشکده پزشکی دانشگاه وین تاسیس شد و از سال 2004 به عنوان یک موسسه مستقل در حوزه دانشگاه و مدیریت خودمختار فعالیت می کند. این دانشگاه یک برنامه درسی جذاب و حرفه ای برای افرادی که علاقه مند به پزشکی حرفه ای و داروسازی هستند دارد. دانشگاه پزشکی وین طیف گسترده ای از آموزش را برای علاقه مندان ارائه می نماید.

دانشگاه گراس

دانشگاه پزشکی گراس در سال 1863 در اتریش شروع به کار کرد. با این حال، تا سال 2004، این دانشکده به یک دانشگاه مستقل تبدیل نشد، بیشتر تحت عنوان مرکز تحقیقات پزشکی با یک کتابخانه بود. این دانشگاه اولین دانشگاه حامی حقوق پزشکان زن بود که از سال 1900 پذیرای زنان بود. امروزه این دانشگاه دارای مرکز تجربی لورا باسی است که بخشی از مجموعه مراکز تحقیقاتی اروپایی است که توسط دانشمندان زن سطح بالا هدایت می شوند. در سال 2007، دانشگاه اولین برنامه بین المللی دکترای خود را راه اندازی کرد. این دانشگاه در تمامی رشته ها از جمله داروسازی افتخارات فراوانی داشته است.

دانشگاه اینسبروگ

امروز این دانشگاه دارای 3000 دانشجو و 1800 کارمند است. این دانشگاه مهمترین مرکز تحقیقاتی و آموزشی پزشکی در غرب اتریش است. دانشگاه پزشکی Innsbruck برای عملکرد برجسته در زمینه علوم، تحقیق، آموزش و مراقبت از بیماران همیشه مورد تقدیر قرار گرفته است. هدف این دانشگاه گسترش محوطه علمی، تمرکز بر تحقیقات ابتکاری در زمینه انکولوژی، علوم اعصاب، ایمونولوژی و عفونت شناسی، داروسازی است.

دانشگاه کارل فرانسیس گراز

دانشگاه کارل فرانسیس گراز، که در سال 1585 تأسیس شد، قدیمی ترین دانشگاه اتریش و یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور اتریش است. این دانشگاه با 32،500 دانش آموز و 4300 کارمند، به طور قابل توجهی به زندگی مردم اتریش کمک می کند. موقعیت آن در اروپا باعث تبادل علمی، اقتصادی و فرهنگی با اروپای جنوب شرقی می شود، که نه تنها از مزایای این شهر بلکه همچنین موسسات آموزشی آن است.

هزینه و شهریه تحصیل رشته داروسازی در اتریش

اتریش به طور رسمی جمهوری اتریش، یک جمهوری فدرال و یک کشور غیر محصور با بیش از 8.5 میلیون نفر در اروپای مرکزی است. اکثریت مردم، زبان محلی بایرن را به عنوان زبان مادری خود به زبان آلمانی صحبت می کنند، و زبان اتریشی در قالب استاندارد آن زبان رسمی کشور است. اتریش یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. این کشور سطح بالایی از زندگی را توسعه داده و در سال 2014 برای شاخص توسعه انسانی رتبه 21 در جهان قرار دارد .

اتریش از سال 1955 عضو سازمان ملل بوده است، در سال 1995 به اتحادیه اروپا پیوسته و یکی از بنیانگذاران OECD است. اتریش همچنین قرارداد شنگن را در سال 1995 امضا کرد و در سال 1999، ارز اروپایی، یورو را تصویب کرد. مدت تحصیل داروسازی 5 سال است و رایگان است.

تحصیل داروسازی در اتریش به زبان انگلیسی

در اغلب دانشگاههای کشور اتریش، شما می توانید فرم درخواست تحصیل خود را بصورت آنلاین ارسال کنید. کلیه اسناد قابل ارسال را با دقت مرور و فراهم کنید و آنها را به زبان انگلیسی یا آلمانی ترجمه نمائید. بعنوان مثال، ارائه مدرک لیسانس یا معادل آن برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاههای اتریش ضروری است. قبل از ثبت نام در دانشگاه و ارسال درخواست پذیرش نیز حتما الزامات زبان را بررسی کنید.

تحصیل داروسازی در اتریش به زبان انگلیسی
تحصیل داروسازی در اتریش به زبان انگلیسی

برای پذیرش در یکی از دانشگاههای اتریش به زبان انگلیسی، درخواست خود را به چندین دانشگاه ارسال کنید تا فرصت بیشتری برای پذیرش داشته باشید. برای ورود به این دانشگاهها، زبان انگلیسی خود را از طریق دوره های آمادگی زبان انگلیسی تقویت کنید. شرکت در این دوره ها باعث ایجاد آمادگی در دانشجو برای قبولی در آزمون ورودی دانشگاه نیز می شود.

بیش از 200 برنامه تحصیل به زبان انگلیسی در اتریش برای تحصیل داروسازی در دانشگاههای اتریش وجود دارد. آزمون های رسمی زبان انگلیسی برای قبولی در این دانشگاهها نیز شامل موارد زیر می باشد:

  • آیلتس
  • تافل

شما انتخاب گسترده ای برای دوره های زبان آلمانی و رشته های تحصیلی در اتریش در اختیار دارید به منظور پاسخگویی به نیازهای زبان آلمانی برای اخذ پذیرش در دانشگاه این دوره ها و جهت کسب اطلاعات بیشتر تحصیل داروسازی در اتریش می توانید با مشاورین موسسه حقوقی میرداماد در دو دفتر شیراز و تهران تماس حاصل فرمایید.

اسکرول به بالا