071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا

تحصیل در رشته مهندسی برق کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کانادا کشوری است که بازار کار خوبی برای مهندسی برق دارد. این کشور از لحاظ سطح رفاهی و امکاناتی که ارائه می دهد، جزء کشور های برتر به شمار می آید. برای تحصیل در رشته مهندسی برق کانادا می توانید دانشگاه های معتبر و معروفی را انتخاب نمایید. این مقاله توسط کارشناسان خبره موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد برای کمک به تصمیم گیری شما فراهم شده است.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته مهندسی برق در کانادا

شرایط تحصیل رشته مهندسی برق در کانادا

برخی از دانشگاه ها و کالج های برتر جهان در کشور کانادا واقع شده اند و دانشجویانی از سراسر جهان برای تحصیل در این دانشگاه ها به کانادا می آیند. کارشناسان روزنامه نگاری، سیاستمدارها، داروسازان، و فناوران تکنولوژی در دانشگاه هایی مانند دانشگاه تورنتو و دانشگاه مک گیل مشغول به فعالیت هستند. شما نیز این شانس را خواهید داشت که در کنار برخی از باهوش ترین افراد جهان کار کنید.کانادا تنوع جالبی از مدل های کالج از جمله کالج های پلی تکنیک (مدارس حرفه ای) را به شما ارائه می دهد. انتخاب این کالج ها بستگی به اهدافی دارد که دنبال آن هستید؛ ممکن است بخواهید الگوی نهادی متناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید. مهندسی برق (که گاهی اوقات مهندسی الکترونیک نیز خوانده می شود) به مطالعه و کاربرد برق، الکترونیک و الکترو مغناطیس می پردازد.مهندسی الکترونیک گاهی اوقت با تمرکز روی سیستم های الکترونیکی در مقیاس کوچک مانند رایانه ها و مدارهای الکتریکی و مهندسی برق متمرکز بر سیستم های الکتریکی و در مقیاس بزرگ مانند، انتقال نیرو و کنترل موتور، یک رشته جداگانه در نظر گرفته می شود. با این حال، اکثر مدارس در کانادا، این دو را از طریق مهندسی کامپیوتر ادغام می کنند.

شرایط پذیرش و تحصیل مهندسی برق کانادا
شرایط پذیرش و تحصیل مهندسی برق کانادا

مهندسی برق رشته ای در زمینه برق و فناوری می باشد. مهندسان برق سیستم های الکتریکی و سایر دستگاه های الکترونیکی را طراحی، توسعه، آزمایش و تعمیر می کنند. برخی از زیر مجموعه های مهندسی برق عبارتند از: طراحی روشنایی، مهندسی انرژی، نیرو و اندازه گیری، شبکه ها و سیستم های هوشمند برقی، الکترونیک و غیره.دوره های مهندسی برق بین رشته ای است. آنها بر اصول فیزیک، ریاضیات، الکترونیک، الکترو مغناطیس، علوم کامپیوتر و همچنین مفاهیم اساسی مهندسی برق و الکترونیک تمرکز دارند. شما یاد میگیرید که چگونه سیستم ها و دستگاه ها را از هم جدا کنید، درک کنید که چگونه کار میکنند و تعمیر میشوند. دوره ها همچنین بر پیشرفت وسایل فعلی، سیستم های ارتباطی، ایجاد دستگاه های بهتر و استفاده از فناوری های جدید برای بهبود سیستم های مورد استفاده روزانه افراد متمرکز می شوند.کار مهندسان برق بسیار مهم است. آنها در ایجاد و حفظ عملکرد دستگاه ها و سیستم ها از بسیاری از صنایع، از جمله میکرو الکترونیک، ارتباطات، سیم کشی روشنایی، انرژی تجدید پذیر و غیره نقش دارند؛ علاوه بر آن تلفن ها، رایانه ها، دستگاه های GPS، روبات ها، فناوری پزشکی و بسیاری دستگاه های دیگر از شگفتی های مهندسی هستند. پس از فارغ التحصیل شدن در رشته مهندسی برق، اهمیت برق و تولید برق را کاملا درک خواهید کرد. شما همچنین مهارت های تحلیلی و حل مسئله را توسعه می دهید. علاوه بر آن شما در کار و تحقیق خود از این وسایل برقی استفاده خواهید کرد که کار شما را آسان تر و کار آمد تر می کند.

شرایط پذیرش دانشگاه های کانادا

شرایط ورود به رشته مهندسی برق دانشجویان بین المللی در دانشگاه های متفاوت، با یکدیگر فرق می کند. در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با شرایط پذیرش دانشگاه انتاریورا برای شما آورده ایم. برای شرکت در دوره مهندسی برق دانشگاه انتاریو باید نمرات زیر را در زمینه های متفاوت کسب نمایید.

  • توابع پیشرفته (حداقل 70 درصد از نمره نهایی لازم است)
  • حساب و بردارها (حداقل 70 درصد از نمره نهایی لازم است)
  • فیزیک (حداقل 70 درصد از نمره نهایی لازم است)
  • شیمی (حداقل 70 درصد از نمره نهایی لازم است)
  • زبان انگلیسی (ENG4U)(حداقل 70 درصد از نمره نهایی لازم است)

هزینه تحصیل رشته مهندسی برق در دانشگاه های کانادا

در مقایسه با بسیاری از کشورها، تحصیل در کانادا بسیار مقرون به صرفه است. برای شهریه و هزینه های زندگی به احتمال زیاد سالانه بین 20.000 تا 30.000 دلار نیاز دارید؛ اما این هزینه فقط شهریه و خرج و مخارج زندگی را پوشش می دهد و با توجه به دانشگاهی که ثبت نام کرده اید و سبک زندگی هزینه ها متفاوت می باشد. برای مهاجرت به کانادا شما حداقل باید12.000.00 دلار کانادا علاوه بر هزینه زندگی در طول دوران تحصیل خود نیز داشته باشید.

حمل و نقل

بسته به محل زندگی شما، ممکن است بتوانید با دوچرخه یا با پای پیاده به دانشگاه بروید. بسیاری از دانش آموزان، به ویژه دانشجویان در شهرهای بزرگتر، حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو، قطارهای مسافربری یا کشتی را انتخاب می کنند. کرایه های حمل و نقل عمومی یک طرفه به طور معمول چند دلار و گذرنامه های ماهانه در حدود 80 تا 150 دلار هزینه دارد، اگرچه بسیاری از ارائه دهندگان حمل و نقل تخفیف های دانشجویی را ارائه میدهند.

بیمه سلامت

تمامی دانشجویان بین المللی در کانادا باید دارای بیمه درمانی باشند، و پوشش پزشکی موجود در هر استان متفاوت است و آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند، و لابرادور و ساسکاچوان دانشجویان بین المللی را تحت برنامه های مراقبت بهداشتی استان خود قرار می دهند؛ اما پوشش کلی به مدت زمان اقامت شما بستگی دارد.

تحصیل دکترای رشته مهندسی برق در کانادا

دکترای رشته مهندسی برق و کامپیوتر برای دانشجویانی که علاقمند به تحصیل و تحقیقات پیشرفته در سیستم های ارتباطی و فناوری های زیست پزشکی، کامپیوتر و سیستم های نرم افزاری، سیستم های انرژی یا میکرو و نانو و تکنولوژی هستند، ارائه شده است.مهندسان برق و کامپیوتر سیستم های محاسباتی را توسعه می دهند، از معماری تراشه گرفته تا برنامه های کاربردی موبایل، تا پروتکل های ارتباطی و همچنین سیستم های انرژی که به این دستگاه ها و سایر سیستم های الکتریکی اجازه می دهد تا کار کنند. این رشته تاثیر بسیار زیادی برجامعه دارد؛ زیرا به طراحی سیستم هایی که از سلامتی گرفته تا تامین مالی و ایمنی کمک می کند.

در این رشته تحصیلی، دانش آموزان می توانند در تحقیقات مربوط به فناوری های بسیار نزدیک یا در حال حاضر در بازار یا فناوری هایی که در مراحل اولیه تحقیق مانند محاسبات کوانتومی یا نانولوله های کربن قرار دارند، مشارکت کنند. رشته دکتری برای توسعه توانایی متقاضیان طراحی شده است. متقاضیان این رشته تحصیلی باید از جایگاه علمی بالایی برخوردار باشند و استعدادی را برای پذیرش پژوهش در مقطع دکتری نشان دهند.حداقل 24 واحد درسی تایید شده برای ورود به مقطع دکترا لازم است. دوره های در نظر گرفته شده برای ارائه هر دو مهارت عمومی و فکری و تخصص در یک دانشگاه در نظر گرفته شده است. در مقطع دکتری دانشجویان به طور معمول ملزم به گذراندن حداقل 3 جلسه ترم زمستانی در دانشگاه هستند. اگرچه در برخی شرایط گذراندن دوره کارشناسی ارشد، در 2 سال امکان پذیر است. کل مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا رشته مهندسی برق 6 سال می باشد.

شرایط کار رشته مهندسی برق در کانادا

مهندسان برق وظیفه پیاده سازی و طراحی قطعات را برای هر وسیله ای که از برق استفاده می کند را بر عهده دارند. همچنین خود دستگاه ها مهندسان برق باید روی تولید نیرو به دستگاه یا محصول تمرکز کنند. این دستگاه ها می توانند شامل هرگونه کار با برق شوند. مهندسان برق نیز روی تحقیق و ایجاد بهبود محصولات و دستگاه ها تمرکز می کنند.این دستگاه ها می توانند شامل هرگونه کار با برق شوند. جهت کار در کانادا به ویژه در این رشته، مهندسان اغلب در تیم ها برای حل مسائل پیچیده ای که با آنها سروکار دارند کار می کنند. در اکثر مواقع، این تیم ها از مهندسین با تخصص در زمینه های مختلف تشکیل شده اند، بنابراین این گروه از تجهیزات لازم جهت دستیابی به راه حل نیاز الکتریکی در یک محصول برخوردار هستند. بنابراین، مهم است که مهندسین در تیم باشند. آنها همچنین باید قادر به برقراری ارتباط، خلق ایده ها و جهت گیری باشند. علاوه بر آن به خوبی حل کننده مشکل باشند و بتوانند به صورت خلاقانه فکر کنند.مهندس برق شدن برخی از شرایط تحصیلی از جمله داشتن حداقل مدرک کارشناسی را دارد. بیشتر مشاغل شخصی را برای این مقام در نظر نمی گیرند مگر اینکه مدرک تحصیلی داشته باشند و بیشتر مشاغل به مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در مهندسی برق نیاز دارند. همچنین ممکن است برخی از شرکت ها نیاز به مهندسان برق با سابقه کار داشته باشند.

شرایط کار رشته مهندسی برق کانادا
شرایط کار رشته مهندسی برق کانادا

وظایف مهندس برق

وظایف مهندس برق عبارتست از:

  • پروژه های تکمیل شده را برای اطمینان از مطابقت با استانداردهای طراحی بررسی می کنند.
  • اصول تئوری برق را در پروژه های مهندسی را بررسی می کنند.
  • طراحی، تعمیر و نگهداری ابزار و تجهیزات الکتریکی را بهبود میبخشند.
  • در صورت لزوم نظارت و آموزش کارمندان پروژه را انجام میدهند.

حقوق و دستمزد مهندسین برق در کانادا

حقوق و دستمزد مهندسین برق در کانادا بین 2.639 دلار کانادا در هر ماه (حداقل حقوق) تا 8.797 دلار کانادا در هر ماه (حداکثر حقوق.) می باشد.حداقل حقوق مهندسین برق در هر ماه 5.865 دلار کانادا می باشد. بدین معنا که نیمی (50 درصد) از افرادی که به عنوان مهندس برق در کانادا فعالیت می کنند کمتر از 5.865 دلار کانادا در آمد دارند، در حالیکه نیمی دیگر بیش از 5.865 دلار کانادا در آمد دارند. به طور کلی شما میخواهید در سمت راست نمودار باشید، یعنی گروهی که بیش از 5.865 دلار کانادا درآمد دارند.با مطالعه نمودار توزیع حقوق 25 درصد از افرادی که به عنوان مهندس برق مشغول به کار هستند کمتر از 3.827 دلار کانادا در آمد دارند در حالیکه 75 درصد از آنها بیش از 3.827 دلار کانادا در آمد را کسب می کنند. همچنین 75 درصد از افرادی که به عنوان مهندس برق فعالیت دارند کمتر از 7.331 دلار کانادا حقوق دریافت می کنند، در حالیکه 25 درصد از مهندسین بیشتر از 7.331 دلار کانادا در آمد دارند.

بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته مهندسی برق

در این مقاله برای شما لیست بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته برق را آورده ایم:

  • دانشگاه آلبرتا، ادمونتون کانادا
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا ونکوور کانادا
  • دانشگاه تورنتو کانادا
  • دانشگاه مک گیل، مونترال کانادا
  • دانشگاه آلبرتا
  • کالج تورنتو کانادا
  • دانشگاه ویندزور کانادا
  • دانشگاه واترلو کانادا
  • کالج ست کلیر کانادا
  • دانشگاه یورک، تورنتو کانادا
  • دانشگاه کلگری کانادا

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با دریافت ویزای کاری کانادا و تحصیل در کانادا می توانید به صورت حضوری به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمایید.

مطالب بیشتر:

تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل در کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

سوالات متداول در مورد تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا

1- شرایط پذیرش دانشگاه های کانادا چگونه میباشد ؟

شرایط ورود به رشته مهندسی برق دانشجویان بین المللی در دانشگاه های متفاوت، با یکدیگر فرق می کند. در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با شرایط پذیرش دانشگاه انتاریورا برای شما آورده ایم. برای شرکت در دوره مهندسی برق دانشگاه انتاریو باید نمرات زیر را در زمینه های متفاوت کسب نمایید.

  • توابع پیشرفته (حداقل 70 درصد از نمره نهایی لازم است)
  • حساب و بردارها (حداقل 70 درصد از نمره نهایی لازم است)
  • فیزیک (حداقل 70 درصد از نمره نهایی لازم است)
  • شیمی (حداقل 70 درصد از نمره نهایی لازم است)
  • زبان انگلیسی (ENG4U) حداقل 70 درصد از نمره نهایی لازم است

2- هزینه تحصیل رشته مهندسی برق در دانشگاه های کانادا چقدر است ؟

در مقایسه با بسیاری از کشورها، تحصیل در کانادا بسیار مقرون به صرفه است. برای شهریه و هزینه های زندگی به احتمال زیاد سالانه بین 20.000 تا 30.000 دلار نیاز دارید؛ اما این هزینه فقط شهریه و خرج و مخارج زندگی را پوشش می دهد و با توجه به دانشگاهی که ثبت نام کرده اید و سبک زندگی هزینه ها متفاوت می باشد. برای مهاجرت به کانادا شما حداقل باید12.000.00 دلار کانادا علاوه بر هزینه زندگی در طول دوران تحصیل خود نیز داشته باشید.

3- هزینه حمل و نقل در کشور کانادا چقدر است ؟

بسته به محل زندگی شما، ممکن است بتوانید با دوچرخه یا با پای پیاده به دانشگاه بروید. بسیاری از دانش آموزان، به ویژه دانشجویان در شهرهای بزرگتر، حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو، قطارهای مسافربری یا کشتی را انتخاب می کنند. کرایه های حمل و نقل عمومی یک طرفه به طور معمول چند دلار و گذرنامه های ماهانه در حدود 80 تا 150 دلار هزینه دارد، اگرچه بسیاری از ارائه دهندگان حمل و نقل تخفیف های دانشجویی را ارائه میدهند.

4- تحصیل دکترای رشته مهندسی برق در کانادا به چه صورت است ؟

دکترای رشته مهندسی برق و کامپیوتر برای دانشجویانی که علاقمند به تحصیل و تحقیقات پیشرفته در سیستم های ارتباطی و فناوری های زیست پزشکی، کامپیوتر و سیستم های نرم افزاری، سیستم های انرژی یا میکرو و نانو و تکنولوژی هستند، ارائه شده است.مهندسان برق و کامپیوتر سیستم های محاسباتی را توسعه می دهند، از معماری تراشه گرفته تا برنامه های کاربردی موبایل، تا پروتکل های ارتباطی و همچنین سیستم های انرژی که به این دستگاه ها و سایر سیستم های الکتریکی اجازه می دهد تا کار کنند. این رشته تاثیر بسیار زیادی برجامعه دارد؛ زیرا به طراحی سیستم هایی که از سلامتی گرفته تا تامین مالی و ایمنی کمک می کند .

5- وظایف مهندس برق در کشور کانادا چیست ؟

  • پروژه های تکمیل شده را برای اطمینان از مطابقت با استانداردهای طراحی بررسی می کنند.
  • اصول تئوری برق را در پروژه های مهندسی را بررسی می کنند.
  • طراحی، تعمیر و نگهداری ابزار و تجهیزات الکتریکی را بهبود میبخشند.
  • در صورت لزوم نظارت و آموزش کارمندان پروژه را انجام میدهند.

6- حقوق و دستمزد مهندسین برق در کانادا چقدر است ؟

حقوق و دستمزد مهندسین برق در کانادا بین 2.639 دلار کانادا در هر ماه (حداقل حقوق) تا 8.797 دلار کانادا در هر ماه (حداکثر حقوق.) می باشد.حداقل حقوق مهندسین برق در هر ماه 5.865 دلار کانادا می باشد. بدین معنا که نیمی (50 درصد) از افرادی که به عنوان مهندس برق در کانادا فعالیت می کنند کمتر از 5.865 دلار کانادا در آمد دارند، در حالیکه نیمی دیگر بیش از 5.865 دلار کانادا در آمد دارند.

7- بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته مهندسی برق کدامند ؟

  • دانشگاه آلبرتا، ادمونتون کانادا
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا ونکوور کانادا
  • دانشگاه تورنتو کانادا
  • دانشگاه مک گیل، مونترال کانادا
  • دانشگاه آلبرتا
  • کالج تورنتو کانادا
  • دانشگاه ویندزور کانادا
  • دانشگاه واترلو کانادا
  • کالج ست کلیر کانادا
  • دانشگاه یورک، تورنتو کانادا
  • دانشگاه کلگری کانادا

8- بیمه سلامت در کشور کانادا به چه صورت میباشد ؟

تمامی دانشجویان بین المللی در کانادا باید دارای بیمه درمانی باشند، و پوشش پزشکی موجود در هر استان متفاوت است و آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند، و لابرادور و ساسکاچوان دانشجویان بین المللی را تحت برنامه های مراقبت بهداشتی استان خود قرار می دهند؛ اما پوشش کلی به مدت زمان اقامت شما بستگی دارد.

9- زیر مجموعه های رشته ی برق در کشور کانادا کدامند ؟

برخی از زیر مجموعه های مهندسی برق عبارتند از: طراحی روشنایی، مهندسی انرژی، نیرو و اندازه گیری، شبکه ها و سیستم های هوشمند برقی، الکترونیک و غیره.دوره های مهندسی برق بین رشته ای است. آنها بر اصول فیزیک، ریاضیات، الکترونیک، الکترو مغناطیس، علوم کامپیوتر و همچنین مفاهیم اساسی مهندسی برق و الکترونیک تمرکز دارند.

اسکرول به بالا