071-91009294  | 021-88724227  |

بورسیه تحصیل پزشکی صربستان

بورسیه تحصیل پزشکی صربستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

پزشکی یکی از رشته های پر طرفدار در سراسر دنیا محسوب می شود که دانشجویان بسیاری را به سمت خود جذب نموده است. افراد زیادی برای تحصیل پزشکی اقدام می کنند و وارد کشور های مختلف می شوند. پزشکی در کنار پر طرفدار بودن یکی از رشته های پر هزینه هم می باشد و اصولا شهریه تحصیل در این رشته نسبت به سایر رشته ها در دانشگاه های مختلف بیشتر است. از این رو دانشجویان می توانند برای دریافت بورسیه های تحصیلی اقدام نمایند. در این مقاله ما به بررسی بورسیه تحصیل پزشکی صربستان می پردازیم تا راهی را برای دانشجویان علاقه مند به این رشته باز کرده باشیم.

صربستان کشوری است که دانشجویان بسیاری برای تحصیل وارد آن می شوند. البته برای مهاجرت به صربستان یا اخذ اقامت صربستان راه های دیگری هم موجود است که برای افراد مختلف در دسترس می باشد. از جمله راه های مهاجرت به صربستان می توان به مهاجرت تحصیلی به صربستان، مهاجرت کاری به صربستان، مهاجرت سرمایه گذاری به صربستان، مهاجرت از طریق ازدواج در صربستان، مهاجرت از طریق ثبت شرکت در صربستان و … اشاره نمود. هر فردی با توجه به شرایط شخصی خود می تواند برای یکی از راه های مهاجرتی در این کشور اقدام نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مهاجرت به صربستان می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

بورسیه تحصیل پزشکی صربستان

صربستان یک بهشت ​​توریستی است و یک مقصد شگفت انگیز برای مطالعه دانشگاهی محسوب می شود. صربستان یک کشور چند قومی و چند فرهنگی است که در عین استفاده بهینه از تکنولوژی های جدید عصر و رویکرد معاصر زندگی همچنان به حفظ جذابیت های روستایی آن در دوران گذشته ادامه می دهد. موسسات پزشکی صربستان به دلیل آموزش عالی پزشکی با بالاترین کیفیت شناخته شده است که مطابق با پیشرفت های اخیر در علوم پزشکی است.

از این رو می توان گفت که دانشجویان در صربستان و دانشگاه های این کشور پس از اتمام دوره پزشکی خود می توانند به راحتی در سراسر اروپا مشغول شوند و برای کار در صربستان یا کار در هر کشور اروپایی دیگری اقدام نمایند. کشور صربستان با پایتختی شهر بلگراد و ارز رسمی دینار صربستان، برای تحصیل در رشته های مختلف حصوصا شاخه های پزشکی بسیار مناسب است. دانشجویان می توانند برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان، تحصیل روانشناسی در صربستان، تحصیل مامایی در صربستان، تحصیل پرستاری در صربستان، تحصیل دامپزشکی در صربستان، تخصص پزشکی در صربستان و … اقدام نمایند.

برای تحصیل در صربستان و این رشته ها اما شرایط به نحوی است که دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیلی صربستان استفاده نمایند. با اسفاده از بورسیه های تحصیلی صربستان برای رشته پزشکی، دانشجویان می توانند به راحتی برای تحصیل رایگان در این کشور پیش بروند. استفاده از بورسیه های تحصیلی متنوع برای دانشجویان پزشکی در این کشور باعث می شود تا شرایط زندگی در صربستان و خصوصا در زمینه هزینه های زندگی در صربستان به خوبی پیش رود.

تحصیل پزشکی در صربستان

در این بخش از مقاله و قبل از این که وارد شرایط بررسی بورسیه های تحصیلی در صربستان شویم، قصد داریم در ارتباط با شرایط تحصیل پزشکی در صربستان صحبت کنیم. پزشکی و دندانپزشکی به عنوان رشته های پر طرفدار در صربستان محسوب می شوند و افراد زیادی برای تحصیل در این رشته ها اقدام می نمایند. یکی از مهم ترین نکاتی که برای تحصیل پزشکی در صربستان وجود دارد، زبان تحصیل است. دانشجویان در صربستان برای تحصیل پزشکی می توانند از دوره های پزشکی با زبان انگلیسی استفاده نمایند.

تحصیل پزشکی در صربستان
تحصیل پزشکی در صربستان

در حقیقت تحصیل به زبان انگلیسی برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی امکان پذیر می باشد. از این رو برای تحصیل پزشکی در صربستان به زبان انگلیسی می بایست مدرک زبان معتبری مانند آیلتس یا تافل را به درخواست دانشکاه مورد نظر خود ارائه نمایید. دوره تحصیل پزشکی در صربستان و در  دانشگاه های مختلف این کشور شش سال به طول می انجامد. در ابتدای راه آموزش در دوره های پزشکی لازم است تا دانشجویان دوره های تئوری و دروس تئوری را بگذرانند اما در دوره های بعدی و سال های آخر تحصیل خود می بایست در دوره های عملی تحصیلی پیش بروند.

البته برای تحصیل در صربستان و خصوصا در این رشته یا زیر شاخه های مرتبط با آن لازم است تا در بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی به عنوان کارآموزی مشغول به کار شوید. برای ورود به رشته های پزشکی و زیر شاخه های مرتبط با آن لازم است تا در یک آزمون ورودی شرکت کنید که در صورت قبولی می توانید برای تحصیل اقدام نمایید. این آزمون عموما در ارتباط با دروس پایه است و درس هایی از جمله زیست شناسی و شیمی در این آزمون از دانشجویان خواسه می شود. در صورت قبولی در این آزمون دانشجویان می توانند برای حضور در رشته پزشکی اقدام نمایند.

دانشگاه بلگراد صربستان یکی از قدمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل می باشد. اما همان طور که گفتیم برای تحصیل در این کشور بورسیه های تحصلی نیز ارائه می شود. هزینه تحصیل در دوره ها پزشکی در صربستان حدودا شش هزار یورو می باشد.

شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی پزشکی در صربستان

در این بخش از مقاله ما در ارتباط با شرایط تحصیلی و بورسیه های پزشکی در صربستان صحبت می کنیم. برای اخذ بورسیه های تحصیلی در صربستان لازم است تا دانشجویان نکاتی را مد نظر داشته باشند. بورسیه های تحصیلی علاوه بر رشته پزشکی و دانشکده های پزشکی برای رشته های مختلف دیگر در دانشگده های علوم ریاضی و فنی، مهندسی، علوم اجتماعی و … نیز ارائه می شود. دانشجویان برای دریافت بورسیه های تحصیلی نیاز به شرایطی دارند که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

این شرایط عبارتند از: بالا بودن معدل درسی دانجشو و در رنج هشت و نیم از ده. ارائه دادن گواهی پزشکی سلامتی که بیش از شش ماه از تاریخ آن نگذشته باشد. تعهد انشجویانی که از بورسیه های تحصیلی استفاده می کنند، مبنی بر این که پس از اتمام دوره تحصیلی خود در دانشگاه های صربستان و فارغ التحصیلی از دانشگاه خود در صربستان به مدت حداقل پنج سال در این کشور مشغول به کار شوند. داشتن مدرک زبان انگلیسی و مهارت در این زمینه و داشتن شرایط سنی مرتبط با قوانین ارايه بورسیه های تحصیلی در صربستان.

اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که شرایط سنی دریافت بورسیه های تحصیلی در صربستان چیست؟! طبق شرایط اعلام شده، دانشجویان می بایست دارای سن و سال مناسبی برای دریافت بورسیه های تحصیلی خود باشند. برای مقطع کارشناسی لازم است تا دانشجویان حداقل بیست و یک سال سن داشته باشند، برای مقطع کارشناسی ارشد می بایست دانشجویان حداقل بیست و پنج سال سن داشته باشند و دانشجویان مقطع دکتری لازم است تا حداقل سی سال سن داشته باشند.

دقت کنید که دانشگاه های صربستان علاوه بر بورسیه های تحصیلی، به دانشجویان کمک هزینه های تحصیلی ارائه می کنند. این کمک هزینه های تحصیلی نیز هر کدام مدل های گوناگونی دارند. علاوه بر این دانشجویان می توانند از مزایای کار ت های دانشجویی در کشور صربستان هم استفاده ببرند. این کارت ها برای دانشجویان همراه با مزیت های بسیاری هستند. به طور مثال شما می توانید از این کارت های دانشجویی برای تخفیفات کتاب فروشی ها، رستوران ها، مراکز تفریحی، موزه ها و … آشنا شوید.

بورسیه های تحصیلی مختلف برای پزشکی در صربستان

در این بخش از مقاله قصد داریم بورسیه های تحصیلی مختلف را برای تحصیل پزشکی در صربستان ارايه دهیم. این بورسیه های انواع مختلفی دارند که برای دانشجویان ارائه می شوند.برخی از بورسیه های تحصیلی صربستان با شرایط خاص تری و صرفا برای گروه های خاصی ارايه می شود.

بورسیه های تحصیلی مختلف برای پزشکی در صربستان
بورسیه های تحصیلی مختلف برای پزشکی در صربستان

بورسیه های تحصیلی خاص پزشکی در صربستان

همان طور که گفتیم، دقت داشته باشید که برخی از بورسیه های تحصیلی صربستان برای دانشجویان ملیت های خاصی ارائه می شوند و همه دانشجویان نمی توانند از این بورسیه های تحصیلی استفاده کنند. به طور مثال یکی از بورسیه های تحصیلی که برای دانشجویان ارائه می شود با عنوان بورسیه تحصیلی جهان در صربستان شناخته می شود که برای تمام دوره های تحصیلی و رشته های مختلف از جمله پزشکی ارائه می گردد.

این بورسیه تحصیلی به گونه ای است که برای داشنجویان شرکت کننده دوره های زبان در صربستان حتی در مقاطع مقدماتی هم ارائه می شود. اما همان طور که گفتیم این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خاصی است. دانشجویان صربستانی می توانند از این بورسیه استفاده نمایند و یا داشنجویانی که تابعیت کشور های کرواسی ، آلبانی ، اسلوونی ، بوسنی و هرزگوین ، مجارستان ، مونته نگرو و کشور رومانی را دارند. کشور صربستان از بورسیه تحصیلی اراسموس موندس هم پیروی می کند و به عنوان برنامه های مطالعات مشترک این دوره ها را ارائه می دهد.

برنامه اراسموس موندس که با عنوان برنامه تحرکات دانشجویی شناخته می شود برای رشته های مختلف اما صرفا در مقاطع تخصصی ارائه می شود. این برنامه نیز صرفا برای اتحادیه اروپا و دانشگاه های شرکت کننده در برنامه اراسموس موندس می باشد. در ارتباط با این دانشگاه ها می توانند به وب سایت هر دانشگاه و برنامه بورسیه اراسموس موندس مراجعه نمایید.

بورسیه های تحصیلی مرکزی اروپا برای دانشجویان پزشکی صربستان

در این بخش از مقاله بورسیه های تحصیلی جامع تری را برای دانشجویان ارايه می دهیم که خدمات بیشتری را برای دانشجویان کشور های مختلف ارائه می دهند. یکی از این بورسیه های تحصیلی که در دانشگاه های صربسان برای دانشجویان ارائه می شود عبارت است از بورسیه تحصیلی برنامه تبادل مطالعات مرکزی برای اروپای مرکزی که با عنوان مختصر شده CEEPUS شناخته می شود. این برنامه در حقیقت یک برنامه دانشگاهی تبادل است که در پانرده کشور اروپای مرکزی در حال انجام است.

کشور هایی که علاوه بر صربستان این بورسیه  تحصیلی را برای دانشجویان رشته های مختلف از جمله پزشکی ارائه می دهند عبارتند از: آلبانی ، اتریش ، بوسنی هرزگوین ، بلغارستان ، کرواسی ، جمهوری چک ، مجارستان ، مولداوی ، مونته نگرو ، مقدونیه شمالی ، لهستان ، رومانی ، صربستان ، اسلواکی و اسلوونی. این برنامه فرصت های مناسبی را برای دانشجویان فراهم می کند که هم به صورت دوره های کوتاه مدت بورسیه و هم به صورت دوره های بلند مدت بورسیه است و به دانشجویان امکان می دهد تا دوره تحصیلی خود را در خارج از کشور به راحتی بگذرانند. کمک های مالی بورسیه تحصیلی CEEPUS شامل شهریه پولی و پاداش ماهیانه برای دانشجویان است.

بسته به کشور ، دانشجویان نیز می توانند حق اقامت رایگان و وعده های غذایی با تخفیف ویژه را داشته باشند. از این رو دانشجویان می توانند با این بورسیه تحصیلی برای ادامه تحصیلات خود در کشور صربستان اقدام نمایند. این توع بورسیه تحصیلی حتی برای دفاع از پایان نامه هم برای دانشجویان ارائه می شود. درخواست این بورسیه باید از طریق وب سایت رسمی CEEPUS بصورت آنلاین ارسال شوند. مهلت تقاضای ترم تابستان سی و یک اکتبر و برای ترم زمستان پانزدهم ماه ژوئن است.

سوالات متداول در ارتباط با بورسیه تحصیل پزشکی صربستان

  1. آیا صربستان برای تحصیل و زندگی کشوری مناسب است؟

    بله صربستان کشوری اروپایی با شرایط مناسب برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. شرایط تحصیل پزشکی در صربستان چگونه است؟

    برای تحصیل پزشکی می بایست به زبان انگلیسی تسلط داشت و در آزمون های ورودی قبول شد.

  3. آیا مدرک تحصیلی پزشکی صربستان معتبر است؟

    بله مدرک تحصیلی پزشکی در این کشور از اعتبار بالایی برخوردار است.

  4. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیل پزشکی صربستان موجود است؟

    بله دانشجویان می توانند برای بورسیه تحصیل پزشکی صربستان درخواست دهند.

  5. چه نوع بورسیه تحصیل پزشکی صربستان برای دانشجویان موجود است؟

    از جمله بورسیه های تحصیلی عبارتند از: بورسیه جهان در صربستان، بورسیه اراسموس، بورسیه CEEPUS و … .

  6. هزینه تحصیل پزشکی در صربستان چقدر است؟

    هزینه تحصیل پزشکی در این کشور حدودا شش هزار یورو می باشد.

  7. بورسیه تحصیل پزشکی صربستان در مدل جهان در صربستان برای دانشجویان چه کشور هایی است؟

    این بورسیه برای افراد تبعه کرواسی ، آلبانی ، اسلوونی ، بوسنی و هرزگوین ، مجارستان ، مونته نگرو و کشور رومانی می باشد.

  8. بورسیه تحصیل پزشکی صربستان در مدل CEEPUS در چه کشور های دیگری ارائه می شود؟

    این بورسیه علاوه بر کشور صربستان توسط کشور های آلبانی ، اتریش ، بوسنی هرزگوین ، بلغارستان ، کرواسی ، جمهوری چک ، مجارستان ، مولداوی  و … هم ارائه می شود.

  9. درخواست بورسیه تحصیل پزشکی صربستان دز مدل CEEPUS چگونه است؟

    برای درخواست باید به صورت آنلاین به وب سایت این بورسیه مراجعه نمود.

  10. آیا برای دریافت بورسیه تحصیل پزشکی صربستان شرط سن و سال مهم است؟

    بله دانشجویان با سن خاصی می توانند در این دوره بورسیه شرکت کنند.

  11. آيا در صربستان بورسیه تحصیلی اراسموس موندس ارائه می شود؟

    بله دانشگاه های صربستان در بورسیه تحصیلی اراسموس شرکت دارند.

اسکرول به بالا