071-91009294  | 021-88724227  |

شرایط بورسیه تحصیلی در روسیه

شرایط بورسیه تحصیلی در روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دیگر نگران این نباشید که چگونه از کمک هزینه های تحصیل در روسیه بهره مند شوید. شما می توانید برای بورس تحصیلی دانشگاهی در روسیه از جمله کمک مالی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، کمک هزینه تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد و موارد دیگر درخواست دهید. ما در موسسه حقوقی میرداماد شرایط بورسیه تحصیلی در روسیه خدمت شما ارائه می دهیم.

انواع بورسیه تحصیلی روسیه

وزارت علوم و آموزش و پرورش فدراسیون روسیه، مایل به ارائه بورسیه تحصیلی روسیه به دانشجویان خارجی، برای ادامه تحصیلات دانشگاهی است. بورس تحصیلی دولتی شامل موارد زیر می باشد:

  • تحصیل رایگان، برای کل دوره ی تحصیلی انتخاب شده توسط دانشجو
  • کمک هزینه نگهداری از دانشجویان (برای کل مدت مطالعه تحصیلی آنها، بدون در نظر گرفتن موفقیت نامزدی آنها). که در سال 2018، هزینه تحصیلی برای دانشجویان، به طور میانگین به مبلغ 1630 روبل معادل (تقریبا 25 دلار) در ماه بوده است
  • هزینه خوابگاه (در صورت وجود)
  • هزینه های سفر
  • هزینه های زندگی در روسیه
  • بیمه نامه داوطلبانه بیمه درمانی نمی شود.

بورسیه های دانشگاه های روسیه

انجمن دانشگاه های جهانی (Global Universities Association) با همکاری با وزارت آموزش پرورش و علوم فدراسیون روسیه بورسیه های روسی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این بورسیه ها رقابتی است و برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد موجود می باشند. وزارت آموزش پرورش و علوم فدراسیون روسیه بورسیه های Russian State برای ادامه تحصیل به دانشجویان خارجی ارائه می دهد. این نوع بورسیه ها رقابتی است.

بورسیه های دانشگاه های روسیه

هدف این بورسیه ها استحکام اتحاد دانشجویان بین المللی و روسی است. این آژانس، خدمات تحصیلی روسی را ارتقا و همکاری بین موسسات آموزشی و شرکای ایالتی را گسترش می دهد. موسسه سوئدی بورسیه هایی Visibly Program Scholarship برای تحصیل در مقطع دکترا و تحقیق و پژوهش های فوق دکترا برای حداکثر 12 ماه ارائه می دهد. این بورسیه ها برای دانشجویان کشورهای ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، گرجستان، مولداوی، فدراسیون روسیه و اوکراین موجود می باشد.

بورسیه های postdoctoral fellowships in humanities در موسسه روسیه برای مطالعات پیشرفته در روسیه موجود می باشند. بورسیه جدید Russian Institute for Advanced Study برای ادامه تحصیل در مسکو موجود می باشد. این یک برنامه تحقیقاتی بین المللی برای تبادل دانشجویان است که برای اقامت به مدت 3 ،6 و یا 8 ماه در R.I.A.S _M.P.S.U ( مسکو_ روسیه) ارائه می شود.

نحوه ثبت نام و پذیرش بورسیه های تحصیلی روسیه

نحوه ثبت نام بورسیه دولتی روسیه به شرح زیر می باشد:

  • در وب سایت ثبت نام کنید، فرم الکتریکی را تکمیل کنید و درخواست خود را ارسال کنید.
  • اطلاعات شخصی(نام کامل، تاریخ تولد، کشور محل اقامت، ایمیل، شماره تلفن)شما وضعیت درخواست جدید خود را دریافت خواهید کرد
  • شغل، تخصص یا دوره ای که برای ان درخواست داده اید(قبل از تکمیل آزمون های ورودی می توانید این اطلاعات را تغییر دهید)
  • سطح تحصیلات فعلی
  • سطح تحصیلات روسی

شما می توانید شش دانشگاه را برای تحصیل در روسیه انتخاب کنید(دانشگاه هایی که در سهمیه بندی وجود دارند). شما نمی توانید بیش از سه دانشگاه در منطقه فدرال انتخاب کنید. همچنین نمی توانید بیش از دو دانشگاه در هر یک از شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ انتخاب کنید. دانشگاهی که بیشتر ازهمه دوست دارید در ان تحصیل کنید را به عنوان انتخاب اول انتخاب کنید و دانشگاه های دیگر را با توجه به اولویت های خود انتخاب کنید. به مدارک زیر برای تحصیل در روسیه نیاز دارید:

  • کپی پاسپورت(باید حداقل 18 ماه بعد از ورود به روسیه معتبر باشد) یا یک کپی از گواهی تولد
  • کپی مدارک، گواهی که تحصیلات قبلی شما را تایید می کند/ یا مدارک تحصیلی که در یک کشور خارجی دریافت کرده اید. کپی تمام مدارک در حافظه اپراتور ثبت می شود.
  • دانشجویان برای درخواست بورسیه تحصیلی باید مدارک زیر را ارائه دهند.
  • مدارک فارغ التحصیلی دوران متوسطه، لیسانس، فوق لیسانس در رشته مرتبط با معدل تحصیلی(GPA) عالی
  • رونوشت ها
  • کپی پاسپورت
  • عکس
  • گواهی پزشکی در مورد اطلاعات کلی سلامت
  • گواهیHIV,AIDS

برای درخواست بورسیه تحصیلی دانشگاه های روسیه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد وب سایت رسمی بورسیه تحصیلی شوید و گزینه SING UP را انتخاب کنید و جزییات را تکمیل کنید.
  • 6دانشگاه را انتخاب کنید.
  • مدارک خود را ضمیمه کنید.
  • فرم درخواست را تکمیل کنید.
  • در گزینش های کشور خود قبول شوید، لازم است که با مرکز علوم و فرهنگ روسیه( R.C.S.C) ارتباط برقرار کنید.
  • ویزای خود را دریافت کنید و به روسیه سفر کنید.

بورسیه تحصیلی رشته پزشکی در روسیه

بورسیه تحصیلی رشته پزشکی برای دانشجویان بین الملل کشورهای در حال توسعه ارائه می شود. بورسیه تحصیلی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا برای دانشجویان دانشگاه های پزشکی ارائه می شود. بورسیه تحصیلی دوره کارشناسی دانشکده پزشکی، بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد دانشکده پزشکی، بورسیه تحصیلی B.C.H.B، بورسیه تحصیلی M.BBS، بورسیه تحصیلی، .B.D.S، بورسیه تحصیلی B.P.H.A.R.M.

بورسیه تحصیلی رشته پزشکی در روسیه

BOEHRINGER INGELBEIM FOND به دانشجویان ممتاز رشته پزشکی کمک هزینه MD اهدا می کند. این کمک هزینه به دانشجویان اجازه می دهد که حداقل برای 10 ماه تحصیل خود را متوقف کنند و به انجام پروژه های تحقیقاتی در زمینه علوم پایه پزشکی در آزمایشگاه های اروپایی بپردازند. برای دانشجویان پزشکی با استعداد جوان امکان انجام پروژه های تحقیقاتی در آزمایشگاه های مشهور بین المللی ایجاد می شود

کمک هزینه MD برای 12-10 ماه اعطا میشود و تمدید ان برای سه ماه امکان پذیر است. پرداخت هزینه های ماهیانه دانشجویان شامل پرداخت هزینه های پروژه و بیمه کشور روسیه به مبلغ 1150 تا 1600 یورو در ماه می شود. علاوه بر این دارندگان کمک هزینه MD برای شرکت در کنفرانس های علمی یا دوره های علمی میتوانند کمک هزینه سفر دریافت کنند. انها می توانند قسمتی از یک شبکه جهانی MD و P.H.D باشند.

شرایط تحصیل رایگان در روسیه

دولت روسیه سالانه 15.000 صندلی دانشگاه (بورس تحصیلی) برای ملیت های خارجی در برنامه های کارشناسی، تخصصی، فارغ التحصیلی، دکترا یا کارآموزی کنار می گذارد. اولویت با متقاضیان آسیایی یا کشورهای C.I.S (کشورهای مسستقل هم پیمان) می باشد. بیشترین تعداد بورس تحصیلی به ترتیب 958 و 950، به ملیت های چینی و ویتنامی اختصاص داده شده است. دولت روسیه 618 صندلی دانشگاه را نیز برای تاجیکستان، 500 برای مغولستان، 490 برای اوکراین و 400 برای قرقیزستان ذخیره کرده است.

متقاضیان برای برخورداری از صلاحیت بورس تحصیلی دولت روسیه باید از مرحله انتخاب رقابتی سختی عبور کنند، انجمن پذیرش در 140 کشور کار می کنند. اگر موفق به دریافت بورس تحصیلی نشدید، می توانید برای قرارداد دانشجویی درخواست دهید. هزینه های تحصیل در دانشگاه های روسیه پایین تر از آمریکا و اروپا است. دانشجویان بین المللی می توانند چندین راه برای صلاحیت برخورداری از تحصیل رایگان را امتحان کنند.

برای مثال، المپیاد هایی که توسط دانشگاه های روسی ترتیب داده شده اند: افراد برنده می توانند بدون شرکت در آزمون ورودی در دانشگاه پذیرفته شوند و حق تحصیل رایگان یا اولویت های پذیرش مختلف را دارند. ملیت های خارجی نیز می توانند برای بورس دولت روسیه درخواست دهند. برخی از گروه های خارجی می توانند به صورت رایگان در ترم های مشابه با افراد روسی تحصیل کنند. شرایط مهاجرت تحصیلی به روسیه را از مشاورین موسسه میرداماد بخواهید.

سوالات متداول در مورد شرایط بورسیه تحصیلی در روسیه

1- بورس تحصیلی دولتی روسیه شامل چه مواردی می باشد؟

تحصیل رایگان،برای کل دوره ی تحصیلی انتخاب شده توسط دانشجو ،کمک هزینه نگهداری از دانشجویان،هزینه خوابگاه،هزینه های سفر،هزینه های زندگی ر روسیه،بیمه نامه داوطلبانه بیمه درمانی نمی شود.

2- بورسیه های دانشگاه روسیه چگونه است؟

انجمن دانشگاه های جهانی با همکاری با وزارت آموزش و پرورش و علوم فدراسیون روسیه بورسیه های روسی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد بورسیه های رقابتی برای مقطع کارشناسی ارشد می باشد

3- هدف بورسیه های رقابتی در روسیه چیست؟

هدف این بورسیه ها استحکام اتحاد دانشجویان بین المللی و روسی است برای تحصیل در مقطع دکترا و تحقیق و پژوهشهای فوق دکترا برای حداکثر۱۲ ماه ارائه می دهد و بورسیه ها برای کشورهای ارمنستان،آذربایجان،بلاروس،گرجستان،مولداوی..

4- نحوه ثبت نام بورسیه دولتی روسیه چیست؟

در وب سایت ثبت نام کنید،فرم الکتریکی را تکمیل کنید و در خواست خود را ارسال کنید،اطلاعات شخصی(نام کامل،تاریخ تولد،کشور محل اقامت،ایمیل،شماره تلفن) سطح تحصیلات فعلی،سطح تحصیلات روسی

5- مدارک لازم جهت تحصیل در روسیه چیست؟

کپی پاسپورت(باید حداقل ۱۸ ماه بعد از ورود به روسیه معتبر باش) یا یک کپی از گواهی تولد،کپی مدارک،گواهی که تحصیلات قبلی شما را تایید میکند/یا مدارک تحصیلی که در یک کشور خارجی دریافت کرده اید و تمام مدارک در حافظه اپراتور ثبت می شود

6- دانشجویان برای درخواست بورسیه تحصیلی باید چه مدارکی را ارائه دهند؟

مدارک فارغ التحصیلی دوران متوسطه ،لیسانس،فوق لیسانس در رشته مرتبط با معدل تحصیلی(GPA عالی،رونوشت ها،کپی پاسپورت،عکس،گواهی پزشکی در مورد اطلاعات کلی سلامت،گواهیHIV,AIDS

7- برای درخواست بورسیه تحصیلی دانشگاه های روسیه باید چه مراحلی را دنبال کرد؟

وارد وب سایت رسمی بورسیه تحصیلی شوید و گزینه SING UPرا انتخاب کنید و جزئیات را تکمیل کنید،۶ دانشگاه را انتخاب کنید،ضمیمه مدارک،فرم درخواست،ارتباط با مرکز علوم و فرهنگ روسیه(R.C.S.C,دریافت ویزا سفر روسیه

8- کمک هزینه MD بورسیه روسیه به چه کسانی تعلق میگیرد؟

به دانشجویان ممتار رشته پزشکی کمک هزینه MDاهدا می شود و این اجازه را می دهد که حداقل برای ۱۰ ماه تحصیل خود را متوقف کنند و به انجام پروژه های تحقیقاتی در زمینه علوم پایه پزشکی در ازمایشگاه های اروپایی بپردازند.

9- شرایط کمک هزینهMD برای بورسیه روسیه چگونه است؟

کمک هزینهMD برای ۱۰-۱۲ماه اعطامیشگود وتمدید ان برای سه ماه امکان پذیر است و پرداخت هزینه ماهانه به دانشجویان شامل هزینه های پروژه و بیمه کشور روسیه به مبلغ ۱۱۵۰ تا ۱۶۰۰ یورو در ماه می شود

10- شرایط تحصیل رایگان در بورسیه چگونه است؟

دولت روسیه سالانه ۱۵۰۰۰ صندلی دانشگاه برای ملیت های خارجی در برنامه های کارشناسی،تخصصی،فارغ التحصیلی،دکترا یا کاراموزی کنار می گذارند الویت با کشورهای اسیایی یا کشورهای مستقل هم پیمان می باشرد

11- بیشترین بورسیه های تحصیلی روسیه به کدام کشورها تعلق میگیرد؟

بیشترین تعداد بورس تحصیلی به ترتیب ۹۵۸و۹۵۰به ملیت های چینی و ویتنامی اختصاص داده شده است ،دولت روسیه ۶۱۸ صندلی را به تاجیکستان،۵۰۰ صندلی مغولستان،۴۹۰ برای اوکراین و ۴۰۰برای قرقیزستان ذخیره می شود

اسکرول به بالا