071-91009294  | 021-88724227  |

تجربه زندگی در آلمان

تجربه زندگی در آلمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

آلمان کشوری با بهترین کیفیت های زندگی، هزینه های مناسب و دانشگاه های فوق العاده از دیرباز مورد توجه ایرانیان آریایی بوده است که تا حدودی ریشه های فرهنگی خود را جدا از آلمانی ها نمی دانند. در این کشور ثروتمند و پهناور شما با هر بودجه ای می توانید هزینه های زندگی خود را تامین کنید و از زندگی در این کشور لذت ببرید. این مقاله که به کمک مشاوران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد تهیه و تدوین شده است به همه پاسخ های شما در مورد مزایا و مشکلات زندگی در آلمان پاسخ داده می شود. مشاوران و وکلای ما در این موسسه برتر کشور با بهترین خدمات و مشاوره ها در خدمت شما می باشند تا بهترین گزینه مناسب برای کار و زندگی و تحصیل در کشورهای اروپایی را به شما ارائه دهند.

تجربه افراد از زندگی در کشور آلمان

آلمان کشوری است که علی رغم یک تاریخچه نه چندان روشن در قرن بیستم، خود را به سرعت به یکی از رهبران جهانی تبدیل کرد. این ملت تا حدودی در هر دو جنگ جهانی که اتفاق افتاد، مسئول بود و ننگ هولوکاست چیزی است که ممکن است هرگز از بین نرود. این نشانه های تاریخی برای همه در معرض نمایش گذاشته شده است تا همه در موزه ها، تورهای اسرای جنگی و داستان های دیوار برلین مشاهده کنند، به طوری که آنچه پیش از این اتفاق افتاد، هرگز دوباره اتفاق نیفتد.

در تابستان سال 1989، بیش از 50 سال پس از اتمام جنگ جهانی دوم و تقسیم کشور آلمان، انقلابی مسالمت آمیز به نام ” دی ونده” روی داد که منجر به اتحاد مجدد شد. مجارستان یک دولت اصلاح طلب را پشت سر گذاشت، مرزهای خود را باز کرد، و بسیاری از بخش های آلمان شرقی به سمت آلمان غربی رفتند و این کار برای ایجاد ناآرامی کافی بود.

آلمان اکنون نقش مهمی را در اتحادیه اروپا ایفا می کند و ورود ملل شرقی به این بلوک را برای اتحاد بیشتر تشویق می کند. حتی در سال های رکود اقتصادی بزرگ، این کشور به لطف شاخص های اقتصادی قدرتمند، این دوران را نسبتاً خوب گذراند. در هنگام زندگی در آلمان چندین نکته مثبت و منفی وجود دارد که باید آنها را مورد توجه قرار دهید. در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که اگر در شهر های صنعتی آلمان زندگی می کنید باید در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال، فردی را در نظر بگیرید که در IT کار می کند، یک خانواده دارد، همسرش کار نمی کند و در یک آپارتمان اجاره ای زندگی می کند. بنابراین این فرد یک زندگی معمولی دارد. آن ها می توانند از عهده هر آنچه که میخواهند، در بیایند. بیشترین هزینه برای مواد غذایی با کیفیت خوب و هر از گاهی سفر صرف می شود.

آن ها می توانند لباس های مناسب، دو اتومبیل، گاهی اوقات شام در رستوران، پیک نیک یک روزه خارج از شهر یک بار در ماه، تعطیلات کوتاه زمستانی و تعطیلات تابستانی معمولی در کنار ساحل، لوازم خانگی جدید در صورت نیاز را داشته باشند. این بستگی به معیارهای زیادی دارد آیا شما مجرد هستید، آیا فرزند دارید، نیازهای شما چیست، مهارت ها، تجربه و تحصیلات شما چیست.

اما، حتی یک کارگر “عادی” نیز می تواند از عهده یک زندگی بسیار خوب در بیاید هر کسی که کار می کند می تواند این کار را انجام دهد. تنها تفاوت این است که شما می خواهید در یک مرسدس بنز یا یک فورد رانندگی کنید، آیا می خواهید هر آخر هفته به رستوران بروید یا خیر، آیا می خواهید به تعطیلات تابستانی تجملی بروید یا چیزی ارزان تر و عادی تر، آیا می خواهید لباس برند D&G بخرید یا برند C&A داشته باشید.

از نظر اجتماعی، در سراسر آلمان بارها، رستوران ها و رویدادهای زیادی وجود دارد. برای معاشرت با مردم – آلمانی ها کمی بسته هستند، اما مطمئن باشید که شما می توانید کسی را پیدا کنید. آلمان هنوز در حال توسعه است، بسیاری از آثار ساختمانی را در سراسر کشور مشاهده خواهید کرد. طبیعت زیبایی دارد و به خوبی حفظ شده است، شما به سختی می توانید زباله یا آلودگی پیدا کنید (به جز در شهرهای بزرگ).

آمار بیکاری کشور آلمان 
آمار بیکاری کشور آلمان

آمار بیکاری کشور آلمان 

آلمان یکی از کشورهای اروپای غربی و مناظر طبیعی آن متشکل از جنگل، رودخانه، رشته کوه و سواحل دریای شمال است. این کشور تاریخی 2 هزار ساله دارد. برلین پایتخت آن،مهد هنر تفریحات شبانه، دروازه براندنبورگ و بسیاری از شهرهای دیگر در جنگ جهانی دوم شرکت داشته اند.

مونیخ به جشنواره های آبجو ” اکتبرفست” معروف است. فرانکفورت با آسمان خراش های خود، جایگاه بانک مرکزی اروپاست. میزان بیکاری در آلمان به پایین ترین سطح خود در 39 سال اخیر رسیده است.

افرادی که قصد مهاجرت کاری به آلمان را دارند باید بدانند که میزان متوسط بیکاری فصلی آلمان در سال 2019 کمتر از 3 درصد در جولای بوده است که نسبت به ماه گذشته ( 3.1% ) کاهش داشته است. این میزان پایین ترین نرخ بیکاری از فوریه 1980 است، این در حالی است که میزان بیکاری کمتر شده اما اشتغال رشد چندانی نداشته است.

تعداد افراد بیکار در ماه جولای 1.5 درصد کاهش یافته است و از 1.35 میلیون نفر در ماه جون به 1.33 میلیون نفر در ماه جولای رسیده است. در حالی که تعداد افراد کارمند عملا بدون تغییر و 42.31 میلیون نفر می باشد. در مقایسه با جولای 2018، تعداد بیکاران از 1.47 میلیون نفر، 9.5% کاهش و تعداد افراد شاغل از 41.74 میلیون نفر، 1.4 % افزایش یافته است.

در ماه جولای میزان بیکاری جوانان، با سرشماری متقاضیان کار زیر 25 سال، 5.6 % ثابت بوده است. اطلاعات مجزا از سوی اداره کار نشان می دهد که میانگین تعداد بیکاران فصلی از 40000 نفر در ماه گذشته به 2.289 میلیون نفر در آگوست 2019 افزایش پیدا کرده است که این تعداد مطابق با انتظارات بازار، پس از افزایش یک هزار نفری ماه قبل بوده است. میزان بیکاری بدون تغییر و 5% و همچنان به کمترین میزان از زمان اتحاد مجدد آلمان در 1990 نزدیک است.

  • میزان نیروی کار 3.00%
  • بالاترین واحد 3.10%
  • پایین ترین واحد 11.50 %
  • میزان بیکاری 0.40%

برخورد و رفتار مردم اتریش با مهاجرین و خارجی ها

آلمانی ها بسیار رک هستند: اصلا غیر معمول نیست که یک غریبه اشتباهات را به شما متذکر شود. مثلا اگر شما از خط مخصوص چهار راه عبور کنید رانندگان به شما تذکر می دهند. معمولا خارجی ها احساس می کنند که این نوع طرز برخورد نسبت به آنها برجسته است اما این درست نیست. این حتی برای شهروندان آلمانی اتفاق می افتد. از آنجا که ما با چنین مواردی در کشور خودمان روبه رو نیستیم ممکن است اینطور برداشت کنیم که این رفتار برای مجزا کردن خارجی ها است.

زبان پیچیده: این یک حقیقت است که زبان آلمانی نسبت به انگلیسی پیچیده تر است. در برخی از مغازه ها افراد از صحبت کردن به زبان انگلیسی امتناع می کنند زیرا نمی خواهند مشتری را بد راهنمایی کنند. هر چند که برخی هستند که با خارجی ها که متعلق به آنجا نیستند رفتار نژاد پرستارانه دارند. اما آسان است که چنین رفتارهایی را نادیده بگیرید و از آنها عبور کنید. 

از کجا آمده اید و چه کار می کنید: اگر شما دانشجو دانشگاه هستید یا کارهای تخصصی انجام می دهید، رفتار مردم با شما کاملا نسبت به افراد غیر حرفه ای و پناهنده فرق می کند. این مهم نیست که آلمان چقدر پیشرفته است، تبعیض قائل شدن طبیعت انسان است. همچنین اینکه از کجا آمده اید تا حد زیادی در طرز برخورد مردم تاثیر گذار است. اگر از آمریکا یا کشورهای غرب اروپا باشید بسیار مورد احترام مردم هستید. اگر شما رنگ پوست تیره تر داشته باشید زندگی کمی سخت است.

فاکتور یکپارچگی: بیشتر از هر نکته ای که در بالا در مورد نحوه برخورد مردم ذکر شد ادغام شدن با فرهنگ آلمان مهم است. این بدین معنا است که تا جای ممکن به قوانین احترام بگذارید. برای مثال با بی توجهی از وسط خیابان عبور نکنید، وقت شناس باشید، معمولا پنج دقیقه زودتر از زمان مورد نظر در مکان حضور داشته باشید، حفظ رفتار مناسب در مکان های عمومی، صدای خود را پایین نگه دارید، برای مردم مخصوصا زمان سوار یا پیاده شدن از وسایل حمل و نقل عمومی راه ایجاد کنید.

شرایط زندگی در آلمان چگونه است
شرایط زندگی در آلمان چگونه است

شرایط زندگی در آلمان چگونه است

اکثر شهرهای آلمان نظم و قانون قدرتمندی دارند که تحت تأثیر بروکراسی دقیق و کارآمد می باشد. مردم طبق قوانین بهداشت، شهرها را تمیز نگه می دارند. مقررات زیادی درباره زندگی روزمره علی الخصوص در شهرهای کوچک وجود دارد. به عنوان مثال،در سوابیا منطقه ای در آلمان، قوانینی نظافتی وجود دارد که به سال 1492 باز می گردد. در سوابیا سنت Kehrwoche رواج دارد که معنای هفته جاروکشی است و ساکنین موظفند خانه و محله خود را تمیز کنند.

5 آماری درباره ذرات موجود در هواست که می تواند باعث آسیب به ریه ها شود. میزان PM2.5 در آلمان “14 میلی گرم در متر مکعب” است که بالاتر از میانگین است. این ذرات از “تولید برق، گرمایش خانگی و وسایل نقلیه” حاصل می شوند. آلمان از انرژی تجدید پذیر چندانی استفاده نمی کند، در نتیجه استفاده از زغال سنگ باعث می شود مقدار PM2.5 افزایش یابد. با این حال، کیفیت آب آلمان به گفته 91% از مردم، عالی است.

حس برقرار ارتباط اجتماعی برای متوسط شهروندان آلمانی بسیار قوی است و نظرسنجی انجام شده توسط OECD نشان می دهد که 90% از آلمانی ها بر این باورند که همواره در زمان نیاز و مشکلات افرادی هستند که به کمکشان بیاید. این حس پشتیبانی از یکدیگر جز جدایی ناپذیر از فرهنگ آلمان است.

متوسط خانوارهای آلمانی درآمدی بیشتر از هزینه های زندگی دارند و قادرند برای خود و خانواده بیش از نیازهایشان خرج کنند. این موضوع به این دلیل است که متوسط کارگران آلمانی امنیت و درآمد شغلی بیشتری نسبت به سایر کشورها دارند.

به طور کلی، شرایط زندگی کودکان از کیفیت بالایی برخوردار است. با این حال 31.7 % از کودکان آلمانی در خانه هایی زندگی می کنند که شرایط محیطی نامساعدی دارد، که بدان معناست این کودکان نسبت به سایر همسالان خود از بسیاری امکانات از جمله خانه هایی با فضای باز برای بازی، لباس زمستانه، تماشای فیلم یکبار در ماه و… محروم هستند. گرچه کودکان خانواده های سطح بالا زندگی با کیفیتی دارند، اما مردم از خانواده های سطح پایین اقتصادی و اجتماعی زورگیری می کنند.

امید به زندگی در آلمان تقریبا 81 سال است که به میانگین اروپا ( 80 سال) نزدیک است. امید به زندگی در زنان 84 سال و در مردان 79 سال است. این نشان می دهد با گذشت زمان امید به زندگی بیشتر شده، زیرا در سال 2002 امید به زندگی زنان 81 سال و مردان 75 سال بوده است. دسترسی آسان به خدمات درمانی خوب و غذا و آب باکیفیت در این امر نقش دارد.

از لحاظ آموزش، 3 % از کارگران بزرگسال آلمانی تحصیلات متوسطه خود را به پایان رسانده اند. بزرگسالان مهارت خواندن و نوشتن و آشنایی با اعداد را دارند که مشابه سایر کشورهای اروپایی است. همچنین، حدود 75% از افراد 15 تا 64 ساله در آلمان مشغول به کار هستند.

شرایط زندگی میانگین شهروندان آلمانی به مراتب بهتر از پناهندگانی است که در کمپ های کثیف در شرایط وحشتناک زندگی می کنند. آنها به سرویس های بهداشتی تمیز دسترسی ندارند و در اتاق های شلوغ زندگی می کنند. برخی اعتقاد دارند که آلمان برای جلوگیری از ورود پناهجویان این شرایط را بوجود آورده است.

میزان بیکاری در روستاهای آلمان زیاد است و اکثر روستاییان برای کاریابی به شهرها نقل مکان کرده اند. مشاغل روستایی از جمله کشاورزی، رو به زوال است. طبق اداره آمار فدرال، سالانه مردم بیشتری برای یافتن شغل جدیدی به شهرها نقل مکان می کنند.

جمعیت آلمان رو به پیر شدن است و تعداد درگذشتگان بیشتر از متولد شدگان است. افراد 50-60 ساله در حال بازنشسته شدن هستند و همچنان تعداد جوانان برای جایگزینی در مشاغل کافی نیست. طبق یک بررسی آلمان حداقل به 260000 مهاجر در سال نیاز دارد تا بتواند کمبود نیروی کار خود را تامین کند.

مزایا و معایب و مشکلات زندگی در آلمان 

آلمان کشوری مقرون به صرفه برای زندگی است. هزینه زندگی در آلمان برای بسیاری از خانواده ها اعم از کم جمعیت و پرجمعیت بسیار کمتر از هزینه زندگی در شهرهایی مانند بوستون، نیویورک سیتی یا حتی شیکاگو می باشد. مکان های بسیار زیبایی در برلین، مونیخ و سایر شهرها وجود دارد، برخی از شهرها چندان بزرگ نیستند، اما امکانات موجود در آنها تمام نیازهای شما را برآورده خواهند ساخت. حتی اگر قصد زندگی در شهرهای کوچک و روستاها را داشته باشید، می توانید پول بیشتری پس انداز کنید.

ساختار بیمه درمانی از تمام خانواده ها در هر سطح اقتصادی پشتیبانی می کند. هر فرد در آلمان باید دارای بیمه درمانی باشد. اگر در سال حدود 60000 دلار درآمد داشته باشید،می توانید از خدمات عمومی با هزینه های کم استفاده کنید. این سیستم درمانی جهانی نیست، اما مشارکت و همکاری در آن اجباری است. زمانی که برای هزینه ها برنامه ریزی کنید و برای ویزیت پزشک وقت گرفته باشید، می توانید از این سیستم حداکثر استفاده را داشته باشید. هزینه متوسط برای مدیریت گزینه های عمومی حدود 300 یورو در ماه برای هر نفر است.

شبکه های حمل و نقل عمومی در آلمان به خوبی توسعه یافته اند. اگر قصد تردد در هر یک از شهرهای آلمان را داشته باشید، می توانید به راحتی از اتوبوس یا قطار استفاده کنید. کرایه ها بسیار رقابتی هستند، به ویژه اگر برای تردد ماهیانه و یا سالیانه بلیط تهیه کنید. به لطف زیر ساختارهای عالی این کشور، می توانید بدون داشتن وسیله نقلیه در شهرها تردد کنید، اما اگر قصد سفر به خارج از شهر را داشته باشید، می توانید خودرویی کرایه کنید.

گاهی اوقات به ویژه در تعطیلات آخر هفته، مناطق روستایی با کمبود خدمات حمل و نقل مواجه هستند. اما همچنان برخی از خدمات اتوبوس منطقه ای می توانند شما را به مقصد مورد نظر برسند. حتی شهرهای کوچک در کوهستان ها نیز به خوبی به این شبکه متصل هستند، بنابراین می توانید تمام روز پیاده روی کنید و شب برای شام و نوشیدنی به خانه خود بازگردید.

معایب و مشکلات زندگی در آلمان

در آلمان با کمبود تنوع در انتخاب مواد غذایی مواجه خواهید شد. با مهاجرت به آلمان انتظار دارید که غذاهای متنوع زیادی را که بخشی از فرهنگ غذایی این کشور است، امتحان کنید. شما می توانید انواع سوسیس ها، سیب زمینی و غذاهای ترش متنوع لذت ببرید. اگر از کلم ترش خوشتان نمی آید، مجبورید با آن کنار بیایید، چون در برخی جوامع بسیار رایج است.

در آلمان می توانید از خوردن غذاهای مکزیکی، ژاپنی و ویتنامی لذت ببرید، اما در این کشور برگر و باربکیو یافت نمی شود! نوع در تفریحات شبانه در آلمان نیز کم است. اگر برای ملاقات دوستان یا تفریح به بار یا کافه می روید، باید گفت که تقریبا تمام آنها یکسان هستند. می توانید از مزارع متنوع جو ( تولید آبجو) لذت ببرید ولی اکثر میخانه ها شبیه به هم هستند. برای سرگرمی می توانید غذایی تهیه کنید و در گوشه ای با دوستان خود گپ بزنید، اما پیدا کردن مکانی امن، خوش قیمت و پر جنب و جوش در برخی شهرها کمی مشکل است.

در آلمان تقریبا همه مکان ها در یکشنبه ها تعطیل هستند. اگر به دنبال کشوری هستید که یک روز در هفته مرخصی داشته باشید، آلمان بسیار مناسب شما خواهد بود، زیرا یکشنبه ها روز تعطیل است. به جز پمپ های سوخت و تعداد کمی از کیوسک ها، همه مکان ها تعطیل می باشند. این بدان معناست که اگر به چیزی نیاز اضطراری پیدا کنید، ممکن است به سختی آن را بیابید و مجبور شوید هزینه گزافی بابت آن پرداخت کنید. همچنین در این روز باید در خانه،غذای خود را تهیه کنید، زیرا رستوران ها نیز بسته هستند. اما اگر تمایل داشته باشید می توانید از غذاهای خیابانی لذت ببرید. 

میزان جرم و جنایت در آلمان
میزان جرم و جنایت در آلمان

میزان جرم و جنایت در آلمان

کمترین میزان جرم و جنایت در فرانکفورت و دوسلدورف وجود دارد. میزان جرم و جنایت در سراسر آلمان قابل مقایسه با غرب است. مقایسه میزان جرم و جنایت در آلمان و آمریکا تنها تفاوت های کمی را نشان می دهد.

آمار اداره تحقیقات جنایی فدرال آلمان (BUNDESKRIMINALAMT یا BKA ) در سال 2017 

آمار پلیس از میزان جرم و جنایت حاکی از آن است که تعداد جرایم ثبت شده به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است ( به 9.6% کاهش پیدا کرده است ). هر چند که زمانی که به جرایم مربوط به خارجی ها ( که در سال 2016 شاهد افزایش 21.1% بود ) نگاه می کنیم تنها کاهش کمتر از 5.1% در کل جرایم به ثبت رسیده است. علیرغم اینها، میزان جرایم گزارش شده در طول 20 سال گذشته در پایین ترین سطح خود قرار دارد. کاهش کمی در گروه جرایم خشن ( 2.4%) اتفاق افتاده است. قتل و اقدام به قتل عمد ( 1.6% )، آسیب های جسمی (2.8%) و آسیب های جسمی جدی ( 2.1%) کاهش داشته است. 

گزارش های سرقت به میزان زیادی ( 9.7%) کاهش یافته است. دیگر کاهش های قابل توجهی در بخش سرقت های کلی ( 11.8%)، سرقت از خانه ( 23%)، سرقت از مغازه ( 6.6%) بوده است. مسئولین از افزایش قابل توجه جرایم اقتصادی ( 28.7%)، جرایم مواد مخدر ( 9.2%) و جرایم مسلحانه ( 10.3%) خبر می دهند.

تجاوز جنسی، تهدید جنسی و حملات جنسی به 30 درصد افزایش پیدا کرده است که تا اندازه ای به تقویت قوانین مربوط به جرایم جنسی که در واکنش به تجاوزهای جنسی در کلن و دیگر شهرها در طی سالهای 2016-2015 رخ داد مربوط می شود. قوانین سختگیرانه تری در اوایل سال 2017 اجرا شد. برخی از ناظران هنوز مدعی هستند که آمارهای رسمی همیشه محاسبات دقیق را ارائه نمی دهند و تمام جرایم گزارش شده به اداره پلیس در فرم رسمی گزارش پلیس ارائه نمی شود.

گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد پلیس قربانیان را از تهیه گزارش های رسمی منصرف می کند به این دلیل که شانس کمی برای دستگیری مظنونین وجود دارد. این ممکن است گزارش کلی فعالیت جنایی را از بین ببرد. توریست ها معمولا قربانی ربوده شدن کیف پول یا جیب بری در مناطق توریستی و پر ترافیک می شوند ( برای مثال ایستگاه قطار، کافی نت، رستوران های شلوغ یا بازارهای سرباز ) اما جرایم خشن علیه توریست ها تقریبا نادر است.

طبق آخرین آمارها از ایالت هسن که در سال 2018 منتشر شده است ( که شامل فرانکفورت نیز می شود ) میزان اکثر گروه های جرایم بین سال های 2016 تا 2017 به طور یکسانی باقی مانده است. اما بخش های زیر شاهد افزایش یا کاهش چشمگیری بوده اند: دزدی 15-%، سرقت 15-%، جرایم خیابانی 12-%، جرایم جنسی 22 +%

هزینه زندگی در آلمان

هزینه زندگی: تقریبا 850 یورو در ماه برای هزینه های زندگی . آلمان در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای اروپایی، زیاد گران نیست. هزینه غذا، مسکن، لباس و فعالیت های فرهنگی کمی بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است. به طور میانگین، دانشجویان در آلمان 850 یورو در ماه برای هزینه های زندگی خرج می کنند. بیشترین هزینه مربوط به اجاره خانه است.

شما باید انتظار پرداخت هزینه های زیر را در طول اقامت در آلمان داشته باشید: 

  • سهمیه ترم 
  • هزینه های زندگی ( اجاره، غذا، لباس، کتاب، تلفن ) 
  • بیمه سلامت 
  • هزینه تحصیل در آلمان

طبق آمار، دانشجویان در آلمان تقریبا 850 یورو در ماه برای هزینه های زندگی خرج می کنند. هزینه ها به طور قابل توجهی بین شهرها متفاوت است. به طور مثال، شما به پول بیشتری برای زندگی و تحصیل در مونیخ در مقایسه با لایپزیگ نیاز دارید. به عنوان یک قانون کلی، شما می توانید با هزینه کمتری در شهرهای کوچکتر نسبت به شهرهای بزرگتر زندگی کنید. میزان پولی که شما نیاز دارید قطعا بستگی به این دارد که شما چقدر صرفه جویی می کنید. این بدین معنی است که 850 یورو تنها یک راهنما است، شما می توانید با پول کمتری در آلمان زندگی کنید یا در نهایت برای زندگی در شهرهای گران هزینه بیشتری پرداخت کنید.

بیشترین هزینه ماهانه شما اجاره خانه خواهد بود. هر چند که میزان اجاره در شهرهای آلمان بسیار متفاوت است. دانشجویان بین 290 یورو تا 560 یورو در ماه برای مسکن بسته به اینکه موسسه آموزش عالی کجا قرار دارد هزینه می کنند. در برخی از شهرهای بزرگ مثل کلن، مونیخ، هامبورگ و فرانکفورت اجاره بالاتر از حد متوسط است.

اکثر دانشجویان در سالن های دانشجویی یا آپارتمان های مشترک (WG ) زندگی می کنند. داشتن یک آپارتمان مستقل معمولا بسیار گران است. در ابتدا شما باید هزینه ای برای ودیعه اتاق یا آپارتمان پرداخت کنید. میزان ودیعه بسیار متفاوت است. شما معمولا باید چند صد یورو به صاحبخانه پرداخت کنید.

سهمیه ترم 

تمام دانشجویان موسسات آموزش عالی ملزم به پرداخت سهمیه ترم هستند. سهمیه ترم همان هزینه تحصیل نیست. این هزینه بسته به موسسه آموزش عالی متفاوت است زیرا خدمات مختلفی شامل این سهمیه می شود. به طور میانگین سهمیه تقریبا 250 یورو در هر ترم است.

بخشی از سهمیه برای هزینه ها و مصارف رفاهی دانشجویان است. برای مثال این به تامین هزینه های کافه های دانشجویی، امکانات ورزشی و مسکن و همچنین تامین هزینه های اداری کمک می کند. بخشی از سهمیه ترم برای مصارف رفاهی دانشجویان است که ممکن است بیشتر از 100 یورو باشد.

وضعیت اقتصاد آلمان

اقتصاد آلمان به سمت رشد منفی حرکت می کند. اقتصاد آلمان در دوره آوریل تا ژوئن امسال کاهش داشته است. طبق آمار رسمی این امر در نتیجه کاهش رشد صادرات بوده است که مرتبط با کاهش صادرات جهانی است. طبق اظهارات اداره آمار فدرال، تولید ناخالص داخلی ( GDP ) در مقایسه با سه ماه قبل 0.1% کاهش داشته است که نرخ رشد سالانه را به 0.4% کاهش داده است.

آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا، سال گذشته به سختی از رکود اقتصادی جلوگیری کرده است. اقتصاددان ارشد اروپا در اقتصاد سرمایه گفت که علائم ابتدایی در سه ماه اول نگران کننده به نظر می رسد. نظرسنجی های کاری در ماه ژوئیه نیز ناامید کننده بوده است. در زمانی که بخش خدمات باید وضعیت بهتری داشته باشد، برخی از نشانه ها حاکی از آن است که رکود موقتی در این بخش در حال توسعه است.

وضعیت اقتصاد آلمان
وضعیت اقتصاد آلمان

مشکلات جنگ تجاری 

زمانیکه آمارهای کلی منفی بود، میزان مخارج دولت و خانواده ها افزایش داشت.علاوه بر این سرمایه گذاری خارج از بخش ساخت و ساز نیز افزایش داشت. بعد از سه ماه اول سال که ساخت و ساز فوق العاده خوب بود ناگهان با کاهش روبرو شد. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هنوز اعتقاد دارد که اقتصاد امسال کمی رشد خواهد داشت و فکر نمی کند که محرک بیشتری نیاز باشد.

سخنگوی دولت گفت: همانگونه که صدر اعظم قبلا اظهار داشت، دولت در حال حاضر هیچ نیازی به اقدامات پیشگیرانه بیشتری برای ثبات اقتصادی نمی بیند – سیاست دولت آلمان بیش از این توسعه یافته است. وزیر اقتصاد (پیتر آلتمایر) گفت آلمان در رکود اقتصادی نیست و می تواند با استفاده از اقدامات پیشگیرانه از این امر جلوگیری کند.

این تاثیر منفی کاهش نیروی صادرات است. زمانی که محیط اقتصاد جهانی دچار مشکل می شود، این مشکلات به وجود می آید. اداره آمار آلمان، آمار دقیقی ارائه نمی کند اما آنها تایید کردند که صادرات کاهش داشته است. چین در مرکز طوفان های تجاری قرار دارد که بازار صادرات مهمی برای آلمان است. بنابراین تجارت برخلاف هزینه های مصرف کنندگان و سرمایه گذاری در آلمان که افزایش داشته اند با کاهش روبرو بوده است.

اقتصاد در سه ماه سوم سال گذشته کاهش پیدا کرده است و اقدامات بازگشت انجام شده قدرتمند نبوده است. با نگاهی به آینده این سوال بوجود خواهد آمد که آیا آلمان شاهد کاهش دیگری در سه ماه بعدی خواهد بود یا نه. اغلب این موضوع را به عنوان رکود اقتصادی معنی می کنند. برخی از نظرسنجی های اخیر از کاهش امنیت شغلی خبر می دهند. طبق اظهار نظرها آلمان هنوز می تواند از این رکود جلوگیری کند و حتی اگر این کار را نکند آلمان با حداقل بحران بیکاری روبرو می شود که در میان کشورهای جهان در پایین ترین سطح قرار دارد.

مشاوران و کارشناسان متبحر و زبده ما در موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد به شما کمک می کنند تا بهترین راه مهاجرتی و تحصیلی و کاری را در کشور فرصت های طلایی، آلمان انتخاب کنید. همه سعی و تلاش کارکنان این موسسه در شعبه های تهران و شیراز، رضایت شما موکلان فرهیخته می باشد. اگر در مورد مهاجرت کاری و تحصیلی دچار مشکل شده اید و یا نمی دانید از کجا باید شروع کنید، اگر در انتخاب رشته و دانشگاه در کشورهای اروپایی مردد هستید، اگر خواهان اطلاعات بیشتر در مورد برترین دانشگاه ها و رشته های تحصیلی هستید و غیره کافی است با مشاوران با تجربه ما در موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد تماس بگیرید. با ما در تماس باشید.

اسکرول به بالا