071-91009294  | 021-88724227  |

بهترین کشور برای کار و تحصیل (۱۷ کشور برتر)

بهترین کشور برای کار و تحصیل (۱۷ کشور برتر)

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مهاجرت تحصیلی و شغلی متقاضیان ایرانی به بسیاری از کشورهای جهان هر روز در حال افزایش است. بر این اساس در این مقاله به بررسی بهترین کشور جهان برای کار و تحصیل می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

  • اهمیت کار و تحصیل در خارج از کشور
  • شاخص های بهترین کشور برای تحصیل
  • شاخص های بهترین کشور برای کار
  • شرایط کار و تحصیل در آلمان
  • شرایط کار و تحصیل در آمریکا
  • شرایط کار و تحصیل در کانادا
  • شرایط کار و تحصیل در استرالیا
  • شرایط کار و تحصیل در انگلستان
  • شرایط کار و تحصیل در سوئیس
  • شرایط کار و تحصیل در فرانسه
  • شرایط کار و تحصیل در هلند
  • شرایط کار و تحصیل در نروژ
  • شرایط کار و تحصیل در اتریش
  • شرایط کار و تحصیل در دانمارک
  • شرایط کار و تحصیل در فنلاند
  • شرایط کار و تحصیل در مجارستان
  • شرایط کار و تحصیل در مالزی
  • شرایط کار و تحصیل در لهستان
  • شرایط کار و تحصیل در ژاپن
  • شرایط کار و تحصیل در ترکیه
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد بهترین کشور برای کار و تحصیل

اهمیت کار و تحصیل در خارج از کشور

متقاضیان ایرانی بنا به دلایل فراوانی به دیگر کشورهای جهان مهاجرت تحصیلی و شغلی می کنند. یکی از مهم ترین این موارد بیکاری، تورم، نامساعد بودن اوضاع و شرایط جامعه، برخورداری از امکانات بهتر زندگی، کسب درآمد بالاتر و تحصیل و فرصت های شغلی بهتر می باشد.بالا بودن سطح کیفیت آموزشی دانشگاه های کشورهای اروپایی و اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاهی و در برخی کشورها مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل و یا شرایط تحصیل رایگان را می توان به عنوان دلایل متقاضیان در مهاجرت تحصیلی ذکر کرد. ثبات و امنیت اقتصادی و سیاسی و سوددهی بالا نیز به عنوان عوامل مهاجرت شغلی و سرمایه گذاری ایرانی ها در کشورهای دیگر جهان محسوب می شود.عدم ثبات اقتصادی، نوسانات قیمت و بازار و تورم و بیکاری را می توان مهم ترین علل مهاجرت ایرانی ها به خارج از کشور برای یافتن شغل با حقوق مکفی و زندگی در آرامش و امنیت دانست.

در این راستا مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر) به تهیه این مقاله پرداختند تا شرایط تحصیل و کار در بهترین کشور جهان را مورد بررسی دقیق قرار دهند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی و شغلی به خارج از کشور را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

شاخص های بهترین کشور برای تحصیل

متقاضیانی که قصد تحصیل در کشورهای دیگر جهان را دارند، برای انتخاب کشور مورد نظر خود باید شاخص های مهمی را مد نظر قرار دهند. از مهم ترین شاخص های انتخاب کشور مناسب برای تحصیل موارد زیر را می توان ذکر کرد:

اعتبار دانشگاه ها و مورد تائید بودن از لحاظ وزارت بهداشت و علوم ایران

متقاضیان برای تحصیل در کشورهای برتر جهان باید در وهله اول اعتبار و ارزش علمی و جهانی دانشگاه های مورد نظر و اعتبار مدارک صادر شده از این دانشگاه ها در سطح جهان را مورد بررسی قرار دهند.اعتبار و ارزش مدارک دانشگاهی از این نظر حائز اهمیت است که متقاضی پس از پایان دوره تحصیلی می تواند با مدرک مورد تائید و معتبر در همان کشور مشغول کار شود و یا به کشورهای دیگر مهاجرت کند.اعتبار مدرک دانشگاهی و مورد تائید بودن آن از نظر وزارت بهداشت و علوم ایران از لحاظ بازگشت دانشجو به کشور ایران و کار و اشتغال و یا ادامه تحصیل در کشور خود اهمیت فراوانی دارد. در واقع دانشجویانی می توانند پس از بازگشت به ایران با در دست داشتن مدرک تحصیلی خود مشغول کار و اشتغال و طبابت و یا ادامه تحصیل شوند که دانشگاه محل تحصیل آن ها مورد تائید وزارت بهداشت و علوم ایران باشد.

شهریه و هزینه تحصیل

هزینه تحصیل و زندگی در کشورهای دیگر از مهم ترین پارامترهای تعیین کشور مناسب برای مهاجرت تحصیلی محسوب می شود. برخی از کشورها مانند فرانسه، آلمان، اتریش، کانادا امکان تحصیل رایگان را برای متقاضی فراهم می کنند.برخی از کشورها مانند ترکیه با اعطای بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی شرایط را برای تحصیل رایگان متقاضی مهیا می کنند. دانشجویان در برخی کشورهای اروپایی می توانند با اخذ مجوز کار دانشجویی به کار و اشتغال بپردازند و با کار حین تحصیل بخش زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در آن کشور را تامین کنند.متقاضی با انتخاب کشورهایی که دارای هزینه های تحصیلی پایین تری در مقایسه با دیگر کشورها می باشند، مانند کشورهای مجارستان، هلند، دانمارک و کانادا می توانند پس از تحصیل شرایط را برای اشتغال و اخذ اقامت دائم این کشورها فراهم کنند. کشورهایی مانند سوئیس، کانادا، آمریکا و فنلاند شرایط مناسب را برای اخذ مجوز کار دانشجویی، برخورداری از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های دانشجویی و تامین بخش زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشورها مهیا می کنند.

امکان اخذ اقامت و تابعیت پس از فارغ تحصیلی

در بررسی معیارهای مناسب برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانی ها می توان امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت و شهروندی را از موارد مهم در این انتخاب ذکر کرد.متقاضی تحصیل در کشورهای اروپایی و استرالیا و آمریکا و نیوزلند از این مزیت برخوردار است که پس از فارغ تحصیلی و یافتن کار مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند و پس از ۵ سال کار و اشتغال در آن کشور اقامت دائم را اخذ کند.متقاضی با کار و اشتغال و رعایت چندین شرط لازم می تواند تابعیت و شهروندی این کشورها را پس از ۵ تا ۱۰ سال دریافت کند. به همین روش متقاضی می تواند با تحصیل اقامت دائم و تابعیت برترین کشورهای اروپایی را اخذ کند. متقاضی با دریافت مجوز اقامت دائم و یا تابعیت کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن از این مزیت شگرف برخوردار می شود که می تواند در همه کشورهای اروپایی زندگی و کار و اقامت کند و بدون اخذ ویزا به این کشورها رفت و آمد کند.

امکان اشتغال و کار پس از فارغ تحصیلی

یکی از معیارهای مهم در تعیین کشور مناسب برای تحصیل نرخ بیکاری آن کشور است. اگر نرخ بیکاری کشورها را مورد بررسی قرار دهیم، می بینیم که کشورهای اروپایی برتر مانند سوئیس و هلند و نروژ دارای پایین ترین نرخ بیکاری می باشند. در واقع نرخ بیکاری کمتر از ۶ درصد تعیین کننده کشور مناسب برای تحصیل و سپس کار و اشتغال می باشد.برخی از کشورها نیازمند افراد متخصص و تحصیل کرده در برخی رشته های خاص می باشند که متقاضیان می توانند پس از بررسی مشاغل مورد نیاز آن کشور و تحصیل در همان رشته زمینه لازم در جهت اشتغال پس از فارغ تحصیلی را فراهم کنند.

امکان اخذ ویزای همراه

برخی کشورها برای اتحاد و پیوستگی خانواده و همراهی خانواده با دانشجو در حین تحصیل اهمیت فراوانی قائل می شوند و شرایط را برای اعطای این ویزا برای دانشجو فراهم می کنند. دانشجوی مشغول به تحصیل در کشورهای آلمان، دانمارک، فرانسه و سوئد امکان همراهی اعضا خانواده و همسر دانشجو را از ابتدای مهاجرت برای دانشجو فراهم می کنند. برخی کشورها پس از گذشت یک سال از تحصیل امکان اخذ ویزای همراه را برای دانشجو امکان پذیر می کنند.حق و حقوق اجتماعی اعضا خانواده و همسر دانشجو در حین تحصیل دانشجو و اقامت در کشور مورد نظر در برخی کشورها به طور دقیق رعایت می شود.در برخی کشورها فرزندان دانشجو می توانند به طور رایگان به تحصیل بپردازند و یا در برخی کشورها مانند کانادا، آلمان و کشورهای اسکاندیناوی همسر دانشجو می تواند به طور تمام وقت به کار و اشتغال بپردازد. البته اخذ مجوز کار برای همسر دانشجو در برخی کشورها امکان پذیر نمی باشد.

زبان تحصیل در دانشگاه ها

یکی از مهم ترین موارد مربوط به مهاجرت دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی و یا زبان رسمی کشور مقصد می باشد. بسیاری از کشورهای اروپایی برتر مانند فرانسه و آلمان دارا بودن مدرک مهارت زبان فرانسوی و آلمانی را جز شرایط اخذ ویزای این کشورها می دانند و برخی دیگر دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی را کافی می دانند.گرچه دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی برای اخذ ویزای هر کشور و کار و تحصیل در آن کشور یک امتیاز مثبت در نظر گرفته می شود اما نیاید این موضوع را کم اهمیت پنداشت که مهارت و تسلط به زبان رسمی کشور مقصد نقش بسیار مهمی در ارتباط و تعامل با جامعه و مردمی دارد که متقاضی به ناچار در آن زندگی و کار می کند. حتی اگر زبان تحصیل در کشوری انگلیسی باشد و زبان رسمی مردم اجتماع یک زبان دیگر باز متقاضی ناچار به فراگیری زبان رسمی آن کشور برای زندگی و کار در آن کشور می باشد.برخی از کشورهای انگلیسی زبان مدرک مهارت زبان آیلتس ۶ را برای اخذ ویزا لازم می دانند. متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی در مقطع دکترا در برخی کشورها نیازمند دارا بودن مدرک مهارت زبان آیلتس ۷ و یا ۸ می باشند. بنابراین متقاضیان ایرانی بر اساس نوع ویزا و دانشگاه و مقطع تحصیلی باید مدرک زبان را ارائه دهند.

شاخص های بهترین کشور برای کار

کشور ایران بنا به وجود نوسانات ارزی و تورم بالا و از همه مهم تر بالا بودن نرخ بیکاری و اقتصاد مشکل دار و به دلایل اجتماعی و سیاسی که هر روز با یک بحران مواجه است، کشور مناسبی برای کار و اشتغال فعال نمی باشد.در واقع این کشور بنا به اقتصاد مشکل دار و بازار کساد و عدم ثبات اقتصادی مکان مناسبی برای اشتغال فعال و پویا محسوب نمی شود و متقاضیان تحصیل کرده و بامهارت به دنبال کشورهای امن با ثبات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی می باشند.به طور کلی متقاضیان کار در کشورهای خارجی برای یافتن گزینه مناسب باید عوامل بسیاری را مد نظر قرار دهند. نرخ بیکاری، نرخ تورم، قوانین کشورها در مورد اخذ ویزای کار، اخذ مجوز کار، درآمدهای کاری و چگونگی اخذ اقامت از مهم ترین موارد مربوط به مهاجرت کاری به کشورهای خارجی می باشد. در ادامه به بررسی مهم ترین شاخص های انتخاب کشور مناسب برای کار می پردازیم:

دارا بودن امنیت شغلی

موضوع امنیت شغلی و سیستم قضایی کشورها از موضوعات مهم در یافتن کار و اشتغال در کشورهای خارجی محسوب می شود. عادلانه بودن نظام قضایی کشور و موضوع عدم تبعیض میان مهاجر و اتباع آن کشور به عنوان موارد مهم در کار و اشتغال در کشورهای مختلف به شمار می آید.کشورهایی که دارای سیستم قضایی قدرتمند و مستقل می باشند، متقاضی بااطمینان اقدام به کار و اشتغال می کند و اطمینان دارد که اگر در کار و شغل خود با مشکلی مواجه شود، سیستم قضایی عادل به برابری و عدالت قضاوت می کند و حکم می راند و دادگاه ها جدا از ملیت و نژاد و بحث ارتباطات و توافقات سیاسی و اجتماعی عمل می کنند.

میزان نرخ بیکاری

یکی از مهم ترین موارد در بررسی کشورهای جهان برای کار و اشتغال نرخ بیکاری این کشورها می باشد. پایین بودن نرخ بیکاری نشان دهنده رونق کسب و کار و فعالیت اقتصادی یک کشور است. کشورهایی که دارای نرخ بیکاری پایین می باشند، در زمره بهترین کشورها برای کار و اشتغال می باشند. کشورهای کانادا، آلمان، سوئیس، استرالیا و سوئد دارای پایین ترین نرخ بیکاری می باشند و بر این اساس متقاضیان می توانند برای یافتن کار و اشتغال شرایط کاری این کشورها را بررسی کنند. کشورهای ذکر شده دارای پایین ترین نرخ بیکاری در سال ۲۰۲۰ می باشند:

  • کشور آلمان با ۳.۲ درصد نرخ بیکاری
  • کشور نیوزلند با ۵.۳ درصد نرخ بیکاری
  • کشور کانادا با ۵.۵ درصد نرخ بیکاری
  • کشور استرالیا با ۵.۵۳ درصد نرخ بیکاری
  • کشور سوئد با ۸.۲ درصد نرخ بیکاری
  • کشور اتریش با ۸.۵ درصد نرخ بیکاری

رفتار با مهاجران و رعایت حقوق بشر

بر اساس قوانین حقوق بشر کشورهای مهاجر پذیر باید با افراد مهاجر مانند افراد تبعه آن کشور رفتار کنند. از جمله عوامل مهم در کار و اشتغال در خارج از کشور موضوع رفتارهای ملی و بومی می باشد. این قانون در مورد برابری رفتار میان مهاجران و اتباع یک کشور از طرف دولت آن کشور می باشد. بر اساس این قانون اگر کشوری رفتاری مغایر با حق و حقوق شهروندی با مهاجران داشته باشد، فرد مهاجر می تواند از رفتار دولت شکایت کند.

امکان اخذ اقامت و تابعیت از طریق ویزای کار

کار و اشتغال در برخی کشورها منجر به اخذ اقامت و تابعیت آن کشور می شود. بر این اساس اگر هدف و قصد متقاضی اخذ اقامت آن کشور است، متقاضی باید روش مناسب کار و اشتغال را انتخاب کند که در نهایت به اخذ اقامت و تابعیت آن کشور منتهی شود.از آن جا که همه روش های یافتن موقعیت شغلی منجر به اخذ اقامت نمی شود، انتخاب روش مناسب و درست حائز اهمیت فراوانی است. کشورهایی که در ازای اشتغال متقاضی مجوز اقامت و تابعیت اعطا می کنند، به نوعی از این متقاضی حمایت می کنند.

امکان برخورداری از حقوق شهروندی

برخی از کشورهای جهان دارای نظام حقوقی سالم و سیستم قضایی مطلوب می باشند و از حقوق مدنی و شهروندی مناسبی برخوردار می باشند. رعایت برابری در دادگاه ها و عدم تبعیض نژادی نیز از جمله موارد مهم در این کشورها می باشد.
از جمله کشورهایی که دارای سیستم حقوقی و قضایی سالم می باشند و تبعیضی در اجرای حقوق شهروندی و مدنی میان متقاضی کار و اتباع و شهروندان این کشور قائل نمی شوند، کشورهای سوئد، نیوزلند، نروژ، دانمارک، هلند، کانادا، انگلیس، استرالیا، آمریکا، اتریش، آلمان، بلژیک، فرانسه، لهستان، پرتغال، اسپانیا، گرجستان، هند، مکزیک، اروگوئه، بوسنی و هرزگوین، جمهوری چک، ژاپن، استونی، کره جنوبی، برزیل، کلمبیا و اندونزی را می توان نام برد.

عدم تبعیض نژادی

متقاضیان ترجیح می دهند در کشورهایی به کار و اشتغال بپردازند که در رفتار مدنی و اجتماعی تبعیضی میان متقاضی کار و شهروندان و اتباع آن کشور وجود نداشته باشد. متقاضی کار و اشتغال تمایل دارد با وی که در حال فعالیت اقتصادی و کار و اشتغال است، همانند دیگر افراد و شهروندان آن کشور رفتار شود و بتواند از همه حقوق شهروندی مانند شهروندان آن کشور برخوردار شود.برخی از کشورها مانند کشور آلمان و اتریش از لحاظ تبعیض نژادی هنوز تفاوت هایی را در رفتار با مهاجران نشان می دهند. از جمله کشورهایی که بدون تبعیض نژادی و نابرابری اجتماعی میان متقاضیان خارجی و اتباع رفتار می کنند، یونان، هنگ کنگ، ایسلند، آمریکا، بریتانیا، اسپانیا، رومانی، ایتالیا، ژاپن، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالتا، هلند، نیوزلند، نروژ، پرتغال، سنگاپور، اسلواکی، اسلوونی، کره جنوبی، سوئد، سوئیس، تایوان و اروگوئه را می توان نام برد.در ادامه به بررس بهترین کشور برای کار و تحصیل می پردازیم و شرایط کار و اشتغال و تحصیل در این کشورها را به اختصار بررسی می کنیم.

شرایط کار و تحصیل در آلمان

کشور آلمان که دارای بالاترین کیفیت زندگی در میان کشورهای جهان است، یکی از مقاصد محبوب مهاجرت تحصیلی برای متقاضیان ایرانی محسوب می شود. رایگان بودن تحصیل و امکان اخذ اقامت آلمان پس از تمام شدن دوره تحصیلی از امتیازهای مهم تحصیل در آلمان می باشد.متقاضی کار در کشور آلمان باید از طرف کارفرمای آلمانی دعوت نامه کاری دریافت کند. کشور آلمان به متقاضیان کار در این کشور فرصت جست و جوی کار ارائه می دهد. بر این اساس متقاضی می تواند در فرصت ۶ ماهه جست و جوی کار در این کشور کار مناسب با رشته تحصیلی خود را پیدا کرده و اقامت کاری آلمان را دریافت کند.متقاضیان برای اخذ ویزای کاری آلمان باید دارای ۳ سال سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی و مدرک مهارت زبان آلمانی در سطح B1 باشند. البته وجود شغل متقاضی در فهرست مشاغل مورد نیاز کشور آلمان حائز اهمیت فراوانی می باشد.

شرایط کار و تحصیل در آلمان
شرایط کار و تحصیل در آلمان

شرایط کار و تحصیل در آمریکا

کشور آمریکا که از بهترین کشورهای جهان برای زندگی و تحصیل و کار محسوب می شود، یکی از مقصدهای محبوب برای مهاجرت تحصیلی ایرانی ها محسوب می شود. وجود فرصت های شغلی فراوان، رشد اقتصادی و رونق بازار، رواج زبان انگلیسی و عدم نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان آیلتس از جمله دلایل افراد برای اخذ ویزای کار در آمریکا می باشد.ویزای کار از بهترین روش های اخذ اقامت این کشور محسوب می شود. اگر متقاضی بتواند از طرف شخصی که در کشور آمریکا اقامت دارد، دعوتنامه کاری دریافت کند به راحتی می تواند بر اساس این پیشنهاد کاری ویزای کار آمریکا را دریافت کند. به طور کلی در آمریکا چند نوع ویزای کار وجود دارد که در ادامه به شرح کوتاه آن ها می پردازیم:

  • ویزای کاری H1: این ویزای کاری مختص متقاضیان متخصص و حرفه ای است که دارای مدرک کارشناسی و لیسانس می باشند. متقاضیانی که دارای سوابق کاری حرفه ای و تجربه شغلی ویژه می باشند نیز می توانند این ویزا را اخذ کنند.
  • ویزای کاری H1B: این ویزا نیز مختص متقاضیان حرفه ای و با مهارت در حرفه و کار خود می باشد. متقاضیان با دریافت این ویزا می توانند برای اخذ گرین کارت آمریکا اقدام کنند.
  • ویزای کاری J1: این ویزا مختص محققان و پژوهشگرانی است که به منظور امور تحقیقی و کاری از طرف سازمان ها و موسسه های علمی در آمریکا دعوت به همکاری می شوند. محققان علمی که با این نوع ویزا در آمریکا مشغول تحقیق و پژوهش و آموزش می باشند، می توانند پس از تمام شدن دوره آموزشی خود در این کشور مشغول کار شوند. این ویزا تا ۷ سال قابل تمدید است.
  • ویزای کاری EB3، Skill Worker: این نوع ویزا که به عنوان ویزای مهارت شناخته می شود، مختص متقاضیان حرفه ای و متخصص در شغل و پیشه خود می باشد که فاقد مدرک تحصیلی دانشگاهی اما در حرفه خود دارای تجربه کاری و تخصص و مهارت می باشند. متقاضی با دریافت این نوع ویزا می تواند برای همه اعضای خانواده خود اقامت دائم آمریکا را دریافت کند.متقاضی به منظور دریافت این نوع ویزا نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان آیلتس ندارد. از این مهم تر متقاضی نیاز به سرمایه برای اخذ این ویزا ندارد. به همین دلیل این نوع ویزا از ساده ترین روش های اخذ اقامت این کشور محسوب می شود. متقاضی با دریافت این نوع ویزا در نهایت می تواند گرین کارت آمریکا را دریافت کند.
  • ویزای کاری P: این نوع ویزا که شامل زیرگروه های P1 و P2 و P3 وp4 می باشد، مختص متقاضیان هنرمند و ورزشکار می باشد. ویزای P1 و P2 و P3 برای متقاضیان هنرمند و ورزشکار و ویزای P4 برای خانواده های متقاضیان هنرمند و ورزشکار است.

شرایط کار و تحصیل در کانادا

کشور کانادا که از جمله مهاجر پذیرترین کشور دنیا محسوب می شود، ایرانی های مهاجر فراوانی را در خود جای داده است.بالا بودن سطح کیفی زندگی، بالا بودن سطح استانداردهای زندگی و رعایت حقوق شهروندی از عوامل مهم در انتخاب این کشور برای تحصیل و زندگی می باشد.متقاضیان یافتن کار و مهاجرت کاری به کانادا می توانند از روش پیشنهاد شغلی Job Offer از طرف کارفرمای کانادایی و یا از روش کارگر حرفه ای Skill Worker اقدام کنند. متقاضیان در روش کارگر حرفه ای یا اسکیل ورکر باید دارای حداقل ۳ سال سابقه کار حرفه ای، مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا و مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس با نمره ۶ باشند. علاوه بر این متقاضیان باید دارای شرایط سنی مناسب زیر ۳۵ سال باشند. متقاضیان در ابتدا با کسب امتیاز مناسب می توانند ویزای کار کانادا را دریافت کنند.

شرایط کار و تحصیل در کانادا
شرایط کار و تحصیل در کانادا

شرایط کار و تحصیل در استرالیا

کشور استرالیا به دلیل وجود فرصت های شغلی فراوان، شرایط مناسب تحصیل و کار و همچنین تنوع فرهنگی مهاجران یکی از برترین کشورهای جهان برای تحصیل ایرانی ها محسوب می شود.متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری و حرفه ای به استرالیا را دارند، باید حداقل ۶۵ امتیاز کسب کنند. متقاضی می تواند بر اساس ساب کلاس Subclass ۱۹۰ از طرف یک استان این کشور برای کار در این کشور کاندید شده باشد. بر اساس Subclass ۴۹۱ متقاضی باید دارای بستگانی در کشور استرالیا باشد تا از طریق آن ها بتواند دعوت نامه کاری دریافت کند.یکی از مهم ترین موارد در اخذ ویزای کاری مهارت استرالیا دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس با نمره بالاتر از ۷ می باشد. علاوه بر این موارد شغل و حرفه متقاضی باید مورد تقاضای استان های مختلف استرالیا باشد.

شرایط کار و تحصیل در انگلستان

دانشگاه های معتبر و جهانی کشور انگلستان و همچنین مناسب بودن شرایط زندگی برای مهاجران از مهم ترین دلایل مهاجران ایرانی برای تحصیل و کار و اشتغال می باشد. متقاضیان مهاجرت به کشور انگلستان از طریق کار باید از طرف یک کارفرما در کشور انگلستان دعوت نامه داشته باشند.کارفرما برای متقاضی کار در این کشور پیشنهاد کار( Job Offer) ارسال می کند. متقاضی باید دارای تخصص و مهارت ویژه در کار پیشنهادی از طرف کارفرما باشد. ویزای کار انگلستان برای ۵ سال و دو هفته اعتبار دارد و در صورت ادامه کار متقاضی می تواند آن را برای ۵ سال دیگر تمدید کند.دولت انگلستان دو نوع ویزای کار به متقاضیان اشتغال و کار در این کشور ارائه می دهد:

  • ویزای کار Tier 2: بر اساس این نوع ویزا کارفرما و یا شرکتی که با متقاضی خارجی قرارداد امضا می کند باید حداقل ۱۰ درصد سهام شرکت خود را برای استخدام متقاضی کار بلوکه کند. کارفرما باید بتواند در حدود ۳.۰۰۰ پوند ماهانه به متقاضی حقوق بدهد.متقاضی بر اساس این نوع ویزا می تواند تا ۵ سال و ۲ هفته در انگلستان کار کند. البته در صورت تمایل می تواند این ویزا را برای ۵ سال دیگر تمدید کند. متقاضی می تواند پس از ۱۰ سال کار و زندگی در انگلستان اقدام به اخذ اقامت دائم این کشور کند.
  • ویزای کار Tier 5: متقاضیان اخذ اقامت دائم انگلستان از طریق دریافت ویزای کار می توانند با این ویزا به جست و جوی کار در این کشور بپردازند. این ویزا که به عنوان ویزای جست و جوی کار نیز شناخته می شود به متقاضی مهلتی را برای جست و جوی کار در این کشور ارائه می دهد.بر طبق این نوع ویزا متقاضی می تواند به مدت ۶ ماه وارد کشور انگلستان شود و با ارتباط با کارفرماها و شرکت های گوناگون کار مورد نظر را پیدا کند. این ویزا در حال حاضر برای متقاضیان برخی کشورها صادر می شود و متاسفانه متقاضیان ایرانی نمی توانند از این طریق اقدام کنند و باید روش های دیگر اخذ اقامت انگلستان را امتحان کنند.

شرایط کار و تحصیل درسوئیس

کشور اروپایی سوئیس که از جمله ثروتمندترین و مرفه ترین کشورهای جهان می باشد، دارای پایین ترین نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی می باشد. معتبر بودن دانشگاه های این کشور و مورد تائید بودن مدارک دانشگاهی دانشگاه های سوئیس در کشورهای برتر جهان و بالا بودن سطح رفاه و امکانات زندگی این کشور را به یک مقصد عالی برای متقاضیان ایرانی تبدیل کرده است.کشور سوئیس بر اساس قوانین، نیازمند افراد متخصص و مدیر و کارگران بامهارت و مجرب است. مهارت و تخصص در زمینه حرفه ای و شغلی، مدرک تحصیلی و مهارت زبانی کافی از جمله معیارهای مهم در افزایش احتمال به کارگیری متقاضی و دریافت ویزای کاری این کشور است.بدین منظور باید در ابتدا یک کارفرما و پیشنهاد شغلی (Job Offer) را در کشور سوئیس پیدا کرد و سپس از طریق این کارفرما وارد بازار کار سوئیس شد. از جمله عوامل موثر بر پذیرش ویزای کار سوئیس دارا بودن مدرک تحصیلی بالا، تسلط به زبان رسمی این کشور و دارا بودن سوابق کاری می باشد.متقاضیان خارجی که ویزای کاری سوئیس را دریافت کرده اند، پس از گذراندن ۳ دوره کاری مداوم می توانند همسر و فرزندان زیر ۱۸سال خود را در سوئیس به همراه داشته باشند. علاوه بر ویزای کاری سوئیس، دولت سوئیس با اعطای ویزای جستجوی کار این فرصت را برای متقاضی فراهم می کند تا ۶ ماه پس از ورود به خاک سوئیس به دنبال کار مورد نظر باشد.

شرایط کار و تحصیل در فرانسه

کشور فرانسه در میان کشورهای اروپایی از گران ترین کشورهای اروپایی محسوب می شود، اما رایگان بودن تحصیل دردانشگاه های دولتی این کشور به زبان فرانسوی این کشور را به مقصد مناسبی برای متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی تبدیل کرده است.به طور کلی ویزای کاری فرانسه به واسطه دعوت نامه از کارفرمای فرانسوی صادر می شود. بر اساس این ویزا متقاضی با کارفرمای فرانسوی قراردادی را امضا می کند و بر طبق این قرارداد وارد کشور فرانسه می شود و به کار می پردازد. اما در سال های اخیر به دلیل دشواری اخذ ویزای کاری از طرف کارفرمای فرانسوی، دولت فرانسه ویزاهای کاری دیگری را ارائه داده است.کشور فرانسه به عنوان یکی از قدرت های اقتصادی جهان محسوب می شود اما با کمبود نیروی کار متخصص درحوزه های اقتصاد، مشاور حقوقی، متخصص ای سی تی، امور مالی ،دامپزشک و متخصص بهداشت، مدیر فروش و مدیر بازاریابی، پرستار و ماما، معلم ابتدایی و دبیرستان، مهندس ارتباطات و کارگر مواجه می باشد.متقاضیان می توانند ویزای کار فرانسه را از طریق پیشنهاد کاری(Job Offer)، کارت آبی، از طریق مهارت و استعداد خاص، از طریق اخذ مجوز بازرگانی(سرمایه گذاری)، از طریق مراجعه به سفارت و از طریق اخذ مجوز کار دانشجویی و فارغ تحصیلی اخذ کنند.

شرایط کار و تحصیل در فرانسه
شرایط کار و تحصیل در فرانسه

شرایط کار و تحصیل درهلند

کشور هلند در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی دارای نرخ بیکاری پایین تری می باشد. پایین بودن هزینه های تحصیل و بالا بودن کیفیت زندگی و استانداردهای یک زندگی مرفه از شاخص های زندگی در کشور هلند می باشد. اعتبار مدارک دانشگاهی و پایین بودن هزینه های تحصیلی از مهم ترین دلایل مهاجرت تحصیلی ایرانی ها به این کشور زیبا می باشد.متقاضیان کار در هلند از طریق اخذ ویزای کار می توانند اقامت هلند را نیز اخذ کنند. متقاضیان برای دریافت ویزای کار هلند نیازمند ارائه گواهی تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در کشور هلند می باشند. علاوه بر این متقاضی باید دعوتنامه از طرف کارفرمای هلندی و رزومه تحصیلی و حرفه ای خود را نیز ارائه دهد.متقاضی به منظور اخذ ویزای کار می تواند از طریق پیشنهاد کارJob Offer از طرف کارفرمای هلندی ویزای کار این کشور را اخذ کند. برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، کشور هلند ویزای جست و جوی کار را به ایرانیان ارائه نمی دهد و متقاضیان ایرانی باید از طریق پیشنهاد کار از طرف کارفرمای هلندی برای اخذ ویزای کار اقدام کند.شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و همچنین کشورهای سوئیس، نروژ، ایسلند و ژاپن برای کار در کشور هلند نیاز به اخذ ویزای کار و مجوز کار ندارند، اما متقاضیان ایرانی نیاز به اخذ ویزای کار و مجوز کار این کشور دارند.

ویزای کار کوتاه مدت هلند: ویزای کار کوتاه مدت یا ویزای C برای مدت ۳ ماه به متقاضی اجازه می دهد تا در کشور هلندمشغول کار شود. در صورت نیاز این ویزا را می توان تا ۶ ماه تمدید کرد. متقاضی با اخذ این ویزا می تواند نه تنها در کشور هلند بلکه در کشورهای حوزه شینگن به کار و اشتغال بپردازد. متقاضی می تواند با ارائه دعوتنامه از کارفرمای هلندی برای کار فصلی در هلند این ویزا را دریافت کند. در حال حاضر برای متقاضیان ایرانی امکان صدور این ویزا وجود ندارد.

  • ویزای کار GVVA هلند: متقاضی این ویزا را از طریق کارفرمای هلندی و با پیشنهاد کارJob Offer دریافت می کند. اگر متقاضی پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای هلندی داشته باشد و از طرف وی دعوت به کار شود، می تواند این ویزا را دریافت کند. با دریافت این نوع ویزا متقاضی می تواند تا بیشتر از ۳ ماه در هلند اقامت کند. به طور کلی مدت اعتبار این ویزا تا ۳ سال می باشد. متقاضیانی که شهروند کشورهای اتحادیه اروپا می باشند، برای کار در هلند نیاز به دریافت این نوع ویزا ندارند.
  • ویزای کار MVV هلند: متقاضی که قصد پیوستن به خانواده خود در کشور هلند را دارد، می تواند با دریافت این ویزا وارد این کشور شود و پس از جست و جوی کار و یافتن کار مجوز کار را از اداره کار هلند دریافت کند. متقاضیانی که شهروند کشورهای اتحادیه اروپا می باشند برای ورود به کشور هلند و کار نیاز به اخذ این ویزا ندارند.
  • ویزای بلو کارت Blue Card هلند: این نوع ویزا که از جمله برترین کارت اقامت در اروپا محسوب می شود، بر اساس دریافت دعوتنامه از کارفرمای هلندی و حداقل حقوق دریافتی از این کارفرما ماهانه در حدود ۵۰۰۰ یورو به متقاضی اعطا می شود. متقاضی برای دریافت این نوع ویزا نیازمند مدرک تحصیلی دانشگاهی و قرارداد با یک سال اعتبار می باشد.
  • ویزای مهارت کاری Highly Skilled Worker هلند: کشور هلند با نیاز به کارگران متبحر و ماهر و حرفه ای شرایط را برای جذب این نوع متقاضیان متخصص فراهم کرده است. متقاضیانی که دارای مهارت کاری و تخصص حرفه ای هستند، می توانند با اخذ این نوع ویزا در کشور هلند مشغول کار و فعالیت شوند. متقاضیان به منظور اخذ مجوز اقامت باید به مدت ۴ ماه برای کارفرمای هلندی به کار و اشتغال بپردازد. در حال حاضر میزان درآمد متقاضیان زیر ۳۰ سال با این نوع ویزا ماهانه در حدود ۴۵۰۰ یورو وبرای متقاضیان بالای ۳۰ سال ماهانه در حدود ۳۱۰۸ یورو می باشد.مشاغل پرطرفدار در کشور هلند شغل های مهندسی، حسابداری و امور مالی، کارگران با مهارت و متخصص، بازایاب ها و متخصصان رشته IT می باشند.
شرایط کار و تحصیل درهلند
شرایط کار و تحصیل درهلند

شرایط کار و تحصیل در نروژ

کشور نروژ با ارائه تحصیل رایگان در مقاطع تحصیلی فوق لیسانس و دکترا مقصد تحصیلی بسیاری از ایرانی ها می باشد. بالا بودن کیفیت زندگی و تحصیل به زبان انگلیسی و همچنین امکان اخذ اقامت با تحصیل و اشتغال پس از فارغ تحصیلی از دلایل مهم مهاجران برای تحصیل در نروژ می باشد. شرایط کار و اخذ ویزای کار نروژ .متقاضی دریافت ویزای کار نروژ باید دارای تخصص حرفه ای و کاری باشد. اخذ ویزای کاری بهترین روش اخذ اقامت این کشور است که این امر به دلیل وجود فرصت های شغلی فراوان، وجود امنیت شغلی و بالا بودن درآمدها می باشد. روش های پیشنهاد کارJob Offer و جست و جوی کار Job Seeker از روش های اخذ ویزای کار نروژ می باشند.متقاضی برای دریافت ویزای کاری نروژ باید دارای سوابق حرفه ای و کاری درخشان و دعوتنامه ای از طرف کارفرمای نروژی باشد. علاوه بر این حقوق و دستمزد پیشنهادی از طرف کارفرمای نروژی نباید از متوسط حقوق پرداخت شده در نروژ کمتر باشد.متوسط حقوق برای متقاضیان لیسانس در حدود ۱۰۰.۴۰۰ کرون نروژی و برای متقاضیان فوق لیسانس در حدود ۲۰۰.۴۰۰ کرون نروژی می باشد. متقاضیان با اخذ ویزای کاری نروژ می توانند برای اخذ ویزای همراه همسر و فرزندان خود در نروژ اقدام کنند. متقاضی به منظور اخذ ویزای همراه برای خانواده خود باید دارای تمکن مالی سالانه ۳۰۶.۷۰۰ کرون نروژ باشد.در صورتی که متقاضی در حوزه های برق و الکترونیک، کامپیوتر و IT، ورزش و آشپزی دارای تخصص و مهارت حرفه ای باشد، در اولویت استخدام در این کشور قرار دارند. متقاضیان می توانند ویزای کار نروژ را از طریق تحصیل، پیشنهاد کارJob Offer و از طریق جست و جوی کار Job Seeker دریافت کنند. از مهم ترین مشاغل مورد نیاز نروژ در سال ۲۰۲۰۲۰۲۱ مشاغل زیر را می توان برشمرد:

مهندسی ساخت و ساز و ساختمان، مهندسی نفت و گاز و پتروشیمی، مهندسی کامپیوتر و توسعه دهند وب، برنامه نویسی وب و ویندوز، شغل هایی در حوزه گردشگری، تهیه غذاهای دریایی و حمل و نقل جاده ای( راننده تاکسی، کامیون و اتوبوس)، شغل هایی در حوزه استارت آپ، پرستاری و شغل هایی در حوزه های تحقیق و پژوهش و مشاغلی مانند شیرینی پزی و آشپزی و آرایشگری برای خانم ها

شرایط کار و تحصیل در اتریش

کشور اتریش به دلیل بالا بودن سطح رفاه و امکانات زندگی، پایین بودن نرخ بیکاری و اخذ ویزای کار پس از فارغ تحصیلی از مهم ترین مقاصد تحصیلی متقاضیان تحصیل برای مهاجرت تحصیلی به شمار می آید. از موارد مهم تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان این است که در همان ابتدای امر دارا بودن مدرک مهارت زبان آلمانی الزامی نمی باشد و متقاضی می تواند با اخذ پذیرش مشروط در دوره آمادگی زبان آلمانی شرکت کند و پس از کسب نمره و مهارت لازم تحصیل در دانشگاه مورد نظر را شروع کند.

شرایط کار و تحصیل در اتریش
شرایط کار و تحصیل در اتریش

شرایط کار و تحصیل در دانمارک

کشور دانمارک به دلیل بالا بودن سطح رفاه اجتماعی و دانشگاه های معتبر جهانی و اعتبار دانشگاه ها یکی از مقاصد محبوب ایرانی های مهاجر برای تحصیل محسوب می شود.اعتبار بالای دانشگاه های پزشکی و مطرح بودن این دانشگاه ها در سطح جهان٬ پایین بودن هزینه های تحصیل پزشکی در دانشگاه های دولتی٬ بالا بودن کیفیت زندگی و بالا بودن استانداردهای زندگی و اقامت در یکی از امن ترین و با ثبات ترین کشورهای اروپا از لحاظ اقتصادی و اجتماعی و سیاسی را می توان از مهم ترین مزیت های تحصیل در دانمارک ذکر کرد.

شرایط کار و تحصیل درفنلاند

کشور فنلاند با دارا بودن قوی ترین سیستم آموزشی و بالا بودن کیفیت زندگی و وجود امکانات رفاهی و آزادی های مدنی در سال ۲۰۲۰ به عنوان بهترین کشور جهان برای زندگی انتخاب شده است. این کشور از جمله مقاصد مهاجرت تحصیلی ایرانی ها محسوب می شود. کشور فنلاند که یکی از زیباترین و توسعه یافته ترین کشورهای اروپایی است، از کشورهای اسکاندیناوی محسوب می شود.کشور پیشرفته فنلاند یکی از مقاصد گردشگری و مهاجرت تحصیلی متقاضیان است که از دلایل مهاجرت تحصیلی متقاضیان این کشور می توان بالا بودن کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی و امنیت و سطح بالای استانداردهای زندگی را نام برد.شرایط تحصیل در این کشور همانند دیگر کشورهای اسکاندیناوی مناسب و مقرون به صرفه می باشد. بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاه ها، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و اعتبار مدرک تحصیل پزشکی و دندانپزشکی این کشور از مهم ترین دلایل مهاجرت تحصیلی متقاضیان می باشد.علاوه بر این پایین بودن نرخ فساد اقتصادی و درآمد مکفی برای گذران زندگی را نیز می توان به عنوان دلایل مهم مهاجرت تحصیلی متقاضیان به این کشور ذکر کرد. سیستم آموزشی دانشگاه های فنلاند از سیستم آموزشی دانشگاه های آمریکا کامل تر و جامع تر می باشد.

شرایط کار و تحصیل درفنلاند
شرایط کار و تحصیل درفنلاند

شرایط کار و تحصیل در مجارستان

اعتبار دانشگاه ها و پذیرش و مورد تائید بودن مدارک دانشگاهی و پایین بودن هزینه های تحصیل در کشور مجارستان موجب شده است تا بسیاری از ایرانی های مهاجر برای تحصیل این کشور را انتخاب کنند.اخذ اقامت مجارستان از طریق کار بر اساس قرارداد کاری با کارفرمای مجارستانی و پیشنهاد کاری Job Offer می باشد. دارا بودن مهارت زبان مجارستانی( آلمانی) و یا انگلیسی از مهم ترین شرط اخذ ویزای کاری این کشور است.هزینه دریافت ویزای کار مجارستان ۶۰ یورو می باشد. متقاضیانی که دارای مهارت و تخصص حرفه ای و مدرک تحصیلی در رشته های مدیریت منابع انسانی، امور مالی و حسابداری، مدیر شبکه و سئو و IT باشند، در اولویت استخدام قرار دارند. متقاضیان برای اخذ ویزای کار مجارستان باید دارای مهارت و تسلط به زبان آلمانی و یا انگلیسی باشد. دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس در رشته های فنی الزامی می باشد.متقاضی اخذ ویزای کار مجارستان به روش های مختلفی می تواند ویزای کار این کشور را اخذ کند و به کار و اشتغال در این کشور بپردازد. متقاضی می تواند از طریق کارفرمای مجارستانی، دوره و کورس زبان، اخذ ویزای تحصیلی، ثبت شرکت و خوداشتغالی ویزای کار این کشور را اخذ کند.

شرایط کار و تحصیل در مالزی

متقاضی برای اخذ ویزای کار مالزی باید دارای دعوتنامه از کارفرمای مالزیایی باشد. بدین منظور متقاضی باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس به بالا و سوابق کاری حرفه ای و همچنین مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد. محدودیت سنی زیر ۲۷ سال و همچنین دارا بودن تخصص کاری و حرفه ای در شغل مورد نظر برای اخذ ویزای کار مالزی الزامی می باشد.ویزای کار مالزی دارای مدت اعتبار از ۶ ماه تا ۵ سال بر اساس نوع ویزا و نوع شغل می باشد. وضعیت اقتصادی کارفرمای مالزیایی برای استخدام متقاضیان خارجی حائز اهمیت فراوانی است. سرمایه کارفرمای مالزیایی باید در حدود ۳۵.۰۰۰۰ رینگت تا ۵۰۰.۰۰۰ رینگت باشد. انواع ویزاهای مالزی، ویزای کار Residence Pass Talent، ویزای کار Professional Visit Pass، ویزای کار Employment Pass و ویزای کار Temporary Employment Pass می باشد.

شرایط کار و تحصیل در لهستان

متقاضیان با اخذ ویزای کار و مجوز اقامت در لهستان می توانند در این کشور مشغول کار شوند. متقاضیان می توانند در مشاغل صنعتی، ساخت و ساز و ساختمان، شغل های فنی و نمایندگی های فروش محصولات مشغول به کار شوند.متقاضیان کار در این کشور پس از اولین ماه شروع به کار می توانند از مرخصی سالانه استفاده کنند. اگر متقاضی بیشتر از یک سال در شرکت و یا اداره ای کار کرده باشد، می تواند از ۲۰ روز مرخصی با حقوق برخوردار شود. سیستم مالیات کشور لهستان تصاعدی است، به این معنی که هر چه درآمد متقاضی بیشتر باشد، مالیات بیشتری باید پرداخت کند. نرخ مالیات بر درآمد ۱۸ درصد می باشد. برخی از مهم ترین روش های کاریابی لهستان کاریابی از طریق سایت ها و موسسه های کاریابی، از طریق دفاتر کار و از طریق تحصیل می باشد.تحصیل به زبان انگلیسی، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی، بالا بودن کیفیت آموزشی، هم راستا بودن سیستم آموزشی با سیستم آموزشی کشورهای اروپایی و امکان اخذ اقامت لهستان با تحصیل و اشتغال از عوامل دخیل در مهاجرت تحصیلی محسوب می شود. دانشگاه های کشور لهستان در میان دانشگاه های کشورهای اروپایی از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار هستند.از دیگر دلایل انتخاب مهاجران برای تحصیل در کشور لهستان می توان بالا بودن کیفیت زندگی و استانداردهای کلی زندگی در اروپا و بالا بودن امنیت اجتماعی و ثبات اقتصادی لهستان را نام برد. نظام آموزشی این کشور در جایگاه پنجم جهان قرار دارد.

شرایط کار و تحصیل در لهستان
شرایط کار و تحصیل در لهستان

شرایط کار و تحصیل در ژاپن

متقاضی باید به منظور اخذ ویزای کاری و اشتغال در کشور ژاپن گواهی صلاحیت کاری را ارائه دهد. این گواهی شامل شاخص هایی برای ارزیابی صلاحیت متقاضی به منظور کار در ژاپن می باشد که سن، سوابق کاری، تحصیلات و درآمد متقاضی را پوشش می دهد. یکی از ویزاهای کشور ژاپن ویزای کاری HSP و یا HSFP می باشد که صرفا به منظور جذب نیروی کار متخصص و حرفه ای است. متقاضی دریافت این نوع ویزا نیز باید از طرف کارفرمای ژاپنی دارای دعوتنامه و پیشنهاد شغلی باشد.این نوع ویزا بر اساس سیستم امتیازدهی اعطا می شود. برخی از نیروی های کاری ژاپن از کشورهای انگلیسی زبان به این کشور مهاجرت کرده اند و مسلم است که مشاغلی به زبان انگلیسی از جمله نیازمندی های این کشور می باشد. مشاغل انگلیسی زبان این کشور شامل مترجمی زبان انگلیسی، IT و مدلینگ می باشد. از جمله مشاغل مورد نیاز این کشور می توان شغل های زیر را نام برد:

مدیر بازرگانی، داروساز، پزشک، مهندس انرژی، مدرس زبان انگلیسی، پرستار برای سالمندان، شغل های خدماتی، مهندس شهرسازی، توسعه دهنده وب، کارشناس برنامه ریزی اقتصادی، بازرس کنترل و تولید، کارهای ساخت و ساز ساختمان و مهندسی IT

ویزای مهارت های ۱۴ گانه ژاپن برای متقاضیان خارجی است که دارای مهارت و علم و دانش در مهارت ها و تخصص های ۱۴ گانه ژاپن هستند. این ویزا دارای اعتبار ۵ سال می باشد و متقاضیان با دریافت آن امکان همراهی خانواده خود در این کشور را ندارند. متقاضیانی که در شغل های زیر دارای تخصص و توانایی خاص و سوابق کاری درخشان هستند، می توانند برای اخذ ویزای کار ژاپن درخواست دهند:

ساخت و ساز و ساختمان، صنایع برق و تولید برق، صنایع هوایی، صنایع تعمیر و نگهداری خودرو، کشاورزی، ماهیگیری، مهمانداری، کشتی سازی، مراقبت، نگهبانی ساختمان، تولید مواد غذایی، صنایع مواد، تولید ماشین آلات صنعتی و خدمات غذایی رستوران

شرایط کار و تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه از بهترین روش های اخذ اقامت این کشور می باشد. تبعیت نظام آموزشی این کشور از نظام بولونیا و اعتبار بالای مدارک دانشگاهی این کشور در بین کشورهای اروپایی از دلایل افزایش روند مهاجران تحصیلی به این کشور می باشد.
رشته های پرطرفدار در کشور ترکیه رشته های علوم کامپیوتر، مهندسی، مدیریت، پزشکی، عمران، مهندسی IT، روان شناسی و رشته های متنوع دیگر می باشد. تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در سال ۲۰۱۹ در این کشور درحدود ۶۵.۰۰۰ دانشجو می باشد. از جمله دلایل مهم محبوبیت دانشگاه های ترکیه در سطح جهان می توان به بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاه ها، بالا بودن رتبه و رنکینگ های جهانی دانشگاه های برتر این کشور اشاره کرد.پایین بودن شهریه و هزینه های زندگی و هم راستایی استانداردهای زندگی در کشور ترکیه با کشورهای اروپایی موجب جذب متقاضیان به تحصیل در این کشور می شود. اعتبار و ارزش علمی مدارک دانشگاهی این کشور موجب شده است تا متقاضیان تحصیل در کشورهای برتر جهان، این کشور را نیز در فهرست مقاصد تحصیلی خود قرار دهند.متقاضی کار در ترکیه باید در ابتدا مجوز کار این کشور را دریافت کند. مجوز کار ترکیه را وزارت کار و امور اجتماعی این کشور صادر می کند. متقاضی برای اخذ مجوز کار باید مدارک خود را به سفارت ترکیه در کشور خود ارائه دهد.کارفرمای ترکیه ای که قصد استخدام متقاضی در ترکیه را دارد، باید مدارک متقاضی را به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه ارائه دهد. در صورتی که این وزارت خانه و کارفرمای ترکیه ای مدارک متقاضی را تائید کردند، متقاضی باید در ترکیه حضور داشته باشد و ویزای کاری و مجوز دریافت پاسپورت خود را تائید کند.از مهم ترین ویزاهای کاری ترکیه ویزای کار دائم، ویزای کار موقت یک ساله ترکیه، ویزای کاری موقت ویژه، ویزای کاری کارت فیروزه ای، ویزای کاری ویژه، ویزای کاری مستقل، ویزای کاری پیشنهاد کارJob Offer و ویزای کاری نامحدود ترکیه را می توان نام برد. فرصت های شغلی زیر از جمله شغل های مورد نیاز کشور ترکیه می باشد:

فناوری اطلاعات، صنایع خودروسازی، محیط زیست، صنایع مواد شیمیایی، شرکت های پتروشیمی، نساجی، ساخت و ساز و ساختمان، خدمات مشاوره مالی، شرکت خدمات نظافتی، شرکت تعمیرات وسایل، مسئول رزرواسیون هتل و آپارتمان ها، شرکت های خدماتی تهیه غذای صنایع حمل و نقل هوایی و کشاورزی

سخن آخر

در این مقاله بهترین کشور برای کار و تحصیل مورد بررسی دقیق و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی باید موارد مهمی چون اعتبار دانشگاه ها و مدرک دانشگاهی، هزینه های تحصیل و زندگی، زبان تحصیل در دانشگاه ها، امکان اخذ اقامت و تابعیت و امکان اشتغال پس از فارغ تحصیلی را در نظر بگیرند.
برای مهاجرت شغلی متقاضیان باید ویزای کار این کشورها را اخذ کنند. متقاضی با کار و اشتغال فعالانه در این کشورها می تواند اقامت و تابعیت این کشورها را اخذ کند. یکی از مهم ترین موارد در اخذ ویزای کار دارا بودن سوابق کاری حرفه ای مرتبط با رشته تحصیلی می باشد.

اگر با خواندن این مقاله هنوز نیازمند کسب اطلاعات بیشتری در مورد بهترین کشور جهان برای کار و تحصیل می باشید، می توانید با برخورداری از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر) تصمیم خود در انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت تحصیلی و شغلی را عملی کنید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران و شیراز با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را بر اساس شرایط زندگی، سن، تحصیلات و بودجه به متقاضیان ارائه می دهند.این مقاله به بررسی بهترین کشور برای کار و تحصیل پرداخت. اگر می خواهید در ارزان ترین کشورهای جهان تحصیل کنید، اگر قصد تحصیل در معتبرترین دانشگاه های جهان را دارید، اگر می خواهید پس از فارغ تحصیلی در برترین کشورهای جهان مشغول کار و اشتغال شوید، اگر قصد مهاجرت شغلی به بهترین کشورهای اروپایی رادارید، اگر می خواهید با مهاجرت تحصیلی و شغلی مجوز اقامت دائم و تابعیت و شهروندی آن کشور را دریافت کنید و اگر قصد تحصیل در برترین دانشگاه های جهان را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. اگر می خواهید با چگونگی مهاجرت تحصیلی و شغلی به کشورهای اروپایی و آسیایی و آمریکا و کانادا آشنا شوید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد( توسعه گران عدالت و مهر) را دنبال کنید تا بدون پرداخت هزینه از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر در سطح کشور برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد بهترین کشور برای کار و تحصیل

1- معیارهای مهم انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی چیست؟

اعتبار دانشگاه ها زبان تحصیلی دانشگاه ها هزینه دانشگاه هاامکان اخذ تابعیت و اقامت امکان اشتغال پس از فارغ تحصیلی

2- اهمیت فراگیری زبان رسمی کشورها برای تحصیل چیست؟

مهارت و تسلط به زبان رسمی کشور مقصد نقش بسیار مهمی در ارتباط و تعامل با جامعه و مردمی دارد که متقاضی به ناچار در آن کشور زندگی و اقامت و کار می کند.

3- کدام کشورها امکان اخذ ویزای همراه را برای دانشجو فراهم می کنند؟

دانشجوی مشغول به تحصیل در کشورهای آلمان، دانمارک، فرانسه و سوئد امکان همراهی اعضا خانواده و همسر دانشجو را از ابتدای مهاجرت برای دانشجو فراهم می کنند.

4- کدام کشورها دارای پایین ترین نرخ بیکاری می باشند؟

کشورهای اروپایی برتر مانند سوئیس و هلند و نروژ دارای پایین ترین نرخ بیکاری می باشند. نرخ بیکاری کمتر از ۶ درصد تعیین کننده کشور مناسب برای تحصیل و سپس کار و اشتغال می باشد.

5- معتبرترین مدارک دانشگاهی جهان برای تحصیل کدام است؟

مدارک دانشگاه های کانادا، آمریکا، استرالیا، انگلستان، اتریش، سوئیس، آلمان، هلند. فرانسه، مجارستان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی

6- برترین کشورها برای تحصیل کدامند؟

آمریکا کانادااسترالیااتریش مجارستان فرانسه انگلستان سوئیس آلمان هلندنروژ

7- شرایط اخذ ویزای کار آلمان چیست؟

دارا بودن ۳ سال سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی و مدرک مهارت زبان آلمانی B1

8- شرایط اخذ ویزای کار هلند برای متقاضیان ایرانی چگونه است؟

هلند ویزای جست و جوی کار را به ایرانیان ارائه نمی دهد و متقاضیان ایرانی باید از طریق پیشنهاد کار از طرف کارفرمای هلندی برای اخذ ویزای کار اقدام کند.

9- روش های اخذ ویزای کار نروژ کدامند؟

روش های پیشنهاد کارJob Offer و جست و جوی کار Job Seeker

10- انواع ویزای کار ترکیه کدامند؟

ویزای کار دائم، ویزای کار موقت یک ساله ترکیه، ویزای کاری موقت ویژه، ویزای کاری کارت فیروزه ای، ویزای کاری ویژه، ویزای کاری مستقل، ویزای کاری پیشنهاد کارJob Offer

11- آیا سوئیس به متقاضیان فرصت جست و جوی کار ارائه می دهد؟

دولت سوئیس با اعطای ویزای جستجوی کار این فرصت را برای متقاضی فراهم می کند تا ۶ ماه پس از ورود به خاک سوئیس به دنبال کار مورد نظر باشد.

اسکرول به بالا