071-91009294  | 021-88724227  |

بورس پزشکی مجارستان

بورس پزشکی مجارستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل پزشکی همواره از رشته های پر تقاضا در تمام نقاط جهان بوده است. در کشور ما نیز علاقمندان این رشته بی شمارند، اما همگی نمی توانند به دانشگاه های پزشکی راه یابند. بنابراین به دنبال تحصیل در خارج از کشور می باشند. در این میان کشورهایی هستند که جهت تحصیل رشته های پزشکی به متقاضیان بورس تحصیلی نیز اعطا می نمایند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در این مقاله به شرح توضیحات کاملی درباره شرایط اخذ بورس پزشکی مجارستان در قالب عناوین زیر پرداخته اند:

  • شرایط بورسیه پزشکی مجارستان
  • بورسیه تحصیلی مجارستان
  • تحصیل پزشکی مجارستان
  • مدارک مورد نیاز بورسیه پزشکی مجارستان
  • نحوه درخواست بورسیه پزشکی مجارستان
  • هزینه و شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان

شرایط بورسیه پزشکی مجارستان

بورسیه ی تحصیلی دولت مجارستان در سال 2021-2020

بورسیه‌های تحصیلی با تامین بودجه کامل توسط دولت مجارستان که توسط دانشگاه های این کشور ارائه می شود، متقاضیان بین المللی را برای درخواست برنامه های مقطع لیسانس در دانشگاه ها تحت برنامه بورسیه تحصیلی(StipendiumHungaricum 2020-2021) دعوت می کند.روند درخواست برای این برنامه ی بورسیه ی تحصیلی، مشابه بورسیه های تحصیلی(CSC) دانشگاه جیانگ سو، بورسیه(CSC) دانشگاه تیانجین، بورسیه(CSC) دانشگاه ووهان و بورسیه(CSC) برای دانشگاه چونگ کینگ می باشد، زیرا داوطلبان باید درخواست ها را به شورای بورسیه تحصیلی دولت مجارستان ارسال کرده و سپس مجبورند درخواست های خود را با دانشگاهی که می خواهند در آن تحصیل کنید آغاز نمایند.

  • نیاز به پرداخت هیچ هزینه ی درخواستی برای درخواست بورسیه ی تحصیلی مجارستان نیست.
  • کمک هزینه ماهیانه 150 یورو به برندگان بورسیه تحصیلی مجارستان برای مدرک(BS) یا(MS) صادر می گردد و مبلغ 450 یورو به محققانی که در یک دوره دکتری ثبت نام کرده اند، پرداخت می شود.
  • هر دانشگاه مجارستانی که در آن تحصیل خواهید کرد، یک اتاق مشترک رایگان در اختیار شما خواهد گذاشت.
  • بیمه عمر و آموزش رایگان توسط دانشگاه وابسته به برنامه بورسیه تحصیلی مجارستان ارائه می شود.
شرایط بورسیه پزشکی مجارستان
شرایط بورسیه پزشکی مجارستان

معیارهای واجد شرایط بودن برای بورسیه های تحصیلی با تامین بودجه کامل دولت مجارستان:

  • دانشجویان بین المللی که در دوره تحصیلات متوسطه با نمرات خوب ظاهر شوند، برای درخواست بورسیه های تحصیلی با تامین بودجه کامل توسط دولت مجارستان برای برنامه های کارشناسی و پزشکی واجد شرایط می باشند.
  • دانشجویان یمن نیز فقط درصورتی واجد شرایط خواهند بود که در مجارستان اقامت داشته باشند.
  • کلیه دانشجویان باید دارای سابقه بهداشتی و درمانی بدون بیماری مهم باشند، بنابراین شما باید برای انجام معاینات پزشکی با یک پزشک معتبر مشورت کنید تا گزارش های خود را به شورای بورسیه دولت مجارستان بصورت آنلاین ارسال کنید.
  • اگر می توانید هر مدرک جایگزینی را ارائه دهید که بیانگر این باشد که مدرک قبلی شما به زبان انگلیسی آموزش داده شده است، برای درخواست یک برنامه بورسیه تحصیلی با بودجه دولت مجارستان، نیازی به گرفتن آیلتس ندارید.

لیست کشورهایی که برای دریافت طرح بورسیه تحصیلی مجارستان واجد شرایط هستند، در زیر عنوان می گردند:

پاکستان، گرجستان، نیجریه، مصر، آرژانتین، بوسنی هرزگوین، اتیوپی، برزیل، نیجریه، ایران، پاکستان، ژاپن، کامبوج، مراکش، عراق، قرقیزستان، لائوس، لبنان، مغولستان، اروگوئه، شیلی، کلمبیا، مکزیک، پرو، فلسطین، الجزایر، چین، آلبانی، آنگولا، آذربایجان، بلاروس، اکوادور، غنا، هند، اندونزی، قزاقزستان، کنیا، کره، کوسوو، مقدونیه، مولداوی، نامیبیا، پاراگوئه، صربستان، آفریقای جنوبی، فیلیپین، میانمار، ترکیه، یمن، روسیه، ویتنام، اسرائیل، سوریه، اردن، تونس، ترکمنستان، اوکراین، مکزیک.

بورسیه تحصیلی مجارستان

بورس تحصیلی(Hungaricum) چه چیزی برای شما به دنبال خواهد داشت؟

هزاران دانشجو از سراسر جهان هر ساله متقاضی تحصیلات عالی در مجارستان هستند. تعداد متقاضیان بورس تحصیلی(Hungaricum) به طور مداوم و همچنین تعداد مکان های بورسیه موجود در حال افزایش می باشد . در سال تحصیلی 2018-2019، به بیش از 4.100 درخواست، بورسیه اعطا شد. در سال تحصیلی 2019-2020 نیز بیش از 5.000 دانشجو می توانند در چارچوب برنامه بورس تحصیلی(Hungaricum)، تحصیلات خود را در مجارستان شروع کنند.این برنامه براساس توافق نامه‌های همکاری آموزشی دوجانبه است که بین وزارت خانه های مسئول آموزش در کشورها و سرزمین های ارسال کننده و مجارستان یا بین مؤسسات امضا شده است. هم اکنون حدود 70 شریک ارسال کننده در 5 قاره مختلف درگیر این برنامه هستند و دامنه جغرافیایی آن هر سال گسترش می یابد.فراخوان درخواست های 2019-2020 در دسترس می باشد.مهلت درخواست بورس تحصیلی Hungaricu)2019-2020) به پایان رسیده و سیستم آنلاین بسته شده است. فراخوان جدید درخواست ها شرایطی مشابه شرایط قبلی را خواهد داشت، البته برخی از شرایط می توانند تغییر کنند.

ماموریت برنامه بورسیه(Hungaricum)

مجارستان آموزش و پرورش با کیفیت بالا را در قلب اروپا ارائه می دهد. امروزه تقاضای بسیاری از سمت دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مجارستان وجود دارد. علاوه بر کیفیت آموزش و مدارک شناخته شده در سراسر اروپا، دانشجویان می توانند تجربه ی هزینه های مقرون به صرفه زندگی بسیار مطلوب، یک محیط زندگی امن و دوستانه با حمل و نقل عمومی مناسب، موقعیت مکانی اصلی کشور در اروپا و زیبایی های طبیعی غیر مترقبه همراه با یک تاریخ 1000 ساله غنی از مجارستان و چندین سایت میراث جهانی یونسکو را داشته باشند. مجارستان همچنین در بین کشور های برتر با بیشترین تعداد برنده جایزه نوبل علمی و سرانجام اختراعات علمی زیاد از جمله مکعب روبیک و غیره قرار دارد.برنامه بورسیه تحصیلی(Hungaricum) در سال 2013 توسط دولت مجارستان آغاز شد. ماموریت اصلی این برنامه افزایش تعداد دانشجویان خارجی در مجارستان و تشویق موسسات آموزش عالی مجارستان برای جذب دانشجویان برتر خارجی است.

تحصیل پزشکی مجارستان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان مطابق با استاندارد های اروپایی است و از بالاترین کیفیت برخوردار می باشد. همچنین شرایط نسبتاً راحت پذیرش و شهریه معقول، این کشور را به گزینه مطلوب برای بسیاری از دانشجویان تبدیل کرده است.مجارستان از دانشجویان بین المللی با چهار دانشگاه استقبال می کند که برنامه های پزشکی، داروسازی و دندان پزشکی انگلیسی را ارائه می دهند: دانشگاه سملوویز، دانشگاه دبرسن، دانشگاه سزگد و دانشگاه پیس.مدرک پزشکی اخذ شده از دانشگاه های مجارستان توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده شناخته شده است و همین امر بسیاری از دانشجویان بین المللی را به تحصیل پزشکی در مجارستان ترغیب می کند.

دوره های انگلیسی پزشکی در مجارستان

اخذ پذیرش در دانشکده پزشکی در بسیاری از کشورها هرگز رقابتی نبوده است. با توجه به درخواست چشمگیر دانشجویان متقاضی و فضای محدود در مدارس پزشکی سایر کشور ها، رویای پزشک شدن برای بسیاری از دانش جویان، اگر غیرممکن نباشد، بسیار چالش برانگیز خواهد بود. اگر پزشک شدن همیشه آرزوی شما بوده است، اما در کشور خود دور از دسترس است، برنامه های شش ساله پزشکی زبان انگلیسی در مجارستان را به شما پیشنهاد می کنیم. البته برنامه‌های پزشکی عمومی شش ساله، طولانی است و معمولاً بخشی از هزینه ای که برای تحصیل پزشکی در جای دیگر هزینه می شود، هزینه دارد.

چرا تحصیل پزشکی در مجارستان ؟

مجارستان به گرمی از دانش جویان بین المللی استقبال می کند. همچنین این کشور از استاندارد های اروپایی پیروی کرده و تحصیل پزشکی در مجارستان با بالاترین کیفیت در نظر گرفته می شود. اگر تصمیم به تحصیل پزشکی در مجارستان را دارید، مدرکی دریافت خواهید کرد که در تمام بقیه اتحادیه اروپا معتبر خواهد بود. شرایط نسبتاً پایین ورود و هزینه شهریه مناسب، مجارستان را به عنوان اولین انتخاب برای بسیاری از دانشجویان تبدیل کرده است.

مدارک مورد نیاز بورسیه پزشکی مجارستان

مدارک مورد نیاز برای بورس های تحصیلی تأمین شده مجارستان

  • از کلیه دانشجویان بین المللی کشورهایی که در این مقاله در بالا ذکر شده اند، خواسته شده است تا درخواست های آنلاین را آغاز کرده و عکس اخیر خود را ارسال نمایند.
  • انگیزه نامه باید با قلم(Times New Roman)، اندازه 12 و حداقل یک صفحه نوشته شود.
  • طرح بورس تحصیلی(Stipendium Hungaricum)، دانشجویان بین المللی را ملزم به اثبات مهارت‌های زبان انگلیسی خود به صورت آنلاین می کند. بنابراین، لطفاً به نمونه گواهی نامه مهارت انگلیسی که می توانید از آخرین مدرسه حضور یافته در بورسیه تحصیلی مجارستان دریافت کنید، نگاهی بیندازید. آیلتس یا تافل برای بورس های تحصیلی مجارستان اجباری نمی باشد.
  • دانشجویانی که متقاضی دریافت بورس تحصیلی تأمین شده برای مدرک لیسانس می شوند، باید نسخه اسکن شده گواهی دبیرستان خود را ضمیمه نمایند.
  • افراد علاقمند به شروع یک مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه های مجارستان، باید متن و گواهی نامه فارغ التحصیلی خود را ضمیمه کنند.
  • از داوطلبان مقطع دکترا خواسته می شود تا مدارک کارشناسی ارشد خود و نسخه های اسکن شده از ریز نمرات را در سیستم های درخواست آنلاین وب سایت بورس تحصیلی مجارستان ارائه دهند.
  • برای درخواست بورس تحصیلی مجارستان، به ارائه گواهی از یک پزشک معتبر احتیاج دارید. بنابراین، لطفاً به فرم معاینه فیزیکی نگاهی بیندازید و برای کلیه شرایط بیماری واگیر دار، هپاتیت A ،B ،C، ایدز و سایر بیماری های جدی آزمایش دهید و نسخه آن را ضمیمه کنید.
  • پیشنهادات تحقیقاتی یا برنامه مطالعاتی ممکن است برای برخی از جوایز بورس تحصیلی مجارستان نیز لازم باشد.
  • کلیه دانشجویان متقاضی دریافت بورس تحصیلی در دانشگاه های مجارستان باید نسخه پاسپورت خود را در دسترس داشته باشند، اما در صورت عدم آماده بودن، قبل از مهلت آن را تهیه کنید.
  • متقاضیان باید بیانیه فرم درخواست را بارگیری کرده، آن را امضاء و به مجموعه مدارک ضمیمه کنند.

مجموعه ای از اسناد اضافی مورد نیاز دانشگاه های مجارستان فقط برای متقاضیان مقطع دکتری وجود دارد:

  • متقاضیان دکترا باید از دو استاد خود در آخرین دانشگاهی که حضور داشتند، بخواهند که توصیه نامه هایی را برای تحصیل در هر یک از دانشگاه مجارستان صادر کنند.
  • یک طرح تحقیق دقیق را با فرمت اندازه قلم رومی 12، حد مجاز صفحه کمتر از دو صفحه بنویسند.
  • از متقاضیان دکترا خواسته می شود تا قبل از درخواست، از شورای بورسیه تحصیلی مجارستان بازدید کنند.
  • اطلاعیه رسمی برای بورسیه‌های دولت مجارستان و سایر بورس های تحصیلی(Stipendium Hungaricum) در دسترس می باشد.

نحوه درخواست بورسیه پزشکی مجارستان

چگونه می توان برای بورسیه تحصیلی مجارستان درخواست دارد؟

متقاضیان بین المللی که به تازگی تحصیلات متوسطه خود را با نمرات مناسب و قابل قبولی به پایان رسانده اند، اکنون این فرصت را دارند که بورسیه های کامل تحصیلی، جهت شرکت در دانشگاه های مجارستان را دریافت کنند. این بورسیه تحصیلی مجارستانی به دانشجویانی پیشنهاد می شود که می خواهند به واسطه ی دریافت مدرک لیسانس یا مدرک پزشکی، از هر یک از دانشگاه های مجارستان، حرفه خود را دنبال کنند. مراحل درخواست آنلاین بورس تحصیلی کامل به شرح زیر است:

1- دانشجویان بین المللی که علاقه مند به تحصیل در برنامه های کارشناسی یا پزشکی در دانشگاه های مجارستان تحت برنامه بورسیه تحصیلی یا بورسیه پزشکی مجارستان هستند، باید به صورت آنلاین درخواست دهند. آنها می بایست قبل از هر چیز درخواست بورسیه تحصیلی مجارستان را بصورت آنلاین به وب سایت دولتی بورسیه تحصیلی مجارستان ارسال کرده و اطلاعات شخصی خود، سوابق دانشگاهی و برنامه تحصیلات مورد علاقه در آینده رت ذکر نمایند.

2- پس از ارسال درخواست خود برای بورس تحصیلی در مجارستان، از داوطلبان خواسته می شود سه رشته ی ارجح خود را جهت تحصیل در دانشگاه خاص مجارستان اعلام نمایند.

3- یک نسخه(PDF) از موسسات میزبان و لیست برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و مدارک پزشکی ارائه شده توسط دانشگاه های مجارستان در دسترس است. داوطلبان باید ازاین لیست برنامه تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس جزئیات آن را در درخواست آنلاین تکمیل نمایند.

4- در کل 27 دانشگاه و 420 دوره مدرک محور، تحت برنامه بورسیه مجارستان قرار گرفته اند. بنابراین می توانید حداکثر سه گزینه را انتخاب کنید.

5- شما باید مجموعه کامل اسناد را ارسال کنید و سپس منتظر لیست نامزدهای نهایی برای طرح بورس تحصیلی مجارستان باشید.

6- هزینه ای بابت درخواست بورسیه تحصیلی مجارستان وجود ندارد.

7- لیست برندگان بورس های تحصیلی مجارستان در مرحله اول پس از تاریخ 9 آوریل نمایش داده می شود و نامزدهای انتخاب شده برای مصاحبه یا آزمون مبتنی بر اسکایپ فراخوانده می شوند.

8- تا پایان ماه ژوئن برای برندگان نهایی بورسیه مجارستان نامه ی پذیرش جهت دریافت ویزا صادر می شود و سپس ویزای آنها بین ماه ژوئیه تا آگوست بررسی می گرددد.

9- کلاس های دانشگاه های مجارستان از ماه سپتامبر آغاز می شود.

10- مهلت ارسال درخواست بورس تحصیلی مجارستان تا 5 مارس می باشد.

هزینه و شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان

هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان چقدر است؟

هزینه ی زندگی در مجارستان از سایر کشور های اروپایی پایین تر است و بودجه ماهانه معقول حدود 750 یورو(تقریبا 950 دلار آمریکا) می باشد. با این وجود اگر قصد تحصیل در بوداپست را دارید، این نکته را بخاطر بسپارید که هزینه تحصیل در این شهر گران تر از سایر مناطق مجارستان است.

شرایط ورود به مقطع کارشناسی برای دانشکده پزشکی:

دانشجویان ملزم به گذراندن امتحان ورودی هستند که شامل یک امتحان کتبی با زمان دو ساعت و نیم با سؤالات چند گزینه ای در زمینه زیست شناسی، شیمی، انگلیسی و پزشکی انگلیسی می باشد. برای قسمت شفاهی آزمون، یک استاد دانشگاه در مورد موضوعات پزشکی با دانشجویان مصاحبه می کند.

  • تکمیل آزمون ورودی دانشگاه دبرسن
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • دیپلم و ریز نمرات دبیرستان یا کالج(متن باید به طور رسمی به انگلیسی ترجمه شود.)
شرایط ورود به کارشناسی دانشکده پزشکی
شرایط ورود به کارشناسی دانشکده پزشکی

برای درخواست کامل، دانشجویان باید موارد زیر را نیز ارسال کنند:

  • گزارش واکسیناسیون هپاتیت B، سرخچه، اوریون( بیماری پاروتیت اپیدمیکا) و سرخک
  • گواهی تمکن مالی
  • رزومه کوتاه به زبان انگلیسی
  • کپی از صفحات مربوط به گذرنامه
  • عکس با اندازه پاسپورت

تاریخ درخواست:

دانشجویان آینده نگر باید برنامه ریزی کنند که تا 30 ژوئن درخواست های خود را ارسال کرده و به یاد داشته باشند که فرستادن زود تر درخواست همیشه ایده خوبی است.

شهریه:

شهریه برای یک برنامه پزشکی عمومی شش ساله به زبان انگلیسی، تقریباً 18.000 دلار آمریکا خواهد بود. با این وجود، این مبلغ می تواند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد.

  • دانشگاه پیس(Pécs University )
  • دانشگاه سزگل(Szeged University )
  • دانشگاه دبرسن(Debrecen University)
  • دانشگاه سملویس(Semmelweis University)

در پایان بهتر است اشاره ای مجدد داشته باشیم که کشور مجارستان شرایط اخذ پذیرش راحت تری را نسبت به سایر کشورهای اروپایی برای دانشجویان فراهم کرده است. این موضوع و کیفیت دانشگاه های این کشور باعث شده است که دانشجویان بین المللی بسیاری جذب این کشور شوند. شما نیز اگر قصد مهاجرت تحصیلی به مجارستان را دارید، با شعب رسمی موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در شهرهای شیراز و تهران در ارتباط باشید.

سوالات متداول در مورد بورس پزشکی مجارستان

1- بورسیه تحصیلی در مجارستان به همه اعطا می شود؟ خیر

2- شرط اصلی اخذ بورسیه تحصیلی چیست؟ داشتن صلاحیت های لازم از نظر علمی و مدارک تحصیلی

3- بورسیه های دولتی مجارستان با موسسه های خصوصی آن تفاوت دارد؟ تفاوت چندانی در این زمینه دیده نمی شود و تنها ممکن است پوشش هزینه های در برخی موارد مشاهده شود.

4- آیا بورسیه تحصیلی مجارستان هزینه های خوابگاه را شامل می شود؟ بله اما فقط برای پژوهشگران و دانشجویان مقطع دکتری

5- چطور شانس دریافت بورسیه تحصیلی مجارستان را افزایش دهیم؟ در صورتی که فرد دوران دانش آموزی خود را در دبیرستان های این کشور به پایان برساند، شانس بیشتری برای اخذ بورسیه تحصیلی خواهد داشت.

6- آیا خدمات بیمه دانشجویی نیز شامل بورسیه تحصیلی مجارستان می شود؟ بله

7- درخواست بورسیه مجارستان برای تحصیل را از کی می توان ارائه داد؟ از سپتامبر هر سال شما مجاز به درخواست برای سال تحصیلی آتی خواهید بود.

8- بهترین دانشگاه های پزشکی و دارو در مجارستان کدام هستند؟ دانشگاه سملوویز، دانشگاه دبرسن، دانشگاه سگد و دانشگاه پیس

9- برای تحصیل پزشکی در مجارستان با بورسیه تحصیلی، حتما باید مجاری صحبت کنیم؟ خیر برنامه های بورس تحصیلی بین المللی این کشور به زبان انگلیسی هستند.

10- برای دوره های کارشناسی هم بورسیه تحصیلی ارائه می شود؟ در موارد معدود و از طریق درخواست اینترنتی ممکن است در لیست واجد شرایطین قرار بگیرید.

11- بجز بورسیه تحصیلی، هزینه های زندگی را باید پرداخت کنیم؟ ماهیانه چه مبلغ؟ بله شما باید هزینه های زندگی را با توجه به شرایط اکثر بورسیه های تحصیلی، خودتان پرداخت کنید و ماهیانه حدود 750 یورو نیاز دارید.

اسکرول به بالا