071-91009294  | 021-88724227  |

صفر تا صد بورسیه ترکیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اخذ بورسیه ترکیه یکی از بهترین راه های مهاجرت به کشور ترکیه می باشد. با توجه به افزایش مهاجرت در سال های اخیر، کشور ترکیه یکی از پرمتقاضی ترین مقصدها برای مهاجرت و تحصیل ایرانیان است. باتوجه به بالا بودن شانس قبولی برای دریافت انواع بورسیه های ترکیه، شما می توانید با دریافت بورسیه در دانشگاه های کشور ترکیه هزینه های زندگی را به طور قابل توجهی کاهش دهید.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه و شانس قبولی در بورسیه ترکیه

شما می‌توانید از دانشگاه‌های مختلف دولتی و خصوصی، بورسیه تحصیلی رایگان ترکیه را دریافت کنید. باتوجه‌به تعداد بالای متقاضیان دریافت بورسیه در کشور ترکیه، قبل از هر اقدامی باید از ظرفیت پذیرش و شرایط بورس تحصیلی ترکیه برای هر دانشگاه مطلع شوید. بورسیه تحصیلی ترکیه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان اعطا می‌شود. در واقع به دلیل تقاضای زیاد، شانس پذیرش در مقطع کارشناسی کمتر و در مقطع دکتری بیشتر است. همچنین، باتوجه‌به اینکه زبان‌آموزشی در این کشور ترکی است، شما نیازمند دریافت نمره قبولی در آزمون زبان ترکی موسوم به YOS هستید. برای آشنایی بیشتر با سؤالات بورسیه ترکیه در این آزمون، منابع متعددی وجود دارد که می‌توانید به آنها مراجعه کنید. در ادامه  به بررسی انواع بورسیه‌های کشور ترکیه و شرایط بورسیه تحصیلی ترکیه می‌پردازیم.

ویزاهای اخذ شده

انواع بورسیه‌های ترکیه

بورسیه‌های تحصیلی در ترکیه به چند نوع تقسیم بندی می‌شود که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

عنوان

توضیحات

بورسیه تحصیلی ترکیه مقطع کارشناسی

این بورسیه به صورت عمومی و برای همه افراد مهیا است.

بورسیه Harran Scholarship Program

این بورسیه در مقطع کارشناسی، فقط برای ایرانیان و چند کشور دیگر در رشته‌های پزشکی، مطالعات اسلامی، زبان و ادبیات ترکی داده می‌شود.

بورسیه تحصیلی ترکیه مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

این بورسیه به‌صورت عمومی و برای همه افراد مهیا است.

بورسیه تحصیلی Ali Kuşçu Science and Technology Scholarship

این بورسیه در مقطع ارشد و دکتری برای دانشجویان متقاضی تحصیل از همه کشورها در رشته علوم پایه، مهندسی و تکنولوژی داده می‌شود.

بورسیه تحصیلی İbni Haldun

این بورسیه، در مقطع ارشد و دکتری برای دانشجویان متقاضی تحصیل از همه کشورها در رشته‌های علوم‌انسانی، مطالعات اسلامی، ادبیات و زبان ترکی ارائه می‌شود.

بورسیه دولتی ترکیه (Türkiye Burslari)

این بورسیه توسط خود دولت ترکیه باهدف همکاری‌های بیشتر بین‌المللی، جذب دانشجویان نمونه، افزایش نیروی کار ماهر و متخصص و ارتقا سطح آموزشی کشور انجام می‌شود.

بورسیه تحصیلی عبدالله گل

این بورسیه فقط به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌شود. معدل بالا، مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه و انگیزه نامه از ضروریات پذیرش بورسیه تحصیلی عبدالله گل می‌باشد.

بورسیه تحصیلی دانشجویان برجسته

این بورسیه به دانشجویان نخبه، دارای ثبت اختراع و دانشجویانی که در کشور خود دارای امتیازات بالا در آزمون‌های علمی هستند، تعلق می‌گیرد.

بورسیه تحصیلی فول فاند

این بورسیه توسط هر دانشگاه بر اساس شرایط هر فرد به دانشجویان تخصیص داده می‌شود. هر چه معدل بالاتر و رزومه قوی‌تر داشته باشید، شانس قبولی شما افزایش می‌یابد.

 

بورسیه تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی

برای مهاجرت به ترکیه و دریافت انواع بورسیه‌های تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی، حتماً باید نمره قبولی آزمون زبان ترکی موسوم به YOS را داشته باشید. دوره آموزشی این زبان، حدوداً یک سال به طول می‌انجامد. به علاوه، مدارکی همچون ریزنمرات، مدرک دیپلم و دارابودن معدل بالا در پذیرش شما بسیار مؤثر است.

بورسیه تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی

توضیحات

مدارک تحصیلی

دیپلم ۱۲ساله همراه با ریز نمرات

مدرک زبان

گذراندن دوره زبان ترکی و دریافت مدرک مربوطه

معدل

حداقل بالای 15

امکان دریافت کمک‌هزینه برای دانشجویان بین‌المللی

اخذ بورسیه در این مقطع به دلیل تعداد زیاد متقاضیان سخت است.

بورسیه تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد

در مقطع کارشناسی نیز دارابودن نمره قبولی در مدرک زبان ترکی YOS ضروری است. دارابودن معدل بالای 15، ریزنمرات مقطع دیپلم و مدرک فارغ‌التحصیلی کارشناسی هم از دیگر شرایط دریافت بورسیه تحصیل در ترکیه است.

اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد

توضیحات

مدارک تحصیلی

ریزنمرات دیپلم + مدرک فارغ‌التحصیلی مقطع کارشناسی

مدرک زبان

گذراندن دوره زبان ترکی و دریافت مدرک مربوطه

معدل

حداقل بالای 15

امکان دریافت کمک‌هزینه برای دانشجویان بین‌المللی

با احتمال اندک

 

بورسیه تحصیلی ترکیه در مقطع دکتری

در مقطع دکتری، علاوه بر امکان دریافت بورسیه امکان دریافت کمک‌هزینه‌های خاص از قبیل خوابگاه رایگان یا بیمه درمانی رایگان هم وجود دارد. با توجه به ظرفیت بالا برای پذیرش بورسیه در مقطع دکتری هرچه رزومه قوی‌تر و انگیزه‌نامه شما بهتر نوشته شده باشد، شانس قبولی نیز افزایش می‌یابد. دارابودن معدل بالای 18، داشتن مقالات ISI و دارابودن نمره قبولی مدرک زبان ترکی YOS برای ثبت‌نام بورسیه ترکیه در این مقطع الزامی است.

اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه در دکتری

توضیحات

مدارک تحصیلی

ریزنمرات دیپلم + مدرک فارغ‌التحصیلی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

مدرک زبان

گذراندن دوره زبان ترکی و دریافت مدرک مربوطه

معدل

ترجیحاً بالای 18

مقالات علمی

چند مقاله ISI منتشر شده

تأییدیه‌های لازم

تایید استاد راهنما مرتبط با رشته تحصیلی قبل از پذیرش توسط دانشگاه

امکان دریافت کمک‌هزینه برای دانشجویبین‌المللیللی

با درصد بالایی وجود دارد.

 

بورسیه تحصیلی دانشجویان برجسته

بورسیه تحصیلی دانشجویان برجسته، باهدف تشویق دانشجویان ممتاز و تمام دانشجویان بین‌المللی که در زمینه‌های مختلف علمی در کشور خود دارای رتبه‌های سطح بالا هستند، اعطا می‌شود. از این رو دانشحویان ممتاز ترغیب به مهاجرت تحصیلی به ترکیه می گردند.

این بورسیه، برای دانشجویان در مقطع دکتری که دارای نمرات بالا و مقالات ISI بوده و همچنین زمینه فعالیت‌های علمی – پژوهشی دارند، کاربرد بیشتری دارد.

جهت دریافت این بورسیه باید مدارک موردنیاز را برای دانشگاه موردنظر خود ارسال کرده و حتماً با یکی از اساتید دانشگاه مکاتبه داشته باشید. پس از اینکه رزومه شما توسط استاد راهنما و دانشگاه تأیید شد، می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید.

کسانی که می‌خواهند از این بورسیه برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه استفاده کنند، باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • متقاضیان بورسیه تحصیلی ترکیه باید دارای مدارک بین‌المللی زبان و مهارت آکادمیک مورد تأیید کشور ترکیه اعم از SAT، GRE، TOEFL یا IELTS باشند.
  • متقاضیان باید در یکی از آزمون‌های ملی در کشور خود امتیازهای برتر را کسب کرده باشند.
  • کسانی که سابقه کارهای پژوهشی دارند و می‌توانند در پروژه‌های تحقیقاتی علمی (BAP)، TÜBİTAK یا با تأیید ریاست‌جمهوری مشارکت داشته باشند.
  • کسانی که مقالات علمی در مجلات اسکن شده توسط Science Citation Index (SCI)، Science Citation Index Expanded (SCI-EXP)، Social Science Citation Index (SSCI) یا Art and Humanities Citation Index (AHCI منتشر کرده‌اند.
  • کسانی که موفق به ثبت اختراع شده‌اند.

کمک هزینه ماهیانه بیشتر

 بورسیه تحصیلی عبدالله گل

دانشگاه عبدالله گل در سال 2010 افتتاح شد. این دانشگاه دارای 5 دانشکده برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. دانشگاه عبدالله گل (AGU) در برخی رشته‌ها بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی فراهم می‌کند. شرایط بورسیه تحصیلی عبدالله گل به صورتی است که کل هزینه تحصیل را پوشش می‌دهد.

از رشته‌های تحت پوشش این بورسیه می‌توان به مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، معماری، مدیریت بازرگانی، اقتصاد، زیست‌شناسی مولکولی، ژنتیک، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل و روان‌شناسی اشاره کرد.

 

معیارهای واجد شرایط بودن برای بورسیه دانشگاه عبدالله گل

  • دانش‌آموزان باید به زبان انگلیسی مسلط باشند (تسلط به زبان ترکی امتیاز مضاعف محسوب می‌شود).
  • متقاضی باید دارای تابعیت غیربومی و خارج از ترکیه باشد.
  • متقاضی باید دارای معدل بالا بوده و مدارک خود را به طور کامل به دانشگاه ارائه دهد. همچنین معادل‌سازی نمره بر اساس نتایج CGPA الزامی است و یکی از معیارهای مهم در پذیرش می‌باشد.
  • متقاضیان باید در یکی از آزمون‌های مورد تأیید کشور ترکیه مانند SAT، ACT، GCE A-Levels، IB، PTE یا GRE نمره قبولی را کسب کرده باشند.
  • مدرک دیپلم و ریزنمرات دبیرستان برای مقطع کارشناسی الزامی است (توجه داشته باشید ترجمه مدارک خود را با تأیید و مهر سفارت یا سردفتر اسناد رسمی ارسال کنید.)
  • نمره آیلتس بالای 6 یا تافل بالای 75
  • انگیزه‌نامه قوی
  • فرم‌پذیرش بورسیه دانشگاه

تأیید مدارک بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های ترکیه باتوجه‌به نوع دانشگاه موردنظر شما متفاوت است. این قوانین هرساله ممکن است دستخوش تغییرات متعددی شود؛ لذا، برای اطلاع از آخرین شرایط و قوانین دانشگاه‌های کشور  ترکیه و انتخاب بهترین شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه، لازم است با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. مشاورین ما با سال‌ها تجربه در زمینه مشاوره اخذ بورسیه تحصیلی، می‌توانند راه شما را در این مسیر کوتاه‌تر کنند.

 

بورسیه دانشگاه‌های خصوصی ترکیه

برخی دانشگاه‌های خصوصی ترکیه نیز به دانشجویان مورد تأیید خود بورسیه تحصیلی اعطا می‌کنند که در زیر، به بررسی شرايط بورسيه تحصيلي تركيه در برخی از این دانشگاه‌ها اشاره می‌کنیم:

بورسیه تحصیلی دانشگاه سابانجی

بورسیه این دانشگاه به دانشجویان در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اعطا می‌شود. مدت‌زمان دریافت کمک‌هزینه تحصیلی واجد شرایط برای دانشجویان کارشناسی برابر با 4 سال، برای دانشجویان کارشناسی ارشد برابر با 3 سال و برای دانشجویان مقطع دکتری برابر با 4 سال خواهد بود. به‌علاوه، کمک‌هزینه‌های مختلفی به دانشجویان بین‌المللی تعلق می‌گیرد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

– بورسیه تحصیلی کامل که کل هزینه‌ها و شهریه‌های دانشگاه را به طور کامل تحت پوشش قرار می‌دهد.

– کمک‌هزینه ماهیانه برای دانشجویان کارشناسی ارشد برابر با 2.500 لیر و برای دانشجویان مقطع دکتری برابر با 3.000 لیر

– امکان استفاده از خوابگاه دانشجویی

– شرایط ویژه برای دانشجویانی که سابقه تألیف کتاب و مقالات علمی دارند (به تشخیص دانشگاه)

بورسیه تحصیلی دانشگاه سابانجی

بورسیه دانشگاه بیلکنت

بورسیه تحصیلی این دانشگاه برای واجدین شرایط از 20% تا 100% و در 5 سطح اعطا می‌شود. استفاده از خوابگاه دانشجویی برای تعداد محدودی از دانشجویانی که دارای بورسیه کامل هستند، مهیا می‌باشد. همچنین، بورسیه معافیت از شهریه در برنامه آمادگی زبان انگلیسی حداکثر تا 4 ترم و در دوره‌های ۴ساله کارشناسی حداکثر 10 ترم از دیگر مزایای بورسیه تحصیلی این دانشگاه است. به‌علاوه، بورسیه‌های اقامتی تا 8 ترم ارائه می‌شود. این بورسیه یکی از بهترین بورسیه‌های تحصیلی با بودجه کامل در ترکیه است.

بورسیه دانشگاه کوچ

بورس تحصیلی دانشگاه کوچ یک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل است و برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود. بورسیه دانشگاه کوچ شامل معافیت شهریه، کمک‌هزینه ماهانه، کمک‌هزینه مسکن و بیمه درمانی خصوصی است.

بورسیه دولتی ترکیه (Türkiye Burslari)

ترکیه بورسالاری، یک بورس تحصیلی بین‌المللی با بودجه کامل است که توسط دولت ترکیه برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود. امکان ثبت‌نام برای دریافت این نوع بورسیه از طریق سایت بورسیه ترکیه وجود دارد. همچنین این بورسیه باهدف توسعه همکاری‌های متقابل بین ترکیه و سایر کشورها و کمک به توسعه منطقه‌ای و جهانی در بسیاری از زمینه‌ها و رشته‌ها به دانشجویان اعطا می‌شود. 

این بورسیه را می‌توان برای ادامه تحصیل در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دریافت کرد. ترکیه بوسالاری شامل حمایت مالی، پرداخت هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه، اقامت و بیمه سلامت است.

در واقع بورسالاری ترکیه همه چیزهایی را که دانشجویان بین‌المللی در طول تحصیلات آکادمیک خود در ترکیه و کسب مهارت‌های جدید به آن نیاز دارند، در نظر می‌گیرد.

در صورت ثبت‌نام در سایت ترکیه بورسالاری از طریق لینک ثبت‌نام بورسیه ترکیه به نشانی اینترنتی www.turkiyeburslari.gov.tr و پذیرش نهایی، کمک‌هزینه ماهانه تا سقف 1.600 لیر در ماه به‌اضافه شهریه، بلیط رفت و برگشت پرواز، بیمه درمانی و اقامت قابل‌ارائه خواهد بود.

چنانچه شما در لیست قبولی نتایج بورس ترکیه باشید، می‌توانید با ارائه مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور ترکیه اقدام نمایید. مدارک لازم نیز مانند سایر بورسیه‌ها ارائه مدرک زبان انگلیسی، مدرک زبان ترکی، ارائه توصیه نامه برای بورسیه ترکیه، رزومه علمی، ریزنمرات مقطع قبلی و غیره است.

بورسیه فول فاند ترکیه

تقریباً برای تمام مقاطع، بورسیه فول فاند برای پذیرش وجود دارد. باتوجه‌به مزایای آن، رقابت در پذیرش این بورسیه در بین دانشجویان بسیار بالا است. این بورسیه بر اساس مدارک تحصیلی، معدل بالا و مدرک زبان و انگیزه‌نامه ارسالی شما در دانشگاه‌ها بررسی می‌شود؛ لذا هر دانشگاه شرایط و قوانین خاص خود را برای پذیرش دارد. قبل از ارسال مدارک پیشنهاد می‌کنیم حتماً شرایط پذیرش هر دانشگاه را به‌دقت مطالعه کنید  و سپس مدارک موردنیاز دانشگاه منتخب خود را آماده نمایید.

لیست رشته‌های پرمتقاضی برای پذیرش بورسیه فول فاند به شرح ذیل می‌باشد:

رشته‌های مهندسی: مهندسی تکنولوژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی پزشکی، مهندسی مواد غذایی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مخابرات، مهندسی محیط‌زیست، مهندسی علوم محیطی و اکولوژی، مهندسی علوم تربیتی و مهندسی کشاورزی.

رشته‌های علوم پایه: شیمی، زیست‌شناسی، فیزیک، ریاضی و فیزیولوژی.

رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی: پزشکی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی، مامایی، داروسازی، ژنتیک، علوم تغذیه، روانپزشکی، فیزیوتراپی و توان‌بخشی، دندانپزشکی و دامپزشکی.

کمک‌هزینه بورسیه فول فاند به‌صورت ماهانه

مقاطع

میزان کمک هزینه

مقطع لیسانس

700 لیر در ماه

مقطع کارشناسی ارشد

950 لیر در ماه

مقطع دکتری

1.400 لیر در ماه

 مدارک لازم برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی ترکیه

چنانچه قصد تحصیل در کشور ترکیه را دارید، باید مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در ترکیه را برای دانشگاه موردنظر خود ارسال نمایید تا در صورت‌پذیرش شما از سوی دانشگاه موردنظر، اقدام به دریافت ویزای تحصیلی ترکیه نمایید.

مدارک موردنیاز

توضیحات

مدرک تحصیلی

مدارک تحصیلی مربوط به مقطع موردنظر

ارائه مدارک هویتی

ارائه پاسپورت با حداقل اعتبار دارای یک سال به همراه اصل شناسنامه

نامه پذیرش زبان

نامه پذیرش دوره‌های زبان ترکی YOS و مدرک قبولی در آزمون‌های زبان (آیلتس یا تافل)

عکس پاسپورتی

ارائه 4 قطعه عکس ویزایی با پشت زمینه سفید

ارائه انگیزه‌نامه

ذکر دلایل خود از تحصیل در کشور ترکیه

ارائه نامه پذیرش دانشگاه

یافتن استاد راهنما در مقطع دکتری

ارائه مقالات علمی

امتیاز مثبت در پذیرش تحصیلی

نامه عدم سوءپیشینه

به‌منظور تعیین سوابق کیفری

بهترین رشته‌ها برای بورسیه تحصیلی در ترکیه

اگرچه رشته‌های بورسیه ترکیه باتوجه‌به تنوع دانشگاه‌های آن بسیار زیاد است، برای آشنایی بیشتر، لیست رشته‌های بورسیه ترکیه را بر اساس محبوبیت و تقاضا آورده‌ایم:

  • هنرهای تجسمی
  • زیست‌شناسی مولکولی و ژنتیک
  • تجارت و بازرگانی بین‌الملل
  • مشاوره و روان‌شناسی
  • هوش مصنوعی و علم داده
  • ریاضیات
  • داروسازی
  • علوم سیاسی و روابط بین‌الملل
  • بانکداری و امور مالی
  • مهندسی مدیریت و حمل‌ونقل دریایی
  • مهندسی محیط‌زیست
  • زمین‌شناسی
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی برق
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی مکانیک
  • مدیریت کسب‌وکار
  • مدیریت گردشگری
  • گردشگری و هتلداری
  • دندانپزشکی
  • دامپزشکی
  • جامعه‌شناسی
  • اقتصاد
  • زیست‌شناسی
  • باستان‌شناسی و تاریخ هنر
  • متالورژی و مهندسی مواد
  • فلسفه
  • سیستم‌های مدیریت اطلاعات
  • مهندسی الکترونیک و ارتباطات
  • مهندسی مواد غذایی
  • مهندسی نرم‌افزار
  • مهندسی معدن
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی نقشه‌کشی
  • مهندسی هوافضا
  • مهندسی نساجی
  • مهندسی مکاترونیک
  • مهندسی نفت و گاز
  • مهندسی سیستم‌های انرژی
  • مدیریت بیمه
  • تجارت بین‌المللی و مدیریت لجستیک
  • تربیت‌بدنی
  • طراحی و تولید کفش
  • طراح مد
  • طراحی جواهرات
  • جامعه‌شناسی
  • تغذیه و رژیم غذایی
  • بیوتکنولوژی
  • پرستاری
  • مامایی

هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه

برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، هزینه زندگی در ترکیه بسیار مقرون‌به‌صرفه است. به‌طورکلی متوسط هزینه زندگی در شهرهای بزرگ ترکیه بدون اجاره حدود 12.500 لیر در ماه است. برخی از هزینه‌های مهم در ترکیه عبارت‌اند از:

لیست ضروریات

قیمت (لیر)

اجاره ماهانه (آپارتمان 1 خوابه)

1.400 لیر

خدمات آب و برق (متوسط ماهانه)

500 لیر

کارت حمل‌ونقل عمومی ماهانه

250 لیر

وعده‌غذایی (رستوران ارزان)

30 لیر به بالا

شیر (1 لیتر)

6 لیر

آب (1.5 لیتر بطری)

2.40 لیر

تخم‌مرغ 10 عددی

10 لیر

گوشت قرمز یک‌کیلویی

50 تا 100 لیر

مرغ

30 تا لیر

نان

ا تا 3 لیر

پنیر سفید

40 لیر

معدل و شرایط سنی اخذ بورسیه‌های تحصیلی ترکیه

شرایط سنی و معدل موردنیاز متقاضیان دریافت بورسيه تحصيلي تركيه به شرح زیر هستند:

شرط سنی برای دریافت بورسيه تحصيلی ترکيه

  • حداکثر 21 سال سن برای متقاضیان مقطع کارشناسی و پزشکی
  • حداکثر ۳۰ سال سن برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد
  • حداکثر ۳۵ سال سن برای متقاضیان مقطع دکتری
  • حداکثر 45 سال سن برای بورسیه‌های تحقیقاتی و پژوهشی

حداقل نمره مورد قبول دریافت انواع بورسیه‌های ترکیه

  • معدل دیپلم 14 به بالا برای متقاضیان مقطع کارشناسی
  • معدل ۱۵ به بالا برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد
  • معدل 15 برای متقاضیان مقطع دکتری
  • حداقل معدل ۱۸ برای متقاضیان تحصیل پزشکی در ترکیه (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)

انگیزه‌نامه جهت اخذ بورسیه ترکیه

یکی از مهم‌ترین مدارک لازم برای ثبت‌نام و اخذ بورسیه‌های تحصیلی ترکیه، تنظیم و نگارش انگیزه‌نامه می‌باشد. انگیزه‌نامه در واقع مدرکی مهمی است که باید در آن نکات قوت و مهارت‌های خود را به طور کامل و شفاف توضیح دهید. در انگیزه‌نامه در نهایت، باید مسئولان زیربط را متقاعد کنید که شما شایستگی دریافت بورسیه ترکیه را دارید. همچنین، می‌توانید از اهداف و برنامه‌های خود برای آینده‌تان نیز بگویید. می‌توانید قبل از نگارش آن، چند نمونه انگیزه‌نامه برای بورسیه ترکیه را مطالعه کنید.

دانشگاه‌های ارائه‌دهنده بورسیه ترکیه

برخی از دانشگاه‌های معتبر ترکیه که امکان دریافت بورس تحصیلی از آنها را دارید، در زیر آمده است:

  • دانشگاه مصطفی کمال
  • دانشگاه عبدالله گل
  • دانشگاه اوکان استانبول
  • دانشگاه Kütahya Dumlupınar
  • دانشگاه Erciyes
  • دانشگاه فاتح
  • دانشگاه آنادولو
  • دانشگاه آنکارا
  • دانشگاه آتاتورک
  • دانشگاه آتیلیم
  • دانشگاه باهچه شهیر
  • دانشگاه Balikesir
  • دانشگاه باسکنت
  • دانشگاه بیکلنت
  • دانشگاه Celal Bayar
  • دانشگاه فنی کارادنیز
  • دانشگاه کوچ ترکیه
  • دانشگاه Kocaeli
  • دانشگاه Maltepe
  • دانشگاه مرمره استانبول
  • دانشگاه مرسین
  • دانشگاه فنی خاورمیانه
  • دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه هالیچ

مزایای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه و تحصیل در آن کشور

در نهایت، دریافت هر یک از انواع بورسیه‌های تحصیلی ترکیه می‌تواند برای شما مزایای فراوانی داشته باشد که عبارت‌اند از:

تحصیل رایگان در طول دوره تحصیلی

  • دریافت کمک‌هزینه تحصیلی ماهیانه ۸۰۰ لیر برای متقاضیان مقطع کارشناسی
  • دریافت کمک‌هزینه تحصیلی ماهیانه 100 لیر برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد
  • دریافت کمک‌هزینه تحصیلی ماهیانه 600 لیر برای متقاضیان دکتری
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما به کشور محل تولد شما برای یکبار در سال
  • دریافت بیمه سلامت به طور رایگان در طول دوره تحصیلی
  • امکان استفاده از خوابگاه دانشجویی به‌صورت کاملاً رایگان
  • آموزش رایگان زبان ترکی YOS در دانشگاه موردنظر به‌منظور شروع دوره تحصیلی
  • دریافت خدمات ترانسفر فرودگاهی باهدف گرامیداشت متقاضیان

مشاور و وکیل اخذ بورسیه ترکیه میرداماد

چنانچه قصد تحصیل در ترکیه را دارید، استفاده از بورسیه تحصیلی ترکیه می‌تواند یک گزینه عالی پیش روی شما باشد. ازآنجاکه شرایط بورسیه هر دانشگاه با دیگری متفاوت می‌باشد، به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام برای اخذ بورسیه، حتماً از یک مشاور یا وکیل باتجربه در این زمینه راهنمایی بخواهید.

از مهم ترین گام های پذیرش بورسیه

سخن پایانی

اگر شما هم قصد تحصیل در کشور ترکیه را دارید، برای دریافت بورسیه تحصیلی این کشور نیاز دارید تا نسبت به نوع بورسیه، شرایط موردنیاز، دانشگاه انتخابی خود و مدارک لازم برای پذیرش نهایی اطلاعات کافی داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با همه این موارد آشنا کنیم تا بتوانید در مورد نحوه اخذ بورسیه تحصیلی کشور ترکیه به‌راحتی تصمیم‌گیری کنید.

سوالات متداول درباره بورسیه های تحصیلی ترکیه

این موضوع، به رزومه، مدارک و دستاوردهای علمی شما بستگی دارد؛ ولی تقریباً بالای 50% شانس پذیرش بورسیه ترکیه را دارید.

اگر شرایط سنی مناسبی دارید، می‌توانید اقدام کنید؛ شاید در رشته مدنظر شما رقابتی وجود نداشته باشد و انتخاب شما بسیار محتمل باشد.

خیر، کسانی که در دانشگاه قبول شدند و یا مشغول به تحصیل هستند، دیگر نمی‌توانند برای دریافت هیچ یک از انواع بورسیه‌های تحصیلی ترکیه اقدام کنند.

مدرک زبان انگلیسی ضروری نیست، ولی اگر داشته باشید، شانس قبولی بالاتری دارید.

برای پیگیری امور پذیرش خود می‌توانید با کارشناسان ما در مؤسسه حقوقی میرداماد تماس بگیرید.

اخبار های مرتبط

تحصیل در مدارس ترکیه

تحصیل در مدارس ترکیه

بسیاری از خانواده ها با هدف تضمین آینده فرزندان خود و فراهم نمودن شرایط مناسب برای آنها، مهاجرت تحصیلی را

مشاهده

نظرات کاربران

  • توسط یوسف
    تاریخ: اسفند 12, 1399
    نفر
    نفر

    سلام رشته تفسیر و علوم قرآنی در مقطع کارشاسی ارشد بورسیه دارد؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: اسفند 13, 1399
      نفر
      نفر

      با عرض سلام و ادب
      برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه مدارک تحصیلی و نمره آزمون شما مورد بررسی قرار می گیرد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  • توسط پرنیا
    تاریخ: فروردین 27, 1400
    نفر
    نفر

    سلام یه سوال من ۲۳ سالم هست چند روز دیگه ۲۴ سالم میشه،لیسانس حقوق دارم اما میخوام برم رشته‌ی مد و مجبورم دوباره ورخواست بدم برای کارشناسی،بورس میتونم بشم؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: فروردین 29, 1400
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه نیاز به شرکت در ازمون ورودی و اخذ نمره خوبی در این آزمون دارید.

  • توسط سیما نصر
    تاریخ: اردیبهشت 1, 1400
    نفر
    نفر

    سلام وقت بخیر . رشته هماتولوژی شامل رشته هایی که ترکیه بورسیه میکنه نیست؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: اردیبهشت 5, 1400
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      بورسیه تحصیلی ترکیه بستگی به رزومه علمی شما دارد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا