071-91009294  | 021-88724227  |

بورسیه تحصیلی کشور چین

بورس تحصیلی کشور چین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

چین یکی از کشورهایی است که به دلیل اعطای بورسیه های متعدد دانشگاهی و دولتی توانسته دانشجویان خارجی بسیاری را به خود جذب کند و همزمان تحصیل با کیفیت را در اختیار افراد بگذارد. در این کشور حداقل 10 دانشگاه در میان 100 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. در این مقاله که به کوشش موسسه میرداماد گردآوری شده به بررسی بورسیه های تحصیلی چین در موارد زیر پرداخته است:

  • بورسیه دولتی کشور چین
  • بورسیه تحصیلی آموزش زبان چینی در کشور چین
  • بهترین بورسیه های دانشگاهی کشور چین

برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین موسسه میرداماد در شهرهای تهران و شیراز تماس برقرار کنید.

بیشتر بدانید:

مهاجرت به کشور چین
تحصیل در کشور چین
مهاجرت از طریق تحصیل به چین
تحصیل دندانپزشکی در چین

بورسیه دولتی کشور چین

بسیاری از دانشجویان می خواهند با هزینه کم یا بصورت رایگان در چین تحصیل کنند. در اینجا برای دانشجویان بین المللی برنامه های کامل بورسیه تحصیلی دولتی در چین ارائه داده شده. بورسیه تحصیلی دولت چین در حال حاضر برای دانشجویان بین المللی برای درخواست بورسیه های CSC در دانشگاه های چین موجود است. بورسیه های دولت چین به شرح زیر است:

  • برای بورس تحصیلی دولت چین می توانید از اوایل ژانویه تا اواخر مارس هر سال اقدام کنید.
  • برای بورس تحصیلی دولت محلی:هر یک از بورسیه های دولت محلی جزئیات خاص خود را دارد. برنامه برای برخی از آنها در تمام طول سال باز است.
  • برای بورسیه های مؤسسه کنفوسیوس(نهاد دولتی برای آموزش زبان چینی به بیگانگان): درخواست در تمام سال باز است.

نتیجه بورس تحصیلی باید پس از تأیید مطالب درخواست، طی 45 روز کاری اعلام شود.این بورسیه ها در چین جهانی است. شهروندان تقریباً همه کشورها بسته به توافق نامه های آموزشی بین کشورها می توانند از این بورسیه ها استفاده کنند. این بورسیه ها بسیاری از شرایط درخواست را ندارند. به دلیل گران بودن تحصیلات دانشگاهی در شرق کشور ، این موقوفات اقتصادی کاملاً سخاوتمندانه است. البته بورس های تحصیلی دیگری مانند بورس های تحصیلی بین دانشگاهی ، اعطای آنها توسط سازمان های خصوصی ، بورسیه های اعطا شده توسط دانشگاه های چین یا سایر موارد وجود دارد که ممکن است توسط موسسات آموزشی در کشور شما اعطا شود. این بورسیه ها شامل تمام هزینه تحصیل و میزانی هزینه زندگی است.
بورسیه های تحصیلی محلی دولت چین به شرح زیر است:

  • بورس تحصیلی دولت شاندونگ
  • بورس تحصیلی دولت پکن
  • بورس تحصیلی دولت لیائونینگ
  • بورس تحصیلی دولت شانگهای
  • بورس تحصیلی دولت یوننان
  • بورس تحصیلی دولت هیلونگجیانگ
  • بورس تحصیلی دولت استان جیلین
  • بورسیه دولت فوجیان
  • بورسیه Jiangsu Jasmine
  • بورس تحصیلی دولت لیائونینگ
  • بورس تحصیلی دولت استانی سیچوان
  • بورس تحصیلی دولت گوانگشی برای دانشجویان آسیایی
  • بورس تحصیلی شهردار چونگ کینگ شهردار
  • بورس تحصیلی دولت هیلونگجیانگ
  • بورس تحصیلی دانشجویان خارجی دانشگاه پکن بورس تحصیلی دانشجویان سال اول
  • بورس تحصیلی دولت جیانگشی
  • بورس تحصیلی دولت سین کیانگ
  • بورس تحصیلی دولت منطقه خودمختار نینگشیا هوی
بورسیه دولتی کشور چین
بورسیه دولتی کشور چین

لیست مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی دولت چین

  • دفتر اسناد رسمی کپی مدرک کارشناسی ارشد برای دکتری را تصدیق کند.
  • متقاضیان و کپی مدرک کارشناسی تایید شده برای متقاضیان دوره کارشناسی ارشد
  • دو توصیه نامه از آخرین اساتید دانشگاه شما
  • دانلود فرم پزشکی که به عنوان فرم معاینه بدنی نیز برای بورس تحصیلی دولت چین شناخته می شود، آن را چاپ کنید تا همراه با اسناد بورس تحصیلی CSC، به یک بیمارستان دولتی در نزدیکی بروید و با درخواست پزشک، این دو مرحله را امضا کنید:
  1. در صفحه اول علامت و نشان خود را از فرم فرم معاینه بدنی بیگانگان بزنید
  2. در انتهای همان فرم فوق علامت بزنید و تمبر کنید
  • برنامه مطالعه مورد نیاز برای پیوست کردن با برنامه خود ، بنابراین نمونه آن را از اینجا بارگیری کنید:
  • گواهی نامه حرفه ای انگلیسی لازم است برای هر نوع بورسیه CSC در هر دانشگاه چینی متقاضی شوند لازم است.
  • همچنین باید پاسپورت و نامه پذیرش صادر شده توسط اساتید دانشگاه چین را که می خواهید پذیرش کنید، درج کنید. نامه پذیرش کاملاً امری اختیاری است. کلیه اسناد فوق را با فرم بورسیه تحصیلی دولت چین بچسبانید، دو مجموعه تهیه کنید و به دانشگاه مورد نظرتان در چین ارسال کنید
  • برخی دانشگاه ها سیستم درخواست آنلاین خود را نیز دارند، بنابراین علاوه بر برنامه آنلاین بورس تحصیلی CSC، در صورت نیاز باید فرم پذیرش آنلاین آن دانشگاه چین را نیز پر کنید. سپس فرم درخواست دانشگاه را چاپ کرده و آن را به بسته درخواست برنامه بورس تحصیلی دولت چین اضافه کنید.

بورسیه تحصیلی آموزش زبان چینی در کشور چین

دانشگاه های زیادی وجود دارند که بورسیه های زبان چینی را برای یک دانشجوی بین المللی در چین ارائه می دهند. بورسیه های زبان چینی در چین مشهورترین بورس تحصیلی برای یک خارجی است تا بتواند زبان های چینی را دردانشگاه های مختلف بیاموزند. بورسیه های زبان چینی در چین برای استفاده تمام ملیت ها آزاد است. امروزه دانشجویان بیشتر و بیشتر می خواهند زبان چینی را در چین یاد بگیرند. در ضمن، دانشگاه ها برای یادگیری چینی بورسیه های زیادی را برای شما فراهم می کنند.به منظور پرورش معلمان واجد شرایط زبان چینی و تسهیل در ارتقاء زبان و فرهنگ چینی، دفتر مرکزی مؤسسه کنفوسیوس (هانبان) “بورسیه موسسه کنفوسیوس” (CIS) را برای حمایت از دانشجویان، دانشمندان برجسته و معلمان فعلی چینی که در حال حاضر شاغل هستند توصیه می کند. مؤسسات، کلاس های کنفسیوس به طور مستقل و برخی مراکز تست HSK برای تحصیل در دانشگاه ها و کالج های چین (از این پس “موسسات میزبان”) یاد می گیرند.نزدیک به هزار دانشگاه چینی دانشجویان بین المللی را از نقاط مختلف جهان تحت بورسیه های کنفوسیوس قبول می کنند. چه دانشجوی رشته مهندسی باشید و چه دانشجوی مدیریت، یا حتی اگر از رشته های پزشکی، حقوق یا هنر هستید، می توانید برای بورسیه کنفوسیوس درخواست دهید.

  • ابتدا فرم بورس تحصیلی کنفوسیوس را بصورت آنلاین ارسال کنید.
  • دانشگاهی را پیدا کنید که از بورس تحصیلی کنفوسیوس حمایت کند.
  • فرم پذیرش دیگری را برای پذیرش به دانشگاه ارسال کنید.
  • در صورت نیاز منتظر نتیجه نهایی یا مصاحبه باشید.

روند درخواست بسیار ساده است و شما می توانید در بیش از یک دانشگاه همان زمان اقدام کنید تا شانس خود را برای دریافت بورس تحصیلی کنفوسیوس به حداکثر برسانید. اگر نام خود را در لیست نهایی که دانشگاه اعلام کرده است که بورس تحصیلی را کسب کرده اید، باید آماده سازی درخواست VISA خود را در نزدیکترین سفارت چین شروع کنید. برای این منظور، دانشگاه پذیرش و اسناد VISA را به آدرس پستی شما ارسال می کند. شما باید مدارک خود را همانطور که در نامه پذیرش بسته پذیرش دانشگاه بیان شده است، تکمیل کنید و قرار ملاقات برای مصاحبه کوتاه و رسمی VISA در سفارت چین را بگیرید. شما باید گذرنامه و تمام مدارك خود را بیاورید و پس از آن یك رسید به شما داده می شود كه به شما می گوید چه موقع می توانید گذرنامه خود را با ویزا دانشجویی چینی بگیرید. مبلغ بورسیه به شرح زیر است:

  • برای دانشجویان مقطع مدرک کارشناسی ارشد : 30 دلار ماهانه
  • برای دانشجویان مقطع کارشناسی: 24 دلار ماهانه

بهترین بورسیه های دانشگاهی کشور چین

تقریبا تمامی دانشگاه های کشور چین دارای بورسیه های متعدد به طورت فول فاند یا پرداخت بخشی از شهریه هستند. در این بخش چند بورسیه کامل دانشگاه های این کشور را نام برده ایم:

بهترین بورسیه های دانشگاهی کشور چین
بهترین بورسیه های دانشگاهی کشور چین

برنامه محققان Schwarzman

این بورسیه ای برای دانشجویان بین المللی است که مایل به تحصیل در امور جهانی در دانشگاه Tsinghua و دانشگاه Bejing هستند. این دوره به زبان انگلیسی تدریس خواهد شد و به سیاست های عمومی، اقتصاد، تجارت و مطالعات بین المللی می پردازد. این بورسیه شامل شهریه، محل اقامت، مسافرت به بجینگ در آغاز و پایان سال تحصیلی، کتابهای درسی مورد نیاز، 4000 دلار برای هزینه های شخصی و بیمه درمانی می باشد. متقاضیان باید بین 18 تا 28 سال سن داشته باشند، تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشند و دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه معتبر یا معادل آن باشند.

بورسیه های علوم زیست پزشکی:

بورسیه های علوم زیست پزشکی برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در چین در مقطع لیسانس علوم زیست پزشکی در دانشگاه ژجیانگ و دانشگاه ادینبورگ (ZJE) هستند، در دسترس است. این در دسترس هر دانشجویی بین المللی است که محلی را در برنامه BSc Integrated Biomedical Science یا BSc Biomedical Informatics Informatics در ZJE ارائه می دهد، وجود دارد. این بورسیه بطور کامل یا نیمی از شهریه شما، هزینه های اقامت و بیمه پزشکی دانشجویان بین المللی را پوشش می دهد. همچنین می توانید در سال 17،000 پوند کمک هزینه زندگی دریافت کنید .

بورسیه های علوم زیست پزشکی چین
بورسیه های علوم زیست پزشکی چین

بورسیه های دانشگاه رئیس جمهور ژنگژو

این بورسیه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بین المللی است که مایل به ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد تمام وقت یا تحصیل دکترا در چین در دانشگاه ژنگژو هستند، می باشد. بورس تحصیلی شامل پوشش کامل یا جزئی از شهریه دانشجویان کارشناسی ارشد و شهریه کامل و اقامت دانشجویان دکتری می باشد .

بورس های تحصیلی برای کشورهای در حال توسعه MOFCOM (وزارت تجارت)

بورسیه های MOFCOM توسط وزارت بازرگانی جمهوری چین برای تقویت هر چه بیشتر ارتباط و همکاری بین چین و سایر کشورها و همچنین پرورش استعداد برای کشورهای در حال توسعه تأسیس شده است. بورس تحصیلی برای کارشناسی ارشد و دکترا است و شهریه را نیز در بر می گیرد. مواد آموزشی تحقیق و بررسی؛ راهنمایی پایان نامه؛ هزینه اسکان تا سقف 40 دلار برای هر دانشجوی کارشناسی و دانشجوی دکتری. محل اقامت در محوطه دانشگاه می باشد همچنین حمایت مالی شامل بیمه پزشکی و یک بار سفر بین المللی از طریق پرواز بین المللی است.

با مطالعه مطالب فوق با انواع بورسیه های دولتی که به صورت استانی یا کشوری اعطا می شود، بورسیه مخصوص آموزش زبان چینی و همچنین بورسیه های دانشگاهی معرفی شده است. برای کسب راهنمایی های بیشتر جهت اخذ بورسیه تحصیلی کشور چین با مشاورین موسسه میرداماد در تهران و شیراز تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد بورسیه تحصیلی کشور چین

1- آیا بورسیه تحصیلی دولت چین به دانشجویان ایرانی داده می شود؟

بله، دانشجویان ایرانی نیز می توانند این بورسیه را دریافت کنند.

2- آیا برای دریافت بورسیه دولتی چین باید مهارت زبان چینی داشت؟

خیر. بر اساس رشته و دانشگاه شما که به چه زبانی است تصمیم گیری می شود.

3- بورسیه تحصیل دولت چین فول فاند است؟

بله بورسیه دولت چین هزینه شهریه و زندگی را به طور کامل تامین می کند.

4- انواع بورسیه های دولت چین کدامند؟

بورسیه کشوری، بورسیه محلی و بورسیه کنفوسیوس از انواع بورسیه های دولتی هستند.

5- آیا برای یادگیری زبان چینی بورسیه تحصیل وجود دارد؟

بله بورسیه های متعددی برای تحصیل زبان چینی وجود دارد.

6- آیا بورسیه یادگیری زبان چینی برای دانشجویان محصل در دانشگاه های چین وجود دارد؟

بله، دانشجویان دانشگاه به شرط نداشتن بورسیه دیگر می توانند این بورسیه را دریافت کنند.

7- آیا بورسیه های دولت چین رقابتی هستند؟

بله، به دلیل مبلغ مناسب بورسیه و امکانات افراد زیادی درخواست این بورسیه را دارند.

8- آیا بورسیه های دانشگاهی چین رقابتی هستند؟

بله، دانشجویان زیادی سالانه تقاضای دریافت این بورسیه ها را دارند.

9- آیا شانس دریافت بورسیه های دانشگاهی به رزومه مربوط است؟

بله. بورسیه های دانشگاهی کاملا براساس رزومه شما داده می شوند.

10- آیا بورس تحصیلی برای آموزش زبان چین به صورت فول فاند است؟

بعضی دانشگاه ها بورسیه آموزش زبان چینی به صورت فول فاند است.

11- آیا برای اخذ بورسیه های دانشگاهی چین باید با اساتید مکاتبه کرد؟

معمولا به همین صورت است که شما باید ابتدا یک سرپرست برای خود بیابید و سپس درخواست بورس دهید.

نظرات کاربران

  • توسط معین
    تاریخ: بهمن 24, 1397
    نفر
    نفر

    سلام، برای ورود به دانشگاه tsinghua درچین ، دررشته های فنی یا مدیریت، باید ازمون داد یا بدون ازمون میشه وارد این دانشگاه شد؟

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: بهمن 25, 1397
      نفر
      نفر

      سلام وقت بخیر با نمرات مطلوب، شما می توانید بدون آزمون ورودی پذیرش تحصیلی را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا