071-91009294  | 021-88724227  |

بورسیه تحصیلی آلمان

بورسیه تحصیلی آلمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی آلمان در روند مهاجرت تحصیلی به این کشور، اهمیت بسیار زیادی دارد. زمانی که شما تصمیم به تحصیل در کشوری مانند آلمان می گیرید، با شرایط بسیاری مواجه خواهید شد. یکی از این موارد هزینه های تحصیل و زندگی می باشد. یکی از راه هایی که می توان با آن به نتیجه اساسی در زمینه تحصیلات و زندگی رسید، بورسیه آلمان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید.

شرایط بورسیه تحصیلی کشور آلمان

اگر تمایل دارید برای گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان اقدام نمایید لازم است تا با اسکلارشیپ آلمان آشنا شوید. آلمان به دلیل داشتن مدرک عملی معتبر، سبک زندگی و البته برنامه های کارشناسی بدون شهریه شهرت جهانی در بین دانشجویان خارجی دارد. شما فقط باید هر ترم هزینه اداری کمی بپردازید، اما باید توجه داشته باشید که این مورد فقط در مورد دانشگاه های دولتی اعمال می شود. با این حال، از نظر مالی، تحصیل در آلمان فقط شامل هزینه تحصیل نیست. دانشجویان بین المللی باید هزینه های محل اقامت، غذا، هزینه های اضافی زندگی و البته هزینه مطالعه را پرداخت کنند. از این رو انواع مختلف بورسیه تحصیلی رایگان المان برای دانشجویان در دسترس می باشد.

چگونه بورسیه تحصیلی آلمان بگیریم؟

برای این که به سوال چگونه بورسیه تحصیلی آلمان بگیریم، پاسخ دهیم، لازم است تا جزئیات بسیاری را بدانیم. اولین نکته مهم این است که برخلاف تحصیلات کارشناسی، بیشتر تحصیلات کارشناسی ارشد یا دکترا در آلمان مبتنی بر هزینه است. هزینه های تحصیلات تکمیلی علاوه بر هزینه های ثبت نام و تاییدیه است. خوشبختانه تعداد زیادی بورس تحصیلی برای تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا در آلمان وجود دارد. اما برخی از برنامه های بورسیه المان فقط در موارد استثنایی به دانشجویان بین المللی اعطا می شوند و اکثر دانشگاه های آلمان فرصت های مالی را شامل نمی شوند. در ادامه برای این که بدانیم چگونه بورسیه تحصیلی کشور آلمان بگیریم با انواع اسکلارشیپ آشنا خواهیم شد.

چگونه بورسیه تحصیلی آلمان بگیریم؟

انواع بورسیه تحصیلی در المان

برای مهاجرت به آلمان و دریافت بورسیه، لازم است تا با انواع بورسیه تحصیلی در آلمان آشنا شویم. از آن جا که هزینه های تحصیل در آلمان و زندگی در این کشور می تواند چالشی برای دانشجویان بین المللی باشد، بسیاری از برنامه ها این فرصت را به دانشجویان می دهند تا از طریق کمک مالی در قالب بورس تحصیلی به دانشجو اهدا شوند. به طور مثال از این میان می توان به بورسیه استانی آلمان اشاره نمود. در ادامه لیستی از برجسته ترین و بهترین بورسیه تحصیلی رایگان المان را در اختیار شما می گذاریم.

مطالب مرتبط:

مهاجرت تحصیلی در آلمان

برنامه بورسیه تحصیلی DAAD

با بررسی شرایط اخذ بورسیه تحصیلی آلمان به یکی از معتبر ترین ها یعنی بورسیه DAAD برخورد می کنیم. بورسیه آلمان با عنوان DAAD (Deutscher Akademischer Austauschdienst) یا سرویس تبادل آکادمیک آلمان یک سازمان مشترک از موسسات آموزش عالی آلمان است که مسئول ارتقا روابط علمی بین المللی است. آن ها بر مبادله دانشجویان، دانشگاهیان، محققان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشمندان در آلمان تمرکز می کنند. این پایگاه داده نه تنها لیست تمام بورسیه های تحصیلی ارائه شده توسط DAAD ، بلکه برنامه های متنوعی را نیز ارائه می دهد که توسط طیف گسترده ای از موسسات ارائه می شوند.

شرایط اخذ بورسیه المان DAAD

بورس تحصیلی DAAD به دانشجویانی اعطا می شود که می خواهند در دوره تحصیلات تمام وقت مدرک لازم را کسب کنند. دریافت این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان افغانی هم ممکن است. متقاضیان باید بیش از 6 سال گذشته لیسانس خود را به پایان رسانده باشند و حداقل دو سال سابقه کار اثبات شده داشته باشند. مبلغ کمک هزینه بورس تحصیلی DAAD برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ماهانه 850 یورو و برای دانشجویان دکترا ماهیانه 1200 یورو است.

برنامه های بورس تحصیلی اراسموس در آلمان

برای داشتن شرایط بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد، دکتری و یا حتی کارشناسی باید بدانید که کدام گزینه ها برای شما اهمیت دارند و مناسب می باشند. یکی از انواع اسکلارشیپ آلمان، برنامه های مربوط به اراسموس موندس می باشد. دانشگاه های آلمان در تعداد زیادی از برنامه های تحصیلی شرکت می کنند که توسط بورس تحصیلی اراسموس موندوس و اراسموس + تأمین می شوند. این بورس های تحصیلی می تواند دانشجویان بین المللی را برای ادامه برنامه تحصیلی شرکت کننده در آلمان تأمین مالی کند.

برنامه های بورس تحصیلی اراسموس در آلمان
برنامه های بورس تحصیلی اراسموس در آلمان

اراسموس همچنین یک انتخاب عاقلانه برای دانشجویان بین المللی است که قصد دارند در یک برنامه تحصیلی تمام وقت در آلمان شرکت کنند. اراسموس به عنوان یک اسکلارشیپ در سطح اتحادیه اروپا که توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا تأمین می شود، کمک مالی برای دوره های مبادله یک ساله برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های آلمان ارائه می دهد. این کمک هزینه ها در روند گرفتن بورسیه تحصیلی شامل هزینه های ثبت نام، مسافرت و همچنین هزینه های اساسی زندگی می شود.

بورسیه های بنیاد هاینریش بل در آلمان

برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، دکتری یا کارشناسی می توان به بورسیه های بنیاد هانریش بل هم اشاره نمود. بنیاد هاینریش بل تقریباً 1200 بورسیه در سال به دانشجویان از هر مقطع، رشته و ملیتی اعطا می کند. این دانشجویان باید مدرک خود را در دانشگاه های دولتی یا معتبر در آلمان دنبال کنند. بنیاد هاینریش بل چندین بورسیه تحصیلی به دانشجویان آلمانی و همچنین دانشجویان بین المللی، از جمله پناهندگان، در تمام مقاطع تحصیلی ارائه می دهد.

با این حال، این بنیاد عمدتاً به دانشجویانی که قصد مطالعه رشته هایی در شاخه های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات و به ویژه برنامه هایی با تمرکز بر علوم محیطی را دارند، اعطا می کند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در دوره کارشناسی ارشد خود علاوه بر کمک هزینه های شخصی، 850 یورو در ماه دریافت می کنند. دانشجویان دوره های دکتری از این بورسیه تحصیلی ماهیانه ۱۳۰۰ یورو به جز شهریه دریافت می کنند. این بورس تحصیلی به مدت دو سال با امکان تمدید به دانشجویان نعلق می گیرد.

برنامه بورس ملی DeutschlandStipendium

یکی از انواع بورسیه تحصیلی آلمان کارشناسی ارشد، کارشناسی و دکتری، برنامه های بورس ملی این کشور می باشد. Deutschlandstipendium از همه گوشه و کنار جهان به دانشجویان پشتیبانی مالی ارائه می دهد. این برنامه دانشجویان دانشگاههای شرکت کننده در آلمان را بدون در نظر گرفتن تابعیت شخصی ، درآمد شخصی یا والدین پشتیبانی می کند. این بورس تحصیلی از طریق همکاری عمومی و خصوصی امکان پذیر است که در آن مشاغل، بنیادها یا اشخاصی با مبلغ 150 یورو در ماه از دانشجویان حمایت مالی می کنند در حالی که دولت فدرال 150 یورو دیگر به این مبلغ اضافه می کند.

برنامه بورس ملی DeutschlandStipendium
برنامه بورس ملی DeutschlandStipendium

این بورس تحصیلی توسط دانشگاه ها اعطا می شود، به این معنی که متقاضیان باید شرایط لازم دانشگاه مورد نظر را به درستی فراهم نمایند. این بورس تحصیلی برای دو ترم تعلق می گیرد. پس از دو ترم، دانشگاه بررسی می کند که دانشجو هنوز معیارهای بورس تحصیلی را دارد یا نه.

اسکلارشیپ آلمان از روند بنیاد فردریش ابرت

بنیاد فردریش ابرت بنیادی سیاسی است که به دانشجویان بین المللی و آلمانی با نمرات بالاتر از متوسط ​​و آگاهی از مسئولیت مدنی، عمدتا نشان دادن یک درگیری اجتماعی یا سیاسی، کمک مالی می کند. دانشجویان دارای جوایز می توانند حداکثر 1000 یورو در ماه، مبلغی که هزینه های ثبت نام، بیمه درمانی و کتاب ها / مطالب تحصیلی مورد نیاز ماهانه را پوشش می دهد، دریافت کنند.

این مدل علاوه بر بورسیه استانی آلمان می باشد. برای واجد شرایط بودن این بورس تحصیلی باید مهارت های استثنایی زبان آلمانی را نشان دهید حتی اگر دوره ای که می خوانید به زبان انگلیسی باشد. ظرفیت این بورسیه آلمان محدود است زیرا فقط 40 نفر در سال، از آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و اروپای شرقی، از این برنامه بودجه استفاده می کنند. دارندگان بورس تحصیلی در دوره های کارشناسی مبلغی ماهانه 830 یورو دریافت می کنند. افرادی که در دوره های کارشناسی ارشد هستند 850 یورو در ماه و همچنین هزینه های بیمه درمانی دریافت می کنند.

بورسیه تحصیلی گوته آلمان

دانشگاه گوته آلمان در جهت حمایت و پشتیبانی از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد مستعد و ممتاز این بورسیه تحصیلی را به آن ها اعطا می کند. دانشجویان با برخورداری از این بورسیه تحصیلی امکان دسترسی به سمینارهای حرفه ای در آکادمی تحصیلات تکمیلی را خواهند داشت که به طور کلی فقط برای دانشجویان دوره دکترا و پست دکترا برگزار می شود.میزان این بورسیه تحصیلی ماهانه در حدود ۱۰۰۰ یورو به مدت ۲ سال می باشد. دانشجویان با دریافت این بورسیه از طریق دستیابی به فضای تحقیقی با دیگر دانشجویان ارتیاط علمی و پژوهشی برقرار می کنند.

بورسیه تحصیلی Marie Curie Zukunftskollege(ZIFMC) آلمان

این بورسیه تحصیلی که همه هزینه های تحصیل دانشجویان بین المللی مشغول تحصیل در آلمان را پوشش می دهد، به همه دانشجویان مستعد و واجد شرایط از هر ملیت و نژاد اعطا می شود. این بورسیه توسط دانشگاه Konstanz به دانشجویان اعطا می شود.

بورسیه های Konrad-Adenauer-Stiftung (KAS)در دانشگاه های آلمان

زمانی که شرایط بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد را بررسی می نمایید با انواع بورس ها برخورد می کنید. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در آلمان را دارند ، می توانند بورس تحصیلی Konrad-Adenauer-Stiftung (KAS) را دریافت کنند. این جایزه به مدت یک سال ارائه می شود و یک شرط مهم این است که دانش آموزان مهارت زبان آلمانی را داشته باشند (سطح 2 CEFR) حتی اگر مدرکی که درخواست می دهند انگلیسی تدریس شود.

متقاضیان همچنین باید شرایط محدودیت سنی 30 سال را داشته باشند. این بورس تحصیلی برای دانشجویانی که مایل به گذراندن دوره تحصیلات تکمیلی، دکترا یا تحقیق هستند، در دسترس است. اولویت با دانشجویان داوطلب دکترا از کشورهای در حال توسعه یا کشورهایی است که تحول سیاسی را تجربه می کنند. دانشجویان کارشناسی ارشد برای مدت دو سال ماهیانه مبلغ 850 یورو دریافت می کنند. داوطلبان دکترا و کسانی که برای اهداف تحقیقاتی به آلمان می آیند برای سه سال ماهیانه مبلغ 1100 یورو دریافت می کنند. هزینه تحصیل در آلمان حداکثر تا ۵۰۰ یورو در هر ترم برای دانشجویان پرداخت می شود.

شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی آلمان در بنیاد های بایر

موسسات Bayer به دانشجویان و جوانان متخصص از آلمان و خارج از کشور که می خواهند یک برنامه مطالعاتی یا یک پروژه تحقیقاتی را دنبال کنند، کمک مالی می کند. اصلی ترین نیاز دانش آموزان اثبات نتایج علمی بسیار خوب است و پروژه باید روی یک موضوع و رویکرد نوآورانه متمرکز باشد.

شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی آلمان در بنیاد های بایر
شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی آلمان در بنیاد های بایر

بورسیه های غیردولتی آلمان

همان طور که اشاره کردیم، برای داشتن شرایط اخذ بورسیه تحصیلی آلمان باید انواع آن ها را بشناسیم. در ادامه به بررسی برخی بورسیه های غیردولتی در این کشور می پردازیم.

  • بورس تحصیلی بین المللی فوق دکترا انیشتین: بورس تحصیلی تحت حمایت بنیاد انیشتین برای تحقیقات فوق دکترا در دانشگاهی در برلین.
  • بورسیه های تحقیقاتی هومبولت برای محققان فوق دکترا: بورسیه های فوق دکترا برای دانشمندان و دانش پژوهان از هر موضوع و ملیت. دانشجویان کشورهای در حال توسعه و نوظهور ممکن است واجد شرایط درخواست بورس تحصیلی جورگ فورستر هم باشند.
  • بورسیه های ورودی بین المللی ماری کوری (IIF) برای کشورهای در حال توسعه: بورسیه های تحقیقات دکترا برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در آلمان هستند.
  • بورس تحصیلی ماویستا: بورس تحصیلی برای کسانی که در هنگام مراقبت از کودک در خارج از کشور تحصیل می کنند، از جمله کسانی که تحصیل در آلمان را دنبال می کنند.
  • انجمن هلمهولتز: بورسیه های سالانه برای دانشجویان دکترا و فوق دکترا از سراسر جهان در دسترس است و به آنها این امکان را می دهد که در یک مرکز هلمولتز در آلمان تحقیقات پولی انجام دهند.
  • برنامه کمک هزینه تحصیلی FRIAS Cofund برای محققان بین المللی: بورس تحصیلی آلمان برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه فرایبورگ در یک برنامه در سطح تحقیق.
  • بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه علمی کاربردی هامبورگ: بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی (برای همه موضوعات به استثنای طراحی ، بهداشت عمومی و مدیریت عمومی) در یک برنامه کارشناسی ارشد.
  • اسکلارشیپ آلمان برای دانشگاه هایدلبرگ: طیف وسیعی از بورسیه ها برای دانشجویان بین المللی، مانند بورس تحصیلی امیرانا برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه برای تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی.
  • بورس های پژوهشی بین المللی دانشگاه هومبولت: فرصت های بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی که در دانشگاه، تحقیق در زمینه تاریخ، مردم شناسی، حقوق، جامعه شناسی، علوم سیاسی، جغرافیا، اقتصاد یا مطالعات منطقه ای دنبال می کنند.
  • بورسیه های دانشگاه اولم برای دانشجویان بین المللی: بورس های تحصیلی مبتنی بر نیاز برای دانشجویان بین المللی که در دانشگاه اولم فارغ التحصیل می شوند. بودجه فقط برای یک ترم ارائه می شود.

نحوه درخواست بورسیه تحصیلی در آلمان

برای اخذ اسکلارشیپ آلمان، باید شرایطی داشته باشید و نحوه درخواست را بدانید. قبل از اینکه بتوانید به عنوان یک سازمان درخواست کمک مالی کنید، ابتدا باید یک login اتحادیه اروپا را بدست آورید. سرویس تأیید هویت اتحادیه اروپای(قبلا ECAS نامیده می شد) کسی که به سیستم متصل شده از سوی سیستم‌های اطلاعاتی بسیاری برای تأیید هویت کاربر حمایت می شود. بسته به اینکه برای شرکت در کدام بخش برنامه درخواست می دهید، باید فرم درخواست خاصی را پر کنید. معمولا این فرم به صورت eForm یا PDF است.

نحوه درخواست بورسیه تحصیلی در آلمان
نحوه درخواست بورسیه تحصیلی در آلمان

چرا کشور آلمان یک مقصد تحصیلی ایده آل برای اخذ بورسیه تحصیلی است؟

کشور آلمان به عنوان یکی از برترین مقاصد مهاجرت تحصیلی دارای شرایط ایده آل برای تحصیل و اقامت است. در واقع دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های آلمان از زندگی در یکی از بهترین کشورهای اروپایی لذت می برند.

کشور آلمان با ارائه بورسیه پزشکی آلمان، انوع اسکالرشیپ آلمان برای رشته های مختلف، بورسیه فول فاند، بورسیه فول فاند ارشد آلمان و بورسیه تحصیلی در رشنه پزشکی و پرستاری و روانشناسی شرایط تحصیل با هزینه ای اندک و در حد رایگان را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. از این رو تحصیل پزشکی در آلمان می تواند گزینه جذابی برای دانشجوبان باشد.

گرچه تحصیل و زندگی در المان با توجه به پایین بودن هزینه های زندگی بار مالی کمتری را بر دوش دانشجویان بین المللی می گذارد، اما زندگی در کشوری اروپایی با بالاترین استانداردهای زندگی بدون هزینه نمی باشد.

بر این اساس برخورداری از بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در آلمان به دانشجویان بین المللی برای مدیریت مالی هزینه های زندگی در کشوری اروپایی کمک زیادی می کند. بر طبق آمارها هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان ماهانه در حدود 853 یورو است که حمایت های مالی دولت آلمان در قالب بورسیه می تواند بسیاری از مشکلات مالی دانشجویان بین المللی را رفع کند.

بنابراین در این مقاله با نگاهی به چگونگی اخذ بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی و بورسیه های پزشکی آلمان به بررسی شرایط اخذ بورسیه خلبانی آلمان، بورسیه پرستاری المان، بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در المان و بورسیه روانشناسی در المان می پردازیم.

بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی

در ادامه مبحث تحصیل رایگان در آلمان و اسکالرشیپ آلمان، بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی را مورد بررسی قرار می دهیم. به طور کلی بورسیه های تحصیلی، اسکالرشیپ آلمان، فول فاند ارشد آلمان و فالوشیپ های تحصیلی فراوانی برای دانشجویان افغانی مشغول تحصیل در دانشگاه های آلمان وجود دارد.

در این بخش از مقاله به ارائه مهم ترین بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی می پردازیم:

  • بورسیه علمی BeArt Presets Academic Scholarships 2022-2023

  • بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دبیرستان، کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • فاند و بورسیه تحصیلی جزئی
  • برای همه رشته های تحصیلی
  • مورد تایید و اعتبار همه دانشگاه ها یا موسسه های علمی در سرتاسر جهان
  • بورسیه جایزه سندرز در تاریخ نوین فلسفه مدرن Sanders Prize In History Of Early Modern Philosophy

  • برای مقطع کارشناسی ارشد/ فاند ارشد آلمان و دکترا
  • فاند و بورسیه تحصیلی جزئی
  • برای رشته تحصیلی تاریخ مدرن فلسفه مدرن
  • مورد تایید و اعتبار همه موسسه های علمی در جهان
  • بورسیه Boehringer Ingelheim Found PhD Fellowships 2022

  • برای مقطع دکترا
  • فاند و بورسیه تحصیلی جزئی
  • برای تحقیقات بیومدیکال
  • مورد تایید آزمایشگاه های بین المللی پیشگام
  • بورسیه Dk Sustainability Scholarship 2022

  • برای مقطع کارشناسی ارشد/ فاند ارشد آلمان
  • فاند و بورسیه تحصیلی جزئی
  • برای مطالعات پایدار
  • مورد تایید و اعتبار همه دانشگاه های جهان
  • بورسیه UICC Technical Fellowship 2022

  • برای محققان و دانشمندان
  • رشته های پزشکی و بهداشت عمومی
  • مورد تایید و اعتبار همه دانشگاه های جهان
بورسیه های تحصیلی آلمان

بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی در دانشگاه برمن Bremen

دانشگاه برمن در کشور آلمان در راستای اعطای بورسیه المان و اسکالرشیپ آلمان به دانشجویان آلمانی شرایط اعطای بورسیه جدیدی را در سال 2022-2023 فراهم کرده است.

این بورسیه آلمان در دانشگاه برمن Bremen مختص دانشجویان افغانی است که پس از قدرت گرفتن طالبان در این کشور نتوانستند تحصیلات مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را شروع یا تکمیل کنند. مبلغ این بورسیه در حدود 12 برابر حداکثر نرخ وام BAfOG در حدود 861 یورو و یک کمک هزینه سفر می باشد.

دانشگاه برمن Bremen که یک دانشگاه دولتی در آلمان است، در رتبه 255 برترین دانشگاه های جهان قرار دارد. این دانشگاه با حمایت از سیستم بولونیا Bologna قصد ایجاد یک منطقه آموزش عالی اروپایی را دارد.

دانشگاه Bremen با پیروی از سیستم تبادل دانشجو از طریق برنامه های بین المللی و تمرکز بر روش تدریس و تحقیق تلاش می کند تا برای مشکلات جامعه پاسخ مناسبی پیدا کند.

دانشجویان افغانی برای تحصیل رایگان در آلمان در دانشگاه برمن باید تا قبل از 5 ژوئن 2022 درخواست خود را ارائه دهند. توضیحات کوتاه این بورسیه المان برای دانشجویان افغانی عبارت است از:

دانشگاه / موسسه آموزش عالی آلماندانشگاه Bremen
بخشNA
مقطع کارشناسی/ کارشناسی ارشد
مبلغ بورسیه861 یورو
تعداد بورسیه10
نحوه دسترسی به بورسیهآنلاین
ملیتدانشجویان افغانی

شرایط لازم برای بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی دانشگاه برمن Bremen

دانشجویان افغانی برای دریافت اسکالرشیپ آلمان و بورسیه آلمان از دانشگاه برمن Bremen باید دارای شرایط لازم باشند. از مهم ترین شرایط اخذ بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی از دانشگاه برمن موارد زیر را می توان نام برد:

1.       دارا بودن کمتر از 30 سال
2.      دارا بودن کمتر از 5 سال گپ و وقفه تحصیلی از اخذ آخرین مدرک تحصیلی
3.    دارا بودن مدرک تحصیلی قبلی یا اثبات تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد
4.     دارا بودن مدرکی مبنی بر وجود شرایط خطرناک برای شروع تحصیل / ادامه تحصیل در دانشگاه
5.     دارا بودن مدرک زبان انگلیسی معتبر

نحوه درخواست برای اخذ بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی دانشگاه برمن

به منظور اخذ بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در المان و یا مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد تکمیل نشده از دانشگاه برمن Bremen دانشجویان افغانی باید پس از ثبت نام فرم درخواست آنلاین را تکمیل کنند. موارد مهم برای نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان از دانشگاه برمن Bremen برای دانشجویان افغانی در جدول زیر ارائه شده است.

وجود 4 شرط از شرایط ارائه شده برای اخذ بورسیه آلمان دانشگاه برمن برای دانشجویان افغانی الزامی است. به شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی و یا اخذ بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در المان توجه کنید:

1.       ارائه آدرس محل سکونت فعلی در افغانستان
2.      ارائه مدرکی دال بر وجود شرایط خطرناک برای شروع تحصیل / ادامه تحصیل در دانشگاه
3.    اثبات غیرممکن بودن افتتاح یک حساب بانکی مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی به دلیل شرایط سیاسی حاکم بر جامعه افغانستان
4.     ارائه مدارک تحصیلی مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در دانشگاه های افغانستان
5.     تکمیل فرم درخواست اخذ بورسیه تحصیلی آلمان از دانشگاه برمن
6.     ارائه کپی کارت شناسایی معتبر
7.     ارائه گواهی ترک تحصیل از دبیرستان، دانشگاه و موسسه های عالی افغانستان، گواهی تحصیلی و مدرک ثبت نام در دانشگاه
8.     رزومه علمی تحصیلی به همراه منابع معتبر (در صورت وجود)

9.     ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریزنمره های تحصیلی

10.    ارائه مدرک زبان انگلیسی یا تسلط کافی به زبان انگلیسی

بورسیه های پزشکی آلمان

از مهم ترین سازمان های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در آلمان سازمان DAAD می باشد. سازمان DAAD بورسیه های پزشکی آلمان را به دانشجویان دوره های پزشکی و بهداشت عمومی و رشته های تحصیلی دیگر ارائه می دهد.

بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در المان، بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دبیرستان، بورسیه روانشناسی در المان و بورسیه فول فاند آلمان از جمله بورسیه هایی است که منابع مالی آن ها توسط سازمان DAAD تامین می شوند.

بورسیه های پزشکی آلمان DAAD از نوع بورسیه فول فاند ارشد آلمان، اسکالرشیپ آلمان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و بورسیه تحصیلی آلمان پزشکی می باشد.

DAAD بورسیه های تحصیلی آلمان را به دانشجویان در دانشگاه های مشخص شده و در رشته های مختلف در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می کند. سازمان بورسیه DAAD از بیش از 100.000 دانشجوی بین المللی و شهروند آلمان حمایت مالی می کند.

در ادامه این مقاله در مورد بورسیه تحصیلی آلمان پزشکی، بورسیه پرستاری المان، بورسیه فول فاند آلمان در رشته پزشکی و شرایط بورسیه روانشناسی در المان و همچنین بورسیه خلبانی آلمان اطلاعات لازم ارائه می شود.

بورسیه تحصیلی آلمان

بورسیه فول فاند آلمان

بورسیه فول فاند آلمان از طرف سازمان DAAD به دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می شود. در واقع منابع مالی تامین کننده فول فاند ارشد آلمان، اسکالرشیپ آلمان و بورسیه فول فاند آلمان از طرف سازمان DAAD است.

این بورسیه فول فاند آلمان و اسکالرشیپ آلمان توسط وزارت همکاری اقتصادی و توسعه فدرال BMZ به دانشجویان واجد شرایط اعطا می شود. از جزئیات مهم بورسیه فول فاند آلمان و فول فاند ارشد آلمان و شرایط بورسیه روانشناسی در المان موارد زیر را می توان ذکر کرد:

سازمان اعطا کننده بورسیه فول فاند آلماناسکالرشیپ DAAD/ BMZ
نوع پوشش مالیفول فاند و بورسیه کامل
مقاطع تحصیلیکارشناسی ارشد / دکترا
مدت زمان پوشش فول فاند12 ماه، 24 ماه، 36 ماه
مدت زمان پوشش فول فاند ارشد آلماناز 12 تا 24 ماه
مدت زمان پوشش فول فاند دکترا آلمانتا 36 ماه

انواع بورسیه فول فاند آلمان

ملاک و معیار دریافت بورسیه فول فاند آلمان شایستگی های تحصیلی، صلاحیت های علمی، معدل بالای تحصیلی، مقاله های علمی منتشر شده در نشریه های مطرح جهان، مدرک زبان با نمره عالی و شرایط دیگر می باشد.

متقاضیان برای دریافت فول فاند ارشد آلمان و بورسیه فول فاند آلمان در مقطع دکترا باید دلایل خود برای اخذ این بورسیه ها را در فرم درخواست ذکر کند. بورسیه فول فاند آلمان در مقاطع تحصیلی دانشگاه های مختلف آلمان عبارت است از:

  • فول فاند کارشناسی آلمان

شرایط اخذ فول فاند در مقطع کارشناسی در دانشگاه های آلمان چندان فراهم نمی باشد، اما از مهم ترین فول فاندهای این مقطع تحصیلی می توان به بورسیه هاینریش بل و Friedrich Ebert Stiftung اشاره کرد. این بورسیه فول فاند مقطع کارشناسی به همه متقاضیان مشغول تحصیل در همه رشته های تحصیلی اعطا می شود.

  • فول فاند ارشد آلمان

شرایط اخذ فول فاند ارشد آلمان در مقایسه با مقطع کارشناسی بهتر فراهم می باشد. از مهم ترین فول فاند ارشد آلمان می توان به فول فاند DAAD برای همه رشته های تحصیلی، فول فاند هاینریش بل و فول فاند Friedrich Ebert Stiftung اشاره کرد. علاوه بر این فول فاند سازمان کنراد آدنوئر به میزان 850 یورو نیز به دانشجویان مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آلمان اعطا می شود.

  • فول فاند دکترای آلمان

دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکترا در آلمان می توانند از بورسیه تحصیلی، اسکالرشیپ آلمان و بورسیه فول فاند آلمان در انواع مختلف برخوردار شوند. از جمله مهم ترین بورسیه فول فاند دکترای آلمان، بورسیه MSCA، بورسیه DAAD، بورسیه هاینریش بل، بورسیه سازمان کنراد آدنوئر و بورسیه اراسموس را می توان نام برد.

بورسیه پزشکی آلمان DAAD Scholarship

برخی از مهم ترین و معتبرترین دانشگاه های پزشکی آلمان، بورسیه پزشکی آلمان و بهداشت عمومی را به دانشجویان واجد شرایط اعطا می کنند. بورسیه های تحصیلی آلمان پزشکی و بهداشت عمومی توسط سازمان DAAD Scholarship اعطا می شود. جزئیات بیشتر در مورد بورسیه فول فاند آلمان و بورسیه پزشکی آلمان برای دانشجویان واجد شرایط مشغول تحصیل در رشته های پزشکی و بهداشت عمومی در زیر ارائه شده است:

مقطع تحصیلیدانشگاه های آلمان
کارشناسی ارشد بهداشت بین الملل

 Charité – Universitätsmedizin Berlin

Freie Universität Berlin and Humboldt-Universität zu Berlin

کارشناسی ارشد بهداشت جهانی شهریAlbert-Ludwigs-Universität Freiburg
کارشناسی ارشد بهداشت بین المللRuprecht-Karls-Universität Heidelberg

میزان بورسیه های پزشکی آلمان

بورسیه های پزشکی آلمان از نوع فول فاند ارشد آلمان و DAAD Scholarship برای تامین هزینه های تحصیلی و هزینه های زندگی در مدت تحصیل در کشور آلمان به دانشجویان بین المللی واجد شرایط اعطا می شود.

در ادامه این مقاله نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان و شرایط بورسیه روانشناسی در المان و همچنین شرایط اخذ بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در المان ارائه می شود. این بورسیه های تحصیلی آلمان همه هزینه های تحصیل رایگان در آلمان را پوشش می دهد. میزان و مزایای بورسیه های پزشکی آلمان بر اساس مقاطع تحصیلی مختلف عبارت است از:

مقطع تحصیلی دکتراماهانه 1.200 یورو
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشدماهانه 850 یورو
نوع پوشش بورسیه فول فاند آلمانبیمه درمانی، تصادف و حوادث و بیمه مسئولیت های شخصی
کمک هزینه سفردر مواقعی که این هزینه ها از طرف کشور مبدا و یا از طریق منابع دیگری پوشش داده شود.
مزایای اضافیکمک هزینه ماهانه برای پرداخت کرایه خانه و کمک هزینه ماهانه برای هزینه های همسر و فرزندان

شرایط و مدارک اخذ بورسیه های پزشکی آلمان

دانشجویان مشغول تحصیل در دانشگاه های آلمان با دارا بودن شرایط لازم می توانند از بورسیه فول فاند آلمان، بورسیه فول فاند ارشد آلمان، اسکالرشیپ آلمان، بورسیه پرستاری آلمان و بورسیه های پزشکی آلمان برخوردار شوند. از جمله شرایط اخذ بورسیه پزشکی آلمان از نوع بورسیه فول فاند آلمان و شرایط بورسیه روانشناسی در المان و بورسیه پرستاری آلمان موارد زیر را می توان نام برد:

1.       دارا بودن مدرک کارشناسی 4 ساله در یک رشته تحصیلی
2.      دارا بودن حداقل 2 سال سابقه کار حرفه ای
3.    دارا بودن مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس / مدرک زبان آلمانی
4.     مدت زمان تحصیل برای اخذ مدرک تحصیلی کمتر از 6 سال
5.     دارا بودن انگیزه نامه تحصیلی قوی و با ذکر اهداف تحصیلی
6.     دارا بودن توصیه نامه علمی تحصیلی و کاری حرفه ای
7.     دارا بودن توصیه نامه از کارفرمای شغلی در کشور مبدا
8.     دارا بودن کپی مدارک تحصیلی /جوایز علمی
9.     دارا بودن پاسپورت با اعتبار کافی
10.    دارا بودن نامه پذیرش از دانشگاه و رشته مورد نظر در آلمان
بورسیه تحصیلی آلمان

نکات جالب در مورد نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان

نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در آلمان ممکن است از یک دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت باشد و یا حتی ممکن است با دانشگاه های کشور متقاضی نیز تفاوت بسیاری داشته باشد. به منظور ارائه بهتر مراحل و نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان شامل بورسیه پرستاری المان، بورسیه خلبانی آلمان، بورسیه فول فاند آلمان و بورسیه های پزشکی آلمان لیستی از موارد مهم قبل از درخواست برای بورسیه المان را برای شما تهیه کرده ایم:

  • تحصیل بدون شهریه و با دریافت پول اضافی

کشورهای اروپایی یا آمریکا و کانادا به دلیل بالا بودن هزینه های زندگی و برای رفع مشکلات مالی بورسیه های تحصیلی را ارائه می دهند. اما در کشور آلمان دانشگاه ها معمولا شهریه دریافت نمی کنند و بورسیه به معنای یک پول اضافی برای دانشجو است. بر این اساس دانشجویان با این پول اضافی در قالب بورسیه پرستاری المان، بورسیه روانشناسی در المان، بورسیه خلبانی آلمان و بورسیه فول فاند ارشد آلمان می توانند کرایه خانه خود را بدهند، هزینه های زندگی خود را تامین کنند و یا صرف خرید وسایل و لوازم تحصیل شود.

  • تامین منابع بورسیه المان از طریق بودجه عمومی

بیشتر بورسیه تحصیلی آلمان و فول فاند ارشد آلمان و اسکالرشیپ آلمان از بودجه سازمان های مدنی تامین می شوند. حامیان دانشجویان در آلمان به طور معمول سازمان های مرتبط با احزاب سیاسی و مذهبی، اتحادیه ها و انجمن ها می باشند. یکی از بزرگترین منابع تامین کننده بورسیه آلمان سازمان DAAD است که به عنوان یک چتر مالی برای حمایت دانشگاه های آلمان محسوب می شود. این سازمان عظیم بودجه کافی را برای اعطای بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی، بورسیه های پزشکی آلمان، بورسیه فول فاند ارشد آلمان و بورسیه فول فاند آلمان تامین می کند.

  • سازمان DAAD بزرگترین سازمان اما نه تنها سازمان تامین منابع مالی بورسیه آلمان

گرچه سازمان DAAD بزرگترین سازمان تامین مالی جهان است که از سال 2018 از حدود 145.000 دانشگاه حمایت مالی کرده است، اما سازمان های دیگری نیز نقش مهمی در تامین منابع مالی بورسیه تحصیلی آلمان دارند. یکی از این سازمان ها   Begabtenförderungswerke (به زبان آلمانی) است که بودجه وزارت آموزش و تحقیقات فدرال را به صورت بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دبیرستان و بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در المان را به دانش آموزان اعطا می کند.

  • احزاب سیاسی و مذهبی تامین کننده منابع مالی بورسیه المان

شاید جالب باشد که احزاب و سازمان های سیاسی و مذهبی بورسیه های خود را نه تنها به دانشجویان موافق با ایدئولوژی و ساختار مذهبی و سیاسی اعطا می کنند، بلکه از دانشجویان مخالف با ایدئولوژی آن ها نیز حمایت مالی می کنند. حمایت مالی این احزاب سیاسی و مذهبی بدون هیچ چشمداشتی برای پیوستن به آن حزب می باشد. این احزاب سیاسی و مذهبی منابع مالی برای اعطای بورسیه پرستاری المان، بورسیه خلبانی آلمان، بورسیه روانشناسی در المان و بورسیه های پزشکی آلمان را تامین می کنند.

  • برتری استعداد و تعهد به جای نیازهای اجتماعی در اخذ بورسیه المان

سازمان های اعطا کننده بورسیه های پزشکی و بورسیه تحصیلی برای دانشجویان افغانی در  آلمان و همچنین بورسیه فول فاند آلمان بر اساس معیارهایی مانند عملکرد تحصیلی، مشارکت اجتماعی، تجربه تحقیق و پژوهش، مهارت کار حرفه ای و دارای شرایط تحصیلی ایده آل بورسیه آلمان را اعطا می کنند. هر چند بسیاری از برندگان بورسیه تحصیلی آلمان پزشکی و مهندسی و غیره صرفا نه بر اساس نیازهای مالی و اجتماعی انتخاب می شوند و مبنای انتخاب این متقاضیان بر اساس درآمد ماهانه خانواده است.

  • بورسیه فول فاند آلمان یک قانون و نه یک استثناء

یکی از پرسش های مهم برای مهاجرت تحصیلی به آلمان این است که میزان بورسیه تحصیلی آلمان چقدر است؟ و یا نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان چقدر است؟ میزان بورسیه پزشکی آلمان و بورسیه تحصیلی آلمان برای رشته های مختلف تحصیلی بر اساس طرح انتخابی بورسیه تحصیلی است. سازمان DAAD بورسیه فول فاند آلمان، بورسیه اسکالرشیپ آلمان، بورسیه های پزشکی آلمان و بورسیه پرستاری المان و بورسیه روانشناسی در المان را اعطا می کند. بورسیه Begabtenförderungswerke (به آلمانی) یک بورسیه فول فاند برای دانشجویان بین المللی است که با شرایط اثبات تمکن مالی کافی در درخواست ویزای تحصیلی به میزان 850 یورو مطابقت دارد.

  • بورسیه آلمان از دوره زبان تا دوره های کارشناسی ارشد و دکترا

متقاضیان چه برای شرکت در یک دوره زبان آلمانی و چه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می توانند از بورسیه تحصیلی آلمان برخوردار شوند. علاوه بر این متقاضیان برای کارهای تحقیقاتی و انجام پروژه های پژوهشی نیز می توانند از بورسیه های تحقیق و پژوهشی آلمان بهره مند شوند. بورسیه تحصیلی برای دانشجویان افغانی، بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در المان، بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان، فول فاند ارشد آلمان و بورسیه های پزشکی آلمان تنها چند نمونه از بورسیه تحصیلی این کشور است.

  • بهترین روش درخواست اخذ بورسیه: برنامه ریزی از قبل

متقاضیان برای برخورداری از بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در آلمان باید از قبل برنامه ریزی کنند. در واقع درخواست بورسیه و اسکالرشیپ آلمان یک مرحله جداگانه از تحصیل در دانشگاه های آلمان است. متقاضیان برای اخذ بورسیه روانشناسی در المان باید از قبل شرایط بورسیه روانشناسی در المان را بررسی کنند. کسب اطلاعات لازم در مورد نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان بهترین روش برای درخواست بورسیه پزشکی آلمان، بورسیه فول فاند آلمان و دیگر بورسیه های تحصیلی آلمان است.

  • برای گرفتن بورسیه تحصیلی در آلمان نیاز نیست که انیشتن باشید!

بسیاری از متقاضیان قبل از اقدام برای درخواست بورسیه پزشکی یا مهندسی یا هر رشته دیگری فکر می کنند که باید نابغه باشند. اما این تصور اصلا درست نیست. دارا بودن انگیزه و انگیزه! و ارائه انگیزه نامه قدرتمند برای اجرای اهداف جاه طلبانه علمی تحقیقی در آلمان برای گرفتن بورسیه  بسیار مهم است. کار داوطلبانه یا انجام پروژه های شخصی مرتبط با اهداف برای تحصیل رایگان در آلمان از دارا بودن نمرات در سطح بالا بهتر است.

محل تصویر: بزرگترین سازمان تامین کننده منابع مالی بورسیه های آلمان سازمان DAAD است.

نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان

در مورد نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی در این کشور توجه به این نکته ضروری است که برای برخی از بورسیه های تحصیلی آلمان باید قبل از مهاجرت اقدام کرد و برای برخی پس از مهاجرت. برای گرفتن بورسیه آلمان از سازمان بورسیه DAAD باید قبل از مهاجرت اقدام کرد. این کار به برنامه ریزی مالی قبل از ثبت نام در یک رشته و اخذ پذیرش از یک دانشگاه آلمان کمک می کند.

در ادامه مبحث نحوه تحصیل رایگان در آلمان و اخذ بورسیه ذکر این نکته الزامی است که برخی از بورسیه ها پس از شروع ترم تحصیلی به متقاضیان اعطا می شوند. و در واقع برای متقاضیانی مناسب است که اگر واجد شرایط اخذ بورسیه تحصیلی آلمان نشوند دارای منابع مالی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور باشند.

از شرایط و نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی در کشور آلمان می توان به ارائه فرصت های مالی، ددلاین ها، مدارک لازم و شرایط لازم به زبان انگلیسی در هر سازمان اعطا کننده بورسیه آلمان اشاره کرد. و از آن جا که مدارک رسمی یکسانی برای بیشتر درخواست های اخذ بورسیه تحصیلی مورد نیاز است، می توان در یک زمان برای چند سازمان اعطا کننده بورسیه فرم تکمیل کرد.

از مهم ترین مدارک لازم برای گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان می توان به مدارک تحصیلی، سوابق کاری، توصیه نامه علمی و تحصیلی، رزومه کاری و مدارک هویتی اشاره کرد.

آیا برای مقطع دبیرستان در آلمان می توان بورسیه دریافت کرد؟

سازمان های اعطا کننده بورسیه نه تنها بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در المان را به متقاضیان اعطا می کنند، بلکه به دانش آموزان نیز بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان را ارائه می دهند.

از مهم ترین بورسیه های تحصیلی در مقطع دبیرستان آلمان موارد زیر را می توان نام برد:

  • بورسیه تحصیلی BeArt Presets Academic Scholarships 2022-2023

این نوع بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در المان است. این بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دبیرستان یک بورسیه بین المللی با فاند جزئی است و دانش آموزان در مقطع دبیرستان از همه ملیت ها و کشورها می توانند این بورسیه را دریافت کنند. این بورسیه به دانشجویان مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز اعطا می شود. ددلاین ارسال درخواست برای اخذ این بورسیه تحصیلی و بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در المان تا اول اپریل است.

  • بورسیه تحصیلی Toptal STEM Scholarships For Women

این بورسیه از نوع بورسیه بین المللی با فاند جزئی برای زنان در مقطع دبیرستان، کارشناسی و کارشناسی ارشد و برای همه ملیت ها است. سازمان Toptal مسئولیت تامین بودجه این بورسیه تحصیلی را بر عهده دارد. ددلاین ارسال درخواست برای اخذ بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دبیرستان برای زنان و دختران تا 14 اکتبر است.

  • بورسیه تحصیلی ThePensters Essay Writing Contest, 2018

این نوع بورسیه بین المللی با فاند جزئی و مختص متقاضیان در مقطع دبیرستان و کارشناسی دانشگاه های آلمان است. این بورسیه تحصیلی آلمان برای همه ملیت ها آزاد است. ددلاین ارسال درخواست برای اخذ بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در المان تا 31 ماه می است.

  • بورسیه تحصیلی Berows International Scholarship Program Test (BISPT) 2021

این نوع بورسیه بین المللی و بورسیه فول فاند آلمان است که توسط برنامه بورسیه بین المللی BISPT تامین می شود. این برنامه بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دبیرستان و مقطع کارشناسی و فول فاند ارشد آلمان می باشد. این بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در المان برای همه ملیت ها آزاد است. ددلاین ارسال درخواست برای اخذ این بورسیه و اسکالرشیپ آلمان تا 31 مارچ است.

بورسیه تحصیلی آلمان

بورسیه تحصیلی آلمان برای رشته های مختلف

کشور آلمان بر اساس ملاک ها و معیارهای مشخصی بورسیه تحصیلی المان را به دانشجویان رشته های مختلف اعطا می کند. متقاضیان مشغول تحصیل در رشته پرستاری می توانند از بورسیه پرستاری المان برخوردار شوند، همان طور که دانشجویان مشغول تحصیل در رشته روانشناسی می توانند از بورسیه روانشناسی در المان با دارا بودن شرایط بورسیه روانشناسی در المان بهره مند شوند. حتی دانشگاه های آلمان برای متقاضیان در حال تحصیل در دوره خلبانی نیز بورسیه خلبانی آلمان را ارائه می دهند.

از دیگر خدمات سازمان های بورسیه آلمان مانند سازمان DAAD اعطای بورسیه تحصیلی آلمان پزشکی و مهندسی و بهداشت عمومی و بورسیه فول فاند ارشد آلمان و بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در المان را می توان نام برد.

ملاک و معیارهای اعطای بورسیه پزشکی آلمان و بورسیه پرستاری المان و دیگر رشته های مهندسی و علوم انسانی شایستگی های تحصیلی، صلاحیت های علمی و ورزشی و هنری و یا معاهدات بین المللی با کشور محل زندگی دانشجو است.

از مهم ترین بورسیه تحصیلی آلمان بورسیه DAAD را می توان نام برد که دارای بیشترین درخواست برای تحصیلات عالی در آلمان است. بورسیه DAAD یک بورسیه فول فاند آلمان است و همه هزینه های تحصیلی و زندگی در آلمان را پوشش می دهد.

برخی از سازمان های بین المللی مانند سازمان بهداشت جهانی WHO به دانشجویان پزشکی مشغول تحصیل در دانشگاه های پزشکی آلمان بورسیه های پزشکی آلمان را ارائه می دهد.

از آن جا که ظرفیت پذیرش بورسیه آلمان محدود است و تقاضا برای اخذ این بورسیه ها بسیار فراوان، بهتر است به موقع برای اخذ بورسیه پرستاری المان، بورسیه روانشناسی المان و بورسیه های پزشکی و بورسیه خلبانی آلمان اقدام کرد. زیرا بیشتر بورسیه های آلمان در مرحله اول بر اساس شایستگی های علمی و تحصیلی و در مرحله دوم بر اساس اولویت اول اعطا می شوند.

سخن پایانی

در این مقاله مباحث بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان افغانی، بورسیه های پزشکی آلمان، بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در المان و بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دبیرستان به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفت.

علاوه بر این در مورد نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان، بورسیه روانشناسی در المان، بورسیه خلبانی آلمان، بورسیه پرستاری المان، بورسیه فول فاند آلمان و اسکالرشیپ آلمان اطلاعات لازم ارائه شد.

نکات مهم این مقاله در مورد اهمیت دارا بودن شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دبیرستان و بورسیه فول فاند آلمان و دیگر نوع بورسیه ها است که مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد با آگاهی کامل از این شرایط و برخورداری از دانش روز بهترین راهنمایی ها را به شما ارائه می دهند.

حتی اگر دارای نمره های سطح عالی و یا شرایط تحصیلی ایده آل نیستید، نگران نباشید! کارشناسان مهاجرتی موسسه ما بهترین روش برای برخورداری از بورسیه فول فاند آلمان و بورسیه اسکالرشیپ آلمان را به شما ارائه می دهند.

گرچه مطالب این مقاله بر اساس آخرین قوانین مهاجرتی نوشته شده است اما با گذشت زمان و تغییر قوانین ممکن است تغییر کند.

بدون شک بسیاری از متقاضیان بدون مشاوره های مهاجرتی و بدون کمک از کارشناسان موسسه های مهاجرتی قادر به ارائه درخواست و ارسال مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی و اپلای دانشگاه های آلمان می باشند، اما کمک از مشاوران و کارشناسان ماهر موجب تسریع در روند پذیرش دانشگاه آلمان و اخذ ویزا و تضمین انجام کارهای مهاجرت شغلی برای متقاضیان واجد شرایط می باشد.

اگر از نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان آگاه نیستید، می توانید سوال های خود را در بخش دیدگاه این مقاله مطرح کنید تا کارشناسان و مشاوران مهاجرتی مطلع و باتجربه و آگاه از آخرین قوانین مهاجرتی به آن ها پاسخ دهند.

مشاوران و کارشناسان ارشد موسسه مهاجرتی میرداماد دارای تخصص کاری و آگاه از آخرین قوانین مهاجرتی هستند. این مشاوران همه تلاش خود را به کار می بندند تا شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در آلمان در مقطع دبیرستان، بورسیه فول فاند آلمان، بورسیه تحصیلی برای دانشجویان افغانی و بورسیه تحصیلی پزشکی و مهندسی و پرستاری و روانشناسی را برای متقاضیان فراهم کنند.

زمانی که می خواهیم بدانیم چگونه بورسیه تحصیلی آلمان بگیریم، لازم است تا با شرایط دریافت اسکلارشیپ آلمان آشنا شویم. از این رو در این مقاله ما به بررسی بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در آلمان پرداختیم. برای مهاجرت تحصیلی به آلمان و اخذ انواع بورسیه المان می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با بورسیه آلمان

  1. آیا دانشگاه های آلمان مدارک معتبری برای دانشجویان ارائه می دهند؟

    بله دانشگاه های این کشور اعتبار جهانی دارند و مدارک بسیار معتبری را ارائه می دهند.

  2. چگونه بورسیه تحصیلی آلمان بگیریم؟

    برای اخذ انواع اسکلارشیپ در ابتدا باید با مدل های مختلف آشنا شده و از میان آن ها با شرایط خود یکی را انتخاب نماییم.

  3. چند مدل بورسیه تحصیلی المان موجود است؟

    تنوع بورسیه ها بسیار زیاد است و از میان آن ها می توان به بورس DAAD، بورس هانریش بل، بورس دانشگاه ها و غیره اشاره نمود.

  4. آیا تحصیل در آلمان رایگان است؟

    عموما تحصیل در این کشور و خصوصا مقاطع کارشناسی رایگان می باشد. در سایر دوره ها می توان از انواع بورس ها استفاده نمود.

  5. بورسیه تحصیلی DAAD آلمان به چه دانشجویانی ارائه می شود؟

    بورس تحصیلی DAAD به دانشجویانی اعطا می شود که می خواهند در دوره تحصیلات تمام وقت مدرک لازم را کسب کنند.

  6. کمک هزینه بورسیه DAAD آلمان برای دانشجویان دکتری چقدر است؟

    کمک هزینه و برای دانشجویان دکترا ماهیانه 1200 یورو است.

  7. بورسیه های Konrad-Adenauer-Stiftung (KAS)در دانشگاه های آلمان چه مقدار کمک هزینه برای کارشناسی ارشد پرداخت می کنند؟

    هزینه ها برای دوره های کارشناسی ارشد ۸۵۰ یورو در ماه می باشد.

  8. آیا اسکلارشیپ آلمان از روند بنیاد فردریش ابرت برای دانشجویان کارشناسی هم کمک هزینه دارد؟

    بله کمک هزینه ای معادل ۸۳۰ یورو در ماه پرداخت می شود.

  9. آیا اسکلارشیپ آلمان برای دانشگاه هایدلبرگ در دسترس می باشد؟

    بله این دانشگاه برای دانشجویان بورسیه های متنوعی را ارائه می دهد.

  10. آیا امکان اخذ بورسیه المان برای دوره های پزشکی هم می باشد؟

    بله دانشگاه های بسیاری در این کشور به ارائه بورسیه های پزشکی می پردازند.

  11. آیا بورسیه های اراسموس در آلمان ارائه می شود؟

    بله بورسیه ها اراسموس و اراسموس پلاس در این کشور برای دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می شود.

نظرات کاربران

  • توسط رسولی
    تاریخ: آذر 15, 1401
    نفر
    نفر

    با سلام وعرض خسته نباشید . بنده از اتباع افغان هستم و ۲۱ ساله در حال حاضر رشته مهندسی بهداشت محیط دانشگاه دولتی در ایران درس میخونم دوازده سال قبل از دانشگاه رو هم در ایران خوندم . سال سوم هستم و یک سال دیگه انشالله لیسانس میگیرم. معدل دانشگاهم در حدود نوزده هست . میخواستم بدونم بورسیه برای کشور آلمان هست ؟ و اینکه فول فاند پیدا میشه ؟ برای مقطع فوق لیسانس‌‌…..

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: آذر 16, 1401
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      شرایط شما برای تحصیل در آلمان مناسب است. در نظر داشته باشید که حتی در صورت دریافت نکردن فاند در مقطع کارشناسی ارشد، تحصیل در آلمان رایگان است و اجازه کار پاره وقت نیز دارید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا