071-91009294  | 021-88724227  |

بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کانادا به دلایل زیادی مقصد محبوب تحصیلات دانشگاهی بوده است. دانشگاه های این دانشگاه در سطح جهانی قرار دارند، از این تعداد پنج دانشگاه در فهرست 100 مدرسه برتر جهان قرار دارند. فرصت های شغلی متعدد همچنین آینده امیدوار کننده ای را برای دانشجویان بین المللی که می خواهند در کانادا بمانند فراهم می کند. در این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد ما به بررسی شرایط بورسیه تحصیلی کانادا و اسکالرشیپ کانادا پرداخته ایم.

مطالب مرتبط:

مهاجرت به کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

آیا تحصیلات رایگان در کانادا برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟

جواب کوتاه، نه است. به بیان ساده، هیچ دانشگاه بدون شهریه ای برای دانشجویان بین المللی در کانادا وجود ندارد همانطور که قبلاً گفته شد. هیچ دانشگاهی بدون شهریه حتی برای دانشجویان کانادایی وجود ندارد. با این وجود می توانید بدون پرداخت شهریه با گرفتن بورسیه تحصیلی کامل تحصیل کنید. درخواست و پذیرش برای بورسیه تحصیلی می تواند کمک بزرگی به امور مالی شما کند. دانشگاه ها و موسسات خصوصی مختلف در کشور از طریق برنامه های بورس تحصیلی دانشجویان بین المللی را جذب می کنند. علاوه بر این، دولت کانادا با ارائه بورسیه های تحصیلی و برتری به دانشجویان برجسته، از مطالعات بین المللی پشتیبانی می کند.

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا

اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا بدون داشتن تابعیت کانادا هنوز امکان پذیر است. کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بسیار مفید است. همچنین انگیزه آنها برای مطالعه است. شرایط واجد شرایط بودن از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت است. بنابراین یک برنامه اسکالرشیپ کانادا ممکن است یک مقاله شخصی بخواهد، دیگری ممکن است صرفا از شما منابعی را بخواهد. برخی از بورس های تحصیلی کاملاً بر اساس لیاقت علمی یا موفقیت های ورزشی یا حتی کارهای خلاقانه ارائه می شوند، بنابراین مراقب مهارت های خود باشید و آنها را با آنچه در آنجاست تطبیق دهید.

از این رو برای این که بتوانید شرایط بورسیه تحصیلی کانادا را برای خود فراهم نمایید، از قبل برنامه ریزی کنید. مطابق با مقررات تابعیت و مهاجرت کانادا، شما باید قبل از شروع تحصیل ثابت کنید که در حین تحصیل در کانادا پول کافی برای تأمین نیازهای مالی خود دارید. بنابراین، اگر می خواهید بورس تحصیلی خود را برای کمک به تحصیلات خود دنبال کنید، فرصت ها را زودتر جستجو کنید.

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا
شرایط بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه های تحصیلی کانادا شرایط منحصر به فردی دارند که اگر به درستی رعایت نشوند قطعاً فرصت برنده شدن آن جایزه خاص را رد می کنند.

سن و معدل تحصیلی

برای دریافت اسکالرشیپ کانادا مسئله سن و معدل تحصیلی می تواند یکی از سوالات متقاضیان باشد. عموما سن متقاضیان مشکلی را برای دریافت بورسیه تحصیلی خصوصا در دوره های دکتری ایجاد نمی کند. اما برای معدل بهتر این است که معدل دانشجویان بالای ۱۶ باشد. این در حالی است که برخی از دانشگاه های برتر کانادا معدل بالای ۱۷ را مد نظر دارند.

زمانی که شرایط بورس تحصیلی کانادا فراهم شد باید چه کار کنید؟

زمانی که برای بورسیه تحصیل کانادا انتخاب شدید، لازم است تا کار های زیر را انجام دهید:

  • درخواست ویزای خود را در اسرع وقت ارسال کرده و مراحل مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا را که توسط موسسه کانادایی ذکر شده است دنبال کنید.
  • برای مشاوره در ارتباط با شرایط اسکالرشیپ کانادا با فارغ التحصیلان موسسه خود در تماس باشید.
  • اطمینان حاصل کنید که الزامات دانشگاه کانادایی برای بورس از جمله شرایط دانشگاهی و مهارت های زبان را برآورده کرده اید.
  • از دریافت کنندگان بورسیه تحصیلی کانادا انتظار می رود پس از دوره تحصیلی خود به محل زندگی شان بازگردند.

بورسیه لیسانس کانادا

ممکن است که تعداد بورسیه های تحصیلی برای مهاجرت تحصیلی کانادا نسبت به برخی کشور ها کم تر باشد. با این حال هنوز هم فرصت های بسیاری برای تحصیل در کانادا به صورت رایگان یا با کمک هزینه تحصیلی موجود است. در ادامه ما به بررسی بورسیه لیسانس کانادا می پردازیم. برخی از بورسیه های بین المللی دوره های کارشناسی در کانادا عبارتند از:

بورسیه های بین المللی Lester B. Pearson

برنامه بورس تحصیلی بین المللی  Lester B. Pearson در دانشگاه تورنتو برای شناسایی دانشجویان بین المللی است که موفقیت و خلاقیت علمی استثنایی را نشان می دهند و به عنوان رهبران مدرسه خود شناخته می شوند. این بورس تحصیلی شامل شهریه، کتاب، هزینه های جانبی و پشتیبانی کامل اقامت به مدت چهار سال خواهد بود.

برنامه بورس دانشجویان بین المللی دانشگاه یورک

دانشجویان بین المللی که دارای سوابق تحصیلی عالی و پذیرفته شده در دانشگاه یورک هستند، می توانند بورس تحصیلی به ارزش 60،000 – 100،000 دلار برای یک دوره 4 ساله کارشناسی در این دانشگاه دریافت نمایند. می توان گفت با داشتن شرایط بورسیه تحصیلی کانادا، این یکی از بهترین گزینه ها برای دوره های کارشناسی دانشجویان بین المللی می باشد. برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید با متخصصان موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد در تماس باشید.

بورس تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا برای دانشجویان بین المللی

UBC با اختصاص بیش از 10 میلیون دلار CAD سالانه به جوایز، بورس های تحصیلی و سایر اشکال کمک مالی برای دانشجویان بین المللی دوره کارشناسی، موفقیت دانشگاهی دانشجویان برجسته از سراسر جهان را به رسمیت می شناسد.

بورس های تحصیلی کارلتون پرستیژ

دانشگاه کارلتون بورس تحصیلی را با میانگین ۹۰ درصد پذیرش دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. برخی از این بورسیه ها در کنار بورسیه پرستیژ، هزینه های کامل برای ۴ سال تحصیل دانشجویان را پوشش می دهد.

بورسیه های ورودی بین المللی کلگری

بورس تحصیلی ورودی دانشگاه کالگری یک جایزه معتبر است که موفقیت های برجسته یک دانشجوی بین المللی را که تحصیلات خود را در دانشگاه آغاز کرده است، تقدیر می کند. مبلغ کل بیش از 4 سال دوره کارشناسی 60،000 دلار است.

بورسیه های تحصیلات تکمیلی کانادا

بورسیه ارشد کانادا یا دریافت بورسه تحصیلی کانادا برای دوره های دکتری نیز شرایط خاص خود را دارد. بسیاری از دانشگاه های کانادا برای تحصیل در این کشور بورسیه هایی را ارائه می دهند. بورسیه های دوره های تحصیلات تکمیلی به دانشجویان کمک بسیار زیادی می کند. در ادامه به ارائه بورسیه های تحصیلات تکمیلی کانادا می پردازیم.

بورسیه های تحصیلات تکمیلی کانادا
بورسیه های تحصیلات تکمیلی کانادا

برخی از این بورسیه ها عبارتند از:

بورسیه های تحصیلات تکمیلی وانیر کانادا

بورسیه های تحصیلات تکمیلی وانیر کانادا (Vanier CGS) برای جذب و حفظ دانشجویان دکترا در سطح جهانی و ایجاد کانادا به عنوان یک مرکز جهانی برتر در تحقیقات و آموزش عالی ایجاد شده است. بورس تحصیلی برای دریافت مدرک دکترا (یا MA / PhD یا MD / PhD ترکیبی) در دانشگاه های شرکت کننده کانادا است. ارزش این بورس تحصیلی برای سه سال 50،000 دلار در سال است.

بورسیه های تحصیلات تکمیلی دانشگاه مانیتوبا

بورسیه های تحصیلات تکمیلی دانشگاه مانیتوبا (UMGF) جوایزی مبتنی بر شایستگی هستند که برای دانشجویان از هر ملیتی که به عنوان دانشجویان تحصیلات تکمیلی تمام وقت (کارشناسی ارشد یا دکترا) در دانشگاه مانیتوبا ثبت نام می کنند، آزاد است. این بورس تحصیلی برای دانشجویان دکترا 18000 دلار یا برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد 14،000 دلار برای یک دوره 12 ماهه ارزیابی می شود.

بورسیه های دکتری بنیاد پیر الیوت ترودو

این بورس تحصیلی برای اتباع خارجی (با ترجیح داوطلبان کشورهای در حال توسعه) که متقاضی برنامه دکترا در علوم اجتماعی و انسانی هستند یا ثبت نام تمام وقت در سال اول یا دوم چنین برنامه ای در دانشگاه کانادا، آزاد است. ارزش سالانه آن برای هر دانشجو حداکثر به مدت سه سال تا 60 هزار دلار است.

جوایز برتری دانشگاه واترلو

جایزه بین المللی برتر (IMAE) به دانشجویان بین المللی کارشناسی ارشد واجد شرایط که معمولاً وارد یک برنامه تحصیلات تکمیلی تحقیقاتی در دانشگاه واترلو می شوند، اعطا می شود. برای هر دوره حداکثر پنج جایزه 2500 دلار ارزیابی می شود.

جوایز تحصیلات تکمیلی دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری طیف گسترده ای از بورسیه های تحصیلی کامل و جزئی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. ارزش بورس تحصیلی از 1000 تا 40 هزار دلار است و رشته های مختلف تحصیلی را شامل می شود.

بورس تحصیلی دولت کانادا برای دانشجویان بین المللی

بورسیه تحصیلی کانادا که توسط دولت این کشور ارائه می شود برای دانشجویان بین المللی آزاد است. درخواست های اسکالرشیپ کانادا توسط Global Affairs Canada ارائه و بررسی می شود. برنامه بورس تحصیلی کانادا با بودجه کامل 2021 اکنون برای دانشجویان بین المللی از مناطق مختلف جهان برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس است. دولت کانادا هر ساله طیف گسترده ای از بورسیه ها را به دانشجویان خارجی که می خواهند در موسسات آموزش عالی در دانشگاه های کانادا تحصیل کنند، ارائه می دهد. اسکالرشیپ های دولتی این کشور برای دانشگاه های مختلف ارائه می شوند.

  • متقاضیان برنده برای برنامه های یک سال تحصیلی به مدت 60،000 دلار کانادایی دریافت می کنند. برای دو ترم تحصیلی هر کدام تا ۴ ماه.
  • متقاضیان برنده برای مدت زمان دو سال تحصیلی حداکثر ۱۲۰ هزار دلار کانادا دریافت می کنند. تا ۲۰ ماه شامل ۴ ترم تحصیلی و حداکثر ۴ ماهه.
  • بورسیه دولتی کانادا همچنین مزایای اضافی مانند ویزا، مدارک تحصیلی، هزینه های اجازه کار، سفر برای کار های بیومتریک، بلیط هواپیما، بیمه درمانی و غیره را ارائه می دهد.
  • هزینه های زندگی مانند غذا ، آب و برق و محل اقامت تأمین خواهد شد. کتابها و لوازم مورد نیاز برای مطالعه یا تحقیق گیرنده ، به استثنای رایانه و سایر تجهیزات ارائه می شود. هزینه های حمل و نقل مثل کارت رفت و آمد عمومی هم در میان شرایط بورسیه تحصیلی کانادا دیده می شود.

بورسیه اختصاصی دانشگاه تورنتو برای دانشجویان ایرانی

دانشگاه تورنتو کانادا یک بورسیه اختصاصی را برای دانشجویان ایرانی در برنامه های خود قرار داده است. این بورسیه تحصیلی به یاد ۶ دانشجوی ایرانی کشته شده در سانحه هواپیمای اوکراینی سال ۹۸ اختصاص داده شده است.

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی کانادا

بیشترین درخواست ها برای دانشگاه های کانادا از طریق یک سیستم آنلاین انجام می شود. فرم های درخواست از طریق وب سایت های دانشگاه در دسترس است. نتایج پذیرش ها اغلب تا پایان بهار اعلام می شود. مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی کانادا عبارتند از: مدارک تحصیلی همراه با ترجمه رسمی، ریزنمرات دانشجویان، آدرس و کد پستی دانشجو، انگیزه نامه، توصیه نامه، مدرک زبان مورد نظر بسته به دانشگاه، مقالات بین المللی و پروپوزال های دانشجویی و غیره. دقت کنید که در این میان مدرک GRE هم می تواند باعث افزایش شانس دریافت بورسیه شود.

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی کانادا
مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی کانادا

اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برای تحصیل در کانادا باید برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا اقدام نمایید. برای دریافت ویزا می توانید به صورت آنلاین هم اقدام نمایید. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از: پاسپورت، مدارک هویتی، عکس، نامه پذیرش از دانشگاه، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی تمکن مالی و غیره. دقت کنید که برای دریافت ویزا و شرایط بیومتریک باید به یکی از کشور های همسایه دارای سفارت کانادا مراجعه کنید. هزینه ابتدایی دریافت ویزای کانادا ۱۵۰ دلار کانادایی می باشد. این در حالی است که هزینه های بیومتریک هم تا جدود ۸۵ دلار کانادا خواهد بود.

 

دانشگاه های ارائه دهنده اسکالرشیپ کانادا

بسیاری از دانشگاه های کانادا به ارائه اسکالرشیپ می پردازند. هر کدام از این دانشگاه ها شرایط خاص خود را دارند. این شرایط بسته به دوره آموزشی، رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی شما می تواند متفاوت باشد. از این رو برای اینه که بتوانید شرایط بورس تحصیلی کانادا برای هر دانشگاه را بدانید لازم است تا به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید. برخی از دانشگاه های کانادا ارائه دهنده بورسیه های تحصیلی عبارتند از:

  • دانشگاه کارلتون
  • دانشگاه بین المللی یورک
  • دانشگاه کنکدوریا
  • دانشگاه کلگری
  • دانشگاه ونیر کانادا
  • دانشگاه نیویورک
  • دانشگاه ساسکاچوان
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه اوراق بهادار پیرو

هر کدام از این دانشگاه ها، بورسیه لیسانس کانادا، بورسیه ارشد کانادا و دکتری را ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید به متخصصان موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت موسسه میرداماد ما در ارتباط با شرایط بورسیه تحصیلی کانادا و دریافت اسکالرشیپ کانادا صحبت کردیم. اگر تمایل به دریافت این بورس ها دارید باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. برای اخذ اطلاعات بیشتر در ارتباط با شرایط تحصیل در کانادا می توانید به متخصصان موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه کنید.

سوالات متداول در ارتباط با بورسیه تحصیلی کانادا

  1. آیا دانشگاه های کانادا برای تحصیل معتبر می باشند؟

    بله دانشگاه های این کشور دارای اعتبار بالایی هستند.

  2. شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کانادا چیست؟

    شرایط دریافت بسته به نوع بورسیه، مقطع تحصیلی و رشته می تواند متفاوت باشد.

  3. آیا سن و سال بر دریافت بورسیه تحصیلی کانادا تاثیر دارد؟

    خیر. البته برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد می تواند باعث افزایش یا کاهش شانس افراد شود.

  4. آیا معدل تحصیلی برای دریافت اسکالرشیپ کانادا موثر است؟

    بله عموما معدل های بالای ۱۶ و یا ۱۷ شانس بیشتری دارند.

  5. کدام دانشگاه ها ارائه دهنده اسکالرشیپ کانادا هستند؟

    برخی از این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه تورنتو، دانشگاه کلگری، دانشگاه بین المللی یورک، دانشگاه ساسکچوان، دانشگاه واترلو و غیره.

  6. آیا بورسیه ای اختصاصی برای دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در کانادا موجود است؟

    بله بورسیه دانشگاه تورنتو به یادبود دانشجویان کشته شده در سانحه هواپیمای اوکراینی در دسترس است.

  7. مزایای بورسیه تحصیلی دولتی کانادا چیست؟

    اصلی ترین مزایای آن علاوه بر هزینه های شهریه می توان به هزینه بلیط هواپیما، هزینه کتاب و مواد تحصیلی، هزینه حمل و نقل زمینی، هزینه درمانی، هزینه اسکان و غیره اشاره داشت.

  8. مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی کانادا کدام است؟

    اصلی ترین این مدارک عبارتند از: مدارک تحصیلی همراه با ترجمه رسمی، ریزنمرات دانشجویان، آدرس و کد پستی دانشجو، انگیزه نامه، توصیه نامه، مدرک زبان مورد نظر بسته به دانشگاه و غیره.

  9. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیل کانادا چیست؟

    اصلی ترین این مدارک عبارتند از: پاسپورت معتبر، مدارک هویتی، گواهی پذیرش دانشگاهی، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی تمکن مالی و غیره.

  10. بورسیه های دکتری بنیاد پیر الیوت ترودو چه مقداری را پوشش می دهد؟

    این بورسیه تا ۶۰ هزار دلار کانادا برای سه سال را پوشش می دهد.

  11. بورسیه لیسانس کانادا برای دانشگاه یورک چقدر است؟

    این بورسیه بین ۶۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار کانادا برای ۴ سال می باشد.

اسکرول به بالا