071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل تخصص دندانپزشکی در فیلیپین

تحصیل تخصص دندانپزشکی در فیلیپین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دکترا دندانپزشکی یک دوره تخصصی است که دانشجویان را برای شروع به کار در کشور فیلیپین آماده می کند. این دوره تحصیلی همچنین باعث توسعه مهارت ها و اصول فنی دانشجو در فرایندهای مختلف دندانپزشکی از قبیل پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان می شود. ضمنا دانشجویان تحصیل تخصص دندانپزشکی در فیلیپین اطلاعات و روش های تشخیص را بصورت عملی فرا می گیرند که در این مطلب از موسسه حقوقی میرداماد به واکاوی این مسئله پرداخته ایم.

شرایط تحصیل تخصص دندانپزشکی در فیلیپین

دو روش برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین در مقطع تخصص وجود دارد. اولین روش ثبت نام در برنامه های دو ساله می باشد. دانشجویان مقطع لیسانس می توانند در این دوره شرکت کنند. دومین مسیر شرکت در برنامه های تحصیلی چهار ساله می باشد. برای گرفتن تخصص در رشته دندانپزشکی دوره دو ساله شما دروس زیر را می گذرانید: 

  • زبان / علوم انسانی: زبان انگلیسی، فیلیپینی، دروس علوم انسانی 
  • ریاضیات، علوم طبیعی و تکنولوژی اطلاعات: ریاضیات، آمار، تکنولوژی و جامعه شناسی، کامپیوتر، جانورشناسی، گیاهشناسی، شیمی، فیزیک
  • علوم سلامت: ژنتیک، آناتومی بدن انسان و فیزیولوژی، اصول مراقبت 

دومين دوره، دوره تحصیلی چهار ساله است كه شامل گذراندن دروس زیر می باشد: 

  1. علوم پزشکی پایه: آناتومی عمومی، بیوشیمی، آناتومی میکروسکوپی عمومی، فیزیولوژی عمومی، تغذیه، میکروبیولوژی، پاتولوژی عمومی، اصول دارویی 
  2. علوم پایه دندانپزشکی: آناتومی دهان، تاریخچه دندانپزشکی، اصول کامپیوتر و اطلاعات دندانپزشکی، دندانپزشکی، دندانپزشکی ترميمی، پروتزهای دندانی، فيزيولوژی و اكلوژن دهان، آسیب شناسی دهان، بیهوشی، ارتودنسی، رنتولوژی، جراحی دهان، تشخیص بیماری های دهان و برنامه ریزی درمان، اندودنتیكس، پریودنتولوژی، تحقیق، مدیریت و كارآفرینی،اصول اخلاقی دندانپزشکی، دندانپزشکی کودکان و روانشناسی کودک. 
  3. دندانپزشکی بالینی: دندانپزشکی بالینی 1 تا 4، شیوه های نوین در دندانپزشکی، مطالعات ویژه (سمینار ارتودنسی، سمینار پروتزهای دندانی، سمینار دندانپزشکی ترمیمی، سمینار جراحی دهان، سمینار آندو پریو) 
  4. دندانپزشکی بیمارستان: دندانپزشکی بیمارستان 1 و 2
  5. دندانپزشکی عمومی: دندانپزشکی عمومی 1 تا 3

دانشجويان براي دريافت پذيرش در دانشگاه بايستي مدرك دانشگاهي خود را دريافت كرده باشد. ضمنا دانشجو بايد در آزمون هاي مهارتي و آزمون ورودي نيز نمره مورد قبول را بدست آورد.يا مدرك CED يا CHED خود را داشته باشد. پس از گذراندن دوره DMD دانشجو بايد در آزموني كه توسط انجمن تخصصي PRC اخذ مي شود شركت كرده و امتياز قبولي مورد نظر را دريافت كند.

هزینه تحصیل تخصص دندانپزشکی در فیلیپین

هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی نسبت به دوره های دیگر هزینه بالاتری دارد( هم در دانشگاه های دولتی و هم در دانشگاه های خصوصی). دوره دندان پزشکی یک دوره 6 تا 8 ساله است. بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان میتوانند در دوره های مختلف تخصص بگیرند. درخواست تخصص دندانپزشکی یک پروسه طولانی است و هیچ زمان مشخصی برای این پروسه وجود ندارد. این زمان بستگی به این دارد که آیا دانشجو قادر به گذرندان آزمون ها منطبق با الزامات تعیین شده است یا نه؟ ( دوره های تخصصی عبارتند از پریودنتیکس، ارتودنسی، دندانپزشکی زیبایی، اندودنتیکس، پروتزهای دندانی، جراحی دندان و دندان پزشکی کودکان). هزینه تحصیل در دوره های تخصصی دندانپزشکی در هر ترم بین 900 تا 1800 دلار است.

یکی از واقعیت هایی که در مورد زندگی در فیلیپین وجود دارد این است که طیف وسیعی از سبک های زندگی در این کشور وجود دارد. بسیاری از مردم در آپارتمان های ارزان قیمت زندگی می کنند و از غذاهای ارزان قیمت استفاده می کنند. هزینه اجاره آپارتمان بین 250 تا 400 دلار است( قیمت خانه های اطراف شهر بین 25 تا 35 درصد ارزان تر است). هزینه غذا کمتر از 200 دلار در ماه است.

هزینه تحصیل تخصص دندانپزشکی در فیلیپین
هزینه تحصیل تخصص دندانپزشکی در فیلیپین

لیست رشته های تخصص دندانپزشکی فیلیپین

  1. اندودنتیکس
  2. رادیولوژی دهان و فک و صورت
  3. سلامت عمومی دندانی 
  4. آسیب شناسی دهان و فک و صورت
  5. جراحی دهان و فک و صورت
  6. ارتودنسی و ارتوپدی دندانی.
  7. دندانپزشکی کودکان
  8. پریودنتیکس
  9. پروتزهای دندانی

بهترین دانشگاه های تحصیل تخصص دندانپزشکی در فیلیپین

تحصیل در خارج از کشور در یک فرصت بسیار عالی برای دانشجویان علاقه مند می باشد. فیلیپین سومین بزرگترین کشور انگلیسی زبان در جهان بوده، و سیستم تحصیلی آمریکایی را دنبال می کند، از این رو به دانشجویان این انتخاب را می دهد که امتیازات یک به یک خود را انتقال داده که این نه فقط در موسسات دندانپزشکی درون آمریکا بوده بلکه در مدارس دندانپزشکی سراسر جهان امکان پذیر است

فیلیپین دارای اقتصاد قوی، جمعیت شناسی و فرهنگ گره خورده با آمریکا می باشد، اما مناظر و جذابیت‌های آن صد در صد فیلیپینی می باشد که به دانشجویان یک فرصت به خصوص برای یادگیری فرهنگ و رسم و رسوم این سرزمین پر افتخار را ارائه می دهد که همزمان با لذت بردن از برخی سرگرمی ها و مناطق زیبایی که این کشور ارائه می دهد، می باشد.

با وجود کلاس ها و آزمایشگاه هایی که آنچنان شلوغ نیست، دانشجویان می توانند یک دنیای جذاب و تازه ای را برای جستجو در پیدا کند. در میان تقریبا ۱۲ موسسه تحصیلات دندانپزشکی در ارائه می دهند بهترین آموزشگاههای اجرایی، که بر اساس عملکرد دانشجویان در آزمونهای مجوزی تشخیص داده می شود موارد زیر می باشد:

  1. دانشگاه فیلیپین
  2. در بتنگاس Lyceum
  3. دانشگاه باگوئه
  4. دانشگاه بانوی ما فاطمه 
  5. Centro Escolar دانشگاه

فرصت های شغلی پس از تحصیل تخصص دندانپزشکی در فیلیپین

  1. فرصت های شغلی برای دندانپزشکان دارای مجوز (پذیرفته شدگان در آزمون هیئت مدیره)
  2. دندانپزشک عمومی ارائه‌دهنده خدمات پاکسازی و بهداشت عمومی دندان و مراقبت های پیشگیری کننده و خدمات نگهداری از دندان ها مانند جرم گیری دندان ها، درمانهای فلورایدی، پر کردن سوراخ های دندان ها، و عصب کشی
  3. دندانپزشک دولتی دندانپزشکی که توسط دولت استخدام می شود تا در بیمارستان های دولتی و کلینیک های بهداشت جامعه مشغول به کار شود
  4. دندانپزشک مدرسه دندانپزشکی که در مدارس استخدام می شود تا مراقبت های دهان و دندان برای دانش آموزان و اعضای مدرسه انجام دهد 
  5. متخصص دندانپزشکی خصوصی دندانپزشکی خصوصی کسی است که دارای کلینیک شخصی بوده و ارائه دهنده خدمات بر اساس وقت ملاقات میباشد
  6. دندانپزشکی بهداشت عمومی یک نوع خاصی از دندانپزشک که مخصوصا برای یک جامعه به خصوص که دارای احتیاجات وخیم دندانی میباشند، کار میکنند
  7. دندانپزشک نظامی دندانپزشکی در ارتش خدمت می کنند و وظیفه آنها معاینه، تشخیص و درمان بیماری ها، ناهنجاری ها، صدمات و اختلالات مربوط به دهان و ساختار های مرتبط به آن میباشد
  8. دندانپزشک عضو هیئت علمی دندانپزشکی که به عنوان برنامه نویس در دانشگاه هایی که برنامه های تحصیلی دندانپزشکی ارائه میدهند، استخدام می شوند
  9. کارشناسان صنعت دندانپزشکی، مشاوران و محققان
فرصت های شغلی پس از تحصیل تخصص دندانپزشکی در فیلیپین
فرصت های شغلی پس از تحصیل تخصص دندانپزشکی در فیلیپین

شرایط پذیرش تحصیل تخصص دندانپزشکی در فیلیپین

دانشجویان علاقه مند به تحصیل در رشته دندان پزشکی جهت پذیرش در دوره های 4 ساله ظبق شرایط پذیرش از دانشگاه های پزشکی فیلیپین 2 گزینه پیش روی خود دارند:

  • تکمیل برنامه دو ساله پیش دندان پزشکی

مواردی که جهت پذیرش در دوره 2 ساله پیش دندان پزشکی لازم هستند:

  • گواهی پایان دوره دبیرستان
  • کسانی که دوره دبیرستان خود را به پایان نرسانده اند، ملزم به تکمیل دور های ALS و گذران موفقیت آمیز امتحانات PEPT جهت ورود به دانشگاه می باشند. اگر چه بعضی از دانشگاه ها خود دوره های PEPT برگزار می نمایند.
  • تمرین امتحان مهارت: متقاضیان جهت ورود به دوره دو ساله پیش دندان پزشکی ملزم به گذران موفقیت آمیز امتحانات مهارتی می باشند.
  • امتحان ورودی دانشگاه: متقاضیان ملزم به گذران موفقیت آمیز امتحانات ورودی و کسب حداقل نمره مورد نظر دانشگاه می باشند.
  • گزینه دوم پیش روی، فارغ التحصیلی از مقطع لیسانس در یکی از دوره های مرتبط با پزشکی می باشد.

چنانچه متقاضی رشته دندان پزشکی، دارای مدرک لیسانس در رشته های مرتبط با پزشکی باشد، می تواند بدون گذراندن دوره پیش دندان پزشکی وارد این رشته گردد. دانشجویان ملزم به دریافت گواهی واجد شرایطی جهت ورود به این رشته توسط مقامات مربوطه هستند. در مقایسه با دانشجویانی که دوره پیش دندان پزشکی را گذرانده اند، تمامی این دانشجویان توسط سازمان CHED ارزیابی بیشتری می شوند و شرایط تحصیلی دشوارتری پیش روی خود خواهند داشت.

دیگر الزامات پذیرش رشته دندان پزشکی:

  • گواهی واجد شرایطی برای تحصیل در رشته دندان پزشکی CED
  • تمامی کسانی که مایل به تحصیل در رشته دندان پزشکی هستند، می بایست گواهی واجد شرایط خود را از سازمان CHED دریافت نمایند. بعضی از دانشگاه ها نیز این مدرک را به دانشجویان اهداء می نماید.
  • امتحان فیزیکی، روان شناسی، نگرش و مهارت

تمامی دانشجویان ملزم به گذر موفقیت آمیز امتحان فیزیکی، روانشناسی، نگرشی و مهارتی جهت پذیرش در دانشگاه های دندان پزشکی می باشند.

 تحصیل تخصص دندانپزشکی در فیلیپین

پس از گذر موفقیت آمیز امتحان برد تخصصی دندانپزشکی، دانشجویان قادر به انتخاب تخصص خود خواهند بود. اولین قدم جهت انتخاب زمینه تخصص، گذراندن دوره رزیدنتی در بیمارستان های معتبر و یا هر موسسه سلامت بهداشت می باشد. در کنار تکمیل دوره رزیدنتی، متقاضی ملزم به ارائه مقاله در باب زمینه تخصص مورد نظر خود می باشد. این دوره 2 تقریبا سال به طول می انجامد.

پس از تکمیل الزامات گفته شده در بالا، متقاضیان جهت ارسال تقاضا برای گواهی تخصص مورد نظر خود واجد شرایط می گردند. تعدادی مدرک نیاز است تا در برد تخصص دندانپزشکی فیلیپین ثبت گردند. روند ثبت از 4 مرحله تشکیل شده است:

  • فاز اول: گواهی واجد شرایط بودن فرد
  • فاز دوم: امتحانات گذرانده شده
  • فاز سوم: مهارت های بالینی و ارائه کیس
  • فاز چهارم: ارائه کیس بالینی

تقاضا برای شرکت در دوره های تخصصی دندانپزشکی روندی طولانی دارد. این دوره تحت هیچ شرایطی به طور قطع تعیین نمی گردد. این دوره به امتحانات و توانایی های شما بستگی دارد.

موارد زیر زمینه های گوناگون تخصص در رشته دندان پزشکی می باشند:

  1. پریودونتیکس: اصل تمرکز این شاخه بر بیماری مرتبط با لثه ها می باشد.
  2. ارتودنسی: در این شاخه علاقه مندان با ناهنجاری های فک و برطرف کردن مشکلات آن آشنا می شوند. این متخصصان جهت زیبا سازی و فرم دادن ساختار فک و دندان آموزش خواهند دید.
  3. زیبایی: این متخصصان در جهت زیبا سازی دندان های جلو آموزش خواهند دید.
  4. اندودونتیکس: این متخصصان در زمینه مشکلات ریشه دندان ها آموزش خواهند دید.
  5. پراستودونتیکس: این متخصصان جهت ساخت پروتز دندانی آموزش خواهند دید.
  6. جراحی دندان: این متخصصان جهت جراحی هایی از قبیل کشیدن دندان، کار گذاری ایمپلنت و غیره آموزش خواهند دید.
  7. پدیاتریک: تمرکز این متخصصان بر موارد دندان پزشکی کودکان خواهد بود.
امتحان برد تخصص دندانپزشکی در فیلیپین
امتحان برد تخصص دندانپزشکی در فیلیپین

امتحان برد تخصص دندانپزشکی در فیلیپین

برای تبدیل شدن به یک دندانپزشک در فیلیپین، فارغ التحصیلان این رشته نیازمند گذر موفقیت آمیز از برد تخصصی دندانپزشکی می باشند. برد دندان پزشکی امتحاناتی تحت مقررات حرفه ای ترتیب می دهد. برخلاف سایر امتحانات تخصص، این امتحان در فیلیپین شامل بخش نوشتاری و عملی نیز می گردد. امتحان عملی 1 ماه پس از امتحان کتبی برگزار می شود. 

سوالات امتحان از بخش های آناتومی، آناتومی دهانی، بافت شناسی عمومی، بافت شناسی دهانی، جنین شناسی، پاتولوژی دهانی، فیزیولوژی عمومی، فیزیولوژی دهانی و دیگر مباحث می باشد. جهت قبول شدن در این امتحان می بایست 75 درصد نمره را کسب نمود و با کسب 50 درصد نمره در این امتحان قبول نخواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی میرداماد در تماس باشید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما قرار دهند.

اسکرول به بالا