071-91009294  | 021-88724227  |

تابعیت و شهروندی اوکراین | اخذ تابعیت اوکراین با روش های مختلف

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اوکراین از جمله کشورهای وسیع اروپایی است که دارای مساحتی در حدود 603.550 کیلومتر مربع و  2782 خط ساحلی دارد و جمعیتی در حدود ۴۲.۵ میلیون نفر خواهد داشت، به همین دلیل به عنوان چهل و چهارمین کشور بزرگ جهان شناخته شده است، این کشور دارای ۲۴ استان بوده و به صورت چند ملیتی است و از مقامات رسمی مختلفی برخوردار می‌باشد که بالاترین آن رئیس‌جمهور است و به عنوان یکی از کم‌هزینه‌ترین کشورها برای تحصیل محسوب می‌گردد. تحصیل در اوکراین به زبان‌های مختلفی همچون اوکراینی، روسی و انگلیسی صورت می‌پذیرد، به همین دلیل این کشور بسیار مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. بنابراین با توجه به مناظر فراوان و زیبای اوکراین و پیشرفت اقتصادی و تحصیلی زیادی که دارد، به همین جهت بسیاری از افراد مایل به کسب تابعیت و شهروندی اوکراین هستند. بنابراین در این مقاله به بررسی اخذ تابعیت اوکراین با روش های مختلف می‌پردازیم تا افرادی که قصد مهاجرت به اوکراین و گرفتن شهروندی این کشور دارند، اطلاعات لازم را بدست آورند.

شرایط زندگی در اوکراین چگونه است؟

اوکراین به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی محسوب می‌گردد که دارای شهرهای بزرگی است که دارای جمعیت زیادی در حدود بیش از یک میلیون نفر می‌باشند که از جمله می‌توان به کیف، خارکف، دنیپرو، لووف و ادوسا است که دارای امکانات و تجهیزات فوق العاده‌ای هستند و دارای امکانات پیشرفته و مدرن خواهد بود.

کشور اوکراین از جمله کشورهای می‌باشد که هزینه زندگی در آن بسیار پایین است و به همین دلیل افراد می‌توانند به راحتی در این کشور زندگی کنند و ترسی از پرداخت هزینه‌هایشان نداشته باشند. برای مثال هزینه آب، برق، اینترنت در این کشور هر ماه بین ۲۰ تا سی دلار بوده و هزینه اجاره خانه‌ای دو خوابه تقریبا ۱۵۰ دلار است. شهروندان و مهاجرین در اوکراین برای خوراک و حمل و نقل نیز هزینه کمی پرداخت می ‌‌‌نمایند.

افراد مهاجر برای رفتن به اوکراین باید با زبان روسی یا اوکراینی بتوانند صحبت کنند، چرا که یکی از مشکلات جدی افراد مهاجر که ممکن است با آن در کشور اوکراین مواجه گردند، ندانستن زبان اوکراینی یا روسی است، از آنجایی که تعداد کمی از مردم اوکراینی می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت نمایند. کشور اوکراین دارای اقتصادی پر رونق است و نرخ بیکاری در این کشور نسبتا پایین بوده و شهروندانش به خدمات درمانی رایگان دسترسی  خواهند داشت.

مزایای مهاجرت به اوکراین و اخذ تابعیت و شهروندی اوکراین

از آنجایی که اوکراین در همه زمینه‌ها به پیشرفت قابل توجهی دست یافته است و با توجه به این که، این کشور در حال پیوستن به اتحادیه اروپا می‌باشد، به همین دلیل اوکراین پتانسیل بالایی جهت رشد در همه زمینه‌ها خواهد داشت، از این رو موقعیت مناسبی برای مهاجرت و زندگی محسوب خواهد شد. کسانی که بتوانند اقامت دائم اوکراین را بگیرند، مانند آن است که شناسنامه اوکراینی گرفته‌اند و از همه امتیازات شهروندان اوکراینی برخوردار می‌گردند. بنابراین می‌تواند در کشور اوکراین صاحب خودرو، خانه، حساب بانکی و … گردد، بدون آن که مالیاتی از آنها به عنوان تبعه خارجی گرفته شود.

بدین ترتیب می‌توان به طور کلی برخی از مزایای مهاجرت به اوکراین را به صورت زیر بیان کرد:

  • حق دریافت حقوق بازنشستگی و امکان داشتن تمامی حقوق شهروندان اوکراینی به جز حق رأی
  • امکان فراهم نمودن گرفتن یک پاسپورت معتبر و همچنین داشتن مجوز کار در اوکراین به صورت دائم
  • با داشتن اقامت دائم اوکراین، امکان گرفتن ویزا برای سفر کردن به کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا به راحتی میسر می‌گردد.
  • از امتیازات مختلف بانکی همچون وام و Credit می‌توان همچون شهروند اوکراینی استفاده کرد و امکان خرید انواع خودرو خانه‌ها در این کشور وجود خواهد داشت.
  • می‌توان جهت ایجاد کسب و کاری در اوکراین وام گرفت و به محض مهاجرت وام بانکی به ارزش ۸۰۰۰ دلار به افراد داده خواهد شد.
  • نیازی به تمدید سالیانه کارت اقامت نیست و اگر اوکراین به اتحادیه اروپا بپیوندد مزایای زیادی برای فرد مهاجر ایجاد خواهد شد.
  • کارت اقامت را هر ده سال یکبار تعویض می‌کنند و امکان زندگی در اوکراین هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی نخواهد داشت.
  • این افراد از خدمات اجتماعی رایگان زیادی در اوکراین برخوردار خواهند شد که از جمله می‌توان به خدمات درمانی و پزشکی اشاره کرد.
  • افراد مهاجر امکان حق تحصیل کودکانشان را به صورت رایگان خواهند داشت و نیازی نیست تا تابعیت کشوری که در آن متولد شده‌اند را ترک کنند.
  • با گرفتن اقامت دائم این کشور امکان وود به اوکراین بصورت نامحدود و بدون هیچ ویزای وجود دارد و امکان انجام فعالیت‌های مالی و سرمایه گذاری وجود دارد.

تابعیت اوکراین

چگونگی اخذ تابعیت و شهروندی اوکراین با روش‌های مختلف

همان طور که گفتیم کشور اوکراین یک کشور مدرن اروپایی می‌باشد که در قسمت شرقی اروپا واقع گردیده است و به همین جهت با توجه به داشتن مناظر زیبا، سطح فرهنگ و زندگی بالا و شرایط مطلوب اقتصادی که دارد بسیار مورد توجه مهاجرین قرار گرفته است. از این رو با استفاده از شیوه‌های مختلفی به این کشور مهاجرت می‌نمایند و به دنبال اخذ تابعیت و شهروندی اوکراین خواهند بود که می‌توان برخی از این روش های مهاجرت به کشور اوکراین را در ادامه این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اخذ تابعیت و شهروندی اوکراین از طریق کار

اوکراین از جمله کشورهای می‌باشد که دارای موقعیت‌های حرفه‌ای شغلی زیادی است که از جمله می‌توان به رشته‌های فناوری اطلاعات اشاره کرد که در واقع جزء ده کشور برتر جهان قرار گرفته است، همچنین اوکراین در زمینه کشاورزی نیز توانسته به جایگاه بالایی در جهان تبدیل گردد و ششمین قطب صادرکننده گندم در جهان است و ۰.۵ درصد از کل منابع معدنی در جهان نیز در کشور اوکراین قرار گرفته است. بنابراین افراد می‌توانند با گرفتن ویزای کار اوکراین امکان گرفتن مجوز اقامت موقت اوکراین را بدست آورند و سپس به گرفتن اقامت دائم اوکراین بپردازند. برای این کار افراد باید یا توسط کارفرما خود دارای دعوت نامه باشند که لازمه کار داشتن صلاحیت و مهارت لازم است که در این صورت امکان استخدام فرد در شرکت وجود خواهد داشت. همچنین با گرفتن ویزای کلاس D اوکراین امکان دادن اقامت موقت این کشور به مهاجرین که می‌خواهند در اوکراین کار کنند به راحتی میسر خواهد شد چرا که مشاغل مورد نیاز در اوکراین بسیار گسترده می‌باشد و شانس موفقیت افراد بالا است.

اخذ تابعیت و شهروندی اوکراین از طریق تحصیل

برای گرفتن اقامت از طریق تحصیل در اوکراین، ابتدا دانشجویان بین المللی باید از سفارت خانه اوکراین، درخواست ویزای دانشجویی کلاس D را داشته باشد و سپس برای دریافت این ویزا مدارک مربوطه را به سفارت این کشور تحویل دهد که از جمله مهمترین این مدارک، دعوتنامه پذیرش دانشگاه اوکراینی خواهد بود. در صورتی که پذیرش فرد در دانشگاه اوکراین موفقیت آمیز بود، امکان صدور ویزای تحصیلی اوکراین برای افراد وجود خواهد داشت و اعزام دانشجو به اوکراین صورت می گیرد. می‌توان گفت یکی از آسان‌ترین روش‌ها، جهت گرفتن اقامت اوکراین از طریق تحصیل خواهد بود، فقط فرد مهاجر باید بتواند در دانشگاه اوکراینی مورد نظر خود پذیرفته شود و سپس گرفتن اقامت اوکراین به راحتی میسر می گردد. مثلا جهت تحصیل پزشکی در اوکراین باید از دانشگاه‌های پزشکی این کشور نامه پذیرش بدست آورد تا مجاز به تحصیل در این رشته گردد.

اخذ تابعیت و شهروندی اوکراین از طریق سرمایه گذاری

اوکراین از جمله کشورهای اروپایی می‌باشد که دارای رشد سریع اقتصادی بوده است و به همین دلیل، به عنوان یک شریک بزرگ اقتصادی برای اتحادیه اروپا معرفی می‌گردد و از این رو قوانینی بسیار زیادی جهت رشد اقتصادی هر چه بیشتر اوکراین تصویب گردیده است و به همین دلیل راه سرمایه گذاری مهاجرین در این کشور باز بوده و گرفتن اقامت اوکراین برای آنها به راحتی میسر گردیده است. بدین ترتیب اتباع خارجی می‌توانند در به سرمایه گذاری در اوکراین بپردازند و اقامت دائم اوکراین را برای خود به همراه همسر و فرزندانشان بدست آورند.  این افراد باید به ثبت شرکت در اوکراین بپردازند و یک حساب بانکی در این کشور باز کنند و  100000هزار دلار در آن بگذارند و با ایجاد چنین سرمایه گذاری مطمئنی در اوکراین، تنها با دو بار رفتن به این کشور مجوز اقامت دائم اوکراین را به صورت قانونی کسب کنند.

اخذ تابعیت و شهروندی اوکراین از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه‌های گرفتن مهاجرت به اوکراین از طریق ازدواج می‌باشد که در سال‌های اخیر در میان افراد بسیار رواج داشته است. معمولا کشور اوکراین برای دادن این اقامت به شهروندان قوانینی وضع کرده است که برخی از آنها به قرار زیر می‌باشد:

  • افرادی که می‌خواهند با شهروند اوکراینی ازدواج کنند، باید دو سال از اقامت آنها در اوکراین گذشته باشد و ازدواج فرد مهاجر با شهروند اوکراین در این کشور یا در کشورهای دیگر به رسمیت شناخته خواهد شد و تنها باید مدارک ازدواج آنها با ترجمه رسمی به زبان اوکراینی به این کشور ارائه گردد.
  • فرد مهاجری که با شهروند اوکراینی ازدواج کرده است، باید در یک محل با همسر اوکراینی خود زندگی کند تا دولت اوکراین دچار هیچ گونه سوءظنی در مورد ازدواج آنها نگردد.
  • ازدواج در کشور اوکراین باید به صورت قانونی باشد، به صورتی که فرد باید دارای سن قانونی بوده و ازدواج او به اجبار نباشد و همچنین دارای ازدواج همجنس‌گرا نباشند تا دولت اوکراین ازدواج آنها را باطل نکند و اجازه اقامت به فرد بدهد.
  • باید ازدواج فرد مهاجر به مدت دو سال حتما با شهروند اوکراینی  ادامه داشته باشد و به هیچ نحوی قطع نشود تا اجازه اقامت دائم به فرد مهاجر داده شود.

تابعیت اوکراین

اخذ تابعیت و شهروندی اوکراین از طریق تولد

بسیاری از کشورها جهت دادن تابعیت تولد از اصل خاک و خون استفاده می‌کنند و اوکراین جزء کشورهای می‌باشد که از اصل خاک پیروی خواهد نمود. فرد خارجی که در اوکراین متولد می‌باشد و به طور مستمر در اوکراین اقامت نماید، از شهروندی اوکراین برخوردار خواهد شد و می‌تواند اقامت دائم اوکراین را دریافت کند و تابعیت کشور اوکراین برخوردار خواهند شد.

افرادی که در کشور اوکراین دارای تابعیت نیستند و اقامت قانونی دارند یا پناهنده هستند، در صورت تولد فرزندشان می‌توانند تابعیت این کشور را بگیرند. بدین ترتیب با تولد فرزند در اوکراین، پدر و مادر کودک امکان گرفتن اقامت دائم اوکراین را خواهند داشت و می‌توانند به راحتی به کشور اوکراین رفت و آمد کنند و اجازه کار و تحصیل در این کشور را خواهند داشت.

اخذ تابعیت و شهروندی اوکراین از طریق پناهندگی

گرفتن اقامت اوکراین از طریق پناهندگی زیاد جالب نیست و افراد با مشکلات و مسائل بسیار زیادی در این راه مواجه می گردند، از این رو افراد برای این که از این طریق تابعیت اوکراین را بگیرند باید ابتدا یک برنامه بنویسند و سپس برنامه را خود یا وکیل قانونیتش به خدمات مهاجرت امور خارجه تحویل دهد، بنابراین اگر قرار بر این شد به طور قانونی از مرز رد شوند، معمولا پنج روز آنها فرصت دارند که درخواست خود را ارائه دهند و اگر به صورت غیرقانونی اقدام نموده‌اند، باید خیلی سریع به ارائه مدارک و اسنادشان جهت اثبات حق پناهندگی در اوکراین بپردازند.

جمع بندی

در این مقاله در مورد شرایط زندگی در اوکراین و مزیت‌های مهاجرت و اخذ تابعیت و شهروندی اوکراین مورد بررسی قرار گرفت و شیوه‌های مختلف اخذ تابعیت و شهروندی اوکراین همچون سرمایه‌گذاری در اوکراین، تحصیل در اوکراین، ازدواج در اوکراین، کار در اوکراین، پناهندگی در اوکراین و … را بیان کردیم تا آن دسته از عزیزانی که قصد مهاجرت به اوکراین را دارند، بتوانند با آگاهی کامل به این کشور سفر نمایند و به اهداف خود دست یابند.

 

اسکرول به بالا