071-91009294  | 021-88724227  |

تاسیس شعبه و نمایندگی مک دونالدز در لهستان

تاسیس شعبه و نمایندگی مک دونالدز در لهستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

لهستان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و هزینه زندگی کم به یک مکان برجسته برای مهاجرت تبدیل شده است. در این مقاله که مشاوران موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز آن را تهیه کرده اند، به بررسی تاسیس شعبه و نمایندگی مک دونالدز در لهستان پرداخته اند.

شرایط و مجوزها و قوانین تاسیس شعبه مک دونالدز در لهستان

مک دونالد از جمله رستوران های زنجیره ای است که هنوز درخواست برای دریافت شعبه توسطه افرادی که قصد سرمایه گذاری در این تجارت را دارند، قبول می کند. تقریبا 80 درصد از رستوران های مک دونالد متعلق به اشخاص حقوقی آن ها هستند. اگر شما قصد سرمایه گذاری در این تجارت را دارید ابتدا بایستی مراحل آن را طبق قوانین و مقررات استاندارد انجام داده و توسط مک دونالد تایید شوید.

مک دونالد متفاوت از فرانشیزهای دیگر می باشد و امروزه به دنبال سرمایه گذاران با مدیریت فعال است. مک دونالد یک فرصت سرمایه گذاری غیر پویا نمی باشد. اگر هرگز در دانشگاه Hamburger ثبت نام نکرده اید، باید هرچه سریعتر اقدام کنید. مک دونالد دارای امکانات گسترده در برنامه های تحصیلی و ارائه آموزش در خصوص برنامه فرانشیز است. مک دونالد آنها حتی یک هتل با نام Hyatt Lodge در محوطه دانشگاهی ودر پردیس مک دونالد دارد.

برنامه آموزشی McDonald’s شامل 9 تا 18 ماه کار درنزدیک ترین رستوران به منزل شما و تقریبا بیست ساعت در هفته را به آموزش، شرکت در سمینارها، کنفرانس ها و جلسات با حضور کارشناسان و مدرسان مک دونالد می گذرانید. علاوه بر این، دو دوره آموزشی پیشرفته در دانشگاه Hamburger برای شما برگزار می شود. آموزش های شما در مورد مباحث زیر می باشد:

  • مدیریت سیستم
  • مدیریت رستوران
  • مدیریت تجارت
  • آمادگی برای مالکیت

مدیریت مک دونالد متعهد به رعایت استانداردهای پیشرفته رفتارهای و اخلاقی است. هیئت مدیره مک دونالد بر تعهد شرکت به اخلاق و انطباق با استانداردهای قانونی نظارت می کند. به منظور نظارت بر استانداردهای اجرایی، McDonald’s دفتر بین المللی اداری خود را تاسیس کرده است. این سازمان مسئول نظارت بر انطباق شرکت های زیر مجموعه مطابق با استانداردها و دیگر سیاستهای سازمان می باشد. خط مشی تجارت مک دونالد، یکپارچگی و اتحاد است.

کیفیت محصول و ایمنی و رستوران های تمیز. طعم دلنشین و غذای سالم در راس کار مک دونالد قرار دارد. مک دونالد متعهد به اطمینان بخشیدن در کیفیت غذاها و نوشیدنی هایی است که به مشتریان تحویل داده می شود. این بدین معنا است که مک دونالد با کلیه تامین کنندگان در مورد استاندارد ایمنی و کیفیت مواد اولیه به توافق می رسد.

میزان هزینه و سرمایه جهت راه اندازی شعبه مک دونالدز در لهستان

پرداخت اولیه برای تاسیس یک رستوران جدید (40 درصد از کل قیمت) یا یک رستوران موجود (25 درصد از کل قیمت) لازم می باشد، که می توان گفت یکی از بهترین سرمایه گذاری در لهستان است. پرداخت اولیه نباید از یک منبع غیر قرضی باشد، شامل پول نقد، اوراق بهادار، اوراق قرضه و سود (بدون مالیات)؛ یا املاک و مستغلات است. معمولا شما به حداقل 500000 دلار از یک منبع مالی غیر قرضی برای تاسیس یک شعبه از مک دونالد در کشور لهستان نیاز دارید.

میزان هزینه و سرمایه جهت راه اندازی شعبه مک دونالدز در لهستان

افرادی که دارای سرمایه بیش از این هستند، می توانند فرصت تاسیس چندین شعبه را داشته باشند. طبق آمار سال 2016، سرمایه گذاری عمده از 1003000 دلار تا 2228000 دلار، با نقدینگی لازم 500000 دلار متفاوت بوده است. در اکثر سیستم های فرانشیز، به مظنور تاسیس یک فرانشیز جدید، تایین محل امتیاز وظیفه کارشناسان مربوطه است. برای مک دونالد این فرایند متفاوت است و شما نیاز به ملک و ساختمان دارید. شرایط فرانشیز مک دونالد:

  • سرمایه گذاری برای دریافت امتیاز مک دونالد باید بین 1 میلیون دلار تا 2.2 میلیون دلار باشد.
  • هزینه شارژ فرانشیز مک دونالد 45000 دلار است و هزینه خدمات ماهانه 4% از فروش می باشد.
  • فرانشیزها را باید ماهانه به شرکت پرداخت نمائید که بصورت درصدی از فروش محاسبه می شود.
  • داشتن حق امتیاز مک دونالد تجارت پردرآمدی است اما نیاز به سرمایه زیادی دارد.
  • میانگین فروش مک دونالد بصورت سسالیانه 2.6 میلیون دلار است و این امر باعث شده این رستوران زنجیره ای در جایگاه پنجم تجارت های پردرآمد جای داشته باشد.
  • اما برای افتتاح تنها یک رستوران، شرکت نیاز دارد که امتیاز با نقدینگی حداقل 500000 دلار را داشته باشد.

طبق گفته مک دونالد هزینه های راه اندازی، شامل هزینه های ساخت و ساز و تجهیزات، بین 1 میلیون تا 2. 2 میلیون دلار می باشد. به گفته این شرکت، مجموع هزینه ها با توجه به موقعیت و متراژ رستوران، و همچنین با توجه به انتخاب تجهیزات آشپزخانه، سبک دکور و محوطه سازی تعیین می شود. دریافت کنندگان امتیاز باید 40 درصد از هزینه های راه اندازی را به طور نقد و بقیه را از منابع غیر قرضه پرداخت کنند، در حالی که بقیه هزینه ها می توانند سرمایه گذاری شوند.

میزان درآمد یک شعبه مک دونالدز در لهستان

مک دونالدز یکی از بزرگترین فست فودهای زنجیره ای آمریکایی در دنیا است و به خاطر همبرگرهایش شهرت دارد. شعبه مرکزی آن در Oak Brook ایلینوی واقع است. اولین رستوران مک دونالد در سال 1948 توسط برادران موریس (مک) و ریچارد مک دونالد در سن برناردینو کالیفرنیا تاسیس شد. مک دونالدز دارای چهار نوع مارکت مختلف است:

  • ایالات متحده
  • مارکت های بین المللی پیشگام
  • مارکت هایی با رشد روزافزون
  • مارکت های سهام دار

هر مارکت به ترتیب 35٪، 32.2٪، 24.2٪ و 8.5٪ طبق آخرین گزارش سالانه درآمد داشته اند. ایالات متحده – بزرگترین بخش شرکت با درآمد 8 میلیارد دلاری در سال 2017. مارکت های بین المللی پیشگام _ مارکت های معتبر در کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، انگلستان و غیره ،که در سال 2017 این بخش 7.3 میلیارد دلار درآمد داشته است.

مارکت هایی با رشد روز افزون _ پتانسیل رشد زیادی در شعب کشورهایی از جمله چین، ایتالیا، کره، لهستان، روسیه، اسپانیا، سوئیس، هلند و غیره وجود دارد. درآمد این بخش 5/15 میلیارد دلار در سال 2017 بوه است. مارکت های سهام دار – فعالیت های این بخش نیز گزارش شده که درآمد کل در سال 2017 به 1.9 میلیارد دلار رسیده است. اگر سوالی در خصوص ثبت شرکت در لهستان را دارید، بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید.

اسکرول به بالا